Ekonomika
Přečetl jsem si Vaše příspěvky a jako prodejce značky SEAT jsem za reakce rád.Určitě nejsem zaujatý proti ostatním motorům,naopak,rád je zkouším abych mohl zákazníkům říct své pocity.
Pravda je v tom,že s TSI se musí člověk naučit jezdit.Spousta lidí má zafixováno benzín = šlapat tomu na krk,aby to jelo.Opak je pravdou.Jezdil jsem s LEONEM 1,4TSI FR 1,3kW obutého na 18" kolech a byl jsem překvapen.Průměrná spotřeba po cca 3500km se pohybovala kolem 6,5l/100km.Teď schválně jezdím s LEONEM 1,2TSI STYLE 63kW a jsem na spotřebě 6,2l/100km při ujetých 3000km.
Pravda je v tom,že s TSI se musí člověk naučit jezdit.Spousta lidí má zafixováno benzín = šlapat tomu na krk,aby to jelo.Opak je pravdou.Jezdil jsem s LEONEM 1,4TSI FR 1,3kW obutého na 18" kolech a byl jsem překvapen.Průměrná spotřeba po cca 3500km se pohybovala kolem 6,5l/100km.Teď schválně jezdím s LEONEM 1,2TSI STYLE 63kW a jsem na spotřebě 6,2l/100km při ujetých 3000km.
Tak nám ještě seaťáku řekni, jestli bude víceprvek vzadu jako příplatková výbava i pro nižší motorizace. 😉
Já osobně s TSI a spotřebou problém nemám - viz. příspěvek výše, kdy jsem v běžném provozu najezdil cca. 3.000 km s Octavii TSI a spotřeba byla poměrně příznivá (ač ne-tabulková). Jen se ohrazuji proti srovnávání dle normované spotřeby. S 1,4 TSI mám zkušenosti pouze z pár km v Šíru, takže spotřebu hodnotit nemůžu. Připojuji se k dotazu na víceprvek vzadu - čeká na mě výběr nového auta a musí to být z tria Golf/Leon/Octavia - 2,0 TDI. Takže možnost připlatit si za "Golf - standard", která u Seatu bude, mě zajímá.
.
Jediná akceptovatelná výbava je FR - tady už to opravdu vypadá, jako v moderním autě. Pro ni ovšem neexistuje jednoduchý, nenáročný a relativně moderní diesel (tzn. nikoliv nejsilnější 2.0TDI) spojený s rozumnou převodovkou tak, jak to nabízí kompletní konkurence.
Píšu to proto, že při nájezdu okolo 25.000 km/rok může být vlastně dilema, který motor vybrat - stačí se podívat na spritmonitor - poslední generace TSI v golfech a leonech tady nemá žádné hvězdné spotřeby (jakkoliv se s OII a 1.4TSI dá jezdit za 6-6,5 při umírněném stylu) - ve stejných relacích nebo i níže se pohybují spotřeby i 10 let starých atmosfér...
V tom okamžiku se zájemce může začít dívat po konkurenci, která takových alternativ s mnohem lepšími parametry nabízí opravdu dost - Renault, PSA, H/K, Ford atd
Takže čistě pro mě je tahle nabídka nedostatečná.
K tomu tebou kritizovanému motoru TSI jen uvedu jedno srovnání 😒br />
Seat Leon 1,4 TSI 103KW
max. rychlost: 211 km/h
Spotřeba l/100km😒br /> komb.: 5,3/ město 6,6, mimo 4,5
Hyundai I30 1,6GDi 99KW
max. rychlost 192 km/h
Spotř.l/100km😒br /> komb.: 6,2/ město 8,1, mimo 5,1
a mohl bych pokračovat...
K tomu dieselu se ani nemá cenu vyjadřovat, kdo je v obraze a není zaujatý jako někdo viď 😉 ví, že koncern nabízí jedny z nejúspornější, nejvýkonnějších a nejspolehlivějších motorů na trhu (vyjma dřívějšího 2,0Tdi DSG).
Zkus otevřít oči, projít se i k jiným prodejcům, projet se jejich vozy možná se budeš divit.
To, že ve výbavě požadují více, než většina zákazníků (kterým stačí nižší výbavy) je snad v pořádku, od toho tady jednotlivé nabídky jsou... Mám přesnou představu, co za své peníze chci.
Další tvé tvrzení, že je problém vybrat při vyšším průměrném ročním nájezdu, opět pramení pravděpodobně z neznalosti - právě motor 1,4 TSI je pro toto nejsnesitelnější. Diesel bych viděl až při ještě vyšším nájezdu. Reálná spotřeba je u 1,4 TSI 5,5-5,8 při klasickém neagresivním řízení (mám to přímo od majitele Leonu s tímto majitelem) a věř nevěř😊
Seat Leon 1,4 TSI (zahrnuta všechna 1,4 TSI i ve starší generaci) - 7,21 l/100 km
Hyundai I30 1,6 GDI (opět všechny generace) - 7,31 l/100 km