Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seat Leon ST 4Drive: Čtyřkolka nejprve pro 1.6 TDI, od června také s 2.0 TDI

Pátou generaci systému Haldex dostane nový Seat Leon ST po vzoru Golfu a Octavie hned se dvěma dieselovými motory.
Zpět na článek
15. 1. 2014 15:48
15. 1. 2014 15:58
16. 1. 2014 08:50
16. 1. 2014 13:10
16. 1. 2014 11:48
16. 1. 2014 13:16
16. 1. 2014 15:44
16. 1. 2014 16:07
16. 1. 2014 16:25
Avatar - Ham.
15. 1. 2014 15:48
Kombinací
rychle přibývá, jakoby někdo četl zdejší diskuze a obratem plnil vyslovená přání (Cupra v kombajnu). :-)
Rozbalit vlákno
11
15. 1. 2014 15:56
Re: Kombinací
tak to má bejt :-) Akorát ne zcela rozhodnutý kupující bude mít z těch variant pěkně zamotanou hlavu, co vlastně koupit...
.
Avatar - RWD
15. 1. 2014 15:58
Re: Kombinací
Normální člověk se s tím už nějak srovná, jen zákazníci Applu s tím můžou mít problém >:D
16. 1. 2014 08:50
Re: Kombinací
Ono to zas tak těžké nemusí být - stačí se do Leonu skutečně posadit.
Jediná akceptovatelná výbava je FR - tady už to opravdu vypadá, jako v moderním autě. Pro ni ovšem neexistuje jednoduchý, nenáročný a relativně moderní diesel (tzn. nikoliv nejsilnější 2.0TDI) spojený s rozumnou převodovkou tak, jak to nabízí kompletní konkurence.
Píšu to proto, že při nájezdu okolo 25.000 km/rok může být vlastně dilema, který motor vybrat - stačí se podívat na spritmonitor - poslední generace TSI v golfech a leonech tady nemá žádné hvězdné spotřeby (jakkoliv se s OII a 1.4TSI dá jezdit za 6-6,5 při umírněném stylu) - ve stejných relacích nebo i níže se pohybují spotřeby i 10 let starých atmosfér...
V tom okamžiku se zájemce může začít dívat po konkurenci, která takových alternativ s mnohem lepšími parametry nabízí opravdu dost - Renault, PSA, H/K, Ford atd
Takže čistě pro mě je tahle nabídka nedostatečná.
16. 1. 2014 11:29
Re: Kombinací
Jsi mě rozesmál. Vypadá jako v moderním autě? Leon je rozhodně a to nejen na pohled modernějším vozem s lepšími jízdními vlastnostmi než kombi ze značek, které jsi tu vypsal. Dělí je totiž několikaletá propast. Leon je postaven na novém podvozku VW Golf, sdílí s ním ty nejnovější koncernové motory a to mluví za vše. Nižší výbavy Reference a Style představují strop toho, co dnes lidé v autech v drtivé většině vyžadují, ale čistě pro tebe je ta nabídka nedostatečná.

K tomu tebou kritizovanému motoru TSI jen uvedu jedno srovnání :

Seat Leon 1,4 TSI 103KW
max. rychlost: 211 km/h
Spotřeba l/100km:
komb.: 5,3/ město 6,6, mimo 4,5

Hyundai I30 1,6GDi 99KW
max. rychlost 192 km/h
Spotř.l/100km:
komb.: 6,2/ město 8,1, mimo 5,1

a mohl bych pokračovat...

K tomu dieselu se ani nemá cenu vyjadřovat, kdo je v obraze a není zaujatý jako někdo viď ;-) ví, že koncern nabízí jedny z nejúspornější, nejvýkonnějších a nejspolehlivějších motorů na trhu (vyjma dřívějšího 2,0Tdi DSG).
16. 1. 2014 13:10
Re: Kombinací
Ten poslední odstavec beru jako hodně dobrý vtip :-) To že Vám tady kluci někdo na auto.cz sype do hlavy, jako jsou VW technicky vpředu ještě neznamená, že tomu tak opravdu je - a platí to ke všem přívlastkům, které jsi jejich motorům udělil.

Zkus otevřít oči, projít se i k jiným prodejcům, projet se jejich vozy možná se budeš divit.

To, že ve výbavě požadují více, než většina zákazníků (kterým stačí nižší výbavy) je snad v pořádku, od toho tady jednotlivé nabídky jsou... Mám přesnou představu, co za své peníze chci.
16. 1. 2014 11:48
Re: Kombinací
Taky jsi mě pobavil člověče:) Ok, beru tvůj názor za vyřčený, ale to je vše. Když půjdu ještě více do detailů - tvůj komentář: "Jediná akceptovatelná výbava je FR - tady už to opravdu vypadá, jako v moderním autě" - optických rozdílů mezi Style a FR zase tak moc není - spíše pocitových (volant, sedadla, trochu jiné obložení přístrojovky...). Tvarově a vůbec rozmístěním čehokoliv je to stejné jako např. u výbavy Reference.
Další tvé tvrzení, že je problém vybrat při vyšším průměrném ročním nájezdu, opět pramení pravděpodobně z neznalosti - právě motor 1,4 TSI je pro toto nejsnesitelnější. Diesel bych viděl až při ještě vyšším nájezdu. Reálná spotřeba je u 1,4 TSI 5,5-5,8 při klasickém neagresivním řízení (mám to přímo od majitele Leonu s tímto majitelem) a věř nevěř:)
16. 1. 2014 11:57
Re: Kombinací
Neobhajuji ani 1,6 GDI od Korejců, ani koncernovou 1,4 TSI. Ale neporovnávejme prosím hodnoty spotřeby dle nějaké EUROnormy, která má bohužel pro reálný život nulovou vypovídající hodnotu. Ani většina redakčních testů nemá nějakou vypovídající hodnotu. Realita lze lehce ověřit právě na spritmonitor (různé jízdní styly, různí řidiči).
Seat Leon 1,4 TSI (zahrnuta všechna 1,4 TSI i ve starší generaci) - 7,21 l/100 km
Hyundai I30 1,6 GDI (opět všechny generace) - 7,31 l/100 km
16. 1. 2014 12:06
Re: Kombinací
O aktuální vypovídající hodnotě tzv. reálné spotřeby pro starší a již nevyráběné generaci lze také směle pochybovat. :-)
16. 1. 2014 12:19
Re: Kombinací
Koncepce motoru je v obou případech stejná. Takže (ačkoliv není 100%) má spotřeba ze spritmonitor výrazně blíže realitě, než tabulka. Jezdím s koncernovým TDI, které má na dnešní dobu hanebnou tabulkovou hodnotu spotřeby. Ale narozdíl od mnohých novějších jsem schopen s touto spotřebou reálně jezdit. Novější kusy jsou tabulkově níže, ale realita je v nejlepším případě stejná, jako u "mého" kousku.
16. 1. 2014 13:16
Re: Kombinací
Asi jsi mě nečetl správně - hodnoty, které jsem uvedl jsou z praxe - vůz 10 měsíců starý, Leon 5dv. 1,4 TSI 90kW. Vlastní to mladý řidič, který na spotřebu až tak nehledí, navíc každé ráno vozí kolegy do práce a z práce (čili 4 dospěláci). Takže? Na tabulky kašlu, píšu ze života...
16. 1. 2014 13:42
Re: Kombinací
Sorry...reakce ohledně spotřeby nepatřila k tvému příspěvku. Ale i tak...věřím, že jeden řidič bude jezdit se super spotřebou a jiný s totálně odlišnou. A zvlášť TSI jsou na to háklivé. Jako náhradní vozidlo jsem měl Octavii 1,2 TSI - já s ní jezdil za 5,8 l/100 km. Pár dnů poté ji měl kolega (stejný kus) a nevešel se do 8 l/100 km...a to je naše výsledné tempo jízdy zhruba stejné. Proto je třeba zohlednit také faktor řidiče. Já vím, že se mohu dívat spíše na nižší hodnoty, jiný se musí zaměřit naopak do vyšších sfér. S-M (nemyslím tím svět motorů ;-) ) dává komplexnější obraz reality.
16. 1. 2014 15:44
Kombinací
Přečetl jsem si Vaše příspěvky a jako prodejce značky SEAT jsem za reakce rád.Určitě nejsem zaujatý proti ostatním motorům,naopak,rád je zkouším abych mohl zákazníkům říct své pocity.
Pravda je v tom,že s TSI se musí člověk naučit jezdit.Spousta lidí má zafixováno benzín = šlapat tomu na krk,aby to jelo.Opak je pravdou.Jezdil jsem s LEONEM 1,4TSI FR 1,3kW obutého na 18" kolech a byl jsem překvapen.Průměrná spotřeba po cca 3500km se pohybovala kolem 6,5l/100km.Teď schválně jezdím s LEONEM 1,2TSI STYLE 63kW a jsem na spotřebě 6,2l/100km při ujetých 3000km.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ham.
16. 1. 2014 16:07
Re: Kombinací
Tak nám ještě seaťáku řekni, jestli bude víceprvek vzadu jako příplatková výbava i pro nižší motorizace. ;-)
16. 1. 2014 16:25
Re: Kombinací
Já osobně s TSI a spotřebou problém nemám - viz. příspěvek výše, kdy jsem v běžném provozu najezdil cca. 3.000 km s Octavii TSI a spotřeba byla poměrně příznivá (ač ne-tabulková). Jen se ohrazuji proti srovnávání dle normované spotřeby. S 1,4 TSI mám zkušenosti pouze z pár km v Šíru, takže spotřebu hodnotit nemůžu. Připojuji se k dotazu na víceprvek vzadu - čeká na mě výběr nového auta a musí to být z tria Golf/Leon/Octavia - 2,0 TDI. Takže možnost připlatit si za "Golf - standard", která u Seatu bude, mě zajímá.
16. 1. 2014 16:25
Kombinací
Uvažuje se o tom.Nechci šířit fámy,tak to nebudu více rozebírat. ;-)
Rozbalit vlákno
0