Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot RCZ R: V Česku od 1.025.000 korun, ostatní verze podražily

Nejsilnější sériový Peugeot dorazil do Česka. Kupé RCZ R startuje s cenou vyšší než jeden milion korun.
Zpět na článek
Avatar - matii
17. 1. 2014 21:13
RCZ R
Dle mého názoru je to navýšení ceny OK. Nejde jen o motor, ale i o další vylepšení oproti klasickému RCZ o kterých je v testu řeč. Nezapomeňte, že velké procento příplatkové výbavy klasického RCZ (odhaduji při letmém pohledu tak za 100k) je v základu RCZ R.

Co se týká potencionálních kupců, odhaduji, že většina bude z GB, F, CH a Beneluxu.

Nezapomínejte, že RCZ R bude krom nadupaného auta i "Imidžovka". Jo můžete si za ty prachy (cca 1,2 - 1,3mega) koupit RCZ R v "plné palbě" s náhradními disky a značnou rezervou na benzín, nebo RS3 či Mercedes A AMG (oboje v základu), ale v momentě, kdy se auto trochu "zaprasí" pro 80% řidičů budete mít jen obyčejné auto, které si laik klidně splete s obyčejnou A3 nebo A, kdežto i zaprasené RCZ R bude vypadat pořád unikátně.

Počítám, že po počátečním boomu půjde navíc cena dolů, možná i pod 1 mega. Zkrátka RCZ R bude pro individualisty, lidi, kteří se chtějí odlišit, neberou v potaz už trapné klišé o francouzských autech a spíš než pohon 4x4 a silnější motor upřednostní vzhled a eleganci se slušným výkonem. Věřím, že se jich najde dost.
Avatar - King
17. 1. 2014 14:53
Re: A zase cena
OMG. Nemáš trvalé násedky? >:D >:D
Avatar - King
17. 1. 2014 14:50
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Tak já myslel, že řešíme obodobné kubatury. ;-) Ale TSI je etalonem elektromotorového projevu napříč kubaturami. :-)

Měls prostě slabší chvilku, no. >:D >:-[]
17. 1. 2014 14:42
Re: A zase cena
Si piš, vždyť píšu: Abyses nedivil ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
17. 1. 2014 13:49
Re: A zase cena
Tě prásknu na honda-clubu, že prodáváš Peugeoty >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
17. 1. 2014 13:46
Re: A zase cena
Kdybys někdy jezdil rok v kuse 206kou, tak bys taky byl >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
17. 1. 2014 13:46
Re: A zase cena
:*) :*) Přísahám, že jsi to přepsal a že ta věta byla v 08:22 stavěná jinak >:D
Avatar - King
17. 1. 2014 13:46
Re: A zase cena
Kdybych toužil po coming-out, udělal bych to už dávno. ;-) Nechal bych to tak. :-)
Avatar - iudex
17. 1. 2014 13:44
Re: A zase cena
Potom nemám dôvod neveriť tým 3 týždňom s 3 autami. Btw. a čo z menovaných, predajca alebo novinár?
Avatar - King
17. 1. 2014 13:30
Re: A zase cena
Jasně, Motor roku od BMW přece musí být super. Asi prostě nedokážu plně ocenit jeho kvality. :-) Ale po nějaké pořádné dávce brainwashingu to určitě odkývu, žádné strachy.
Avatar - iudex
17. 1. 2014 13:30
Re: A zase cena
Mať na auto 3 týždne, a to naviac všetky 3 modely je určite postačujúce na zistenie charakteru auta. Chcem Ti veriť a preto nebudem spochybňovať pravdivosť toho tvrdenia, iba mi prezraď, ako sa človek dostane k takejto možnosti, ak nie je predajca alebo motoristický novinár?
Avatar - King
17. 1. 2014 13:23
Re: A zase cena
Koukám, že jsi z toho, že Peugeot udělal jedno slušné auto, nějakej vyvalenej. >:D
Avatar - Emel
17. 1. 2014 13:16
Re: A zase cena
No jo, jenže ty do toho průměru zahrnuješ i to nové turbo od Hondy, které bude tak skvělé, že se všichni současní výrobci budou moc jít zahrabat. Pak není divu, že THP končí jako podprůměr... stejně jako VW, Fiat, Renault, Ford.
Avatar - King
17. 1. 2014 13:12
Re: A zase cena
??? 8:22... :-| Ty jsi nešel spát, že mám pravdu?
Avatar - King
17. 1. 2014 13:08
Re: A zase cena
Myslíš, že jich Mariachi umí vyjmenovat fakt hodně? >:D
Avatar - King
17. 1. 2014 13:05
Re: A zase cena
1,5 týdne se dvěma různými benziňáky a 1,5 týdne s jedním dieselem a to za mých vlastních podmínek. Je to dostačující? :-)

Je mi líto, THP hodnotím v rámci kategorie jako lehký podprůměr prakticky ve všech ohledech. V Mini funguje o trochu lépe, i když spíš díky menší váze auta, tam je to řekněme průměr. Zajímavé ladění má pouze Works. Jsem ochotný souhlasit s tou točivostí, ale ke čemu je, když je ten motor stejně plochý jako TSIčka?

Máš pravdu, řízení si kritiku nezaslouží, to spíš samotný volant, ale jsou mezi HH lepší, což je u pravého sporťáku trošku tristní. ;-)
Avatar - Emel
17. 1. 2014 11:42
Re: LOL
A co jsi tím chtěl říct?

Peugeot prostě nemůže stát srovnatelné peníze jako Audi, protože pak si všichni koupí to Audi.
17. 1. 2014 11:13
Re: bude to pecka
A co znamená FWD a RWD už jsi zjistil?
17. 1. 2014 11:11
Re: bude to pecka
ano existuje divize Peugeot sport. Teď třeba dává dohromady speciál 208 R5.
17. 1. 2014 11:07
Re: LOL
Je to spíš nízkým výskytem RCZ, člověk (který se zajímá o auta) se vždycky otočí za autem, které ještě nikdy neviděl :-)
17. 1. 2014 10:59
Re: LOL
Audi A5 coupe 2.0 TFSI 6st – 165/225 - 1 013 900Kc
Audi TT Coupé 2.0 TFSI 6st. - 155/211 - 951 900Kc
Peugeot RCZ R – 1.6 THP 6st. – 199/270 – 1 025 00Kc
Pridaj k tomu 135 000, tak máš 1 160 000 RCZ R s plnou výbavou. U Audi pridaj aspoň tých 300 000Kc aby bola ako taká výbava.
Avatar - Emel
17. 1. 2014 09:21
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Ale jo, fakticky jediný velký závodní úspěch Peugeotu v tomto tisíciletí... a je docela příznačné, že to bylo s naftou :-)
Avatar - iudex
17. 1. 2014 09:11
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Pre nás nevyvolených existuje len jedna možnosť, ako mať podobný zvuk v aute: R-link od Renaultu: [odkaz] >:D >:-[]
Avatar - iudex
17. 1. 2014 09:08
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Chcel som Ji/Rimu napísať zo zrejmých dôvodov B6, ušli mi prsty. ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
17. 1. 2014 09:08
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Já bych tedy prosil uječenou V10 >:D
Avatar - Emel
17. 1. 2014 09:04
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
V8? :-)
Avatar - iudex
17. 1. 2014 09:04
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Tak mal som upresniť, že hovorím o R4. Boxer s ohľadom na dosť odlišnú koncepciu logicky znie odlišne, ako radový motor. A najlepší je aj tak R6,no nie? ;-)
Avatar - iudex
17. 1. 2014 09:03
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Bully, že zrovna Tebe musím toto zdôrazňovať: nebavíme sa tu o atmosférach, ale o turbobenzínoch (debata bola 1,6turbo vs. 2,0turbo). Je mi jasné, že atmosférický VTEC s maximom výkonu pri 7900 rpm bude znieť inak (jazdil som c CTR na okruhu, tak niečo viem o zvuku VTECu pri 8000 ot), ale tu je debata o 1,6THP a kritizuje sa jej zvukový prejav v porovnaní s konkurenciou. Lenže dnešná konkurencia v triede sú len turbobenzíny R4, ktoré točia točia 6000 rpm a tam principiálne žiaden nebude mať nejak lepší zvuk. Jediný, kto má citeľne lepší zvukový prejav, je Focus ST, aj to nie je motorom samotným, ale sound-sympozérom (teda zvukovod s rezonančnou klapkou) a bez neho by motor znel tiež ako ostatné R4 turbo.
P.S. V akomže dnešnom aute od Hondy nájdem ten motor K20? ;-)
17. 1. 2014 09:02
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Není závodní motor jako závodní motor: [odkaz]
>:D
Avatar - iudex
17. 1. 2014 08:52
Re: A zase cena
wawris: moja reč, RCZ je prvé auto od Peugeotu, kde som sa bavil a kde neplatilo žiadne otrepané klišé o francúzskych autách. Mám pocit, že my dvaja sme jazdili na niečom úplne inom, ako King. Alebo je tu ešte možnosť, že King kecá (ale to by si na tomto fóre predsa nikto nedovolil, nie?) >:-[]
Avatar - Emel
17. 1. 2014 08:46
Re: bude to pecka
Peugeot sport... ono něco takového existuje? ;-)

330Nm, jo... a kolik že má to GTI / ORS? 350Nm od 1400 do 4400. To jen tak na okraj.

Kufr vzal čert... ale ta hlavní nadstavba, kterou RCZ oproti HH má, je vzhled. Takové Scirocco R by podle mě bylo po všech stránkách vyrovnaný soupeř. Nevylučuju, že by RCZ R mohlo být o kousek lepší, ale rozhodně to není žádný rozdíl třídy nebo skutečný sportovní vůz nebo nějaké podobné pindy.

A jen tak mimochodem... všem tu nesmírně vadí torzka u Octavie v naftě, u supersportovního RCZ R je to ok?
Avatar - iudex
17. 1. 2014 08:43
Re: A zase cena
Ja nevynášam komplexné hodnotenie, to si dovolím u auta, s ktorým som najazdil pár tisíc km. Ale aj na predvádzačke sa dá charakter auta spoznať. Samozrejme to nesmie byť taká klasická predvádzačka, kde človek prejde cez dve križovatky po meste a späť, ale taká, kde sa dá zajazdiť po zaujímavej trase a hlavne človek má slobodu a nebrzdí ho žiadny bledý predajca vedľa, bojaci sa trocha zodratých pneu. ;-) Keď už sa o tom bavíme, koľko si s RCZ najazdil Ty a za akých podmienok? Lebo auto nevlastníš, takže si na ňom mohol absolvovať leda tak predvádzačku, či jazdu na kamarátovom aute.
Ad točivosť THP: áno, na pomery turbobenzínov sa pekne točí, lepšie, ako porovnateľne objemné turbá od Oplu či TSI od koncernu a na úrovni EcoBoostov. Prosím nezhovaďuj sa a nepleť to s atmosférickými VTECmi. Rovnako reakcia na plyn je medzi turbobenzínmi na slušnej úrovni a skôr ma pozitívne prekvapila, než sklamala.
Ad spätná väzba: tá je ilúziou u takmer všetkých predokoliek, ak sa ale bavíme o strmosti riadenia, reakcii na otočenie volantu, prenos sily od motora apod., tak tam nejaký veľký nedostatok nevidím; sú aj lepšie riadenia v rámci kategórie, ale aj horšie, takže riadenie nie je niečo, čo by si mohol vytýkať RCZ a súčasne chváliť riadenie iného hatchu ako super komunikatívne.
Avatar - iudex
17. 1. 2014 08:33
Re: A zase cena
Ja mám trochu odlišné skúsenosti. A i všetky ostatné testy nič o nedostatku výkonu nehovoria, naopak v jednom britskom (!) som dokonca čítal, že GTI subjektívne pôsobí ako o 50k silnejšie. Viem dať x testov a porovnávačiek, kde GTI zvíťazilo nad silnejšou konkurenciou (Focus ST, Astra OPC...) ale to si vieš iste dohľadať aj sám. Ale je pravda, že tá DSG mi tiež nesedela, radšej manuál.
Avatar - Enthusiastic.driver
17. 1. 2014 08:31
Re: A zase cena
Ty vole, já se s ním snad zhádám >:D Bavíme se o RCZ THP 200? Nebo o jiném THP?

RCZ že se nevymanilo z klišé o francouzských autech? Dyť to je první pořádně jezdící Peugeot za 20 let s první funkční a přesnou převodovkou s perfektně nakalibrovanými pedály - meziplyny tam jdou jak po másle. A ano THP200 se pěkně točí. Jak se zhluboka nadechne, tak peláší k 6.500 s radostí Hollanda jedoucího k milence >:-[]

A toho Mégana už si snad konečně taky projedu, tak su zvědavý :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
17. 1. 2014 08:22
Re: A zase cena
Ty Kingu, takže Civic 8G je opravdový sporťák a RCZ ne? >:D >:-[]

Mariachi: V DE se válí tolik netknutých Integer (? jak se to skloňuje, sakra? >:D ), až to hezké není... Navíc, když je ta Integra tknutá, tak to tak nějak není nutně špatně...
Avatar - Enthusiastic.driver
17. 1. 2014 08:15
Re: A zase cena
Hele, já někde četl, že THP 156 a HDi jsou naladěné tak nějak víc peugeotověji... Nebude to tím?
Avatar - Enthusiastic.driver
17. 1. 2014 08:12
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Sem chtěl oponovat, že jestli 1.6T od Soplu má špičku, tak THP200 je taková menší K20, ale pak to pohřbila ta Corsa OPC, možná na tom bude líp, než řadová produkce :*)
A THP200 bylo svým projevem zkrátka moc sympatické... Líbilo se mi víc, než 2.0 TSI, 2.0 turbo BMW nebo Boxer v Toyobaru...
Avatar - King
17. 1. 2014 08:10
Re: A zase cena
Pšššt tyvole, už jem asi patnáct let šťastně ženatý. :-|
Avatar - Enthusiastic.driver
17. 1. 2014 08:07
Re: LOL
Zas ono to RCZ kroutí lidem hlavama ještě víc, než TT... Jestli to je zaujetím, či odporem, už jsem neřešil >:-[]
Avatar - King
17. 1. 2014 08:07
Re: bude to pecka
Prosím tě, to kopání CTR do hýždí máš někde doložitelné? Já našel akorát [odkaz] a tam pro 306 nehovoří ani jeden jediný údaj z asi padesáti. :-)

Pak jsem našel ještě [odkaz] - se stejným výsledkem. Tak jsem z toho trošku zmatený. :-)
Avatar - white label
17. 1. 2014 00:21
Re: bude to pecka
Zamotal ses do toho především ty, ale chápu, že nemáš možnost, jak na to sám přijít... >:-[] ;-)
17. 1. 2014 00:07
Re: bude to pecka
nezamotal jsi se do toho trochu. Ale jak jsem řekl jinde, když tomu nerozumíš tak já ti to vysvětlím. Nesmíš zde plácat každý den v diskuzích tak jak to děláš. Musíš se o to zajímat.
Avatar - white label
16. 1. 2014 23:59
Re: bude to pecka
Tady dokonale sedí: "Čím měně o tom víš, tím méně víš, že o tom vlastně nic nevíš."
16. 1. 2014 23:28
Re: bude to pecka
No, hlavně, že máš ve všem (včetně pokládání na lopatky) jasno, ty teoretiku >:D
16. 1. 2014 22:57
Re: bude to pecka
jo chyba, vždyť víš co tam má bejt 330 N.m.
Avatar - white label
16. 1. 2014 22:51
Re: bude to pecka
Na těch 330 kW si přišel kde?
16. 1. 2014 22:39
bude to pecka
1280 kg, snížená kastle, 270 ps, 330 kw, laděno Peugeot sport. Tady není co řešit a to plácání o Astře , Golfu, Hondě to jsou výkřiky do tmy stejně jako před lety Peugeot 306 S16 nakopal zadek Civicu Type-R na okruhu tak dnes tohle položí na lopatky ty pseudo hoth hatche. Jedinej soupeř je Megane RS. I když já vím, že tu budete plácat něco o tom, že to nemá kufr a nehodí se to běžného provozu jako Golf, Astra, Focus a ostatní. Ale mě to nevadí, klidně si plácejte.
Avatar - white label
16. 1. 2014 22:34
Re: A zase cena
Proč? Konečně trošku zraješ, sice pozdě a hodně pomalu, ale lepší než nic... ;-)
Avatar - white label
16. 1. 2014 22:09
Re: A zase cena
S tímhle pojetím bys bezvadně zapadl meziněkteré redaktory zdejšího webu... >:-[]
Ale aspoň jsi pobavil. ;-)
Avatar - white label
16. 1. 2014 22:05
Re: A zase cena
To víš, jak to není třídní vzor (podle Kinga pochopitelně aktuální Civic), nemůže to být nic moc... ;-)
Avatar - white label
16. 1. 2014 21:56
Re: A zase cena
Proto seš King a určitě máš i hodně bab... :*) >:D
Avatar - white label
16. 1. 2014 21:49
Re: A zase cena
>:D :yes:
Zřejmě nějakej těžkej (japonskej) oddíl... >:-[]
Avatar - woody-alien
16. 1. 2014 21:44
Re: A zase cena
Tak či tak, s tímhle rozložením hmotnosti, jak píšeš (64:38, tzn.102%) je to rozhodně unikát. >:D Tak proč bych za to ten meloun a pár fufňíků nedal. ;-)
Avatar - Emel
16. 1. 2014 21:42
Re: A zase cena
No počkej, tam se mluvilo o jiných srandovních věcech, jako třeba legendární sportovní oddělení Peugeotu :-) . A rozložení 64:38 mi zní podezřele...
Avatar - Emel
16. 1. 2014 21:40
Re: A zase cena
205GTI přece... >:D

To je fakt dojemné...
Avatar - King
16. 1. 2014 21:33
Re: A zase cena
Jen jsem narážel na jeden z postů dole o tom, jak je RCZ pravý sporťák s perfektním rozložením váhy 64:38, CTR v tom je nevinně. ;-)
Avatar - Emel
16. 1. 2014 21:30
Re: A zase cena
No počkej, Civic je hatch.. nebo mi něco uniká? Pokud mluvíš o ITR tak beru... to je sporťák se vším všudy.

57:43 není úplně špatné... na předokolku.
Avatar - King
16. 1. 2014 21:28
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
>:D :yes: Ta převodovka na to vypadá už z fabriky. >:-[]

To víš, co se nechová jako dýzl, je dneska na černé listině. :-) Ale zjevně tomu nerozumíme, vzpomínám si, že speciálně na ty alfí motory včetně TBi, co měl tenkrát omezovač snad v 5,5 mě tu onehdy někdo mohutně školil, jaká jsem trubka, že to je naladění jako u závodních motorů. :-!
Avatar - King
16. 1. 2014 21:24
Re: A zase cena
Tak počítám, že ano. Koho by to napadlo - dvouspojka s měničem, to bude další unikát. :-)
Avatar - King
16. 1. 2014 21:18
Re: A zase cena
Tenhle poměr je u Hondy víceméně klasika, navíc jak se ukazuje, nemusí to být nutně problém. :-) 64:36 měl Civic 8G s 1.8, jestli to už někdo zkoumal u 9G nevím, ale každopádně jsem si nevšiml, že by někdo tvrdil, že má perfektní rozložení váhy a je to na rozdíl od blbých hatchů opravdový sporťák. >:D Pod 61:39 se dostává u Hondy máloco, příjemné je 58:42 u Insightu a tuším 57:43 u CR-Z, i proto je céro tak úžasná motokára. ;-)
16. 1. 2014 21:13
Re: A zase cena
Já zase tím hledáním nechci strávit celé dětství a těch vytuněných kusů je fakt až přes míru...
Avatar - King
16. 1. 2014 21:13
Re: A zase cena
To je jen zdání, ITR byla reálně rychlejší, než CTR, točák netočák [odkaz] . Abys z ní dostal maximum, žádný nepotřebuješ, musíš být stále nad 6500/min >:-[]
Avatar - Emel
16. 1. 2014 21:11
Re: A zase cena
Jen tak mezi řečí... Integra s jejím 62:38 taky není žádný zázrak.
Avatar - King
16. 1. 2014 21:08
Re: A zase cena
Nedostupná? Kdo hleda(l), našel. ;-) Teď už je to o dost horší, přece jen už má své roky a spousta jich umřela na okruzích nebo pod rukama tunerů, takže se z ní stává vyhledávaný youngtimer a cena začíná šplhat nahoru.
Avatar - Emel
16. 1. 2014 21:05
Re: A zase cena
Super jsou brzdy, jinak má stejný problém jako RX-8 - chybí krouťák, snad ještě víc než u Mazdy... a ani nižší hmotnost to úplně nespasí.
16. 1. 2014 21:00
Re: LOL
Prosimtě, tento plán PSA že Peugeot bude prémie a citroen lidovější, jim určitě nevyjde, ještě jim nehrává to , že právě citroen má prémiovou řadu, a myslím že ten kterej nepotřebuje mět na kapotě hvězdunebo 4 kruhy a chce něco ušetřit a potřebuje takový auto tak to za to dá.
16. 1. 2014 20:24
Re: Jako pěkný to je....
Že by jako ti korejci...až ve Francii...? >:D
16. 1. 2014 20:16
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Tak v Corse je možná lepší, jel sem NR edition, ale jen hodně krátce - než se rozpadla převodovka (roztrhnutá klec diferáku), takže taky platí do pěti tisíc (tentokrát km) a odřadit >:-[]

Ano, máš pravdu, výkon graduje, ale právěže v nízkých otáčkách, osobně by mi nevadila menší špička, ale ve vyšších otáčkách, aspoň do těch 6800 by ty motory mohly být použitelné.
Avatar - King
16. 1. 2014 20:10
Re: Jako pěkný to je....
To jsem si dole přečetl, já se spíš bál, že ve Francii dělá ještě něco zajímavého od jiné, nefrancouzské automobilky. :-)
16. 1. 2014 20:10
Re: A zase cena
No, raketa... ITR jsem párkrát jel a husí kůži mám z ní doteď, nebýt tak nedostupná, měl bych ji v garáži...
Avatar - King
16. 1. 2014 20:07
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Pokud vím, řeč byla o výkonové špičce ( a oba motory krásně gradují), ne o špičce ve vysokých otáčkách. ;-) Mimochodem 1.6 ET jsem nemyslel v Astře, ale v Corse OPC. >:D
Avatar - King
16. 1. 2014 20:04
Re: A zase cena
Jestli to bude tak zásadní rozdíl, jako mezi Golfem GTI a Golfem R, tak no fear. ;-) Ovšem rád se nechám překvapit, bude-li šance.

Diskuze nicméně nebyla o RCZ R, Martin sice o něm začal, ale pak plynule přešel k THP200, takže diskuze rozhodně je k věci.
Avatar - King
16. 1. 2014 19:57
Re: A zase cena
Však tu také moc nejsem, jak vidíš. A vidět to musíš, protože tu jsi furt. :-) Jezdil jsem s víc auty, než dokážeš vyjmenovat. >:-[]
16. 1. 2014 19:55
Re: A zase cena
Klid, já pak Hondě taky pochválím DCT, jestli bude aspoň z poloviny tak dobrá, jako je na motorkách :-)
16. 1. 2014 19:49
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
1,4 MAT - do pěti a půl a řadit.
1,6 ET - do pěti.

Za takovou špičku dík, dýzl hadra.
16. 1. 2014 19:47
Re: A zase cena
Mně by zajímalo, na základě čeho ty vynášíš svoje komplexní hodnocení aut.
Kdybys totiž projel aspoň polovinu z těch, o kterých tady zasvěceně píšeš, v podstatě bys nemohl dělat nic jiného, než jezdit jimi - nestíhal by ses tu ani zalogovat.
16. 1. 2014 19:41
Re: Jako pěkný to je....
Asi to, že jde o rakouskou produkci. ;-)
16. 1. 2014 19:22
Re: A zase cena
Kingu on ale asi bude dost zásadní rozdíl mezi RCZ a RCZ R protože tady nic tebou zminěné nevidím a neslyším ;-) [odkaz]
16. 1. 2014 19:21
Re: Jako pěkný to je....
Jo, jinde, než ve Francii se to asi nechytne, v tom se shodnem...
16. 1. 2014 19:20
Re: A zase cena
LOL, když už chceš tohle kupé srovnávat s hatchbacky, které je podle tebe mimo mísu, tak si také nesmíš za soupeře vybrat universálněji naladěné GTI, ale třeba MRS s CUp podvozkem.

A že, je dle tebe Peugeot Sport pojmem, tak mi připomeň, které auta se za posledních 15,20 let od nich stala tak "pojmovými"?
16. 1. 2014 19:10
Re: LOL
No, STI sice není žádná modelka, ale alespoň má dle mě správný "křivky". Tohle (RCZ) vypadá z profilu strašně, nad zadními koly trčí jen dlouhá "p.del". Pro srovnání jak má vypadat profil u takového kupé [odkaz] a srovnej s tímto [odkaz]

A STI bych se taky netahal, to si svoji cenu vzhledem ke svojí technice, jízdě a tradici s přehledem obhájí, narozdíl od Peugeotu ;-)
Avatar - woody-alien
16. 1. 2014 18:57
Re: Jako pěkný to je....
Jj, je to řacha, ať si kdo chce co chce říká. S touhle cenou se pohybují v oblasti jiných žraloků. Trochu mi to připomíná současný Focus ST a jeho nacenění v Česku. Po pár měsících museli s cenou opravdu velmi výrazně dolů, přestože jsme pro ně (jak se tu občas připomíná) zanedbatelnej trh.
Avatar - Bully_
16. 1. 2014 18:49
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Blazena nevedomost. Slysel jsi nekdy K20, klidne s tichym seriovym vyfukem? Kazdy ctyrvalec nezni stejne >:D
Avatar - Emel
16. 1. 2014 17:45
Re: A zase cena
Hele, ono to s těmi 190hp nebyla žádná raketa... ale ostré auto to bylo, ne že ne.
Avatar - King
16. 1. 2014 17:41
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
1.4 MultiAir? 1.2 DIG-S? 1.6T EcoTec?
Avatar - King
16. 1. 2014 17:37
Re: A zase cena
ITR? O té bych tady moc nemluvil, ta by MartinaKK zabila už po otevření dveří. :-O
Avatar - King
16. 1. 2014 17:33
Re: A zase cena
Iudexi, na rovinu... jak sám píšeš "Ja som s ním dal síce len predvádzaciu jazdu, ale predajca bol mladý blázon, ktorý ma nielenže nebrzdil, ale naopak hnal dopredu, takže som auto naozaj prevetral. Na základě toho máš odvahu vynášet komplexní hodnocení auta?

Já netvrdím, že je RCZ krám na úrovni C3, ale celkově vzato klišé o francouzských autech na RCZ sedí, z toho se dokázal vymanit pouze Renault a to ještě ani ne v oblasti převodovek.

jak málo jsi s RCZ jezdil ukazuje i to, že se ti zdál feedback řízení jen slušný - ten je naopak jeden z nejlepších v současných kompaktech, pokud ne nejlepší. Ale preciznost řízení trošku kulhá, protože Francouz nedokáže ani jednu věc udělat kloudně.

1.6 THP se pěkně točí? Reaguje na plyn? Ani v Mini bych tohle neřekl a PSA tuning je horší.

Pokud si dobře vzpomínám, tak jsem se zmínil, že má GTI stejně odporný dieselový zvuk a mdlý motor. Na obojím trvám. Jak se má projevovat dvoulitrový turbomotor se podívej u Mégane RS.
Avatar - King
16. 1. 2014 17:19
Re: A zase cena
Nemysli si, že mi to dělá nějakou extra radost to říct, ale GTI je skutečně dobré auto a to i přes ty údajně zjevné handicapy. ;-) Mimochodem jak rozvádím níže, ten GTI možná má na tom čumáku té váhy méně, než RCZ. :-)

Ano, nedočkavě vyhlížím CTR. Plakát vesele žloutne (hned vedle 458 Spider, kdo z vás to má? >:D ), i když je ve stínu, ale vzpomínky jsou stále živé. Ne, nesnaž se prosím honďákovi v souvislosti s jakoukoli evropskou produkcí říkat "řadička má dráhy velmi krátké a i v testech si na ni nikdo nestěžoval. Chodí dost precizně" >:-[] , tím spíš ne u PSA. Mohl bych od smíchu vdechnout rýži a budeš mě mít na svědomí. Ostatně GTI má, tvou optikou pohledu dráhy velmi kratší a chodí dost precizněji. Ale trošku víc drhne.

Kurňa co se to děje, já tady chválím gétéíčko. 8-s Nechcete změnit téma? >:D
16. 1. 2014 17:14
Re: Peugeot sport
RCZ zase vychází z 308, pokud vím. I tak se relativně malý objem výroby projeví.
Avatar - Emel
16. 1. 2014 17:11
Re: A zase cena
64:36 je masakr... a vcelku souhlas, RCZ je takový HotHatch v líbivějším kabátku. Opravdu sportovních předokolek je hodně málo... a tady ti výjimečně udělám radost, v jejich čele je pro mě Integra Type-R (ale nové Focusy RS jsem třeba neřídil).
16. 1. 2014 17:10
Re: A zase cena
taky perleťově bílý, ale MRS, jel jsem tuším ve 14.00, dojezdit desky a dom :-)
Avatar - King
16. 1. 2014 17:08
Re: Jako pěkný to je....
Něco mi uniklo?
16. 1. 2014 17:05
Re: Jako pěkný to je....
Já třeba o technice moc nepochybuji (ne, že bych si myslel, že bude fungovat věčně, ale myslím si, že fungovat bude a to dobře). Vypadá to, že postavili celkem zajímavý stroj. Ale patřím k těm, kteří mají problém s cenou. Pokud na to budou dávat slevy jako na ostatní RCZ, tak by to ještě šlo.
Avatar - King
16. 1. 2014 17:03
Re: A zase cena
Ty jsi taková kecka >:D ;-) . Ne, neber si to zle, v dobrém smyslu slova mě to pobavilo.

Deaktivace ESP - ano, stejně jako Mégane, Focus, Astra atp.

Nízké těžiště nevím, RCZ je na platformě 308 a tudíž jediným bonusem bude nižší střecha, což pravděpodobně, ale nikoli jistě může znamenat nízké těžiště, velmi důležité je umístění motoru, převodovky a celková stavba platformy.

Vyvážení auta, to je asi nejlepší zásek - rychlá rešerše na netu ukáže, že má THP200 poměr předek:zadek 64:36, což je jeden z nejhorších v kompaktní třídě, většina běžných hatchů je na tom lépe. Kde asi udělali v Peugeotu chybu, když použili údajně malý a údajně lehký motor? A u RCZ R s velkými předními brzdami, větším turbem, patrně silnějším stabilizátorem a dalšími úpravami se možná dostane i na 65:35...

Ruční brzda... WTF? Nějaké auto potřebuje na okruhu používat ruční brzdu? Možná aby nesjelo z plaťáku, jinak nevím. Kolik toho máš na okruzích naježděno?

RCZ není auto pro nezkušené řidiče? RCZ je opravdové sportovní auto? Teď mě skoro přijde, že se řeč stočila dejme tomu na Hondu S2000. RCZ je normální, uživatelsky přítulná předokolka. Příjemně neutrální, jen lehce nedotáčivá ( i přes ten strašidelně těžký předek), na požádání s příjemně rozhoditelným zadkem. Jestli ti dělá problémy ji řídit a přijde ti, že je k tomu třeba jistých zkušeností, tak potěš koště. ;-)

Asi tě zklamu, RCZ mám rád (do té míry, že jsem s ní rád jezdil a neodmítnul bych svezení ani v budoucnu) a libí se mi vzhledově, ale nedělejme z něj něco, co není. Je to jen trošku vylepšená 308 s hezčí kastlí.
16. 1. 2014 17:01
Re: A zase cena
Já jsem na Kinga ani nereagoval, jako bys ho neznal ;-). Podle Kinga vnímáš Golfa, kde sedíš mnohem výš, taháš sebou větší kila a vyšší težiště "skoro" stejně jako RCZ. Asi má otupené vnímání z té Karosy >:-[] .

Řadička má dráhy velmi krátké a i v testech si na ni nikdo nestěžoval. Chodí dost precizně (na rozdíl od páky v Subaru Impreza STI tam má slušnou vůli a dost drhne). Řídil jsem facelift RCZ, nevím jak je to u starších kousků.

Však King už nedočkavě vyhlíží Civica Type-R. Jelikož Honda stále ladí a ladí, natírá Ring na červeno a auto stále nikde...King už je nervozní, plakát starého Civica nad postelí už mu zežloutl ;-) .
16. 1. 2014 16:59
Re: A zase cena
No s nadhledem to beru samozřejmě :-) no a z RCZ sportovní auto nedělám, to dělá Magna v Gratzu :-) Je to možný v Brně že jsme se potkali, byl jsem tam na ukončení koncem října právě s bílým RCZ. Ty jsi tam byl s jakým auťákem ?
Avatar - Ji/Ri
16. 1. 2014 16:53
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
...S wrc sti má taky čtyrhrnek a jak si umí pobublat... :-)
Avatar - iudex
16. 1. 2014 16:52
Re: A zase cena
To je fajn, že aspoň niekto to auto má a neteoretizuje. :yes: Ja som s ním dal síce len predvádzaciu jazdu, ale predajca bol mladý blázon, ktorý ma nielenže nebrzdil, ale naopak hnal dopredu, takže som auto naozaj prevetral a pár mm z pneu zodral. A auto ma presvedčilo. Ale tvrdiť, že je niekde ďalej, ako GTI, je trochu (dosť) optimistické, GTI vo verzii performance (s elektronicky riadeným mechanickým samosvorom VAQ) poráža v porovnávačkách i silnejšie hotheče. Ono na prvý pohľad pôsobí tak málo dravo, lebo všetko robí s takou nenútenou ľahkosťou, človek má najprv pocit, že nič moc, zatiaľ čo konkurencia narobí viac rozruchu, ale človek pritlačí a auto stále stíha a je neskutočne rýchle a efektívne. Uvidíme, keď pôjdem na okruh, na bežných cestách ale tvrdím, že RCZ by mal veľký problém držať sa ho.
16. 1. 2014 16:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 1. 2014 16:43
Re: A zase cena
Zase z toho tvýho RCZ nedělej sportovní auto, je to coupé, toť vše, sportovní je RCZ R, ale určitě ne běžná verze. Ber to s nadhledem, máš fajn auto, ale ne vše, co píše Janda, je tak, jak to podá. :-! Nemáš náhodou to perleťově bílý? Jedno takový jezdílo na podznim na Masarykáči..
Avatar - iudex
16. 1. 2014 16:42
Re: A zase cena
Ako píše Wawris, neviem, akým RCZ si jazdil, mne to znie ako spísané klišé o fancúzskych autách (radenie á la Karosa, kormidlo namiesto volantu, mdlý motor s odporným zvukom), fakt som mal v reálne úplne odlišné pocity: riadenie bez výhrad (na pomery predokolky), žiadny torque steer, primerane strmé a presné, samozrejme k nejakej spätnej väzbe musíš do Toyobaru, ale na predokolku slušné. Radenie 6-st. manuálu na úrovni VW, to so starými francúzskymi "varechami v ceste" nemá nič spoločné. No a motor som mal asi totálne iný, ako Ty, lebo ma úplne šokoval, ako reagoval na plyn, ako sa pekne nechal točiť, nemal žiadnu citeľnú turbodieru a celkovo budil dojem väčšieho objemu, ako len 1,6.
No a tvrdiť horeuvedené o GTI je rovnako mimo, riadenie je perfektné: strmé a presné, radiaca páka krátka a presná, volant malý a perfektne padnúci do ruky (akurát to skosenie dolu by si mohol odpustiť) a motor budí dojem, že má oveľa viac, ako "len" 169 kW. Jediné, s čím súhlasím, je jeho dosť drsný, za studena naozaj trochu dízlový zvuk (tu Focus ST ukazuje, ako sa má zvuk správne naladiť).
16. 1. 2014 16:37
Re: A zase cena
Ano obě dvě auta jsem šiel a RCZ THP200 vlastním a mám s ním najeto 21t km za 9 měsíců, takže jen tak netluču slámu :-)
16. 1. 2014 16:34
Re: A zase cena
To "jinde" se pozná tak, že u RCZ lze plně deaktivovat stabilizace. To za prvé. Za další, vzhledem k nízkému těžišti, vyvážení auta a naladění podvozku a také díky jednoduché, ale velmi funkční zadní nápravě není absolutně potřeba používat ruční brzdy, naopak to u RCZ považuji za projev neumění ovládat auto pod plynem na brzdách a navíc to je ve výsledku pomalejší. Pokud tedy nepotřebujeme otočit auťák na fleku :-) Bavím se samozřejmě o jízdě mimo běžné cesty tj. konkrétně na okruhu. A tam se právě láme chleba mezi RCZ a Golfem GTI. RCZ poslouchá přesně podle toho co se od něho chce ale POZOR !!! Není to auto pro nezkušené řidiče. Sice dokáže odpustit do jisté míry i nějaké chybky, ale pokud opravdu chceme využít RCZ naplno, je třeba jistých zkušeností. Golf GTI je výborný univerzál. Je to zajisté jedno z nejlepších aut své třídy. Ovšem je to "pouze" sportovní varianta běžného kompaktu. RCZ je opravdové sportovní auto. Tolik tedy na vysvětlenou.
16. 1. 2014 16:23
Re: LOL
Souhlasím s těžištěm, ale pak už jsou to trochu vyčtený věci... Abys tyto výhody opravdu poznal a rozeznal, tak už musíš jet s těmito auty docela kudlu, bavim se o rychlostech na zastřelení na místě, ne o sebrání papírů.. Klidně mě zjebejte, ale z vlastní zkušenosti, aby ses opravdu začínal bavit s fwd s okolo 190k/tunu, tak jedeš okresky 160kmh a víc, říkám okresky, protože pokud chceš tohle na okruh, tak fajn, ale zajezdíš si 6x za rok, navíc na těch větších zjistíš, že to moc nejede.. Všichni tu moc teoretizujete, čest těm, co opravdu jezdí pro zábavu, ale ti většinou neřeší tyhle kraviny a uvítají jakýhokoliv dalšího blázna, ať už jezdí čímkoliv..
16. 1. 2014 16:11
Re: Jako pěkný to je....
Jasný, určitě si chceš nechávat vyhoněnou 1.6T, který budeš bežně nakládat, déle než na to máš záruku.. Navíc je tu plno dalších argumentů vzhledem k ceně, tohle auto si koupí vážně jen fanda pažoutů a designu (auto je z tohoto pohledu pěkný), jinak je tu plno zábavnější konkurence s tou správnou koncepcí - třeba nový M235i nebo 370Z Nismo, klidně i jetá M3 v pěkným stavu.. Mezi FWD narazíš na Astru OPC, FoST, GTI, MRS..všechno podstatně levnější a zážitky docela stejný.. Budu každopadně rád, když to u nás někde uvidím a ocením to, ale měli to pojmout třeba jako limitku, dát tomu trochu punc cílené jedinečnosti, takhle to bude jedinečnost způsobená racionálním uvažováním..
Avatar - King
16. 1. 2014 15:54
Re: Jako pěkný to je....
Francouzi jsou velcí patrioti a vzhledem k tomu, že RCZ je krom Laguny jediné gétéčko domácí produkce, věřím tomu, že to tam vcelku dobře prodávat budou. Manželky boháčů s něčím taky potřebují jezdit. :-)

Nevím, možná to tak přijde jen mě, ale u 1.6 je 169 koní na litr, zatímco 300koňový dvoulitr má logicky koní na litr 150. A 20 k/l se mi zdá jako dost velký rozdíl, zvlášť pokud těch 169 má motor od značek, které spolehlivostí motorů zrovna neprosluly.
16. 1. 2014 15:44
Re: LOL
No je ale pravda, že verze po faceliftu už tento akční ceník nemá a je za zhruba ty původní vysoké ceny, tzn. oněch 550-670 tisíc. Čemuž ostatně odpovídají prodeje. V roce 2012 za akční ceny 43 kusů (což je 7. místo v kategorii sportovních vozů ze 43), za rok 2013 jen 6 kusů (28-33. místo ze 44). Mně se třeba CR-Z moc líbí, nicméně jeho techniku (1,5 a manuál) bych velmi rád viděl v Insightu.
Avatar - King
16. 1. 2014 15:43
Re: A zase cena
Tak to asi jo. Tím hůř. Akorát je teda trošku prekérka, že já jezdil hned se třemi těmi "blbými", přičemž jeden z nich teda byl ropák. Nebo máme každý trochu jinak posazené vnímání toho, co je dobré. >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 1. 2014 15:34
Re: A zase cena
To jsme asi jezdili každý jiným RCZ :-O Řazení super, stejně jako reakce na plyn, řízení neurazí, tail-happy vlastnost podvozku vyloženě potěší... :-P
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 1. 2014 15:30
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Tak si projeď skyactiv 2.5, pak si projeď RCZ-R a pak mudruj...
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 1. 2014 15:29
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
No, THP 200 sice nemá přímo výkonovou špičku, ale který malobojemový motor ji v dobách EURO5 má? Právěže bych jeho snahu jít do otáček a nevadnout po 5.000 hodnotil velmi pozitivně :yes:

A jinak slouhlas, pod kapotou zní tragicky, všude jinde o dost líp.
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 1. 2014 15:25
Re: LOL
No hele, ono nějakých 50 tisíc kusů za 2,5 roku není vůbec špatný výsledek u sportovního kupé... :-!
16. 1. 2014 15:25
Re: Jako pěkný to je....
Hele - umím si to představit:
Majitel zednické firmy koupí u pažoutů deset dodávek a chce něco echt sportovního pro sebe. Tak mu nabídnou RCZ-R samozřejmě se slevou (pane, normálně je přes mega, ale že jste to vy, tak za vosumset je váš).
A teď se ptám: Kolik takovejch amatérsky závodících zedníků asi u nás bude?

Ale beze srandy - v okolí Cannes, Nice, si dovedu představit, že tohle prodaj, prachů je tam dost a křivolakých cestiček hned v horách za městem taky, a kde je standartní RCZ málo, tam může tohle erko bodovat.

Mimochodem - když je 270 koní extrémně vyhoněný motor, tak na 300 koní je už pak co? Totálně absolutně mega hyper vyhoněný?
Vlastně (já zapomněl, omlouvám se...) pro Hondu je turbíčko na třista konících brnkačka, že? >:D
16. 1. 2014 15:13
Re: Jako pěkný to je....
Se zůstatkovou hodnotou se běžně počítá - pokud tedy nepřehrabuješ prachy vidlema - stejně jako s potenciální prodejností auta po uplynutí doby, po kterou jej chceš/musíš vlastnit.
Avatar - iudex
16. 1. 2014 14:44
Re: A zase cena
A Ty si obe porovnávané autá (RCZ a GTI) šiel? Pretože takú frázu, že tie autá sú "řidičsky naprosto jinde" môže napísať iba teoretik. Ja som jazdil obe (THP200 a GTI performance) a tvrdím, že sú si jazdne dosť blízke. Obe jazdia výborne, obe dokážu poskytnúť primeranú porciu zábavy a nie sú z hľadiska jazdy nijak vzdialené, čo je dané už principiálne rovnakou koncepciou (predný pohon, preplňovaný štvorvalec...). Rozdiely samozrejme pocitovo sú, sú skôr dané subjektívne tým, že RCZ je malé kupé, človek sedí trochu bližšie k vozovke a auto je nižšie, v dôsledku čoho viac vníma rýchlosť. GTI performance však má citeľne vyšší výkon a krútiaci moment a hlavne vďaka samosvoru dokáže využiť ten výkon naplno a maximálne efektívne. Na skutočné rozdiely v jazde však treba presadnúť do zadokolky (Toyobaru, BMW 1) či štvorkolky.
Je jasné, že RCZ R bude o kategóriu ďalej, ako RCZ, ale ani tak cenovku cez milión neobháji. Dynamicky bude totiž stále na úrovni hothečov (OPC, Cupra), ale cenovo už v teritóriu štvorkoliek či klasických kupé so zadným pohonom.
Avatar - Emel
16. 1. 2014 14:38
Re: Peugeot sport
Scirocco je po designové stránce svébytný model... sice pořád hatch a ne kupé, ale to odlišení se tam je taky.
Avatar - Choochoo
16. 1. 2014 14:37
Re: Peugeot sport
Scirocco je blize, ikdyz ma hodne spolecneho Golfem, ale jiste cena se ma motat lehce na Sciroccem. Akcni slevy na ostatni modely RCz to dokazuji, takze i u Peugeotu too chapou ;-)
Avatar - Emel
16. 1. 2014 14:34
Re: Peugeot sport
O tom nediskutuju. Jen říkám, že je lepší srovnávat se Sciroccem (které bylo ve srovnatelné verzi R pod 800k) než s Golfem (Octavií), u kterých se dá nějaká částka navíc za provedení akceptovat.
16. 1. 2014 14:33
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Je to předokolka! U té je vhodnější co nejlehčí motor! ;) Objem není až tak podstatný. Taková formule Ford Ecoboost má litrový tříválec a dá na * kde čemu. RCZ R žádný 2,5l nepotřebuje. Podívej se na ty parametry! Navíc u přeplňovaného motoru je snažší dál vyhnat motor trochu výš... ne že by to ten Peugeot potřeboval. Jediný problém jsou tvoje předsudky teoretika na téma malý objem. V reálu ten motor v tomto autě bude fungovat skvěle. ;-)
Avatar - Choochoo
16. 1. 2014 14:32
Re: Peugeot sport
To souhlas, ale 1025000 nebo 630 000 je hodne velky rozdil. Vzpominam na test RCZ na auto.cz a zrovna to nebyla oda na super karu. Neco dobre neco spatne,...Tech 800 si myslim je akorat ;-)
Avatar - iudex
16. 1. 2014 14:31
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Myslíš, že zvukový prednes štvorvalca s objemom 1,6l bude nejak postrehnuteľne horší, ako u štvorvalca 2,0? ;-) Ak by si sa bavil o rozdiele R4 vs. R6, OK, ale štvorvalec bude vzásade znieť rovnako a rozdiely budú skôr v naladení výfuku, než motora samotného.
Btw. neviem, ako Ty, ale ja som na RCZ jazdil a bol som milo prekvapený tým motorom (THP200), objem 1,6 by som mu netipoval, ťahal skutočne vehementne a k zvuku som tiež nemal výhrady.
Avatar - King
16. 1. 2014 14:27
Re: Jako pěkný to je....
Pochop, člověk, který má nějakou finanční rezervu a chce si koupit sportovní auto za milion, si nekoupí předokolkového Peugeota. Proč by to dělal? Leda by se mu teda fakt hodně líbil. O kousek níž máš obsáhlý výčet spousty aut, které stojí stejně a jsou jiná liga nebo jsou stejná liga, ale stojí o třetinu méně. To auto je zajímavé jen vzhledem a extrémně vyhoněným motorem, ze kterého bych měl vzhledem k jeho francouzskoněmeckého původu hrůzu.
Avatar - Choochoo
16. 1. 2014 14:26
Re: LOL
Asi tak nejak, je treba se mluvit o ceniku ktery byl platny a to byl akcni ;-) V 2013 se snad uz neprodaval, nevim.
Avatar - King
16. 1. 2014 14:23
Re: LOL
CR-Z bylo, s původní cenovkou, opravdu drahé, ale byl to hybrid, což dnes bohužel v mnoha případech vede automobilky k názoru, že je třeba nastavit zcela nesmyslnou cenu. Navíc se tu bavíme o Hondě, ne o Peugeotu (bez urážky). Prodeje této politice víceméně odpovídaly a rozhýbaly se až ve chvíli, kdy se šlo s cenou dolů o 150 k. Právě o takových 150-200 je předražené to RCZ. Nehledě na to, že ani RCZ 200 rozhodně nemá cenu, odpovídající hodnotě.
16. 1. 2014 14:22
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Tak staru vr6 nie,ale poslednu generaciu preco nie ?
Zaujimava bi bola Atmosfera typu Skyactiv 2,5 , k tomu mechanickemu difu bi urcite robil väcsiu radost za volantom ...
Mne proste bi vadilo mat v takom aute ""1.6""ku...
16. 1. 2014 14:18
Re: LOL
Příplatek za BBK + čip + dif (lehce nadneseně) určitě neudělá cca 300 tisíc, navíc normální RCZ není žádný trhák, takže u Pažoutů sbouchali asi dost dobrou předokolku, ale cena je totálně mimo.
Navíc si myslím, že právě po Focusu RS + RS500 překoňovaným předokolkám odzvonilo, taková GT86 bude za podstatně nižší cenu podstatně zábavnější auto.
16. 1. 2014 14:12
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
To myslíš vážně? >:D Co by si chtěl? Obdobu staré VR6 která měla objem, zvuk, ale vůbec nejela? >:D Tohle má být sportovní auto ne hračka pro pozéry! 270hp a 330Nm je víc než dost. ;-)
Avatar - King
16. 1. 2014 14:10
Re: A zase cena
Prosímtě to "jinde" než Golf GTI se pozná kde? V obou případech je motor mdlý, s odporným dieselovým zvukem, RCZ se nějakým omylem obsluhuje kormidlem namísto volantu a vaklavé řazení má dráhy délky Karosy.

Ano, RCZ má docela příjemný feedback volantu a řazení je, když nic, tak alespoň hladké, takže nejsilnější stránkou proti Golfu je, že je fakt hezké. Naopak mimo mísu je tvrdit, že je RCZ "jinde", sorry.
Avatar - Misanick
16. 1. 2014 13:48
Re: Jako pěkný to je....
A proč by ho jako prodával?

Ty snad, když si kupuješ auto, uvažuješ o tom, že bys ho hned zase prodal???
16. 1. 2014 13:48
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Zvenku pod kapotou zní normálně, spíš tak syčí. Uvnitř však zní výborně, je pěkně hrubý a s otáčkama graduje (mají tam nějakou trubku co přivádí ten zvuk do interiéru podobně jako Ford RS). Výfuky také dobře prskají. RCZ R je bude mít ještě více poladěné.

Co jsem četl, je reakce na plyn ještě ostřejší než u THP 200, kde pro mě byla více než dostatečná. Trochu bych mu vytknul jen chybějící výkonovou špičku, kterou má verze R mít. Dle mě výborně naladěná jednotka splňující dnešní přísné limity.
Avatar - Ji/Ri
16. 1. 2014 13:32
Povedené lvíče
...nicméně tento článek byl na Novinky.cz už včera nebo předevčírem..... 8-s
16. 1. 2014 13:29
RCZ R video
To vypadá na docela slušnou káru :yes: [odkaz]
16. 1. 2014 13:14
Re: LOL
Nedělej tady ocasa jako vždy a neptej se zdali RCZ-R, nebo Octavia, ale ptej se RCZ-R vs. 370Z, STI, BMW
16. 1. 2014 12:38
Re: LOL
CR-Z se skutečně ne až tak krátkou dobu prodávalo za akční ceny, které byly o 200 tKč nižší než ty ceníkové. Tzn. nejlevnější verze začínala na 399 tKč a nejvybavenější verze byla za 460 tKč. Viz [odkaz]
Avatar - Emel
16. 1. 2014 12:33
Re: Peugeot sport
Z druhé strany, nemůžeš srovnávat hothatch s kupátkem, je jasné, že náklady na vývoj kastle typu kupé jsou vyšší, respektive se musí zaplatit z menšího počtu prodaných aut. Prostě platíš za styl...
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 1. 2014 12:23
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
A počůl si ho pod kapotou, vevnitř nebo zvenku? A počůl si ten samý motor třeba v Mini co s ním dokáže udělat pořádný výfuk? [odkaz]

A co se týče jeho charakteru, točivosti a reakcí na plyn, tak si tak nějak není moc na co stěžovat :-!
16. 1. 2014 12:09
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Nejazdil som nim, ale pocul som ho nazivo a spieval hrozne=
, to je môj nazor , niekomu urcite vyhovuje o tom to je 1000 ludi 1000 chuti =
,
a myslim si ze to auto bi si zasluzilo poriadny motor pod kapotou vzhladom na jeho kvality ...
16. 1. 2014 12:03
Re: A zase cena
Už jsem to psal výše, s HB nesrovnávat, to jsou jen hodně výkonné "krabice". Tady hraje roli těžiště a hmotnost vozu.
A pak posez za volantem RCZ s HB typu Golf srovnávat prostě nelze. Ta pozice za volantem RCZ je prakticky dokonalá, verze R bude mít ještě dotaženější sedačky...
Už standardní THP200 mě překvapil reakcí na plyn a točivostí, rozhodně bych ho na 1.6 netipoval, rozhodně svezené doporučuji. Proto o schopnostech RCZ-R vůbec nepochybuji.
Avatar - Choochoo
16. 1. 2014 12:03
Re: Ceny RCZ
Kolikrat je akcni cenik cely rok a normalni jen aby matl lidi, ze kupuji zrovna ted vyhodne.
Akcni cenik tu mel byt :yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 1. 2014 11:55
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Prosímtě, máš s tím motorem nějakou zukšenost nebo jen mlátíš prázdnou slámu? >:D
16. 1. 2014 11:53
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Nema to je jasne, ale u sportoveho a tohto podareneho auticka bi si zasluzil motor ktory ma aku taku charakteristiku, a tento na image nepridava, dalej to je zvukovy prednes tejto 1,6 , ja osobne som z tych ktori na zvukovy prednes baziruju ...ale vsetci sme nejaky ...
16. 1. 2014 11:50
Re: LOL
Vyhrabal jsem ceník z roku 2013, holátko za 550k Kč, Top výbava od 670k Kč.
16. 1. 2014 11:47
Re: LOL
Je třeba uznat, že Peugeot to rozhodně nepodcenil a připravil auto na tvrdé zacházení. Není to jen silnější motor (s novými vnitřnostmi), oni ani ty přední kotouče s 380mm nemají v této třídě konkurenci...

Jasně mohli dát cenu třeba od 990k Kč ;-) .

A to STI bych sem netahal, je prostě jiné, ve všem. A ze ty prachy dost ošklivé auto...
Avatar - Choochoo
16. 1. 2014 11:43
Re: Peugeot sport
Tak ono zrychleni ikdyz papirove je u Golf-R lepsi, 5,1 vs 5,9 RCZ. Pokud vezmu lepsi cenu, vetsi uzitecnost Golfa tak bych asi nevahal a sel do Golfa nebo do Astry OPC s 280konikama kdy je cena cca polovicni a to uz je co rici. Zrychleni cca stejne 5,9 vs 6,0 a kroutak 330 vs 400Nm. dalsim Zajimavym kouskem je jiste Megane RS.

Zajimava je papirova spotreba, kdy 156 a 200hp motory maj spotrebu 6,4 a 6,7 a nejvykonejsi 280hp ma 6,3L >:-[]
16. 1. 2014 11:41
A zase cena
No jsme v Čechách takže mě nepřekvapuje cena jako hlavní parametr do diskuze o sportovním auťáku. Na to jakým autem RCZ je a jakým předpokládám RCZ R je také, ale zatím jsem ho neřídil tak nemůžu říct je cena plně odpovídající. Jiná věc je, že by bylo fajn a to ale platí u všeho kdyby to bylo za méně. To si přeje leckdo. Srovnávat RCZ s hatchbacky je mimo mísu. Kdo s RCZ THP200 jel a bez arogance myšleno kdo se ne jen vezl ale kdo umí auto řídit mi dá za pravdu, že RCZ je řidičsky naprosto jinde než např. zde zmiňovaný Golf i ve verzi GTI. Octavii RS neberu pro srovnání ani jako hospodský vtip. To jsou zaměřením jiná auta. Jistě výborná ve svém určení. O tom řeč není. Takže... Peugeot Sport je pojmem, auta která staví patří mezi absolutní špičku a proto nevidím jediný důvod pro pochybování nad cenou. Podle mě je cena velmi dobrá vzhledem k tomu že se jedná o stavbou, naladěním a vlastnostma o opravdový sportovní vůz byť s předním náhonem a ne jen o rychlou verzi rodinného HB. Mimochodem výroba RCZ R je vyprodaná téměř na 5 měsíců dopředu.
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 1. 2014 11:41
Re: Ceny RCZ
:yes: A pokud můžem se 150 tyčkami slevy počítat i u RCZ-R, tak je výsledných 875.000 Kč cena pěkná :-!
16. 1. 2014 11:37
Ceny RCZ
No když už někdo píše takový článek, tak by se aspoň mohl podívat na aktuální ceník:
[odkaz]
Jsou to sice akční ceny, ale za ceníkové se auta prakticky neprodávají.
Avatar - Choochoo
16. 1. 2014 11:35
Re: LOL
Prvni cenu netusim, pac me hybridy nezajimaji. Pokud si pamatuji tak se CRZ prodavalo za slusnych 399tis, coz neni nic hrozneho kdyz vezmu ze je hybridni technika draha ;-)
16. 1. 2014 11:35
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
270k a 330Nm mezi 1900-5500min-1 nestačí ;-) ? Ten motor rozhodně nemá problém s výkonem.
16. 1. 2014 11:29
Re: LOL
za tu cenu mám krasnýho caterham r se samosvorem sekvenci a buhví čím ještě a to je sportovní vůz a ne peugeot co má 1,3t pak tu kupříkladu je golf r což sice není kupe váží 1,45t ale pod 900 tisíc haldex čtyřkolka 300koni a když už jste u toho zrychlení tak 4,9s ale tabulkové hodnoty vám neřeknou jaká bude radost z jízdy, u rcz je ale vše vepředu což je špatně ale auto je to napohled pěkné a jezdí jich málo a ten blábol co tu padnul že na ceně nezáleží k tomu nemám slov
16. 1. 2014 11:27
Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Zaujimave auto v kazdom smere , ale 1.6 pod kapotou ???? Nehnevajte sa ale je to tragedia...
Avatar - Emel
16. 1. 2014 11:26
Re: LOL
Konkurence od VW může být Scirocco R nebo Audi TT. Šíro momentálně jako R v nabídce není, ale stálo něco pod 800...
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 1. 2014 11:25
Re: LOL
Nissan i BMW mají výkonovu hmotnost ještě lepší. Impreza má zase mnohem sofistikovanější systém pohonu.

Zkrátka předokolka, která cenou brousí revír plnotučných zadokolek a STI, to bude mít nesmírně těžké. A jesli bude RCZ jízdně zajímavější? No, bude jiné, zřejmě nejostřejší z výše zmiňovaných aut, ale prostě si nemůžu pomoct, že mega je moc.
Avatar - Emel
16. 1. 2014 11:20
Re: Peugeot sport
Ono GTI Performance má provozní hmotnost nějakých 1380kg, to taky není zase tolik.

Konkurentem pro RCZ je spíš Scirocco... verze R už ale v nabídce není.
Avatar - Emel
16. 1. 2014 11:06
Re: LOL
Myslíš Octavia RS 2.0TSI za 630?

Jako nic proti Peugeotu, chápu že kupé je z principu dražší než normální hotlift, ale 630 nebo 1030 je obrovský rozdíl.

1.013.000 stojí Audi A5 Coupé 2.0TFSI 165kW, za 946.000 je tu Audi TT 2.0TFSI 155kW. Jasně, je tu rozdíl ve výkonu... i tak je ta cena ale poměrně sebevědomá.
16. 1. 2014 11:04
Re: LOL
Já vím, v Hondě CR-Z za 650k Kč se 137koníky můžeš na přístrojovce sázet kytičky, to je kup ;-) . Co by Honda za takovou placku dala :-) .
16. 1. 2014 11:00
Peugeot sport
Je pravda, že jestli to ladila divize Peugeot sport /205T16,405T16, 306S16/, tak to ve své třídě asi nebude mít konkurenci, velkou roli hraje hmotnost a ta je u tohoto auta hodně nízká, Nějakej Golf GTI a ostatní podoná auta proti tomu budou jak autíčka pro buzíky a pro Vaverku, ale ta cena ta cena mohla jít o něco níže.
Avatar - Choochoo
16. 1. 2014 10:55
Re: LOL
Souhlas, tak o 100 az 200tis prestrelena cena. Stejne tak THP 200.
16. 1. 2014 10:44
Re: LOL
Ok a teď které z konkurence má pohotovostní hmotnost 1280kg a poměr hmotnost/výkon 4.7kg/k? Což bude ten zásadní rozdíl ve vnímání auta, což ty s MX-5 musíš vedět ;-). Nízká hmotnost je základ. A težiště bude také mnohem níž, než mají tebou jmenované "krabice". Neříkám, že to obhajuje cenový rozdíl, ale jízdně bude rozhodně zajímavější.

[odkaz]
16. 1. 2014 10:43
Re: LOL
Za 1.245.000 s dépéhá je teď 306 koňová Z4 sDrive35i... V salonu ti tam daj zadara výbavu nejmíň za 100 tisíc (kůže a pod. je již v ceně). Nevím jak kdo, ale raděj bych se vozil v BMW Z4 než v pažoutu, kterej náhodou pochválil ňákej novinář co doma jezdí v 1.2 htp.
16. 1. 2014 10:38
Re: Jako pěkný to je....
Nezlob se, ale takto jako ty uvažuje člověk co moc peníze nemá, milionář takto neuvažuje, ten pokud ty peníze vydělal a naškudlil prací, tak je nebude rozhazovat za nějaké pežoty, které by pak ztěží prodal za 300 tisíc.
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 1. 2014 10:35
Re: LOL
Kristova noho, Peugeot a Porsche v jedné větě o image značky 8-s

A netahej tady pořád Octavii... Co ta 370Z / STI / 235i ??? Vše výkonnější, dospělejší auta.
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 1. 2014 10:31
Re: LOL
RS500 byl limitka navíc v té době byla zadokolková konkurence cenově výš, R26.R byl kvůli ceně tak neúspěšný, že neprodali ani polovinu z původně plánovaných 1000 kusů.

Konkurence s diffem? Golf GTI, Astra OPC, 3 MPS, Megane... Lehčí by možná bylo najít něco bez svoru :-)

Já bych Peugeotu přál, aby RCZ-R bylo úspěšné, ale nevim nevim s touto cenou...
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2014 10:27
Re: LOL
presne tak ;-)

nieje to velkoseriovka pre masy, toto auto si nekupia bezni smrtelnici ktori cely zivot sporia a maju melon na ucte, toto auto si kupia milonari ktorym je uplne jedno ci to auto stoji pol melona alebo dva melony, ja si myslim ze to auto sa v pohode preda tym ktori o neho budu stat a uvazovat o nom :yes:

navyse si zober ceny porsche, tam polovicu ceny platis len za znacku, kludne by tie auta mohli stat o melon dva menej a pritom stejne tie auta maju uspech a predavaju sa dobre aj ked su predrazene tak preco by vykonmi namakany a jazdecky paradny pezot mal ist kdesy na cenu octavky? nezmysel, cena je ok :yes: dokonca este sa mi zda ako lacne a vcelku dostupne paradne sportove auto :yes:
16. 1. 2014 10:22
Re: LOL
Kolik stál Focus RS druhé generace? A kolik jeho limitovka RS 500...Myslím, že to bylo 1,15 mil Kč...Kolik stál Megane RS26.R?

Nikdo si asi nedělá naděje, že se jich v čr prodá více jak deset kusů. Většina jich zmizí ve Francii či Británii.

A jaká že je jeho aktuální konkurence, která nabídne třeba mechanicky svorný dif?
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2014 10:06
Re: LOL
zrejme jeste lepsi? je ovela lepsi ;-) si pozri tu [odkaz] co za ten melon dostanes a porovnaj si tu jeho cenu s cenami octavii vo vrcholnych motorizaciach a vybavach , vcelku este ide o lacny sportiacik a to doslovne
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 1. 2014 10:02
Re: LOL
Je to dražší, než 370Z, podobně drahé jako STI, atakuje to cenu 235i...

7-mi místná cifra byla pro high-endovou předokolku příliš vysoká i před 10-ti lety (ciz. Focus RS Mk.I), natož teď, kdy jsou ceny tlačeny dolů.

RCZ je sice výborné auto a RCZ-R bude zřejmě ještě lepší, ale ta cena je jednoznačný přestřel.. Přeju Peugeotu hodně štěstí.
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2014 09:54
Re: LOL
ma to 270 koni, zrychlenie za 5,9s a ty chces aby to bolo za cenu octavky 1,8TSi? neblazni :-)

mas pocit ze o 2 melony drahsia carrera ti ponukne o aj tie dva melony lepsiu zabavu? ja ani nie, cena je primerana kvalitam auta :yes: dokonca sa mi to zda az vcelku ako lacny sportiak ;-)
Avatar - King
16. 1. 2014 09:49
LOL
Kompaktní pažout za mega? To je dobrý joke. >:D :yes:

I když já zapomněl, Peugeot je teď vlastně prémie. :-!
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2014 09:47
Re: Jako pěkný to je....
kto kupuje taketo auto tak ma rozhodne nejaku tu financnu rezervu a kupi si ho lebo sa mu proste paci a chce ho ;-) a neriesi ci stoji 900 000 alebo 1 200 000 , toto auto si budu kupovat pre zabavu milionari ktoryc hje dost a posluzi im dokonale a mozno aj lepsie ako podstatne drahsie sportiaky [odkaz]
16. 1. 2014 09:38
Jako pěkný to je....
ale kdo si to za ten milion koupí.... ;-\ Ale jak se říká, proti gustu.. ;-)