Ekonomika
Je zajímavé, jak vysoké procento ty 4x4 mají - když pomineme Octavii, má nejnižší podíl Qashqai s 28%. Tam to asi velké překvapení není, ale třeba těch 40% u Superbu nebo Passatu je víc než bych čekal.
To spíš zaráží 70% u 3er.
Poté co jsem se bavil s několika majiteli mě to nezaráží. Většina z nich buď už jezdila xdrive, nebo říkala, že příště už zadokolku nekoupí.
Ano, znám spoustu nadšenců do zadokolkových 3er... jen málo z nich si ale může dovolit novou.
Ano, znám spoustu nadšenců do zadokolkových 3er... jen málo z nich si ale může dovolit novou.
Je to tak jak říkáš, když má někdo na nové BMW, tak už to není mladý kluk na vyblbnutí a proto si často volí 4x4😊
A jaký byl důvod prozradili? Vzhledem k mírným zimním podmínkám bych klidně zvolil opět zadokolku (jen už ne od BMW). Minulý rok na sněhu tam sice nebyla taková jistota jako se 4x4, ale zvládl jsem naprosto vše (i prudká čerstvě zasněžená stoupání). Například má pětka má na zadní nápravě 48% celkové hmotnosti auta, což je cca tuna. A to opravdu stačí...
Důvod = nevyhovující jízdní vlastnosti v zimě... a pocit, že RWD nic pozitivního nepřináší.
Jojo, ty palce mi jdou >😁
Jinak vzpominam na zavody BTCC, kdy prselo a projevila se nevyhoda RWD u BMW v zatackach. Komentator to rovnez komentoval, ze proti FWD ztraci na spatnem povrchu. Zadek je tak na blbnuti na zasnezenem parkovisti, jinak bud predek nebo jeste lepe AWD.
Jinak vzpominam na zavody BTCC, kdy prselo a projevila se nevyhoda RWD u BMW v zatackach. Komentator to rovnez komentoval, ze proti FWD ztraci na spatnem povrchu. Zadek je tak na blbnuti na zasnezenem parkovisti, jinak bud predek nebo jeste lepe AWD.
Na okruhu je RWD většinou lepší a RWD pocitově lépe zatáčí, já vůbec nezpochybňuju smysl RWD auta... jen si myslím, že dnešní kupci prémie mají jiné priority.
Choochoo, pro tebe povinně
[odkaz]
výkonnější čtyřkolka dostane na pr.del od slabší RWD
[odkaz]
výkonnější čtyřkolka dostane na pr.del od slabší RWD
jo jasne, mela toho plne ruce a to hlavni si zapomnel. Co takhle mokro a zasnezeno, by byl rozdil oproti tomuto zanedbatelnemu tak dvojnasobny ve prospech 4-kolky. Jinak jiste treba BTCC nebo WTCC kraluji urcite zadokolky kdyz je to tak super 😉
Kolik dnů je u nás nasněženo na cestě? řekněme tak 3% z celého roku? A to jsem ještě dost přehnal. Co je podstatné, že i ty 3 procenta z celého roku jezdí majitelé čtyřkolek krokem...
Někdy v prosinci byla v Ově ledovka jako prase, vzal jsem si radši předokolkovou Toyotu a jelo se tak špatně, že jsem se nejen orosil. Za chvíli jsem to zkusil ve svým a ejhle, led furt, klouzalo taky furt, ale kočírovalo se a kontrolovalo podstatně líp. Nebudu zpochybňovat, že s AWD by se určitě líp rozjíždělo a možná větší jistota v zatáčkách, ale kvůli pár dním? Zejtra dám blog o F30 335ix a tam to rozeberu asi víc.
Na blbnutí na zasněženým parkovišti? Ještě jsi toho moc s RWD nenajezdil, viď? 😄
Nemyslim si ze je duvod, coz ukazuji i kupci novych BMW 😄
Jinak je pravda ze nemusi byt ani zasnezene >😁
[odkaz]
Jinak je pravda ze nemusi byt ani zasnezene >😁
[odkaz]
Aha, takže platonickej řidič…dost mě to u tebe překvapilo 😐
…samozřejmě jsi vybral nový BMW a o řidičským profilu řidiče na videu se ani nechci bavit...
…samozřejmě jsi vybral nový BMW a o řidičským profilu řidiče na videu se ani nechci bavit...
Temi kupci byla myslena tabulka kdy 4x4 se prodava mnohem vice u BMW 3 a 5 nez 2-kolek. Nejde o video, ale kdyz to tak posloucham tak porad slysim jak je zadokolka supe. Kamos co jezdi 4, 6, 8- valce BMW rika rovnez nadhera, zrovna kdyz napadne snih a je volne parkoviste. Jinak samozrejme ze si zablbne i za sucha, ale porad tam nevidim tu vyhodu pro normalni jizdu, oproti predokolce natoz 4-kolce. 😄 Pri bezne jizde nepoznam rozdil a pri mokru nebo snehu mi porad vychazi zadokolka nejhure 😉
Tak místo sáhodlouhejch teorií sedni a jezdi, třeba časem poznáš rozdíl na suchu. A na to, co kdo říká se do doby, než na to budeš schopnej říct svůj vlastní názor vykašli 😉
Ja ti rozumim, tobe to vyhovuje, tak proc ne, ale zatim jsem nikde (nemyslim tady a ted) necetl duvod proc je lepsi.
Vzpominam na diskuze kdyz nam bylo 6let a dohadovali jsme se jestli je lepsi zigul se zadkem nebo trabant s predkem >😁 Je to proste nekonecne tema. Nic to nemeni na tom ze BMW je :yes:, ale kvuli technice, ne zadku 😉
Vzpominam na diskuze kdyz nam bylo 6let a dohadovali jsme se jestli je lepsi zigul se zadkem nebo trabant s predkem >😁 Je to proste nekonecne tema. Nic to nemeni na tom ze BMW je :yes:, ale kvuli technice, ne zadku 😉
Nejen mě, každej kdo si rád zajezdí umí ocenit zadokolku. Neříkám, že pak nebude jezdit FWD nebo AWD, ale pokud si rád zařídíš, budeš vědět rozdíl.
Proč je zadokolka lepší? No protože jedna náprava je hnaná a druhá ovládaná. Pokud je stejná náprava hnaná i ovládaná, potom ti "motor kecá do řízení" když to řeknu úplně zjednodušeně. V zatáčce, když přidáš plyn, cítíš, jak tě to tahá za volant. V zadokolce necítíš vůbec nic.
Zadokolce můžeš dát výkon klidně tisíc koní ale na předek může bejt tak 300 a už to je
moc...
Zadokolce můžeš dát výkon klidně tisíc koní ale na předek může bejt tak 300 a už to je
moc...
stealth> U podmotorované 520d to ještě chápu, ale u 6ti hrnků a výš je 4kolka ku prospěchu i na jiných površích. Je mi jasné, že to neznáš, ale je to tak :-!
Mám šestihrnek a necejtim se nějak výrazně limitovanej. Ano, víš že to jde jen na zadek a musíš se tomu přizpůsobit, ale kromě jednoho poměrně prudkýho a ledovatýho výjezdu na horskou chatu jsem nikdy neotáčel.
Inu tak. Až se člověk naučí jezdit na kole, přestane potřebovat takový ty malý kolečka, co mu tam rodiče dávali, než se to naučil.
Když je nejhůř, vždycky se dají nasadit sněhové řetězy. Osobně jsem je ještě nepotřeboval.
A tak jsou na světě lidi, co šetří a kupujou si naftu, ale k ní automat a permanentní 4x4.
A ve výsledku jezdí za tolik, co stejně výkonný benzín.
Přiznávám, taky šetřím. Ale když už má auto žrát, tak ať taky patřičně jede.
Když je nejhůř, vždycky se dají nasadit sněhové řetězy. Osobně jsem je ještě nepotřeboval.
A tak jsou na světě lidi, co šetří a kupujou si naftu, ale k ní automat a permanentní 4x4.
A ve výsledku jezdí za tolik, co stejně výkonný benzín.
Přiznávám, taky šetřím. Ale když už má auto žrát, tak ať taky patřičně jede.
Přesně. Kámoš má Bávo a při troše šikovnosti říká, že není výraznější problém v zimě.
Já už jsem línej něco zkoušet a protože nemám auto jen na zábavu a bydlím tam kde je v sníh na cestě /kromě letoška/ celou zimu tak radši 4x4. Je to jen jistota. Celý léta jsem tu jezdil s předokolkama bez problémů
Já už jsem línej něco zkoušet a protože nemám auto jen na zábavu a bydlím tam kde je v sníh na cestě /kromě letoška/ celou zimu tak radši 4x4. Je to jen jistota. Celý léta jsem tu jezdil s předokolkama bez problémů
Kupříkladu mám kolegu ze Švýcarska s E90 325i bez xdrive... bez panelů v kufru prý nevyjede ani do vlastní garáže (je to do kopce a nedá se to vzít s rozjezdem).
Tak možné to je. Záleží na tom, jak je ta garáž situovaná. Ale opravdu je to problém pohonu? Myslel jsem, že se jedná o zátěž (což sám potvrzuješ panely v kufru). Mně prostě tuna hmotnosti na zadní nápravě bohatě stačí...
Ale ja mam 4x4 v osmiválcove R8. A s tim podmotorovanim bych to zal nepřehanel. Mam stovku za sedm sekund. Tomu říkáš podmotorovane auto?
[odkaz]
[odkaz]
Ještě s těmi šestihrnky. Tady máš srovnání mého auta s 530D. Že bych musel připlácet stovky tisíc za šestiválec... No nevím. Ale uznávám, že 530D je o kapku rychlejší než 520D
[odkaz]
[odkaz]
V tomhle ohledu mám jisté pochopení. Buď hledám auto úsporné, nebo rychlé. Proto bych se klidně uměl sžít se čtyřválcovou naftou, když mi bude jezdit za 6 litrů. Na druhou stranu, kdybych jezdil s M550D za 13, to bych dal přednost benzínovému osmiválci...
190kW/560Nm nebo 135kW/380Nm, 7.9 nebo 5.8 z nuly na sto... já ti taky nevím, to je rozdíl jak hrom. A nějaké video, kde se podle tachometru odhaduje, kdy to auto jede stovkou... aniž bys věděl, jaké na tom jsou gumy apod... to je spíš taková útěcha pro majitele 520d 😉
Pořád dokola, nebudu připlácet za šestiválec koupím základ, načipuju a budu za chytráka, jak jsem s tím vydr.bal. 520d je parádní auto a dává smysl, ale 520d s čipem honící 530d je jen směšná. Pokud stále nechápeš proč, je to smutné... :-!
Jinak treba u Dustera nejde rict 4x4 ano nebo ne, pac je stim i spojena otazka tovarniho LPG. Takze treba bud 4x4 s motorem 1,6 na benzin nebo 4x2 s upravou pro plyn. Coz treba kolega zvolil. Jiny zas 4x4 s dieslem.
Na tom, že drahá auta jsou častěji 4x4 než levná není nic divného ani zajímaveho. Nejenom, že pohon 4x4 něco stijí, ale výrobci aut ho často povinně kombinují s další drahou výbavou. Často lze čtyřkolku koupit jen od střední nebo nejvyšší výbavy. Obvykle také s výkonnějšími motory, takže pro méně majetné se verze s pohonem 4x4 stávají nedostupnými. Jsou totiž ve výsledku o hodně dražš než předokolky. Pokud někdo peníze neřeší a stejně kupuje dražší auto v nejlepší výbavě, tak je jasné, že častěji vezme taky rovnou 4x4, třeba jen pro jistotu. Některá auta lze v provedení 4x4 komninovat jen s naftovým motorem, což také limituj jejich prodej.
Důvodů pro ty procentní statistky je jistě víc, ale rozhodující vliv má cenová politika prodejců aut.
Důvodů pro ty procentní statistky je jistě víc, ale rozhodující vliv má cenová politika prodejců aut.
já jsem jenom webová lama, ale můžete mi vysvětlit smysl tohoto skvostu?
.......Vysoký je podíl pohonu 4x4 u středních a velkých SUV, mnohdy dosahuje 100 %, ale i u modelů, které existují ve verzi s jednou poháněnou nápravou, překračuje 90 %.......
Vím, že můj přítel Češtin je pěkný vykuk, ale tohle - tak si to rozebereme ano? "ale" je spojka odporovací - mám Vás rád, ale stejně Vás zabiju..... Jezdím Favoritem, ale na webu všem tvrdím, že mám Range Rovera.....
Takže se zaradujeme, že všechna SUV, která mají pohon 4x4 dosahují mnohdy - heuréka - i 100% podílu. Máte na mysli to, že odečítáme ty porouchané mezinápravy, které snižují podíl na třeba 99,86%? Jinak jsem asi správně pochopil, že zákazníci si u SUV vybírají z 90% čtyřkolky, než o pár tisíc levnější varianty s jednou poháněnou nápravou........ 😉
.......Vysoký je podíl pohonu 4x4 u středních a velkých SUV, mnohdy dosahuje 100 %, ale i u modelů, které existují ve verzi s jednou poháněnou nápravou, překračuje 90 %.......
Vím, že můj přítel Češtin je pěkný vykuk, ale tohle - tak si to rozebereme ano? "ale" je spojka odporovací - mám Vás rád, ale stejně Vás zabiju..... Jezdím Favoritem, ale na webu všem tvrdím, že mám Range Rovera.....
Takže se zaradujeme, že všechna SUV, která mají pohon 4x4 dosahují mnohdy - heuréka - i 100% podílu. Máte na mysli to, že odečítáme ty porouchané mezinápravy, které snižují podíl na třeba 99,86%? Jinak jsem asi správně pochopil, že zákazníci si u SUV vybírají z 90% čtyřkolky, než o pár tisíc levnější varianty s jednou poháněnou nápravou........ 😉
Docela legračně vypadá procentuální podíl u mnichovské 5ky a vlkohradího Tigiho :😉 jak si jsou v té tabulce zrovna zasebou, jeden by řek že by to snad mohlo býti i naopak, a ono * kozu do vazu, je to úplně naopak :-! a světe div se některé vozy mají dokonce i 100% 😲
Tak jsme se to tady zase všechno pěkně dozvěděli – nejlepší je mít poháněné jenom jedno kolo, jezdci na předo či zadohrabu, nedej bože čtyřkokáři, to jsou údajně směšní amatéři silnic…
Nechci tu pokračovat v obdobných zoufalých garážových diskusních křečích tvrzením, že auto má mít poháněných tolik kol, kolik kol má, ale není od věci si něco právě o této materii napsat.
Tak především čtyřkolka je jakýmsi „komplexním“ autem. Zde snad poslouží nejvýmluvněji kontraargumentace kolegy shora, že totiž, když nemáš čtyřkolku, nic se neděje, můžeš přece použít řetězy… Kdo zná cizí slova, jistě ví, co znamená pojem „komplexní“. Jde o to, že na 4x4 jedeš komplexně komfortně. Tam kde zejména zadokolkáři cítí svírání svěrače až někde v oblasti slepého střeva, tedy zejména za jízdy v zimě po zasněžené silnici, jede čtyřkolkář s prstem v nose a vždy (vždy) o cca 30 – 50 kilometrů za hodinu rychleji. Ovšem rozdílnost rychlostí není to nejdůležitější, nejdůležitější je: BEZPEČNOST.
Zadokolkaři vítězí jen v jedné oblasti, a tou jsou jízdní zážitky sportovního charakteru. Ovšem pozor, tohle samozřejmě neplatí pro ty, co mají na zadku nějakou tu dvoulitrovou základní naftu a houževnatě se přemlouvají k tomu, že neexistuje rozdíl mezi sportovním autem a sportovní jízdou…
Pokud tedy máš auto ke každodennímu užívání, nechceš ve Vrchlabí nasazovat co pátek zimní řetězy, a na zasněžené, zmrzlé, blátivé či mokré silnici chceš zažívat jízdní bezpečnost na nejvyšší možné míře, jedeš čtyřkolku. Všechno ostatní jsou než podprahové diskusní plačky nad svojí vlastní garáží.
BRAVO 4x4 :yes: :-!
Nechci tu pokračovat v obdobných zoufalých garážových diskusních křečích tvrzením, že auto má mít poháněných tolik kol, kolik kol má, ale není od věci si něco právě o této materii napsat.
Tak především čtyřkolka je jakýmsi „komplexním“ autem. Zde snad poslouží nejvýmluvněji kontraargumentace kolegy shora, že totiž, když nemáš čtyřkolku, nic se neděje, můžeš přece použít řetězy… Kdo zná cizí slova, jistě ví, co znamená pojem „komplexní“. Jde o to, že na 4x4 jedeš komplexně komfortně. Tam kde zejména zadokolkáři cítí svírání svěrače až někde v oblasti slepého střeva, tedy zejména za jízdy v zimě po zasněžené silnici, jede čtyřkolkář s prstem v nose a vždy (vždy) o cca 30 – 50 kilometrů za hodinu rychleji. Ovšem rozdílnost rychlostí není to nejdůležitější, nejdůležitější je: BEZPEČNOST.
Zadokolkaři vítězí jen v jedné oblasti, a tou jsou jízdní zážitky sportovního charakteru. Ovšem pozor, tohle samozřejmě neplatí pro ty, co mají na zadku nějakou tu dvoulitrovou základní naftu a houževnatě se přemlouvají k tomu, že neexistuje rozdíl mezi sportovním autem a sportovní jízdou…
Pokud tedy máš auto ke každodennímu užívání, nechceš ve Vrchlabí nasazovat co pátek zimní řetězy, a na zasněžené, zmrzlé, blátivé či mokré silnici chceš zažívat jízdní bezpečnost na nejvyšší možné míře, jedeš čtyřkolku. Všechno ostatní jsou než podprahové diskusní plačky nad svojí vlastní garáží.
BRAVO 4x4 :yes: :-!
až na pasáž - vždy o 50kiláků rychleji - ti to podepíšu 😉
Pokiaľ nie s viazaný predstavou, že pohon na všetky štyri patrí len do terénu, si ten správny adept. Ak má predokolka v zásade iné jazdné vlastnosti ako auto so zadným pohonom a ešte iné ako auto so zadným pohonom aj motorom vzadu, tak je logické, že štvorkolka na tom bude ešte trochu inak - a asi vždy lepšie. Dnešný problém je v cene, nikde inde. Potom by sme sa asi nedočkali "SUV do mesta" iba s predným náhonom...
Iste, aj pohon predných kolies možno označiť prívlastkom "stačí". No stačí dodať "ale nenadchne", a razom je tu argument jak Brno.
Iste, aj pohon predných kolies možno označiť prívlastkom "stačí". No stačí dodať "ale nenadchne", a razom je tu argument jak Brno.
Je tu mnoho nuancí
- Zadokolky jsou vesměs řidičsky zajímavější než čtyřkolky, zejména dobře je to vidět v rámci jednoho modelu... jak ale ukazuje statistika, zákazníci i u BMW si žádají něco jiného
- Čtyřkolky ubírají na dynamice a přidávají na hmotnosti a spotřebě, i když už to není tak markantní jako dřív. U slabších motorizací (1.6TDI 4x4) může být čtyřkolka spíš ke škodě než k užitku
- Naopak silné motorizace mohou mít problémy s přenosem výkonu zejména přes přední nápravu
- Zadokolky jsou vesměs řidičsky zajímavější než čtyřkolky, zejména dobře je to vidět v rámci jednoho modelu... jak ale ukazuje statistika, zákazníci i u BMW si žádají něco jiného
- Čtyřkolky ubírají na dynamice a přidávají na hmotnosti a spotřebě, i když už to není tak markantní jako dřív. U slabších motorizací (1.6TDI 4x4) může být čtyřkolka spíš ke škodě než k užitku
- Naopak silné motorizace mohou mít problémy s přenosem výkonu zejména přes přední nápravu
bylo by zbytečné opakovat to, co už bylo někde napsáno a velice pěkně
[odkaz]
[odkaz]
Ono to není jen o realitě - skutečné trakci - ale i o pocitu. Vědomí, že máte auto, u kterého je mnohem menší pravděpodobnost smyku a ztráty kontroly, je samo o sobě pozitivní, i když k té situaci nikdy nedojde.
Tím netvrdím, že jsou čtyřkolky dobrým trendem třeba u supersportů (Lamborghini, Audi a spol.), byť je to asi z důvodů bezpečnosti a snazší ovladatelnosti. Rozhodně ale své místo mají a lidi, kteří si je koupí - zejména místo zadního pohonu (BMW, Mercedes) naprosto chápu a měli bychom všichni.
Je hezké věřit tomu, že je něco zbytečné, ale ne vždy tomu tak je.
Tím netvrdím, že jsou čtyřkolky dobrým trendem třeba u supersportů (Lamborghini, Audi a spol.), byť je to asi z důvodů bezpečnosti a snazší ovladatelnosti. Rozhodně ale své místo mají a lidi, kteří si je koupí - zejména místo zadního pohonu (BMW, Mercedes) naprosto chápu a měli bychom všichni.
Je hezké věřit tomu, že je něco zbytečné, ale ne vždy tomu tak je.
Budem ťa citovať "Vědomí, že máte auto, u kterého je mnohem menší pravděpodobnost smyku a ztráty kontroly, je samo o sobě pozitivní..." áno to je pravda, ale často krát ten pocit vedie k prekračovaniu nielen vodičských schopností, ale aj fyzikálnych zákonov.
S touto logikou můžeš podobně zpochybnit i jiné objektivní schopnosti vozu jen proto, že v rukou špatného řidiče mohou být nebezpečné. Např. jeho max. rychlost a zrychlení.
Nebo třeba i "příliš krátkou" brzdou dráhu, která může být nebezpečná pro nezodpovědnéh👋nedokonalého řidiče jedoucím za takovým vozem.
Nebo třeba i "příliš krátkou" brzdou dráhu, která může být nebezpečná pro nezodpovědnéh👋nedokonalého řidiče jedoucím za takovým vozem.
No, přečetl jsem si to a konstatuji že tenhle odkaz na Autoweb je totální krávovina. Čtyřkolka je vždy lepší a bezpečnější, než dvoukolka. Ten, kdo to nechápe, je jen sotva ochmýřené řidičské kuře.
Až chlapci najezdíte svůj první půlmilión km, kupte si čtyřkolku pro dospělé chlapy. A leccos pochopíte.
BTW: v rodině mám čtvrtou čtyřkolku. A vím docela dobře proč jsem si za takový vůz vždy těch pár šestáků připlatil...
K samotnému článku: nevím proč se vlastně vyrábí Superb taky jen jako dvoukolka. Tohle primitivní uspořádání by se mělo nechat jen pro menší a lehčí vozy, ale vůz s dospělým rozvorem a slušným dieselem si o uspořádání 4x4 přímo říká.
A to i když konstatuji, že Superb pro svůj extravagantní vzhled opravdu není můj šálek čaje.
Až chlapci najezdíte svůj první půlmilión km, kupte si čtyřkolku pro dospělé chlapy. A leccos pochopíte.
BTW: v rodině mám čtvrtou čtyřkolku. A vím docela dobře proč jsem si za takový vůz vždy těch pár šestáků připlatil...
K samotnému článku: nevím proč se vlastně vyrábí Superb taky jen jako dvoukolka. Tohle primitivní uspořádání by se mělo nechat jen pro menší a lehčí vozy, ale vůz s dospělým rozvorem a slušným dieselem si o uspořádání 4x4 přímo říká.
A to i když konstatuji, že Superb pro svůj extravagantní vzhled opravdu není můj šálek čaje.
nie si daleko od pravdy, kdesi som cital uz neviem ci tu ( na tejto stranke ) ci inde ale kdesi niekto pisal a ja som podobneho nazoru ze v buducnosti sa zrejme uz prejde na 4x4 takmer vsade aj v mensich autach aj v mpv aj u sportovych aut prave kvoli lepsej trakcii, lepsiemu rozlozeniu hmotnosti a samozrejme lepsej aktivnej bezpecnosti a este par dalsim vyhodam. Ok samozrejme miniauta 4x4 mat nebudu ale coraz viac mensich aut nizsej strednej triedy a roznych sportovych aut by 4kolku mat mohli a casom asi aj budu mat, fakticky by 4x4 mohol byt dominantny pohon a dvojkolka by bola urcena primarne len pre male auta povedzme do 1000kg. Nie je to zly napad a zla myslienka, sam sa s nou pohravam a som zvedavy ci sa fakt 4kolky casom rozsiria ako uplne bezny normalny pohon a 2kolka bude len taky "nudzovy" nahon pre male auticka alebo pracovne stroje, uvidime ale asi je to velke scifi, mozno tak za 30 rokov to bude realnejsie 😉 Vsetko zavisi aj od ceny ktora je limitujucim a rozhodujucim faktorom nielen pri kupe ale aj pri vyvoji samotneho 4kolkoveho auta , nic nie je zadarmo
to psali na babinec.cz nebo jeho slovenské alternativě...
měl jsem Touarega, ML, A6 2x. Už bych si čtyřkolku nekoupil. V zimě můžou být zimní boty fajn, ale chodit v nich celý rok?
Když už máš potřebu srovnávat nesrovnatelné, tak boty jsou pro člověka logicky tím, čím jsou pro automobil pneumatiky, nikoli způsob pohonu, který se dá přirovnat k pohybovému aparátu člověka/zvířat, jako takovému.
Problém při srovnání člověka s autem je (mimo jiné) v tom, že dospělý zdravý člověk stojí i chodí pouze na dvou (končetinách), kdežto osobní auta běžně stojí i jezdí na čtyřech kolech, tedy jako většina suchozemských zvířat (zejména savců), a světe div se, ty mají obvykle také "4x4" , a to bez ohledu na to, jestli je zima nebo léto, nebo v jakém teplotním pásmu žijí.
Problém při srovnání člověka s autem je (mimo jiné) v tom, že dospělý zdravý člověk stojí i chodí pouze na dvou (končetinách), kdežto osobní auta běžně stojí i jezdí na čtyřech kolech, tedy jako většina suchozemských zvířat (zejména savců), a světe div se, ty mají obvykle také "4x4" , a to bez ohledu na to, jestli je zima nebo léto, nebo v jakém teplotním pásmu žijí.
To jsem značně nadsadil. Jedno je ale jisté, u A6 předchozí generace jsem při přechodu ze zimy do jara/léta cítil, jak je to auto neohrabané, nedotáčivé a "otravné". Je to prostě nadsázka, cítil jsem se stejně, jako bych se cítil v létě v pohorkách. Chodit se v tom dá, ale běhat moc ne...
Není náhodou, že se výrobci čtyřkolek při snaze o sportovnější feeling snaží přidávat větší část výkonu na zadní nápravu, ideálně /např. GT-R/ se přední náprava vypíná úplně.
Není náhodou, že se výrobci čtyřkolek při snaze o sportovnější feeling snaží přidávat větší část výkonu na zadní nápravu, ideálně /např. GT-R/ se přední náprava vypíná úplně.
Tak tohle mě dostalo😒br />
"... pokud máte na svém Audi s pohonem quattro tři roky staré sjeté pneumatiky, ve stejné zatáčce bude rychlejší řídič Fabie na nových gumách." >😒]
P.S. Tenhle "zaručené" zobecňování dokáže pobavit spolehlivě.
P.S. Tenhle "zaručené" zobecňování dokáže pobavit spolehlivě.
když nemůžeš napadnout důležitá tvrzení z článku, tak se začneš hrabat v nesmyslech...
Zbytečně to "žereš", já jsem (jen) diskutující a ty jsi letadlo, MIGu...
>😒] 😉
>😒] 😉
Jak to tak čtu, tak mám štěstí, že jsi mně nechtěl proliskat. Už tě radši nebudu dráždit.
Víceméně s teobou souhlasím. Ale položím ti jednoduchou otázku ( a všem, co si myslí, že 4x4 je při náledí zachrání). Sice se auto vyhrabe do kopce to je fakt, kdo s tim umí, může lépe projíždět zatáčky, to je taky fakt ( jenže bloncka v Touaregu to asi nebude).
A teď k té o 50km/h vyšší rychlosti: Pomůže vám 4x4 rychleji zabrzdit na kluzkém povrchu lépe, než 4x2??????? Nepomůže..
Teď tu budou závodníci namítat, že oni umí 4x4 využít na sto procent, že to tím umí korigovat.... no.. přes internet je každý silák, ale v reálu tohle zvládá hrstka z těch, co to o sobě tvrdí.
Modelový příklad 4x2 jede po zasněžené okrsce/dálnici 50/60... předlítne tě 4x4 ve 100-120 ( a že to neni vycucané z prstu, nýbrž každodení realita, mi dá jiste každý účastník za pravdu).... náhle se vyskytne na silnici problém/překážka/zatáčka a oba brzdí... kdo zabrzdí rychleji?? Jasně, že ten s 4x2... tohle je fyzika....
Proto 4x4 je super, ale tvrdit, že si mužu dovolit jet o dost rychleji a méně obezřetněji je stejná kravina, jako když někdo hlásí, že jezdí rychle a bezpečně, protože on si to muže dovolit...
A teď k té o 50km/h vyšší rychlosti: Pomůže vám 4x4 rychleji zabrzdit na kluzkém povrchu lépe, než 4x2??????? Nepomůže..
Teď tu budou závodníci namítat, že oni umí 4x4 využít na sto procent, že to tím umí korigovat.... no.. přes internet je každý silák, ale v reálu tohle zvládá hrstka z těch, co to o sobě tvrdí.
Modelový příklad 4x2 jede po zasněžené okrsce/dálnici 50/60... předlítne tě 4x4 ve 100-120 ( a že to neni vycucané z prstu, nýbrž každodení realita, mi dá jiste každý účastník za pravdu).... náhle se vyskytne na silnici problém/překážka/zatáčka a oba brzdí... kdo zabrzdí rychleji?? Jasně, že ten s 4x2... tohle je fyzika....
Proto 4x4 je super, ale tvrdit, že si mužu dovolit jet o dost rychleji a méně obezřetněji je stejná kravina, jako když někdo hlásí, že jezdí rychle a bezpečně, protože on si to muže dovolit...
Titulok na piatok😒br />
Skoda vede v prodeji dieselu v CR
Titulok na sobotu😒br /> Nejvice benzinovych aut v CR v 2013 prodala Skoda
Titulok na nedelu😒br /> Skoda drti konkurenci v prodeji stribrnych aut za rok 2013
Docerta, prekvapuje niekoho, ze pri market share Skoda Auto v CR ma automobilka model na cele prakticky lubovolneho rebricka s vynimkou tried, kde nema zastupenie?
Druhy bod - treba statistiku predaja kuskovat a davkovat stylom jedna kategoria denne?
Titulok na sobotu😒br /> Nejvice benzinovych aut v CR v 2013 prodala Skoda
Titulok na nedelu😒br /> Skoda drti konkurenci v prodeji stribrnych aut za rok 2013
Docerta, prekvapuje niekoho, ze pri market share Skoda Auto v CR ma automobilka model na cele prakticky lubovolneho rebricka s vynimkou tried, kde nema zastupenie?
Druhy bod - treba statistiku predaja kuskovat a davkovat stylom jedna kategoria denne?
ale ze hyundai v rakusku predbehol skodovku a je na druhom mieste za r 2013 v poradi znaciek sa stav ze redakcia toto tunajsim vernym skodovkarom neoznami 😉 , miesto toho sem hodia island kde ju budu chvalit ako tam slape paradne skodula 😉
austria - hyundai :yes:
austria - hyundai :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Zapomněl jsi dát odkaz, tak napravuji
[odkaz]
BTW: vidět, že v zemi, kde mají Alpy, těch 4 x 4 bude méně, než v zemičce, kde si mnozí autem léčí...každý si dosadí, koho týká. Já mám 1,6 EcoB 110kW a auto mi vcelku stačí. Za 39 let ježdění jsem dojel všude s jednou poháněnou nápravou, dokonce i do vinohradů s plně naloženým vozíkem. Nejsem zřejmě IN, nj, co naděláme :-!
[odkaz]
BTW: vidět, že v zemi, kde mají Alpy, těch 4 x 4 bude méně, než v zemičce, kde si mnozí autem léčí...každý si dosadí, koho týká. Já mám 1,6 EcoB 110kW a auto mi vcelku stačí. Za 39 let ježdění jsem dojel všude s jednou poháněnou nápravou, dokonce i do vinohradů s plně naloženým vozíkem. Nejsem zřejmě IN, nj, co naděláme :-!
Jen pro začátek - nemám patent na rozum, nejsem super řidič a netvrdím, že mé zkušenosti jsou identické se zkušenostmi většiny..... to jen pro šťouraly 😉
Čtyřkolku jezdím od roku 2002 - postupně SantaFe V6, Patrol, Subaru Forester, Outback a zase Forester - to jsou auta na doma. Pak jsou služební auta - vždy předokolky - takže malé srovnání bych snad měl....
Věc první a základní - kdokoliv si pořídí čtyřkolku - ať již jakékoliv koncepce - nehádejme se teď prosím, zda je lepší Haldex IV. či V. nebo visco od Subaru, či Torsen , X drive, SAWD nebo a nebo....... Prostě všechny typy 4x4 jsou v normálních podmínkách - myšleno, nasmrklo, přimrzlo, kalamitních pět centimetrů sněhu, voda etc. - prostě to, co Vás normálně potká na asfaltu - tak jsou prostě v 99% situací dostačující a ekvivalentní. A ten, kdo si je pořídí, tak prostě myslí na další stupeň aktivní ochrany své, svých blízkých a v neposlední řadě okolí.
Věc druhá - Hlava - i když máte čtyřkolku a jste blbec řidič - něco ve smyslu - já mám čtyřkolku, takže můžu a Vy čumte - tak je to vstupenka do průšvihu a svou ctěnou držtičku si rozstřelíte ve větší rychlosti, páč jste si mysleli, že čtyřkolka ošálí fyzikální zákony - neošálí. Tady jde o grip - a ten zajišťuje co? No gumy přece - v normálních podmínkách je dvoukolka na výborných gumách a čtyřkolka na slikách(páč mám přece čtyřkolku) - lepší, než čtyřkolka - píšu o normálních pomínkách -né o závodění, driftech, či projíždění RZ bokem....
Zůstaňme u těch normálních podmínek - dvoukolka má nižší spotřebu, paradoxně se na první pohled lépe ovládá a je agilnější. Proč píšu, že se lépe ovládá? No protože má mírně nižší hmotnost(dle způsobu pohonu) a na čtyřkolku si musíte zvykat - se všemi jejími specifiky a "způsoby života".
Například já jsem si na začátku svého subařího života málem pěkně rozbil ego, když jsem zjistil -světe div se,že je to nedotáčivé - a pochodoval jsem ven ze zatáčky - protože jsem neuměl pracovat s plynem, brzdou a hlavně rozumem. Na tom samém místě bych zatáčku prosvištěl s Fordem(mondeo předchozí generace) mnohem rychleji a jistěji.
Výhodou čtyřkolky - krom výletů do terénu - zůstáváme pořád za normálních podmínek - je to, že pokud Vaše hlava používá šedou kůru mozkovou, tak zvýšíte svou jistotu při vedení auta a dovolíte si mírně víc, než dvoukolky, protože jim nepomáhá další náprava. Ale pokud Vaše hlave žije v přesvědčení o nadřaženosti či samospásnosti 4x4 - tak je Vám to na nic......
Zažil jsem na silnicích jen jednou situaci, kde bych s dvoukolkou neprojel či nevyjel. Tam jsem skutečně projel jen se 4x4 - nasněžený kopec. Bylo to za přes 1,5mio km jednou. Jistě, situací, kdy jsem si mohl dovolit objet kolonu přes pole, odbočit ze silnice a projet to lesem etc. bylo mnohem více, ale to není "standardní" chování - takže to sem netahejme.
Prostě - Hlava je základ. Ta volí jako prvek navíc 4x4. Pokud ale hlava nefunguje jak má - je Vám celé 4x4 na dvě věci..........asi víte, které.........
Čtyřkolku jezdím od roku 2002 - postupně SantaFe V6, Patrol, Subaru Forester, Outback a zase Forester - to jsou auta na doma. Pak jsou služební auta - vždy předokolky - takže malé srovnání bych snad měl....
Věc první a základní - kdokoliv si pořídí čtyřkolku - ať již jakékoliv koncepce - nehádejme se teď prosím, zda je lepší Haldex IV. či V. nebo visco od Subaru, či Torsen , X drive, SAWD nebo a nebo....... Prostě všechny typy 4x4 jsou v normálních podmínkách - myšleno, nasmrklo, přimrzlo, kalamitních pět centimetrů sněhu, voda etc. - prostě to, co Vás normálně potká na asfaltu - tak jsou prostě v 99% situací dostačující a ekvivalentní. A ten, kdo si je pořídí, tak prostě myslí na další stupeň aktivní ochrany své, svých blízkých a v neposlední řadě okolí.
Věc druhá - Hlava - i když máte čtyřkolku a jste blbec řidič - něco ve smyslu - já mám čtyřkolku, takže můžu a Vy čumte - tak je to vstupenka do průšvihu a svou ctěnou držtičku si rozstřelíte ve větší rychlosti, páč jste si mysleli, že čtyřkolka ošálí fyzikální zákony - neošálí. Tady jde o grip - a ten zajišťuje co? No gumy přece - v normálních podmínkách je dvoukolka na výborných gumách a čtyřkolka na slikách(páč mám přece čtyřkolku) - lepší, než čtyřkolka - píšu o normálních pomínkách -né o závodění, driftech, či projíždění RZ bokem....
Zůstaňme u těch normálních podmínek - dvoukolka má nižší spotřebu, paradoxně se na první pohled lépe ovládá a je agilnější. Proč píšu, že se lépe ovládá? No protože má mírně nižší hmotnost(dle způsobu pohonu) a na čtyřkolku si musíte zvykat - se všemi jejími specifiky a "způsoby života".
Například já jsem si na začátku svého subařího života málem pěkně rozbil ego, když jsem zjistil -světe div se,že je to nedotáčivé - a pochodoval jsem ven ze zatáčky - protože jsem neuměl pracovat s plynem, brzdou a hlavně rozumem. Na tom samém místě bych zatáčku prosvištěl s Fordem(mondeo předchozí generace) mnohem rychleji a jistěji.
Výhodou čtyřkolky - krom výletů do terénu - zůstáváme pořád za normálních podmínek - je to, že pokud Vaše hlava používá šedou kůru mozkovou, tak zvýšíte svou jistotu při vedení auta a dovolíte si mírně víc, než dvoukolky, protože jim nepomáhá další náprava. Ale pokud Vaše hlave žije v přesvědčení o nadřaženosti či samospásnosti 4x4 - tak je Vám to na nic......
Zažil jsem na silnicích jen jednou situaci, kde bych s dvoukolkou neprojel či nevyjel. Tam jsem skutečně projel jen se 4x4 - nasněžený kopec. Bylo to za přes 1,5mio km jednou. Jistě, situací, kdy jsem si mohl dovolit objet kolonu přes pole, odbočit ze silnice a projet to lesem etc. bylo mnohem více, ale to není "standardní" chování - takže to sem netahejme.
Prostě - Hlava je základ. Ta volí jako prvek navíc 4x4. Pokud ale hlava nefunguje jak má - je Vám celé 4x4 na dvě věci..........asi víte, které.........
JJ cesky driver osobaku potrebuje 4x4 naprosto vsude. Hlavne, kdyz prsi, snezi a buh vi co se jeste nemuze semlit v tech nasich silenych koncinach pri jeho ceste z Penny Marketu nebo po dalnici. Kdezto takovy Ales Loprais v naprosto pohodovem terenu Dakaru dokaze odjet 2 etapy v dunach jen se zadokolkou. Jo vlastne on ten cesky osobak je silene tezky a vykonny. Na to jsem zapomel. Takova Queen69 je proti tomu drobecek s motorem z modelarstvi 😄
Nemužu jinak než :yes😒br />
Je to přesně to, co jsem napsal výše GTImu... nemůžeš si dovolit více a myslet si, že tě 4x4 spasí.. fyzika je fyzika. To jsem poznal i za těch pár km, co jsem se 4x4 najel a nemam zdaleka takové zkušenosti jak ty 😄
Nicméně i tak bych 4x4 bral, ale umím žít i bez toho.
Je to přesně to, co jsem napsal výše GTImu... nemůžeš si dovolit více a myslet si, že tě 4x4 spasí.. fyzika je fyzika. To jsem poznal i za těch pár km, co jsem se 4x4 najel a nemam zdaleka takové zkušenosti jak ty 😄
Nicméně i tak bych 4x4 bral, ale umím žít i bez toho.
Celkem jednoduse se da mnipulovat s DOM strukturou respektive s hrefy. viz palce nahoru a dolu.
Nějak nechápu k čemu je někomu pohon všech kol v osobáku. Pochopím to u nějakého tereňáku, ale osobák., nevím no.
osobně nechámu, nač svítit elektřinou, když petrolejka vrhá také dostatečné světlo ........ pouze k zamyšlení 😉
co s tím má společného elektrika a petrolejka, tady je řeč o 4x4 u osobáku, který nemá žádní jízdní vlastnosti v terénu a v současné době jsou zimní pneumatiky na takové úrovni, že je pohon 4x4 v osobáku k ničemu. Samozřejmě ten kdo je lempl a na sněhu neumí / tak jako většina pražáků na horách/ tak pak asi jo.
- v současné době jsou zimní pneumatiky na takové úrovni, že je pohon 4x4 v osobáku k ničemu - to je velmi odvážné tvrzení. Tedy velmi slušně řečeno. V další větě je jaksi mírně naznačeno, že ten, kdo potřebuje čtyřkolku(v osobáku) - tak v podstatě neumí na sněhu a je lempl. Předevčírem jsem tady na dálnici viděl tři rozstřelené dvoukolky na 15 kilometrech. Měly zimní gumy a nebyli to lemplové......třeba. Prostě čtyřkolka v osobáku je nadstavba aktivní bezpečnosti. Ale zkoušet o tom polemizovat asi nemá cenu, když jsou dnes podle Tebe čtyřkolky na silnici zbytečné, že?
zbytečné jsou v osobáku. Já jsem viděl dnes na dálnici na 10 kilometrech 4 rozstřelené čtyřkolky, měly zimní gumy a nebyli to lemplové asi jim ta nadstavba aktivní bezpečnosti nebo jak tomu říkáš nepomohla. Co tam máš dál.
na tohle nemám nic - jsi nejlepší a jsi borec - krom toho, že s těmi nehodami - na rozdíl ode mne, kecáš, což Ti asi zvyšuje sebevědomí, tak jen konstatování, že na borce jako si ty fakt nemám a jsi nejlepší v kosmíru - vyhráls............
dík jsem rád , že to říkáš. Až přijedete k nám do hor tak ti ukážu jak se má jezdit a to i bez té tvoji aktivní bezpečnosti nebo co.
Bože, ty si ale důležitý chudák..., to tě tam u vás, v horách, neměli ani čas (aspoň občas) pořádně proliskat...? 8-s :no:
Chápu , že umíš jen urážet, ale to jsem vyčetl za ta léta co sem zvracíš ty svoje moudra.
Ne, že bych s tvými názory souhlasil, ale tím Pražákem na horách jsem si vzpoměl na jednoho umělce, který machroval v zasněženém prudkém kopci kdy jsme oba zůstali nakonec zaseklí a nasazovali řetězy >😁
On typický cca 35-40tník - služební Dieslová Oktávka, plnou hubu keců, jak to umí a radil nám co a jak. My vyjukaní studenti, první seznámení se sněhovými řetězy, kolektivní práce 4 lidí >😁 Jen podotknu, že kopec byl tak kluzký a prudký, že když jste se pokoušeli obejít auto, tak jste sklouzli (i po 4) pár metrů dolu pod auto a jelikož pražák vylítl o cca 10 metrů výše, tak s námi konzultoval po každém pokusu obejít své auto >😁
Dopadlo to tak, že jsem se pomalu rozjel krokem a vyjel sem s řetězy. Poté na kopci byl slyšet jen řev motoru a pak už jen rána.... Spolužáci přiběhli dosti s úsměvem, že pán tomu naložil plnej, roztrhal řetězy a rozeskal si i podběhy na autě... stejně tam zůstal, nevim, jak se nakonec dostal nahoru >😁 Od té doby si na tohle vždy vzpomenu, dkyž se řekne Pražák na horách a to i přes to, že jsem taky od Prahy a vím, že tohle byl zrovna ojedinělý příad >😁
On typický cca 35-40tník - služební Dieslová Oktávka, plnou hubu keců, jak to umí a radil nám co a jak. My vyjukaní studenti, první seznámení se sněhovými řetězy, kolektivní práce 4 lidí >😁 Jen podotknu, že kopec byl tak kluzký a prudký, že když jste se pokoušeli obejít auto, tak jste sklouzli (i po 4) pár metrů dolu pod auto a jelikož pražák vylítl o cca 10 metrů výše, tak s námi konzultoval po každém pokusu obejít své auto >😁
Dopadlo to tak, že jsem se pomalu rozjel krokem a vyjel sem s řetězy. Poté na kopci byl slyšet jen řev motoru a pak už jen rána.... Spolužáci přiběhli dosti s úsměvem, že pán tomu naložil plnej, roztrhal řetězy a rozeskal si i podběhy na autě... stejně tam zůstal, nevim, jak se nakonec dostal nahoru >😁 Od té doby si na tohle vždy vzpomenu, dkyž se řekne Pražák na horách a to i přes to, že jsem taky od Prahy a vím, že tohle byl zrovna ojedinělý příad >😁
Nemusíš až tak trpělivě dokazovat, že nevíš. Takže ten "teréňák", nemůže být zároveň osobák...? Hmm, no ty budeš "bedna".
P.S. Kolik, že ti je let?
P.S. Kolik, že ti je let?
No teréňák a zároveň osobák asi dohromady moc nejde ne. Podívej se, jestli tomu nerozumíš tak ti to vysvětlím. Musíš se trochu zajímat o ty auta a né jen každý den tlachat na tomto serveru.
Nechápu, jak si může někdo pořídit něco jiného než Superba - ve své kategorii.
Kus poctivého auta - žádná parodie, napodobenina, kýč.
Kus poctivého auta - žádná parodie, napodobenina, kýč.
Tak ono zadna parodie tezko rici. Auto na me na parkovisti pusobi mensi nez 308 a spousta jinych. Ano jezevcik to je. Jeste do nedavna jsem si mylsel, ze Superb I byl podvozkove take Passat, kdyz uz z nej mel dvere, kufr. Jenze torzka vzadu me maximalene dostala. Predek bez Mcphersonu, cimz patri do lepsi skupiny, ale zadek to zas uplne podelal. Skoda muze kdykoli prekvapit. Jsem zvedav na SuperB III
ale je fakt ze ja som cakal vpredu yetiho nie superba, prekvapil ma aj vysoky percentualny podiel u superba, ved 40 percent superbov bolo v 4kolke, to je skutocne sila :yes:
len clovek akosi tak automaticky caka ze SUV bude mat tych 4koliek viac ale samozrejme je to len psychologicky pocit, je mi jasne ze vela tych radobySUV sa preda v zakladnych motorizaciach , ved su ich plne parkoviska pred kaufmi kde mamicky zdatne nakupuju prave v takychto navonanych vyssich budkach a zdatne zdolavaju nastrahy velkomesta :yes:
Fakt naivná mi príde predstava, že štvorkolku využiješ len keď ideš raz v roku na hory. On má ten pohon výhod podstatne viac, nemyslíš?