Bestseller mezi SUV a crossovery přichází s novou generací. Má na co navazovat, ale dokáže vypálit konkurenci rybník stejným způsobem, jako její předchůdce?
Poprosim o skusenosti lidi s automatem od Nissanu. Toto auticko se mi neuveritelne pozdava co do velikosti/vykonu zakladni motorizace/zakladni vybavy (chybi jen mlhovky)/ ceny. Ale jako auto ktere by si chtela koupit ma draha polovicka bych to rad v automatu a tu mam par bilych mist:
1) necekam rychlost dvouspojky, ale jaka je rychlost razeni?
2) jaka je logika prevodovky? dokaze drzet rozumne rychlost a nehazet tam co 5 vterin nizsi nebo vyssi kvalt podle mm posunu akceleratoru?
3) jaky vliv muzu cekat na ekonomiku provozu (nejmensi benzin) s automatem?
Vsem co maji osobni skusenost s technikou, kterou muzeme cekat v novem Qashqai diky ;-)
Tady ti těžko někdo odpoví, Jde o zcela novou generaci CVT, která s minulou generací nemá skoro nic společného. V Británii jsem četl na 3 webech 5 testů Qashqaie a vždy dostal v hodnocení plný počet hvězd. Novou převodovku hodně chválili. pro zhodnocení to ale bude dobré vyzkoušet.
[odkaz]
Ahoj. Jazdil som s Kaskajom poslednej generacie niekolko mesiacov, aj ked patril kolegovi. Mal tam 2,0 Diesel s automatom, s 4x4 a vraj to bola najhorsia mozna kombinacia, aka mohla byt. Nie vsak koli spotrebe, ale koli spolahlivosti. Do 3 rokoch bol v servise niekolko krat a s v Renault sa mu priznali, ze s touto kombinaciou mavaju obrovske problemy. Napisal som to pred rokom i do MOJE AUTO (Kia Sportage). I radenie sa mi javilo hodne trhane, oproti DSG na Tiguane omnoho horsie a mozem porovnavat i s mojim Sportage, kde mam tiez automat, Nissan je podla mna z tychto troch na tom najhorsie.
Rychlost preradenia sa mi taktiez s tychto 3 modelov javila najhorsia. Spotreba bola o nieco horsia ako Tiquana a lepsia ako u Sportage (ten ma ale 135 kw). S benzinom bohuzial nemam v tomto modele ziadnu skusenost.
Otazka ale znie, ci tento najnovsi model ma tu istu prevodovku ako bola v poslednej generacii. Nechce sa mi totiz verit, ze by s tym Renault nieco neurobil. Toz moja osobna skusenost.
V novém QQ je zcela nová převodovka CVT a ta dle těch, kteří s ní jezdili patří mezi absolutní špičku. S automatem, který byl v minulé generaci QQ nemá nic společného. koneckonců i v tomto článku je zmínka o tom, že jde o novou generaci převodovky CVT.
Ani ja som necitil ziadne vaznejsie trhanie az do casu, kym som nesiel s DSG a s automatom v Sportage. A ja urcite nie som zastanca vozidiel VW, skor velky kritik ale co je pravda, to je pravda. Vyhody a nevyhody spoznas az potom, ked si ich aj vyskusas. Ak si nejazdil s DSG a s inymi prevodovkovami, budes prevodovku v Nissane chvalit.
Minulá generace CVT byla často kritizovaná. I proto přišla zcela nová generace, která je bývalými kritiky velice chválena. I proto je QQ redaktory pasován na současného krále kompaktních crossoverů a SUV.
siel som s dsg c octavii aj v tuaregu i passate a to co som si mal moznost vyskusat bolo dobre, hlavne v tuaregu, cvt v qq urcite nebola taka dobra to je jasne, ale na trhanie sa to neobratilo
tak potom je to jasne, preco bola plynulejsia :-) v passate ked vies ako na dsg tak to tiez ide OK, obcas trhne, obcas kopne inak pohoda... ja by som to teda urcite radsej bral ako CVT... no tie nove cvt ako u subaru snad i nissanu su vraj uz o inom ako konvencne cvt
to je len cast z toho, co je k nahliadnutiu. Ale ako som sa z clankov docital, zrejme sa tu jedna o dva druhy automatov od Nissanu a naozaj neviem, aky automat ma ta najaktualnejsia verzia kaskaja
daj si do googla audi Stronic problem https://www.google.sk/search?…… a najde ti takych stranok aj 20, nic to nehovori... tym nejako neobhajujem nissan, iba diskusie s problemami najdes kdekolvek
Suhlasim ;-) , to je aj osobnou skusenostou. Keby sme s nou nemali ziadny problem, ani by nas nenapadlo po kupe auta v Google ohladom tej prevodovky nieco hladat. Neustale problemy boli tym spustajucim mechanismom...treba vsak povedat, ze predajca sa vzdy spraval uctivo a vsetko uznaval bez akychkolvek vykrucaciek.
Ale, na druhou stranu Nissan neměl ani moc na "výběr", protože kdyby tenhle
model nestál za nic, tak by to byl nejspíš pro Japonce pěknej průšvih. Už třeba jenom kvůli CX-5.
Mazda CX5 se moc povedla..
Nissan by mohl mít nyní odpověd!
Nejen Kaškaj II , ale i větší nový X-trail vypadají skvěle.
CX5 má větší zavazadelník a dělené zadní sedadlo 35-30-35..!
Nový X-trail Mazdu převyšuje a má i průvlak na lyže.
To bohužel Kaškaj nemá a zavazadlový prostor je u něj dost plytký..
Je to nutné vidět a variabilitu prozkoumat!
A nejlépe se projet.. :yes:;-)
Spíš je konkurentem X-Trailu. X-Trail je sice o 9 cm delší, stejně široký a 1,5 cm vyšší, ale je postavený na rozvoru, který je jen o 5 mm větší než rozvor mazdy. Mazda má také stejně velká kola jako X-Trail, QQ je má o dvě čísla menší. Podvozky CX-5 a QQ už srovnávat vůbec nelze, CX-5 je SUV jako X-Trail s nezávislým zavěšením kol.
QQ má proti CX-5/X-Trailu o 5 cm menší rozvor a postrádá 20 nebo dokonce 30 cm délky.
Nojo, ale na rozměru, na kterém jezdí např. neSUV Mazda6. Píšu o dvě čísla (ne o dva palce) menší kola = 225/45 R19 (QQ, Mazda 6 např.) ... 225/50 R19 ... 225/55 R19 (CX-5)
Mazda má lepší motory - a hlavně pohon 4x4 lze pořídit i v benzínu, což u QQ nelze a protože to nelze ani u QQII, tak já jsem o QQ ztratil zájem, i když je velice hezký.
Já mám velmi špatnou zkušenost s naftovým motorem Nissan - a motory od Renaultu na tom se svou pověstí nejsou o nic lépe.
Jojo, moc pěkné SUV. Možná bych si dokázal představit o něco zajímavější záď a tvary jsou již spíš reprezentativní než kompaktní, ale jinak paráda, špička třídy a tak nějak univerzálně pěkné tvary. :yes:
No musím s tebou souhlasit, design nového QQ je skvělý. Auto má styl a drive. Jediné, co je škoda, že Nissan vypustil 2.0dCi ;-) Pevně doufám, že ho dostane X-trail :yes:
No proč ne, třeba to bude zajímavá alternativa k 2.0dCi. Nicméně aby pak neměl QQ nebo spíše X-trail omezenou hmotnost bržděného přívěsu díky 2x foukanýmu malýmu motoru ;-) asi moc přemýšlím >:D
No divil by ses kolik holanďanů QQ 4x4 jako tažný auto pro karavan používá ;-) Mě šlo ale spíš o X-trail a doufám, že tomu silnější dCi zapovězeno nebude ;-)
No jak se to vezme, vyladěná 1.6dCi je fajn tak pro QQ, ale pro X-trail potřebuješ 2.0l už jen z toho důvodu, že se to auto používá jinak. Tahaj se s tím přívěsy a tam ta 1.6 prostě nestačí. 2.0dCi má přecejen 127kW a 360Nm, což je výrazně víc a v nové generaci se 1.6 vzdálí více. Prostě objem nenahradíš ;-)
Jenže o tom neni řeč, že? Čím menší motor, tím menší hmotnost a tím nižší využitelnost. Všichni zmenšují motory a rvou tam turba jen kvuli emisím. Jasné je, že pro QQ a normální ježdění bude nová 1.6dCi s přehledem stačit. Jenže pro X-trail a jeho zátěž, pokud potáhneš přívěs, budeš rád, že máš 2l dCi. Btw přesně tuhle kombinaci mám v hledáčku na příští rok, to bude moje MPV 4 leté a bude čas na výměnu za SUV
S Euro 6 přijde přepracovaný 1.6 dCi a mluví se o výkonech od 130 do 180 koní a i o navýšení krouťáku. 1.6 dCi biturbo se dostane i do QQ a kromě dalších vylepšení by měly tyto nové motory dostat i ocelové písty. Bude i nový 2.0 dCi, který by se měl dostat i do X-trailu. Nový 2.0 dCi by měl nahradit 3.0 dCi.
Motor 2.0 v první generaci,bylo to nejlepší co může automechanika motoristu potkat,jednoduchý,léty ověřený systém bez všelijakejch ***čáren a nesmyslů,který dneska jen komplikujou a prodražujou servis. Jako fanda benzínu na něj nedám dopustit. ;-)
Velká škoda že se nedostal i sem :-(
Ať se to líbí nebo ne, je Qéčko tvůrcem třídy. On byl první, on ji definoval. V jiných stájích jsou taktéž zdatní bijci, ale ruku na srdce, nejblíže je Tiguan. Díky nové generaci, je Q o X generací vepředu. TIgu to bude mít setsakra těžké. Překonat Q nemá v podstatě v ničem.
Q deklasuje celou třídou jedním direktem....
Úplně ses nám rozněžnil. ;-) Ale jo, vypadá to na sukces. Předchozí QQ byl pro mě co se týká prodejů v Evropě jedno velký překvapení, tentokrát už mě to nezaskočí. :yes:
Taky nejde o normální podvozek a torzkou. U QQ jsou použity dvoupístkové tlumiče a tak je podvozek komfortní a nikde nic nebouchá. Dále jsou použity systémy Active Trace Control (přibrzďováním kol předchází nedotáčivosti) a Active Ride Control (přibrzďování kol vyrovnává podélné kmity karoserie).
Re: Hmm.. to jsem tady fakt jedinej, kdo považoval jednoduch
Nejseš jedinej - já jsem druhej. A vím i o dalších. Zrovna Nissan nedisponuje příliš kvalitními motory a skutečnost, že pohon 4x4 je k mání pouze a jedině v naftě, je rovněž limitujícím faktorem pro ty, co naftu nechtějí a přitom preferují 4x4.
U xTrailu se mi už po 40 tisíc najetých km přetrhl rozvodový řetěz, což mělo za následek výměnu celého motoru. V 85 tisících odešlo poprvé turbo. Druhé turbo vydrželo jen 45 tisíc km a odporoučelo se také. Jednalo se samozřejmě o velmi nákladné opravy.
S tou novou motorizací to příliš nevylepšili. Motor 1,2 pro auto o hmotnosti 1,5 tuny je docela slabej - turbo neturbo. Navíc je to motor od Renaultu, takže bych také příliš nesázel na jeho spolehlivost a dlouhou životnost.
XTrail jsem raději prodal. Qq se mi vzhledově líbí, jenomže po mých draze zaplacených zkušenostech to už bude jiná značka - a pokud možno jednoduchý a spolehlivý motor (tedy zřejmě i bez turba).
Uvidíme s čím vyrukuje Mazda CX3
Jednak se povedl design karoserie, coz je vec subjektivni, a ja jsem jedine pro. Motorove o QQ II mnoho nevim, renaulti diesely neznam. Podle papirovych udaju to vypada velmi dobre., az bych rekl prekvapive. Nektere zdroje rikaji, ze 1.6 dci motor se vyrabi od roku 2011, coz je dostacujici doba na to, aby motor ukazel sve silne a slabe stranky.
Vybava mi prijde velmi dobra, jen skoda, te v zadnich sedackach neni "dira" na lyze. Podle fotek je na kozenych zadnich sedackach pouze vyklapeni operadlo. Asistencnich systemu nabizi auto dost a ridic se jen a jen poveze ;-) //mysleno s vysokou mirou ironie//.
A nakonec, tresinka na dortu, ctyrkolka v teto kategorii je skvela nabidka.
Tu díru na lyže tam také postrádám!
Ale je u většího brášky nového Nissanu X-Trail..! :yes:
U SUV by to měla být samozřejmost..
Nebo dělené sedadla 35-30-35 jako má Mazda CX5 ..to je paráda!