Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Nissan Qashqai 1.5 dCi a 1.6 dCi: První jízdní dojmy

82 komentářů

Avatar - dr.biker
dr.biker
Jde vidět, že Nissan neponechal nic náhodě a že Qashqai bude i nadále patřit mezi elitu ve třídě crossoverů. Nissan :yes:
Avatar - pelikoš
pelikoš
vlastně tvůrce třídy ;-)
alespoň marketinkově
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Nissan Qashqai II se moc povedl.
Krásný design a interier je už jiná liga!! :yes:
Bravo Nissan!! :yes: ;-)
Avatar - pelikoš
pelikoš
jojo,pravda...
Avatar - fOE
fOE
Poprosim o skusenosti lidi s automatem od Nissanu. Toto auticko se mi neuveritelne pozdava co do velikosti/vykonu zakladni motorizace/zakladni vybavy (chybi jen mlhovky)/ ceny. Ale jako auto ktere by si chtela koupit ma draha polovicka bych to rad v automatu a tu mam par bilych mist:
1) necekam rychlost dvouspojky, ale jaka je rychlost razeni?
2) jaka je logika prevodovky? dokaze drzet rozumne rychlost a nehazet tam co 5 vterin nizsi nebo vyssi kvalt podle mm posunu akceleratoru?
3) jaky vliv muzu cekat na ekonomiku provozu (nejmensi benzin) s automatem?

Vsem co maji osobni skusenost s technikou, kterou muzeme cekat v novem Qashqai diky ;-)
pogo26
Tady ti těžko někdo odpoví, Jde o zcela novou generaci CVT, která s minulou generací nemá skoro nic společného. V Británii jsem četl na 3 webech 5 testů Qashqaie a vždy dostal v hodnocení plný počet hvězd. Novou převodovku hodně chválili. pro zhodnocení to ale bude dobré vyzkoušet.
[odkaz]
Avatar - pelikoš
pelikoš
dobrý odkaz
Avatar - pelikoš
pelikoš
nic jednoduššího,nežli testovací jízda
augustin
Ahoj. Jazdil som s Kaskajom poslednej generacie niekolko mesiacov, aj ked patril kolegovi. Mal tam 2,0 Diesel s automatom, s 4x4 a vraj to bola najhorsia mozna kombinacia, aka mohla byt. Nie vsak koli spotrebe, ale koli spolahlivosti. Do 3 rokoch bol v servise niekolko krat a s v Renault sa mu priznali, ze s touto kombinaciou mavaju obrovske problemy. Napisal som to pred rokom i do MOJE AUTO (Kia Sportage). I radenie sa mi javilo hodne trhane, oproti DSG na Tiguane omnoho horsie a mozem porovnavat i s mojim Sportage, kde mam tiez automat, Nissan je podla mna z tychto troch na tom najhorsie.
Rychlost preradenia sa mi taktiez s tychto 3 modelov javila najhorsia. Spotreba bola o nieco horsia ako Tiquana a lepsia ako u Sportage (ten ma ale 135 kw). S benzinom bohuzial nemam v tomto modele ziadnu skusenost.
Otazka ale znie, ci tento najnovsi model ma tu istu prevodovku ako bola v poslednej generacii. Nechce sa mi totiz verit, ze by s tym Renault nieco neurobil. Toz moja osobna skusenost.
pogo26
V novém QQ je zcela nová převodovka CVT a ta dle těch, kteří s ní jezdili patří mezi absolutní špičku. S automatem, který byl v minulé generaci QQ nemá nic společného. koneckonců i v tomto článku je zmínka o tom, že jde o novou generaci převodovky CVT.
Avatar - lamal
lamal
V prvom rade to je Nissan a nie Renault, tak CVT su prevodovky Nissan, ked je to nova prevodovka tak s tym nieco urobili.

Ja som sa v tej kombinacii ktoru pises viezol a na ziadne trhanie si nespominam, CVT isla urcite bez trhania.
augustin
Ani ja som necitil ziadne vaznejsie trhanie az do casu, kym som nesiel s DSG a s automatom v Sportage. A ja urcite nie som zastanca vozidiel VW, skor velky kritik ale co je pravda, to je pravda. Vyhody a nevyhody spoznas az potom, ked si ich aj vyskusas. Ak si nejazdil s DSG a s inymi prevodovkovami, budes prevodovku v Nissane chvalit.
pogo26
Minulá generace CVT byla často kritizovaná. I proto přišla zcela nová generace, která je bývalými kritiky velice chválena. I proto je QQ redaktory pasován na současného krále kompaktních crossoverů a SUV.
augustin
To je dost mozne.
Avatar - pelikoš
pelikoš
král je mrtev,ať žije král - nissan II
Avatar - lamal
lamal
siel som s dsg c octavii aj v tuaregu i passate a to co som si mal moznost vyskusat bolo dobre, hlavne v tuaregu, cvt v qq urcite nebola taka dobra to je jasne, ale na trhanie sa to neobratilo
_MT_
V Touaregu není DSG. ;-) Do něj montují klasický HDM.
Avatar - lamal
lamal
tak potom je to jasne, preco bola plynulejsia :-) v passate ked vies ako na dsg tak to tiez ide OK, obcas trhne, obcas kopne inak pohoda... ja by som to teda urcite radsej bral ako CVT... no tie nove cvt ako u subaru snad i nissanu su vraj uz o inom ako konvencne cvt
augustin
Problem s automatom u Kaskai:

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

to je len cast z toho, co je k nahliadnutiu. Ale ako som sa z clankov docital, zrejme sa tu jedna o dva druhy automatov od Nissanu a naozaj neviem, aky automat ma ta najaktualnejsia verzia kaskaja
Avatar - lamal
lamal
daj si do googla audi Stronic problem https://www.google.sk/search?…… a najde ti takych stranok aj 20, nic to nehovori... tym nejako neobhajujem nissan, iba diskusie s problemami najdes kdekolvek
augustin
Suhlasim ;-) , to je aj osobnou skusenostou. Keby sme s nou nemali ziadny problem, ani by nas nenapadlo po kupe auta v Google ohladom tej prevodovky nieco hladat. Neustale problemy boli tym spustajucim mechanismom...treba vsak povedat, ze predajca sa vzdy spraval uctivo a vsetko uznaval bez akychkolvek vykrucaciek.
Avatar - lamal
lamal
tak aspon nieco :-)
Avatar - Inferius
Inferius
Předchozí Qashqai nebylo teda auto za kterým by se člověk hned otočil, ale teď klobouk dolů; tohle se Nissanu opravdu povedlo. ;-) Moc hezký
Avatar - Delfin2
Delfin2
Súhlasím s tebou, teraz sa na qashqai pozrie aj ten čo nikdy o ňom nerozmýšlal :yes:
Avatar - pelikoš
pelikoš
přesně :yes:
Avatar - Inferius
Inferius
Ale, na druhou stranu Nissan neměl ani moc na "výběr", protože kdyby tenhle
model nestál za nic, tak by to byl nejspíš pro Japonce pěknej průšvih. Už třeba jenom kvůli CX-5.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Mazda CX5 se moc povedla..
Nissan by mohl mít nyní odpověd!
Nejen Kaškaj II , ale i větší nový X-trail vypadají skvěle.
CX5 má větší zavazadelník a dělené zadní sedadlo 35-30-35..!
Nový X-trail Mazdu převyšuje a má i průvlak na lyže.
To bohužel Kaškaj nemá a zavazadlový prostor je u něj dost plytký..
Je to nutné vidět a variabilitu prozkoumat!
A nejlépe se projet.. :yes: ;-)
pogo26
Ona ta Mazda CX5 je větší a není ani přímým konkurentem QQ. Je někde mezi QQ a X-Trailem.
Avatar - Jaros71
Jaros71
To je fakt..!
CX5 je větší.
Jenže ji v sobotu ti komici z Autosalonu na PRIMĚ srovnávali s Yetim.. >:D
Takže v tom lidi pak mají zmatek.. :-)

Yetiho konkurenti s malými kufry jsou VW Tiguan , Opel Antara , KIA Sportage , Hjondé Ix35 nebo Ford KUGA I..a právě Nissan Kaškaj!

CX5 se opravdu řadí k X-Trailu , Outlanderu atd..
Avatar - Shr3k
Shr3k
Spíš je konkurentem X-Trailu. X-Trail je sice o 9 cm delší, stejně široký a 1,5 cm vyšší, ale je postavený na rozvoru, který je jen o 5 mm větší než rozvor mazdy. Mazda má také stejně velká kola jako X-Trail, QQ je má o dvě čísla menší. Podvozky CX-5 a QQ už srovnávat vůbec nelze, CX-5 je SUV jako X-Trail s nezávislým zavěšením kol.

QQ má proti CX-5/X-Trailu o 5 cm menší rozvor a postrádá 20 nebo dokonce 30 cm délky.
Avatar - pelikoš
pelikoš
nový qashqai má v nej výbavě 19ky
Avatar - Shr3k
Shr3k
Nojo, ale na rozměru, na kterém jezdí např. neSUV Mazda6. Píšu o dvě čísla (ne o dva palce) menší kola = 225/45 R19 (QQ, Mazda 6 např.) ... 225/50 R19 ... 225/55 R19 (CX-5)

Capisce? ;-)
jaro62
Mazda má lepší motory - a hlavně pohon 4x4 lze pořídit i v benzínu, což u QQ nelze a protože to nelze ani u QQII, tak já jsem o QQ ztratil zájem, i když je velice hezký.
Já mám velmi špatnou zkušenost s naftovým motorem Nissan - a motory od Renaultu na tom se svou pověstí nejsou o nic lépe.
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
A CX5 nie je japonec, ci co? 8-s
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Jojo, moc pěkné SUV. Možná bych si dokázal představit o něco zajímavější záď a tvary jsou již spíš reprezentativní než kompaktní, ale jinak paráda, špička třídy a tak nějak univerzálně pěkné tvary. :yes:
ericn
No musím s tebou souhlasit, design nového QQ je skvělý. Auto má styl a drive. Jediné, co je škoda, že Nissan vypustil 2.0dCi ;-) Pevně doufám, že ho dostane X-trail :yes:
pogo26
Nový QQ dostane místo 2.0 dCi nový silnější motor 1.6 dCi biturbo.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Na něj jsem zvědavý..zda bude skutečně úspornější.
Ne jen na papíře.. ;-)
Avatar - aproximus
aproximus
no snad se ho dočkáme :-)
pogo26
Třeba si ten motor nechá jen pro Mégane SUV.
ericn
No proč ne, třeba to bude zajímavá alternativa k 2.0dCi. Nicméně aby pak neměl QQ nebo spíše X-trail omezenou hmotnost bržděného přívěsu díky 2x foukanýmu malýmu motoru ;-) asi moc přemýšlím >:D
Avatar - aproximus
aproximus
opravdu nevím, kdo by chtěl qashqai používat na tahání bržděných přívěsů. na to jsou jiní adepti..
ericn
No divil by ses kolik holanďanů QQ 4x4 jako tažný auto pro karavan používá ;-) Mě šlo ale spíš o X-trail a doufám, že tomu silnější dCi zapovězeno nebude ;-)
Avatar - pelikoš
pelikoš
tak to jsem netušil
Avatar - pelikoš
pelikoš
1.6 dCi má obdobné parametry jako ta 2.0 dCi
ericn
No znáš to, objem ničím nenahradíš ;-)
Avatar - pelikoš
pelikoš
to jo,ale spíše to platí u malých objemů
ericn
A co je podle tebe motor 1.6l, velký objem? Děláš si srandu?
Avatar - woody-alien
woody-alien
V Evropě a v dnešní době ? Hmm, no řekl bych, že 1.6 čtyřválec !!!!! je takovej unijně evropskej Hemíček. >:D
ericn
Hemíček, to si mě pobavil >:D >:D >:D :yes:
Avatar - aproximus
aproximus
1.6 do meganu ideál, do suv už mi přece jen víc sedí dvoulitr.
Avatar - pelikoš
pelikoš
mám na mysli objem kolem litru.1.6 má točivý moment asi 320 nm a to proti dvoulitru není výrazný rozdíl.kapišto :-!
ericn
No jak se to vezme, vyladěná 1.6dCi je fajn tak pro QQ, ale pro X-trail potřebuješ 2.0l už jen z toho důvodu, že se to auto používá jinak. Tahaj se s tím přívěsy a tam ta 1.6 prostě nestačí. 2.0dCi má přecejen 127kW a 360Nm, což je výrazně víc a v nové generaci se 1.6 vzdálí více. Prostě objem nenahradíš ;-)
Avatar - pelikoš
pelikoš
ale základní dvoulitr měl stejný parametry jako 1.6,jenom výkon byl malinko jinde,ale krouťák je stejný
ericn
Jenže o tom neni řeč, že? Čím menší motor, tím menší hmotnost a tím nižší využitelnost. Všichni zmenšují motory a rvou tam turba jen kvuli emisím. Jasné je, že pro QQ a normální ježdění bude nová 1.6dCi s přehledem stačit. Jenže pro X-trail a jeho zátěž, pokud potáhneš přívěs, budeš rád, že máš 2l dCi. Btw přesně tuhle kombinaci mám v hledáčku na příští rok, to bude moje MPV 4 leté a bude čas na výměnu za SUV
pogo26
S Euro 6 přijde přepracovaný 1.6 dCi a mluví se o výkonech od 130 do 180 koní a i o navýšení krouťáku. 1.6 dCi biturbo se dostane i do QQ a kromě dalších vylepšení by měly tyto nové motory dostat i ocelové písty. Bude i nový 2.0 dCi, který by se měl dostat i do X-trailu. Nový 2.0 dCi by měl nahradit 3.0 dCi.
ericn
To zní jako dobrá zpráva ;-) :yes:
Avatar - Hittman
Hittman
Za mne 1-, oproti předchozímu a juke je to fakt krásný auto a i ten interiér je super a nepřipomíná už interiéry renault...škoda toho 2,0 DCI..
Avatar - pelikoš
pelikoš
juke se prodává celkem dobře a už je nástupce na cestě
RADEK1
Tak po posledních kreacich Nissanu bych něco tak provedeného nečekal. Velký :yes:
Avatar - pelikoš
pelikoš
buď konkrétní,jaké kreace máš na mysli
Motorola
Motor 2.0 v první generaci,bylo to nejlepší co může automechanika motoristu potkat,jednoduchý,léty ověřený systém bez všelijakejch ***čáren a nesmyslů,který dneska jen komplikujou a prodražujou servis. Jako fanda benzínu na něj nedám dopustit. ;-)
Velká škoda že se nedostal i sem :-(
Avatar - pelikoš
pelikoš
jojo,legendární SR 20... :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Ať se to líbí nebo ne, je Qéčko tvůrcem třídy. On byl první, on ji definoval. V jiných stájích jsou taktéž zdatní bijci, ale ruku na srdce, nejblíže je Tiguan. Díky nové generaci, je Q o X generací vepředu. TIgu to bude mít setsakra těžké. Překonat Q nemá v podstatě v ničem.
Q deklasuje celou třídou jedním direktem....

Dnes jen stručně, STANDING OVATION!!!

Le Roi Est Mort, Vive Le Roi!

Bravo aliance Renault- Nissan, vivat Q !!! :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak tak [odkaz] , vydarene vyzera :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
super >:D ;-)
Avatar - pelikoš
pelikoš
dobrý odkaz
Avatar - pelikoš
pelikoš
dobrý link
Avatar - woody-alien
woody-alien
Úplně ses nám rozněžnil. ;-) Ale jo, vypadá to na sukces. Předchozí QQ byl pro mě co se týká prodejů v Evropě jedno velký překvapení, tentokrát už mě to nezaskočí. :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
woody, bdi a buď připraven. Kdo je připraven, není překvapen :-) ;-)
Klaudius
Je to len SUV...
Avatar - pelikoš
pelikoš
no a
Avatar - guze
guze
Najednou ta torzka vzadu nikomu nevadi....
Avatar - Jaros71
Jaros71
Jenže když ho máš jako 4*4 tak tam je multilink!! ;-)
Osobně bych ho jako předokolku nebral.
pogo26
Taky nejde o normální podvozek a torzkou. U QQ jsou použity dvoupístkové tlumiče a tak je podvozek komfortní a nikde nic nebouchá. Dále jsou použity systémy Active Trace Control (přibrzďováním kol předchází nedotáčivosti) a Active Ride Control (přibrzďování kol vyrovnává podélné kmity karoserie).
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
:-!
ericn
No asi jo, jak je vidět. Aby to jelo, potřebuješ vetší obsah a k tomu dostaneš do vínku větší spotřebu a hlavně zaklínadlo dnešní Eurodoby emise...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
hmm.. tak jo, no.
:-(
Co už teď...
;-)

Qashqai byl symptickej tím, že to bylo jednoduchý, spolehlivý přibližovadlo... nebylo to auto na spěchání = ta atmosférická 1.6 tam úplně stačila.

Ale asi jsem fakt sám a chápu, že kvůli mně ho dělat nebudou.
:-(

A to vám ostatním fakt nevadí, že kupujete auta zbytečně draho... platíte fest při servisu... abyste stejně jezdili 90 v koloně?

:-!
jaro62
Nejseš jedinej - já jsem druhej. A vím i o dalších. Zrovna Nissan nedisponuje příliš kvalitními motory a skutečnost, že pohon 4x4 je k mání pouze a jedině v naftě, je rovněž limitujícím faktorem pro ty, co naftu nechtějí a přitom preferují 4x4.
U xTrailu se mi už po 40 tisíc najetých km přetrhl rozvodový řetěz, což mělo za následek výměnu celého motoru. V 85 tisících odešlo poprvé turbo. Druhé turbo vydrželo jen 45 tisíc km a odporoučelo se také. Jednalo se samozřejmě o velmi nákladné opravy.
S tou novou motorizací to příliš nevylepšili. Motor 1,2 pro auto o hmotnosti 1,5 tuny je docela slabej - turbo neturbo. Navíc je to motor od Renaultu, takže bych také příliš nesázel na jeho spolehlivost a dlouhou životnost.
XTrail jsem raději prodal. Qq se mi vzhledově líbí, jenomže po mých draze zaplacených zkušenostech to už bude jiná značka - a pokud možno jednoduchý a spolehlivý motor (tedy zřejmě i bez turba).
Uvidíme s čím vyrukuje Mazda CX3
Avatar - Belo13
Belo13
nie si jediny..myslim si to iste:-)
Avatar - Jenik3
Jenik3
Jednak se povedl design karoserie, coz je vec subjektivni, a ja jsem jedine pro. Motorove o QQ II mnoho nevim, renaulti diesely neznam. Podle papirovych udaju to vypada velmi dobre., az bych rekl prekvapive. Nektere zdroje rikaji, ze 1.6 dci motor se vyrabi od roku 2011, coz je dostacujici doba na to, aby motor ukazel sve silne a slabe stranky.
Vybava mi prijde velmi dobra, jen skoda, te v zadnich sedackach neni "dira" na lyze. Podle fotek je na kozenych zadnich sedackach pouze vyklapeni operadlo. Asistencnich systemu nabizi auto dost a ridic se jen a jen poveze ;-) //mysleno s vysokou mirou ironie//.
A nakonec, tresinka na dortu, ctyrkolka v teto kategorii je skvela nabidka.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Tu díru na lyže tam také postrádám!
Ale je u většího brášky nového Nissanu X-Trail..! :yes:
U SUV by to měla být samozřejmost..
Nebo dělené sedadla 35-30-35 jako má Mazda CX5 ..to je paráda!