Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ADAC upravoval výsledky ankety o auto roku, některé hlasy navyšoval až desetkrát

Německým autoklubem ADAC otřásá skandál. Nyní již bývalý ředitel komunikace manipuloval výsledky ankety o nejoblíbenější auto roku.
Zpět na článek
20. 1. 2014 15:43
20. 1. 2014 15:49
20. 1. 2014 15:49
20. 1. 2014 17:33
20. 1. 2014 17:34
20. 1. 2014 18:15
20. 1. 2014 19:35
20. 1. 2014 15:59
21. 1. 2014 14:39
20. 1. 2014 16:52
20. 1. 2014 17:20
20. 1. 2014 19:58
20. 1. 2014 20:14
20. 1. 2014 20:25
21. 1. 2014 07:24
20. 1. 2014 19:46
20. 1. 2014 22:09
20. 1. 2014 22:18
20. 1. 2014 22:37
20. 1. 2014 23:18
21. 1. 2014 01:32
21. 1. 2014 09:36
21. 1. 2014 12:33
21. 1. 2014 07:16
21. 1. 2014 11:06
21. 1. 2014 11:17
21. 1. 2014 12:06
21. 1. 2014 11:52
21. 1. 2014 14:07
20. 1. 2014 15:43
ADAC
So značkou ADAC už prívlastok "dôveryhodný" už dávno nemá žiadnu spojitosť.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Katikakus
20. 1. 2014 15:49
Re: ADAC
Je to tak, tech odhalenych podvodu uz bylo nekolik, tohle je jenom posledni kapka, kterou ten povestny pohar pretekl. V Nemecku s spustila vlna odhlasovani clenu z tohoto pochybneho spolku.
Jinak podle poslednich informaci byly prokazatelne sfalsovane vysledky poslenich ctyr rocniku teto ankety, mluvi se vsak az o osmi. Tim cokoli, co ADAC v poslednich letech napsal a zverejnil, ztraci jakoukoli duveryhodnost.
20. 1. 2014 15:49
Re: ADAC
Asi tak prebiehali aj tie ich testy - najlepsie pneu Continental, najmenej poruchova znacka VW a najlepsie auto roka VW Golf.
Tak ma napada, ako je na tom Autobild, ktory ma rovnake preferencie znaciek?
20. 1. 2014 17:33
Re: ADAC
To by mohli říct mému kámočovi,který si užil kruté trápení s funglnovým passatem,tak praskne vztekem,hlavně když by si vzpomněl na to,jak jel posledních 70 km k domovu asi 3 hod.,protože elektronika byla úplně mimo a neustále se mu vypínal motor,v servisu to pak bylo každý měsíc,než asi po půl roce "vychytali mušky".
20. 1. 2014 18:15
Re: ADAC
autobild sa uz zdiskreditoval sam pred par rokmi, vid afera ohladom {ne}brzdenia mb s. { [odkaz] }
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2014 19:35
Re: ADAC
Jo na nejlepší Continentaly poslaný na test co se po 2000 km začínaly doslova drolit si vzpomínám >:D >:-[]
Avatar - Francuz
20. 1. 2014 15:52
ADAC vs Testy ACZ
Asi to iste. :-) fraska.
Rozbalit vlákno
48
Avatar - nalimer
20. 1. 2014 16:07
Re: ADAC vs Testy ACZ
presne tak :yes:
Avatar - Honza Mička
20. 1. 2014 16:28
Re: ADAC vs Testy ACZ
Nechápu, proč útočíte na testy pod článkem, který s nimi vůbec nesouvisí.
20. 1. 2014 16:51
Re: ADAC vs Testy ACZ
No já to pochopil tak, že ty testy taky "manipulujete".Tož tak no....
20. 1. 2014 17:09
Re: ADAC vs Testy ACZ
Oni to tak pochopili všichni, jen redaktoři "korektního a nestranného" ACZ nevědí, o čem se píše... >:D
20. 1. 2014 18:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Honza Mička
20. 1. 2014 19:14
Re: ADAC vs Testy ACZ
Nebojte se, pochopil jsem to velice dobře. Jen mě zaráží způsoby některých, kteří se snaží za každou cenu kopat (pravděpodobně, aby dostali u komentářů co nejvíce palců od úzce omezených jedinců) do práce redaktorů a vyhledávat si k tomu záminky.
20. 1. 2014 19:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Honza Mička
20. 1. 2014 19:52
Re: ADAC vs Testy ACZ
Těžko vyjadřovat pokoru někomu, kdo nezvládá základní principy slušného chování.
20. 1. 2014 20:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 1. 2014 20:34
Re: ADAC vs Testy ACZ
na co si tu hrajes ty pisalku? ty si tu pro nas ne my pro tebe.
20. 1. 2014 21:20
Re: ADAC vs Testy ACZ
Ubohe... :no:
21. 1. 2014 00:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 1. 2014 15:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
21. 1. 2014 18:26
Re: ADAC vs Testy ACZ
A to co tady dlouhodobě předvádí "double holden" naopak ubohé není?
21. 1. 2014 00:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Johny.Rico
21. 1. 2014 09:21
Re: ADAC vs Testy ACZ
Coz jste vy predvedl v plne krase vyse, ze ano? No comment :no:

A btw: Internet je anonymni vehikl, a zalezi pouze na lidech, zda voli vykani, nebo tykani. To pro poradek. A pokud nejste schopen snest kritiku, tak Sbohem Slovensko pane!

A btw2: kazdy z vasich kolegu by to zde schytal stejne. Zadny nevycuhuje.
Avatar - Johny.Rico
21. 1. 2014 10:39
Re: ADAC vs Testy ACZ
Dopr*ele, uz jsem byl 3x "omezene" ohodnocen >:D
21. 1. 2014 10:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2014 19:42
Re: ADAC vs Testy ACZ
Hele že ty sis byl 2x pro sebevědomí a ani jednou pro sebekritiku? >:D >:-[]
20. 1. 2014 19:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2014 20:20
Re: ADAC vs Testy ACZ
No právě, místo aspoň jedný sebekritiky si byl 2x pro sebevědomí >:D
20. 1. 2014 19:43
Re: ADAC vs Testy ACZ
Vy ale zase musíte počítat s tím, že pokud bulvaruzijete svůj magazín, tak tyto pochybné existence přitahovat budete ve větší míře, než před tím.
Avatar - Johny.Rico
21. 1. 2014 09:06
Re: ADAC vs Testy ACZ
Tak timto jste se odstrelil nadobro. Jde videt, ze nezvladate svou praci a take jde videt, ze vase prace neni, opakuji NENI kvalitni. Kdekoli jinde se mrknu, vypada to uplne jinak = lepe. A neni to jen vas pripad, ale dalsich - a ted reknu presny nazev - pisalku, kteri si na novinare hraji a mysli si, kdo vi co nejsou, neb delaji pod ACZ.

:no: :no: :no:

Ubohost nejvyssiho radu :no:
21. 1. 2014 09:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Francuz
21. 1. 2014 12:02
Re: ADAC vs Testy ACZ
Pane, ale ja som do nikoho nekopol, ved vy a vasi kolegovia si to robite sami.
Avatar - WinDiesel
20. 1. 2014 17:40
Re: ADAC vs Testy ACZ
Bylo by myslím pane lepší, kdybyste nereagoval. Tendenčnost Vašich testů je hodně dobře profláklá.
20. 1. 2014 17:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 1. 2014 17:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 1. 2014 18:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
20. 1. 2014 18:54
Re: ADAC vs Testy ACZ
Tak to jsi tady zrejme jediny, co nechape! :-!
Avatar - WinDiesel
20. 1. 2014 17:42
Re: ADAC vs Testy ACZ
Jinak ale velmi smutné. A přišlo to ve velmi nevhodném čase, kdy u nás zase všechny ankety vyhrává Octavia ............ >:D
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2014 18:59
Re: ADAC vs Testy ACZ
Jeste aby nam tu manipulaci podsouvali Golfa >:D Ve Francii si zmanipuluji vitezstvi P308, v Nemecku Golf., v CR Octavia, Co si nezaeidis sam, to nemas >:-[]
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2014 19:44
Re: ADAC vs Testy ACZ
A přitom nejlepší je Mazda 3 jak každej ví žejo :yes: :-)
20. 1. 2014 18:02
Re: ADAC vs Testy ACZ
Říkal jsem to několikrát a říkám to znova. Veškeré média zabývající se produkty jsou ovlivněné. Znám to z vlastní zkušenosti. Redaktoři jsou ,,upláceni,, podle důležitosti plátku. Chlebíčky, auta pro kancelář ( čím jezdí ACZ, že ? ), výlety, auta na delší dobu, auta přednostně ( aneb dostali jsme rapid s předstihem ... ) , ,,hostesky,, , peníze, alkohol. Jestli si někdo opravdu koupí cokoliv jen kvůli recenzi v nějakém plátku je to blb.
20. 1. 2014 18:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 1. 2014 18:20
Re: ADAC vs Testy ACZ
Jak říkám znám to ze svého bývalého zaměstnání a to šlo jen o satelitní televizi. Chceš článek - pozvi nás na večírek. Ožer nás zadarmo. Dej nám zadarmo plně nabité karty ... etc. Nepochybuj, že v odvětví, kde jde o 1000x více peněz tak, že tam to nefunguje.
20. 1. 2014 18:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 1. 2014 18:39
Re: ADAC vs Testy ACZ
Tak chlebíčky jsem myslel nějaké akce, kdy vybrané pustí za ,,oponu,, dají jim najíst a napít. Kluci si připadají chtění - jídlo zadarmo, dobré pití, semtam celebrita, pěkné holky kolem atd. a pak tímto naladění napíšou něco pěkného o tom jak tam bylo. To je takové to nevinné ,,uplácení,, - nepřímé. Výlety jsem pak myslel to, že je vezmeš na nějaké pěkné místo ( testy z lisabonu, testy z tama a tama ) a poskytneš jim to samé co u ,,chlebíčků,, x4. Pěkný hotel a chlastačka večer na baru zadarmiko ... to už je jen bonus.
20. 1. 2014 19:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
20. 1. 2014 18:58
Re: ADAC vs Testy ACZ
Musim te zklamat, neprehani. Mozna existuji vyjimky, ale pravidlo neco za neco tady funguje lepe nez kdekoli jinde. A nemam to zprostredkovane... ;-)
20. 1. 2014 19:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 1. 2014 14:37
Re: ADAC vs Testy ACZ
Uplaceni se neděje? A uplácení navigací zdarma za pochvalný článek jsi nepostřehnul? ;-)
Avatar - Andromeda
20. 1. 2014 21:39
Re: ADAC vs Testy ACZ
;-) Kdyby jen toto, a kdyby jen v oblastech, které zmiňuješ ... Často jde o cílenou likvidaci, kampaň, vědomý podíl, spoluúčast,etc... V Čechách, a slušný novinář ? Sci-fi, hledání jehly ve stohu špíny, svatého grálu na smetišti ... Arogance, "koncentrovaná asertivita", ostrá klávesnice, atd., jsou pouze doprovodné obecné markanty...O skutečnou informační či profi hodnotu vůbec nejde, respektive je to to poslední , co je cílem, což onen pán v oné organizaci ( jen trubka uvěří, že v tom jel sám ), a co je tady v diskusích tak blahosklonně chápáno, a vysmívány nesouhlasne hlasy...
... Nakonec buďme rádi (opak je však pravdou ), že se nikdo nešťourá v podobných kruzích v Bohemii... Tady bohužel nemá kdo ...
20. 1. 2014 22:37
Re: ADAC vs Testy ACZ
Nicméně narazil jsem na jednoho novináře, abych jim nekřivdil. Ten se nedal uplatit a byl tím pověstný. Jenže ouha ... nikdo nenašel to co chce. Nekouřil, nepil, nejedl a snad ani nešal.

Rovněž nechápu, že si zdejší komunita odmítá připustit placené blogery. Taky běžná praxe. Minimálně takových 30 nicků je 5 lidí, kteří blogují za peníze .Ostatně sám jsem to chvíli dělal ve výše zmíněném odvětví jako dílčí úlohu na mé pozici ( páč se do toho nikomu nechtělo ). Ono je to těžko uvěřit, i když jsem s tím přišel přímo do kontaktu tak jsem se tomu zdráhal věřit. Až když jsem dostal povel,, jdi tam a tam a nech ať tam napíšou to a to ,, ,uvěřil jsem. A napsali. Je to smutné, ale je to fakt.
21. 1. 2014 07:10
Re: ADAC vs Testy ACZ
>:-[] By mě zajímalo, kdo z blogerů je tady placenej agent >:D
21. 1. 2014 10:08
Re: ADAC vs Testy ACZ
Ono pod jednou osobou bude těch nicků více, já když dostával instrukce tak jsem měl taky vytvořit několik personalit. Zapálený odborník co rád poradí, začátečník co se často ptá, člověk ze zkušenostmi z branže ,bývalý zaměstnanec konkurenční firmy a stávající zaměstnanec naší firmy ,,vynášející,, informace atd. . Pak se prostě každý den připojíš na weby s danou problematikou a tam diskutuješ. Ale dlouho jsem to nevydržel ;-\

Jinak co se týče GTI tak to tipuju na alter ego nějakého zdejšího redaktora >:D
21. 1. 2014 14:38
Re: ADAC vs Testy ACZ
Karol "Eva"
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2014 15:59
ADAC
svojho casu v 2005tom podkopavali schvalne ( myslim ze schvalne ) daciu logan ( nepravdivym tvrdenim o bezpecnosti ) ktora vstupila na nemecky trh lebo sa zrazu asi vsetci zlakli ze zacne brat zakaznikov domacim znackam ako fiesta corsa polo a podobne

myslim ze ADAC uz davnejsie nie je velmi doveryhodna institucia, tych pochybnosti je tam az podozrivo vela, vid google staci sa pohrabat

po tomto incidente to ADAC moze zabalit, uz im nebude doverovat skutocne nikto
Rozbalit vlákno
1
21. 1. 2014 14:39
Re: ADAC
Není divu když v té době bylo Německo pro Dacii nejúspěšnějším exportním trhem. :-)
20. 1. 2014 16:02
Velká Říše
Velká Říše podvodníků ,lhářů, a ovce jim to žerou a nejen v tomto i v prodeji kde si vylepšují prodej registrací vozů které ve skutečnosti prodané nejsou běžná praktika VW
Rozbalit vlákno
11
Avatar - nalimer
20. 1. 2014 16:08
Re: Velká Říše
v konečnom dôsledku ide o veľké peniaze. na základe čoho sa ľudia rozhodujú?!
automobilkám ide o "kejhák", tak potrebujú vyvolať potrebu meniť automobil už po 4 rokoch.
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2014 16:27
Re: Velká Říše
ak sa ale kvoli peniazom uz deju taketo veci tak nieco s moralkou ludi a lustvom nebude uz v poriadku, su iste hranice podla mna, ak ale clovek kvoli prachom preda aj vlastnu mater jak sa vravi tak niekde je vazna chyba , to uz je potom o com toto cele? Nech si svoj autoklub strcia za klobuk, neznasam klamstvo
Avatar - white label
20. 1. 2014 17:02
Re: Velká Říše
Jistě, ubírat! v podobných anketách kladné hlasy pro produkty VW je "logicky" běžná praktika VW... >:D >:-[]
20. 1. 2014 17:33
Re: Velká Říše
jseš mimo mísu hochu neubíral hlasy ale navyšoval !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§
Avatar - WinDiesel
20. 1. 2014 17:39
Re: Velká Říše
Teď jste se pane krásně znemožnil >:D >:D >:D
Avatar - Katikakus
20. 1. 2014 19:00
Re: Velká Říše
Smejes se sve vlastni hlouposti? 8-s
Avatar - white label
21. 1. 2014 00:01
Re: Velká Říše
A to je právě to "umění", které třeba (a nejen) tobě žalostně chybí...
A zrovna ty, který by ses mohl podobně smát prakticky celý rok v kuse. :*) >:-[]
Avatar - Katikakus
21. 1. 2014 00:57
Re: Velká Říše
Neboj. Já se na tvé hlouposti taky dobře bavím. Celý rok. >:-[]
Avatar - white label
21. 1. 2014 01:02
Re: Velká Říše
No právě, na té své to naopak neumíš (taky jak, když ji sám ani nepoznáš), takže ti to musí stačit u jiných aspoň občas. V podstatě jsi ve finále sám proti sobě..., mohl by ses totiž bavit nesrovnatelně víc. :-O >:D
Avatar - Katikakus
21. 1. 2014 06:52
Re: Velká Říše
A opět křeč v tvém podání. Koukám, že tě to nějak vykolejilo... >:D
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2014 19:47
Re: Velká Říše
Trochu VWykřečovaný nemáš pocit? >:D
20. 1. 2014 16:52
Důvod?
Za všechno mohou prachy. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2014 16:57
lež, máš krátké nohy
Koupit se dá vše... Ať už je to sportovní výsledek, státní zakázka, verdikt nejvyššího soudu, novinářská náklonnost, či ADAC... V dnešní době, ve které placené informace z médií přebíjejí objektivní názory, je to jen další z úderů na hlavičku jednoho z mnoha hřebíčků do rakve slušné společnosti. Nedělám si iluze o tom, zda to bylo dříve jiné, lepší, či zda to třeba někdy bude odlišné, ale je opravdu obtížné, vyznat se dnes v tom, které informaci může člověk věřit. Přeji vše dobré poctivým lidem s čistým morálním kreditem a slušným přístupem k člověku druhému. Přeji vše dobré těm, kterým je toto proti srsti a nikdy nepřijmou poškozující lež za normu.
Rozbalit vlákno
8
20. 1. 2014 17:42
Re: lež, máš krátké nohy
:yes: :yes:
20. 1. 2014 17:56
Re: lež, máš krátké nohy
No to koukam, nechces do politiky ;-)
20. 1. 2014 18:21
Re: lež, máš krátké nohy
jaj, do politiky raději ne. Vrcholná politika, tak ta udělá i s čestného člověka blbce a já nemám rád, když se mi někdo směje, proto žiju v ústraní a nepouštím se do žádných velkých akcí :-)
Avatar - šmoula nešika
20. 1. 2014 21:07
Re: lež, máš krátké nohy
Asi tak. Od vrcholného politika se čeká, že bude těmto zločinnostem prostředníkem. Pak to musí semlít skoro každého.
Avatar - Andromeda
20. 1. 2014 22:03
Re: lež, máš krátké nohy
Jo jo, souhlas, ale právě proto je politika doslova prolezlá tím nejhorším ksindlem , co je k mání , a jimi nastavený systém onen ksindl generuje. Obslužné struktury jakbysmet, což značí, že psychologii zdejšího elektorátu mají zmáknutou ... ;-)
Avatar - šmoula nešika
20. 1. 2014 22:42
Re: lež, máš krátké nohy
A nejsmutnější je, že se to bez ohledu na oblast světa a typ vlády příliš neliší. Jen je to někde násilnější, někdy hospodářsky sebevražednější a většinou velmi rafinované. ;-\ Co naděláš, ale dokud má člověk nějaký solidní standard, pevné zdraví a dobré mínění v očích okolí, je to OK.
20. 1. 2014 18:04
Re: lež, máš krátké nohy
:yes: pod to bych se podepsal
20. 1. 2014 17:20
Auto roku
podle motorheadů.[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2014 18:19
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2014 19:49
Re: ADAC - duvody podvodu
:yes: >:D >:D >:D
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2014 19:11
Standardni lez
Nemecky autoklub ma smulu, ze se pruser proasakl do medii. Ale ruku na srdce - myski si snad nekdo, ze jinde je to lepsi? Ankety o nejlepsi vuz atp. ? V Cechach vyhrava Octavia, v Nemecku Folf, ve Francii P308... Verim jen te ankete kerou zmanipuluji sam. ADAC se oklepe a jede se dal. Beztak vysledky testu ukazuji, co jeji konzumenti sami chteji. Chce snad nejaky Nemec, aby vyhrala Octavia misto Golfu? Ne :-!
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2014 19:43
dalši info
Našel jsem i delší info, ikdyž výsledek je stejný >:D Ať žijou ankety všeho druhu, všech a všude >:D

Jak moc se dá věřit anketám o nejoblíbenější auto? Uznávaný autoklub ADAC, který je s téměř 19 miliony největším v Německu i v Evropě, totiž ukázal, že žebříčky není vůbec složité zfalšovat. Šéf komunikace firmy Michael Ramstetter už od roku 2005 svévolně navyšoval počty odevzdaných hlasů. Nyní se proto mluví o přezkoumání výsledků nejen této soutěže, ale i testů pro motoristy, které ADAC provádí. Bavorští politici kvůli tomu zpochybnili i argumenty autoklubu ve sporu o chystané mýtné na německých dálnicích pro zahraniční osobní auta.

Původně přitom autoklub přiznal "přikrášlování" výsledků ankety Žlutý anděl (Gelber Engel) o nejoblíbenšjčí auto Němců jen za rok 2013. Mělo však jít pouze o navyšování množství došlých hlasů, nikoli o ovlivňování pořadí. Autem loňského roku se stal Volkswagen Golf - i když mu "papírově" mělo přijít jen 3 409 hlasů, ADAC toto číslo v prosinci navýšil až desetinásobně na 34 299.

Odpovědnost za to podle ADACu převzal výhradně Ramstetter, který tak údajně chtěl cenu učinit ještě prestižnější. Ramstetter okamžitě rezignoval na všechny funkce ve společnosti. Kromě řízení firemní komunikace byl od roku 1998 i šéfredaktorem klubového časopisu Motorwelt.

Navíc vedoucí představitel autoklubu Karl Obermair dnešnímu vydání listu Süddeutsche Zeitung potvrdil, že k manipulacím s výsledky soutěže docházelo už dříve. "Ramstetter na náš dotaz připustil, že zveřejňovaná čísla u volby nejoblíbenějšího auta Němců si i v jiných letech vymýšlel," uvedl Obermair. Šéf komunikace měl jako jediný přístup ke sčítání všech hlasování a o manipulacích s výsledky prý nikdo další z vedení klubu nevěděl.

I deníku Bild dříve přišlo, že se počty odevzdaných hlasů v anketě v posledních letech uměle navyšovaly. Šedesátiletý Ramstetter se sice za své jednání omluvil, více ho ale komentovat nechtěl. Není tak jisté, zda náhodou nedocházelo k protežování domácích automobilů na úkor těch zahraničních.

Dosavadní ročníky soutěže hodlá nyní autoklub sídlící v Mnichově prověřit. "Důvěryhodnost a důvěra jsou naše největší bohatství," dodal Obermair. Současně poznamenal, že kompletní prověrka nejspíš nebude možná, protože některé statistiky hlasování se hned po předání cen likvidovaly.
Rozbalit vlákno
7
20. 1. 2014 19:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 1. 2014 20:01
Re: dalši info
já jen zkopíroval informace z jiného média, když článek zde je tak krátký. např i tím, že acz tvrdí, že se neví jak dlouho to bylo ovlivňováno, jinde se to ví... atd... Jinak samozřejmě že mi to také připadá, že obětní beránek se našel a jedeme dál..
20. 1. 2014 20:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 1. 2014 20:21
Re: dalši info
já to pochopil a právě souhlasím i s názorem. ze to nikdo jiny nevedel ;-)
20. 1. 2014 20:23
Re: dalši info
jinak si i myslím, že to, že se to vyneslo teď, bude opravdu nějakým šťouráním ve spojitosti s mýtným. Bohužel pro adac, opravdu na něj něco našli...
20. 1. 2014 20:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
21. 1. 2014 07:24
Re: dalši info
Ano, manipulace s daty, ať jde o statistiku nebo došlé hlasy je hnus. Je ale úsměvné, jak zdejší mariánci nechápou podstatu, ona totiž podstatou není manipulace s výsledky anket, ale umělé navyšování významu ADAC argumentací počty lidí, kteří se do jeho anket zapojují. ADAC je (teď už nejspíš jen byl, protože tato aféra bude pro jeho reputaci smrtelná) velkým hráčem na hřišti přerozdělování veřejných zdrojů jdoucích na dopravu. A v posledních dvou letech tu je další nová velká hra o dálniční známky či mýto, v Německu jde o dopravní "obchod" desetiletí. Kdo z toho koláče kolik urve je klíčové, a pro ADAC má v tomto obrovský význam argumentace vlastní významností, je rozdíl jestli mají ankety statisícovou účast hlasujících motoristů nebo o řád nižší jak se reálně ukazuje.
20. 1. 2014 19:46
LAMBO V KAŠNĚ
Podle toho co čtu na diskusi, došlo k tomu, že ADAC navyšoval některým modelům hlasy, aby dapadly lépe v hodnocení Žlutého anděla. No právě zde bych byl velmi opatrný, ono to vypadá že šlo spíše o to navýšit hlasy plošně, aby získal touto anketou ADAC status velkoankety. Ale že by jinak jako loni v Německu přeskočil Golfa v oblíbenosti OLTCIT, tomu snad nevěříš ani ty...

Každopádně jakkoliv to zatím nepostihuje přímo automobilky samotné, kredit ADACu se propadá až někam na dno odpadní jímky v eurogaráži.

Přesto, lépe řečeno - právě proto, a velmi důrazně volám k diskusní kvalitě prostší kolegy, kteří si (sice tradičně), přesto (taktéž tradičně) pouští své nevymáchané prsty na diskusní špacír. Ani prospekty, ani chlebíčky, a ani firemní propiska, tohle může hrát roli leda u vás na návsi, když usazeni s kamarády na kašně hodnotíte kvality nového lamborghini...

No... věřme, že se věc vysvětlí, resp. osvětlí.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2014 19:51
Re: LAMBO V KAŠNĚ
Určitě se VWysvětlí. Podobně jako výlety za brazilskejma prostitutkama atd. >:-[]
20. 1. 2014 19:54
Re: LAMBO V KAŠNĚ
Sakra, o téhle anketě se mi nic nedoneslo... >:-[] ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2014 20:23
Re: LAMBO V KAŠNĚ
Tak tebe nepozvali? I když se tolik snažíš? Tak to je mi líto >:-[]
20. 1. 2014 20:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 1. 2014 20:50
Re: LAMBO V KAŠNĚ
To je tím, žes je tu strhnul svojí objektivitou ty... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2014 21:43
Re: LAMBO V KAŠNĚ
Dík za uznání, objektivitu oceňuju :yes: >:-[]
Avatar - lamal
20. 1. 2014 22:14
Re: LAMBO V KAŠNĚ
hahahah :yes:
20. 1. 2014 19:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 1. 2014 19:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 1. 2014 19:57
Re: LAMBO V KAŠNĚ
GTI .... už sa priznaj >:D že tých 30 tis. hlasov pre Golf si vybavil Ty .....

:-!
20. 1. 2014 19:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 1. 2014 20:10
Re: LAMBO V KAŠNĚ
ADAC je v kýbli, to je fakt.

Články na ACZ dosť často nemajú úroveň a kritici majú často pravdu. Aj to je fakt.

Niektorý kritici preháňajú a sú príliš ostrí a hrubí. Jednoznačne.

Snaha o zlepšenie úrovne článkov na ACZ je badateľná. Tiež potvrdím, aj keď záleží od autora.

*************

P.S.: Kedysi sme si na ACZ všetci tykali, rozumeli sme si a veci boli vpohode. Odkedy sem udrel Blesk, je to v kýbli. A to pretláčané vykanie je síce kvázi "slušné", ale pre diskusie príliš neosobné, odťažité a v konečnom dôsledku záporné.
20. 1. 2014 20:52
Re: LAMBO V KAŠNĚ
A on si tu snad někdo vyká? :-)
Avatar - Kolouš
20. 1. 2014 21:29
Re: LAMBO V KAŠNĚ
pamatuju si na jednu pani...
Nerikam, ze jsem s ni vzdy nazorove souhlasil, ale musim uznat, ze na to, ze par lidi se tu k ni chovalo jako k dobytku, ona se nikdy vyprovokovat nedala
21. 1. 2014 00:02
Re: LAMBO V KAŠNĚ
na tu paní si pamatuji také, byl to první a zatím jediný člověk, kterého jsem si dal na "hate" list, ale nebylo to nějak osobní apod, jen jsem se nechtěl zbytečně rozčilovat
21. 1. 2014 12:42
Re: LAMBO V KAŠNĚ
Ona se totiž ta paní jako diskuzní dobytek chovala. A naopak, vyprovokovat se dala. A celkem lehce. Jen je někdy třeba číst.
20. 1. 2014 21:51
Re: LAMBO V KAŠNĚ
Samozrejme.
20. 1. 2014 20:41
Re: LAMBO V KAŠNĚ
vis co to je anketa auto roku ty tupy hovado?
20. 1. 2014 21:52
Re: LAMBO V KAŠNĚ
Zase sa rozprávaš s vlastným obrazom v zrkadle...človeče, už choď na to liečenie, poisťovne sa bijú, ktorá ho uhradí prv...
20. 1. 2014 22:09
ADAC a Civic
Příklad lží :-) :
Průměrný kufr Civicu 400l..

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ondore
20. 1. 2014 22:18
Zhrňovačka
Tak si to preberme: ADAC to spočítal a zistil, že najobľúbenejší je golf, ehm, volkswagen golf. Taká je pravda a na tej sa nič nezmení, nech sa prepadnem do západného Nemecka keď klamem.

Teraz zostáva už len zodpovedať, či tých 3.409 hlasov z viac ako 19-miliónovej základne (teda 0,01%) je reálny počet, štatistiká chyba, alebo dostali zamestnanci vw za úlohu poslať korešpoďáky výmenou za služby prostitútok, ktoré tento závod svojim odborárom poskytuje. Neviete tu o niekom, kto by nám nevzdelancom vedel dať tú jedinú správnu odpoveď? ADAC 8-s :no:
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2014 22:20
Budú sa vracať ceny ?
Olympijským víťazom a aj rôznym majstrom všelijakých kútov sveta vo všeličom sa ceny odoberú, ak nepodvádzali dosť šikovne ( to jest prišli im nato ). Motorizmus začínal ako džentlmenská férová záľuba. Stačilo iba 110 rokov a...
Výsledky ankiet by sa mali anulovať pre celé obdobie, v ktorom bol Michael Ramstetter riaditeľom komunikácie , neviem prečo, ale napadol mi v súvislosti s ním jeden mnohodetný minister propagandy 8-s
Rozbalit vlákno
2
20. 1. 2014 22:36
Re: Budú sa vracať ceny ?
ano hlavne toyota by se mela prestat chvalit ruznymi cenami od adac :-) [odkaz]
20. 1. 2014 22:47
Re: Budú sa vracať ceny ?
Alebo by mohla dostať ešte zopár cien a už by sa jej na stránku nezmestili autá >:-[] . Pozeral som teraz PRIUS a 27.000 EUR za auto , síce 1800 kilové a skoro 4,5 metrové, v koži s vnútornými rozmermi a výkonmi kompaktu za 16.000 EUR je dosť, rozdiel v cene pokryje 100.000 km jazdy a poistka bude slušná. Mali by dostať cenu za najlepší marketing.
20. 1. 2014 22:23
blbost natahnuta mediemi
kauza je uplna blbost sefovy marketingu bylo blbe zverejnit ze ankety se zucastnilo jen 6tisic (z 20MIlionu!) citatelu tak to pro reklamu zvysil. Poradi pry nezmenil, co mi prijde i pravdepodobne Golf byl minuly rok v nemecku nejprodavanejsim auto roku a dostal i o ceneni auto roku i v jinych krajinach jako napr. v japonsku.

Cela afera mi prijde hodne natahnuta hlavne politikmi, proti kterym ADAC uz roky uspesne bojuje, ted je otazka casu kdy prijde omezeni na nemecke dalnici. Vcera vyhlasili zeleni, ze ADAC falsuje statistiky kdyz vyhlasuje ze motoristi si nepreji 30 v meste, 110 na dalnici, dalnicni poplatek, ekologickou dan.. atd..
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Ondore
20. 1. 2014 23:46
Re: blbost natahnuta mediemi
Slovami klasika: v 19-tom storočí prudko ubudlo pirátov a zvýšil sa výskyt rakoviny. Záver: počet pirátov vplýva na rakovinu.

Je otázka, či náhodou práve mediálna masírka z každej strany o výnimočnosti golfíka nie je dôvod, prečo ho ľudia kupujú najviac... Každý nech si to preberie po svojom, ja som v tých číslach videl, že za neho v Nemecku! hlasovalo nula celá nula nič percenta 8-s
Avatar - white label
21. 1. 2014 00:27
Re: blbost natahnuta mediemi
Golf je dlouhodobě nejprodávanějším autem nejen v D, ale i v EU, ten nutně nepotřebuje vítězství v pseudoanketách typu ADAC.
Běž se s Golfem a jeho konkurencí pořádně svézt, nebo si aspoń přečti aktuální srovnávací testy Golfu (samozřejmě nejen ty německé) a nebudeš muset pracně hledat důvody pro které je v Evropě tak prodávaný. Golf ani dnes není nijak propastně lepší (a pochopitelně se ani nemusí každému líbit) než konkurence, ale celkově! je na tom o znatelný kousek lépe, a to se počítá..., ty "nula celá nula nič percenta"... ;-) :-)
21. 1. 2014 00:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
21. 1. 2014 00:52
Re: blbost natahnuta mediemi
Podstatné je i to, kolik % z celkového počtu hlasujících, hlasovalo pro Golfa, a to "nula celá nic" % zřejmě nebylo.
Ale hlavně, jediná opravdová anketa jsou reálné prodeje, tam nestačí jen kliknout apod., tam se hlasuje skutečně, pravdivě a "závazně".
Avatar - Katikakus
21. 1. 2014 01:02
Re: blbost natahnuta mediemi
Krec, krec, nic nez hloupa krec. 8-s
Avatar - white label
21. 1. 2014 01:04
Re: blbost natahnuta mediemi
To vidím, to nemusíš hlásit... tak konečně zkus něco nového. Sebereflexe je správná, ale bez viditelných důsledků je k ničemu... :*) >:-[]
Avatar - Katikakus
21. 1. 2014 08:34
Re: blbost natahnuta mediemi
Dychej zhluboka. Koukam, ze te to hodne rozhodilo... :-O
21. 1. 2014 01:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
21. 1. 2014 01:16
Re: blbost natahnuta mediemi
Nemám problém nevěřit různým anketám ADACu a nejen ADACu. Ale nejvíc mě baví někteří místní "komici", kteří prohlašují např. AutoBild za naprosto nedůvěryhodný koncernový plátek, ale když tam propadne něco z koncernu, tak je to pro ně najednou vrcholně objektivní a vysoce důvěryhodná informace, AutoBild - neAutoBild. Pro ně má pravdu především to, co chtějí číst/slyšet oni..., zbytek je pro "objektivitu" vnímanou jejich optikou naprosto nepodstatný.
21. 1. 2014 01:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
21. 1. 2014 01:31
Re: blbost natahnuta mediemi
Otázka je, kdo je to vůbec "koncernista" a jestli je to myšleno virtuálně/diskusně, nebo spíš reálně/garážově. Diskusně jsem víceméně jakýsi obhájce koncernu, ale obhajuji koncern pouze střízlivě, především proti jeho zaslepeným odpůrcům, kteří obvykle ani nepotřebují větší zkušenosti s koncernovými produkty a přesto mají v tomto ohledu naprosto jasno (resp. si to sami myslí). Každopádně je dost koncernových produktů, kterým bych aktuálně přednost (před konkurencí) dal, na druhou stranu jsou také produkty (a není jich úplně málo) u kterých by tomu bylo právě naopak.
21. 1. 2014 01:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 1. 2014 12:50
Re: blbost natahnuta mediemi
gilgit: :yes:
21. 1. 2014 12:50
Re: blbost natahnuta mediemi
Zde na diskuzi je "trochu" problém ani ne tak obhajoba koncernu, ale spíše nelhostejnost k nesmyslům. No a protože nejvíc nesmyslů spíše pramení z uťápnuté pozérské rádoby rebelie proti něčemu "velkému", za což je vnímán koncern, tak se rozporování nesmyslů odehrává především u témat kolem koncernu. Zoufalci ve své malosti potom za vším vidí koncernového zaslepence. Zmatení hippies bojující proti autoritám, aniž by vlastně věděli proč a proti čemu přesně.
Avatar - white label
21. 1. 2014 18:23
Re: blbost natahnuta mediemi
Je to přesně tak! Je to především boj proti zaujaté zabedněnosti.
Že se to týká především právě koncernu VW je nad slunce jasnější.
Pro demonstraci můžeme vzít nick GTI, který ani nevlastní/nejezdí koncernovwý produkt a mezi značkami kterým evidentně (diskusně) fandí je také např. MB, BMW, Volvo a další...
Přičemž rozhodně nepíše o produktech koncernu chvályhodněji, než o produktech MB, BMW, Volva... Ale na většinu nicků působí jak červený hadr na býka právě jeho (záměrně) "opěvné" příspěvky spojené s koncernovými produkty. Naopak jeho nemenší chvála produktů značek MB, BMW, Volvo..., nechává lidi relativně chladnými a počet podrážděných reakcí na ně je mnohem menší. Za agenta koncernu tu občas GTIho považuje "leckdo", ovšem za agenta MB, BMW, Volva... jej tady naopak neoznačuje prakticky nikdo.
Avatar - Ondore
21. 1. 2014 22:10
Re: blbost natahnuta mediemi
Asi každý čítame od nicku GTI iné príspevky, ale mám v živej pamäti, ako som ho opakovane vybízel, nech podobnú oslavnú ódu akú vtedy napísal na niečo z vw zloží na MB. Sorry, ale jeho fandenie koncernu je diagnóza, jeho fandenie ostatným spomenutým značkám je výrazne triezvejšie.
Avatar - white label
21. 1. 2014 22:21
Re: blbost natahnuta mediemi
Nečteme jiné, jen ty jich čteš méně. Věř, že nejsou výrazně "triezvejšie", přečti si od něj třeba něco oslavného právě na ten MB...
Možná ho nečteš pod MB, např. teď v pátek pod CLS SB:
"Co se týká auta, kam přijede, tam je dusno, tam se na pár sekund zastaví svět. Tohoto absolutního účinku je dosaženo absolutním zvládnutím hmoty při současném silném vědomí vrcholné estetiky, jako ž i znalosti společnosti lídí. Hodnotově pak CLS tvoří jakýsi garážový zenit, a to jak esteticky, tak daný model samozřejmě i technicky.

BRAVO MERCEDECLS-BENZ :yes: :-! "

Připadá ti to snad nějak méně "oslavné"?
A aktuální designový směr/styl MB tu už (svým způsobem) párkrát postavil nejen nad BMW, ale i nad koncernovwé Audi, tak jaký lepší důkaz bys k tomu ještě chtěl?
Avatar - Ondore
21. 1. 2014 23:14
Re: blbost natahnuta mediemi
Tento konkrétny príspevok som nečítal, priznávam, že problém môže byť vo mne, pretože na 1.000 bravwo pripada jeden bravo mercedes :-) A možno aj vo vnímaní značky, pretože ak v absolutóriach hovorí o prémii je to (z môjho pohľadu) o kus patričnejšie, ako keď dtto hovorí o pseudosupermainstreame - nech by to bola akákoľvek značka, pokojne aj japonci :-)
Avatar - white label
21. 1. 2014 23:58
Re: blbost natahnuta mediemi
To není zdaleka jediný podobný příspěvek, který jsi od něj nečetl, není to nic výjimečného v jeho vztahu (diskusně) k MB.
Avatar - Ondore
22. 1. 2014 00:49
Re: blbost natahnuta mediemi
Sorry, ale nemyslím si, že by príspevky od autora s nickom GTI stáli za väčšiu pozornosť. Moje volanie po rovnakých ódach na MB sú staršieho dáta, dobre vedieť, že už "vzal na milosť" aj MB, dík za info, snáď tú značku ľuďom nesprotiví.
Avatar - white label
23. 1. 2014 00:26
Re: blbost natahnuta mediemi
Na to, že jeho příspěvky nestojí za větší pozornost se o něm v diskusích zmiňuješ docela často, nemluvě o počtu reakcí na jeho příspěvky (zejména ty koncernovwé) obecně.
Kromě koncernu nebere podobně "na milost" jen MB, ale třeba taky už vzpomínané BMW, nebo Volvo.
Avatar - Ondore
23. 1. 2014 09:25
Re: blbost natahnuta mediemi
Na to, že si akože nezaujatý sa ho zastávaš dosť odhodlane, nehovoriac o tom, že dtto robíš pod príspevkami proti koncernu obecně :-)
Avatar - white label
23. 1. 2014 15:04
Re: blbost natahnuta mediemi
Tím, že napíšu, že se podobně pochvalně nevyjadřuje jen o koncernu se ho "odhodlaně zastávám"? Zajímavá logika...
Pouze jsem na příkladu GTIho demonstroval fakt, že chvála koncernu se tady obecně neodpouští tak, jako případná obdobná chvála jakýchkoli jiných značek.
Jsou tady různí jednotliví exoti, např. Ada, nebo Petrumr (nebo jak se to píše), ale co se samotného počtu místních "antifuns" týče, nemají tady odpůrci koncernu VW konkurenci.
Avatar - Ondore
23. 1. 2014 16:04
Re: blbost natahnuta mediemi
Fakt Ti ten trojpísmenkový stojí za diskusiu? No dobre, tak špeciálne pre Teba, ešte raz a pomaly - tvrdím, že "na 1.000 bravwo pripada jeden bravo mercedes" - nepomer je zrejmý a to aj keby si započítal spomenuté BMW či Volvo. A znovu poviem - skladať ódy na prémiu, tak ok, plní si svoje vlhké sny, ale biť sa do pŕs, ako to Lupo roztočí a zatočí s konkurenciou je diagnóza (zámerne uvádzam niečo staršie, lebo tam sa ukázalo ako sa mu plnia sny).

V tom ale pudel zakopaný nie je, ten je v tom, že jeho patologické ospevovanie nie je založené na reálnom základe, sám žiadny vw nevlastní a vystupuje tu, akoby bol svetový majster pravdy. Keď sa mu rukami pretočí polovica vw (group) áut čo som mal ja, tak prosím, inak je nič len ten plagátovec, ktorým sa tu oháňa pri útokoch na druhých. Stačí ako zdôvodnenie? Dík ak vravíš ano :-)
Avatar - Ondore
21. 1. 2014 22:05
Re: blbost natahnuta mediemi
Na margo toho, že golf je predajná jednotka v EU - súhlas, ale opať sa spýtam to čo vyššie: "Je otázka, či náhodou práve mediálna masírka z každej strany o výnimočnosti golfíka nie je dôvod, prečo ho ľudia kupujú najviac... ". Je jednoduché prijať za pravdu "čo tvrdia všetci okolo Teba", nezáleží na tom, že tie názory sú "sponzorované" 8-s Ja by som si príčinu a následok v tomto konkrétnom prípade určiť netrúfal.

"Běž se s Golfem a jeho konkurencí pořádně svézt" - ak zalovíš v pamäti, tak si možno vybavíš, že golf ktorého som kúpil do firmy som vyhodnotil ako najhoršie auto s akým som za posledných veľa rokov jazdil. Ty tvrdíš opak a ver-never, obaja môžeme mať pravdu. Tvoje GTI-čko má totiž od golfa s ktorým jazdí 99% populácie sakra ďaleko, golf plus je šmejd po všetkých stránkach a na tom trvám.

"nula celá nula nič percenta" - sakra, mi nehovor, že sa ideme hádať na tejto formulácii... 20 miliónov členov a len 3.409 zahlasuje za golfa? Neviem ako to ADAC robí, ale aj najhoršie kampane ktoré sme kedy vo firme robili sa nedostali v spätnej odozve pod 0,5%, tak nejakých 100.000 hlasov by mali dostať aj keby to packali ako sa len dá. Ale dobre, berme, že naozaj ich dostali menej a golf to reálne vyhral, nehádam sa. Ale 3.409 hlasov?? WTF?? Na babkin recept na koláč dostanem viac like ako oni na golfa v najľudnatejšej krajine EU!
Avatar - white label
21. 1. 2014 22:36
Re: blbost natahnuta mediemi
Nepsal jsem ani slovo o Golfu+. Psal jsem pochopitelně především o aktuální 7. g. Golfu.
GTIčko je jinde, ale jinde (proti běžným verzím) jsou i kompaktní hh jiných značek, takže to jako argument neberu.
Nevím jakého Golfa konkrétně jsi měl na firmě, ani proč jsi ho údajně "vyhodnotil ako najhoršie auto s akým som za posledných veľa rokov jazdil", každopádně to (bez uvedení věcných argumentů) zní docela zaujatě.
Nejde přece o to, co si o tom myslí jedinec (jedno jestli já, nebo ty), kvalita aktuálního Golfu je obecně uznávána nejen za hranicemi Německa, viz srovnávací testy na které jsem odkazoval. A nechceš asi tvrdit, že VW je jediná značka, která má marketingové oddělení.

P.S. Celková čísla ADACu jsou ostudou ADACu, nikoli produktů v jeho "minianketě".
Avatar - Ondore
21. 1. 2014 23:09
Re: blbost natahnuta mediemi
" každopádně to (bez uvedení věcných argumentů) zní docela zaujatě" - keď som tie argumenty písal, tak som bol fanclubom obviňovaný zo zaujatosti tiež >:D A golf ani zďaleka nie je jediné koncernové auto ktoré som mal, jeden passat som mal ako FO a najazdil na ňom cca 270.000km, ďalších niekoľko seatov a škodoviek vo firme nepočítam. Pre mňa je g+ skončená epizóda a nemám potrebu kopať do toho auta, ale pýtaš si to, tak aspoň krátko:
plusko je na výšku natiahnutý golf, časom mi vadilo, že je totálne disproporčný, ľavá ruka na okne a pravá položená na opierke vo mne vzbudzovala pocit, že som kripel s nerovnako dlhými končatinami, dokonca by som odprisahal, že aj volant bol mimo os možno len centimeter, ale bolo to desné :-) Motor (TDI) hlučný, sedadlá (tie podla cenníka akože komfortné) s tvrdým bočným vedením, ktoré tlačilo do stehien. Na trase 100-200 km nepostrehnuteľné veci, na trase 1.000 km som vystúpil z auta ako dolámaný, ohučaný, skrátka horor. Mechanické závady spomínať nejdem, to je ďalšia kapitola.
Možno som príliš fajnový, ale skôr si myslím, že náhoda chcela, že som musel zobrať toto auto na tak dlhú trasu a zažil s ním skúšku ohňom. Spiatočná cesta a teda ďalších 1.000 km v tomto aute znamenalo definitívne rozhodnutie, že toto takmer nové auto ide z firmy preč a tak sa aj stalo.
Avatar - white label
21. 1. 2014 23:56
Re: blbost natahnuta mediemi
Nikdy jsem nebyl příznivcem Golfu+ (naopak) a párkrát jsme to zmínil i v diskusích.
Zajímalo by mě, co vede racionálně uvažujícího člověk, který o autech něco ví (navíc má snad v dnešní době možnost je před koupí porovnat), k tomu, že dá přednost Golfu+ před klasickým Golfem?
Avatar - Ondore
22. 1. 2014 00:35
Re: blbost natahnuta mediemi
Otázka uprednostnenia g+ pred klasickým golfom je irelevantná, pretože som ho nekupoval pre seba - ako som spomínal, vyberal som ho do firmy, kde som chcel "malú dodávku s image a charakterom normálneho auta" (auto bolo od predajcu dodané ako úžitkové s drôtenou posuvnou prepážkou za prvým alebo druhým radom sedadiel podľa potreby).
Možnosť porovnať pred kúpou - možno pre pokročilú hodinu si to vyššie prehliadol - na bežnej jazde som to nepoznal, trasa "omylom" mi ukázala, že auto dokáže trasu tisíc kilometrov premeniť na hororový zážitok - možno to zákazníci vw pýtajú a len ja som nezachytil módny trend a neocenil to, fakt neviem >:D
Avatar - white label
23. 1. 2014 00:23
Re: blbost natahnuta mediemi
Pokud bych chtěl "kompaktní osobní dodávku" beru MPV (u VW Touran), kde bych opravdu získal výrazně větší prostor, než v Golfu. Golf+ si bral spíš to horší s obou světů (Golf/Touran).
Avatar - Ondore
23. 1. 2014 09:39
Re: blbost natahnuta mediemi
Výrazne väčší priestor typu 700l u tourana som nepotreboval, naopak na 95% prípadov stačila prepážka za druhým radom sedadiel a minikufor ktorý tým zostal v g+.
Ak chceš diskusiu o touranovi tak môžeme, mal som ho vo firme v hodne slušnej výbave (DSG, 170k, koža + x ďalších vecí) a musím povedať, že to auto je napriek všetkému len dodávka a pre potreby väčšiny ľudí by som ako "racionálně uvažující člověk" odporúčal konkurenčné autá. Niekto ten blbec čo to odskáče na vlastnej peňaženke byť musí >:D >:-[] ale sorry, na základe vlastnej skúsenosti je to pre mňa ďalší model vw, ktorý nič hodné tej ceny neprináša. Ak ho spravia ako CNG s normálnym dojazdom, tak o ňom budem opäť do firmy uvažovať, ale skôr v základe.
Avatar - white label
23. 1. 2014 15:09
Re: blbost natahnuta mediemi
Dyť jsem napsal jasně: "Pokud bych chtěl "kompaktní osobní dodávku" beru MPV (u VW Touran)...", tedy logicky kompaktní MPV jakékoli značky.
Pokud ti stačil "minikufr G+", mohl by stačit i "minikufr G". Nebo na normálního Golfa tenkrát nešla dát přepážka s odpočetem DPH a Golf Variant si nechtěl?
Zajímavé, že i po tak otřesných osobních zkušenostech, by sis koupil produkt VW znovu, stačil by ti k tomu pouze fakt, že by jezdil na CNG.
Avatar - Ondore
23. 1. 2014 16:17
Re: blbost natahnuta mediemi
Tá prepážka mala svoj zmysel - tovar bol prekladaný silikonovým papierom a musel byť zabezpečený prepážkou, aby sa nedostal (neskĺzol) do priestoru posádky, rovnako malo svoj zmysel, že to auto malo 10cm na výšku viac. g+ bol jedným z áut, ktoré mi prišli ok, reál ukázal, že auto je šmejd (môj názor) - je to problém?

" by sis koupil produkt VW znovu" - jedna vec je kupovať auto pre seba, iná vec pre firemné použitie, kde riešim v prvom rade value / money. Ak sa budeme baviť o tourane, tak tvrdím, že je to predražená dodávka, ktorá za cenu o 50% vyššiu ponúka o 5% lepšie vlastnosti oproti konkurencii. Ak ho ponúknu ako CNG (s normálnym dojazdom), tak sa to ekonomicky zrovná, resp. s vysokým kilometrovým nábehom dokonca preklopí v prospech touranu (aj preto tá poznámka, že by som volil základnú verziu). V momente, keď bude mať v ponuke vyladené CNG aj konkurencia, tak ju s radosťou uprednostním.
21. 1. 2014 00:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Lonestarstate
20. 1. 2014 22:24
Losí test roku
Tak Ramstetter tentokrát neustál losí test a upadnul přímo na ciferník. Všechno do sebe začíná zapadat, Škodovky jako nejspolehlivější značka na světě dle statistik ADAC, katastrofální losí testy Jeepů okamžitě během jejich vstupu na trh EU, které pak následně nebylo možnost zopakovat se stejným výsledkem nikde jinde na světě, a obzvláště ne za účasti delegace Chrysleru.....chytřejší to tušili dávno.... 8-s :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
10
20. 1. 2014 22:34
Re: Losí test roku
na katastrofalni jizdni vlastnosti jeepu nepotrebuji adac ale staci se trochu z americami projet, tyto auta maji prednosti nekde jinde .....
Avatar - Lonestarstate
20. 1. 2014 23:04
Re: Losí test roku
Pointa je někde úplně jinde. ADAC tvrdil, že se Jeepy chovají určitým nebezpečným způsobem, jak by se ani off-road neměl chovat. A jakmile přijeli zástupci značky na opakování testu, vozidla se začala chovat podstatně lépe. Samozřejmě se stále jedná o vysoký off-road, který nebude sedět jak přilepený.

ADAC teď tvrdí, že se jednalo o plošné přilepšení všem soutěžícím a o pochybení jediné osoby....tak teď tu o Karkulce. A jaká to náhoda.....podklady se po testech a anketách skartují. How convenient. >:D :no:
20. 1. 2014 23:11
Re: Losí test roku
ja si pamatuji ze cherokee totalne propadnul ve svedskem casopisu "Teknikens Värld" jeep se proti tomu testu obratil ze byl spatne provedeny. Jak to dopadlo presne nevim, ale to dokazuje ze podvadet neni mozne protoze kazda automobilka si testy prisne strazi a kdyz neco spatne dopadne udelaji jejich ing, ten test sami znovu
[odkaz]
Avatar - Lonestarstate
21. 1. 2014 00:04
Re: Losí test roku
No vidíš. A jiný losí test, přímo z Německa tvrdí přesný opak [odkaz]

"As you may recall, Teknikens Varld produced a video showing the Grand Cherokee lift up onto two wheels during a simulated emergency lane change. Chrysler responded by saying the Jeep was intentionally overloaded and even sent a team of engineers to reproduce the test with the Swedish magazine."
Avatar - white label
21. 1. 2014 00:13
Re: Losí test roku
Tak vidíš, nejdřív napíšeš, že to by neobjektivní německý test a nakonec napíšeš vlastně opak...
21. 1. 2014 09:28
Re: Losí test roku
Jestli můžu na tebe kratičkou ponámkou reagovat, tak:

Oháníš se tady tím, že v Autobildu propadly některé modely VW a vydáváš to za kladivo na kritiky německého tisku s tím, že když se jim to hodí, tak jeho výsledky berou za relevantní a když se jim to nehodí tak ne. Není to pravda.

- i špatný výsledek se dá prezentovat pozitivně, např. "takový výsledek jsme u takto dobré automobilky nečekali", nebo "je zde prostor pro zlepšení a oni se určitě zlepší" atd..
.
- pokud si má médium udržet alespoň nějaký punc objektivity (ono to státo je sice blbé, ale nemusí být megatupé a pochybovači se najdou v každé skupině i té nejloajálnější), pak občas musí pustit kostičku a např. u toho Touranu svého času se to hodilo... nová fabrika, ze státních dotací s převážnou většinou nových zaměstnanců z řad nezaměstnaných..., nebylo vhodnějšího objektu k předhození...

- Prostě a jednoduše to bylo tak špatné, že to ututlat nešlo...

Jinak.. všichni si pamatují domluvené švindly Mercedesu a Autobildu ohledně brzdového asistentu...

Takže tak... netvrdím, že to tak je, ale dovolím si o tom myslet svoje a tvoje argumenty neberu.
Avatar - white label
21. 1. 2014 00:12
Re: Losí test roku
Pleteš si německý ADAC se švédským motoristickým magazínem Teknikens Värld...
Pokud jsou všechny německé motoristické informace nedůvěryhodné, pak nemůžeme věřit ani testům na 100 tis. km, kde jisté koncernovwé produkty výrazněji neuspěly. Nebo budeme věřit prostě jenom tomu, co se komu zrovwna hodí do krámu?
21. 1. 2014 09:29
Re: Losí test roku
Plete, ale na význam sdělení to v zásadě nemá vliv...
21. 1. 2014 14:54
Re: Losí test roku
Vyměň Jeepa za Logan a jsme doma ;-)
Avatar - KubikCv
21. 1. 2014 00:34
Re: Losí test roku
stejně to dopadlo s losím testem Loganu na začátku jeho kariéry v Německu...
Avatar - Machýrek
20. 1. 2014 22:37
Standard
Vsechny ankety jsou cinkly. Nevznikaji jen tak pro nic za nic bez priciny :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - peter_ko
20. 1. 2014 22:39
to sú tie nemecké hlasovania...
ktorými sa tu niektorí jedinci oháňajú... >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Lonestarstate
20. 1. 2014 23:05
Re: to sú tie nemecké hlasovania...
Ein Volk, Ein Reich, Ein VW. >:-[]
21. 1. 2014 14:55
Re: to sú tie nemecké hlasovania...
KDF příteli KDF!!! >:-[]
20. 1. 2014 23:18
ti co se smeji
si neuvedomuji ze ADAC ted bude znicene co znamena konec motorsportu a automobilizmu v evrope jako takovemu a cekaji nas silne ekologicke pomery, ktere si evropsti levicari a zeleni uz davno preji. jediny adac se proti limiltu na dalnici, 30 v meste, ekologickym danim, zakazum prodeje motoru ze spotrebou nad 8litru branil a diky svojemu monopolu mel velkou moc, dneska nemecti politici vsechno spochybnuji a je jen otazka casu kdy se zavedou v cele EU dalnicini poplatky podle poctu odjezdenych km - jak si preje EU
Rozbalit vlákno
1
21. 1. 2014 00:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 1. 2014 01:32
PREKVAPENI?
Je snad vubec nekdo, kdo bere ADAC vazne? Po Loganu, Jeepu.....bylo snad uplne jasne odkud vitr vane. To same je v pripade Auto Bildu, AMS, apod...
Intervence VW A BMW pri rozhodovani EU parlamentu jsou take jiz zname.
Co naplat, generace "deutschland über alles" stale jeste zije.
Rozbalit vlákno
4
21. 1. 2014 05:10
Re: PREKVAPENI?
Jak myslíš, že to je v jakýkoliv jiný zemi? Naivo ;-)
21. 1. 2014 09:36
Re: PREKVAPENI?
Tak jako, že je jeden zloděj ještě nemusí znamenat, že jsou zloději všichni...

Zrovna u tebe tento názor tak nějak chápu, je to v naší zemi nejvíce se rozšiřující nešvar, nicméně bych ho alespoň nezobecňoval... Ano, podvádí se všude docela hodně, ale nemusí to být všeobecně tolerovatelná doktrína...
21. 1. 2014 12:07
Re: PREKVAPENI?
Pekne ses zde obnazil pajo. Neuveris, ale vsude to tak neni. To ty ale pochopit nemuzes.
21. 1. 2014 12:33
Re: PREKVAPENI?
Stačí si číst i britské, francouzské a další testy. Nikdo to není jako v Německu, kde např. nechají vyhrát Polo GTI v kategorii HH. Clo, Fiestu a P208 Polo porazilo díky nižší ceně, nižší spotřebě, větší bezpečností (nejde vypnout ESP) a oproti Fiestě i větším komfortem.
Avatar - Ada je zase tady
21. 1. 2014 01:58
Jojo, vyhrál Golf
a ve skutečnosti měl vyhrát rebdlík... >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
21. 1. 2014 05:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hittman
21. 1. 2014 07:16
Áďa
To je asi tak věrohodné jako ty tabulky spolehlivosti aut.. ;-)
Ale do němců bych to neřekl..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - skejpa
21. 1. 2014 08:13
Tohle GTI nerozdýchá
GTI měl při vydání článku zástavu srdce >:D Zbořil se další mýtus o Golfu a chudák GTI celou noc nespal a vymýšlel jak svou modlu zachrání >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
21. 1. 2014 08:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
21. 1. 2014 09:46
Trochu střízlivě
Notak, vždyť to není tak těžké.

To, co ADAC dělal je špatně, o tom žádná.

Jenže ty nenávistné komenty na Golf a koncern jsou taky dost špatně. Vždyť se na to podívejte trochu logicky. Z 19 milionů respondentů jich ve skutečnosti hlasovalo jen 3 a pul tisíce pro Golf.... To se mi v rodišti Golfa a v zemi, kde je Golf jeden z nejprodávanějších vozů už řadu let nezdá ne? Není to spíš tak, jak už mnozí píšou, že ve skutečnosti nehlasovalo 19 milionů? ale třeba jen několik desítek tisíc? Proto se pro zvýšení prestiže znásobily hlasy na desítky tisíc. Je otázkou, zda u Golfu to násobili 10x a u jiného auta třeba jen 8x,5x.... To zatim nevíme a možné to samořejmě je. Ale dávat hned VW za to na pranýř a odsoudit Golfa je dost slaboduché a krátkozraké....

Koneckonců, kdo v něm někdy jel a není zaujatý ho nemůže řadit na konec jakékoliv kvalitativní tabulky v jeho třídě. To je jako říct, že Plzeňské pivo je odpad... i přesto, že se najdou pro někoho lepší tohle neprohlásí žádný pivař.
Rozbalit vlákno
11
21. 1. 2014 09:57
Re: Trochu střízlivě
Objevil si Ameriku...

Jinak.. Poznámka...
Nevidím, že by tady někdo psal něco o tom, že je Golf odpad....

Je ale spousta stejně dobrých aut... v něčem lepší, v něčem horší. Golf je poměrně univerzální vůz, přičemž si VW může dovolit dát mu určité atributy, které si jiné automobilky u podobného modelu dovolit dát nemůžou... V základní konfiguraci to však často bývá poměrně průměrné auto..., což ale pro spoustu zákazníků nemusí být špatně...

Co je špatně je ale to, jakým způsobem některé produkty VW a dnes už i H/K u nás prezentují média... Je to jako dnes jabko a dříve Nokia... Já tam tu mediální paralelu vidím... A to je to co může někomu vadit... to, že kdo maže ten jede, je prostě z každého článku např. tady cítit až moc okatě.

Ano.. sám píšeš... vlastně..., že vítězství Golfu s 3,5 tisíci hlasy z 10 mil (např.) byť oprávněné... by nevypadalo dost COOL... Ano.. přesně.. a o tom to je... o tom, že se z houna dělá Přemyslovna... (Jistě, stačí jeden Franta Kocourek a v příští anketě vyhraje Tata Nano... takovou váhu ty ADAC ankety mají).

;-) :yes:
Avatar - Ozzman
21. 1. 2014 10:03
Re: Trochu střízlivě
Neobjevil, jen si přečti diskuzi, VW všechno ovlivnuje, manipuluje, je to satan, zlo největší...... :-) Pouze sem to shrnul do jednoho a odkazuji se na diskuzní kolegy, co sem informace vnesly :-)

Já nejvíce vtíravou reklamu vnímám na Škodu a Hyundai. Ostatní automobilky a to i jiné koncernové tolik nevnímám. Na druhou stranu jak píšeš, tak i-věci mi také nepřijdou tolik proklamované médii, jako třeba ta Škodovka :-)

Ono by to vypadalo dost Cool, kdyby to napsali v procentech, pokud tedy v těsném zápřahu nebylo jiné auto, ale to se dá elegantně taky upravit a nemusel tu být ten průser venku. Je to spíše o té kvantitě "podívejte, hlasuje 20 milionů lidí, jsme prestižní" :-) O ničem jiném :-)
21. 1. 2014 10:23
Re: Trochu střízlivě
Ale tak jasně... Vzhledem k autorovi článku je ten článek zmatený, ale o co tam šlo se ví. Co se ještě zjistí a jak to bylo už dříve... to se teď neví, jestli se to bude vůbec někdy vědět... chce to mít hlavně vlastní rozum...

Jinak.. to že si teď někdo kopne a schytá to i koncern..., není to správné, ale prostě je to očekávatelné... Pokud ti někdo 5 let fluše do ksichtu a pak máš příležitost konečně si flusnout i ty... nejspíš to uděláš... Někdo tu potřebu má jiný ne. Já tu potřebu nemám, jiný ji mít může, asi se to dá vzhledem k okolnostem ustát.

A pokud někomu dělá dobře (jen pro vydělaný peníz) křivé vítězství... prosím... mne by takové vítězství netěšilo...

Jinak... koncern jako takový mi ani osobně nikdy moc nevadil, a ani ty auta..., mne vadila ta zdejší prezentace a ta banda placených blogerů tady a kupování si zdejších přispěvatelů...

A co se týká H/K, tak tam klidně bez obalu napíšu, že ta automobilka mi vadí, ty auta rád nemám a moc si obecně nevážím ani lidí, co si ty auta kupují (v obecné rovině, v souvislostech to ale umím pochopit). Myslím si o tom svoje. Jsou mi ty auta nepříjemný, jezdí se mi s tím blbě, ve vnitř to divně smrdí a nevěřím tomu. Reklamní články tady (rozumněj "nezávislé" testy) mne urážejí, protože realita je mnohdy diametrálně odlišná od toho co si tady mohu přečíst...Asi tak.

To je vše.
21. 1. 2014 10:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 1. 2014 10:36
Re: Trochu střízlivě
Pochopils to jak si chtel... Pro tebe specialne sem napsal v "souvislostech"... A i to bylo zbytečné... Tak ještě pro tebe jinak... Nevážil bych si toho, kdo by měl na výrazně lepší auto, případně toho, kdo by to koupil se slovy, četl sem v magacínu, že je to to nejlepší na trhu... Jinak je to samozřejmě kompetetivní produkt jako každý jiný... Lehce expresivní výraz v kontextu bys pochopit mohl...
Nemám prostě rád to lhaní si do vlastní kapsy..., tak jako to sama o sobě marketingově provádí ta předmětná automobilka. Capisto?
21. 1. 2014 10:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 1. 2014 11:08
Re: Trochu střízlivě
Ještě jedna poznámka... Bavíme se o autech a debatách o nich... Nezamněňuj s osobním životem... Auta mi fakt žíly netrhají... ;-) Je to jen koníček...
Avatar - Ozzman
21. 1. 2014 10:32
Re: Trochu střízlivě
S tím plivnutím do tváře máš naprostou pravdu... přesně tak se chovají třeba právě mazdisté vedle v článku ;-) Přijde mi, že se tím sníží na úroveň těch, proti kterým tu bojují ( fanatičtí koncernisté). Ale v zásadě si rozumíme.

Ono je to nečisté vítězství asi dost finančně lákavé a málokdo odolá, takže to taky chápu, reklama musí být, za ty vynaložené prostředky to stojí.... stejně jako stojí za to poliitikům riskovat, když si chtějí někde bokem a ne uplně legálně nahrabat. Jen automobilky přímo neobírají lidi >:-[] .

K té K/H... nemužu se považovat za jejich fanouška, ale jistý "respekt" si u mne tyto vozy vydobily. Mám celkem solidní zkušenosti s jejich vozy a některý bych se nebál koupit. Spíše mi na nich nesedí jejich cena, která začíná být dost sebevědomá v některých specifikacích a za tu si raději pořídím Evropskou konkurenci, nebo Japonskou... to už máš jedno :-) Nicméně, ty vozy opravdu špatné nejsou, takové Santa Fe není to stejné, jako starý Accent... :-) To, že to v interiéru divně smrdí je pravda, ale jízda je už dost podobná konkurenci :-)
21. 1. 2014 10:43
Re: Trochu střízlivě
Jojo...
Já, kdyby si držely svoji cenu a nedělali by reklamu, milionové auto a nejlepší kombík na trhu..., tak bych s nimi problém taky neměl... Ale když teď běží v rámci Kie reklama na prvek, co má Fiat téměř standardně ve svých autech už 8 let jako na extra super fíčuru na seznamování, tak si té automobilky prostě vážit neumím... A to, že to umí prodat a lidi to kupují v této rovině prostě přijmout neumím... No... To, že je to už významný hráč na trhu neumím zpochybnit ani já a ani nikdo druhý. ;-\

Ale.. zatím nevidím důvod k tomu kupovat I20 nebo Rio místo třeba toho Punta, Clia a nebo i konec konců té Fabie... Kvalitních aut máme v Evropě dost.
Avatar - Ozzman
21. 1. 2014 10:49
Re: Trochu střízlivě
To je stejný, jako ty "super věci" co má O III včetně těch reklam a testů, ale že to maj jiný auta už 10 let... to neva >:D
Avatar - Ozzman
21. 1. 2014 09:58
Re: Trochu střízlivě
Ještě bych si dovolil otázku. Kolik z vás by hlasovalo pro nejoblíbenější auto jiné, než to co máte v garáži. Rozuměj, když si koupíš třeba tu vysněnou Mazdu 6 skájaktiv, jak tu o ní hodně z vás básní, tak kolik z vás by dalo hlas Oktávce? Golfu? Nebo naopak, máš doma Superb, Golfa, Oktávku, klidně i minulé generace, ale ještě nemaj čas do penze, kdo z vás zahlasuje pro Mazdu 6/3 , nebo pro Ceeda? :-)
Avatar - CommonUser
21. 1. 2014 11:06
Afera
Je to svinarna, o tom niet pochyb. Uz priemerne inteligetny citatel musi z citania nemeckych auto-periodik nieco tusit. Nie je to prvy priekak (prieser).
Mna by vsak aj zaujimalo ako sa to skutocne prevalilo a preco prave teraz. Redaktor Süddeutsche Zeitung trpi jasnozrivostou ?
Rozbalit vlákno
2
21. 1. 2014 11:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CommonUser
21. 1. 2014 12:06
Re: Afera
Dufajme, ze mas pravdu a nie je za tym kamuflaz, ktora by bola este vacsou svinarnou ... poznas to - zlodej krici: chytte zlodeja. Preto som pisal o tom, ze clovek s normalnym usudkom, co cita DE periodika, tusi kam to ide.
Aspon obcas mozno aj motyka vystreli (TSI v autobilde), aj ked ta retiazkova TSI afera tiez skoncila mimosudne (hromadna zaloba bola stiahnuta).
21. 1. 2014 11:52
19 MILIONŮ
Slovy devatenáct milionů členů a manipuloval s výsledky jen jeden aniž by o tom zbývajících 18 999 999 členů vůbec tušilo. >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Rozbalit vlákno
2
21. 1. 2014 14:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Sandai
31. 1. 2014 15:49
Pěkný flame :-)
Koukám, že se tady rozjela pěkná diskuze o turbu kontra atmo a benzín proti naftě. Ale článek o tom vůbec není. Je jenom o tom, kolik které konkrétní auto bere při maximálce. O ničem jiném být ani nemůže. Auta mají různou maximálku, hmotnost, pneumatiky, všechny možné odpory i zpřevodování.
Rozbalit vlákno
0