Rok 2013 se úspěšným nazvat, s přimhouřením oka, dá, ale plné prodejní výsledky přinese až letošní rok 2014.
Nová Octavia se začala objevovat teprve v květnu, oblíbené kombi najelo až v létě a nebylo ihned k dispozici s kompletní nabídkou motorů, převodovek a pohonů. Rozjíždí se také výroba v Číně.
Přeji Octavii úspěch, jsem osobně zvědav, kam až to dotáhne. Dobře našlápnuto má. :yes:
Chapem, ze Skoda je cesky vyrobok a ze jej urcite "privilegium" patri, ale priznam sa, ze uz ma to dost znervoznuje, v kazdom druhom nadpise citat len o Skode. To ste sa uz naozaj zblaznili?
Urobite podobny rozbor auch co sa tyka inych aut? Napr. tak vyrabanych vo vasom Koline? alebo Hy? Alebo bude najblizsi clanok zas len o Skode? :-!
A co je na tom špatně? Máme tu svoji automobilku, zaměstnává kopy lidí, další kopy nepřímo u dodavatelů, je to u nás prodejní jednička, tak proč na ni nebýt hrdí?
To se opravdu musíme nechat bezpáteřně unášet proudem bez náznaku vlastenectví, byť jen v podobě zvýšeného výskytu článků?
Že by čtenáři nadšeně vyčkávali zrovna na nějaké rozbory přestárlé trojky z kolínské montovny, kterých se u nás prodá pět a půl ročně, to tedy fakt nevím...
Augustine tohle tě znervózňuje? >:D To máš tedy chabé zdraví, nechat se rozhodit každým nadpisem o škodě.
Ano bude, dokud se bude vyvíjet a vyrábět v Boleslavi a vlastně si myslím, že i kdyby se splnilo hodně lidem nesplnitelné a automobilka se "přestěhovala" jinam tak se o ní bude psát stejně :-)
A jaká paleta modelů, motorizací, karosářských variant, pohonů, limitovaných a akčních verzí se vyrábí v Nošovicích, o Kolíně ani nemluvě? To je trošku jiná vesnice ... bohužel.
Co? Především to, že je rozhodně zajímavější a čtenářsky vděčnější psát o automobilce, která tady vyrábí 7 modelů ve více než 120 (?) základních konfiguracích než o té, která ty modely má 2 v možná 25 konfiguracích.
Nemluvě o té, která dokáže 9 let vyrábět trojjediné auto s jednou motorizací (resp. částečně dvěma), ovšem v segmentu na našem trhu naprosto okrajovém. Tam opravdu při největší snaze není moc o čem psát.
Máte pravdu oba. Škoda jakožto česká značka s širokou paletou modelů je jistě zajímavější a po právu má nejvíce prostoru. A zároveň o TPCA by se klidně mohlo psát víc, už ani nepamatuju, kdy jsem třeba naposledy viděl nějaký test nebo informaci o nové generaci.
Článek jistě plní každého čtenáře hrdostí, zde se sluší stát u monitoru v pozoru a salutovat směrem k Mladé Boleslavi, bravo, bravo... bravo :yes:
Osobně cením vizionářství matky (Volkswagenu) s jakým citlivě a cíleně přistoupila a i nadále přistupuje ke své dceří, naší překrásně ŠKODĚ. Doslova špičkově v čase a za tvrdého konkurenčního pochodu tvořené modelové portfolio nese postupně svoje (jedinečné) ovoce. Kdo z nás před dvaceti lety čekal, že ze škodovky se stane jedna z nejlepších evropských automobilek?! Jeden úspěšný model za druhým, dokonale cílené segmenty, dokonale naceněná produkce, dokonalá kvalita. No, stačí se podívat nahoru, prodejní čísla, umístění v tabulkách prodejů, to je opravdový garážový zázrak.
Rok 2013 byl rokem Octavie. Evropským rokem Octavie. Osobně jsem považoval výhledový odhad na desáté místo za příliš optimistické, no, je vidět, že i takovéto očekávání má realistický základ. Jak by ne, vždyť kdo se blížeji seznámí s Octavií, užasne: užasne nad designovou jistototu, nad technikou, nad materiálovou špičkovou kvalitou, nad jedinečnou ergonomií, nad vskutku odladěnou jízdou, a když k tomu započte i pověstný mladoboleslavský cenový jemnocit, pak ve výsledku musí zřetelně a uznale přitakat všem těm evropským desetitisícům kupujících - ano ano, výborně jste vybrali, máte vkus, orientujete se v estetice, ceníte tradici, kvalitu a techniku :yes:
V širším pohledu na škodováckou produkci aktuálně a neúnavně ohromuje modernizovaný Yeti. Doslova jsem podklesl v kolenou, když jsem spatřil, jak Yeti modernizací vyspěl, dospěl. A copak teprve nadcházející, nový superb (SUPERB III, VELKÝ), kdo měl tu bližší čest, dá mi jistě za pravdu, že Evropu čekají v tomto směru estetické žně ;-) Širší, nižší, přísnější... kdo umí tato synonyma uchopit již dnes, ví co by mělo být v jeho hledáčku s označením - očekávání...
Osobně sázím na novou Fabii. Vždyť ta dosavadní je dodnes důkazem vizuální progresivity, jaká ve třídě nemá obdoby. Fabia III opět ve třídě předefinuje centrální produktovou esenci, kterou je praktičnost sesnoubená s nadčasovou krásou.
Vrátím-li se k dnešní oslavenkyni, pak mám-li nějak hodnotit význam a úspěch nové Octavie, pak vskutku upřímně píši - dávám deset bodů z absolutně, ale opravdu absolutně deseti (evropsky)možných. A ereso? Tomu ještě bodík přihodíme, co?
Jo jo, je to radost. Klidně můžeme Škodě přiřadit slogan: ŠKODA - automobilka desetiletí.
Škoda že onen rok 2013 (podle nového názvosloví "rok octavie" - podobně jako 19. století nazýváme stoletím páry) nedokázala dotáhnout ani k vítězství v anketě automobil roku na domácím trhu.
On vůbec ten žebříček mi přijde dost vyselektovaný pouze na úspěšné trhy..
Vždyť to zde nedokázal ani Mercedes-Benz s novou S-Klasse :-) Osobně jsem tomu umístění rád, dost jsme se tomu diskusně věnovali pod předmětným článkem. Mírná trága by bylo, kdyby Octavii pokořil třídní konkurent. Kde ten skončil snad víš... ovšem doslova zadupat do země eSko... tomu se říká majstrštyk.
Žebříček shora je doslova dechberoucí, v tomhle se do toho klidně polož :yes: