v bielej farbe na tychto origo diskoch sa mi paci [odkaz] , to auto je nazivo krajsie ako na fotkach , jeden takyto biely kusok maju v triadam kosice na predajni , nazivo ozaj krasne SUV
outlander posobi velmi elegantne dostojne a robustne, nie je to ziadna kuga ani tiguan, je to uz dostojne SUV a v tej bielej je vazne pekne , doslova nadherne, teraz dokonca aj s velkym financnym bonusom [odkaz] , minule som bol na predajni s braskom kvoli montazi prednych zasterok na nasho tatosa a mohol som na tom bielom outlanderi oci nechat, nadhera
my sme povodne tiez chceli nejaku bezpriplatkovu farbu, biely lancer je tiez bezpriplatkava farba ale ked ti nukaju ciernu metalizu v rovnakej cene no nekup to ;-) , inak s ciernou farbou spokojnost, vyzera fajn ci ides na huby do lesa alebo zaparkujes pri divadle, vcelku nenapadna ale vzdy posobiva a dostojna farba :yes:
..... tam, kde je jediná možnost jak si koupit SUV a 4kolku nezatížené šílenými daněmi - koupit plug-in.....
Ze stejného důvodu si v Holandsku roky kupují Priusy a teď zase Outlandery.
Ovšem 8000 Outlanderů na holandských cestách, to jistě brzy vzbudí pohoršení "ekologů" a vláda proti Outlanderům jistě něco podnikne - například nasadí daň na "příliš vysoká" vozidla.
A tak bude pokračovat šílený cirkus - "nevyrábíme auta pro lidi" ale aby vyhovovala pokřiveným pravidlům.
Díky těmto pravidlům se brzy začnou prodávat další podobné vozidla a to masově. Stanou se 2 věci: 1 - holandská vláda už to nebude schopná ufinancovat, dotace skončí. 2 - Natolik se sníží spotřeba benzínu a nafty, že dotace skončí a navíc bude nastolena politika zdanění elektřiny používané v autech.
Pokřivený svět s pokřivenými řešení pseudoproblémů ...........
rocne sa v holandsku preda okolo 300 az 400 tisic aut, takze tych par tisic outlanderov do roka sa doslova strati na cestach ako ihla v kope sena , nebud smiesny , to by musel outlander predavat 50 000 rocne v holandku zeby si ich niekto vsimol ze sa mnozia prirychlo ;-)
dan za prilis vysoke vozidla je asi najvacsia konina aku som pocul, nevymyslaj konspiracie ;-) to auto je tam uspesne a je to fajn :yes:
daňové zaťaženie, alebo zvýhodnenie jedného paliva na úkor iných trh deformuje, ale to sa deje aj teraz (áno, nie v takej miere) keď je vo väčšine krajín zvýhodnená nafta na úkor benzínu. Niekde je rozdiel menší, niekde väčší ;-)
Plug-in hybridní Outlander je tam úspěšný samozřejmě z důvodu dotací a všemožných úlev na nákup takovýchto vozidel.
Je třeba si ale uvědomit, že tento Outlander jezdí primárně na elektřinu, takže při pravidelném dobíjení se jezdí ekologicky (rozuměj bez emisí ze spalovacího motoru). Navíc většina holanďanů to auto pravidelně dobíjet bude, protože v Holandsku je dobíjecí infrastruktura mnohem více rozvinuta.
Takže ekologové rozhodně křičet nebudou.
Myslel som na zaklade clankov, ze toto auto nepotrebuje zasuvku - kedze je tam spalovaci motor, mal som dojem, ze sluzi ako elektrogenerator, ktory vyraba prud pre pohon elektromotorov. Ale na videach vidim, ze sa auto poctivo nabija zo zasuvky. Tak ako to je teda? Vystaci si s generatorom, alebo je odkazane na nabijanie cez zasuvku?
Outlander je Plug-in hybrid, to znamená, že umí jezdit jak na elektřinu, tak i "na benzín", přičemž baterie je možné dobíjet ze zásuvky.
V praxi to znamená, že když se baterie dobíjí ze zásuvky, chová se auto do vyčerpání její kapacity (nebo do překročení určité rychlosti) jako elektromobil (spalovací motor se vůbec nesepne a jezdí se tak jen za cenu elektřiny).
Pokud auto není dobíjeno ze zásuvky a vyčerpá se kapacita baterie (např. při delší cestě), funguje pak klasický motor jako generátor energie pro baterie (alespoň v případě Outlanderu). Některé plug-in hybridy (jako Prius) umožňují pohánět motorem kola přímo.
Aha, cize nutnost dobijania zo siete nie je. Vystacim si aj so spalovacim motorom, ako elektrogeneratorom. Samozrejme spalujem nejaky benzin, ale pocitam, ze menej ako pri priamom pohone kolies spalovacim motorom.
V zásadě by tomu tak mělo být, protože když se plug-in nenabíjí ze zásuvky, chová se jako klasický hybrid. Čili spotřeba by měla být nižší než u klasického benzíňáku (v případě Volva V60 nafťáku) o stejné kubatuře. Baterie totiž stále asistují při rozjezdech a akceleraci.
Jen výkon motoru bývá zpravidla nižší než jeho klasičtí sourozenci.