Offroad bez tuhych naprav uz nie je celkom pravoverny offroad.....ale keby prisli so solidnym naftovym motorom (aspon 3,0 V6), tak nerozmyslam ani minutu. V australskych tv testoch ho vychvalili a najsilnejsiu benzinovu verziu stavaju nad LC V8 (prakticka spotreba okolo 17l, s dvojnapravovym karavanom v zaprahu do 20l. Pri objeme 5,6l a viac nez 400k je to celkom primerane). Silne vyhrady su vsak k absencii diesloveho motora. V AU sa predalo minuly rok 8000ks LC V8, avsak iba 400ks s benzinovym motorom. A ano, aj ked som fanda Nissanu a Patrol mi stoji v garazi, tak kvality LC uznavam a z vlastnych skusenosti ich mozem okrem par drobnosti len chvalit. Avsak naftovy V6-V8 Patrol.....to by bola bomba.
On 8valec diesel je skoro nadbytecny. Nizsi verze LC by potrebovaly navrat 6valce take jako sul. Takhle Japonci ztatili vetsinu zakazniku - v Evrope. Malo dieselu a vubec motoru v nabidce. Vetsinou jen jeden.
Momentálně Patrol rozhýbává 4 válec s podstatně horšími parametry. Pouze velikost jednotlivých válců zajišťuje vozidlu lepší akceleraci při rozjezdech .......
Moj Patrol je este slabsi.... >:D a predsa sa toci >:D >:D
3,0 V6 je na taketo hebedo minimum v dnesnej dobe. Aspon 250k a 500Nm aby to trosku islo. LC V8 4,5D-4D je famozny, mat to v Patrole, tak by som od blaha chrochtal. Doterajsi 3,0 bol stvorvalec, V6 z Pathfinderu by bol OK, verim ze by si nasiel svoj okruh zakaznikov. Plusom nového Patrolu je system pohonu, absencia stáleho, otvoreneho 4x4 bola v zime nevýhodou. Priraditelny 4x4 s napevno spojenymi napravami je citlivy na inteligenciu sofera, na pevnom povrchu sa da zhumplovat nesetrnym pouzivanim pomerne rychlo.
V Polsku je niekolko firiem, ktore montuju (aj) do Patrolov nove (bi) turbodieselove 6-valce od BMW, to je velmi slusna motorizacia (218-300+ k, 500-700Nm). Napr. tu: [odkaz] alebo tu: [odkaz]
To je vopřezdržku ti Poláci. Už vidím, jak zkombinují japonskou techniku s technikou BMW a bude to fungovat >:D >:D >:D >:D
Jinak V8 Toyota je trošku podvod, oni dali dohromady 2 motory 2AD-FHV a tak vznikl 1VD-FTV. Ovšem onen samotný základ se dvakrát zrovna nepovedl. Nicméně, od té doby došlo ke 2 zásadním upgradům a nasazení piezovstřikovačů, zatímco v Brazílli se na LC zkouší nový vstřikovací systém i-ART.
Jak vidíš, vznik 8válce byl vcelku snadný a výsledek je ............. kompromisem. Toyotě ZOUFALE chybí 6-válec a diesel 1,6. Diesel již berou od BMW a asi by udělali nejlépe, kdyby se s někým dohodli na dodávkách diesel 6-válců.třeba s BMW. Mezi 3,0 D4D a 4,5 D4D zeje velká díra.
U Nissanu to mají velmi snadné, vzít a jemně upravit 6vál z Pathfindera, který má relativně podobnou hmotnost .............
U tych Poliakov su to uz stovky upravených aut a ja im len zavidim. Mat novsi rocnik, tak idem do toho. Zrejme mi ani ine mi asi nezostane, ak chcem solidny offroad s primerane vykonnym motorom a na trhu sa nic nove neobjavi.
Co sa tyka toyotackeho diesloveho V8, iny si v LC200 velmi neviem predstavit. Jedine nieco na sposob 3,0 biturba od BMW. Zato v takom LC150 chyba dieslovy V6 ako sol. Sucasny 3,0 stvorvalec nie je zly, ale ma prilis traktorovu charakteristiku. Ako zakladny motor by bol super, ale V6 diesel by bol to prave orechove. Snad sa toho dockam skor, ako Toyota uplne opusti tuhe napravy....Tak uz len zostava dufat, ze sa to bud u Nissanu alebo u Toyoty raz podari a ja si budem moct znovu kupit terenne auto podla svojej predstavy.
To by bolo akurat za trest. Ja sa ucim na chybach inych a po priklad ani nemusim chodit daleko, rozsypaci RR mojho uctovnika stacil. Znacne nespolahlive auta, ci uz mechanicky alebo elektricky. Aj tu, na MACZ, najdes par prikladov. RR proste nikdy.