VW v současnosti v kompaktní třídě nabízí sportovní verze s benzinovým (GTI) i naftovým motorem (GTD). Ty nově doplní také ostřejší plug-in hybridní verze GTE.
Golf GTE by měl zrychlit z nuly na stovku za slušných 7,6 s a rozjet se na maximální rychlost 217 km/h. Emise oxidu uhličitého se v kombinovaném normovaném režimu mají pohybovat na pouhých 35 g/km, přičemž vůz zvládne ujet na elektřinu 50 km a to rychlostmi až 130 km/h.
.............. pokud to chtějí dodržet, tak to aby se toyota začala bát >:D >:D >:D , vzhledem k tomu, že zatím VW nic hybridního ani el. moc neprodukuje, je to hodně sebevědomé prohlášení.
Co si představuješ pod "efektivního na trhu"? Vychází z A3 e-tron a Audi hybridů nabízí několik, byť A3 ještě ne. Pořád však preferuji Lexus, když dojde na hybridy. A pokud jde o spotřebu, tady vůbec nejde o nějaký technický pokrok, ale o kombinaci hrubé síly a předpisu R101.
Nejde ani tak o to, co vláčí, jsou i těžší auta, ale i tak nevidím na parametrech nic,co by si zasloužilo zařazení po boku GTI. Ať tomu radši říkají Golf E, to bude výstižnější.
Asi je příliš výkonný. :-) GTD také není zrovna raketa (vztaženo ke schopnostem GTI). Jak jsem v minulosti napsal, dávalo mi smysl označení GT pro Golfy, které byly nadstandardně rychlé, ale nebyly ještě na úrovni GTI. Benzínové GT by mohlo mít 1,8.
To víš bez toho GT by to nikdo nechtěl nebo aspoň né tolik lidí jako si to třeba koupí s tím GT , to je to samé jako u GTD to taky není žádný GéTéčko .
Proč ne? Grand Tourer, auto pro rychlé cestování... to přece neevokuje vyloženě sportovní auto. Spíš naftová Octavia se zkratkou RS, která pokud vím má význam RallyeSport... ale to je prostě básnická licence :-).
No přesně tak - "performance or luxury automobile capable of high speed or spirited long-distance driving", primární definice je rychlé cestování na velkou vzdálenost. Takže rozhodně ne sportovní auto, to obvykle nebývá dost pohodlné...
...a čo ešte len keď sa správny automobilový fanda dozvie, že nové GT-R alebo Supra budú tiež hybridy. Alebo keď mu niekto prezradí, že systém KERS používaný vo vrcholnej forme závodného automobilizmu t.j. F1 je de facto tiež hybridný.
ale to je něco jiného... použít pro zvýraznění sportovního charakteru auta i jiný zdroj energie, než je ten spalovací motor je víceméně OK.
I když bych to osobně nechtěl, protože je to drahé na pořízení i servis.
Označení hybrid se ale vžilo pro ekologicky ohleduplnější verze aut... a to už je úplně jiná písnička.
A to teď vůbec nechci mluvit o ekologické "stopě" výroby těch elektromotrů a baterek... ;-)
ale já si myslím, že dobrej hybrid může být fajn!
Do města... v malém autě... možná i dodávka.
Třeba 29kW z benzínu + druhých cca 30 z baterky. A jezdíš podle potřeby a prostřědí - ale vždycky relativně levně a úsporně.
Ale co to je "sportovní hybrid"?!
To je přece nesmysl...
ve spojeni s Golfem je "sportovní hybrid" opravdu nesmysl, ale ve spojeni treba s Porsche Spider nebo treba LaFerrari je to zcela korektni a pravdive
lidi neberte hybrid jen jako neco co ma primarne setrit palyvo, definice hybridniho pohonu je definovana tim, ze jsou obsazeny alespon 2 ruzne druhy zdroje energie pro pohon vozidla, a je jen na automobilce jak toho vyuzije
podle me dobrej pocin
na denní dojizdeni 15km tam a 15km zpet na elektriku, kdy se nestaci zahrat motor a zere to nejvic, je super a na delší vzdalenost normalni motor s vypomoci elektromotoru když potebujes zrychlit. jestli to da dohromady 150kW, tak to bude mit jiste nadstandardni zrychleni a pruznost.
na dalnici samozrejme uspora zadna, ale i na okreskách by to mělo jezdit vyrazne za min nez klasika
Před pár lety bych s tebou možná i souhlasil, jenže realita tě usvědčuje z omylu... sportovní hybridy ovládají severní smyčku a o jejich potenciálu není možné pochybovat.
Chce to si trošku načíst techniku. Plug-in Hybrid je auto co ujede docela dost jen čistě na elektriku a dá se dobíjet ze zásuvky. To zatím moc automobilek nedělá. Konkurence je snad jen Prius ve varinte Plug-in. Ten ujede na elektriku tuším 20km. Klasika hybrid dá tak 2km.
mas pravdu chce to nacist techniku, hlavne to chce taky nacist kolik je jiz k dispozici plu-in hybridu, krome Toyoty ktyera ma snad 4 pluginy je jich asi dalsich 10-15 modelu jinych znacek ;-)