Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Focus: Úsporná verze s 1.0 EcoBoost 99 g stojí 354.990 Kč

134 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Celý problém v reálu je ještě to, že ti co jdou po nízké spotřebě na spotřebu i jezdí. Já jezdím pro radost, takže výsledná spotřeba mě zajímá při mém stylu jízdy.
Petrko
Pokud jezdíš pro radost máš k tomu přiměřené vozidlo se kterým je radost jezdit. V případě že splňuješ tuto podmínku spotřebu neřešíš. Neznám nikoho kdo by si užíval radost s jízdy v autě s motorem o obsahu jeden litr. 😉
Horst Fuchs
No, právě u 1.0 Ecoboostu všude v testech píšou, že je s ním radost jezdit, i když právě tato verze bude dost přiškrcená... Spotřeba jim ale vychází mnohem výše, než uvádí značně optimistické meření, kolem 6,5 - 7,5 litru. Na Spritmonitoru je pár lidí, kteří jezdí kolem 5,5 litru. Je to prostě turbobenzín.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
JE TO VOBYČEJNÝ PŘIDUŠENÝ PŘÍMOVSTŘIK BENZÍN TSI CO PRÁŠÍ RAKA !! [odkaz]

>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
ironlionzion
Já jo, občas a můžu ti říct, že i s tím motůrkem se dá jezdit rychle. Nemyslím si, že užívat si radost z jízdy přímo úměrně souvisí s objemem nebo výkonem. Spoustu radosti z jízdy může poskytnout i malé, lehké auto. Spíš bych řekl, že radost z jízdy souvisí s řidičem než s technikou.
topten
ja mel za svoji ridiccskou karieru snad největší radost s opelem kadet s pouhými 60 konmi před skor ctvrt stoletim. cejtil sem tam každý ustreleni, kazdej naznak smyku, auto bylo skvele ovladatelny, na snehu s tim byla radost jezdit.
ted mam jedno auto s 2x tak velkym vykonem a druh se skoro trojnasobnym, a když napadne snih, tak vůbec netusim co se mezi kolama a silnici deje. vpodstate sem uz jen takovej pozorovatel ...
ironlionzion
Přesně jak píšeš 😄 taky rád vzpomínám na starou Fiestu s hmotností pod tunu, bez ESP. Zatáčky, které dnes projíždím 100 km/h "jako pozorovatel" jsem s Fiestou při 80 km/h a kvílením gum prožíval s mnohem větším úsměvem na táři.
Avatar - Stefič
Stefič
jj, stejná zkušenost s Felicii 1,6. Jenom 75 HP, ale ten motor byl prostě geniální...Jenom ta spotřeba...Ale v té době byl benzín za dvacku😄
Avatar - Jaros71
Jaros71
Taky do takových aut tento motor patří!
Tedy do Fiesty a Ka..!
Focus je s 1.0 nesmysl. 8-s
Jak na to v těžkém autě šlápneš..spotřeba letí nahoru. :no:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
no ale v tom je ta výhoda, ne?
Když chceš - můžeš jet úsporně...
a když chceš - můžeš jet rychle.
Jen to nejde oboje najednou.
😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
Ve Focusu ani omylem..!
U Fiesty mi to dává smysl..podobně jako u VW Polo.
Auto je lehké..a šetří se. Ani přišlápnutí plynu spotřebu nad 10l nevyžene.
U Focusu s těžkou nohou budeš jezdit za 10-12 l/100.. 8-s
A tohle těžké auto toho moc neušetří ani kdybys chtěl..jedině vyřazovat z kopce. >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
a v čem je rozpor?
Ano, s těžkou nohou pojedu zhruba za 10, ale pojedu už fakt docela rychle...
Ale když si dám na tempomat 123 (oblíbená hodnota, když nespěchám), tak pojedu opravdu lacino...

A to říkám přesto, že se mi Focu nelíbí vevnitř.. a ten zadek je ukrutně korejskej - ale technicky mi to dává smysl.

Kritizuju často a plameně TSI od koncernu - ale ne proto, že jsou od koncrnu.. ani ne proto, že to jsou turbomotory - ale výhradně proto, že jsou odfláknutý a kazí se!

S napětím sleduji informace o dvouválci 0,9.. pokud se neobjeví nějaké varující informace, tak jsem ochoten jít i do něj... přesto, že tam platí to samé: šlápni mu na krk.. a žere, jak dvoulitr.
sir
Hele u Fiesty a Pola jsou obecne nejprodavanejsi motory s vykonem cca 40-50 kw 😄 jeste pred par lety bylo 74 kw v takovem aute Top verze >😁 (s nadsazkou)

A u focuse a goldu pro zmenu bylo 74 kw taky nejpradavanejsi...a jeste s prd tocakem 😄
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Když si ten motor koupíš ve Fordu K..tak to možná úsporné bude. >😁
Ve Fokusu se mi to jeví jako hloupý nápad.
Nekoupil bych si to. 😉
Avatar - Emel
Emel
1,3 už se dá 😉
Petrko
Ale jo třeba VW Polo Mk.2 1.3l nebo Fiesta 1.25 a podobné lehoučké auta byly zábavné, dokonce i Uno 1.0 Fire. Jen váha těch aut byla někde jinde.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Tady máš skutečnou reálnou spotřebu [odkaz]
- takže jsme na nějakých 6,5 litrech, což je celkem normální spotřeba stejně výkonné čtyřválcové atmosféry 1,6 /např. od renaultu, nebo mazdy/ . :-!
Horst Fuchs
Jj, v testech píšou, že to sice docela jede, ale když přesedli do Civicu 1.6D, získali najednou minimálně pocitově o třidu lepší motor s o litr nižší spotřebou. Pravda, pořizovací cena je trochu někde jinde.A hlavně s Hondou mohli jet normálně, ne economy rallye jako s 1.0.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Právě otázka zní, jestli se ten celý vývoj oturbení a složité vyvážení tříválce vyplatí, když na konci jsou výsledky diskutabilní i když věřím, že třívál bude na semaforech možná o desetinku rychlejší, než atmo.
Horst Fuchs
S tím bych souhlasil. Jenže s atmosférou nedosáhneš tak krásných "papírových" hodnot (bohužel je standardní měřící cyklus stupidní) a navíc budeš mít bez zvláštních opatření velké problémy s emisemi. Mazda takovou atmosféru vyrobit dokázala (klobouk dolů), Honda bohužel musela svou dříve úžasnou 1.8 tak "přiškrtit", že jí v podstatě zničila.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Na druhé straně fyzika /třecí sily, množství hmoty, efektivita práce/ hovoří jednoznačně pro turbomotory, takže pořád je to dost nejednoznačné. Je tu ale jeden fakt, že atmo-benzín je nědke ve 3/4 svého vývoje /+ - ať mě hned někdo nechytne za slov👋, kdežto trubo-benzín je v plínkách, možná ve školce.
Nicco
Toto auto dost straca na jeho neeuropskom dizajne exterieru a interieru, ale skuste sa tym motorom previezt. Je to uzasne pruzny a tichy motor. Auto je skvelo odhlucnene - najlepsie v nizsej strednej tirede si dovolim tvrdit a podvozok je o triedu viac konfortny, nez predosly Focus, ale jazdne vlastnosti mu ostali - tiez najlepsie v triede. Ak by mal dizajn Golfu, tak je to v EU terno.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
To co píšu výše nemyslím jako kritiku, jen se snažím ukázat dvě strany mince down-sizingu, osobně mému uchu víc ladí tříválec, protože časováním zvuku z výfuku je dost podobný šestiválci /hlavně v otáčkách/, na tříválcích mi spíš vadí vibrace v nízkých otáčkách, tahle vlastnost ty motory dost zabíjí.
ironlionzion
Srovnatelný koncernový motor 1.2 Tsi je dobře odhlučněný a dosahuje podobných výkonů i spotřeby. Řekl bych, že komfort je srovnatelný i co se týká potlačení vibrací. Ford udělal kus práce aby se tříválec neprojevoval nekultivovaně jak tomu je zvykem u 3 válců. Možná těch odhlučňujících materiálů je ve Focusu víc aby se ten projev kompenzoval ve srovnání se čtyřválcem v Golfu. Jel jsem oba dva. 4-válec Tsi je jemnější v projevu i zvuku. Zato 3 válec, když se vytočí tak máš pocit, že je pod kapotou poloviční 6-válec 😄 Chce se to svézt, papírově 3-válce a 998cm3 zní nedůvěryhodně ale osobní zkušenost překvapí jak vývoj šel kupředu. Otázku životnosti prověří čas ale při běžném provozu se jezdí v rozmězí 1500-2000 ot./min. To je relativně normální zátěž i na malý objem, uvidíme.
Avatar - Choochoo
Choochoo
to jednoznacne bych asi netvrdil, merna spotreba vypada obracene 😉
[odkaz]
Avatar - Choochoo
Choochoo
Zajimalo by me to priskrceni motoru. Motor je stale stejny, akorat je auto lepe odhlucnene. Nekde se uvadi o chlup delsi kvalty 4,5,6 (mozna o neznatelnych 200ot), nekde se rika ze jsou stejne. Auto ma lepsi aerodynamiku, takze i pomalu 10 let stara atmosfera, ktera dnes uz asi neni s ohledem na vnitrni treni spicka zere dle spritmonitoru prumerne neco okolo 6,9-7L, coz je skoro to same jako moderni trihrnek turbobenzin 92kW
[odkaz]
Avatar - JDM
JDM
teď jsem celkem začal sledovak jak kdo jezdí ať už kolegové když mě vezou z práce nebo brácha nebo třeba táta a zjistil jsem že vlastně jezdit na spotřebu je celkem umění , a tak jsem to zkoušel v impreze >😁 no a zjistil jsem že to neumím jsem prostě zvyklej tankovat po 550km i dřív a to už se asi neodnaučím >😁
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jezdit v impreze na spotřebu je jako dívat se na svlečenou modelku ve své ložnici, a ne........ ji!!! >😁
Avatar - JDM
JDM
>😁
Avatar - iudex
iudex
Isteže je to o ľuďoch. Keď ma naposledy viezol otec na letisko mojím autom, znížil mi dlhodobú priemernú spotrebu o 0,2 litra (!). Neviem, ako to spravil a nikdy som to už nezopakoval.
_MT_
Nemyslíš spíš průměr od posledního natankování?
Avatar - iudex
iudex
Nie, dlhodobú, ktorú som nenuloval aspoň desaťtisíc kilometrov.
_MT_
😲
Avatar - iudex
iudex
Správne píšeš, že takí, čo sa zaujímajú o toto auto, aj skutočne jazdia na spotrebu. Tak keď sám k nim nepatríš, prečo Ťa trápi, či tento litrík naozaj dá papierovú spotrebu? Nech to riešia tí, pre ktorých je takéto auto určené.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jde mi o ekologii. Chci aby výrobci ladili motory na skutečný provoz a ne do laboratoře. Pak v testu žere 1,6 atmo méně než 1,2 atmotříválec. :-!
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Už se dlouho mluví o předělání norem euro-cyklu, tak abychom byli blíže reálnějším hodnotám.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jo, ale skončí to naopak. Čím budeme mít nižší emise na papíře, tím budeme ve světě ekologičtější. Třeba by se ukázalo, že ty mikroturbíčka nejsou to pravé ořechové a automobilky by zažalovaly EU, že vyvíjeli něco co je slepá ulička.
Avatar - Choochoo
Choochoo
No automobilky nikdo nenutil. Meli preci vyrabet ekologicka vozitka, ze to trochu podfoukly diky spatnemu cyklu je jejich problem.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Kde tohle jednou skončí, to asi neví nikdo. Proto už se těším na formule, ať už jsou tam trubo čtyřválce, že by se zase jednou posunul vývoj přes F1 někam dál i v praxi.
_MT_
Problém nebýval s účinností pod zátěží. Takže nějaký výrazný pokrok nelze čekat. Klidně se můžeš dočkat opaku. Tlačí se hlavně na účinnost při nízké zátěži, která nebývala valná.
Avatar - Ham.
Ham.
No u některých motorů býval. Němci naměřili při vollgas u minulé generace 1.2 TSI 77kW 19 l/100 u nové generace 13,4 l/100.
_MT_
Jo, přeplňované benzíny mají problém s teplem. 😄 Nová generace se s tím potýká lépe.
ybalgin
Za tyto změny spotřeby při vollgas může konstrukční změna řady EA211 oproti staré EA111 - výfukové svody jsou v EA211 integrované v hlavě motoru a chlazené. Ve výsledku je pak teplota výfukových plynů (kritický faktor pro přeplňované benzíny) až o cca 100C nižší a nemusí se tolik obohacovat palivo. Reálná úspora při maximálce je opravdu v řádech litrů, při nižší zátěži bude ale přínos podstatně menší.
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, je to tak.
_MT_
Přesně tak. Při klidné jízdě by měl být přínos nulový.
robertoKE
Jazda pre radost bude skor 1,5 EB 133kW v terajsej generacii Focusu po FL.
Chystam sa na neho ako na svoj treti Focus v poradi 😉
ironlionzion
Spotřeba odpovídá rozsahu uvedeném na Spritmonitoru. Jako vždy to však závisí od stylu jízdy. Moje osobní zkušenost (125k, 1.0 EB, zimní provoz, 2 lidi bez zavazadel, odchylka PP dle výpočtů 5😖😒br />
> S platem vajec okresky ~4l
> S platem vajec ve městě a na dálnici ~5,5l
> Normální jízda s ohledem na dojíždění k semaforům, předvídání, bez prudkých akcelerací a brždění kombinovaně město, okresky, dálnice ~5,5l
> Lehce dynamická jízda, bez soustředění se na faktory snižující spotřebu ~6l
> Využívaní dynamiky na max ~7,5l
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Využívání dynamiky na max??? 7,5. To je ustálených 130 na dálnici.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
A ta dynamika na max je s vajíčkama, nebo bez? >😁 >😁 >😁
ironlionzion
Ne, ustálených na dálnici (rovina) při 130 km/h = 2900 ot./m = ~5,5l (při 160 km/h to může být podle PP těch 7,5l, při 200 km/h PP ukazoval ustáleně 15,5l)

Využívání dynamiky jsem myslel, když se jede pod plným plynem (v rámci možností) nějaký úsek nebo se opakovaně akceleruje a brzdí. Kvůli rychlostním limitům se takhle nedá moc jezdit. Při takové jízdě napřiklad na Buchlovských kopcích což je 15 km kopcovitý úsek se širokou vozovkou, kde se dá jet rychle by se při vynulování PP spotřeba dostala cca na tohle maximum.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Pod plným plynem není někdy totéž, co držet to co nejvíc v otáčkách pod červeným polem. 😉
Buchlováky mám rád, i když to riziko, že člověk potká nějakou motorku, co se dostane do protisměru je pořád vyšší.
ironlionzion
Tak, tak, dík za upřesnění, nechtěl jsem být až tak přesný. Max dynamiku jsem myslel v rámci možností provozu ne jízdu s 6500 ot./min třeba na okruhu. Teoreticky protože tak zas motor netrápím by po studeném startu a plné zátěži byla spotřeba na 10l.

Ale překvapilo, mě, že spotřeba motoru si drží své maximum někde na těch 7,5. Přeskočit tuto hranici už by nebyla dynamická jízda ale trápení motoru. Aby mě zas někdo nebral za slovo tak s pedálem na podlaze konstantně to bude samozřejmě víc.
topten
vono hlavne jaksi postrada smysl tocit turbomotor do cervenejch otacek, když to vetsi vykon stejne neposkytne
ironlionzion
tak to je
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Tak kdyby to jezdilo při dlouhodobější spotřebě víc jak za 7,5 l tak by asi ten motor ztrácel úplně smysl. Těm tvým udávaným hodnotám se dá určitě věřit, na "závodění" si člověk kupuje úplně jiné motory, tady je smysl někde jinde.
ironlionzion
Přesně tak, tohle je motor na denní popojíždění do práce, který díky 6. stupni utáhne i dálnici při komfortu nízkých otáček a s relativně nízkou spotřebou. Někdy se mi zdá, že čím menší motor, tím víc se lidi zaměřují na to jak se s tím nedá jezdit na okruhu 😄
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Moc se mi nezdají ty dvě krajní hodnoty. Okresky s platem vajec, to jedeš max sedmdesát a jsi klasická brzda provozu. Využívání dynamiky na max je furt plnej? Protože jestli to je schopné jezdit od 4l do 7.5l max, tak je ten motor technický zázrak.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
To je výhoda turbo-tříválů, že když se jim podřídíš a při eco-jízdách jsou schopny stlačit dolní hranice spotřeby níže, než jsem zvyklí.
ironlionzion
V podstatě jo, "s platem vajec"" už jsi mezi jezdci, kteří začínají brzdit provoz, tak jsem to myslel. Ale i těch 70 km/h bych řekl, že je dnes celkem obvyklá rychlost jakou se průměrně jezdí na okreskách. Nedá se říct, že by všichni mimo město jeli 90 km/h takže je to to nahraně s bržděním provozu ale vysloveně nereálný provoz to není. Já tak ale nejezdím, mám radši plynulejší a svižnější jízdu než eko rally.
Avatar - Anonym
Anonym
A ti, co mají na sprimonitoru dlouhodobý průměr s 1.0 EB 125k přes 8 litrů, tak využívají dynamiku ještě více než maximálně ? 😄
ironlionzion
Popravdě 😄 to fakt netuším, asi jiný klan ale jezdit s tím motorem přes 8 litrů dlouhodobě, to se mi nějak nezdá ale určitě rád bych se dozvěděl jak toho dosáhli, studené starty, krátké trasy??? popravdě nevím. Viděl a četl jsem více testů a i novináři na předváděčkách konstatovali spotřebu od 5 do 7 litrů při dynamické jízdě.
Avatar - Anonym
Anonym
Dle novinářských testů si při běžné jízdě na dálnici pápne přes 7 litrů (dle testu tady na auto.cz 7,2 při 130 km/h), takže stačí jet na dálnici trochu dynamičtěji ...
Plus u hodně řidičů budou určitě krátké trasy a stání v zácpách měst.
Nicco
Nejake fotky toho zakrytovania by neboli?
Avatar - Choochoo
Choochoo
Asi nejak takto
[odkaz]
u Civica 9G standard pro vsechny verze. Nejen proto ma Civic nejlepsi seriove cx v nizsi stredni
Nicco
Nj, to je super, ale ten vyfuk sa nejak vlni a zvysuje odpor vyfukovym plynom.
lulinak
jak se Focus 2 prodaval jako housky na krame a vidime jej na kazdem rohu, tak Focus 3 je v CZ zda se slusny propadak, a ani se nedivim kdyz se podivam do ceniku, fakt netusim na co si tu Ford hraje, asi holt prodavat nechce no, skoda, alespon ze konkurence nespi a to je dobre....
Avatar - Cuba66
Cuba66
Hlavně kufr to nemá! Použitelný jedině jako kombi a i to nemá kufr nijak extrémní.
Avatar - dr.biker
dr.biker
Auto není pouze o kufru. A komu kufr Focusu opravdu nestačí, tak má možnost koupit třeba Transita, tam se vleze hodně zavazadel. >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nezlob se, ale pokud má hatch nižší střední pouhých 275 litrů s rezervním kolem, je to fakt hodně špatně. To je dnes na úrovni malých aut, leckdy i pod ní.
Avatar - Jaros71
Jaros71
>😁 Tento Focus má nějak sražený zadek..
Bez zavazadelníku se u nás prodává méně než ten starý!
A takový pidi motor je ideální do lehké Fiesty!
Avatar - Jaros71
Jaros71
:yes: >😒] Souhlas.
Auto s tak malým kufrem a ještě s tříhrnkovým motůrkem 1.0?
Za nemalé peníze..? 8-s
Focus III se u nás stále moc prodávat nebude.
Pokud nebude za cenu KIA Cee'd.. >😁 ??
ironlionzion
Ta specifikace, která se prodává u nás má objem větší, je tam dojezdovka a objem je těch 350 neb 360 teď nevím což je o 20-30l míň než utřeba u Golfu. Já tam mám dojezdovku a dno je rovné po sklopení sedaček. Těch 275 litrů jsem viděl jen na internetu, nevím kde se to takhle prodává - je to s plnohodnotnou rezervou a je tam velký schod. Já měl před tím ve Fiestě 280l a tohle je o poznání víc, až tak hrozné to není 😄 (když se nebere jako měřítko kufr u Octavie nebo kombíků)
Avatar - Jaros71
Jaros71
Ale jo..proti Fiestě je to docela dobrý.. 😉
Proti Golfu a Leonu horší a proti Octavii tragické..
Lépe je na tom i Astra a korejci s frantíky.
ironlionzion
Třídně je Focus střižený těsněji na svou velikost a kufr je taky třídní podprůměr. Musí se do toho lézt trochu jako za kulomet a starším lidem bych tohle auto nedoporučoval.

Z mého pohledu je to ale dobrý když vzpomenu co všechno jsem uvezl v bývalém 3 dvéřovém Puntu nebo malé Fiestě je tohle kombík 😄
Nicco
Svoju rolu hra zadny multilink, nad nim je medzera 2cm a potom je tam 20cm priehlbina na rezervne koleso, az potom moze zacat kufor. Na torzku to nema, ale napr VW dokaze aj s multilinkom urobit velky kufor, lenze Focus ma zuzenu zadnu cast, kde dostal prednost dizajn pred uzitou hodnotou. Forcus je viac jednosmerne orientovany, Golf ma sirsi zaber.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Je tomu tak.. 😉
ironlionzion
:yes: jo, jo, Golf je mistr univerzálnosti, Focus je střižený do sportovna - posez, design, ...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
no - a tohle přesně je důvod, proč si tady čas od času odplivnu směrem ke koncernu... :-!
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale to nie je nič nové, že Fordy sú všeobecne drahé a najviac sa ich predá až po facelifte, prípadne ppred koncom starého modelu. To isté bolo u prvého FF, tak isto u druhého FF a očakávam niečo podobné aj u tretieho FF. Prípadne len si spomeň koľko a za koľko sa svojho času predával Fusion. Rok -dva pred ukončením výroby a po páde cien to bol predajný hit. 😄
robertoKE
....ano prepadak je iba na europskom trhu,pretoze inde sa nadalej predava ako teple rozky. A aj podla mna s tou cenou je to trosku prehnane a odvazne,ale ked chcem spolahlivy turbobenzin a s jednym z najlepsich podvozkov vo svojej triede,tak hold nic ine
mi neostava len si priplatit ako usetrit pri kupe a potom byt vecne v servise a platit + natahovat sa so servisakmi.
BRoy
Osobně bych si za stejné peníze vybral raději Kia Cee'd 1.4CVVT se stejně výkonou atmosférou. Je hezčí, bude v něm šestikvalt a za těch 355 litrů bude v "plné palbě", ne sociální edice. Nebo slevím na výbavě a pořídím si Cee'd 1.6GDI se 100kW motorem a ještě mi zbyde na pěknou dovolenou. A záruku budu mít na 7 let! I když, pravda, k ledním medvědům to bude mnohem bezohlednější, než kdybych zvolil Ford Ekoterorist.
Avatar - Choochoo
Choochoo
To radsi dat prednost 1,6GDI. Ta 1,4 bude tak akorat na bezne jezdeni a premistovani. Pro zenu na rozvoz deti do skolky tak akorat 😉
lulinak
jak lidi rychle zapominaji, ze jeste pred par lety byl bezne vyhovujicim standardem motor kolem 60kW a stacilo to (a nadale stale staci) na bezproblemovy jezdeni v ramci rychlostnich limitu, ale holt nadlidi a zavodniku nam pribyva, tak snad nebude nase rodina na stejnem miste na silnici az budou vytacet ten svuj minimalne trilitr ktery je urcite na normalni jezdeni potreba...
Avatar - Choochoo
Choochoo
Tak ja zacinal s 66kW v tunovem aute, coz je dnes pri vaze 1300kg cca 85kW. Nehlede na to, ze auto maj dnes delsi prevody, takze to jim take pritizi. Stridam ted 74kW 1,3 a 104kW 1,8. S plnym autem tam ta pruznost neni, kor kdyz ma auto najeto jen 1000km. Spotreba 1,3 je oproti 1,8 s Atkinsonym cyklem skoro srovnatelna, rozdil tak do 0,5l, dalky 5 vs 5,5L. Jde jen o to si rici jak chci auto provozovat, jestli si obcas trochu uzit nebo se jen prevazet.
Toky1
Nieje to celkom tak, situacia na cestách sa podstatne zmenila za tú dobu. Minimálne v tom že aj tí sopliaci s poloprázdnymi dodávkami (DHL, UPS a podobne) a donáškové služby s piciautíčkami s naloženými dvoma pizzami jazdia ako blázni, vedia byť pekne nepríjemní keď sa na teba tlačia zozadu a na riziko predbiehajú. Preto aj normálny jazdec by chcel radšej niečo s vyšším výkonom, kvôli bezpečnosti.
lulinak
aha, takze kdyz se na tebe zezadu tlaci vymatlany pako a bezmozek, at jede v cemkoliv, tak misto toho mu uhnout a modlit se aby byl v *, to chce silnejsi auto abych situaci jeste vic vyhrotil.... kua tak dufam ze tam, kde denne jezdim, je lidi s timhle nazorem minimum, rad bych se z cest vratil celej...
Toky1
Tiez neni bohvieco, ked z kazdej krizovatky vyrazas tak ze sa na teba tlaci v polmetrovej vzdialenosti dodavka, a kolkokrat je to takto osem krizovatiek za sebou, lebo su uzke cesty, silna premavka a neni kde uhnut, v meste. Nemyslel som pretekat sa s dodavkami alebo zavodit s nimi. Aspon na dvadsat sekund sa od neho odlepit, nech si clovek vydychne kusok, spravne pouzivat vykon, nie blbnut, chapes? Alebo trebars dost casto jazdim po obchvatoch mesta a x- krat sa mi stalo pri predbiehani kamionu, ze ten si ma nevsimol a zrazu zacal predbiehat tiez, ked uz som bol vedla jeho kabiny. Na brzdy skocit byva uz obvykle neskoro, zostava modlit sa za dostatok zvysneho vykonu a este pritlacit na plyn. Stôp po takychto zmetocnych predbiehaniach na zvodidlach a betonovych zabranach u nas je plno
Avatar - Otrava
Otrava
To se mi nezdá úplně šťastný způsob uvažování. Ono je dost smutné, že se hodně lidí (bohužel i já) nechají vynervovat nalepeným autem na zadku a podvědomě začnou zrychlovat.
Řídil jsem jak auto nad 100kw, tak auto co mělo ani ne 50kw. Rozdíl v bezpečnosti mé jízdy žádný. Sice bylo to velké zrychlení a pružnost bylo pohodlné třeba při nájezdu na dálnici apod., ale dalo se bez toho žít. A když nebylo vidět do dálky, tak jsem zkrátka nepředjížděl. Možná dokonce se slabším autem jsem cítil větší pohodu, protože mi připomínalo, že na rychlou jízdu nemá i ve chvílích, kdy se na mě tlačila dodávka 😄
Avatar - Anonym
Anonym
No jo, kdysi těch 60 kW stačilo, ale
1) Dneska jsou srovnatelná auta o několik metráků těžší
2) Provoz je dnes rychlejší
Takže výsledkem je, že 60 kW už nemusí stačit, když se to dá třeba do Focusu.
Snad jen u malých autíček do města se nic nezměnilo. 40 kW stačilo do města kdysi a stačí to i nyní.
Mino21
1, Jak se to vezme 😄 Ono totiž třídy se posunují. 4 metry dlouhé auto dnes neváží až tak dramaticky více než 4 metry douhé auto před 15 lety, ale dnes je to jiná třída. Takže zatímco třeba určité auto dnes váží o 250 kilo více než předchůdce, stejně velké auto je těžší třeba jen o sto kilo... je to ale o stupeň nižší modelová řada. Takže pak to, že 60kW do Fucusu není ideální, je jasné. Protože ani před lety to nebyla žádná sláva v Mondeu.
Avatar - Anonym
Anonym
Třídy se posunují jen ve vnějších rozměrech. Ve vnitřních rozměrech zůstavají plus minus stejné.
Dám příklad. Řekněme, že chceme auto, do které se pohodlně vejdou čtyři dospelí lidé a vybereme třeba Peugeot. Před 25 lety to byl P405. Provozní hmotnost tohoto 4,4m dlouhého auta byla mírně nad 1100 kg, takže 66 kW šestnástistovka u něj byla velmi častou a na tehdejší dobu dostatečnou motorizací. Před 15 lety byl P406. Ten už nabobtnal na skoro 4,6m a přes 1300 kg. No a dnes máme P508, který má 4,8 metru a váží přes 1500 kg. Uvnitř je stejně místa jako v P405 a P406. Nedovedu si však představit, že by si do něj někdo koupil 66 kW motor.

To samé bych mohl říct třeba u Felicie a Fabie. Fabie má tak o dva metráky víc. Přitom třeba jedničková Fabie je uvnitř stísněnější než Felda a má hůře využitelný kufr, takže plně srovnat s Felicií jde až dvojková Fabie.
Mino21
No, ani já si neumím představit 66kW motor v P508 😄 Na druhou stranu, je opravdu v takové 308 výrazně méně místa než ve 405? Ono to samozřejmě závisí na konkrétním modelu, třeba v takové 307 bylo místa úpně královsky. Ale ano, i ta 308 je těžší než 405ka.

No tak Felicie a Fabie... to je trochu nepříjemné srovnání toho, jak vezmeš nejlepší auto z jedné doby a nejhorší z druhé (ne každé auto, které bylo konkurentem Fabie I, bylo tak stísněné). Ve Felicii bylo místa skutečně královskyna úrovni mnoha aut tehdejší střední třídy... něco jsem se vzadu najezdil v autoškole 😄 Ostatně i Octavia I byla vevnitř podstatně menší než třeba Peugeot 307... takže takhle to brát skutečně nejde.
Avatar - Anonym
Anonym
307 byla skoro MPV, tam bylo místa dost. Ale nejnovější 308 je na místo dost skoupá. Na druhou stranu, 25 let starý P309 byl taky dost stísněný, když to srovnám třeba s tehdejším Favoritem.
Felicii a Fabii jsem vzal jako příklad, který zná každý. Je mezi nimi sice rozdíl dvou až tří konstrukčních generací, ale Škodovka je řadila do stejné třídy.
Avatar - JDM
JDM
neboj žádnej 1.0 tříválec lědní medvědy nezachrání 😉
Avatar - Cuba66
Cuba66
Horste,

píšeš, že přesedli do Civicu 1,6D, ale to je přeci diesel a to je naprosto nesrovnatelný. To musel bejt de bil, tohle srovnávat 😄
Horst Fuchs
Byl takový zvláštní test, kdy úmyslně srovnávali tři úplně rúzné koncepce s papírově podobnou spotřebou v běžném provozu (1.0 Ecoboost, 1.6D v Civicu a Auris hybrid). Logika tam tedy byla. [odkaz]
Avatar - Cuba66
Cuba66
Obecně je to stejné, jako když v Top Gearu srovnávali BMW a Priuse na dráze, kde Priusu šlapali na krk a ždímali z něj všechno a pak se smáli, že to žere víc než BMW se silným benzínem (už si nepamatuju, co to bylo za model). Prostě když budu chtít, tak papírovou i průměrnou spotřebu uživatelů rozdrtím tím, že s tím pojedu jako hovado 😄
Že vám žere Oktávka 1,9 TDI 4,5 litru? Půjčte mi jí na den a máte tam 15 😄
Prostě je to o tom, že nejen koncepce, druh paliva, ale hlavně řidičský styl a "vyhovění autu" dělají spotřebu. A nemusíte být EKO jezdci, i eko se dá jezdit svižně, jen to prostě chce myslet dopředu.
Podle mého je ale tenhle Focus už moc málo, 92kW myslím bude lepší volba. Nebál bych se ani malého objemu, ani tříválce, ale spíš životnosti. Asi se s tím půjdu projet 😄
Avatar - baca42
baca42
No těch 15 to si trochu přehnal. V Mostě na okruhu jsem se vždy dostal na 13 a myslím že víc to už nejde.
Avatar - dr.biker
dr.biker
Zase taková blbost to srovnání není. Přece pokud chce někdo jezdit hodně úsporně, tak se poohlédne po nějakém hybridu nebo právě dieselu. Třeba konkurenční Megane má s novým motorem Energy dCi 130 spotřebu 4 l/100 km a emise 104 g/km. A teď se dívám, že slabší verze dCi 110 má dokonce spotřebu 3,5 l/100 km. To jsou pěkné hodnoty.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ono nejde o to ze je to diesel, ale o to, ze turbobenziny dohnaly ve spotrebe diesel jsou kecy. Tohle se trochu priblizuje papirove, al eskutecnost bude jina. Hlavne je ale dulezite ze tohle je mrtvola. 170Nm plus stabdardne dlouhe prevody u turbobenzinu to totalne umrtvi.
Mino21
Kde furt chodíte na to, že dlouhé převody totálně umrtví auto? V diskuzi u Mazdy 3 jsme přišli na to, že prodloužení převodů o 25% sníží průměrný nabízený výkon auta o cca 6% (při řazení v 3000 rpm) a čím více jedeš dynamicky, tím menší ty rozdíly jsou.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Slo mi o to, ze 300Nm nejde srovnat se 170Nm, a to jeste kdyz ty prevody budou cca stejne dlouhy. U atmo by tech cca 170Nm turbo-newtonmetru mohlo byt cca 200Nm, ale porad vyrazny rozdil. K tomu jeste o dost nizsi vykon.
Mino21
Jenže Civic má těch 300 Nm v jednom vrcholu, zatímco 1.0 EB má těch 170 Nm od 1500 do 4500 rpm, pokud se nepletu. Každopádně i tak se to v těch běžných otáčkách (řekněme 1500 až 2500) drží nad 270 Nm. Otázkou samozřejmě je, jak budou ty převody dlouhé u této úsporné verze. Standardní verze např. při dálničních 130 km/h dává téměř 49 kW, Civic 1.6D pak 71kW, u té úsporné to bude o něco lenivější, nicméně nikdo nikomu nebrání jet na pětku a dostat to do otáček, kde mají běžná auta šestku 😄. Jen to pak nebude tak úsporné. Člověk má na výběr.

Otázkou ale je, zda by v případě kratších převodů bylo to auto při běžné jízdě nějak dynamičtější. Tedy ne na dálnici, ale v běžném městském a mimoměstském převodu, kdy má člověk více "svobodnou" volbu převodů (což teda má i na té dálnici...). A zde si myslím, že by ani s lehčí převodovkou ty rozdíly nebyly moc výrazné proti těžší převodovce.
Avatar - dal
dal
Mimo dálnici a když na to divoce nešlapeš, tak dohnaly.
lulinak
spis ne, kdyz se neslape na malej turbo benzin (mam 1,2 TSI) tak jezdim za ca 5,5, kdyz se neslape na diesel, jezdim pod za 4,8 (ne moc srovnatelny 2,0 TDI 103kW), mozna by 1,6 TDI umelo jeste niz, cili zatim tam vidim porad rozdil ve spotrebe 15-20 procent coz nejni malo...
Avatar - Jaros71
Jaros71
Záleží na autě..v malém to tak být může.
V našem firemním VW máme 1.4 TSI 140k..jezdíme slušně za 8l / 100km..
Pokud na to člověk trošku šlápne je to přes 10l/100km..!
Výhoda proti 2.0 TDI je nižší cena motoru o 70tis..!
A to asi neprojezdíš..
U těžkého Focusu se mi 1.0 zdá jako pitomost.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mám takový dojem, že spotřebě pomáhají softturba, ale objem motoru musí být přijatelný k velikosti auta.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Tak rozdil litr spotreby je po 100tis km cca 35tis.Kc. Takze ty cca 2 litry rozdil tam mas, takze po 100tis se da rici ze uz zacinas setrit. Kdyz nekdo najede 30-50tis km rocne, tak po 2 az 3 letech na tom videla
tesnav
Takze kdyz spocitam veskere naklady na provoz auta nizsi stredni v vetsim najezdem, napr. tech 200tkm, tak se bavime o cca. 1M Kc.Tudiz uspora na palivu, ktera se navic "vraci" az po urcitem najezdu, je skutecne zanedbatelna.
tommi_d
a 63 kw 1,2 TSI u Golfa je potom čo ?
tesnav
A taky nejni tak moc. Diesely si vydobyly slávu v době, kdy spotřeba benzínů byla o 50% a často i o více jinde. Dnes těch 15-20% znamená zhruba jeden litr, takže v reálných nákladech cca. 0,30 Kč/km.

Když si vezmu, že příplatek za stejně výkonný diesel je stále nezanedbatelných pár až hodně desítek tisíc, propočítám veškeré náklady na vlastnictví auta (z nichž je velká část fixních), tak v případě běžného soukromého českého nájezdu okolo 12tkm/rok vůbec nemá smysl řešit spotřebu, protože tam se diesel nevyplatí nikdy. A u velkých nájezdů to bude ve finále rozdíl v řádu několika málo procent.
_MT_
Nějak jsi zapomněl na to, že mají rozdílnou výhřevnost.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Globální modely pro nadcházející období. [odkaz]
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
>😁 >😒]
JaMM
... s udajom 99 g?! ;-\
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
no.. troufám si doufat, že zrovna tady snad množství lidí větší než malé...
😉
Avatar - Midlosek
Midlosek
toho eko ekoboostu s ekoboostem se papírově srovná už po nájezdu pouhých 85 000 km.
No lidi, nekupte to >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
??
Avatar - Midlosek
Midlosek
?? proč koupit právě 99g?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
no a proč koupit auto, který ma maximálku 218km/hod?
Prostě je to lepší než konkurence... kolik aut má produkci CO2 pod 100g?

Jo, uživatelsky je Ti to u nás jedno.. ale ten CO2 se bere spálením benzínu = je to neklamné znamení nízké spotřeby..
😉
Avatar - Midlosek
Midlosek
Ano, papírově až 0,4 l, což Ti vrátí těch 15 000,- Kč rozdílu pořizovací ceny přibližně po ujetí 85 000 km 😉 . Motivace k pořízení dražší 99g proti normálnímu 1,0 EcoBoost se tedy rovná = 0 a to je trochu problém 😉
tesnav
A je to naprosto stejny problem, jako treba "navratnost" naftaku proti benzinu, ktera v nekterych pripadech atakuje 200tkm.

Takze v tom zadny problem nebude.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Tak tedy dobrě, alespoň jeden rozumný důvod zaplatit za "stejný" motor o 15 000,- Kč víc?
tesnav
Jeden? Treba ten, ze ho z nejakeho duvodu chci? A je zcela irelevantni, proc. Staci, ze na to mam. Nebo ze chci kombi, aniz ho realne potrebuji. Nebo pohon 4x4. Takovy nebo onaky motor, tzv. vybavu atd. atd.

Existuje nejaky racionalni duvod, aby si clovek koupil treba OII v nafte se slabsim dvoulitrem a ne 1.4TSi? Obe auta byla co do jizdnich vykonu srovnatelna, jedno jezdi za 6,36 a druhe za 7,05. Takze 0,24 Kc/km. Rozdil v cene 80tKc (?), to tipuju, stare ceniky nemam. Takze "navratnost" pres 300tkm. A presto byl rozdil v prodejich nasobny pro naftu.

A to je typicky priklad toho, kdy jdou racionalni duvody stranou a nastupuje chci/nechci, libi/nelibi ...
Avatar - Midlosek
Midlosek
Ted uz uplne prestavam rozumet reci tveho kmene, srovnani nejakych naftovych a benzinovych Oktavek, nepotrebnych kombi, 4x4 a penezich, ktere nekdo chce jen tak vyhodit navic, kdyz si porizuje levny vuz pro rodinu jen z duvodu, ze na to ma... 8-s
tesnav
A co nechápeš na jednoduchém faktu, že při koupi auta hrají důležitou, ve finálním rozhodování často tu rozhodující roli, faktory iracionální? Nebo máš pocit, že se na našem trhu prodávají pouze Dacie v základu, což je objektivně auto, které má naprosto nejlepší poměr cena/výkon (resp. užitná hodnota). Neprodávají, protože skoro každý je ochoten si za něco připlatit – viz. i tato diskuze. Takže někdo chce lepší motor, jiný se dívá na palubovku, třetí na design, čtvrtý chce tu nebo onu značku a další nějakou tu „výbavu“ …
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
a Focuse bych nechtěl... ale prý je těžkej a drahej.
Váží 1306 kg... a má na to 92kW.
Vámi oslavovaný Rapid má s aspoň trochu srovnatelným motorem váhu 1230kg a má na to 90kW...
Takže u Raapida - hvězdy - je to 10,1 kg na koně... a u Focuse - odpadlíka - je to 10,5kg na koně!
A to slušně vybavenej Focus stojí 414.900,- Kč... a ten Rapid 463.900,- !!
To se na mě nikdo nezlobte... ale proti Rapidovi je to pořád PAN auto, ten Ford.
A přitom je levnější... prostě nechápu.
:-!
tradon
tak třeba já bych se nevydržel den co den koukat na tu divnou palubovku od Fokusu, to už raději ty tvrdý plasty od Rapida 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
jo, že se mi to nelíbí taky píšu nahoře.
Ale tady nikdo neříká: nelíbí se mi palubka... tady čtu: na tak těžký auto je tenhle motor slabej. A je to strašně PŘEDRAŽENÝ.
😉
Avatar - Doval
Doval
Napriklad ja za jazdy nepozeram na palubovku, ale na cestu. A pri tom pozerani sa na cestu ocenim, ze pod sebou citim podvozok Focusu a nie podvodok Rapida.
mrazik
Kdyz nekomu reknu, ze mam S-Maxe s 1.6 EB benzinem, vetsina si klepe na celo, ze jsem blazen, tak tezky auto a tak malej motor, to bude strasne zrat, nepojede to a motor dlouho nevydrzi. Svezu je a spadne jim celist. Motor pro normalni jizdu nemusim tocit, defacto s tim jezdim jako s naftou (rozsah otacek) s tim, ze v pripade potreby ho vytocim a svizne predjizdeni neni problem. Nekoukejme na predsudky, doporucuji se s tim 1.0 EB svezt a budete velmi prijemne prekvapeny.
Naftu jsem mel a nebylo to spatne, ale na me kratke jizdy a po meste volim radeji benzin a hlavne bez DPF.
tesnav
Ber to tak, ze se dodnes spousta lidi nesmirila s tim, ze to, co probehlo pred 15 lety u naftaku, kdy litrove vykony sly nasobne nahoru, tak totez ted probiha u benzinu.

A navic, vetsina z nas si pamatuje ty tupe a nevyrazne atmosfery o objemu 1.6, ktere byly v te dobe synonymem "optimalni" motorizace v nizsi stredni, pricemz objem 1.8, ne-li primo 2.0 byl zarukou dobreho svezeni. Takze to, ze dnes bezna 1.6-ka jede stejne, jako nedavno pomalu 2.5litr (a to uz byl kurna motor) je proste mentalni aproblem, se kterym se momentalne marketing musi prat.
Avatar - Otrava
Otrava
A kolik si tak v průměru bere ta 1.6ka? Ptám se proto, že ve SM právě v S-Maxu docela zazářila a spotřeba byla proti očekávání poměrně dost nízká.
mrazik
Normalni jizda kolem 8.5 - 9 litru, z toho 50% mesto, 20% dalnice, 30% okresky. Dalo se by i za 8, nebyt toho mesta a kratkych tras (skolka, skola). Po dalnici pri 130 tacho osciluje okamzita kolem 8.
Vubec se nedivim, ze ji chvalili, motor se velmi povedl, plus vyborne odstupnovana prevodovka - nizsi rychlosti (1 - 4) jsou kratsi, coz se hodi do mesta.