Ojetiny
super článek. U nafty mohou odejít vstřikovače. Jen víc takto odborných testů s tak pravdivým titulkem. Z testu jsem se nedozvěděl nic,kromě toho,že turbo stojí desítku.
aneb když kupujete ojetinu, dejte si pozor na skryté vady 8-s 8-s :no: Jistě, je to skryté PR, ale jestli je něco zoufalost, pak nazývat tyto rady radami odborníka. Nedoszvěděl jsem se absolutně, ale absolutně nic. A to už muselo dát hodně práce napsat tolik slov o ničem >😒]
Vždyť ani není jasno, kdy proběhl FL, které motorizace jsou vhodné a které ne, které řady 1.5 dCi nebrat a které naopak ano, že byl problém především v servisním intervalu, ...
A že jde o model, kde zcela zásadně záleží na modelovém roce! Co platí pro původní ročníky z počátku výroby, už zdaleka neplatí pro modely (minimálně) po FL...
Vždyť ani není jasno, kdy proběhl FL, které motorizace jsou vhodné a které ne, které řady 1.5 dCi nebrat a které naopak ano, že byl problém především v servisním intervalu, ...
A že jde o model, kde zcela zásadně záleží na modelovém roce! Co platí pro původní ročníky z počátku výroby, už zdaleka neplatí pro modely (minimálně) po FL...
Přesně tak Renault se po problémech s první (!!) generací 1,5dCi, 2,2dCi a 3,0 (nebo 3,5 teď si nejsem jistý) chytl za nos a provádí generační obměny snad s každým modelovým rokem. Proto platí, že např. v Laguně je jiná 1.5. dCi v roce 2012 a jiná v roce 2013. Dnes už patří tyto motory k těm nejspolehlivějším co mají. Jen je třeba se o ně umět starat (zkrátit interval výměny oleje a tankovat kvalitní naftu).
Nissan třeba 1.5 dCi montuje už poměrně dlouho, zkrátil interval výměny oleje z 30 na 20t km a motory šlapou jak hodinky.
Nissan třeba 1.5 dCi montuje už poměrně dlouho, zkrátil interval výměny oleje z 30 na 20t km a motory šlapou jak hodinky.
Tak tá výmena po 30 tisíc km bol skôr marketingový, keď túto správu počuli odborníci ohľadne mazania a olejov, tak sa chytili za nos. Faktom je, že máloktorý olej vydrží v prevádzkyschopnom stave takú štreku. Postupne jeho kvalita ide dole a ťahať do dlhšie ako 20 tis. km nie je rozumné a motoru to rozhodne neprospieva. Žiadnemu. Ja osobne mením po 15 tisíc - nie je to položka, ktorá by motoristu zruinovala a ako investícia do kondície a životnosti motora dáva zmysel. Bez ohľadu na značku.
Neboj, za chvíli se tu zjeví ten nejpovolanější odborník na renaulty Áda a vysvětlí ti že všechny motorizace stojí za *** >😁 >😁
To se pleteš, že byl problém v servisním intervalu. To je prostě ze strany automobilky řízená životnost auta. Oni nechtějí, aby ti to jezdilo 20 let. Oni chtějí aby se to co nejdřív po záruce pokud možno draze porouchalo. Buď vysolíš kotel peněz na opravu nebo si koupíš nový. A hloupí lidé stále budou používat long life oleje a měnit po 2 letech nebo 30000 a to i u úplně nového motoru, který se teprv zabíhá a produkuje nejvíce špon a kovových částeček za celou dobu svého života.
Ty asi žiješ v éře 120tek ne? Špony a bordel?! To snad nemyslíš vážně! Olej po 30 tis. NENÍ žádný problém, jen musíš koupit to nejlepší, např. Castrol Edge long live, jasné zaplatíš, ale ten olej po 30 tis. lepší parametry, než sračkovej Ecolube jako nový! Zkrátit interval má smysl, když je auto používané převážně ve městech, tedy na krátké trasy a za celý den se ani pořádně neohřeje. Při standartích větších přejezdech a stálý otáčkách je motor podstatně míň namáhanej. Např. můj Megane má poslední možnou generaci 1,5 dCi a za prvních 10 měsíců jsem na něm najel 30 tis., 90% meziměsto, né dálnice, denně 2x krásně prohřátej motor... pak sem se přestěhoval a dlouhý trasy byly spíš vyjímkou, teď na podzim jsem měnil olej, opět po 30 tis. Nyní s autem jezdím kombinovaně (50 - 60% město, zbytek mimo / dálnice)... kdy si myslíš, že budu měnit zas? Ano za cca 25 000 km 😉 Jinak je to samozřejmě poruchovej krám... za téměř 3 roky provozu a nájezdu 65 tis. jsem musel měnit jednu žárovku.
ááá panáček je zřejmě znalec. KAŽDEJ motor se zabíhá a v průběhu toho záběhu se v něm hromadí kovový mikročástečky vzniklý vzájemným "sedáním" jednotlivých dílů. Jasně je tam olejovej filtr aby to pochytal, ale ten není všemocnej V zájmu každýho soudnýho majitele novýho auta je co nejdřív tenhle první olej s abrazivem vzikajícím zabíháním motoru co nejdřív vyměnit. Každý olej po 30 tis je špinavá melta bez aditiv s mazacími schopnostmi někde úplně jinde než měl nový olej. Neexistuje žádný olej, který by bez ztráty vlastností vydržel v motoru na 30 tis km. A to jestli seš natolik blbej, že vyhodíš za olej 1000 korun za litr a budeš si myslet, že tím to máš na 30 tis km v pohodě, tak marketinový oddělení automobilek odvádí evidentně dobrou práci, když nachytá tolik věci neznalých lidí. Paráda máš najetejch 65 tis. To by byla celkem ostuda aby se na tom autě něco sypalo. Jsem zvědavej jak ti bude motor fachat s tímhle přístupem na dvou kilech a nezapomeň ho studenej pěkně pohonit. To mu taky dělá dobře. Ale ty si to vlastně můžeš dovolit máš hyper super olej a ten to všechno vyřeší.
proč ta agrese 😄
Nevím proč tu vytahuješ všemocnost kvalitního oleje, jenom chtěl napsat, že long life olej není nesmysl jak se všude píše. Mně by to docela zajímalo, protože "stará škola" tvrdí že long life je nesmysl, automobilky a autorizáky tvrdí, že je to bez problémů... z toho co vím, tak pravda bude asi někde uprostřed, ale jsou to jen spekulace 😄
Nevím proč tu vytahuješ všemocnost kvalitního oleje, jenom chtěl napsat, že long life olej není nesmysl jak se všude píše. Mně by to docela zajímalo, protože "stará škola" tvrdí že long life je nesmysl, automobilky a autorizáky tvrdí, že je to bez problémů... z toho co vím, tak pravda bude asi někde uprostřed, ale jsou to jen spekulace 😄
Co jinýho mají autorizáky říkat, když to tak automobilka stanoví. Když se pak dělá srovnávací test včetně servisních nákladů na třeba 3 roky, longlife srazí cenu dolů. A jak tu psal už kdosi dole, některé automobilky rozhodně nemají zájem , abys s autem najezdil půl mio km. Co by potom prodávaly? Rozhodně nevidím důvod brát kritiku servismanů na longlife na lehkou váhu.
automobilky to tvrdí, protože oni nechtějí aby ten motor vydržel co nejdýl. Oni potřebujou aby vydržel přes záruku, pak už je to nežádoucí, protože potřebujou prodávat nový auta ne, že v tom budou lidi jezdit bez poruchy 20 let. A autorizovaný servisy musí tvrdit to samý. Nemůžou chcát proti větru. Ano long life olej je nesmysl a intervaly 30000 km škodí motoru.
No, takže ses odhalil... jestli si myslíš, že v první náplni je dneska abrazivo, jak tě to pravděpodobně učili před 30 lety na škole, tak seš hodně mimo. Ty si myslíš, že by si Renault, popřípadě jakýkoliv jiný výrobce dovolil výměnu oleje s abrazivem po 30 tis. aniž by o tom informovali? Máš vůbec představu o dnešní přesnosti obráběcích stojů a o finálních povrchových úpravách ty mikro částečko?! Meleš tady absolutní blbosti! O chování se k dieslovým motorům toho vím dost a taky vím, kam jde vývoj olejů a jejich mazací schopnosti. Nejsem blbej, když dám za litr oleje 550 Kč, blbej je ten, kterej za něho dá 80 Kč a myslí si ,že mu vydrží mazat 15 tis. NE, ten olej maže hůř, než prémiový olej po 30 tis km. Jasně, Pepa v hospodě říkal, že je to na *, on tomu přece rozumí víc, než nějací blbí odborníci v automobilkách >😒] Jo a mimochodem, asi to je u tebe běžný, ale se studeným motorem ti moc nedoporučuji vytáčení, není to pro motor a mazání to nejlepší...a jestli tam máš Ecolube olej...raději ten motor nevytáčej ani zahřátej. A poslední rada, když máš optimální teplotu vody, ještě to neznamená, že máš optimální teplotu oleje.
Hele seš úplně mimo, ale tak si v tom bludu žij dál. Ano povídal mi to Pepa na návsi v hospodě. A ten samý Pepa, který mimochodem dělá u firmy Castrol technika mi dokonce ukazoval výsledky testů z laborky jak vypadá jejich long life ze služebního auta po 12 a po 20 tis. Už na 20 tis byl ten olej zralej na výměnu natož ho tam hoblovat dalších 10 tis. Do svýho soukromýho auta long life nedává a mění po 15 tis. A vůbec mi neměl potřebu lhát nebo něco falšovat. My od Castrolu totiž nakupujeme sudy hydraulickýho oleje, ale ani litr long life, takže to jsme se bavili jen tak pro zajímavost. Názor takovýho člověka má pro mě daleko větší váhu než amatérský řeči nějakýho adamikose. A jestli si myslíš, že moderní motory se nezabíhají a vykazují už od 0 km stejný parametry co se týče výkonu a spotřeby jako po ujetí řekněme 30000 km tak si ještě asi nikdy nejel novým autem. Doplň si znalosti pak přijď diskutovat na server o autech.
Nevím, co bych si měl doplňovat, ani trochu mě nazájímá názor nějakýho technika od Castrolu o jejich kvalitě long live olejů, navíc, když pracuje s úplně jinýma olejama. To je to stejný, jak kdyby skladník pracující u Sony říkal něco o tom, že jejich poslední televize stojí za prd, protože kluci v laborce říkali >😁 NIKDE jsem nenapsal, že motor vykazuje úplně na chlup stejné parametry, jako po zajetí. Není tomu tak, ten rozdíl je např. u mýho Megana asi 0,1l / 100 Km a je asi malilinko tišší (po třech letech si to už přesně nepamatuju). ALE a to je podstatný a to si dobře zapamatuj, v 80. (a možná v 90.) letech se minimálně do Škodovek závaly do oleje abrazivní příměsy v úplně jiných poměrech a to z důvodu finální povrchové úpravy velice podobné např. lapování...ten olej se musel vyměnit po cca 5000 Km, jinak hrozilo poškození/ucpání filtru a tedy narušení olejového chlazení. Dnešní první náplň obsahuje tolik abraziva, jako ta druhá třetí, čtvrtá, atd. Měnit tedy první olej dřív, než předepisuje výrobce je blbost a tvoje zbytečně utracené peníze. Interval po 30 tis. je možná spekulativní, ale jsem přesvědčenej, že kdyby to nějak ovlivnilo výdrž motoru a jeho součástí, tak by si to v životě nedovolili... nebo mi snad chceš tvrdit, že automobilka s takovou pověstí, jakou Renault má, by si dovolila tvrdit, že 30 tis. není problém, ale přitom sami věděli že to problém je? A k tomu všemu dali záruku 5 let nebo 100 tis. Km (teď myslím 120 tis. Km) To by přece udělal jen blázen! Znovu opakuji, že na olej a jeho životnost má celkem vliv způsob používání auta ... když najedu ročně 20 000 km v drtivé většině po městě, půjdu olej vyměnit. Když mu dám kombinovaný, nebo dokonce hlavně meziměstský provoz (tzn. motor pracuje hlavně ve stálých otáčkách při optimálně prohřátém oleji), nemám důvod jít na výměnu dřív, než je předepsaná a věz, že ten olej bude v lepší kondici, než při městským provozu po 20ti tis. Km. Pak, existují jiné nároky na mazání hlavně s nárustem otáček, takže při průměrných otáčkách u dieslu řekněme 2200 ot/ min. se bavíme o jiné námaze, nž u benzinu (atmosferického hlavně), který pracuje v jiných otáčkách (3 - 4 tisíce). Když jsem měl Megane 1 coupe 2.0 16v 110 kW který točil až 7000 ot./ min. Tak sem olej měnil po 15 tis. maximálně... No a nakonec k tomu novýmu autu... Mám Megane 3 1,5 dCi od novýho, najeto 65 tis. a skoro 3 roky, se zajetím jsem spokojenej 😉
Hele mě to nebaví se s tebou dohadovat. Měň si olej jak chceš. Konec konců je to tvůj motor. Hlavně, že ty sám seš přesvědčenej, že použití long life nemá na motor negativní vliv. Jinak samozřejmě souhlasím, že použití auta (město nebo mimoměsto) se na oleji podepíše. Motoru samozřejmě svědčí když může jet zahřátý při optimálních otáčkách. Na druhou stranu časté pojíždění se studeným motorem mu dobře nedělá a olej rychleji degraduje.
Podle testů, kterej si nechal dělat castrol i olej longlife ztrácí po 18k km svoje mazací vlastnosti. Pokud jezdíš na olej po 30k km tak přeju šťastnou krátkou cestu. Měním po 10 a olej má dost, dávám kvalitní olej Total. U vw nám sám autorizovanej servis doporučil zkrátit interval na max 20 ze 45 tisíc. Prej jich tam pár pěkně zajetejch už měli s dlouhým intervalem
>😒]
>😒]
protože jiné vozy skryté vady nemají!!! 8-s :no😒br />
ten odstavec o kartě, to jsou panečku bláboly.
no a sportovněji založení řidiči? ti jistě ocení olítanou jedničkovou oktávii v dechtu a holobytě. však správný sporťák výbavou neoplývá, akorát to přidává na váze. no ni.
ten odstavec o kartě, to jsou panečku bláboly.
no a sportovněji založení řidiči? ti jistě ocení olítanou jedničkovou oktávii v dechtu a holobytě. však správný sporťák výbavou neoplývá, akorát to přidává na váze. no ni.
Mi tam schází svazek elektriky ke vstřikům.... 1,9 dCi i 1,5 dCi. Díky němu si auto občas běží na tři válce, stačí však sundat kryt motoru a zahýbat se svazkem a ono se to zase chytne >😁 občas se to samo opraví při přeřazení když se motor pohne. Od Rencka jedině Benzín i když je pravda že 1,5 dCi je asi to nej co kdy vyplodili a schová do kapsy mnohdy konkurenční motory... Teda když zrovna finguje
Zaujímavé, mám druhý Renault s týmto motorom. Prvé auto som kupoval jazdené, a aj keď s ním nejaké problémy, tak nie so samotným motorom.
Psal jsem někde že je to závada napříč vyrobenými kusy?
Píšeš "od Rencka jedině Benzín", takže áno, vyznie to práve tak.
Zkuste zlanařit na takový testy pana Vaculíka, aspoň tady ty diskuze budou žít a články budou o chlup kvalitnější než obecný rady od Auto ESA :yes:
To ano, Vaculík umí psát záživně, možná by nám k tomu ještě přidal něco milého o řidičích začátečnících a zmatených fandech a odpůrcích... ale zrovna Bazar je s přehledem nejlepší rubrikou současného SM s kvalitními redaktory/odborníky.
Pan Vaculík je výborný teoretik a umí psát opravdu čtivě, jenže jeho teoretické úvahy se s realitou občas poněkud více rozcházejí.
Tak o kartě ze je neskladna ctu všude, já si ji nemůžu vynachvalit. Do kapsy ji dam k telefonu a vůbec o ni nevím, když mám klíč od auta tak mi tak nějak překáží. Mám megana s tímto motorem, r.v. je 2007 a bez jakýchkoliv závad. Jak se tu psalo o vstrikach tak to se týkalo od 74kw níž, 78kw má Siemens (ted continental) a tam už se to nedělo, nebo ne tolik oproti delphi. Myslím ze auto je kvalitní a spolehlivé, jen z počátku servis po 30k km byl pruser.
Jenže s tím servise po 30 000 jezdili prakticky všichni, takže motory jsou načaté. Samozřejmě pokud někdo koupil auto nové a od začátku měnil olej častějc, bude to na autě znát. Jenže, jak to poznat u auta v bazaru??? Jinak ta karta je spíš otázka zvyku. Mě svádí k uložení do peněženky a to je samozřejmě blbost. Mobil jsem si vybral menší a tenčí, aby neobtěžoval a tak se mi k němu kartu také dávat nechce. Pořád ji přendavám z jedné kapsy do druhé a prskám vzteky - nemyslel sem si, že mě to bude tak sr...
Také jsem jednoho dva roky vlastnil. Benzín 1.6 z 2005. Koupen u Renaultu dva roky starý po firmě. Pohodlný, příjemný, prostorný. V té době o třetinu levnější než stejná OII. Při dodržování limitů jsem se vešel i ve čtyřech lidech na cestě za dovolenou do sedmi litrů. vyloženě úspornou jízdou se dá jet za šest. Hm... kolik že si průměrně vezme 1.2 nebo 1.4 v stejně staré krátké Fábii? Co chybělo byl pro dálnice šestý stupeň převodovky. V té době to bylo normální a za pár let už byla šestka k mání. Systém zasunovací karty a tlačítka mi naprosto vyhovoval. Dá se to využít jako "manuální" start-stop a při mých téměř 190cm jsem se konečně nemlátil kolenem do klíčku v zapalování. A proč jsem ho měl jen dva roky? Protože se moc líbil jednomu zloději 😒
Mam sluzebni Fabii II. Vyroba 2012 motor 1,2 HTP 44kw. Je pravda, ze jezdim jen sam a dlouhe trasy, ale spotrebu mam pri klidne a predvidave jizde 5 litru a kdyz jezdim tak nejak klasicky tak 6 litru. Podotykam, ze pocitam dle tankovani, nemam palubni pocitac a udaje z CCS a knihy jizd mi automaticky pocitaji spotrebu vzdy na konci mesice. Ano i Fabie HTP mi jela uz za 10 litru, ale taky mi jela za 4,8 (vzdy dle dotankovani). V prumeru mam mezu 5,8 - 6,1.
Neviem ako páni prišli na to, že karta má od skladnosti ďaleko, ale ja rozhodne tento názor nezdieľam.
Dovolím si popísať moje 4-ročné skúsenosti s najnovšou verziou handsfree karty Renault: je veľká asi ako malý android (napr. HTC Wildfire S [odkaz] čiže keď si ju dáte do vrecka spolu s mobilom, neexistuje šanca, že sa karta zlomí (vlastne neviem si predstaviť aby sa bežným spôsobom používania zlomila) a vďaka tomu, že je pomerne tenká, (ale nie krehká) vo vrecku vôbec necítite, že ju máte.
Jednoducho prídete k autu s kartou, ruku priložíte ku klučke hociktorých dverí aby snímač zaznamenal pohyb a auto sa v sekunde odomkne. Takto isto odomknete aj kufor s tým, že na ňom nie je snímač, stačí len stlačiť tlačidlo na otváranie.
Keď chcete naštartovať, nemusíte kľúč ani vyťahovať z vrecka alebo tašky, stačí len krátko stlačiť tlačidlo start a keď bude riadacia jednotka pripravená, auto naštartuje (1 až 3 sekundy v závislosti od podmienok).
Keď odídete od auta na vzdialenosť cca 3 metre, auto sa samo zamkne a oznámi vám to pípnutím. Vďaka tomu neexistuje možnosť, že sa auto samo zamkne s kartou vnútri.
Neviem aký praktickejší systém redaktor pozná no ja si myslím, že som za 4 roky kompetentný zhodnotiť dobré aj zlé stránky tohto systému a hodnotím ho ako bezchybný.
Jediná vec ktorá obmedzuje používanie je zhruba ročná výdrž baterky ale počítač vám dá dostatočne vopred hlásenie, že by bolo dobré baterku vymeniť.
Auto, bez tohto systému už nechcem.
Dovolím si popísať moje 4-ročné skúsenosti s najnovšou verziou handsfree karty Renault: je veľká asi ako malý android (napr. HTC Wildfire S [odkaz] čiže keď si ju dáte do vrecka spolu s mobilom, neexistuje šanca, že sa karta zlomí (vlastne neviem si predstaviť aby sa bežným spôsobom používania zlomila) a vďaka tomu, že je pomerne tenká, (ale nie krehká) vo vrecku vôbec necítite, že ju máte.
Jednoducho prídete k autu s kartou, ruku priložíte ku klučke hociktorých dverí aby snímač zaznamenal pohyb a auto sa v sekunde odomkne. Takto isto odomknete aj kufor s tým, že na ňom nie je snímač, stačí len stlačiť tlačidlo na otváranie.
Keď chcete naštartovať, nemusíte kľúč ani vyťahovať z vrecka alebo tašky, stačí len krátko stlačiť tlačidlo start a keď bude riadacia jednotka pripravená, auto naštartuje (1 až 3 sekundy v závislosti od podmienok).
Keď odídete od auta na vzdialenosť cca 3 metre, auto sa samo zamkne a oznámi vám to pípnutím. Vďaka tomu neexistuje možnosť, že sa auto samo zamkne s kartou vnútri.
Neviem aký praktickejší systém redaktor pozná no ja si myslím, že som za 4 roky kompetentný zhodnotiť dobré aj zlé stránky tohto systému a hodnotím ho ako bezchybný.
Jediná vec ktorá obmedzuje používanie je zhruba ročná výdrž baterky ale počítač vám dá dostatočne vopred hlásenie, že by bolo dobré baterku vymeniť.
Auto, bez tohto systému už nechcem.
Máš samozřejmě naprostou pravdu a snad všechny vlastníky co znám si tuhle kartu nemůže vynachválit (včetně mě). Problém s redaktory (kromě toho, že co není z německa je špatné) je hlavně to, že ji buď neumějí používat a nebo se dostanou do styku s klasickou nehandsfree kartou, kde to takto nefunguje. Podle toho pak posuzují i handsfree kartu.
:yes: Konečně se vyjádřil někdo, kdo kartu opravdu využívá a ne o ní jen píše... ale ono e😜ert auto esa je jen e😜ert... ne uživatel... stejně jako novináři jsou jen pisatelé a ne uživatelé...
Jo , jo novináři. Dnes jsem si koupil Autotip a byly tam mimo jiné dva testy- v jednom golf porazil (a dost výrazně) mercedes A a BMW 1, ve druhém passat roznesl na kopytech A4.Na co kupovat drahý auta, když tu máme vw.
Ešte ťa to baví vyhadzovať prachy za AutoTip? Ja som prestal kupovať asi pred rokom práve kvôli takým (objektívnym) testom kde buď VW alebo Škoda vyhrá úplne nad každým... Nechcem týmto značkám uberať na ich kvalitách ale čoho je veľa toho je veľa. 8-s :no: žiaľ podobný prístup vídavam aj tu na auto.cz... ;-\
Karta z jiného soudku.
Já ji teda zlomil >😁
Neměl sem tu handsfree a byl to ten první typ.
Jinak výhoda ve skladnosti oproti klíčku je snad neoddiskutovatelná! Vejde se všude a nepřekáží... pokud ji nedáte na zadek a sednete si >😁
Ještě jedna nevýhoda je, když dojde baterka,nebo se poškodí, tak se auto hůř otevírá a zavírá.
Já ji teda zlomil >😁
Neměl sem tu handsfree a byl to ten první typ.
Jinak výhoda ve skladnosti oproti klíčku je snad neoddiskutovatelná! Vejde se všude a nepřekáží... pokud ji nedáte na zadek a sednete si >😁
Ještě jedna nevýhoda je, když dojde baterka,nebo se poškodí, tak se auto hůř otevírá a zavírá.
Tak ak si si nevšimol, v tej karte si mal zasunutý plochý kľúč na mechanické otvorenie dverí pre prípad, že by si zabudol vymeniť baterku alebo zlomil kartu...
Já si nemyslím, že je ta karta neskladná, ale zbytečná. Nevidím jediný důvod proč bych si to měl pořizovat místo klíčku. Používání sklopnýho klíčku na dálkový ovládání mě nijak neomezuje ani mi nepřijde oproti kartě nekomfortní. Podle mě je jedno jestli strčíš do sloupku řízení klíček a nastartuješ nebo jestli strčíš kartu do palubky a nastartuješ knoflíkem. Je to prostě naprosto zbytečnej prvek, který je navíc sem tam zdrojem zbytečných poruch.
Až kartu někdy vyzkoušíš (myšleno tu pořádnou, handsfree), pak je možné posoudit. Pokud to říká někdo, kdo s ní nemá ani se***vou zkušenost, je to jen plácnutí do vody. 😉
Pokud to ovšem bereš takto, nejspíš ti jako nejvhodnější vůz připadala Škoda 105/120.... jet jela a nic navíc speciálního neměla >😒]
Pokud to ovšem bereš takto, nejspíš ti jako nejvhodnější vůz připadala Škoda 105/120.... jet jela a nic navíc speciálního neměla >😒]
co sem jezdil novým meganem tak to mělo kartu zastrkávací, žádnou handsfree. Víš možná si to ještě nepostřehnul, ale Škodovka taky dělá klíčky, který už nemusíš strkat do zapalování a stačí ho mít v kapse, ale pořád nechápu tu výhodu, proč to nemít viset na klíčích ale hlídat si krom klíčů, mobilu a peněženky ještě nepraktickou kartu? 8-s
No fíha, po 14 letech na to Škoda taky přišla? V čem je podle tebe klíček Škody praktičtější než karta Renaultu? >😁 Kartu strčíš do kapsy a na zbytek ti poradím pořídit si malou tašku a nemusíš nikde nic hledat... >😒]
já netvrdím, že Škoda je nějakej průkopník v zavádění novejch technologií. Jen mi uniká výhoda karty oproti klíčku.
Skladnost by mohla být jedna z výhod. Ano vliv na funkci proti klíči žádný nebude, ale proč měnit kartu za klíč, když se na kartě 14 let zpátky začínalo?
Klíč od auta mám normálně na svazku klíčů od baráku, takže mě nijak jeho nošení neobtěžuje. Vzhledem k tomu, že je sklopnej mě ani nepíchá do stehna prostě o něm vůbec nevím. Tím, že je na svazku s ostatníma klíčema ho nemusím extra hlídat. Mám ho prostě vždycky s sebou. Kam bych si dal startovací kartu nevím. Na klíče těžko. Do peněženky je tlustá. Tvou otázku bych teda formuloval jinak. Proč si připlácet za kartu, když nemá žádnou výhodu?
U Renaultu dostaneš grátis buď normální kartu nebo si lze připlatit za handsfree verzi. Například klíč u Meganu nenajdeš. Výhody handsfree zde byly uvedeny, nemusíš ji odnikud vytahovat, hodíš do taštičky a o nic se nestaráš. Velmi jednoduché řešení. Pokud je někdo kastelánem, nejspíš mu jeden klíč navíc nevadí. Jsi navíc prvním člověkem, u kterého vidím, že nosí klíč od auta na svazku s dalšími klíči 😉
Je to o pohodlí, ale to člověk pochopí, až vyzkouší.
Je to o pohodlí, ale to člověk pochopí, až vyzkouší.
Jo jo to chápu, že si můžeš pořídit za příplatek handsfree verzi. Já nechápu tu výhodu HF karty oproti HF klíči. Aha tak ty nosíš na zápěstí tu dědkovskou koženou taštičku, tak to ti pak samosebou karta nepřekáží. Já nic takovýho nepoužívám. Na klíčích mám klíč od bytu práce, posilky a auta. Nejsem kastelán, ale i tak pokud nebydlíš ve stanu nějaký ty klíče přeci jen máš a neustále s sebou taháš. Já s Megošem už taky jezdil a starat se navíc o kartu mě právě trochu štvalo. Čili pohodlí sklopnýho klíčku nepotřebuju ničím nahrazovat děkuju 😉
Určitě, pro tebe existuje jen dědkovská kožená taštička >😁 Holt musíš někdy vyrazit i do jinejch kšeftů, ale pravda tam jsem dědkovské zákazníky neviděl... Nejsi kastelán a nosíš při sobě klíče od všeho možného a ještě je to pohodlnější, no neberu ti to. Holt kastelán 😉
Já ti ten tvůj "módní doplněk" nezávidím. Nemusím mít všechno. Nosím klíče od míst kam se pravidelně potřebuju dostat. To je u dospělých lidí celkem normální. Jednou ti rodiče svěří klíče aspoň od bytu a taky to poznáš. >😁 Ale poradím ti. Jeden klíč se dá ještě nosit na šňůrce na krku >😁
Jsem rád, že nezávidíš, takových už moc není... Vidíš skvělá rada, ale jak jsi sám psal, nemusím mít všechno, tak jestli ti visí ta kastelánská ozdoba na krku na šňůrce, to musíš být ale mačo >😒]
Máš svou pravdu a tvůj názor, jen jsi sám začal divením se, na co kartu... holt když někdo nechápe její podstatu, nemůže si ji pořídit, pak mu jenom zavazí... 8-s
Máš svou pravdu a tvůj názor, jen jsi sám začal divením se, na co kartu... holt když někdo nechápe její podstatu, nemůže si ji pořídit, pak mu jenom zavazí... 8-s
Ty seš tak krásně zmasírovanej reklamníma kecama. Prostě ti automobilka nakuká, že karta je praktičtější a klíč ti překáží a ty tomu nejen věříš, ale jseš schopnej se kvůli tomu hádat a přesvědčovat ostatní, že ta sklopka v kapse je něco strašně nepohodlnýho. Marketingový oddělení Renaultu na sebe může bejt hrdý. >😁
Chudáčku, ty musíš mít tak hrozný život, když si podle tebe někdo nechává něco nakukat. Že by jsi to říkal na základě hesla podle sebe.... no, však to znáš. Stačilo na začátku jen napsat, že nejsi vhodný uživatel handsfree karty, protože potřebuješ nutně klíč mezi ostatníma a bylo by to vyřešené. Takto jen děláš zbytečné debaty, protože nejsi schopen pochopit výhody tohoto produktu. Respektive pro tebe to není výhodou, ty potřebuješ kastelánskou výbavu. :-!
Btw.zkus si ještě jednou projít diskuzi a uveď pasáž, kde jsem tvrdil, že sklopný klíč v kapse je něco nepohodlného? O praktičnosti zde točíš od začátku jen ty, já se ti snažím vysvětlit, jak se běžně tato karta používá. Nic víc, nic míň. Tak se aspoň zamysli, než něco plácneš.
Btw.zkus si ještě jednou projít diskuzi a uveď pasáž, kde jsem tvrdil, že sklopný klíč v kapse je něco nepohodlného? O praktičnosti zde točíš od začátku jen ty, já se ti snažím vysvětlit, jak se běžně tato karta používá. Nic víc, nic míň. Tak se aspoň zamysli, než něco plácneš.
Jasný jsem úplnej chudák. Dočista si mě rozcupoval. Hele ještě něco pěknýho mi napiš ať se zasměju. 😉
Myslím, že jsi ze sebe v této diskuzi udělal dostatečné trdlo. A pro příště, když něco budeš tvrdit, aspoň si nevymýšlej 😉
A udělal jsem ze sebe větší trdlo tím, že s sebou nosím klíč od baráku, čímž jsem se v tvých očích pasoval na kastelána, zatímco ty žádný klíče nemáš. Nebo tím že osobně nevidím žádnou výhodu v použití HF karty oproti HF klíči. Já bych potřeboval,aby si mi v tom udělal jasno. >😁
Co ty bys potřeboval není moje starost 😉
Jen pro tvou informaci, v tvém úvodním příspěvku srovnáváš HF kartu s normálním sklopným klíček s centrálem.
Jen pro tvou informaci, v tvém úvodním příspěvku srovnáváš HF kartu s normálním sklopným klíček s centrálem.
Panáček je v koncích, tak se vykrucuje z odpovědi >😁
Když už nevíš, co píšeš, přečti si po sobě tvůj první příspěvek, kde,co a s čím srovnáváš 😉 Zbytek máš v diskuzi, pokud jsi ji nepochopil, opravdu za to já nemohu :-!
Co mám kde v diskuzi? V diskuzi se mi snažíš křečovitě posmívat, že narozdíl od tebe nosím klíče ale stejně sem z tebe nedostal, proč si jako zákazník mám připlatit za startovací kartu. Celou dobu se mě akorát snažíš přesvědčit o tom, že karta je lepší podle tebe snad i praktičtější, ale pořád si mi nevysvětlil proč? V čem tkví ta výhoda oproti HF klíči?
Já ovšem nikde nesrovnával HF klíč a HF kartu, pokud ano, napiš mi kde.
Já reagoval na tento tvůj úvodní příspěvek z 29.1. : "Já si nemyslím, že je ta karta neskladná, ale zbytečná. Nevidím jediný důvod proč bych si to měl pořizovat místo klíčku. Používání sklopnýho klíčku na dálkový ovládání mě nijak neomezuje ani mi nepřijde oproti kartě nekomfortní. Podle mě je jedno jestli strčíš do sloupku řízení klíček a nastartuješ nebo jestli strčíš kartu do palubky a nastartuješ knoflíkem. Je to prostě naprosto zbytečnej prvek, který je navíc sem tam zdrojem zbytečných poruch."
Já reagoval na tento tvůj úvodní příspěvek z 29.1. : "Já si nemyslím, že je ta karta neskladná, ale zbytečná. Nevidím jediný důvod proč bych si to měl pořizovat místo klíčku. Používání sklopnýho klíčku na dálkový ovládání mě nijak neomezuje ani mi nepřijde oproti kartě nekomfortní. Podle mě je jedno jestli strčíš do sloupku řízení klíček a nastartuješ nebo jestli strčíš kartu do palubky a nastartuješ knoflíkem. Je to prostě naprosto zbytečnej prvek, který je navíc sem tam zdrojem zbytečných poruch."
Karta sa dá nosiť s dokladmi. Ani nevieš, že ju máš. A ku kľúčom už nemusí pribudnúť ďalšia zbytočná hrčka.
P.S. V Škode potom tiež štartuješ jedným dotykom ako v Renaulte? Alebo držíš tlačidlo kým naštartuje, resp. kým nažhaví a naštartuje?
P.S. V Škode potom tiež štartuješ jedným dotykom ako v Renaulte? Alebo držíš tlačidlo kým naštartuje, resp. kým nažhaví a naštartuje?
Mohu potvrdit, že karta u Renaultu funguje velmi dobře ale bezklíčový Hyundai ještě lépe, nemá kartu ale vypadá jako klíč(menší, skladnější, nelze zamknout uvniř a nemusíš chodit 3m)
vypadá jako klíč. hmm tak to je špatně. To strašně překáží. Naprosto ideální je totiž 3-4 milimetry tlustá karta, která se nevejde do peněženky a v kapse si ji zlomíš když si sedneš. To je totiž ta největší pecka co si můžeš jako zákazník pořídit. >😁 Je to za příplatek takže to musí být lepší. Přeci něco za příplatek nemůže být horší ne? >😁
Ale autor nepise o handsfree karte, ale o te handsfull, kterou stejne musite vyndat a strcit do slotu. Z tohohle pohledu je to opravdu zbytecna komplikace. Obecne ty karty Renaultu jsou svoji velikosti zbytecne zranitelne, mnohem lepsi je klasicky maly "bobik", ktery se neda zlomit a ma velikost stredne velkeho USB disku. Neni duvod aby klic do auta byl vetsi nez tohle.
Ne že bychom se dozvěděli něco až tak zásadního. Jinými slovy, kdo se o auta alespoň trochu zajímá, dojde mu, že jako ojetinu je lepší koupit benzin, 1/2 problémů odpadá. Ano, 1,5 dCi problematické byly, ale co vím, tak to byly ty se vstřiky Delphi, které se nedaly ani repasovat, další generace už by to trápit nemělo. Třeba to, že k výměně žárovky je nutné sundat nárazník jsme se nedozvěděli vůbec, pro budoucího majitele ojetiny celkem podstatná věc. Opět se v testu řeší "prkotiny" jako to, že v interiéru nezastarávají plasty atd. I když to v dnešní době asi bez PR nejde, týká-li se auta, chtělo by to poněkud větší informační hodnotu.
Není nutné sundat nárazník, dokonce ani kolo, jak se občas mylně uvádí. Ano, není to úplně jednoduché a chce to hodně zručnosti, nicméně je to daň za nadprůměrnou bezpečnost v době uvedení na trh, kdy bezpečnostní "příčka" na přídi prostě umezuje přístup ke světlometům. Megane III to vyřešili tak, že je světlomet výsuvný... stejně jako Octavia II
No nevím jestli je to zrovna daň bezpečnosti. Jak Golf V. tak Mégane mají stejný safety rating a výměna žárovky trvá u Golfu asi 5 min. to o Méganu říct rozhodně nejde, viz. test Fifth Gear.
U Mégana II jsem to zvládl o dost rychleji než za 5 min. Někdy ji lepší si věci vyzkoušet a nevěřit všem těm televizním komediím. Mégane II při svém uvedení definoval nové standardy v kompaktech.
Ani v Octavii II to nie je práca na dve minúty vedľa cesty...
Ale jo, pokud to neni zatuhlý... pak se s tim páčíš i desítky minut.
Nevim jak Megane, ale při troše zručnosti to třeba u Laguny II šlo taky rychle.
Nevim jak Megane, ale při troše zručnosti to třeba u Laguny II šlo taky rychle.
Neviem, na Megane som žiarovky nikdy nemenil, ale Scenic mal k svetlám tiež hrozný prístup - na ňom som sa to naučil z dôvodu, že tí špinavci v Kestleri si za výmenu dvoch žiaroviek, čo im trvalo s prípravkom asi 10 minút (mali na to taký pozohýbaný pliešok, ktorým sa tam dostali) dokázali zapýtať 35,-€...
Ale tiež to bolo asi 10 minút trápenia a nadávok. Kangoo je na tom už lepšie, výmena žiarovky je dielom okamihu. [odkaz]
Ale tiež to bolo asi 10 minút trápenia a nadávok. Kangoo je na tom už lepšie, výmena žiarovky je dielom okamihu. [odkaz]
Vlastnil som R Megane Grandtour 2008, 63kW bez FAP. Od 0 do 112.000 km. Za 4 roky som na aute nemal jedinú poruchu, ani chybové hlásenie, nič. Auto som podpredal ako 4 ročné do AAA,/ za 5.000e, predali ho za 5600/ Na vozidle som mal pôvodné pneu /sada leto, zima/ a brzdové obloženie a kotúče.
Keď som ho kupoval uz prichádzal Megane III, takže sme mali dobru cenu. Auto malo vychytane muchy. Šlo krasne bez turboefektu, najväčší hluk robila hranata karoséria. Pokiaľ si dobre pamätám na 5ku točilo pri 130tke 3000ot.
Spotreba v lete bola 4,7 a v zime okolo 5,5. 40% jázd krajské mesto a ranné zápchy. PC som nuloval po 10.000km.
V servise na prehliadkach som NIKDY nikoho nepustil k autu bez mojej prítomnosti.
Horor bola výmena žiaroviek, keď som mal auto v záruke tak mi v Bratislave nevedeli v nedelu vymeniť žiarovky a chceli mi dať náhradne vozidlo!!! Prelepil som vrchnú tretinu svetiel zapol diaľkové stiahol ich na "4" a odišiel do Košíc. O polroka, ale v Košiciach mi dali dole naraznik a vybrali svetlomet a vymenili ziarovku. >😁 Potom som sa to naučil sám. chcelo to gynekologické ruky.
Výborné bolo, že Renault vtedy dával rovnaké brzdy aj do 63kW aj do 120kW, bola to paráda a skvele to brzdilo aj s vozíkom.
Používam teraz Lagunu grandtour 1.5dci a trochu mi lezie na nervy ta diera pri 1800 otáčkach. Inak všetko OK.
Keď som ho kupoval uz prichádzal Megane III, takže sme mali dobru cenu. Auto malo vychytane muchy. Šlo krasne bez turboefektu, najväčší hluk robila hranata karoséria. Pokiaľ si dobre pamätám na 5ku točilo pri 130tke 3000ot.
Spotreba v lete bola 4,7 a v zime okolo 5,5. 40% jázd krajské mesto a ranné zápchy. PC som nuloval po 10.000km.
V servise na prehliadkach som NIKDY nikoho nepustil k autu bez mojej prítomnosti.
Horor bola výmena žiaroviek, keď som mal auto v záruke tak mi v Bratislave nevedeli v nedelu vymeniť žiarovky a chceli mi dať náhradne vozidlo!!! Prelepil som vrchnú tretinu svetiel zapol diaľkové stiahol ich na "4" a odišiel do Košíc. O polroka, ale v Košiciach mi dali dole naraznik a vybrali svetlomet a vymenili ziarovku. >😁 Potom som sa to naučil sám. chcelo to gynekologické ruky.
Výborné bolo, že Renault vtedy dával rovnaké brzdy aj do 63kW aj do 120kW, bola to paráda a skvele to brzdilo aj s vozíkom.
Používam teraz Lagunu grandtour 1.5dci a trochu mi lezie na nervy ta diera pri 1800 otáčkach. Inak všetko OK.
[odkaz]
a hadajte kto z nich je technicky minimalne o 12 rokov mladsi a novsi 😉
to je ako porovnavat hrusky s jablkami,
ak si chcel poukazat na bezpecnost renaultu tak je ferove porovnavat auta z rovnakej doby a nie s nejakym veteranom kde je jasne ze stare auto nema sancu, totiz od roku 2000 sa na bezpecnosti aut vela popracovalo a doba pokrocila a tak je jasne ze stare auto z r 93 nema sancu. Tento test len poukazal na to ze bezpecnost dnesnych aut je uz uplne inde ako tych spred 20 rokov a je jedno ci ide o volvo alebo rolls royce alebo mercedes, test by dopadol rovnako zle pre hocijake 20 rocne auto.
Volvo 940 je auto technicky z doby favoritov z cias ked skoda este nemala ani felicie a kia robila nejake prve sportage a seat vyrabal starucke hranate trapne ibizy a tak by bol zazrak keby auto z tej doby porazilo renault z r okolo 2005-teho.
Toto video ako som uz pisal len poukazuje na to ako sa doba pohla a ako sa bezpecnost u dnesnych aut zlepsila v porovnani s minulostou kedy sa jazdilo v rakvach, porovnajme si modus s podobnym autom dnesnej modernej doby ( napriklad yaris verso, note ) a vysledok pre modus uz taky jednoznacny nebude
to je ako porovnavat hrusky s jablkami,
ak si chcel poukazat na bezpecnost renaultu tak je ferove porovnavat auta z rovnakej doby a nie s nejakym veteranom kde je jasne ze stare auto nema sancu, totiz od roku 2000 sa na bezpecnosti aut vela popracovalo a doba pokrocila a tak je jasne ze stare auto z r 93 nema sancu. Tento test len poukazal na to ze bezpecnost dnesnych aut je uz uplne inde ako tych spred 20 rokov a je jedno ci ide o volvo alebo rolls royce alebo mercedes, test by dopadol rovnako zle pre hocijake 20 rocne auto.
Volvo 940 je auto technicky z doby favoritov z cias ked skoda este nemala ani felicie a kia robila nejake prve sportage a seat vyrabal starucke hranate trapne ibizy a tak by bol zazrak keby auto z tej doby porazilo renault z r okolo 2005-teho.
Toto video ako som uz pisal len poukazuje na to ako sa doba pohla a ako sa bezpecnost u dnesnych aut zlepsila v porovnani s minulostou kedy sa jazdilo v rakvach, porovnajme si modus s podobnym autom dnesnej modernej doby ( napriklad yaris verso, note ) a vysledok pre modus uz taky jednoznacny nebude
když si bazarový kovboj může koupit jiné vozy stejné třídy - a všechny kvalitnější :yes😒br />
Přesto bych však jedno positivum vaginálního vozu viděl - nestáčejí se u nich tachometry. Z jasného důvodu... :-!
Přesto bych však jedno positivum vaginálního vozu viděl - nestáčejí se u nich tachometry. Z jasného důvodu... :-!
Tezkej zivot vid?
Skvěle Adolfe, zase perla. >😒] :yes:
Ještě jsi neodpověděl na otázku: "už se holíš Grifítku?"
ty úchyle 8-s
Třeba nemyslel zrovna v rozkroku 😉
u něj pochybuju, vzhledem k faktu, co za hrůzu mu znak Renaultu připomíná ... >😒]
Ruku na srdce, komu z nás to nic nepřipomíná? 😄
Zdravím, nemáte někdo zkušenosti s novou generaci s 1,5dCi. Jak je na tom s poruchovostí?
Přemýšlím o koupi max 4 roky starého modelu, ale pořád mám obavy z kvality...
Přemýšlím o koupi max 4 roky starého modelu, ale pořád mám obavy z kvality...
Mám tretí rok Kangoo 1,5 DCi / 78 kW / 240 Nm, zatiaľ asi 62 tis. km a absolútne bez problému.Jediný pozostatok minulosti je krátka turbodiera pri 1800-1900 otáčkach, ale nič hrozného - iba sa mu z tých otáčok nechce zrýchľovať. Stačí podradiť, alebo motor nedržať vy týchto otáčkach. Inak ťahá jedna radosť a spotreba sa drží aj v zime pod 6 litrov. Kľudne by som vzal auto s týmto motorom zase.
Spomínaná citlivosť na kvalitu paliva je reálna vec - a myslím, že nie iba u motorov Renault. Bežne už používam aditívum, stojí to pár drobných, a keď sa dá, tankujem v Rakúsku. Sám som tomu nechcel veriť, ale s rakúskou naftou šla spotreba dole asi o 0,2 litra a subjektívne ide motor hladšie a tichšie. Nie je to podľa mňa chybou motora, je to chyba našich nekvalitných palív - neviem jak u vás, na Slovensku je nafta skrátka suchá a slabo maže.
Používam aj teflonové aditívum do oleja - zvyšuje kondíciu oleja a znižuje trecie odpory. Odporúčam každému, bez ohľadu na značku a palivo, šetrí motor.
Spomínaná citlivosť na kvalitu paliva je reálna vec - a myslím, že nie iba u motorov Renault. Bežne už používam aditívum, stojí to pár drobných, a keď sa dá, tankujem v Rakúsku. Sám som tomu nechcel veriť, ale s rakúskou naftou šla spotreba dole asi o 0,2 litra a subjektívne ide motor hladšie a tichšie. Nie je to podľa mňa chybou motora, je to chyba našich nekvalitných palív - neviem jak u vás, na Slovensku je nafta skrátka suchá a slabo maže.
Používam aj teflonové aditívum do oleja - zvyšuje kondíciu oleja a znižuje trecie odpory. Odporúčam každému, bez ohľadu na značku a palivo, šetrí motor.
Mám poslední generaci 1,5 dCi (eco2) 66 kW, EURO 5, najeto 65 tis. km, starý téměř 3 roky. Turbo efekt žádný (daný výkonem), nikdy se mi nestalo, že by nechytnul na poprvé a to i při -20 st. C, jen teď v zimě je pár sekund opravdu hlučný a první start "tvrdý" (větší uatřesení motoru), drží téměř 1200 ot./min. Takže první druhý rozjezd velmi jemně, řadit klidně v 1800 ot. do minuty o motoru už pomalu nevíš. Velice rychle topí. Dosud žádný náznak zhoršené ovladatelnosti (reakce na plyn, škubání atd)... Mimochodem, 1,5 dCi je považován za momentálně nejspolehlivější v objemch do 1,6l (spolu s 1,6 TDI, jenže to je hlučnější, žravější a hůře ovladatelné).
Já mám také 1.5 dci ale 78kw a megana II. Taky nikdy žádnej problém. Souhlasím se studeným startem, chce to ze začátku klidnou jizdu tak do tech 2000ot. Je mu skoro 7let a neni mu co vytknout. Ten turboefekt se projeví s vyšším výkonem kde je jiné turbo. U 66kw to nebude tolik znát, ale já s tím problém nemám. Je fakt že když by tam nebyl tak se dá jezdit třeba na 1500ot, takhle se dusí takže kolem těch dvou tisíc je jízda ideální. Taková maličkost co mě překvapila jsou zpátečkový světla, fakt svítí a je vidět dozadu. Takový zdánlivá maličkost ale jak je to znát oproti jiným autum se nezdá.
Raz jeden novinár pri teste Renaltu,napísal: Niektoré autá sú lepšie ako ich povesť a niektoré zase horšie ako ich povesť. >😁
Každá automobilka má model,ktorí sa vydaril a aj zmätok.
Každá automobilka má model,ktorí sa vydaril a aj zmätok.
Vážení,
osobně mám Megana Grandtour 1,5 dDCi jako své firemní auto, které jsem si sám vybral, již 5 let. Za tu dobu člověk zjistí o co jde. Mám najeto 190 tkm při poměru 50:50, město😲bec při spotřebě 5,1L. Co říci? Renault nezklamal. Hned během prvního půl roku sice odešel startér při pokusu startování při -25 stupňů. Přijeli, odvezli a dali náhradní vozidlo. Při 150 tkm začalo odcházet turbo. Repase stála cca do 10 000 Kč. Po repasi jezdí ještě lépe než předtím. Občasné problémy s klimatizací, jenž jsou porovnatelné s problémy u oktávky. Ano, všechno více vrže a plasty jsou křehčí, nicméně dle mého názoru, tyto drobnější problémy korelují s rozumným cenovým rozhraním mezi Meganem a např. Oktávkou. Popravě u mého Megana mně nejvíce štve věčně vyhořelá žárovka v potkávacích světlech. Nejde mi na rozum jak to že francozští inženýři nedokáží vytvořít nějaký zlepšovák. Je mi jasné, že nyní vystupuji jako obhájce Renaultu. Ale raději bych vystupoval jako obhájce za rozumné peníze dostaneš diskutabilní rozumný výsledek. Určitě bych nehodil Renault přes palubu.
osobně mám Megana Grandtour 1,5 dDCi jako své firemní auto, které jsem si sám vybral, již 5 let. Za tu dobu člověk zjistí o co jde. Mám najeto 190 tkm při poměru 50:50, město😲bec při spotřebě 5,1L. Co říci? Renault nezklamal. Hned během prvního půl roku sice odešel startér při pokusu startování při -25 stupňů. Přijeli, odvezli a dali náhradní vozidlo. Při 150 tkm začalo odcházet turbo. Repase stála cca do 10 000 Kč. Po repasi jezdí ještě lépe než předtím. Občasné problémy s klimatizací, jenž jsou porovnatelné s problémy u oktávky. Ano, všechno více vrže a plasty jsou křehčí, nicméně dle mého názoru, tyto drobnější problémy korelují s rozumným cenovým rozhraním mezi Meganem a např. Oktávkou. Popravě u mého Megana mně nejvíce štve věčně vyhořelá žárovka v potkávacích světlech. Nejde mi na rozum jak to že francozští inženýři nedokáží vytvořít nějaký zlepšovák. Je mi jasné, že nyní vystupuji jako obhájce Renaultu. Ale raději bych vystupoval jako obhájce za rozumné peníze dostaneš diskutabilní rozumný výsledek. Určitě bych nehodil Renault přes palubu.
A jakej rok a výkon máš? Pokud je o auto dobře postaráno neni důvod aby nejezdilo. Já bych si oktávku asi nikdy nekoupil, cena a kvalita mě celkem odrazuje. Oproti meganu nemá oktávka o nic víc co nabídnout. za cenu co jsem koupil megana bych měl oktávku s 350k km, to si radši koupim dva megany než jednu drahou oktávku.
A k těm dílům - ty jsou mastné snad kdekoliv, Škoda, Renault, Hyundai...
Olej si měním po 10000km,mohu jen doporučit!
tý. Alebo osratý? >😁
Taky vím o několika firmách, kde nakoupili služební octávky a fabie a ty auta kromě vysoké pořizovací ceny a nulové výbavy se uměly odvděčit poděláním snad čehokoliv (turbo, převodovka, rozvody) co šlo.
tu je dalsia ukazka francuzskej kvality [odkaz]
Jinak sám mám již 5 let Citroena z konce roku 2004 a zatím slouží. Jedinej problém se vstřikama, ovšem přijde mi že to má dneska snad každej motor a spíše záleží na štěstí....
p.s😲mlouvám se za německou Škodu ale technikou je.