a zrazu ju tam mas a dokonca este s vacsim vykonom ako v golfe , to su veci ;-)
ale inak dobre som si tipol ze s MPI 1.0 to bude rychlejsie ako s htp, 173km/h maximalka je az neuveritelna, dokonca lepsia ako v Upe , ktory je lahsi o 100 kil a pri ktorom mi tu ktosi pisal ze to absolutne nemozem zrovnavat a bla bla bla ;-)
1.0MPi by mi urcite stacilo, bezproblemovy motor a nestrati sa ani mimo mesta :yes: s tymto motorom by som polo bral ;-)
Ty to zase prožíváš...Ano, díky vyššímu max. výkonu a možná odlišnému zpřevodování se na dálnici dostane k o něco větší hodnotě (žádné úchvatné zlepšení se však nekoná - 165 x 173). Přesto bude dálniční jízda pro motor trápením, v dlouhém táhlém budeš šťastný za udržení 130 a o pružnosti nebude ani řeč. Takový motor je koneckonců určen do jiného revíru.
Už jsi někdy slyšel o tom, že na maximální rychlost nemá váha příliš vliv, ale že jde především o aerodynamiku? Při maximálních rychlostech se valivý odpor, mimo jiné daný hmotností vozu, podílí na celkovém odporu vozu cca. 10-15 procenty a zbytek je dán aerodynamickým odporem, který je vyjádřen součinem čelní plochy vozu a tvarovým kooficientem cx a mocninou rychlosti?
Proto také některé verze passatu mají vyšší rychlost než golf se stejným motorem atp.
Ještě by jste měl doplnit odpor zrychlení, odpor rotačních částí a popřípadě odpor stoupání a přívěsu. Jen doplním, že odpor vzduchu (když se budeme bavit v kW) má 3 mocninu rychlosti. Ale ne rychlosti vozu, ale vektorového součinu rychlosti vozu a rychlosti vzduchu.
Tim privesem myslis odpor na haku? Jeste ti tam chybi valivy pneumatik. Jaka pneu ze to bude mit vetsi valivy odpor uzka v UPu nebo sirsi v Polu? Co ze to tedy ma jet skutecne rychleji, kdyz vse hraje pro UP?
Předpokládal jsem, že se zde bere v úvahu posloupnost příspěvků, tedy nevypsal jsem již odpor valení, když o něm psal mrs přede mnou. Víte on odpor valení není závislý pouze na šířce pneumatiky, ale také na součiniteli valivého odporu povrchu, huštění pneumatiky, úhlu směrové úchylky pneumatiky a mimo jiné na tíhové síle vozidla.
Se mi libi jak myslis ze jen ty vis ze pri vyssi rychlosti ma zasadni vliv aerodynamica. Od jake rychlostí tedy prevlada tento odpor?
Tak schvlane kolik je tedy cx u Upu a Pola? Nebudes verit tomu, ale oba maji shodne 0,32. Takze zkus treba celni plochu, ikdyz tady je Up jiz mensi. Takze to shrneme, vse nahrava UP, vaha dokonce o ukrutnych 130kG, ale rychlosti jsou skoro obracene >:D
Jinak porovnejme tedy aerodynamiku u Golfa. Se tu sirily puvodne nalhana cx u noveho Golfu VII nekde u 0,27(skutecnost 0,29), tj o 10% lepsi nez GVI. Kdyz si porovnas rychlosti 77kW TSI tak pri rozdilu vahy cca 23 Kg (vw blabolil neco o 100kg diky platforme MQB) tak je tam rozdil max rychlosti slovy 2km/h, tedy nemeritelny. To same plati pro Leona a GVI s 90kW TSI, rychlosti rozdilne cca 2km/h.
na nemeckej stranke vw uz je v pdf tabulka s technickymi udajmi 1.0MPi pola
na 4ke da 55kw 1.0 MPi z 80-120 za krasnych 15 sekund, to je slusne :yes: ani o 100kil lahsi UP sa nechyta, dobre to sprevodovali , ten motor by som bral :yes: dokonale porazi aj stare HTP a bude podla mna najpredavanejsi v pole ale aj v novej fabii :yes: to auticko s tym motorom ked pride pojdem omrknut, paci sa mi
Tak HTP porazi kde co a to na hlavu.
Ty udaje jsou divne, ze by tohle udelala prevodovka se moc verit neda. 130Kg je hodne slusny vahovy rozdil. Zni to verohonde jako jejich spotreby
Hlavně, že už všechny nové motory mají řemenové rozvody a nebudou po najetých 10 tis. km při startování chrastit (vlastní zkušenost s 1.2 tsi 8V 77kW). Nová řada motorů EA 211 se vyrábí už více než rok a zatím jsem o žádném problému nikde nečetl, takže už je snad všechno v pořádku.
No, kdyby jim chrastil i řemen, to už bych vážně nad TSI zlomil hůl... >:D U těhle malých motůrků se dá předpokládat už větší procento těch, kdo budou mít malé nájezdy. Takže nespoléhat co se týká životnosti jenom na limit kilometrů, ale i let. Ale tak myslím, že tohle je už docela známo i mezi běžnými uživateli.