1. ono se stačí podívat na ty jednotlivé uživatele, ale nejsou tam jen němečtí řidiči.
2. proč bych si měl pořizovat cca 60kW jednačtyřku, abych s tím pak jezdil po nadoraz dálnici? Pokud to činíš tak ty, tak je mi tě líto. Ono všichni nemají zapotřebí s tím jezdit jen po dálnici (víš Šmoulo, ony existují i města, okresky,...).
3. Však tam o tom to je, že tam jde krásně vidět ten rozptyl spotřeby od jezdců ekorally (cca 5l/100km) až po dálniční střelce s desítkou.
4. Nikde tu nepíšu o malé spotřebě Fabie, co patří na olymp, pouze vyvracím nesmyslné kidy co tu byly napsány. Stejně tak bych tu dal jakékoliv jiné auto, pokud by si tu někdo cucal z prstu. Na těch statistikách jde třeba krásně vidět, že ta Fabie jezdí cca o 2 deci úsporněji než zhruba stejně výkonná Fiesta, naopak takové GP má ten průměr o deci a půl nižší...
5. Ten tvůj příspěvek je taky jako rybářské stránky. Nebo máš snad nějaký důkaz, že oni opravdu jezdí po dálnici jen 120? Nemáš, ale cucat z prstu si musíš, co Mrzoute? >:D
6. "a když spěchám, tak jedu dle potřeby a ne dle spotřeby" Aha, takže ty jezdíš neustále pozdě, tak tě zajímá jen max spotřeba, protože normálně jet neumíš... njn šmoulíku, to máš blbé. Měl by sis líp organizovat čas... >:-[]
7. Kdybys nebyl takový mrzout, tak víš, že jsem reagoval na Deadlifta, který reagoval na text v článku (doporučuji si ho nejdřív přečíst,) kde se hovořilo o spotřebě při normální klidné jízdě. Tak sem netahej spotřebu při rallye...
Ty údaje, kam odkazuješ, to je stejný jako rybářský stránky ve stylu chytil jsem tááákovýýho kapra. Je to o stylu jízdy.
Většina těch Fabií je německejch řidičů, apokud jezdí na dálnicích 120 km/h tam kde je neomezená rychlost, tak se fakt loudají (to jsou údaje některých zaregistrovaných). Nebo Tobě přijde tato rychlost jako 1.kosmická? Já osobně se na spotřebu nedívám a když spěchám, tak jedu dle potřeby a ne dle spotřeby.
Tím jsem chtěl říct, že tímto odkazem o "malý spotřebě Fobie, tohle autíčko neposadíš na Olymp.
Jo a jak to víš, že se všichni loudají? A proč by se měla spotřeba měřit, jen nj základě jízdy po dálnici? A co vypovídá tvoje tvrzení o spotřebě 14l/100km na nějakém úseku dálnice? Řekl bych že absolutně nic...
Taky je ale za potřebí říct B, když řekneš A. Oni s tím nejezdí, ale loudají se a to je rozdíl, dej si to po D1 tam i zpět v levým pruhu a těch prům. 7 litrů bude tak na 50 km.
No za čtvrt mega to asi nebude. >:D Jinak doporučuji se nespoléhat na konfigurátor, ale poptat se u prodejce na paket "Safety" který stojí 10 000 ;-) To samé u O Tour nikdy předtím nepsali, že klima je za 0,- a centrál za -1500,- (ano, když jste chtěli centrál, tak to auto bylo ještě levnější.) Jakou to má logiku ovšem netuším...
Ehm, mohl bych poprosit o seznam aut v kategorii Fabie, která mají na CZ trhu už v základu ESP a stojí +- stejně jako ta fabie (tzn. od cca 200-220 tis Kč.) a mají vše co jsi vymjmenoval v základu? Dtto s hlavovými airbagy. Jinak cena u aut s ESP v sérii (povinnost tuším od příštího roku) rozhodně u škodovky o těch 15 nestoupne, když už teď stojí paket obsahující hlavové pytle + ESP jen 10tisíc.
Nechcu ti do toho kecat,ale když si vydělím 4,5mld eur přibližně 8-9miliony vyrobených aut tak při tebou udávaném 100% zisku je cena golfu cca 1000eur,kurde já si říkal včem tkví jeho úspěch >:-[] >:-[]
slovo "zrejme" ti asi nic nerika co ;-) , ja nevim kterej ten servis komu patri ;-) proto jsem do zavorky napsal veticku "(zrejme stejnej majitel)" ;-)
Chlape, proc tu vkladas do diskuze skutecnosti, ktere se absolutne nezakladaji na pravde. Stejneho majitele ma akorat servis Volkswagen (Olfin Car), majetkove je s nim propojeny RN Auto (Renault) - proto ti odservisují Audi. Autosalon Škoda zde má jiného majitele (stejného jako Peugeot a Toyota)....
To bylo tehdy, kdy bylo méně konkurence a ceny relativně vysoko. Dělám v autosalonu v Brně u automobilky průměrné cenové hladiny (ani levná, ani drahá). A marže máme i včetně bonusu, když splníme, přibližně takové: auto velikosti Sparku: 9500 Kč vč. DPH; Fabie 15000; Octavie 19000 - 25000 Kč, Passatu když se zadaří 30000 - 35000. U velkých užitkáčů může být i 60000, ale většinou 30000 - 40000. Vzhledem k tomu, že hodně prodejů tvoří menší vozy, marže nejsou v součtu nic moc na počet zaměstnanců a náklady..
Díky autorům článku za podrobnější tabulku pár prvků výbavy.. No, jasný je, že si člověk všechno musí DOKOUPIT a DOPLATIT. Myslím, že klimatizace přestává být jedinou samozřejmostí a přeju Škodovce, aby za chvíli pod tlekem Euro NCAP "nemohla" nabízet vozy bez ESP (uvidíme jestli svých 15 tis. prostě přičte), airbagy také začnou být normální výbavou v min. 6-7 na vůz, prakticky každá cena stoupne dále o rádio a lak.. Já ovšem chci také všechna okna v elektrice a tempomat, ale to už je spíš můj "problém", to si musím u levnějších vozů přičítat skoro vždy.
Ale taky nechci žádný z motorů, který Škodovka do Fabií i Roomstera dává. Kde jsou TSI, v příštích generacích?
Těch míst kde je v ČR v okruhu 15! km značkový!servis "hociktorej!" značky, je s vyjímkou krajských a vyjímečně i okresních měst, pořád velmi málo.
Bydlím např. ve 20 tis. městě a opravdu vím o čem píšu... :-!
Při klidné jízdě konstantní rychlostí 100 km/h počítejte asi s 6-6,5 l/100 km, ve 130 km/h pak bude odběr mezi 8 a 8,5 l/100 km. Dlouhodobý kombinovaný průměr se bude pohybovat mezi 7,5 l/100 km a 8 l/100 km.
A realita...
Při klidné jízdě konstantní rychlostí 100 km/h počítejte asi s 7-7,8 l/100 km, ve 130 km/h pak bude odběr mezi 9 a 9,5 l/100 km. Dlouhodobý kombinovaný průměr se bude pohybovat mezi 8,2 l/100 km a 9 l/100 km.
treba Trutnov, na asi 10km tu je pres 20 ruznych servisu ruznych znacek a vetsina tech servisu je schopna servisovat i ostatni znacky, i v Renaultu nebo Fodru me vyservisujou Audinu s pnou diagnostikou :-) , bohuzel ve Skodovce me Audi do servisu nevzali protoze je tu i servis VW-Audi a tak by jim brali zakaznika (zrejme stejnej majitel), no aby ne kdyz ve Skode stoji servisni hodina cca 300-400 a v VW-Audi od 6 do 12 stovek >:D
1,2 htp je nejhorší motor na týhle planetě v celé historii automobilismu, jediný důvod proč existuje je jeho skutečně velmi nízká výrobní cena která nepřesahuje 4000 kč.
samozřejmě že autosalon a prodejce z toho má hafo korunek:-)
často dávajísice slevy na úkor svýho zisku, ale neboj se, že by to neměli vykalkulovaný:-)
ty auta ten autosalon totiř od výrobce za nějakej peníz kupuje víme? A cena je pak to, za co to musí prodat... a z toho, co na tom vdělá, z toho pak hospodaří:-)
to tu psal nějakej diskutující kdysi nedavno... že dělal na nějakým autosalonu v ČB u Škody nějakou PC sí%tovou isntalaci a že se divil, že tam nezašla zrovna v ten den ni noha... tak se ptal jak jdou prodeje a jak je todle uživí... TEHDY TO EŠTĚ BYLA FELICIA... a ten majitel autosalonu mu bezostyšně řekl, 2 aauta za měsíc nás v pohodě uživí... když je víc, tak je to ráj:-)
a tak radši propsutíme desítky (Asoň 50) TISÍc dělníků napříš automobilkama, a pak jim budem platit dávky v nezaměstnanosti a nebo pro ně zřizovat nový fleky co? Nový automobilky, * jim paltit rekvalifikace a pak nějakej plac v jiným průmyslu ale jakej? No? copak asik vyjde levnějc? ty 3 MLD šrotovnýho nebo kolik se na to vydá, jsou proti tomudle maličkost, inu pravicový blb >:-[]:no:
jojo je totak, otázka je co by takový další snížení cen udělalo s čekací dobou na auta...
ti nahoře si na odměny moc šahat nebudou dokud nebude opravdová nutnsot...to je jak v tý emerice,.. ale ten dělník zadarmo dělat nebude a muselo by se těch montérů pár vyhodit, pak můžeš zlevnit, ale zase nebudeš mít auto za 3 týdny, ale za 2 měsíce, jak nyní vlastně díky šrotovnýmu v německu všecka výroba ide ven:-)
dejme tomu, horší 1.4 ale už ná jen Logan, všichni ostatní maj trochu jiný ty motory už dávno:-)) jiank pro avoje majitele, stejně jako HTP je to motor dostatečnej:-) v obci 50, mimo 90 a na dálnici jen po rovině... ale 120 to taky dá. do kopce tao taky nějak pojede, ale bude to žrát:-)
Je vidět, že nejsi informován. Pokud má automobilka zisk víc jak 100% na autě, což VW má a to po odečtení všech nákladů a tím myslím i mzdy, vývoj, materiál, energie apod. tak to dle mne není přiměřená marže. Jinak, jsem živnostník už 10 let, jsem volič ODS, ale třebas šrotovné se mi nelíbí, Tobě ano? Odkud ho ty vlády berou a kdo je ve finále inkasuje?
Ty by si jistě dostal nějakej lukrativní flek u socialisticky smýšlející politický strany. To je ti bližší, než se vžít do kůže těch akcionářů. Ty by ti naopak natrhli... víš co, viď?! A už vůbec nepochybuju, že na daně do státních rozpočtů a práci těch, co ty auta vyráběj, si ani nepomyslel. Kdepak...Marx a tržní hospodářství.
Paradoxem je to, že na takto vysokých maržích neparticipují výrazně autosalony - prodejci. Ti z prodeje aut mají celkem prd a i ty bonusy co zpětně dostanou za objem prodeje taky nic moc. Co je živí je servis, jak záruční tak i pozáruční. A nemyslete si, že když přijedete třebas do Hondy, že tem opravují jen Hondy. Opravují tam jakákoliv auta, protože se musí uživit, a tak je to všude.
Dle mne by bylo zapotřebí, abychom si uvědomili, že např. VW group měla za rok 2008 po zdanění, čili čistého na ruku zisk 4,5 kiliardy eur pro svoje akcionáře. V Evropě jsou auta nejdražší na světě a ať mi nikdo nevykládá že tím jsou i nejkvalitnější. Cena neukazuje na kvalitu, ale na marži, v mnohých případech u automobilek na rozežranost. Pokud se budeme bavit o německé Škodovce a její cenotvorbě, tak je závislá na firemní politice vlastníka, tudíž němce. Základní cena Fabie 1,2 HTp by měla být cca. 150.000,- Kč a s výbavou ambiente amotorem 1,4 16V za 200.000,- Kč. Roomster by pak mohl se stejným motorem měl být na 235.000,- Kč ve výbavě ambiente stejně jako Fabia combi 1,4 16V. Pak bych řekl ano, cena přijatelná a kdo chce ať si tato autíčka koup. Nebavím se o jejich velikosti apod. protože ceny co jsem zde napsal odpovídají segmentu, kam tyto Škodovky patří.
Cena Octáfky od 270.000,- Kč v základu by taky byla přijatelná.
Ceny aut se týkají všech značek na trhu. Jsou to více či méně předražené věci denní spotřeby.
Praktický rozdiel ale je asi v tom, že v okruhu 15 km máš napríklad po jednom servise hociktorej značky, a možno 5-6 servisov Škoda. Ale v tom danom okruhu ten servis proste je. (Netvrdím, že to platí všeobecne a pre všetky značky, ber to ako príklad).
Ideš so Škodou do servisu, sú plní, najbližší termín o 2 týždne. Obeháš ďalších 5 dostupných servisov, s tým istým výsledkom, nakoniec sa vrátiš do toho pôvodného, lebo ho máš z domu najbližšie a objednáš sa na ten termín o dva týždne. S inou značkou dopadneš podobne - ale vezmeš ten termín v prvom servise, lebo ďalší je už dosť ďaleko, a paradoxne tým ušetríš čas, aj nervy. Jasne, vyzistíš si všetko aj telefónom, ale je jasné, čo chcem povedať? Samozrejme to zase neber doslovne.
SUma-sumárum servis "na každom rohu" nemusí byť zákonite lepším riešením, aj keď sa môže hodiť.
levnejsi neni o nic, konkurencni vozy stojej na servisu casto i min nez Skodovky, proto taky spousta prodejcu ostatnich znacek laka i tak ze maj cenik nejcastejsich dilu a maji uvedene v tabulce svoje ceny na jejich auta a na druhe strane tabulky ceny v servisu Skoda :-) tak to maj treba u nekterych Subaru, Toyota, Hyundai a Fiat
Mňa by zaujímalo, o koľko je škodovácky značkový servis lacnejší a rýchlejší ako u konkurenčných značiek. O koľko sú najčastejšie menené súčiastky lacnejšie a o koľko ďalej máš od miesta bydliska alebo miest najčastejšieho pobytu konkurenčné servisy. Bolo by fajn poskladať nejaké reálne porovnanie týchto služieb.
at ty ceny snizi jeste aspon o 20-25% a mozna ty mladoboleslavsky sunky zaradim mezi "auta, o kterych by se mozna dalo uvazovat" pri vyberu ekvivalentu nakupni tasky
jo,a at mi tu hlavne skodomilove nezacinaji basnit o nejakej kvalite,servisni siti,cene servisnich ukonu,nahradnich dilu,atd. ...tyhle recicky uz v dnesni dobe nemaji zadnou vahu
podla mňa mohli skôr upraviť základne výbavy (odkladacie schránky,el. okna,centrál...základne veci)... neviem, ale nemám pocit že hodnotenie redakcie na motor 1,4 16V bolo úplne objektívne, podla mojich informácií ma celkom využiteľnú silu v strednom spektre otáčok vďaka 132Nm krútiaceho momentu (väčšina výkonovej a objemovej konkurencie ponuka 110-125Nm) a ma celkom príjemný zvuk... ale dobre :-)