Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda láká na nové slevy: Fabia nyní o 10 až 15 tisíc levněji, Roomster o 25 až 30 tisíc levněji

Ondřej Láník
Diskuze (44)
Škoda fakticky u čtyřválcových verzí s klimatizací srovnává ceny Fabie Combi a Roomsteru.

Škoda Auto připravila pro privátní, ale i firemní zákazníky inovovanou akční nabídku platnou od 1.4.2009 do 30.4.2009. Vztahuje se na modely Fabia, Fabia Combi a Roomster. V případě platby v hotovosti je cenová výhoda v případě modelu Fabia 10.000,-Kč u zážehových tříválců, resp. 15.000,- Kč (u všech ostatních motorizací), u modelu Roomster pak analogicky 25.000,- Kč až 30.000,- Kč.

Roomster za cenu Fabie Combi

Nedávné srovnání tří malých modelů Škody nám připravilo dobrý základ pro prezentaci aktuálních hotovostních slev. Nejvíce získají zájemci o Roomster.

Pro cenové srovnání jsme vybrali zlatou střední cestu – základní čtyřválec 1,4 16V (63 kW) - který je dostupný pro všechny modely a je současně dobrým kompromisem mezi cenou a jízdními výkony. Nejprve krátce k motoru. V současnosti nejvýkonnější koncernová atmosférická čtrnáctistovka o objemu 1390 cm3 nepatří k parametrickým rekordmanům ani v jedné motorářské disciplíně. V praxi se projevuje hrubším chodem, jeho zvuk ani vibrace nejsou příliš pečlivě utlumeny (v rámci zážehové čtyřválcové konkurence) a očekávat můžete spíše vyšší spotřebu paliva. Mohou za to mj. relativně velké čelní plochy všech tří vozů, ale i relativně široké pneumatiky 195/55 R15 (od Ambiente resp. Style nahoru). Při klidné jízdě konstantní rychlostí 100 km/h počítejte asi s 6-6,5 l/100 km, ve 130 km/h pak bude odběr mezi 8 a 8,5 l/100 km. Dlouhodobý kombinovaný průměr se bude pohybovat mezi 7,5 l/100 km a 8 l/100 km. Pro Roomster platí spíše horní hranice udávaných rozmezí.

Náklady na pořízení jednotlivých modelů mají po dubnovém zlevnění zajímavé odstupňování. Uvažujeme-li nejprodávanější výbavu Ambiente dělí od sebe Fabii a Fabii Combi příplatek 20 tisíc a je na první pohled jasno.

Malé vozy Škoda s motorem 1,4 16V (63 kW) - srovnání cen (od 1.4.2009)
Ceny a výbavaFabiaFabia CombiRoomster
VýbavaAmbienteAmbienteStyle
Běžná cena289.900,-309.900,-344.900,-
Akční cena od 1.4.2009274.900,-294.900,-314.900,-
ABS, MSRSSS
ESP15.000,-15.000,-15.000,-
Čelní airbagySSS
Boční airbagySSS
Hlavové airbagy7.000,-7.000,-7.000,-
Přední mlhové světlometySSS
Palubní počítačSSS
Centrální zamykání s dálkovým ovl.SSS
Elektrické ovl. zrcátek s vyhřívánímSSS
Elektrické ovl. předních okenSSS
Elektrické ovl. zadních oken5.000,-5.000,-5.000,-
Projektorové halogenové světlomety2.000,-2.000,-S
Klimatizace Climatic20.000,-20.000,-S
Tempomat9.000,-9.000,-9.000,-
Metalický lak8.500,-8.500,-8.500,-
Autorádio Beat4.500,-4.500,-4.500,-
Autorádio Dance 2DIN CD+MP38.000,-8.000,-8.000,-
Paket Ambiente Plus (Climatic+SunSet+šedý pruh na čelním skle)10.000,-10.000,--
Style Plus: Rádio Dance (2 DIN) s CD, MP3 a audiozdířka, kola z lehké slitiny Line 6J×15", SunSet, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu--10.000,-
Cena vozu s klimatizací294.900,-314.900,-314.900,-

Odstup od k Roomsteru Style byl dosud zdánlivě tučných 35 tisíc, ale teď se snížil na 20.000,-Kč. Jenže Roomster již má standardně klimatizaci a projektorové halogenové světlomety s jednoznačně účinnějším osvětlováním vozovky, za které u Fabie Combi připlácíte 22.000,-Kč k základní ceně výbavy Ambiente. Po dorovnání cen modelů s klimatizací, viz poslední řádek tabulky, jsou ceny obou Fabie Combi Ambiente 1,4 16V (63 kW) a Roomsteru Style 1,4 16V (63 kW) shodné.

Rozumnou volbou pro zájemce o malé škodovky jsou Pakety Ambiente Plus (Climatic+SunSet+šedý pruh na čelním skle) u Fabie a Paket Style Plus (Rádio Dance (2 DIN) s CD, MP3 a audiozdířka, kola z lehké slitiny Line 6J×15", SunSet, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu) u Roomsteru. Každý za 10.000,-Kč.

Doporučujeme
SROVNÁVACÍ TEST - Škoda Fabia, Fabia Combi nebo Roomster? (02/2009)

Ondřej Láník
Diskuze (44)
7. 4. 2009 11:05
Re: Stará 1,4
Díky za pobavení. :yes: >:D

1. ono se stačí podívat na ty jednotlivé uživatele, ale nejsou tam jen němečtí řidiči.

2. proč bych si měl pořizovat cca 60kW jednačtyřku, abych s tím pak jezdil po nadoraz dálnici? Pokud to činíš tak ty, tak je mi tě líto. Ono všichni nemají zapotřebí s tím jezdit jen po dálnici (víš Šmoulo, ony existují i města, okresky,...).

3. Však tam o tom to je, že tam jde krásně vidět ten rozptyl spotřeby od jezdců ekorally (cca 5l/100km) až po dálniční střelce s desítkou.

4. Nikde tu nepíšu o malé spotřebě Fabie, co patří na olymp, pouze vyvracím nesmyslné kidy co tu byly napsány. Stejně tak bych tu dal jakékoliv jiné auto, pokud by si tu někdo cucal z prstu. Na těch statistikách jde třeba krásně vidět, že ta Fabie jezdí cca o 2 deci úsporněji než zhruba stejně výkonná Fiesta, naopak takové GP má ten průměr o deci a půl nižší...

5. Ten tvůj příspěvek je taky jako rybářské stránky. Nebo máš snad nějaký důkaz, že oni opravdu jezdí po dálnici jen 120? Nemáš, ale cucat z prstu si musíš, co Mrzoute? >:D

6. "a když spěchám, tak jedu dle potřeby a ne dle spotřeby" Aha, takže ty jezdíš neustále pozdě, tak tě zajímá jen max spotřeba, protože normálně jet neumíš... njn šmoulíku, to máš blbé. Měl by sis líp organizovat čas... >:-[]

7. Kdybys nebyl takový mrzout, tak víš, že jsem reagoval na Deadlifta, který reagoval na text v článku (doporučuji si ho nejdřív přečíst,) kde se hovořilo o spotřebě při normální klidné jízdě. Tak sem netahej spotřebu při rallye...
7. 4. 2009 01:00
Re: Stará 1,4
Jo a jak to víš, že se všichni loudají? A proč by se měla spotřeba měřit, jen nj základě jízdy po dálnici? A co vypovídá tvoje tvrzení o spotřebě 14l/100km na nějakém úseku dálnice? Řekl bych že absolutně nic...
6. 4. 2009 21:15
Re: to je teda ceník
No za čtvrt mega to asi nebude. >:D Jinak doporučuji se nespoléhat na konfigurátor, ale poptat se u prodejce na paket "Safety" který stojí 10 000 ;-) To samé u O Tour nikdy předtím nepsali, že klima je za 0,- a centrál za -1500,- (ano, když jste chtěli centrál, tak to auto bylo ještě levnější.) Jakou to má logiku ovšem netuším...
Avatar - twistedTSD
6. 4. 2009 19:31
Re: to je teda ceník
myslim ze 4 airbagy v zakladu nejsou tak spatny, a hlavovy airbagy a ESP za 230000...
5. 4. 2009 19:57
Re: Cena-pokračování
Místní politruk míří do vlastních řad. Kdepak se soudruhu stala chyba ?