Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda láká na nové slevy: Fabia nyní o 10 až 15 tisíc levněji, Roomster o 25 až 30 tisíc levněji

Ondřej Láník Ondřej Láník 3. 4. 2009 • 01:00
23
44
Zobrazit náhledy (23)
Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster Škoda Roomster
Škoda fakticky u čtyřválcových verzí s klimatizací srovnává ceny Fabie Combi a Roomsteru.

Škoda Auto připravila pro privátní, ale i firemní zákazníky inovovanou akční nabídku platnou od 1.4.2009 do 30.4.2009. Vztahuje se na modely Fabia, Fabia Combi a Roomster. V případě platby v hotovosti je cenová výhoda v případě modelu Fabia 10.000,-Kč u zážehových tříválců, resp. 15.000,- Kč (u všech ostatních motorizací), u modelu Roomster pak analogicky 25.000,- Kč až 30.000,- Kč.

Roomster za cenu Fabie Combi

Nedávné srovnání tří malých modelů Škody nám připravilo dobrý základ pro prezentaci aktuálních hotovostních slev. Nejvíce získají zájemci o Roomster.

Pro cenové srovnání jsme vybrali zlatou střední cestu – základní čtyřválec 1,4 16V (63 kW) - který je dostupný pro všechny modely a je současně dobrým kompromisem mezi cenou a jízdními výkony. Nejprve krátce k motoru. V současnosti nejvýkonnější koncernová atmosférická čtrnáctistovka o objemu 1390 cm3 nepatří k parametrickým rekordmanům ani v jedné motorářské disciplíně. V praxi se projevuje hrubším chodem, jeho zvuk ani vibrace nejsou příliš pečlivě utlumeny (v rámci zážehové čtyřválcové konkurence) a očekávat můžete spíše vyšší spotřebu paliva. Mohou za to mj. relativně velké čelní plochy všech tří vozů, ale i relativně široké pneumatiky 195/55 R15 (od Ambiente resp. Style nahoru). Při klidné jízdě konstantní rychlostí 100 km/h počítejte asi s 6-6,5 l/100 km, ve 130 km/h pak bude odběr mezi 8 a 8,5 l/100 km. Dlouhodobý kombinovaný průměr se bude pohybovat mezi 7,5 l/100 km a 8 l/100 km. Pro Roomster platí spíše horní hranice udávaných rozmezí.

Náklady na pořízení jednotlivých modelů mají po dubnovém zlevnění zajímavé odstupňování. Uvažujeme-li nejprodávanější výbavu Ambiente dělí od sebe Fabii a Fabii Combi příplatek 20 tisíc a je na první pohled jasno.

Malé vozy Škoda s motorem 1,4 16V (63 kW) - srovnání cen (od 1.4.2009)
Ceny a výbavaFabiaFabia CombiRoomster
VýbavaAmbienteAmbienteStyle
Běžná cena289.900,-309.900,-344.900,-
Akční cena od 1.4.2009274.900,-294.900,-314.900,-
ABS, MSRSSS
ESP15.000,-15.000,-15.000,-
Čelní airbagySSS
Boční airbagySSS
Hlavové airbagy7.000,-7.000,-7.000,-
Přední mlhové světlometySSS
Palubní počítačSSS
Centrální zamykání s dálkovým ovl.SSS
Elektrické ovl. zrcátek s vyhřívánímSSS
Elektrické ovl. předních okenSSS
Elektrické ovl. zadních oken5.000,-5.000,-5.000,-
Projektorové halogenové světlomety2.000,-2.000,-S
Klimatizace Climatic20.000,-20.000,-S
Tempomat9.000,-9.000,-9.000,-
Metalický lak8.500,-8.500,-8.500,-
Autorádio Beat4.500,-4.500,-4.500,-
Autorádio Dance 2DIN CD+MP38.000,-8.000,-8.000,-
Paket Ambiente Plus (Climatic+SunSet+šedý pruh na čelním skle)10.000,-10.000,--
Style Plus: Rádio Dance (2 DIN) s CD, MP3 a audiozdířka, kola z lehké slitiny Line 6J×15", SunSet, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu--10.000,-
Cena vozu s klimatizací294.900,-314.900,-314.900,-

Odstup od k Roomsteru Style byl dosud zdánlivě tučných 35 tisíc, ale teď se snížil na 20.000,-Kč. Jenže Roomster již má standardně klimatizaci a projektorové halogenové světlomety s jednoznačně účinnějším osvětlováním vozovky, za které u Fabie Combi připlácíte 22.000,-Kč k základní ceně výbavy Ambiente. Po dorovnání cen modelů s klimatizací, viz poslední řádek tabulky, jsou ceny obou Fabie Combi Ambiente 1,4 16V (63 kW) a Roomsteru Style 1,4 16V (63 kW) shodné.

Rozumnou volbou pro zájemce o malé škodovky jsou Pakety Ambiente Plus (Climatic+SunSet+šedý pruh na čelním skle) u Fabie a Paket Style Plus (Rádio Dance (2 DIN) s CD, MP3 a audiozdířka, kola z lehké slitiny Line 6J×15", SunSet, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu) u Roomsteru. Každý za 10.000,-Kč.

Doporučujeme
SROVNÁVACÍ TEST - Škoda Fabia, Fabia Combi nebo Roomster? (02/2009)

Témata
7. 4. 2009 11:05
Re: Stará 1,4
Díky za pobavení. :yes: >:D

1. ono se stačí podívat na ty jednotlivé uživatele, ale nejsou tam jen němečtí řidiči.

2. proč bych si měl pořizovat cca 60kW jednačtyřku, abych s tím pak jezdil po nadoraz dálnici? Pokud to činíš tak ty, tak je mi tě líto. Ono všichni nemají zapotřebí s tím jezdit jen po dálnici (víš Šmoulo, ony existují i města, okresky,...).

3. Však tam o tom to je, že tam jde krásně vidět ten rozptyl spotřeby od jezdců ekorally (cca 5l/100km) až po dálniční střelce s desítkou.

4. Nikde tu nepíšu o malé spotřebě Fabie, co patří na olymp, pouze vyvracím nesmyslné kidy co tu byly napsány. Stejně tak bych tu dal jakékoliv jiné auto, pokud by si tu někdo cucal z prstu. Na těch statistikách jde třeba krásně vidět, že ta Fabie jezdí cca o 2 deci úsporněji než zhruba stejně výkonná Fiesta, naopak takové GP má ten průměr o deci a půl nižší...

5. Ten tvůj příspěvek je taky jako rybářské stránky. Nebo máš snad nějaký důkaz, že oni opravdu jezdí po dálnici jen 120? Nemáš, ale cucat z prstu si musíš, co Mrzoute? >:D

6. "a když spěchám, tak jedu dle potřeby a ne dle spotřeby" Aha, takže ty jezdíš neustále pozdě, tak tě zajímá jen max spotřeba, protože normálně jet neumíš... njn šmoulíku, to máš blbé. Měl by sis líp organizovat čas... >:-[]

7. Kdybys nebyl takový mrzout, tak víš, že jsem reagoval na Deadlifta, který reagoval na text v článku (doporučuji si ho nejdřív přečíst,) kde se hovořilo o spotřebě při normální klidné jízdě. Tak sem netahej spotřebu při rallye...
7. 4. 2009 01:00
Re: Stará 1,4
Jo a jak to víš, že se všichni loudají? A proč by se měla spotřeba měřit, jen nj základě jízdy po dálnici? A co vypovídá tvoje tvrzení o spotřebě 14l/100km na nějakém úseku dálnice? Řekl bych že absolutně nic...
6. 4. 2009 21:15
Re: to je teda ceník
No za čtvrt mega to asi nebude. >:D Jinak doporučuji se nespoléhat na konfigurátor, ale poptat se u prodejce na paket "Safety" který stojí 10 000 ;-) To samé u O Tour nikdy předtím nepsali, že klima je za 0,- a centrál za -1500,- (ano, když jste chtěli centrál, tak to auto bylo ještě levnější.) Jakou to má logiku ovšem netuším...
Avatar - twistedTSD
6. 4. 2009 19:31
Re: to je teda ceník
myslim ze 4 airbagy v zakladu nejsou tak spatny, a hlavovy airbagy a ESP za 230000...
5. 4. 2009 19:57
Re: Cena-pokračování
Místní politruk míří do vlastních řad. Kdepak se soudruhu stala chyba ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud