Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda láká na nové slevy: Fabia nyní o 10 až 15 tisíc levněji, Roomster o 25 až 30 tisíc levněji

Škoda fakticky u čtyřválcových verzí s klimatizací srovnává ceny Fabie Combi a Roomsteru.
Zpět na článek
3. 4. 2009 18:12
neregistrovaný "tomi1289"
4. 4. 2009 08:42
neregistrovaný "megahroch"
3. 4. 2009 18:33
neregistrovaný "jendavostrej"
3. 4. 2009 23:45
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
4. 4. 2009 03:29
4. 4. 2009 06:40
4. 4. 2009 11:05
neregistrovaný "hnusil"
3. 4. 2009 23:52
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
4. 4. 2009 00:46
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
4. 4. 2009 16:04
neregistrovaný "Driano"
4. 4. 2009 08:31
neregistrovaný "megahroch"
4. 4. 2009 11:18
6. 4. 2009 22:55
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
7. 4. 2009 01:18
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
neregistrovaný "tomi1289"
3. 4. 2009 18:12
hodnotenie
podla mňa mohli skôr upraviť základne výbavy (odkladacie schránky,el. okna,centrál...základne veci)... neviem, ale nemám pocit že hodnotenie redakcie na motor 1,4 16V bolo úplne objektívne, podla mojich informácií ma celkom využiteľnú silu v strednom spektre otáčok vďaka 132Nm krútiaceho momentu (väčšina výkonovej a objemovej konkurencie ponuka 110-125Nm) a ma celkom príjemný zvuk... ale dobre :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - chlapecx
4. 4. 2009 03:21
Re: hodnotenie
dejme tomu, horší 1.4 ale už ná jen Logan, všichni ostatní maj trochu jiný ty motory už dávno:-)) jiank pro avoje majitele, stejně jako HTP je to motor dostatečnej:-) v obci 50, mimo 90 a na dálnici jen po rovině... ale 120 to taky dá. do kopce tao taky nějak pojede, ale bude to žrát:-)
neregistrovaný "megahroch"
4. 4. 2009 08:42
Re: hodnotenie
1,2 htp je nejhorší motor na týhle planetě v celé historii automobilismu, jediný důvod proč existuje je jeho skutečně velmi nízká výrobní cena která nepřesahuje 4000 kč.
Avatar - Special-line
4. 4. 2009 12:40
Re: hodnotenie
4000 Kč to asi fakt nebudou, to sis vymyslel.
Avatar - twistedTSD
4. 4. 2009 19:07
Re: hodnotenie
ale neprehanej...nekomu staci...
neregistrovaný "jendavostrej"
3. 4. 2009 18:33
...a z toho se mame posadit na zadek?
at ty ceny snizi jeste aspon o 20-25% a mozna ty mladoboleslavsky sunky zaradim mezi "auta, o kterych by se mozna dalo uvazovat" pri vyberu ekvivalentu nakupni tasky

jo,a at mi tu hlavne skodomilove nezacinaji basnit o nejakej kvalite,servisni siti,cene servisnich ukonu,nahradnich dilu,atd. ...tyhle recicky uz v dnesni dobe nemaji zadnou vahu
Rozbalit vlákno
12
Avatar - twistedTSD
3. 4. 2009 19:06
Re: ...a z toho se mame posadit na zadek?
no Fabii mame a ty veci pro nas maji docela velkou vahu...a mohl by jsi mi rict co presne (krome designu) ti vadi? vazne me to zajima...
3. 4. 2009 19:11
Re: ...a z toho se mame posadit na zadek?
Mňa by zaujímalo, o koľko je škodovácky značkový servis lacnejší a rýchlejší ako u konkurenčných značiek. O koľko sú najčastejšie menené súčiastky lacnejšie a o koľko ďalej máš od miesta bydliska alebo miest najčastejšieho pobytu konkurenčné servisy. Bolo by fajn poskladať nejaké reálne porovnanie týchto služieb.
3. 4. 2009 20:11
Re: ...a z toho se mame posadit na zadek?
levnejsi neni o nic, konkurencni vozy stojej na servisu casto i min nez Skodovky, proto taky spousta prodejcu ostatnich znacek laka i tak ze maj cenik nejcastejsich dilu a maji uvedene v tabulce svoje ceny na jejich auta a na druhe strane tabulky ceny v servisu Skoda :-) tak to maj treba u nekterych Subaru, Toyota, Hyundai a Fiat
Avatar - white label
3. 4. 2009 20:59
Re: ...a z toho se mame posadit na zadek?
Tak předně nemusíš vůbec srovnávat třeba tu hustotu zn. servisů Škoda. Ta je snad v ČR každému známa...
3. 4. 2009 21:19
Re: ...a z toho se mame posadit na zadek?
Praktický rozdiel ale je asi v tom, že v okruhu 15 km máš napríklad po jednom servise hociktorej značky, a možno 5-6 servisov Škoda. Ale v tom danom okruhu ten servis proste je. (Netvrdím, že to platí všeobecne a pre všetky značky, ber to ako príklad).

Ideš so Škodou do servisu, sú plní, najbližší termín o 2 týždne. Obeháš ďalších 5 dostupných servisov, s tým istým výsledkom, nakoniec sa vrátiš do toho pôvodného, lebo ho máš z domu najbližšie a objednáš sa na ten termín o dva týždne. S inou značkou dopadneš podobne - ale vezmeš ten termín v prvom servise, lebo ďalší je už dosť ďaleko, a paradoxne tým ušetríš čas, aj nervy. Jasne, vyzistíš si všetko aj telefónom, ale je jasné, čo chcem povedať? Samozrejme to zase neber doslovne.
SUma-sumárum servis "na každom rohu" nemusí byť zákonite lepším riešením, aj keď sa môže hodiť.
Avatar - white label
4. 4. 2009 06:36
Re: ...a z toho se mame posadit na zadek?
V okruhu 15 km servis jakékoli značky!!!
V Praze, nebo Bratislavě ano, ale jinde?
To je vidět, kde bydlíš..., zkus na chvíli něco mnohem menšího...
4. 4. 2009 11:11
Re: ...a z toho se mame posadit na zadek?
treba Trutnov, na asi 10km tu je pres 20 ruznych servisu ruznych znacek a vetsina tech servisu je schopna servisovat i ostatni znacky, i v Renaultu nebo Fodru me vyservisujou Audinu s pnou diagnostikou :-) , bohuzel ve Skodovce me Audi do servisu nevzali protoze je tu i servis VW-Audi a tak by jim brali zakaznika (zrejme stejnej majitel), no aby ne kdyz ve Skode stoji servisni hodina cca 300-400 a v VW-Audi od 6 do 12 stovek >:D
Avatar - white label
4. 4. 2009 11:49
Re: ...a z toho se mame posadit na zadek?
Těch míst kde je v ČR v okruhu 15! km značkový!servis "hociktorej!" značky, je s vyjímkou krajských a vyjímečně i okresních měst, pořád velmi málo.
Bydlím např. ve 20 tis. městě a opravdu vím o čem píšu... :-!
4. 4. 2009 17:43
Re: ...a z toho se mame posadit na zadek?
Chlape, proc tu vkladas do diskuze skutecnosti, ktere se absolutne nezakladaji na pravde. Stejneho majitele ma akorat servis Volkswagen (Olfin Car), majetkove je s nim propojeny RN Auto (Renault) - proto ti odservisují Audi. Autosalon Škoda zde má jiného majitele (stejného jako Peugeot a Toyota)....
4. 4. 2009 17:54
Re: ...a z toho se mame posadit na zadek?
slovo "zrejme" ti asi nic nerika co ;-) , ja nevim kterej ten servis komu patri ;-) proto jsem do zavorky napsal veticku "(zrejme stejnej majitel)" ;-)
Avatar - chlapecx
4. 4. 2009 03:22
Re: ...a z toho se mame posadit na zadek?
no ono stačí si porovnat olejovej filtr na fabii a na clio a máš jasno ;-)
3. 4. 2009 23:06
Re: ...a z toho se mame posadit na zadek?
naprosto souhlasim, jelikoz auto za 280 tisic a nahoru u mne neni nakupni taska, ale do 250-260.
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
3. 4. 2009 23:45
Cena
Dle mne by bylo zapotřebí, abychom si uvědomili, že např. VW group měla za rok 2008 po zdanění, čili čistého na ruku zisk 4,5 kiliardy eur pro svoje akcionáře. V Evropě jsou auta nejdražší na světě a ať mi nikdo nevykládá že tím jsou i nejkvalitnější. Cena neukazuje na kvalitu, ale na marži, v mnohých případech u automobilek na rozežranost. Pokud se budeme bavit o německé Škodovce a její cenotvorbě, tak je závislá na firemní politice vlastníka, tudíž němce. Základní cena Fabie 1,2 HTp by měla být cca. 150.000,- Kč a s výbavou ambiente amotorem 1,4 16V za 200.000,- Kč. Roomster by pak mohl se stejným motorem měl být na 235.000,- Kč ve výbavě ambiente stejně jako Fabia combi 1,4 16V. Pak bych řekl ano, cena přijatelná a kdo chce ať si tato autíčka koup. Nebavím se o jejich velikosti apod. protože ceny co jsem zde napsal odpovídají segmentu, kam tyto Škodovky patří.
Cena Octáfky od 270.000,- Kč v základu by taky byla přijatelná.

Ceny aut se týkají všech značek na trhu. Jsou to více či méně předražené věci denní spotřeby.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - chlapecx
4. 4. 2009 03:29
Re: Cena
jojo je totak, otázka je co by takový další snížení cen udělalo s čekací dobou na auta...
ti nahoře si na odměny moc šahat nebudou dokud nebude opravdová nutnsot...to je jak v tý emerice,.. ale ten dělník zadarmo dělat nebude a muselo by se těch montérů pár vyhodit, pak můžeš zlevnit, ale zase nebudeš mít auto za 3 týdny, ale za 2 měsíce, jak nyní vlastně díky šrotovnýmu v německu všecka výroba ide ven:-)
Avatar - white label
4. 4. 2009 06:40
Re: Cena
Jak vidím, ty ten nick opravdu nemáš náhodou... :*) 8-s >:-[]
neregistrovaný "hnusil"
4. 4. 2009 11:05
Re: Cena
prepocitej si miru zisku vuci obratu, nez zacnes placat blbiny
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
3. 4. 2009 23:52
Cena-pokračování
Paradoxem je to, že na takto vysokých maržích neparticipují výrazně autosalony - prodejci. Ti z prodeje aut mají celkem prd a i ty bonusy co zpětně dostanou za objem prodeje taky nic moc. Co je živí je servis, jak záruční tak i pozáruční. A nemyslete si, že když přijedete třebas do Hondy, že tem opravují jen Hondy. Opravují tam jakákoliv auta, protože se musí uživit, a tak je to všude.
Rozbalit vlákno
10
4. 4. 2009 00:00
Re: Cena-pokračování
Ty by si jistě dostal nějakej lukrativní flek u socialisticky smýšlející politický strany. To je ti bližší, než se vžít do kůže těch akcionářů. Ty by ti naopak natrhli... víš co, viď?! A už vůbec nepochybuju, že na daně do státních rozpočtů a práci těch, co ty auta vyráběj, si ani nepomyslel. Kdepak...Marx a tržní hospodářství.
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
4. 4. 2009 00:46
Re: Cena-pokračování
Je vidět, že nejsi informován. Pokud má automobilka zisk víc jak 100% na autě, což VW má a to po odečtení všech nákladů a tím myslím i mzdy, vývoj, materiál, energie apod. tak to dle mne není přiměřená marže. Jinak, jsem živnostník už 10 let, jsem volič ODS, ale třebas šrotovné se mi nelíbí, Tobě ano? Odkud ho ty vlády berou a kdo je ve finále inkasuje?
4. 4. 2009 00:49
Re: Cena-pokračování
100% na autě? No pocem, to je pecka ;-) Pak je tedy lichva zapomenutý slovo.
Avatar - chlapecx
4. 4. 2009 03:33
Re: Cena-pokračování
a tak radši propsutíme desítky (Asoň 50) TISÍc dělníků napříš automobilkama, a pak jim budem platit dávky v nezaměstnanosti a nebo pro ně zřizovat nový fleky co? Nový automobilky, * jim paltit rekvalifikace a pak nějakej plac v jiným průmyslu ale jakej? No? copak asik vyjde levnějc? ty 3 MLD šrotovnýho nebo kolik se na to vydá, jsou proti tomudle maličkost, inu pravicový blb >:-[] :no:
4. 4. 2009 09:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 4. 2009 17:46
Re: Cena-pokračování
Obvykle s tebou mám problém se sejít v názorech, ale dnes jsi mi ušetřil reakci... :yes: :yes: :yes: ;-)
4. 4. 2009 22:47
Re: Cena-pokračování
Nechcu ti do toho kecat,ale když si vydělím 4,5mld eur přibližně 8-9miliony vyrobených aut tak při tebou udávaném 100% zisku je cena golfu cca 1000eur,kurde já si říkal včem tkví jeho úspěch >:-[] >:-[]
5. 4. 2009 19:57
Re: Cena-pokračování
Místní politruk míří do vlastních řad. Kdepak se soudruhu stala chyba ?
Avatar - chlapecx
4. 4. 2009 03:37
Re: Cena-pokračování
samozřejmě že autosalon a prodejce z toho má hafo korunek:-)
často dávajísice slevy na úkor svýho zisku, ale neboj se, že by to neměli vykalkulovaný:-)
ty auta ten autosalon totiř od výrobce za nějakej peníz kupuje víme? A cena je pak to, za co to musí prodat... a z toho, co na tom vdělá, z toho pak hospodaří:-)

to tu psal nějakej diskutující kdysi nedavno... že dělal na nějakým autosalonu v ČB u Škody nějakou PC sí%tovou isntalaci a že se divil, že tam nezašla zrovna v ten den ni noha... tak se ptal jak jdou prodeje a jak je todle uživí... TEHDY TO EŠTĚ BYLA FELICIA... a ten majitel autosalonu mu bezostyšně řekl, 2 aauta za měsíc nás v pohodě uživí... když je víc, tak je to ráj:-)
neregistrovaný "Driano"
4. 4. 2009 16:04
Re: Cena-pokračování
To bylo tehdy, kdy bylo méně konkurence a ceny relativně vysoko. Dělám v autosalonu v Brně u automobilky průměrné cenové hladiny (ani levná, ani drahá). A marže máme i včetně bonusu, když splníme, přibližně takové: auto velikosti Sparku: 9500 Kč vč. DPH; Fabie 15000; Octavie 19000 - 25000 Kč, Passatu když se zadaří 30000 - 35000. U velkých užitkáčů může být i 60000, ale většinou 30000 - 40000. Vzhledem k tomu, že hodně prodejů tvoří menší vozy, marže nejsou v součtu nic moc na počet zaměstnanců a náklady..
neregistrovaný "megahroch"
4. 4. 2009 08:31
škodu ne
měl jsem bohužel tu možnost jezdit týden s novou fábií a cenovka kolem 300 tis. se k ní skutečně nehodí, to i to sandero je hodnotnější...
Rozbalit vlákno
0
4. 4. 2009 11:18
Stará 1,4
Při klidné jízdě konstantní rychlostí 100 km/h počítejte asi s 6-6,5 l/100 km, ve 130 km/h pak bude odběr mezi 8 a 8,5 l/100 km. Dlouhodobý kombinovaný průměr se bude pohybovat mezi 7,5 l/100 km a 8 l/100 km.

A realita...

Při klidné jízdě konstantní rychlostí 100 km/h počítejte asi s 7-7,8 l/100 km, ve 130 km/h pak bude odběr mezi 9 a 9,5 l/100 km. Dlouhodobý kombinovaný průměr se bude pohybovat mezi 8,2 l/100 km a 9 l/100 km.

Zakladni dvojite preplnovany ctyrvalec 1,4 >:D
Rozbalit vlákno
5
5. 4. 2009 17:18
Re: Stará 1,4
Není nad teoretické výmysly co? >:D Co se tak podívat, za kolik s tím majitelé doopravdy jezdí? ;-)

¨[odkaz]

Vidím průměr 7.1l/100km vypočtený na základě 96 aut, která ujela přes milion km. :-!
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
6. 4. 2009 22:55
Re: Stará 1,4
Taky je ale za potřebí říct B, když řekneš A. Oni s tím nejezdí, ale loudají se a to je rozdíl, dej si to po D1 tam i zpět v levým pruhu a těch prům. 7 litrů bude tak na 50 km.
7. 4. 2009 01:00
Re: Stará 1,4
Jo a jak to víš, že se všichni loudají? A proč by se měla spotřeba měřit, jen nj základě jízdy po dálnici? A co vypovídá tvoje tvrzení o spotřebě 14l/100km na nějakém úseku dálnice? Řekl bych že absolutně nic...
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
7. 4. 2009 01:18
Re: Stará 1,4
Ty údaje, kam odkazuješ, to je stejný jako rybářský stránky ve stylu chytil jsem tááákovýýho kapra. Je to o stylu jízdy.
Většina těch Fabií je německejch řidičů, apokud jezdí na dálnicích 120 km/h tam kde je neomezená rychlost, tak se fakt loudají (to jsou údaje některých zaregistrovaných). Nebo Tobě přijde tato rychlost jako 1.kosmická? Já osobně se na spotřebu nedívám a když spěchám, tak jedu dle potřeby a ne dle spotřeby.
Tím jsem chtěl říct, že tímto odkazem o "malý spotřebě Fobie, tohle autíčko neposadíš na Olymp.
7. 4. 2009 11:05
Re: Stará 1,4
Díky za pobavení. :yes: >:D

1. ono se stačí podívat na ty jednotlivé uživatele, ale nejsou tam jen němečtí řidiči.

2. proč bych si měl pořizovat cca 60kW jednačtyřku, abych s tím pak jezdil po nadoraz dálnici? Pokud to činíš tak ty, tak je mi tě líto. Ono všichni nemají zapotřebí s tím jezdit jen po dálnici (víš Šmoulo, ony existují i města, okresky,...).

3. Však tam o tom to je, že tam jde krásně vidět ten rozptyl spotřeby od jezdců ekorally (cca 5l/100km) až po dálniční střelce s desítkou.

4. Nikde tu nepíšu o malé spotřebě Fabie, co patří na olymp, pouze vyvracím nesmyslné kidy co tu byly napsány. Stejně tak bych tu dal jakékoliv jiné auto, pokud by si tu někdo cucal z prstu. Na těch statistikách jde třeba krásně vidět, že ta Fabie jezdí cca o 2 deci úsporněji než zhruba stejně výkonná Fiesta, naopak takové GP má ten průměr o deci a půl nižší...

5. Ten tvůj příspěvek je taky jako rybářské stránky. Nebo máš snad nějaký důkaz, že oni opravdu jezdí po dálnici jen 120? Nemáš, ale cucat z prstu si musíš, co Mrzoute? >:D

6. "a když spěchám, tak jedu dle potřeby a ne dle spotřeby" Aha, takže ty jezdíš neustále pozdě, tak tě zajímá jen max spotřeba, protože normálně jet neumíš... njn šmoulíku, to máš blbé. Měl by sis líp organizovat čas... >:-[]

7. Kdybys nebyl takový mrzout, tak víš, že jsem reagoval na Deadlifta, který reagoval na text v článku (doporučuji si ho nejdřív přečíst,) kde se hovořilo o spotřebě při normální klidné jízdě. Tak sem netahej spotřebu při rallye...
4. 4. 2009 12:53
to je teda ceník
Díky autorům článku za podrobnější tabulku pár prvků výbavy.. No, jasný je, že si člověk všechno musí DOKOUPIT a DOPLATIT. Myslím, že klimatizace přestává být jedinou samozřejmostí a přeju Škodovce, aby za chvíli pod tlekem Euro NCAP "nemohla" nabízet vozy bez ESP (uvidíme jestli svých 15 tis. prostě přičte), airbagy také začnou být normální výbavou v min. 6-7 na vůz, prakticky každá cena stoupne dále o rádio a lak.. Já ovšem chci také všechna okna v elektrice a tempomat, ale to už je spíš můj "problém", to si musím u levnějších vozů přičítat skoro vždy.
Ale taky nechci žádný z motorů, který Škodovka do Fabií i Roomstera dává. Kde jsou TSI, v příštích generacích?
Rozbalit vlákno
3
5. 4. 2009 17:12
Re: to je teda ceník
Ehm, mohl bych poprosit o seznam aut v kategorii Fabie, která mají na CZ trhu už v základu ESP a stojí +- stejně jako ta fabie (tzn. od cca 200-220 tis Kč.) a mají vše co jsi vymjmenoval v základu? Dtto s hlavovými airbagy. Jinak cena u aut s ESP v sérii (povinnost tuším od příštího roku) rozhodně u škodovky o těch 15 nestoupne, když už teď stojí paket obsahující hlavové pytle + ESP jen 10tisíc.
Avatar - twistedTSD
6. 4. 2009 19:31
Re: to je teda ceník
myslim ze 4 airbagy v zakladu nejsou tak spatny, a hlavovy airbagy a ESP za 230000...
6. 4. 2009 21:15
Re: to je teda ceník
No za čtvrt mega to asi nebude. >:D Jinak doporučuji se nespoléhat na konfigurátor, ale poptat se u prodejce na paket "Safety" který stojí 10 000 ;-) To samé u O Tour nikdy předtím nepsali, že klima je za 0,- a centrál za -1500,- (ano, když jste chtěli centrál, tak to auto bylo ještě levnější.) Jakou to má logiku ovšem netuším...