Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW i3 – Elektrická revoluce

První produkční elektromobil od BMW přichází s řadou unikátních technických řešení. Dokáže tím opodstatnit vysokou pořizovací cenu?
Zpět na článek
3. 2. 2014 12:14
3. 2. 2014 13:32
3. 2. 2014 14:31
3. 2. 2014 15:42
3. 2. 2014 16:54
3. 2. 2014 19:52
4. 2. 2014 00:27
4. 2. 2014 09:48
4. 2. 2014 19:09
3. 2. 2014 15:38
3. 2. 2014 15:46
3. 2. 2014 15:47
3. 2. 2014 17:33
3. 2. 2014 18:51
4. 2. 2014 10:22
4. 2. 2014 14:27
4. 2. 2014 15:17
6. 2. 2014 00:42
3. 2. 2014 12:14
PR revolúcia
PR - elektrická revolúcia - vypnite klímu, jazdite pomalšie ako náklaďák, zrýchľujte s minimálnym zrýchlením a možno vás to nenechá po pár km visieť. Revolúcia mala poriešiť baterky a nie in/ex.
Rozbalit vlákno
59
Avatar - Magister
3. 2. 2014 12:18
Re: PR revolúcia
Souhlasím. Malý dojezd, ošklivé a drahé... podobně jako ostatní elektrická auta. Tesla je výjimka - hezká, ale hoří.
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2014 12:28
Re: PR revolúcia
mna by zaujimalo kto ma byt hlavny kupec tohto akoze auta alebo co to je za 900 tacov

mlada rodina? to tazko,
mlady chalan po skole? to tazko
otec rodiny v nejlepsich rokoch? to tazko ,
nejaka utla rozvedena zienka s detickami? to tazko
nejaky prachac ktory ma rad luxus? to tazko
dochodca ktory prejde 3000km rocne? to tazko

dost mi nie je jasne komu je primarne urceny tento elektricky pocin s dojazdom kosacky na travu
3. 2. 2014 12:32
Re: PR revolúcia
Verím, že dobré predajné čísla (na elektromobil) zodpovedajú tvoju otázku.
Ja by som si ho kúpil bez rozmýšľania! Samozrejme ako druhé auto na jazdu do práce.
Cena je podľa mňa úmerná kvalite a technologickému pokroku... a povedzme si úprimne, ľudia vyhadzujú peniaze aj za horšie veci...
Avatar - iudex
3. 2. 2014 12:49
Re: PR revolúcia
Kľúčové je tam to slovo BY. ;-) Ver, že keď jedného dňa budeš mať cca. 35.000 eur na auto, budeš pozerať po úúúúplne iných autách. nie po aute veľkosti Fabie s dojazdom bicykla za cenu 300-koňového Golfu R. ;-)
3. 2. 2014 12:52
Re: PR revolúcia
Jako jediný auto to nedává samo smysl, teda pokud nejsi metrouš cestující mezi prací a nákupama ;-)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
9. 2. 2014 10:48
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
PS: ČUCHÁNÍ RAJSKÝCH VÁNKŮ Z LAUFU, VEDE DO NEBE :-!

1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN BEZ PŘIDUŠENÍ PŘÍMOVSTŘIK TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a rakovinotvorný prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 4.) [odkaz]
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4. a 1000x víc než varianta 3.) [odkaz]
3. 2. 2014 12:54
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Ver, že keď raz budem mať 35000€ na DRUHÉ auto, budem presne o niečom takomto uvažovať.
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2014 13:00
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
vyhodene peniaze, to si radsej kup twingo alebo swifta a tych zvysnych 25 tisic daj na charitu alebo detom na onkologiu tak aspon daco zmysluplne a hodnotne spravis ked uz nevies co s prachmi
Avatar - iudex
3. 2. 2014 13:03
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
KEĎ raz tie prachy budeš mať, ver, že si ich budeš vážiť viac, ako ich teraz virtuálne bezhlavo rozhadzuješ. ;-)
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2014 13:04
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
presne tak :yes:
3. 2. 2014 13:07
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Fajn, priznávam sa. Mne sa to auto páči a proste ho chcem! >:D
Avatar - Magister
3. 2. 2014 13:15
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Tak to je slovo do pranice a to mi dává smysl.
Avatar - Bristol
3. 2. 2014 15:26
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
sorry ale ty máš asi hodně dobrou práci když na dojíždění do ní jsi ochoten koupit miniauto za mega... :yes: ;-)
Avatar - fOE
3. 2. 2014 12:43
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
1) jako 2. nebo 3. auto do rodiny, treba prave pro toho "prachace" ktery ma rad luxus a sam dost mozna jezdi ve vyssi stredni a zene v domacnosti kupuje 1er/X1/X3 na popojizdky do mesta (malokdo najezdi vic nez 100km denne) tomu i3 schazi co?
2) ne, tohle auto skutecne nemiri na nekoho kdo ma jen na jedno auto.

Prosim tebe, Magistra, Iudexe a Nonsensa, aby jste mi sem hodili tradicni alternativu k i3, s vykonem 125kw, akcelerujici na 100 za 7,2s, premii, kvalitu uvnitr (kdyz teda budeme verit tomu co tvrdi autor tohoto testu), s mistem "jako v oktavii" (takze vetsi nez BMW 1er) a ve vybave jakou ma i3 v zakladu (navigace atd.) a jsem zvedavy na jake penize se dostaneme, kdyz je i3 tak predrazena (navic za dobu sve moralni zivotnosti, treba 5 let a 100tis km usetri majitel na palivu treba 150tis kc.) :-!
Avatar - iudex
3. 2. 2014 13:01
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Alternatívou je ktorékoľvek auto povedzme nižšej strednej triedy. Miesta ponúkne rovnako, komfortu rozhodne viac (všimol si si v teste tie 19" pneu?), dynamiky ponúkne v závislosti od motora, výbava nie je argument (dnes si aj Golfa môžeš vybaviť skoro na úroveň BMW7). Dynamika i3 je vec navýsosť teoretická, pretože keď chceš mať aký-taký dojazd, nesmieš v podstate výkon motora vôbec využívať (naviac sa tu argumentuje super ekologickým autom na poskakovanie po meste, tak je argument zrýchlenia na stovku dosť irelevantný). Spomínanú prémiovosť tam nikde nevidím, s tradičnými tvarmi BMW to nemá nič spoločné a identifikovať to ako prémiové BMW bude málokto. A dobre si nakoniec spomenul životnosť: koľko má toto odhadovanú životnosť? Čo s tým spravíš, keď ho budeš chcieť vymeniť? Kto to kúpi? Ak sa taký odvážlivec nájde, strata hodnoty bude taká obrovská, že nejaká teoretická úspora oproti spaľovaciemu motoru bude úplne smiešna.
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2014 13:07
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
ako jeden z mala rozmyslas normalne, mam podobny nazor :yes:

realita je totiz ina ako obrazky nad ktorymi tu vsetci slintaju , v beznej premavke ci uz v meste alebo aj mimo neho clovek porebuje "normalne auto" :yes: ak teda sa nejedna zrovna o nejakeho syna metrosexuala prachateho tatka ktory mu to kupi na vozenie do skoly ze ano
Avatar - fOE
3. 2. 2014 13:23
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
To je umeni, napsat 11 radku a nenapsat jediny dolozitelny argument. Tak si to rozebereme:
1) ktorekolvek auto nizsej strednej triedy to nebude, 125kw dost aut vyskrtne a i u nepremie se dostavame razem na ceny kolem 500tis v zakladu.
2) pneu v testu vidim, ale na rozdil od tebe bez svezeni nesoudim jen na zaklade fotek, takze kdyz ti co se v tom svezli (cetl jsem nekolik testu) komfort popisuji jako nadstandartni verim spis tomu nez dojmum z fotek.
3) Golfa si muzes dovybavit, jaka pak bude jeho cena, to ze koupis golfa jako holatko neznamena ze ho muzes postavit vedle i3 ktera ma v zakladu hracek daleko vic.
4) Auto ma teoreticky dojezd 200km, vetsina lidi denne najezdi do 50km, berouc v potaz 50km tak si smele dovolim vyuzivat potencial motoru kde me napadne, nebudu zadupavat pedal do podlahy furt, ostatne to nedelam ani v aktualni voze, takove chovani postrada (zvlast ve meste) smysl.
5) argument zrychleni je relevatni, nebyt relevantni neprodava se u aut nic jine nez zakladni motorizace
6) spominana premiovost kdyz uz nic je v tom znacku na kapote, tak jako je ve znacku MB na kapote A class
7) baterky v Priusu maji zivotnost velice slusnou, ikdyz jde o jinou technologii nevidim duvod na to aby BMW na tom bylo nejak vylozene hur. Prius dovedl prezit 5 let bez nebo jen s minimalni stratou kapacity. Ony katastroficke scenare jsou tak jen vyplod fantazie lidi co prisli do styku max s baterkou v mobilu nebo u notebooku ktere jsou ale nastavene a koncipovane jinak.
8) stratu hodnoty bude mit kazde auto obrovskou, cim vyssi je porizovaci cena, tim vyssi bude i absolutni strata. Zvazovat pokles ceny premii v prvni rade vubec nekupuji. Jinak je to z tve strany cista teorie, kterou nemas cim dolozit. Naopak ceny Priusu se od jinych aut te tridy a ceny nijak nevzdaluji. Zadny propad se nekona i prez podobne katastroficke scenare ktere kolovali po internetu kdyz prichazel Prius na scenu.
3. 2. 2014 13:54
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Zásadní rozdíl je, že klasickému Priusu uživatel nekecá do toho, jak s bateriemi zachází. Baterie elektromobilu/ plug-in hybridu dokáže uživatel odrovnat stejně rychle jako baterii telefonu. A bude jen dobrou vůlí automobilky, pokud ji vymění v záruce.

Co se týče dojezdu, problém elektromobilů je jejich účinnost. BMW udělalo dobře, že nabízí tepelné čerpadlo. Jen nemůžeš mít zároveň čerpadlo a REx. Což je škoda, ale zásadní problém to není. Když bude příliš chladno, budeš prostě jezdit na benzín. Kombinace nižších teplot a vyšších rychlostí na městských okruzích může být pro dojezd elektromobilu smrtelná.
3. 2. 2014 18:35
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
S autem už jsem u Inveltu jezdil. Jakmile dořeší wiplash, díky kterému nedostalo auto 5 hvězd v crashtestu, jdu do toho. Zrychlení super, obzvlášť do cca 60 km/h je to rychlý jak motorka :-) Denně udělám ve městě cca 80 km, na to mi to opravdu stačí (i při velkým huntování úplně v pohodě). Provoz opravdu laciný, mimo levnou elektřinu, žádné oleje, brzdový destičky do 100 000 km. Takže v servisu už mě konečně nikdo dlouho neuvidí. Když si do toho sednete, řeknete si, že takto má prostě vypadat budoucnost. Při zrychlení jsem si vzpomněl na zvuk aut ve filmu Demolition men, velmi impresivní :)) Při nákupu získáváte ročně nějaký kredity, za kt. si můžete půjčit se slevou auto na dovolenou. Nicméně pro mně je to druhý auto do rodiny, tak žádná křeč. Jo a životnos je tuším po 6 letech garantované dobití baterií ještě na 80 %. Jinak kastla je komplet z plastu nacvakaná na karbon, takže auto vydrží věky a pak stačí za 150 tis. vyměnit baterie...
3. 2. 2014 21:27
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Provoz je opravdu laciný a ospravedlní vstupní investici 1M >:-[]
Ne, fakt, až ho koupíš, udělej recenzi na moje.auto.cz protože já ti to nevěřím.
3. 2. 2014 12:44
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Západoevropanům - NOR, NL, BE, UK atd., případně nadšencům, kteří to auto prostě chtějí.
Třeba v Norsku máš ve městech zásuvky na každém rohu a zároveň takové daně, že se jakékoli auto nad 3 litry nevyplácí (schválně se mrkni do konfigurátorů, to je nářez větší než na Kovárně).
3. 2. 2014 13:15
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
tak třeba já. už je objednané ... rodina s 3 dětmi, které neustále vozíme po praze tam a zpět. denní nájezd cca 100 km. na delší cesty mám Cayenna, na zábavu 911. ani s jedním z těchto aut není ježdění po praze ideální. navíc mě baví zkoušet nové technologie a ježdění na elektřinu mě přijde dost zajímavé ... propočet, jestli by vyšlo levněji koupit si golfa za 500tis jsem nedělal :-)
Avatar - iudex
3. 2. 2014 13:21
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Tak ako majiteľ dvoch Porsche, idúci si kúpiť tretie auto výhradne do mesta, rozhodne nie si obvyklý zjav a zároveň dobre reprezentuješ tú mimoriadne úzku skupinu teoretických záujemcov o tohto exota.
3. 2. 2014 21:29
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
bude Vás jezdit pět v autíčku velikosti krabička od sirek? až to do tebe někdo napálí na magistrále tak budeš vědět, jestli ta úspora stála za to...
3. 2. 2014 19:16
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Pánové, vy jste evidentně nepochopili smysl tohoto auta (a dalších hybridů a elektromobilů). BMW i3 bylo vyvíjeno pro potřeby západoevropských a severoamerických megalopolí. Například v Evropě je zcela běžné, že velká města zpoplatňutí nebo zcela zakazují vjezd do určitých zón autům se spalovacími motory. V zapádní Evropě navíc státy poskytují na hybridy a elektromobily štědré dotace, úlevy na daních atd., tudíž ve výsledku taková i3 vyjde za 3 roky vlastnictví celkově levněji než třeba Golf s turbodieselem.
Co se dojezdu týče, desítky milionů řidičů denně najede nějakých 80 kilometrů. Dobíjet mohou v práci, u nákupního střediska nebo prakticky kdekoliv jinde, jelikož naříklad v takovém Londýně nebo Amsterdamu na benzinku prakticky nenarazíte, za to dobíjecích stanic jsou všude mraky.
4. 2. 2014 11:55
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Pánové pochopili. Ale pánové také chápou, že už poměrně dlouho existuje na trhu přímá konkurence a žádný prodejní zázrak se nekoná - tak kde jsou ty statisíce západoevropanů (statisíce z párset milionů), kteří se už už třesou na svůj elektromobil?

A k i3 - dojezd nemá lepší než konkurence - průměr. Crashtesty jsou u prémie za mega průšvih, Leaf to už před lety uměl lépe. Tak co je na tom vozítku tak extra, má vrtulku?

Ps.: Nelze si nevšimnout jak diskuze pod testem i3 vyznívá úplně, ale úplně jinak, než diskuze pod články o jiných elektromobilech. I ten GTI pěje ódy. Tohle nemyslím na nikoho konkrétního, ale - pánové, to už jsme na tom vážně tak zoufale, že když po letech vyjde BMW s něčím, co v rámci nejdůležitějších parametrů horko těžko stíhá konkurenci od Nissanu či Renaultu, my budeme křičet hurá! a tleskat ve stoje, zatímco onu konkurenci jsme haněli. Jsou zde fanoušci aut, nebo ovce?
Avatar - Ham.
4. 2. 2014 12:43
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Ty statisíce, možná realističtěji, desetitisíce Evropanů jsou lidé, kteří patří k nejbohatší vrstvě v Evropě. Tedy žádní chudáci na hranici bídy, kteří žijí v paneláku, šetří v lepším případě na nějaké nové auto za 300-500 tkč a chtějí jej jako rodinné auto, které splní požadavky celé rodiny. Jsou to lidé, kteří chápou, že elektroauto je vhodný doplněk k jejich dalším dvěma či více automobilům se spalovacím motorem, které již používají. Jsou to lidé, kteří neřeší, jestli u paneláku nebo obchodního centra je nebo není zásuvka na dobíjení, protože veškeré své cesty elmobilem jsou z domova (tedy domu, který má jistě svou garáž a zásuvky) do práce (kde jistě mají také svou garáž se zásuvkou) a zpět a pojížděk po městě, kde jim dosah 100km bohatě stačí, takže nějaké budování elektronabíječek je jim volné jak golfový svetr. A to jsou lidé, kteří si prostě nikdy nekoupí neprémiové auto a to jsou přesně ti lidé, na které míří i3. A to jsou také přesně ti lidé, kteří si nikdy nekoupí Nissan nebo Renault, protože si ho nekupovali nikdy, takže proč by to najednou asi dělali. A Nissan a Renault prodají málo, protože musí mířit na chudé lidi, protože jiné zákazníky prostě nemají. A s chudáky je potíž, protože ti nechtějí doplněk pro svá dvě auta, ale chtějí plnohodnotné auto, které je odveze do Chorvatska na dovolenou, odveze 3 metráky cementu na chatu, zajistí pojížďky po městě, cesty do práce a nevím co ještě a ještě by chtěli veřejnou nabíječku před panelákem, protože nemají ani na vlastní garáž. No a to je problém, takto univerzální elektromobil není a asi ještě dlouho nebude, protože zpětinásobit kapacitu baterek, zkrátit jejich nabíjení na pět minut a postavit statisíce nabíječek není realizovatelné. To první naráží na současnou úroveň a možnosti technologií, to druhé na finance. Takže ano, BMW určitě neobjevil elektroauta, ty jsou tady již více než 110 let a někdy na přelomu 19/20 století jezdilo v NY víc elektromobilů než kočárů a spalovacích motorů dohromady (a neměly nijak zoufalý dojezd, protože zvládly až 80 mil.), ale protože spalovací motor tehdy nabídl daleko větší dojezd a nezávislost na dobíjení a zároveň ani ti nejbohatší neměli potřebu vlastnit více než jedno auto tak elmobil musel rychle vyklidit pozice. Zásluha BMW je, že nabízí elmobil přesně pro ten účel, pro který se hodí, tedy nikoliv jako univerzální auto které vytlačí auto se spalovacím motorem, ale jako doplněk k plné garáži aut se spalovacími motory pro nejbohatší vrstvy. Takže přínos BMW je především v obchodním modelu, který prosazuje elmobil přesně tam, kde má šanci prorazit. A to je samozřejmě zázrak, nikoliv technický, ten je starý století, ale obchodní. A o ten jde až v první řadě. :-)
4. 2. 2014 13:43
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Dekuji za vysvětlení, konečně jsem prozřel! ;-)

Ne, teď vážně - s tím co jsi napsal nelze jinak než v zásadě souhlasit. Jen bych chtěl vidět toho chudáka z paneláku jak dává 500 za auto, ale to je jiná. Sám píši níže v diskuzi že a.) tuto techniku je lepší nasadit u prémiové značky,právě pro ty hodně movité - jen se obávám aby se těchto klientů našlo dost, neb pro vyšší střední třídu už to podle mě neni. Za 3 roky uvidďme, zda to bude obchodní zázrak či nikoli. Ale b.) i3 žádnou technickou revolucí není, osobně jsem čekal mnohem více. Crashtesty za 4stars jsou u prémie v roce 2014 faux-paux, to mi nikdo nevymluví. A dojezd prostě je mizerný, Leaf to už před 5ti lety uměl podobne a - Tesla ukazuje že to jde mnohem lépe. Zkrátka od automobilky jako je BMW jsem čekal po technické stránce víc. Mimochodem - mít to dojezd na úrovni Tesly, už by se o tom dalo reálně uvažovat jako o druhém autu v rodině a ještě vylepšit ten náraz na kůl, tleskám BMW ve stoje (což hochy z Mnichova asi hodně zajímá) a prodeje jsou úplně jinde (což hochy z Mnichova opravdu hodně zajímá). Inu, za 3 roky uvidíme ;-)
Avatar - Ham.
4. 2. 2014 15:06
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
- francouzský nebo rakouský občan z paneláku těch 300-500 dává zcela běžně. Český o něco méně, ale přesné číslo je nezajímavé, protože v principu tak jako tak je nesmysl na takovou třídu cílit s elmobilem při dnešní úrovni technologií.
- i3 technickou revolucí není a očekávat ji by bylo naivní. Vše závisí na vývoji baterií (nebo nějaké varianty palivových článků) a ten ovlivňují automobilky zcela minimálně. To je v zásadě věc základního výzkumu. Místo nesmyslných dotací na elmobily by bylo daleko přínosnější dotovat tento základní výzkum.
- i3 si drží prémiový odstup od podobných vehiklů konkurence provedením, výkonem motoru a samozřejmě hlavně značkou na kapotě. V dojezdu dosahuje prostě toho, co mu umožňuje současná technologie baterek s tím, že je o nějakých 5% lepší (při stejné kapacitě) než konkurence díky lehké stavbě. Ano, na universální auto je to pořád zoufale málo a právě proto jde hlavně o obchodní model, komu elmobil nabízet a na jaký účel.
- Tesla neukazuje vůbec nic převratného, 85kWh baterek umí do auta narvat BMW, Fiat, Nissan nebo kdokoliv jiný, klidně i ta indická Tata. To není žádná věda. Jo až někdo narve do auta 85kWh baterek, které budou vážit 150 kg i s příslušenstvím a na našťouchají se za 10 min. a cena bude třetinová tak se můžeme začít bavit o pokroku. Ale jak píši nahoře, tento pokrok musí udělat základní výzkum a pak jakákoliv automobilka bez problémů představí své elektromobily.
- ano, 4* je problémek, ovšem předpokládám, že jej BMW brzy vyřeší, to je asi to nejmenší, protože nejde o nějaký strukturální problém karoserie, ale o funkci opěrky hlavy při whiplashi.
4. 2. 2014 18:49
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
1.) ano, souhlas. Já ta nějak bral v úvahu českého občana, moje chyba.
2.) ano
3,) odstup drží. Tesla je ale v rámci dojezdu (technicky je irelevantní jak to dělá) mnohem dále. Obchodní model - souhlas. Jak píši výše - i3 je třetí auto do rodiny. Nikoli druhé (alespoň ve většině případů, ať mě nikdo nechytá za slovo).
4.) ale prostě a jednoduše dál (výrazně dál) dojede, bez kompromisů (REx). Ale v ostatním máš pravdu - základní výzkum v rámci uchování energie je dnes alfou a omegou v rámci masivního rozšíření elektromobilů.
5.) také doufám. Tohle do onoho obchodního modelu skutečně nezapadá, ale snad to zvládnou. Ale hlavním problémem je kůl (hrudník řidiče), ne whiplash.

Ps.: Obecně, off topic, k této diskuzi - musím říci že něco tak příjemného jsem tady už dlouho nezažil - cca +/- dva podobně velké tábory zastánců dvou názorů, argumenty, žádná osobní invektiva. Super.
Avatar - Ham.
4. 2. 2014 19:09
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Ochrana dospělých ani ochrana dětí nebrání 5*, hodnocení na 4* způsobila nedostatečná ochrana chodců a asistenční systémy. Stačí jim přidat připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů na zadní sedačky, dát omezovač rychlosti a něco udělat s přední hranou kapoty a mají 5*. V oblasti nárazového testu a ochrany dospělých nejhůře dopadl whiplash (oranžový), ale celkově je výsledek nárazových testů 85% nad požadavkem na udělení 5* (80%).
[odkaz]
4. 2. 2014 19:18
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Kůl (hrudník) je hnědý...

Obecně k nové metodice - ty elektronické systémy hrají podle mě v hodnocení příliš velkou roli (resp. fyzické nárazy hrají roli malou). Chce to číst mezi řádky. A ten kůl, 4 nebo 5 hvězd, je prostě u takto futuristicky koncipovaného vozu ostuda.
Avatar - Ham.
4. 2. 2014 19:46
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Hnědý kůl má řada pětihvězdičkových aut, naposledy třeba zde
[odkaz]
Ano, asistenční systémy typu omezovač rychlosti atp. jsou ptákoviny.
4. 2. 2014 21:14
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Jenže ZOE není prémie - o to mi šlo od začátku. A obecně je na to lépe než i3. To je prostě, z hlediska BMW, špatně.
Avatar - Ham.
4. 2. 2014 22:21
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
O tom žádná, 4* musí opravit.
4. 2. 2014 12:49
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Vidíš, zrovna nedávno jsem s Leafem a i3 jezdil, takže můžu srovnávat. Co se týče dojezdu, je na tom BMW paradoxně lépe, zvlášť když člověk jede rychleji. Mnichovský elekromobil má totiž mnohem silnější rekuperaci, tudíž ve výsledku dokáže přidat více narekuperovaných kilometrů. Nemluvě o tom, že když by chtěl člověk s leafem stíhat i3, musel by na pedál šlapat mnohem usilovněji a dojezd by se mu tedy znatelně zkracoval. Navíc interiér leafu je někde na úrovni notu za 250 000 Kč.
Vůbec se nehádám o tom, že BMW i3, potažmo všechny elekromobily, jsou drahé a pro 95 % lidí nepraktické, ale pořád je tu dost těch, kterým podobný vůz vyhovuje. A BMW i3 je minimálně po stránce dynamiky neuvěřitelný vůz, doporučuju se svézt ;-)
4. 2. 2014 13:53
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Takže co se dojezdu týče, za pět let v BMW dokázali vyvinout auto, které trumfne Leaf o nějakých 20-30 km? Páni! ;-)

Jinak určitě mám to svezení v plánu, o tom žádná. A věřím že svezení to bude parádní. Ale jistě se shodneme, že ten dojezd posunuje i3 do role třetího auta do rodiny, pro většini lidí asi ne druhého.
3. 2. 2014 19:53
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Druhé auto do rodiny namísto BMW 320d pro každodenní dojíždění do práce. Manželka bude děti do školky na ty dva kilometry vozit X5kou, která se využije i pro rodinné dovolené resp. v nutnosti delších služebních cest.

Už to smysl dává?
3. 2. 2014 21:31
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Nedává. Koupil bych jedničkové BMW.
4. 2. 2014 08:55
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
BMW 1 je ale vnitřně prostorově VÝRAZNĚ menší než i3.
Avatar - iudex
3. 2. 2014 12:41
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Presne tak, tých obmedzení je stále veľmi veľa. Teoretický dojazd 200 km iba v prípade šoférovania anorektičkou, ktorá jazdí v kožuchu, nekúri, nevetrá, nepočúva rádio a jazdí max. 90kou. No nie je to za skoro milión skvelá ponuka?
Btw. na tých 19kach to musí byť naozaj super jazda po mestských výtlkoch a koľajach. >:-[]
3. 2. 2014 12:45
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Já si zrovna podobný auto umím představit jako firemní pro městskej provoz. Bez diskuze bych ho sám často využíval. Pravda, ta cena je zatím velmi vysoká, ale nemyslím, že se budu cityelektromobilu dlouho vyhejbat ;-)
Avatar - iudex
3. 2. 2014 12:52
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Keby som žil v Paríži, vedel, že z mesta nevystrčím nos a 90% času trávil v zápchach, potom... by som si ho aj tak nekúpil. ;-) Aj keď si odmyslím nehoráznu cenu, nevidím tam jednoducho žiadnu pridanú hodnotu.
3. 2. 2014 12:53
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Já jo ;-) po městě kdekoliv, kousek za město taky a pokud vezmu běžný věci jako pošta, úřady, jednání v centru tak hurá…jen ty zásuvky :-)
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2014 12:57
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
a na to treba auto za 900 tacov? Na tych par km si kupim twingo za tretinovu cenu a za zvysok mozem ist na 3 roky na maledivy a mat vsetkych v *
3. 2. 2014 13:51
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Viz níže maledive :-)
Avatar - iudex
3. 2. 2014 13:05
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Ako Ti napísal topper: na takéto poskakovanie potrebuješ auto za 900000 (!) korún? To zvládneš bez veľkých obmedzení v Pole za tretinu ceny.
3. 2. 2014 13:50
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Kluci, jednou nás to čeká stejně a bejt nastavený šikovně daňový zákony tak neváhám. Uvidíme co s tím udělá nová vláda. Pak to není o 900k, ale o přiměřených nákladech. ;-)
3. 2. 2014 14:58
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Hoši, vy dva s topperem byste si už konečně mohli uvědomit, že existují i lidé, kteří mají více peněz než vy, že jsou lidé, kterým se líbí jiné věci než vám, že jsou lidé, kteří nemusí mít zásadně vždy to nejlepší s poměrem cena/výkon jako vy. Pokud je někdo, kdo má rád něco exotického a jedinečného, tak si asi těžko bude kupovat Polo, které je naprostým vrcholem tuctovosti.

P.S. Já bych si i3 taky nikdy nekoupil a v elektromobilech zatím v dnešní době nevidím moc smyslu... ale uvědomte si, že že v těch 7 miliardách lidí není 3,5 miliardy klonů topperů a 3,5 miliardy klonů iudexů.Já fakt nevidím nic divného, když si bohatý člověk koupí jako auto do města i3. Uvědomte si, že cílovou skupinou tohoto auta rozhodně není iudex s topperem a že BMW si rozhodně nemyslí, že i3 nahradí veškerá auta od miniaut až po limuzínu.
Avatar - iudex
3. 2. 2014 15:36
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Tu nejde o mňa a moje osobné majetkové pomery, takže zbytočne sa snažíš vtiahnuť ma do konfliktu. Možno jazdím na Felicii ako topper, možno by som si to i3 mohol kúpiť zajtra ;-) to nie je podstatné, podstatné je, či je trh pre takéto exotické a drahé auto dostatočný a či ten, kto skutočne má prostriedky na kúpu i3, ho aj reálne kúpi. Darmo tu operuješ údajnou chudobou našich končín, realitu na západe pomerne dobre poznám a poviem Ti, že toľko luxusných áut, ako v centre Prahy či Bratislavy nenájdeš ani v centre Paríža. Ono tí "prachatí západniari" na rozdiel od mnohých tu nepovažujú auto za vrchol sebaurčenia a nekupujú autá hlava-nehlava. Jeden príklad za všetky (a pomerne reprezentatívny): manažér z Paríža v stredných rokoch, pomerne vysoká pozícia vo firme s pôsobením od USA po Kazachstan, 3 deti, byt v centre Paríža; jeho vozový park je: Renault Espace pre rodinu a Renault Twingo (áno, Twingo) pre dochádzanie do práce v Paríži (ak nejde taxíkom či metrom). Iste, len jeden človek z miliónov, rovnako ako sa nájde ten jeden z milióna, ktorý si i3 k svojmu Cayenne a 911ke kúpi (viď tu v diskusii), ale realita je taká, že ten môj príklad je oveľa typickejší, ako ten druhý.
3. 2. 2014 15:57
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Je vidět, že ti poslední věta moc nedocvakla. Takže ještě jednou. BMW určitě neplánuje z i3 udělat masové auto a vystrnadit veškerá auta konkurence od miniaut až po limuzinu. To, že některý manažer jezdí ve Twingu, a že jich takových jsou stovky a tisíce, vůbec nic neznamená. Ať si jezdí, nevidím na tom nic divného. Proč bych se měl divit, že manažer jezdí v Twingu? Furt nic nechápeš. Pro tyto lidi ta i3 není koncipována. Uvědom si, že i3 není pro bohaté lidi obecně (a toho tvého ukázkového manažera a mnoho jemu podobných - není manažer jako manažer).

Je pro bohaté lidi, kteří se chtějí lišit. Pro bohaté lidi, kteří chtějí něco netradičního. Pro bohaté lidi, kteří nechtějí jít s davem. Já si taky koupil auto, které je pro moje potřeby zbytečně velké, zbytečně silné se zbytečně vysokou spotřebou. Ale prostě a jednoduše jsem ho chtěl a nějaký poměr ceny a výkonu mi byl víš kde a to nemám zase peníze na rozhazování. To, že tobě patrně vyhovuje jít s davem ještě neznamená, že je takový každý. Někteří lidé si prostě nechtějí svou volbu omlouvat tím, že udělali racionálně to nejlepší možné za nejvýhodnější cenu. Někteří prostě chtějí mít ze své volby radost, ať už je jakkoli iracionální. To, že typických zákazníků pro i3 není mnoho, je jasné. Ale jsou. Tak jim tu možnost lišit se neber.
Avatar - iudex
3. 2. 2014 16:06
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
To, že je na svete nejaká možnosť, neznamená, že je to i dobré (napadá mi napr. Hasselblad Lunar). Btw. ak tým "zbytočne veľkým, zbytočne silným" autom myslíš tú Tvoju starú 96 kW Primeru, tak to Tvoje presviedčanie o tom, ako rozmýšľajú bohatí ľudia, je pomerne bezpredmetné. ;-)
3. 2. 2014 16:41
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Fakt nic nechápeš. Jak do dubu. Tady taky nikdo neříká, že BMW i3 je vyloženě dobré auto za dobrou cenu. Ale je naprostá pitomost jej odsuzovat ze svého pohledu pro cílovou skupinu, pokud v té cílové skupině nejsem. Přece také nedosuzuješ Ferrari proto, že žere dvacet litrů na sto, když tvoje auto žere třeba šest, ale neprovozuješ jej na okruhu.

S tím Lunarem jsi částečně vedle. Lunar se liší jen designem, ale je třikrát dražší. Tam si člověk připlácí mnohonásobek skutečně jen za ten design. Ale když jim to za to stojí, no tak ať si to koupí. Zde si připlácíš nejen za netradiční design, ale také zanetradiční technologie. Ne každý jezdí v elektromobilu. Nebo ty snad jezdíš v extravagantním elektromobilu za nižší cenu, že ti přijde i3 mimo? Jestli ne, tak do toho nepleť subjektivní hodnocení pro někoho úplně jiného. Nevím o moc tak extravagantních elektromobilech na trhu, které by byly za nižší cenu. Protože smyslem tohoto auta je být extravagantní a být elektromobil. Takže přirovnání k Polu nebo Twingu je naprosto mimo mísu. Účelem toho auta není jen být vhodným dopravním prostředkem do města. Účelem toho auta je být extravagantním dopravním prostředkem do města s extravagantními technologiemi.

Ne, Primeru nemám. Teď jezdím v Hondě se 114kW a upřímně řečeno, pro moje ježdění by mi stačilo tak 60-70 kW, a to ještě s rezervou. A k té poslední větě... proč jsi zase úplně mimo. Víš co jsem měl ve výběru vedle Accorda? Představ si, že to byl Insight a to právě proto, že je to něco naprosto netradičního, co nikdo nemá. Protože mě lákaly ty netradiční technologie, hybridní pohon, nezvyklý design, to, že jich tu v republice jezdí jen pár desítek. Nebýt zhruba o 1500 EUR dražší, tak teď jezdím v něm s téměř poloviční spotřebou. A to nejsem milionář, abych si dokázal představit, že někdo to má takhle s i3. Prostě tahle dvě auta se mi strašně líbila a ačkoli každé je naprosto jiné, obě jsem měl ve výběru. A to proto, že pro mě nebyl důležitý pouze poměr ceny a výkonu, ale také osobní pocity z auta, abych z něj měl radost a ne, abych si při každém nastartování říkal "jo, bylo by to fajn mít auto XY, ale co, tohle má zase vlastnost YZ, a proto jsem udělal dobře". Žiju jen jednou, tak si chci udělat radost a ne si omlouvat odpírání radosti racionálními úvahami. Takže já si na rozdíl od tebe dokážu hodně dobře představit, že někdo jiný bude chtít něco, co je prostě netradiční. Ty by ses té zabedněnosti a vidění světa pouze vlastníma "poměr cena/výkon" očima už mohl zbavit. Nežijeme na iudexkouli. Někteří lidé se prostě chtějí lišit, smiř se s tím.
Avatar - iudex
3. 2. 2014 17:10
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
Chceš sa líšiť, a preto jazdíš konvenčným autom strednej triedy. >:D
Ale bez irónie, aj u nás pri výbere auta padol do placu Prius, takže apriórny odporca elektromobilov nie som, akurát sa dokážem na vec pozrieť triezvo a nadšenie z novej technológie či prémiovej značky na kapote mi nezabráni vidieť negatíva, ktoré Ty hádžeš cez plece s argumentom, že je iste na svete pár ľudí, ktorým to vadiť nebude. ;-)
3. 2. 2014 17:33
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
No víš, ono těch Accordů tu zas tak moc nejezdí, nebo snad ano? Např. většina lidí jezdí v autech VW Group, což koncern z výběru ihned vylučuje, i když proti němu nic nemám. Jen nechci mít auto jako většina a chci mít něco, co se mi líbí.

Já nic přes rameno neházím, ty prostě vůbec nečteš a nechápeš. Takže ještě jednou, snad se už poštěstí. Neříkám, že BMW i3 je dobré, cenově výhodné auto, které spasí celý motorizovaný svět. Někdo však chce elektromobil třeba právě kvůli tomu, že je to velmi překvapivě právě elektromobil (a ne benzin nebo hybrid) a svým určením se mu hodí - a pro tyhle lidi je to auto určené. Konkurencí mu dnes může být tak možná Nissan Leaf a ten se svými 700 tisíci korunami taky není zrovna levný a má podstatně nižší výkon. A ano, na světě je pár lidí, kterým to vadit nebude a světe div se, právě pro tyhle lidi v tom BMW tu i3 dělali. Jak překvapivé. Třeba pro mě osobně je BMW i3 naprosto hnusné a předražené auto, navíc nemám elektromobily zrovna v oblibě, zatímco hybridy ano, ale vidím, že pro cílovou skupinu (kterou teda já zdaleka nejsem) je to auto docela v pořádku. Nic moc srovnatelného na trhu tu není, takže vlastně nevím, s čím to i3 chceš srovnávat, když tu nic přímo konkurenčního není. Nebo teda já o ničem nevím... ale o elektromobily se nezajímám, takže mi možná něco uteklo.

To, že ty se nedokážeš vcítit do kůže jiného, je už jiná věc. Ale to je neřešitelný problém, ty prostě pořád budeš žít v iudexsvětě, kde každý je iudex, každý myslí jako iudex a nepřipustíš, že mezi těmi 7 miliardami lidí by mohl být i někdo jiný, který by se mohl chovat a cítit jinak než iudex...
3. 2. 2014 21:37
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
No ano, mezi sedmi miliardami lidí se určitě najde pár lidí, kteří si ho koupí. Ale nebude to žádná masovka. Stejně tak jako nepotkávám Nissan Leaf nebo ten elektrický Peugeot, tak tohle budu potkávat ještě míň.
Mezi americkými herci byl docela populární Prius, dávali tím najevo, jak jsou hrozně eko.
Ale auto, které netopí a dojede kolem komína nebude bavit ani ty americké herce...
Avatar - Bristol
4. 2. 2014 14:36
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
tak Prius není elektromobil ale hybrid, s tím jde jezdit relativně konvenčně... :yes: ;-)
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2014 12:51
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
suhlas, mestske auto s dojazdom 100km? pri dnesnych megalopolach je to o ho.vne

to je ako vyrobit dialkovy dialnicny medzikontinentalny expres na naftu s dojazdom 500km , tiez je uplne k nicomu taky expres
Avatar - fOE
3. 2. 2014 14:27
Re: BMW a jeho ELEKTRICkÝ PŘEPAL
tva neschopnost pochopit, resp. umele hnani vseho do extremu je uzasna 8-s
3. 2. 2014 12:43
cieľovka? brusel.
tu sa asi nezačínalo od cieľovky, ale od potreby stlačiť emisie pre brusel. Asi systémom, urobiť to tak či tak musíme, snáď si to niekto kúpi. S bruselom na večné časy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - strýček BOB
3. 2. 2014 12:53
Do Brusele...
Hm, tak jako cvičení inženýrů, které by neopustilo brány továrny a následně továrního muzea, by to auto bylo nepochybně dobré. Co má za smysl vypustit do světa drahý a velmi odporný vozík, s mizerným dojezdem, s itneriérem z překližky a recyklovaných PET lahví?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
3. 2. 2014 15:08
Re: Do Brusele...
To ty bys nikdy nepochopil...
3. 2. 2014 18:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 2. 2014 13:05
nástenkové čísla
tie údaje sú len papierové, ak budeš zrýchľovať tempom 7,2 s, kúriť a počúvať rádio, zastavíš na druhej križovatke. Trochu preháňam, ale dnes nemôžeš zobrať hodnoty s katalógu a považovať ich za reálne. Takže v praxi buď ten výkon nikdy nevyužiješ alebo končíš po pár desiatkach km. Keď sa popisuje výkon a akcelerácia, tak sa dojazd pri tomto tempe radšej neuvádza. Potom sa ťažko hľadá ropácky ekvivalent. NIe som proti el. ale zatiaľ je to len eu nástenka.
Rozbalit vlákno
1
3. 2. 2014 13:07
Re: nástenkové čísla
Jel jsi s tím?
3. 2. 2014 13:06
Také jsem se svezl
S většinou testu v zásadě souhlasím.
Auto je velmi dynamické, tak jak se tu mnohým ani nezdá. Do cca 120 km/h zrychluje opravdu s vervou a tlačí tělo do sedadel. Nad tuto rychlost chuť zrychlovat trochu opadá, stále lze ale psát o vynikající dynamice.
V čem se ale s testérem auto.cz jednoznačně rozcházím je otázka komfortu. Nevím, zda můj kus byl poněkud špatný, nebo diskomfort byl způsoben celokoženým příplatkovým čalouněním (těžko). Sedadla jsou přehnaně tvrdá, kola si mírně podupávají, ale bohužel se umí interiér silně rozdrnčet. Škoda, že se tomuto nešvaru v BMW nevyhnuli. Kočičím hlavám bych se tak osobně vyhnul. Dále mi z hlediska komfortu vadil extrémně hlučný ventilátor klimatizace a v nízkých rychlostech - parkování - mi volant připadal zbytečně tuhý. Jemná dívka by asi použila obě ruce.

Ještě bych rád přidal svůj názor na otázku pro koho je pohobné auto vlastně určeno. Podobné vozy jsou v současné době především lifestylovou záležitostí. Jsou ale velmi důležité pro vývoj. Ekonomika provozu je navíc skvělá - náklady na palivo /km, absence některých provozních kapalin, filtrů, ale i mechanických součástí.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
3. 2. 2014 13:24
Re: Také jsem se svezl
Tak nejak mi Tvoje hodnotenie komfortu príde oveľa dôveryhodnejšie, ako chválospevy v teste. Zdravý rozum pri pohľade na 19" disky na štvormetrovom aute hovorí, že toto jednoducho nemôže byť komfortné, nanajvýš ak ako-tak akceptovateľné.
3. 2. 2014 13:45
Re: Také jsem se svezl
Onen komfort není jen o pneu. Mají tuším profil 70, ale co se týče nastavení, tak je i3 velmi tvrdé.
3. 2. 2014 13:53
Re: Také jsem se svezl
Velmi relevantní informace! :yes: Díky ;-)
Avatar - fOE
3. 2. 2014 13:09
Vysoka cena? Nemyslim si.
Tak jako kazda diskuse se to tu zvrhava v prirovani k fabii, twingu atd... proto bych jeste jednou, ve zvlast vlakne, poprosil mistni cenove mistry aby mi sem vypsali alternativy k teto pry predrazene i3. A poprosim nejake smysluplnejsi srovnani, ne jen podle vnejsich rozmeru. Takze bych prosil alternativy ktere splnuji nasledujici:

- Vykon cca 125kw
- Akcelerace z 0 na 100 za +- 7,2s
- Premii
- Kvalitni interier (kdyz teda budeme verit tomu co tvrdi autor tohoto testu)
- Misto "jako v oktavii" (takze velikost minimalne nizsi stredni/premiove stredni tridy)
- a taky auta s vybavou jakou ma i3 v zakladu (navigace atd.)

Sam jsem zabrousil do konfiguratoru Audi a treba podminky nahore splnujici Audi A3 s automatem, 1.8tsi a navigaci stoji temer 900tis kc. To skoro vypada ze i ta A3 (a obdobne 1er, A class atd.) jsou predrazena a temer neprodejne auta.
Rozbalit vlákno
41
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2014 13:19
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
kazdy sa tu ohana zrychlenim z 0 na 100 , u mestskeho auta je to asi tak dolezite ako testovat brodivost formuly 1, ja sa priznam este som 100-kou po meste nesiel, boh vie kde robim chybu ;-\
3. 2. 2014 13:21
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Bezpečné předjetí mimo město a prémiovost je důvodem takového zrychlení.
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2014 13:22
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
mimo mesto sa pustat s autom co ma dojazd 100km je o drzku, a ked to pritlacis tak sa stavim ze ani 100km to neda, scipnes po par km kdesi na krajnici
3. 2. 2014 13:38
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
ale prdlajs, s IONem jsem vpohode dojel z Trutnova do Prahy, takze s i3 by to nebyl vetsi problém, a verim ze je to vetsi dalka nez kterou jsi ty kdy v aute ujel >:D
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2014 13:41
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
no ja som najdalej siel z kosic do koblenzu v nemecku, neviem kde je trutnov ale poviem ti mal som uz fakt dost, este ze sme sa s bratom striedali za volantom ;-) takze unava nebola az taka velka

napr do slovinska z kosic dole cez madarsko k bohinjskemu jazeru je to fakt ze rychlovka, to clovek skutocne preleti jak malinu, mam rad tu trasu
Avatar - Blue Sun
3. 2. 2014 15:10
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Vezení se v dětské sedačce se nepočítá, Tuppere.
3. 2. 2014 18:37
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
vis toppere, clovek co si koupi eletromobil ma rozumu dost nato, aby si trasu predem naplanoval a vedel jak s elektromobilem jet aby dojel na zachytne body s dobijeckou ;-)

co si budem namlouvat, elektromobil bez stavy jsem u silnice stat jeste nevidel, zato lidi s kanystrem v ruce jsem jiz par potkal :-) a jasny bude to i tim ze je elektromobilu tak malo, ze i potkat ho v provozu neni snadne, ale predpoklada se ze kdo si vybere elektromobil, asi vi do ceho jde a za jakym ucelem si dane auto kupuje a zrejme asi pocita i s tim jaky ma jeho elektromobil dojezd ;-)

tak treba to nekdy pochopis az prestanes vymenovat baterky v auticku na vysilacku a presedlas do toho velkeho auta :-)
3. 2. 2014 13:40
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Nemáš pravdu. Moje verze byla s REXem - malým spalovacím motorem jako generátorem. Dojezd max je pak 340 km. Běžně ale tohle auto i bez REXe ujede kolem 120 km při běžné jízdě. To je vzhledem k evropským vzdálenostem naprosto dostačující.

Nehledě na to, že po ČR je tuším 250 nabíjecích stanic (z toho cca 50 v Praze) a koupíš-li si napájecí kabel pro velký proud auto nabiješ z 0 na 80% za 30 minut
Avatar - fOE
3. 2. 2014 13:29
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
1) vetsi mesta maji okruhy kde se bezne jezdi 80km/hod a vic
2) velka cast lidi do mesta denne dojizdi, nijak velke vzdalenosti, treba 10-25km, a tak urcite pocestuji i rychlosti vetsi nez 50km/hod

Znovu se to tu ale zvrhava v to ze i3 neni idealni/univerzalni. No, neni, ani na to nema ambice. Ale vetsine kteri maji jeste dalsi, vetsi auto v rodine, by i i3 splnilo to k cemu dnes vyuzivaji treba Audi A3, na to i3 miri. Ne na Cecha/Slovaka co horko tezko naskrabe na Golfa a je rad ze ma vubec funglovku a nemusel zavitat do bazaru.
3. 2. 2014 13:37
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
klidne to zrychleni skrtni, i tak ale mnoho konkurentu nenajdes a stejne budou v podobne cene :-)
3. 2. 2014 16:00
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Víš toppere, ono když máš dobré zrychlení z 0 na 100, tak to také znamená, že máš dobré zrychlení z 0 na 50. A 50 jezdí po městě každý :-) To, že auto může rychle zrychlit na stovku ještě neznamená, že tou stovkou musíš jezdit. Ono to zrychlení na stovku totiž má dopady i někde jinde. Takže asi k tomu, kde děláš chybu. Nemyslíš.
3. 2. 2014 13:20
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Souhlasím.
Navíc i3 je elektromobil. Podíval se někdy na cenu Peugeotu iOn, než i3 srovnal s Fabií?
Avatar - iudex
3. 2. 2014 13:27
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Tvoje zadanie je ako vládny tender na auto strednej triedy s motorom V6, pohonom 4x4 a možnosťou dvojspojkovej prevodovky s karosériou liftback. Rovnako ako v Tvojom zadaní existuje len jedno a alternatíva nie je. Takže správnym zadaním kritérií si akože zvíťazil v diskusii, blahoželám. ;-)
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2014 13:29
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
to bolo trefne :yes:
Avatar - fOE
3. 2. 2014 13:33
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Moje zadani splnuje treba ona Audi A3 1.8tsi, Splnuje ho BMW 1er 118i, splnuje ho s odrenyma usima MB A 200 a najdou se dalsi...
Takze znovu nemas pravdu.
3. 2. 2014 14:17
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Jo. A teď přidat podmínku "dojezd alespoň 400 km" a vypadává i3, REX neREX, a zůstávají tebou výše jmenovaní. Nebo nedávat podmínku dojezdu a dát podmínku "5 stars v EuroNCAP" - to snad od prémie za více než 1M mám plné právo požadovat, ne? A i3 je opět mimo.

Ale nic ve zlém, mnoho tvých argumentů chápu a beru.

Zásadní problém tohoto vozu je onen dojezd - na elektromobilu s dojezdem 100-200 km nic, opakuji nic, revolučního oproti např. Leafu nevidím. Revoluční je rozhodně Tesla S, ať hoří či ne (bože, chraň mě před Berenikou).
Avatar - fOE
3. 2. 2014 14:26
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Ja i3 nepovazuju za revolucni, mozna za nejvic dotazenou a cenu ospravedlnujici, ale revoluce se nekona. Mas pravdu s testem bezpecnosti, tam to auto pokulhava, ale s tim dojezdem to je naopak. i3 v prvni rade nebude mysleno jako jedine auto, nebo jako auto s kterym nekdo planuje v lete dovolenou, nebo dojizdi do prace denne 200km. Takze prvni vec si clovek musi vyjasnit sam pred sebou hned na uvod. Co od toho auta ocekava? Velka cast lidi na zapad od CR/SR (my tam holt jeste ekonomickou silou obyvatel spis nejsme) tam nema jedine auto v rodine a to druhe, nebo treti auto ma spis jen na kratke trasy. Pokud si na tu svou otazku odpovim ze to auto skutecne neplanuji pouzivat na vic nez jen na poskakovani po meste, pripadne kratke trasy kolem toho mesta, rekneme do tech 50-80km, tak je razem i3 ve hre a musi se vyporadat s tradicni konkurenci ve forme nizsi stredni premiove. A to se ji podle me podarit muze, nijak predrazena totiz neni. Pak je to jen o preferencich. Nekdo uprednosti tradici a hru na jistotu (co kdyz nekdy ten delsi najezd potrebovat precijen budu?), nekdo naopak rad nove technologie, image, formu jakou elektromotor vykon podava atd. a ten muze s klidnym svedomim sahnout po i 3 s vedomim toho ze neutratil penize hur nez za obdobnou benzinovou/dieslovou premii.
3. 2. 2014 15:05
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
To, co zde píšeš, a píšeš i v dřívějších příspěvcích, je přesně to, o čem při čtení celé této diskuze přemýšlím. Takhle - mám mnohaleté a časté pracovní kontakty s kolegy v Německu. Vesměs se jedná o inženýry, techniky, což jsou v Německu velmi dobře situovaní lidé, typická vyšší střední třída. Zároveň se jedná o lidi kteří jsou schopni ocenit technickou stránku i3. A stejně si nemyslím, že by do i3 většina z nich šla. Máš pravdu v tom, že tito lidé mívají 2 auta - v případě třicátníků s dětmi to většinou je často paradoxně nějaké MPV či SUV a nemusí být prémiové, druhé auto je pak často malá prémie - A3, BMW 1, A či B-klasse. V případě těch starších s odrostlejšími dětmi je i prvním autem už většinou prémie, pokud ten člověk nechce nějakou libůstku a v případě padesátníků s dětmi mimo už je to jedno (znám kombinaci Pajero - pán je stavař - a M-B SLK, paní je fajšmekr).
Tito lidé většinou hodně jezdí, dojíždějí za prací, ale i v rámci mnoha soukromých aktivit. Velmi často i ty soukromé aktivity řeší odděleně. V případě těch mladších platí, že kdo veze děti, jede ve velkém autě (tedy žádné české že muž-lovec vyrazí sám na golf ve svém SUV a žena s dětmi jede k mamince ve svém zánovním Polu ;-) ). Ti starší si tím více užívají a cestují - např. domek u moře v nějaké jižní zemi není výjimkou - tzn. mají ještě daleko větší nájezdy, opět často odděleně. Tím chci říci, že tito lidé potřebují dvě auta s plnohodnotným dojezdem a i3 jako třetí auto do rodiny je u nich vnímáno jako zbytečné (aneb z těchto vrstev neznám nikoho, kdo by třetí, byť malé, auto měl).
Takže mi zbývají pouze ti skutečně bohatí - viz. nick "dylm" výše - SUV od porsche na práci, 911 na víkendy a i3, neb ho ta technika zajímá a nějakých 40-50t Euro je mu patrně ukradených. Otázka je, zda těchto zájemců bude dost. Ale opakuji, západní vyšší střední - lékaři, inženýři, střední management, kteří třeba mají první auto 5er nebo X5, podle mě primárními zájemci nebudou. Uvidíme ;-)
Avatar - iudex
3. 2. 2014 15:40
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Moja reč. Obdobne som to písal vyššie, téza o bohatých západniaroch, ktorí sa budú vrhať na elektromobil od BMW trošku ide mimo realitu. I tí bohatí západniari majú svoje rodiny, deti, koníčky a máloktorí si môžu dovoliť tak jednoúčelové auto s mnohými obmedzeniami, ako má i3.
3. 2. 2014 16:02
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
I proto lze očekávat velký zájem o verzi se spalovacím motorem.
3. 2. 2014 16:55
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
A bude? (i3 mě nezajímá, takže skutečně nevím).
3. 2. 2014 17:28
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Už je. Aspoň teda v Německu. Za příplatek 4500€.
3. 2. 2014 17:38
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
No já si právě nebyl jistý jestli MT myslel tu verzi s REXem, nebo verzi úplně bez elektromotoru...
3. 2. 2014 18:53
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Myslel jsem REx.
4. 2. 2014 00:14
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Tak to ano. Ale to stále máme dojezd +/- 350km a poté nabíjení.

Ps.: REx mi, čistě foneticky, zní moc hezky. Tak nějak mi evokuje Jack russela nebo Parsona ;-) To jen tak mimochodem...
4. 2. 2014 09:21
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Mělo by jít natankovat a jet dál. Ale... REx má mnohem menší výkon, takže je otázka, jak to s ním vlastně pojede. A podle BMW má sloužit jen v nouzi, ne na realizaci delších cest. Takže na tuhle skupinu lidí stejně nemíří, spíš na lidi, kteří se bojí, že nedojedou. Otázka je, jak moc to budou zdůrazňovat. Pokud bude mít plug-in hybrid s nízkou normovanou spotřebou (řekněme < 2 litry/ 100 km) stejné výhody (které daného člověka zajímají), tak bude v tomhle případě lepší volbou.
4. 2. 2014 12:27
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Aha, takže nouzovka. Mno, uvidíme jak si i3 povede (podle mě si ho teď naráz koupí ti, co ho chtějí a pak půjdou prodeje strmě dolů).
Nicméně je mi jasné, že mé přespříští auto bude hybrid (takže to příští musí mít hodně koníků, abych si ještě užil a vyprodukoval dostatek CO2). A někdy před důchodem to už bude elektromobil, pokud tedy lidsvo nevyřeší studenou fúzi nebo něco takového.
4. 2. 2014 14:34
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Ano, v podstatě jde o to, aby ses nemusel bát omezeného dojezdu - nepotřebuješ tolik plánovat, dávat si rezervu atp. A jak jsem to pochopil, jde z části o marketing - snahu přitáhnout lidi, kterým dojezd stačí, ale báli by se omezení. Elektromobil je pro mne zajímavý, protože si sám elektřinu vyrábím. Ale tam to prozatím končí.
4. 2. 2014 18:55
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Jo, tak smysl RExe už jsem pochopil. To radši toho Jack russela ;-)

Jak si ji vyrábíš, šlapeš na kole? Humor ;-)
Avatar - peV
3. 2. 2014 19:34
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Já myslím, že na to pořád koukáš příliš omezenou optikou (pročetl jsem celou diskusi).

1. Nesrovnávej s fabií, ale s BMW 1 - pro tu se po celé Evropě najdou spousty kupců, kteří vysolí kolem 700 000 kč. Čili tohle za mega je "jen" o 300k dražší.

2. řada států ti dá subvenci, která ten rozdíl srazí třeba o 100k (ČR je sto let za opicema). Množství zemí, které subvence zavedoou bude, troufám si spekulovat, spíš růst než klesat.

3. ty samé země obvykle běžná auta už dnes daní podle zplodin CO2 - z vlastní skušenosti Yeti 1,2 tsi - 1400SEK ročně, XC70 D4 AWD 4000SEK ročně. K tomu obvykle parkování pro ekoauta zdarma ve srovnání s mnoho set SEK/měsíčně pro běžná auta. Tahle šikana každoročně roste - to už není spekulace.

4. levnější cena za ujetý kilometr

suma sumárum, i3 oproti 1:er vyjde třeba o 150k = 50 000 SEK dráž, což rozloženo do tříletého leasingu je suma poměrně nepodstatná pro desítky procent domácností např. ve Skandinávii za předpokladu, že se jim to auto líbí a wow efekt ekologičnosti zabere. Nemluvě o firmách, které se chtějí prezentovat jako vstřícné k přírodě, což na severezápad od nás je vysoké procento (včetně státní správy).

Tohle všechno dohromady je dostatečný trh pro auto, které i kdyby netvořilo zisky, bude budovat skvělou image a současně snižovat CO2 BMW flotily.

A mimochodem, jestli si ho neviděl na živo, raději design nehodnoť - ve skutečnosti je to mnohem lepší a jedno/dvojbarevné variace taky dělají divy. Na první pohled mě zarazila ta "konopno-papírová" výplň dveří, ale nakonec i proč ne...

Pokud jde o dojezd - nechápu ty stížnostni. Většina reálných kupců zřejmě bydlí v rodiném domě několik málo desítek km od centra města/pracoviště a i kdyby si to nemohli dobít v práci, nabijí to doma přes noc. No a na rodinné cestování není samozřejmě ani ten 1:er, tak proč toto? Ano pokud oba dospělí v domácnosti tráví svůj pracovní čas v autě, pak i3 nestačí, ale to pak zřejmě nejezdí po městě, na které je i3 stavěná.

Za mě supr kára :yes:
4. 2. 2014 00:18
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
No jo, ale proč se potom již před lety nechytil Leaf?

A ano, uznávám a níže o tom píši - takováto technika má začít u prémie, je to logické. Na stranu druhou, ten dojezd... Od BMW bych čekal mnohem více.
Avatar - peV
4. 2. 2014 07:08
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Leaf se chytil v Norsku, kde koupit dnes cokoliv se spalovacím motorem je tak trochu luxus. Čili stačí pořádně zdanit a leaf se bude prodávat jak housky na krámě po celé Evropě (neříkám, že tomu tleskán).
Nissan ale zvolil jinou taktiku nez bmw - auto je to extra ošklivé, jako by říkalo "obsah prodává". U bmw je to "forma/obal prodává"- ať si každý posoudí sám...
A ten dojezd:leaf se tváří jako auto nižší střední, se kterým už by mělo být možné se vydat z Brna do Prahy, i3 je skrz na skrz městské vozítko, čili dojezd je subjektivně daleko lepší u i3.
A nakonec: jak sám říkáš mezi kupci prémie bude větší zájem, nez u lidí, co maj jako první auto kaškaje a pod.
4. 2. 2014 12:19
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Ale Norsko evropu nespasí! Jinak ano, zdaněním mohu zařďdit prodeje prakticky čehokoli, o tom žádná. Ale nemyslím, že evropa jako celek si bude moci toto v dohledné dobe dovolit...

Věta "dojezd je subjektivně daleko lepší u i3" by se měla tesat do žuly >:-[] tohle přeci nemůžeš myslet vážně ;-)

A pro ujasnění - chápu, že v relativně krátkém čase prostě musíme opustit fosilní paliva. Dojdou. Osobně jsem fandil spíše vodíku, ale vypadá to na vítězství elektřiny. Ale konkrétně i3 mi prostě ničím revoluční ani úžasný nepřijde. Nicméně jsem zvěsav na příští generaci elektromobilů (a upřímně, Tesla S je jejím prvním představitelem, ačkoli zde již nějaký čas je).
Avatar - peV
4. 2. 2014 13:30
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Myslím to tak, že pokud budou další evropské země postupovat jako Noři v tažení proti zplodinám, elektromobilů bude dramaticky přibývat a faktem je, že řada zemí se k tomu pomalu chystá (Např. Dánsko, Švédsko, Francie). Navíc i3 je podle mě dramaticky atraktivnější koncept nez leaf, proto má víc šancí.

Ohledně dojezdu:jsem přesvědčen, ze pro městské vozítko tohoto ražení je řekněme 120km dostatečný dojezd. Osobně bych nebyl ochotný připlácení za vyšší kapacitu nebo se vzdát kufru ve prospěch baterek. Moc nevím, co tě na tom tak pobavilo. To je jako tvrdit, že kabriolet s malým kufrem je špatně. 300 l u kabria mi prijde jako mnohem lepší výsledek, než 400 l u kombi střední třídy, ty si to nemyslíš?
4. 2. 2014 19:05
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
1.) A právě o tom jsem psal výše - nemyslím, že do toho může jít většina EU. I když ta Francie... Uvidíme. Někde jinde v této diskuzi jsem psal že mé přespříští auto asi bude hybrid a auto před důchodem bude asi na elektriku (možná vodík). Jen si prostě myslím, že na ty daňové restrikce je v rámci celé EU poměrně brzy, technika stále pokulhává. Skandinávie obecně je někde jinde a v některých ohledech (asi i v tomto případě) o 10-20 let napřed.

2.) Nevysmíval jsem se ti. Jen mě pobavila myšlenka, že 150km může být různá vzdálenost - vzpomněl jsem si na díl TopGearu, kde dokazovali že Prius je méně ekonomický než M3 ;-) . Ale rozumím tomu, cos tím chtěl říci. Jen nesouhlasím - Leaf a i3 jsou velmi podobného zaměření (po městě přepraví 4 osoby a slušnou bagáž). To že Leaf je opravdu ošklivý na věci nic němění. A i Leaf byl stavěn primárně jako elektromobil - jen o pět let dříve a není to prémie a ano, je to znát. Ale BMW - prostě to měla být technicky o něco větší pecka, nemyslíš? :-)
Avatar - peV
4. 2. 2014 22:25
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Asi takhle: mě elektromobily ani hybridy dosud vlastně vůbec nezajímaly a když jsem si náhodou sedl do i3, nadchlo mě to a současně by mi jeho parametry stačily. Ty ses o tahle auto zřejmě zajímal víc, a tak možná proto máš větší očekávání. Čili podle mě to větší pecka být neměla, uznávám ale, že pokud by 2.generace leafu byla hezčí a měla kapacitnější akumulátor, muže i3 konkurovat velmi zdatně. I kdyz karbon nepoužijou, což ale asi většině žily trhat nebude.
4. 2. 2014 23:37
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Chápu že tohle autíčko umí nadchnout ;-) Já jsem prostě od BMW čekal dojezd na úrovni Tesly, prostě něco přelomového v této nejvíce limitující oblasti. Uvidíme v příští generaci.
Díky za příjemný pokec, jdu do peřin.
Avatar - peV
5. 2. 2014 08:13
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
:-)
Avatar - fOE
3. 2. 2014 17:31
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Mluvis o lidech kteri maji zamestnani, rekneme vice ci mene spojene s cestovanim. Z druhe strany tu mas treba v Nemecku pracujiciho lekare, kdyz pominu ze s nastupnim platem 4300E se do toho asi poustet moc lidi nebude, tak po atestaci a s 7tis E uz by nad tim uvazovat slo a to se bavime o desitkach tisic lidi v Nemecku kteri maji 1) jistotu prace a za 2) jistotu prijmu jakou si malokdo v soukrome sfere muze predstavit. Vetsina tech lidi bydli v danem meste kde je ona nemocnice nebo v jeji blizkosti a nemalo z nich sedla male premiovky. Z toho co je mi nejbliz je tu Audi A5 muz, Audi A3 manzelka, BMW 525d muz a Ibiza pro pritelkyni atd. Na dovolenou autem jsem z lidi kolem jeste nikoho jet nevidel, to opravdu snad jen ti kteri domy, ale nemce tahnou jine lokality. Jizni amerika, Thajsko atd. Z kolegu pritelkyne to bylo prave Thajsko, mexiko, Maledivy a Polsko :-)
Takze jak ty vidis lidi co potrebuji dve auta se stejnym najezdem, ja znam dost lidi kteri proste maji "neco lepsi" a na delsi presuny vice urcene a pak dalsi poskakovadlo do mesta s kterym se fakt mimo podivaji jen velice zridka. Otazka je kolik takovych lidi sahne po i3, vim ze nemnoho, ale jak tu uz zaznelo ona i3 nemam ambice predbehnout v prodejich Audi A3, pri planovane rocni produkci 10tis kusu to ani neni mozne, ale me presvedceni je ze v takto rozumne planovane produkci nebude mit BMW problem i3 udat.

Kazdopadne dik za dalsi pohled na vec ;-)
3. 2. 2014 17:44
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Jasně... Mluvím o lidech s velmi podobnými příjmy jako ten lékař po atestaci. A nemyslím, že to co popisuji je nějak výjměčné - i ten lékař, krom těch velkých dovolených mimo EU, jede často na hory atd., atd. Prostě jen mám zkušenost s životním stylem těchto lidí. Jak jsme oba psali výše, uvidíme ;-)
3. 2. 2014 14:38
Re: Vysoka cena? Nemyslim si.
Přijde mi, že cenu zmiňují lidé, kteří by si na ni stěžovali i u těch prémiových "prcků". Hlavní rozdíl je v pohonu a z toho plynoucích výhod a nevýhod. Největší odbyt bude na trzích, kde podobná auta požívají výhod. A jak moc jim co bude konkurovat, záleží mimo jiné na tom, jaké podmínky pro dané výhody platí.
3. 2. 2014 13:32
treba povedať aj bé
nejel. Ani nehodnotím komfort alebo jazdné vlastnosti. Hovorím len, že údaj o dojazde pri max. rýchlosti chýba, lebo sa nehodí do krámu. Je blbé hovoriť o mega výkone a zároveň o dojazde za úplne iných podmienok. Evidentná snaha prezentovať elmobily v lepšom ako reálnom svetle im škodí. Aj keď elonovu kvalitu budovania značky rečami zatiaľ nikto iný nedosiahol. V elmobile som jazdil - to ticho a akcel sú famózne, len treba povedať aj bé.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ham.
3. 2. 2014 14:03
Re: treba povedať aj bé
Spotřebu spalovacích motorů také nikdo neudává při využití max. výkonu. A u elektroauta si výdrž baterek při využívání max. výkonu dokáže spočítat i žák základní školy, na rozdíl od spalovacího motoru, kde to je trochu složitější. Ano, i3 vydrží baterky 10 min. při využívání 125kW výkonu.
No a co z toho plyne? Podle mě vůbec nic, protože elektroauta nejsou konkurencí aut se spalovacím motorem, ale jejich doplňkem. Pokud k nim všichni přistupujete jako ke konkurenci a jeden dokazuje, že se vyrovnají autům se spalovacím motorem a druhý, že na ně nemají, tak jste všichni totál mimo.
Jsou to vozítka pro omezený rádius a malý denní nájezd jako x-té auto do finančně dobře vybavené rodiny. Nic víc, nic méně. Tedy žádná konkurence spalovacím motorům. Prostě doplněk. Něco jako motorová pila do lesa vs akumulátorová pilka na překližku. Obě najdou uplatnění. Jasně, stoletý smrk tou akumulátorovou pilkou nepřežižláš a jít motorovkou na vyřezávání překližky je také nesmysl.
3. 2. 2014 13:32
ucel
pokud si položíte otazku "pro koho je to auto urcene" tak je jiste ze pro vas to urcite nebude

cena? je proste takova jakou akceptuje trh, pokud nemate 1 mio na mestske auto, tak si kupte za ctvrt mega Polo a budte stastni :-) je to stejne jako kdys se zakaznici Oktavek za 300-400k divej ze si někdo koupi BMW 3 za 1.5 mice, divit se muzou, ale sak je to nanich zaco si utrati ty sve penízky, někdo si holt koupi slepici na šípu a jinej zas bilomodrou vrtulku :-!
Rozbalit vlákno
7
3. 2. 2014 14:31
Re: ucel
To je samozřejmě pravda. Jen pro dobro BMW doufejme, že oněch zájemců bude dostatek, ne jako např. v případě většího a levnějšího Fluence Z.E. (či jak se to jmenuje). Je fakt, že s aplikací nových technologií je asi nejlepší začít u luxusních značek (viz. hybridy a lexus), kde se prostě najdou kupci kteří si to pořídí jako třetí auto do rodiny. Ale musím zopakovat - na dojezdu 100-200 km nic revolučního nevidím Je to prostě elektromobil poměrně "běžných" parametrů, zabaleny do líbivého kabátku a image od BMW.
Avatar - iudex
3. 2. 2014 15:42
Re: ucel
No i ten ľúbivý kabátik by som si dovolil rozporovať. ;-)
3. 2. 2014 16:54
Re: ucel
Věc názoru. Osobně s tebou souhlasím, ale umím si představit, že hodně lidem se to líbit bude. ;-)
3. 2. 2014 19:52
Re: ucel
revoluci zrejme autor textu myslel pouzite materialy daneho vozu, precijen toliko kompozitu a recyklovanych plastu na mnoha seriove vyravenych autech nenajdeme, rozhodne ne v teto cene :-) revoluci se to zrejme da i nazvat co se znacky BMW tyce, jinak dosti sportovne brana znacka zde predklada luxusni mestsky elektromobil :-)

to ze to zatim neni revoluce v dojezdu jeste nic neznamena, v budoucnu za par desitek let treba az si ojetou i3 koupi 3-4-5 majitel, treba jiz budou k dispozici akumulatory jincich kapacit a vahovich kategorii :-)
4. 2. 2014 00:27
Re: ucel
Já jsem to pochopil v rámci oné "revoluce" stejně. Jen ji v tom stálě nevidím (např. v rámci konstrukce byla daleko revolučnější Toyota IQ, kompozit se používá i v jiných komerčních vozech, recyklované plasty, toť otázka). Dojezd - to je alfa a omega elektromobilů. A v tomto se může jít BMW celkem zahrabat - Leaf byl dříve, Tesla dojede daleko, daleko dál a i ten levný Fluence Z.E. má dojezd podobný...

Takže, jak sám říkáš - revoluce to není. A s tou koupí v rámci jiných akumulátorů bych to taky neviděl nějak růžově. Ty by jsi s něčím takovým, coby kupec nového vozu, byl schopen kalkulovat?
4. 2. 2014 09:48
Re: ucel
ano byl, ja jsem kupec ktery kdys ho auto nadchne a slouzi, tak nemam potrebu menit, kuprikladu soucasne auto mam jiz temer 7 let, a jen proto ze me vpodstate jeste nezklamalo a jezdi se me s nim dobre, u elektromobilu pokud by me slouzil dobre, tak bych se pravdepodobne dostal i do faze kdy by se menily akumulatory, a tedy by me potesilo kdyby v te dobe jiz byl k dispozici ne puvodni akumulator, ale nejaky novejsi ktery bude mit treba vetsi kapacitu a treba snizi i hmotnost
4. 2. 2014 19:09