Novinky
Podla mna ma tento zakon vela chyb. Pokial ide vodic maximalnou povolenou rychlostou 130/110 ktora je na tomto useku, podla mna moze ist v strednom pruhu. Keby naozaj vsetci jazdili v pravom podla zakona, vznikali by nebezpecne situacie a stale by sa iba jazdilo dolava doprava. V Amerike sa moze jazdit vo vsetkych pruhoch a funguje to tam perfektne. Ked tam aj idete v lavom pruhu, netreba sa hned nikomu odstupovat, len preto ze daky pirat chce ist 200. Na druhej strane treba povedat ze na Slovensku sa najde vela inteligentov, ktori ide 80tkou v strede dialnice.
Nemáš pravdu. Nie je dôvod jazdiť v strednom pruhu, ak je vpravo vedľa teba voľno. A zrovna medzi BA a TT okrem š***ek sa v pravom pruhu bežne jazdí povolených 110.
Stretávam plno exotov, ktorí idú 110 alebo aj pomalšie v strednom pruhu, a ani bohovi do toho krajného nezájdu, aj keď je na X km voľný. A tiež tam jazdí dosť takých bláznov, čo idú v ľavom krajnom pruhu 150-160, tesne vedľa betónovej bariéry...
Stretávam plno exotov, ktorí idú 110 alebo aj pomalšie v strednom pruhu, a ani bohovi do toho krajného nezájdu, aj keď je na X km voľný. A tiež tam jazdí dosť takých bláznov, čo idú v ľavom krajnom pruhu 150-160, tesne vedľa betónovej bariéry...
Radsej vrat vodicak, desi ma zdielat cestu s vodicom ako ty 😄
"V Amerike sa moze jazdit vo vsetkych pruhoch a funguje to tam perfektne."
Nie vsetky staty umoznuju predchadzanie vpravo, to za prve.
Za druhe - u nas platia ine zakony, napr. nemame trest smrti atd.
"V Amerike sa moze jazdit vo vsetkych pruhoch a funguje to tam perfektne."
Nie vsetky staty umoznuju predchadzanie vpravo, to za prve.
Za druhe - u nas platia ine zakony, napr. nemame trest smrti atd.
To poukazanie na americku premavku nebolo mienene na to aby sme sli ich cestou a predbiehali z oboch stran, ale na to ze sa tam dodrzuju zakony cestnej premavky. U nas kazdy dedek jazdi v strede a je mu to fuk. Preto som pisal ze ked v strednom pruhu tak 130 km/h. Takze ked neprekracujes rychlost tak ti to nema co vadit. Samozrejme realita je bohuzial uplne ina.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A za co chceš pokutovat ty náklaďáky?
co třeba jízda v levém pruhu s vozidlem nad 3,5t
OK, tak sa začne s naloženým kamiiónom preraďovať krížom cez všetky pruhy aby odbošil doľava až tesne pred križovatkou..kde, chlapci, beriete tie vaše rozumy... 8-s
Ve vyhlášce.
Ak idú mestom len dva pruhy, tak by to ešte šlo, pokiaľ ich je viac, nechcel by som byť na miesto toho kamionistu, hlavne nie v hustejšej premávke. Tá vyhláška asi s 3-4 pruhmi plnými áut nepočíta. V takom prípade vodičom ťažkotonážnikov nezazlievam, že sa tlačia do ľavého pruhu s veľkým predstihom. pred križovatkou sa tam už nemusia dostať a ak, tak spôsobia menšiu zápchu a chaos a zabrzdia všetkých ostatných. A zas nedobočiť kde treba, to je s kamiónom oštara, potom hľadáš, kde sa otočíš alebo musíš spraviť veľký okruh, aby si sa vrátil...
U nás je to většinou tak, že pokud je to tříproudá komunikace městem kde smí kamiony, tak je většinou komunikace řešena jako dálnice a sjezd je možný pouze vpravo. A pokud jsou to nějaké vnitřní komunikace tak je tam vjezd nad 3,5 t úplně zakázán vyjma autobusů.
Já si pamatuji z doby, kdy ještě kamiony směly na jižní spojku, jak dokázaly pravidelně zablokovat Prahu (v místě odbočování na jižní spojku, na jižní spojce, na Barandovském mostě a na dalších místech, což jsou všechno komunikace kde se odbočuje jenom doprava) jenom proto, že když vznikla stojící kolona kamionů v pravém, tak "chytráci" začali vyjíždět z kolony aby předjížděli v levém pruhu a pravidelně si nedali sami sobě přednost, srazili se a zablokovali nejdůležitější tepnu v Praze. A když v tom pravém pruhu kamiony jely tak se stejně našlo pár ***ů v jiných kamionech co začali předjíždět rozdílem 2 km/h a když se blížil sjezd tak se zase honem tlačili doprava a zase způsobovali jenom nehody a zácpy. Takže ne, kamion ve městě patří do pravého pruhu.
Já si pamatuji z doby, kdy ještě kamiony směly na jižní spojku, jak dokázaly pravidelně zablokovat Prahu (v místě odbočování na jižní spojku, na jižní spojce, na Barandovském mostě a na dalších místech, což jsou všechno komunikace kde se odbočuje jenom doprava) jenom proto, že když vznikla stojící kolona kamionů v pravém, tak "chytráci" začali vyjíždět z kolony aby předjížděli v levém pruhu a pravidelně si nedali sami sobě přednost, srazili se a zablokovali nejdůležitější tepnu v Praze. A když v tom pravém pruhu kamiony jely tak se stejně našlo pár ***ů v jiných kamionech co začali předjíždět rozdílem 2 km/h a když se blížil sjezd tak se zase honem tlačili doprava a zase způsobovali jenom nehody a zácpy. Takže ne, kamion ve městě patří do pravého pruhu.
Petrumr má pravdu
v obci platí.....Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km/hod smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování....
v obci platí.....Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km/hod smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování....
Ok, vida co se člověk dozví 😄 . Myslel jsem, že třeba na Jižní spojce na to byly potřeba extra značky...
Možná kvůli cizím řidičům, třeba na Slovensku myslím toto omezení v obcích nemají. A na jižní spojce třeba u Štěrbohol může řidič lehce nabýt dojmu, že už je na dálnici. Takže tam v pravidelných rozestupech "osázeli" omezení rychlosti a označení, že levé pruhy nejsou pro auta nad 3,5 t.
U nás v meste môžeš s autom nad 3,5 tony aj do ľavého pruhu. Ale poväčšinou sú tieto cesty označené ako cesta pre motorové vozidlá a tam sa u nás a rovnako na diaľniciach predbiehať s nad 3,5 tony nesmie. Svojho času chceli niečo podobné prijať aj u vás, len neviem prečo nakoniec neprijali. A vtedy by stačilo Južnú spojku označiť ako diaľnicu alebo cestu pre motorové vozidlá a problém vyriešený. >😁
nedavno sme tam sli ( od blavy na trnavu ) , 3 uzke pruhy bez odstavenho pruhu ( ktory je len kazdych x kilometrov taky ostrovcek ) , rychlost je tam obmedzena na 100ku a aut milion, ako moze kazdy jazdit len vpravo hlavne ked po pravej strane chodia avie a kdejake pomale sroty, stredny pruh je praveze najbezpecnejsi a clovek ma prehlad vlavo vpravo co sa deje, nerozumiem o co tu ide, asi zase len stazit a kompliikovat beznym soferom zivot, buzeracia
vraj dialnica, 3 uzke pruhy jak na ceste do vysnej niznej kde sa auta minaju pol metra od seba, jak toto mohlo prejst bezpecnostnymi normami neviem, cele na hlavu v tomto state
skus ostat stat v pravom pruhu ked sa ti nieco pokazi, no nemas kde, mali nechat dva pruhy s odstavnym pasom a normalne dat 130, co je toto za saskaren neviem, takuto smiesnu dialnicu nemaju ani v bhutane
vraj dialnica, 3 uzke pruhy jak na ceste do vysnej niznej kde sa auta minaju pol metra od seba, jak toto mohlo prejst bezpecnostnymi normami neviem, cele na hlavu v tomto state
skus ostat stat v pravom pruhu ked sa ti nieco pokazi, no nemas kde, mali nechat dva pruhy s odstavnym pasom a normalne dat 130, co je toto za saskaren neviem, takuto smiesnu dialnicu nemaju ani v bhutane
Tak trochu ti nerozumím co to píšeš. Asi bys měl jít na přezkoušení. Vždyť ten pruh prostřední slouží právě k předjetí těch Avii a pomalých šrotů o kterých píšeš.
lenze tam je tolko aut ze sa jazdi aj stredom uplne bezne, na co su tri pruhy ked kazdy jazdi vpravo potom?
poviem to takto, niekedy ams v pravom pruhu tolko pomalyc haut ze by si nerobil nic ine len sa radil z praveho do stredneho pruhu a opat do praveho a o 100m zase do stredneho a zase do praveho a o 300m zase do stredneho a tak zase do praveho, tak sa jazdit neda
poviem to takto, niekedy ams v pravom pruhu tolko pomalyc haut ze by si nerobil nic ine len sa radil z praveho do stredneho pruhu a opat do praveho a o 100m zase do stredneho a zase do praveho a o 300m zase do stredneho a tak zase do praveho, tak sa jazdit neda
Moja skusenost je taka, ze kazdy tam jazdi v strednom prhu (aj v Rakusku). Ak tam ides cez vikend, ked nejazdia kamiony, tak pravy pruh je prazdy a najmenej stresovy.
Išiel si tadiaľ raz a už si múdry ako televízne noviny. Jazdím tade denne minimálne 2x a zažívam "e😜ertov" tvojho druhu z vyšnej nižnej, ktorí sú tam prvý raz v živote. Diaľnica prázdna, 100km/h na tachometri, smrť v očiach a zásadne v strede. Je im jedno že 5km za nimi a 5 km pred mini sú max dve autá... Takých beriem zásadne z pravej strany. Nebudem jak blázon behať po celej diaľnici kvôli nejakému lazníkovi, čo nevie po ktorej strane cesty sa má jazdiť...
raz? isiel som tam 3 krat za posledne dva mesiace tak drz usta, inak dufam ze uz tam nepojdem tak skoro, to nie je dialnica ale nejaky hokus pokus ako spravit 3 prudovku na ukor bezpecnosti
Máš úplnu pravdu. Ak nezvládaš niečo tak triviálne ako jazdu po diaľnici, tak tam radšej nechoď. Spravíš lepšie pre seba a hlavne pre druhých... :yes:
Ale vo svete su bezne take useky kde su 3 pruhy bez odstavneho pruhu, a je to normalne.... Len u nas sa kazdy dozaduje odstavneho pruhu. A je tam 110 a ta je casovo obmedzena... V noci tam mozes jazdit 130 a pravy pruh je plny kamionov len v spicke. Nechapem kde je teda problem, aby ludia jazdili v pravo?
Chodim po tom useku pravidelne, nie 3x za dva mesiace a jazva to popisuje presne. Niekedy su v krajnom pravom pruhi mdtery dlhe stovky metrov a nikto pomalsi so stredneho sa do nich nezaradi. Tento stav je rovnaky aj cez vikendy, kedy kamiony spocitas na prstoch jednej ruky ...
ak nevies jazdit v tych pruhoch co tam su, tak radsej nejazdi vobec. Sebe zachranis zivot a nam ostatnym vlastne tiez
trojpruh je tam nudzove riesenie pre naplavy, co sa kazdu nedelu vecer a vzdy rano v pracovny den zliezaju do Bratislavy, aby tam podavali poriadne vykony v mimovladkach, tretom sektore a velkych korporaciach. Kedze nie su love a vlastne ani moznost to zavriet a rozsirit, urobili to takto. Rozumnym vyuzitim kapacita aut vzrastie enormne a to je tam dokazane
Jazdil som v nemecku usekom u Leipzigu kde stavali dialnicu asi 4 roky v kuse prhom o sirke 2m a nikdy som tam nemal buracku. Samozrejme sa tam nejazdi 150 ale podla moznosti a schopnosti
trojpruh je tam nudzove riesenie pre naplavy, co sa kazdu nedelu vecer a vzdy rano v pracovny den zliezaju do Bratislavy, aby tam podavali poriadne vykony v mimovladkach, tretom sektore a velkych korporaciach. Kedze nie su love a vlastne ani moznost to zavriet a rozsirit, urobili to takto. Rozumnym vyuzitim kapacita aut vzrastie enormne a to je tam dokazane
Jazdil som v nemecku usekom u Leipzigu kde stavali dialnicu asi 4 roky v kuse prhom o sirke 2m a nikdy som tam nemal buracku. Samozrejme sa tam nejazdi 150 ale podla moznosti a schopnosti
ja v tych pruhoch nemam problem jazdit a podla moznosti jazdim vpravo ak nic nejde ( jazdim bezpecne ziadne strachy ), poukazujem na nieco ine, na to ze 3 pruhy su nudozvym riesenim a chyba tam odstavny pruh, pruhy su uzke, ved preto je tam aj obmedzena rychlost
no a? to ze tam nie je odstavny pruh nedava nikomu pravo jazdit v strednom pruhu. Su tam odstavne miesta kde sa da pri poruche doplazit
fakt je to ze zecnka sla kilometer v prostriedku a dostala flastr. Ja tlieskam a dufam, ze to nebude posledna pokuta
fakt je to ze zecnka sla kilometer v prostriedku a dostala flastr. Ja tlieskam a dufam, ze to nebude posledna pokuta
nie o tom rozpravam, to je vsetko ok, ale ked mas vpravo sustavne pomale auta tak jednoducho nemozes ist stale vpravo ak nechces byt sustavne v pomalej kolone
"...ale ked mas vpravo sustavne pomale auta..." argumentuješ niečím, čo sa nedeje ani v tej najväčšej špičke.
stále ti uniká podstata... "na cestách mimo obec, které mají v jednom směru dva a více jízdních pruhů, smí řidič trvale využívat pouze pravý pás. Ostatní jízdní pásy jsou vyhrazeny k předjíždění, objíždění, otáčení či odbočování" znamená: keď sú v prahom pruhu sústavne pomalé autá možeš ísť aj viac ako kilometer v ľavom (strednom) pruhu... pretože čo? No pretože predbiehaš 😉
Vozidlo s max konstrukcnou rychlostou viac ako 80 km/h moze pouzivat dialnicu.
Ty musis jazdit vpravo.
Ktorej casti textu nerozumies?
Ty musis jazdit vpravo.
Ktorej casti textu nerozumies?
Když už ani nevíš, jaký je rozdíl mezi ostrovčekom a zálivem, nedivím se, že nechápeš vlastně vůbec nic a že dnes jenom 2krát nevieš...
Sa spamätaj človeče. No keď je špička a plný pravý pruh, tak ideš smelo stredným (lebo predbiehaš) aj celých 40 km do Trnavy ak je vpravo stále plno. Nehovoriac o tom, že v strednom pruhu máš prehľad? To určite hlavne ak ste dvaja s bratom a každý pozerá svoju stranu. (kto pozerá do predu?). Ak si sám, je to o dosť ťažšie sledovať pomalšie autá sprava a rýchlejšie z ľava lebo človek nieje chameleón aby pozeral každým okom na inú stranu >😁
prepanaboha, ze 'nedavno sme tam isli' 😄 chlapce, ked raz budes mat vodicsky preukaz, a budes obcas aj jazdit, zistis, ze mas jazdit vpravo. Medzi BA a Trnavou jazdim cca 3x mesacne ( a to som kosican tak ako ty), a furt tam trubim na takych obermegasoferov ako si ty, ktori idu bez dovodu v strednom pruhu. ty budes robit autoskolu cca o 5 rokov, dufam ze ti vodicak nikto neda.
Jasně, jezdí se vpravo... pokud Policie řidičku sledovala na vzdálenosti 1km, pak je to slušně odvedená práce při dokumentaci přestupku 😄 .
Naše D1, to je zase jiná story... tam se dá celý pravý pruh kvalifikovat jako překážka na silnici 😉
PS: pro některé... mimo obec se jezdí vpravo.
Naše D1, to je zase jiná story... tam se dá celý pravý pruh kvalifikovat jako překážka na silnici 😉
PS: pro některé... mimo obec se jezdí vpravo.
Tqady souhlas. Ale zase z druhé strany po delší době jsem vyrazil nedávno do Prahy po D1 (prostě drtivou cest absolvuji po celé Moravě, případně Rakousko, Polsko, Slovensko a prostě do zahraniční Prahy vyrazím opravdu zřídkakdy >😒] ) a byl jsem od podledněkrát relativně mile překapen, prosě i těch několik opravených úseků zvedlo kvalitu cestování. Ne, že bych to chtěl absolvovat každý den, ale přežil jsem to jak já, tak mé auto... A podobná situace už je i mezi Brnem a Vyškovem, kdebyla D1 ještě násobně horší než mezi Brnem a Prahou...
U nás je taká špecialitka. To sa na tom úseku stretne zopár demen..., nazvime ich "nadšencov jazdy v strednom pruhu" a vytvoria takzvaný vláčik. Idú síce tacho 110 - podľa predpisov, ale zásadne s minimálnymi rozostupmi(max 5m) a zásadne ignorujú pravý pruh. No a keď sa ti ch takto stretne 5-10, tak ešte len potom nastáva tá pravá "zábava". Ale ako som už napísal vyššie. Jazdím tadiaľ niekoľko krát denne, takže som si už zvykol a ak sa dá, tak ich beriem z pravej strany. Kľučkovanie po celej diaľnici mi príde nebezpečnejšie...
Aha... Takže keď ide v strdnom pruhu 10 debi.ov 110, tak ďalší de.il ich predbieha 120-140 z prava. No super. Ste sa stretli všetci. Môžeš si s nimi podať ruku >😒]
O tom, či to je predbiehanie, alebo nie je viedlo polemiku už viac rozumnejších ľudí ako ty a k ničomu to neviedlo. Zákon je v tejto veci nejednoznačný, policajti to nepokutujú, takže áno jazdím tak. Nevidím jediný dôvod na kľučkovanie po diaľnici ak je predomnou niekoľko kilometrov voľný pruh...
Kto je väčší de.bil? Ten, čo v strednom pruhu dodržuje rýchlosť alebo ten, čo obieha z prava a prekračuje rýchlosť? Prečo sa nedáš radšej rovno do ľavého pruhu a neberieš (nepredbiehaš) ich rad radom?
Musím se jazvy zastat, dělám to úplně stejně. Ono je tot toiž tak, že si jedeš předpisově v pravém, naprosto volném pruhu a po chvíli (většinou to netrvá moc dlouho) dojedeš bandu těhle trotlů, kteří jedou 20km/h pod limitem a ženou si to pěkně automaticky uprostřed. Abych já je mohl předjet tak, jak ty říkáš, musel bych kvůli nim přejíždět dva pruhy a pak zase dva pruhy zpátky do pravého. Tím zaprvé prodloužím předjížděcí manévr, zadruhé udělám předjížděcí manévr více nebezpečným protože tím velmi zvyšuji riziko slepého úhlu v zrcátkách a zatřetí vůbec nevím proč bych to kvůli takovým bezohledným a líným pitomcům měl dělat. Naopak si často říkám, že když dál pojedu ve svém pravém a normálně je tak i předjedu, že se třeba zamyslí a něco jim dojde. Párkrát už se to opravdu i stalo, že jsem pak viděl, jak auto za mnou z prostředního opravdu přejelo do pravého, ale co si budeme povídat, je to opravdu málokdy.
Pekne vysvetlené. :yes: Tiež sa mi to párkrát stalo, a je to bezpečnejšie riešenie situácie ako ich predbiehať zľava - v ľavom pruhu sa dosť často pohybujú strelci, ktorí ťa síce vidia z dvoch kilometrov, ale brzdiť začnú až dvadsať metrov za tebou, za sprievodu blikajúcicxh svetiel a trúbiacich trúb - vrátane tej trúby za volantom...
Súhlasím aj ja... Pokiaľ v strednom (povedzme aj v ľavom) pruhu ide magor hlboko pod limit. Tu ale bola reč o vodičoch idúcich "110 tacho" (na danom úseku maximálka). Pokiaľ neprekročíš MPR, nedostihnete ich. Ak rýchlosť prekračujete, dajte sa vľavo a ignoruje stredný pruh. Veď predbiehate... Ak vás bude niekto blokovať v najrýchlejšom pruhu a nebude predbiehať (výrazne) pomalšie auto, tak ho vyblikajte a pokojne aj vytrúbte.
Ak je pravý pruh voľný, nemáš v strednom čo robiť. A voľný zväčša je, ešte sa mi nestalo, aby som aspoň polovicu trasy BA-TT neabsolvoval v pravom pruhu, a to píšem o špičke.
Ten v strede ide reálnych 100-105, ja o 5-10 km rýchlejšie - no hádaj, nedobehnem ho? Nehľadiac na to, že dosť veľa vodičov nie je schopných dodržiavať ani približne konštantnú rýchlosť - ide sotva stovkou, predbehneš ho, a za pár minút sa valí v ľavom pruhu 130, aby si ho po 5 km zase dobehol, lebo ide ako keby mal v gatiach...
Ten v strede ide reálnych 100-105, ja o 5-10 km rýchlejšie - no hádaj, nedobehnem ho? Nehľadiac na to, že dosť veľa vodičov nie je schopných dodržiavať ani približne konštantnú rýchlosť - ide sotva stovkou, predbehneš ho, a za pár minút sa valí v ľavom pruhu 130, aby si ho po 5 km zase dobehol, lebo ide ako keby mal v gatiach...
Kde pre boha som napísal, že prekračujem rýchlosť?! Od začiatku je to len tvoja bludná predstava. Na to úseku jazdím predpisovo, na tempomat. Proste idem o 5-10km/h rýchlejšie ako tie vláčiky.
Budem ťa citovať "Idú síce tacho 110 - podľa predpisov, ale zásadne s minimálnymi rozostupmi(max 5m) a zásadne ignorujú pravý pruh." Ak idú 110, nemáš šancu ich dostihnúť, ak neprekročíš rýchlosť.
To, že niekto ide tachometrových 110 neznamemená, že ide 110 aj naozaj. Myslel som, že toto je už všeobecne známa skutočnosť. Jazdím tade denno denne REÁLNYCH 110-112 a odhadujem, že stredoprudový vláčikári sa "valia" svojou reálnou 100-105km/h.
1) na riesenie prieatupkov (rychlost) je tu policia, nie moralna uderka na auto.cz
2)tym usekom jazdim,pravidelne a tempomatovych 110 znamena dobiehanie vlacikov v strednom peuhu, kde vodca kolony ide mozno 105. Potom, aby nedoslo k poruseniu predpisov, prejdes cez dva pruhy, kolonu predbehnes a zaradis sa do vacsinou prazdneho praveho pruhu. Nikho z kolony za tebou to nenapadne zopakovat. Je to kazdodenna realita vratane vikendov, kedy sa nemozes vyhovarat ani na tie kamiony
2)tym usekom jazdim,pravidelne a tempomatovych 110 znamena dobiehanie vlacikov v strednom peuhu, kde vodca kolony ide mozno 105. Potom, aby nedoslo k poruseniu predpisov, prejdes cez dva pruhy, kolonu predbehnes a zaradis sa do vacsinou prazdneho praveho pruhu. Nikho z kolony za tebou to nenapadne zopakovat. Je to kazdodenna realita vratane vikendov, kedy sa nemozes vyhovarat ani na tie kamiony
Nevím jak na Slovensku, u nás se zprava nepředjíždí, tomu se říká podjíždění a mimo obec je to přestupek. Průšvih je, že na dálnici takové chování nikdo nečeká... představ si, čistě hypoteticky, že by se jedno z těch deseti aut rozhodlo najednou vrátit zpátky doprava...
Neříkám že se mi nestalo že bych někoho vzal zprava... obvykle po chvíli problikávání v levém pruhu když je ten pravý volný... ale z mého pohledu je to až to poslední řešení.
Neříkám že se mi nestalo že bych někoho vzal zprava... obvykle po chvíli problikávání v levém pruhu když je ten pravý volný... ale z mého pohledu je to až to poslední řešení.
Lenže tu nejde o "podjíždění" v pravom zmysle slova, lebo on ide v pravom pruhu permanentne, lebo je skrátka stále voľný. Vľavo vedľa neho idú v strednom pruhu exoti, ktorí tam nemajú čo robiť a do pravého pruhu ani nepáchnu. A myslím si tiež, že pokračovať plynulo v pravom pruhu je bezpečnejšie ako krížom cez všetky prúdy ich ľavým pruhom predbehnúť a potom sa zas zaraďovať až vpravo na kraj.
O "podjíždění" by šlo, pokiaľ by tiež jazdil v strednom pruhu, a namiesto zľava by ich predbiehal sprava... Alebo to chápem zle?
O "podjíždění" by šlo, pokiaľ by tiež jazdil v strednom pruhu, a namiesto zľava by ich predbiehal sprava... Alebo to chápem zle?
Já osobně to za podjíždění považuju a předjíždím takové vláčky normálně vlevo, přejezd přes dva pruhy mi nedělá problém. Předjíždět se mimo obec musí vždy zleva, s výjimkou auta odbočujícího vlevo.
Ale ani PČR a Ministerstvo se na výkladu úplně neshodnou... najdi si článek na autorevue.cz - podjíždění znovu na scéně.
Ale ani PČR a Ministerstvo se na výkladu úplně neshodnou... najdi si článek na autorevue.cz - podjíždění znovu na scéně.
Že to ty osobne považuješ za predbiehanie, je ale trochu nepodstatné, pri všetkej úcte... 😉 Ide o to, ako je na tom zákon a ten je nejednoznačný a policajti to nechávajú tak. To sú fakty.
Já jen píšu svůj názor. Dokud se nic nestane, jde o houby... Policie fakticky ani nemá šanci takový přestupek pořádně pokutovat, musela by být přímo u toho. Ale když se to auto vlevo najednou rozhodne zařadit a sestřelí podjíždějící auto do příkopu... mělo tam to auto co dělat nebo nemělo? Chtěl bys to řešit před soudem (v lepším případě)?
klasická situácia: Idem svojich tempomatových 115 v pravom pruhu je víkend málo áut. Predomnou vláčik skladajúci sa z troch áut jazdiacich v strede. Aj oni idú +/- rovnako ako ja, čiže idem "za nimi" povedzme s 20m odstupom. Zrazu začnú z nejakého nepochopiteľného dôvodu spomaľovať. Zväčša to býva neschopnosť udržať konštantnú rýchlosť. Takže podľa teba mám aj ja spomaliť(aj keď nemám na spomalovanie ani ten najmenší dôvod), preradiť sa do stredného pruhu za nich a chvíľu vyčkať, či sa náhodou neuvedomia, že idú blbo a ak nie, tak až potom ich obiehať ľavým pruhom a následne sa zase zaradiť pred nich do pravého. Mne to proste príde ako škrabanie sa na pravom uchu ľavou rukou...
Proč bys zpomaloval? Přejedeš rovnou doleva a předjedeš je.
No pretože si chcem nechať nejaký bezpečný odstup? Nerád sa lepím niekomu na zadok a na diaľnici je 20m otázka 0,5 sekundy...
Pořád nechápu kde je problém. Udržuju bezpečný odstup s nějakou rezervou, pokud auta přede mnou začnou zpomalovat, přejedu vlevo a předjedu je. Já u toho obvykle trošku šlápnu na plyn, ale znám i tempomatové jezdce, co to celou tu dobu nechají na tempomatu a předjíždějí +5km/h.
No predsa v tom, že pokiaľ nezačali spomaľovať, tak sme boli od seba cca 20m, akonáhle začali, tak už to nebolo 20m ale len 15 v horšom prípade 10(5)m a to už je dosť na tesno. Aj podľa zákona majú byť rozostupy 70m. Čiže by som sa za nich podľa predpisov nemal ani dostať a mal by som spomaliť aby mi utiekli na tých cca 70m a potom to celé absolvovať. 😉
Po D1 jezdím poměrně pravidelně Benešov - Praha (tzn. 3 pruhy) a občas Humpolec - Brno.
Problémový vidím úsek B-P, kde je právě prostřední pruh plný a pravý skoro prázdný. Takže pokud chci jet na spotřebu 130 musím neustále kličkovat z pruhu do pruhu, protože vpravo kamiony 90, uprostřed papínkové ve vymodleném Yeti 110 a vlevo rakety. Řešení je tedy jezdit kolem 160 v levém pruhu a mám zaručeno, že skoro nemusím nikomu uhýbat, protože neustále předjíždím.
Úsek H-B je v pohodě. Při vyšší rychlosti se dá držet v levém a lidé uhybají (asi se bojí LED světel). Pravý je sice v jednom úseku horší, ale podvozek to zvládne.
Problémový vidím úsek B-P, kde je právě prostřední pruh plný a pravý skoro prázdný. Takže pokud chci jet na spotřebu 130 musím neustále kličkovat z pruhu do pruhu, protože vpravo kamiony 90, uprostřed papínkové ve vymodleném Yeti 110 a vlevo rakety. Řešení je tedy jezdit kolem 160 v levém pruhu a mám zaručeno, že skoro nemusím nikomu uhýbat, protože neustále předjíždím.
Úsek H-B je v pohodě. Při vyšší rychlosti se dá držet v levém a lidé uhybají (asi se bojí LED světel). Pravý je sice v jednom úseku horší, ale podvozek to zvládne.
Nemyslim si, ze tato cesta by bola v Europe normalne legalna.
Takze jazda vlavo je jediny sposob, ako prisposobit jazdu stavu vozovky - jasne, mozem ist 40 km/h, ale to uz je menej ako minimalna povolena rychlost.
Ale akonahle ma cesta normalny povrch, masirujem do praveho pruhu.
Takze jazda vlavo je jediny sposob, ako prisposobit jazdu stavu vozovky - jasne, mozem ist 40 km/h, ale to uz je menej ako minimalna povolena rychlost.
Ale akonahle ma cesta normalny povrch, masirujem do praveho pruhu.
Tá dialnica je prípad. Bola rozšírená pre návaly keď 3/4 bratislavy odchádza na víkend domov. Išiel som tadiaľ už minimálne 50x a nikdy som cez týždeň nevidel pravý pruh prázdny. Je to nereálne sa tam pohybovať, pretože to je kolóna idúcich kamiónov a rôznych "áut", ktorých rýchlosť nieje väčšia ako 90km/h po tej dialnici som vždy šiel 100km/h v strednom pruhu. Ak by som sa mal zaradiť do pravého pruhu, šanca na tento manéver je cez týžden je tak 1x/1km taká rada áut tam jazdí. Ďalej tá betónová stena je tak úžasná že človek sa cíti stiesnení.
Pokuta, nepokuta ja tadiaľ budem jazdiť v strednom pruhu tak ako 90% obyvateľstva. A ak mi chce niekto tvrdiť že robím zle tak nech sa ukľúdni, pretože ja dodržujem rýchlosť narozdiel od tých, ktorým to vadí. Je tam 110km/h (neplatí pre pravý) ak budeme dodržiavať odstup a max. povolenú rýchlosť nemôžete mať problém ani ja ani vy. I keď tam niekto zabudol tabuľu značky dialnice už dávno to diaľnica nieje! Tak tam nelietajte jak ani v tom ľavom pruhu.
P.S. pochybujem že všetci tu máte právo prednostnej jazdy!
Pokuta, nepokuta ja tadiaľ budem jazdiť v strednom pruhu tak ako 90% obyvateľstva. A ak mi chce niekto tvrdiť že robím zle tak nech sa ukľúdni, pretože ja dodržujem rýchlosť narozdiel od tých, ktorým to vadí. Je tam 110km/h (neplatí pre pravý) ak budeme dodržiavať odstup a max. povolenú rýchlosť nemôžete mať problém ani ja ani vy. I keď tam niekto zabudol tabuľu značky dialnice už dávno to diaľnica nieje! Tak tam nelietajte jak ani v tom ľavom pruhu.
P.S. pochybujem že všetci tu máte právo prednostnej jazdy!
Má se jezdit vpravo. To není zase tak těžké pravidlo. Není na tobě soudit, proč někdo jede, jak jede. Může tak činit v krajní nouzi. Například dobrovolný hasič může při výjezdu porušit nejvyšší povolenou rychlost. Nemá maják, nemá právo přednostní jízdy, ale to neznamená, že se dopouští přestupku.
Kúp si okuliare, keď nevidíš pravý pruh prázdny. Jazdím tadiaľ často a počas týždňa som nezažil, že by sa v pravom pruhu nedalo ísť 110. Čiže klameš, hľadáš len dôvod na ospravedlnenie svojej nepredpisovej jazdy.
A ak pôjdeš v strednom stovkou, si skrátka hlupák zámerne porušujúci predpisy a zaslúžiš si tých 60 € pokuty ako tá vodička z článku. A nejakou palicou cez ruky, aby si vedel, do ktorého pruhu máš nasmerovať volant.
A ak pôjdeš v strednom stovkou, si skrátka hlupák zámerne porušujúci predpisy a zaslúžiš si tých 60 € pokuty ako tá vodička z článku. A nejakou palicou cez ruky, aby si vedel, do ktorého pruhu máš nasmerovať volant.
Ty nemáš čo riešiť prečo ide niekto rýchlejšie ako Ty, ale dodržiavať predpisy ...... a hlavne zdravý rozum ....
Ak niekto ide rýchlo .... toho môže riešť polícia ... ty ho nemáš čo brzdiť ....
A zdravý rozum hovorí, že sa uhnem do ľava ak môžem ... lebo zbytočne riskovať život pri nejakom "dokazovaní" s nejakým demntom za to nestojí ....
Ak niekto ide rýchlo .... toho môže riešť polícia ... ty ho nemáš čo brzdiť ....
A zdravý rozum hovorí, že sa uhnem do ľava ak môžem ... lebo zbytočne riskovať život pri nejakom "dokazovaní" s nejakým demntom za to nestojí ....
Pokud jde o tří proudový úsek před Bratislavou, jezdíme tam denně s dodávkama a nechápu proč tam bych neměl jet v prostředním když značky jasně dávají omezení rychlosti - 110/110/80 km/h , takže pravý je pro pomalé jedoucí vozidla a zbylé dva jsou pro rychlejší, né?
Nemluvím o tom že do 19h je tam 110 a většina jede 130km/h a taky při vjezdu do Bratislavy je 90km/h to mám pocit že tam jedu 90 sám....
Nemluvím o tom že do 19h je tam 110 a většina jede 130km/h a taky při vjezdu do Bratislavy je 90km/h to mám pocit že tam jedu 90 sám....
Stejně tak nemáš ty právo vyhrazeného pruhu. Pokud policie zdokumentovala jízdu dlouhou 1 km bez auta v pravém pruhu, kdy paní jela v prostředním, tak není o čem.
Keby tam nastavali kamery, za deň dajú takých pokút tisícky.
Mne sa raz stalo, že som šiel v strednom (obchádzal som "osemdesiatkový" úsek pri výjazde na čerpačku), z amňa sa nalepil čierny policajný bavorák a začal na mňa vyblikovť. Keď som sa "upratal" do pravého pruhu, dupol na plyn a šiel otravovať ďalšieho. Za toto by si dotyční policajti zaslúžili palicou riadne cez ruky.
Mne sa raz stalo, že som šiel v strednom (obchádzal som "osemdesiatkový" úsek pri výjazde na čerpačku), z amňa sa nalepil čierny policajný bavorák a začal na mňa vyblikovť. Keď som sa "upratal" do pravého pruhu, dupol na plyn a šiel otravovať ďalšieho. Za toto by si dotyční policajti zaslúžili palicou riadne cez ruky.
Bohužel na D1, kde je většina pravého pruhu tankodrom je toto buzerace. Ale např. na D1 před Prahou kde jsou 3 pruhy a dálnice OK, jsem jednoznačně pro! Tato typická situace, kdy je pravý prázdný, prostřední jede 100km/h, levý 120km/h mě dohání k šílenství :no:
Tak tak...aspoň mě při 140 tachometrových km/h vpravo nikdo neruší. 😄
není to tak dlouho co jsem byl nucen provést zátěžový test brzd po tom co si někdo v prostředním rozmyslel, že by mohl do pravého...od té doby už si tohle taky rozmýšlím ;-\
Objektivní pravdou je, že tímhle člověk jenom podporuje ten divoký východ na našich silnicích, bohužel nevím ale jak těmhle zabedněncum dát najevo, že jedou jak kni
Objektivní pravdou je, že tímhle člověk jenom podporuje ten divoký východ na našich silnicích, bohužel nevím ale jak těmhle zabedněncum dát najevo, že jedou jak kni
Musím zaklepat, to se mi ještě nestalo 😄
Asi napůl štěstí a napůl blbě seřízené xenony - ono to jde opravdu těžko přehlédnout.
K tomu "divokému východu" - já to tak nevnímám - pro mě představuje prostě plynulá, relativně rychlejší jízda v tom pravém pruhu defenzivní a poměrně bezpečný způsob řízení 😄 To mi častějc někdo vletí do levého...pravého se bojí jak čert kříže >😁
Asi napůl štěstí a napůl blbě seřízené xenony - ono to jde opravdu těžko přehlédnout.
K tomu "divokému východu" - já to tak nevnímám - pro mě představuje prostě plynulá, relativně rychlejší jízda v tom pravém pruhu defenzivní a poměrně bezpečný způsob řízení 😄 To mi častějc někdo vletí do levého...pravého se bojí jak čert kříže >😁
tohle mi přišlo nejhorší na pražským okruhu k letišti...nejvíc jsem uprostřed napočítal háček ( RZ Královehradeckého kraje) >😁 >😁
Nechci, aby to znělo nějak "nadřazeně" k mimopražským obyvatelům ze vzdálenějších koutů ČR, ale tohle je bohužel docela pravdivé. Větinou, když někdo kolem Prahy nebo i v centru blokuje provoz nemívá A či S na SPZ... Chápu, že to neznají, ale ( a tohle nevyplynulo jen z mého pozorování, nýbrž širokého kruhu přátel) třeba jako specialitu vnímám agresivní jízdu po rovině (předjíždění, nalepený až v kufru, blikání atd..) a jakmile přijde nějaké křížení ( ať už kulaťák v Dejvicích, křižovatky na magaistrále a různé spletité odbočovací pruhy, které neznají) jsou v pytli a zabrzdí dopravu... Na tohle jsou specialisté SPZ s U uprostřed 😄 čest vyjímkám 😄
Tak v Praze je to dáno často ***ským značením pruhů a směrů na poslední chvíli 😄
Souhlas, ale když to neznám, nejedu jak blázen abych pak zůstal stát na křižovatce, protože sem si pořádně nepřečetl kudy mam jet >😁
tohle je i v Plzni...takhle jsem jel vlevo v domění,že je to přímej směr a nakonci stojím na světlech a směr doleva....jelikož jsem byl zmatenej jak lesní včela a nebylo jak se zařadit,vyrazil jsem na zelenou rovně co nejrychlejš...povedlo se,omluvil jsem se varovkama a pokračoval 😄
Blbý je to na Letné v Praze... levý pruh je odbočovací ke Spartě, pravý pokračuje rovně do centra a bývá ucpaný.
na Letné směr od Špejcharu k tunelu už jsou dávno (rok?) pruhy dva. až teprve za Spartou se všechno zákonitě štosuje do levého, neb pravý pruh je doprava do tunelu a zároveň ostře doprava na Letnou
no tam jsem se zase řadil do pravýho >😁 tak jsem musel do tunelu a pak jsem jel do Holešovic po nábřeží >😁
Já tak jezdim radši a nebo přes chotkovy, když to tam neni ucpany, ale teď už je to zas lepší přes Letnou, když ji otevřeli 😄
když jedu od nás tak jsem si navyk na 😱, R7 je rozkopaná a dlouho bude (most) po DB sjedu dolů a jsem v Holešovicích hned. Navíc jedu po dálnici snad 70km oproti pár km na R7...horší je úsek Lovosice-Most ...hodně tam skáčou zvířátka...za poslední dobu jsem tam potkal 3 srny,lišku a předevčírem mě k smrti vylekalo káně který mi letělo nad kapotou >😁
Nevim odkud přesně jezdíš, ale já bydlím na R6 hned za Prahou, takže do Holešovic jedině tak jak sem psal >😁 Z té dálnice to máš určitě lepší, než se probírat přes Prahu.
z Chomutova...dřív když jsem jezdil na zelenej pruh,tak po R7,na okruh,na Slivenec a dolů...Když jezdím na Prosek nebo Holešovice,tak je to lepší druhou stranou....ono možná i na zelenej pruh je teď výhodnější jezdit po 😱 a pak přes magistrálu.Ta R7 je v katastrofálním stavu,most zbořenej,omezení a samá díra.Navíc 70% cesty je po silnici 1.tř.
jsem Účko >😁 ale je to tak..hodně v Praze prasí od nás...ale já jsem na provoz v Praze zvyklej a baví mě tam jezdit 😄
Já jsem ještě Účko se značkou v třípísmennym formátu >😁
Takže mi aspoň můžou nadávat adresně 😄
Takže mi aspoň můžou nadávat adresně 😄
To sem se bál, že se všichni tady ozvou z Ústí 😁😁
je to o lidech.Já si na provoz v Praze rychle zvyknul a baví mě tam jezdit.Největší srandu jsem si tam užil s Trabantem a "vesnickejma" značkama.Zase je pravda že pak leccos pomáhači a chrániči odpustí :yes: Pak se tam dost najezdím když vozíme po starým městě turisty.Akorát v parkovišti pod Národním nás moc nemají rádi,po pátým autě který vjelo dolů jsme jim spustili požární poplach >😁
Ďiaľnica je tam dobrá ... a i tých 60 eur je málov pre tých dementov čo sa vytrvalo mocú v strednom pruhu pomalou rýchosťou ....
Často títo dementi ešte vytrubujú ak ich miniem sprava ...
Často títo dementi ešte vytrubujú ak ich miniem sprava ...
Na slovensku dávajte pozor bratia, tu sa pokutuje aj za dýchanie. (ale jazdiť sa má podľa možností v pravom pruhu)
U nás se za dýchání také občas pokutuje (když nadýcháš). 😄
Hlavne, neviem prečo, mám pocit, že na Sovensku panuje na cestách akási nevraživosť voči pražákom. Mal som jeden čas služobáka s čskou ŠPZ začínajúcou číslom 1, a môžem zodpovedne povedať, že ani predtým a ani potom som nezažil viac arogantných vodičov a otravných policajtov...
1 ale není Praha.
Tak potom neviem, čo tam máte, firma mala sídlo v Prahe a ŠPZ začínala 1AM... Tak potom je situácia asi horšia, a reagujú tak na českých vodičov v širšom meradle... ;-\
na autorevue o tom byl článek, na který reagovali i policajti, jak to řeší
a jak to řeší?
říkali, že je legální předjet auto zprava a navazující článek šel mimo mě
No, ono je podjetí a pak soustavná jízda v pruhu. Takže pokud pojedeš v pravém pruhu 130km/h a přiblížíš se k vozu v levém/středním pruhu, které jede soustavně třeba 100km/h. Tak můžeš pokračovat a podjet ho. To není trestné, nýbrž by měl dostat pokutu on za to, že blokuje levý jízdní pruh.
Nie je v tvojej pravomoci posudzovat porusenie zakona inou osobou.
Vyklad zakona je v tom jednoznacny - predbieha sa vlavo a to bez ohladu na rozdiel v rychlosti medzi tebou v pravom a ***om v strednom pruhu.
Ak by doslo k nehode, je to jednoznacne tvoja chyba - vodic iduci v strednom pruhu totiz nema povinnosti predpokladat, ze ho bude vozidlo predchadzat z pravej strany.
Vyklad zakona je v tom jednoznacny - predbieha sa vlavo a to bez ohladu na rozdiel v rychlosti medzi tebou v pravom a ***om v strednom pruhu.
Ak by doslo k nehode, je to jednoznacne tvoja chyba - vodic iduci v strednom pruhu totiz nema povinnosti predpokladat, ze ho bude vozidlo predchadzat z pravej strany.
To nemáš pravdu. Pokud pojedeš ve svém pruhu (rozuměj do dálničního limitu) rychleji, než ten v pruhu nalevo od tebe, nejedná se o podjíždění ani předjíždění.
Nebo bych v tomhle případě měl zpomalit, zařadit se do levého pruhu a nějakým způsobem (ať už klaksonem či světlama) donutil řidiče uhnout do pravého pruhu? To je trochu postavené na hlavu nemyslíš? To on se dopouští přestupku, protože nepředjíždí a jede v levém pruhu.
Nebo bych v tomhle případě měl zpomalit, zařadit se do levého pruhu a nějakým způsobem (ať už klaksonem či světlama) donutil řidiče uhnout do pravého pruhu? To je trochu postavené na hlavu nemyslíš? To on se dopouští přestupku, protože nepředjíždí a jede v levém pruhu.
Názory na tohle se liší, viz zmiňovaný článek o podjíždění na autoforum.cz.
Pokud se blížím na prázdné dálnici k autu jedoucímu vlevo, pak s předstihem přejedu do levého pruhu a očekávám, že mi ho uvolní. Zůstat v pravém a jet dál mi přijde nebezpečné, protože se to auto (třeba na rozbité D1) může vrátit doprava na poslední chvíli. Jistě, on se dopouští přestupku jízdou vlevo... ale stejně tak ty se dopouštíš přestupku tím, že ho předjíždíš zprava. Pokud by se něco stalo, asi bys měl problém.
Pokud se blížím na prázdné dálnici k autu jedoucímu vlevo, pak s předstihem přejedu do levého pruhu a očekávám, že mi ho uvolní. Zůstat v pravém a jet dál mi přijde nebezpečné, protože se to auto (třeba na rozbité D1) může vrátit doprava na poslední chvíli. Jistě, on se dopouští přestupku jízdou vlevo... ale stejně tak ty se dopouštíš přestupku tím, že ho předjíždíš zprava. Pokud by se něco stalo, asi bys měl problém.
Já jsem si taky myslel, že se to nesmí, pak mi to vyvrátila Máma, která se vrátila z pravidelného firmeního proškolování od autoškoly na služebáky, kde tohle probíraly.. Od té doby mi to řikalo více lidí (většinou profesionální řidiči).
Dle výkladu PČR je to jízda v pruzích, dle výkladu právníků a Ministerstva Dopravy je to předjíždění vpravo a tedy přestupek.
A teď babo raď >😁
Ja súhlasím s Emelom. Pravidlá porušujú obaja, aj ten, ktorý ide trvalo v strednom pruhu, aj ten, ktorý ho predbieha sprava. V prípade kolízie tipujem, že by polícia obvinila z priestupku oboch a išlo by to na spoluzavinenie. Samozrejme sú rozhodnutia súdov, ktoré hovoria, že ak jeden vodič porušuje predpisy, automaticky to neznamená, že zavinil nehodu, ale v praxi Ti to polícia s chuťou našije a môžeš sa brániť akurát na súde.
Jednoznačne z toho pozerá minimálne nepríjemná ťahanica. Takže riešením by bolo, aby kompetentní pohli zadkami a mozgami, a zaviedli striktné a jednoznačné pravidlá.
Ono to není tak jednoduché. Nesmí ti to tam střihnout (sice ho nesmíš předjíždět zprava, ale to neznamená, že může do pravého vlítnout, jak se mu zachce), ty mu zase musíš umožnit předjet. Zákon moc neřeší, jak se máš zachovat, když jiný účastník porušuje předpisy. Čisté řešení je se za něj zařadit a použít výstražných znamení. Což bohužel ne vždy funguje.
Nerad podjíždím, ale už jsem podjel i vojenský transport doprovázaný vojenskou policií. 😄 Jen jsem přibrzdil, abych okolo nich neproletěl.
Nerad podjíždím, ale už jsem podjel i vojenský transport doprovázaný vojenskou policií. 😄 Jen jsem přibrzdil, abych okolo nich neproletěl.
A co řeší takové nařízení muset jezdit vždy vpravo?
co řeší? Plynulost provozu samozřejmě. Jeď se kouknout třeba do Rakouska, Itálie nebo Francie, kde se to (dle mých zkušeností) dodržuje.
Na zmiňovaném úseku D1 u Prahy je to krásně vidět. Jede se pomalu a je zaplněná dálnice, ale jen proto že ti co jedou v pravém a hlavně prostředním by v pohodě mohli jet pravým a levý by zůstal volný 😄
Na zmiňovaném úseku D1 u Prahy je to krásně vidět. Jede se pomalu a je zaplněná dálnice, ale jen proto že ti co jedou v pravém a hlavně prostředním by v pohodě mohli jet pravým a levý by zůstal volný 😄
Větší problém vidím v ignorantech, kteří se na dálnici co má jen 2 pruhy drží vlevo bez důvodu, kolikrát v nízké rychlosti a neuhnou ani kdyby trakaře padaly a to nemyslím pouze kamiony. Zrovna včera na R6 Audi A8 - levý pruh 120km/h. Pravý prázdný, neuhla žádnému autu, všichni musely podjíždět.. nehledě na to, když se pak objeví v pravém pruhu pomalu jedoucí auto a ten "borec" co se tam vláčí o pár km/h rychleji neumožní předjet a všichni jsou vynuceni brzdit ( taky je tam každou chvíli nehoda na mostech, teď když mrzne obvzláště). Takových tam vídám čím dál tim více a třeba ta R6 v úseku Praha - Unhošť/Kladno je uplně nová, takže výmysly o špatném stavu vozovky v pravém pruhu zde nemají váhu.
Chápu jízdu ve středním/pravém pruhu na rozmlácené D1 a taky ji aplikuju, ale proboha když jedu pod limitem ( nebo pomaleji) a zezadu přijíždějí rychlejší auta, tak snad neni takový problém uhnout na chvíli doprava ne? I kdybych se měl občas zařadit mezi kamiony. Tohle potom vede k nebezpečné situaci stejně, jako když někdo lítá na dálnici 200...
Takže ano, já jsem pro pokutování.
Chápu jízdu ve středním/pravém pruhu na rozmlácené D1 a taky ji aplikuju, ale proboha když jedu pod limitem ( nebo pomaleji) a zezadu přijíždějí rychlejší auta, tak snad neni takový problém uhnout na chvíli doprava ne? I kdybych se měl občas zařadit mezi kamiony. Tohle potom vede k nebezpečné situaci stejně, jako když někdo lítá na dálnici 200...
Takže ano, já jsem pro pokutování.
Nevím na co si stěžovat. Papíry dostane téměř každej a hurá na silnice. Nejedná se v žádným případě o neduh na území bývalýho Československa, za hranicemi je to mnohde ještě horší. Situace v A a D dokonce podle mě násobně.
To, že se najde pár lidí, za kterými se vytvoří vláček (obvykle na začátku a konci víkendu) neznamená, že všichni v koloně se neumí zařadit. Prostě tu více tu méně trpělivě čekají až se povětšinou někdo s menším nájezdem a respektem z dálnic nebo rychlostních silnic odebere do pravýho pruhu. Nikdo nemá povinnost najezdit ročně desetitisíce kilometrů a získat tím větší jistotu. Věřím, že pro mnohý z řidičů je právě víkendová cesta martyriem, podpořeným hloupou a populistickou mediální masáží o silnicích plných agresorů.
Umím si představit, že méně vyježděnej řidič/ka se obává vrátit do pravýho pruhu z důvodu nemožnosti najetí doleva kvůli silnějšímu provozu. Nikoho tím neomlouvám, ani se nezastávám, jen ty horký hlavy je potřeba nechat vychladnout.
Osobně podjíždění nevyužívám, snažím se dát najevo svou přítomnost pomocí levýho blinkru, při netečnosti pak světelnou houkačkou a čekám až si mě povětšinou sváteční řidič všimne v zrcátkách. Ono se mu zjevit najednou po jeho pravici může mít fatální následky. U třípruhů zajedu zcela vlevo a pak se demonstrativně pokud provoz dovolí zařadím do krajního pravýho pruhu. Většina řidičů pochopí...
To, že se najde pár lidí, za kterými se vytvoří vláček (obvykle na začátku a konci víkendu) neznamená, že všichni v koloně se neumí zařadit. Prostě tu více tu méně trpělivě čekají až se povětšinou někdo s menším nájezdem a respektem z dálnic nebo rychlostních silnic odebere do pravýho pruhu. Nikdo nemá povinnost najezdit ročně desetitisíce kilometrů a získat tím větší jistotu. Věřím, že pro mnohý z řidičů je právě víkendová cesta martyriem, podpořeným hloupou a populistickou mediální masáží o silnicích plných agresorů.
Umím si představit, že méně vyježděnej řidič/ka se obává vrátit do pravýho pruhu z důvodu nemožnosti najetí doleva kvůli silnějšímu provozu. Nikoho tím neomlouvám, ani se nezastávám, jen ty horký hlavy je potřeba nechat vychladnout.
Osobně podjíždění nevyužívám, snažím se dát najevo svou přítomnost pomocí levýho blinkru, při netečnosti pak světelnou houkačkou a čekám až si mě povětšinou sváteční řidič všimne v zrcátkách. Ono se mu zjevit najednou po jeho pravici může mít fatální následky. U třípruhů zajedu zcela vlevo a pak se demonstrativně pokud provoz dovolí zařadím do krajního pravýho pruhu. Většina řidičů pochopí...
A co děláš, když ti ani po několika kilometrech nedbá tvé výzvy (jako že se to taky stává)? Já jsem dříve taky hodně blikal a občas i zatroubil, ale od spolujezdkyně za to dostávám vynadáno, tak se klidním a čekám v levém, jestli uhne.... Neudržím se a troubím na kamion, který to do levého střelí přede mě v 90ti, když jedu 130 😄 Jenže tam si mimo úlevy v podobě klaksonu nepomůžu >😁 ti neuhnou >😁
U osobáků se mi nestává, že bych uvíznul na dlouho. Kamiony vletivší do ráhy OA jsou samozřejmě jiný kafe. Tam pomůže až "teplý" lidský slovo v případě, že se sejdete na benzínce. 😉
A to u nás je ještě aspoň použití světelný houkačky tolerovaný. Zkus to na německýho důchodce a pokud budou blízko kluci z Kobry 11 máš problém.
A to u nás je ještě aspoň použití světelný houkačky tolerovaný. Zkus to na německýho důchodce a pokud budou blízko kluci z Kobry 11 máš problém.
Teda, že bych si s někym popovídal na benzínce se mi nestalo >😁 Stačim vychladnout >😒], ale jednou mi takový hodný pán častoval nadávkami za to, že sem se chtěl zařadit do zpiu u práce na silnici na D5 😁😁
O Německu vím, ale nikdy jsem se tam nesetkal s takovou situací. Lidi mi tam příjdou ohleduplnější a ten, kdo tě většinou nepustí, nebo tě ohrozí mívá českou MPZ 😁
O Německu vím, ale nikdy jsem se tam nesetkal s takovou situací. Lidi mi tam příjdou ohleduplnější a ten, kdo tě většinou nepustí, nebo tě ohrozí mívá českou MPZ 😁
Možná jsem přehnanej optimista, ale řekl bych, že ohleduplnost na českých silnicích je větší než v D nebo A. Slušně se mi i přes katastrofický historky jezdí po Itálii vyjma Neapole, kde jsou lidi takový jiný.
A mě se takhle na benzínce povedl kamioňák s RZ z KE. Hezky jsme si popovídali 😉
A mě se takhle na benzínce povedl kamioňák s RZ z KE. Hezky jsme si popovídali 😉
Mě přijde, že v Německu se více bojej udělat přetupek, tím sem vubec nechtěl říct, že jsou to lepší řidiči, protože kolikrát tady vidíš jak si to němec valí na dálnici daleko nad limitem 😄 Doma by si to nedovolil. Musim podotknout, což mi tu asi někteří závodníci a odpůrci policejní restrikce neodpustí, ale přijde mi, že se u nás až na vyjímky ten provoz uklidnuje. Dříve jezdilo nad limit na dálnicích více aut. Dnes se mi hodně často stává, že když jedu třeba 140 na tempomat, tak skoro pořád předjíždim. Myslim, že tohle je dobře. Nechce se mi věřit, že by lidé dostali rozum za tak krátkou dobu, proto to přisuzuji policejnímu dozoru a vyšším pokutám 😄 Což ukazuje i statistika počtu nehod a úmrtí 😄
Nemám pocit, že by byla Policie na silnicích nějak víc vidět...
A teď si vemte že by všichni jeli 130 nikdo by nepředjížděl protože by dodržoval předpisy, tak by se vytvořila nekonečná řada v pravém pruhu. Porušování jiných předpisů udržuje tohle nesmyslné nařízení při životě.
V Rakousku jsem tohle zažil... a když se třebas u Salzburgu opravují dálnice a je tam několik desítek kilometrů omezení na 100km/h, no tak prostě jedou všichni 100km/h vpravo.
Jistě protože víte že to jednou skončí. Kdyby jste měl jet 200 km a hledět neustále na auto kousek před váma tak vám časem z toho rupne v bedně.
Proto musíte dodržovat stanovené rozestupy a né jet přilepený na kufru 😄
A co je na tom špatně když pojedou do 130ti?
Nekonečná řada se nevytvoří, protože všichni nejedou stejnou trasu a všichni ani nemužou jet 130 ( autobusy, nákl. auta).
Nekonečná řada se nevytvoří, protože všichni nejedou stejnou trasu a všichni ani nemužou jet 130 ( autobusy, nákl. auta).
Většinou jezdím... 140 tacho v mém voze je dle GPS asi 129km/h. Občas se taky rád svezu jako každý 😄
Jenomže právě proto že někteří porušují pravidla není vidět slabost tohoto nařízeni, Už jsem se ptal výš co tohle má jako řešit. Tady ve městě je první jeden pruh a pak se rozděluje na dva. Kdyby měli zůstávat všichni v tom jednom a nemohlo se přejíždět tak to zkolabuje. Protože dokud je to jeden pruh tak se vytvořila i pár km kolona.
Pozor, v meste jazda v ľavom pruhu nie je predbiehanie, v meste je to dovolené.
To je jak s tatarma. A píšu že snad neni? Tak mi vysvětlete co to řeší že se musí jet mimo obec ve více pruzích vpravo? Na tom videu z USA je vidět kam by to nacpali kdyby to měli poslat do jednoho pruhu?
Cituji tebe z 09:49: "Tady ve městě je první jeden pruh a pak se rozděluje na dva. Kdyby měli zůstávat všichni v tom jednom a nemohlo se přejíždět tak to zkolabuje."
Proto ti odpovídáme, že ve městě je to povoleno. Nevím co řešíš.
A když je někde omezení na dálnici, tak se to naštosuje tak i tak...
Proto ti odpovídáme, že ve městě je to povoleno. Nevím co řešíš.
A když je někde omezení na dálnici, tak se to naštosuje tak i tak...
Píšeš zmateně. Ve městě můžeš jet klidně vlevo. Neplatí to pro náklaďáky, jak jsem se dnes dozvěděl... holt náklaďákem nejezdím. Takže situaci ve městě do diskuse vůbec nezatahuj.
Jízda vpravo mimo obec je základní princip fungování provozu. Bavíme se doufám o víceproudých komunikacích, typicky dálnicích... že se jezdí vpravo na okresce je snad mimo diskusi. Pokud by to pravidlo neplatilo, pak by si pomalejší auta (třeba kamiony) jezdily na střídačku v pravém i levém pruhu a mezi nimi by kličkovali ti rychlejší... tohle nemůžeš myslet vážně.
Jízda vpravo mimo obec je základní princip fungování provozu. Bavíme se doufám o víceproudých komunikacích, typicky dálnicích... že se jezdí vpravo na okresce je snad mimo diskusi. Pokud by to pravidlo neplatilo, pak by si pomalejší auta (třeba kamiony) jezdily na střídačku v pravém i levém pruhu a mezi nimi by kličkovali ti rychlejší... tohle nemůžeš myslet vážně.
A proč ve městě nevadí že rychlejší kličkují na střídačku v pravém a levém pruhu a do toho se motají ještě chodci na přechodech?
Nejezdí se tak rychle.
Navíc... mimo obec se z dálnice nikdy neodbočuje vlevo, takže hlavním argumentem je plynulost dopravy. V obci naopak není rychlost prioritní, často se odbočuje nebo naopak najíždí zleva na víceproudou komunikaci...
Navíc... mimo obec se z dálnice nikdy neodbočuje vlevo, takže hlavním argumentem je plynulost dopravy. V obci naopak není rychlost prioritní, často se odbočuje nebo naopak najíždí zleva na víceproudou komunikaci...
Rychlost? Za tu se schová všechno. A čemu to vadí, když tam lidi nejsou silnice je širší rovnější? Pravě hodně lidi zařve na vicepruhových silnicích ve městě. Jeden pruh zastaví druhý smete. Že se na dálnici neodbočuje vlevo, tak je divné že se tedy nesmí jezdit vlevo když tam nikdo nebude stát a odbočovat. To by te plynulosti a rychlosti pomohlo ne.
Pokud to pravidlo nechápeš, zkus se s ním aspoň smířit. Jeden z důležitých bezpečnostních aspektů jízdy je i její předvídatelnost. Pokud ostatní vědí, co mohou čekat, je jízda bezpečnější. Takže jezdit vpravo, předjíždět vlevo, používat blinkry... to vše přispívá k eliminaci nebezpečných situací vzniklých z toho, že někdo provede něco, co ten druhý nečeká.
1) Jak bylo řečeno, ne každý může jet 130. A i když můžeš, není to povinné.
2) Kdyby byl provoz tak hustý, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, tak by šlo o souběžnou jízdu. Klidně by všechny pruhy mohly jet 130. Problém je jen v tvé hlavě.
2) Kdyby byl provoz tak hustý, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, tak by šlo o souběžnou jízdu. Klidně by všechny pruhy mohly jet 130. Problém je jen v tvé hlavě.
1. ale přece ne každý může jet 130 není důvod aby se nemohlo předjíždět zprava, když ve městě to lze. Kde je to mnohem horší. Hustší provoz. Menší prostor. Auta v protisměru nejsu odděleny mechanickou zábranou.
2. souběžná jízda pokud by dodržovali vyhlášku reálně nemůže nastat. Prostě se musí nacpat do toho pravého pruhu.
2. souběžná jízda pokud by dodržovali vyhlášku reálně nemůže nastat. Prostě se musí nacpat do toho pravého pruhu.
1) To bylo k tvým výrokům: "Jenomže právě proto že někteří porušují pravidla není vidět slabost tohoto nařízeni" "Tak proč nejezdíte 130?" Rozdíly v rychlostech zkrátka budou.
2) To je jen tvá představa. Jak houstne provoz, tak je větší a větší problém se zařadit zpět. Aut v levém pruhu přibývá, až z toho vznikne souvislý proud. A máš souběžnou jízdu.
Problém tvého teoretického vláčku není propustnost, ale najíždění, tedy připojování dalších aut.
2) To je jen tvá představa. Jak houstne provoz, tak je větší a větší problém se zařadit zpět. Aut v levém pruhu přibývá, až z toho vznikne souvislý proud. A máš souběžnou jízdu.
Problém tvého teoretického vláčku není propustnost, ale najíždění, tedy připojování dalších aut.
A jakpak se ta auta do levého pruhu dostala? Neni náhodu že nesmíte předjíždět pokud se nemůžete zařadit zpět? Kdyby nešlo zařadit zpět tak by to potvrzoval to co jsem hned na začátku že se vytvoří zácpa v pravém pruhu.
Toto nařízení má smysl jen tam kde je neomezená rychlost nebo většina aut nedosáhhne max. povolené rychlosti. Což neni případ ČR. V Čr je výhodne pro ty co nedodržují max. povolenou rychlost. Protože trubky co ji dodržují musí jet vpravo a oni si to jak šohajé mašírují vlevo a nějaký plebs vlevo by jim narušoval pohodlí.
Toto nařízení má smysl jen tam kde je neomezená rychlost nebo většina aut nedosáhhne max. povolené rychlosti. Což neni případ ČR. V Čr je výhodne pro ty co nedodržují max. povolenou rychlost. Protože trubky co ji dodržují musí jet vpravo a oni si to jak šohajé mašírují vlevo a nějaký plebs vlevo by jim narušoval pohodlí.
Ne, tak to není. Na dálnici mohu předjíždět i bez toho, že bych apriori viděl kam se zařadit... logicky, když nemůže jet auto v protisměru. A navíc, předjížděné auto musí umožnit bezpečné zařazení (tohle teda platí asi spíš na té okresce).
Mám pocit, že o provozu na silnici nevíte vůbec nic...
Mám pocit, že o provozu na silnici nevíte vůbec nic...
Emel: Auta z protisměru jet nemusí ale muže se tam někdo zadrhnout pro poruchu převrátit. Pokud předjížděné auto musí umožnit předjetí tak zase nemůže dojít k souběžné jízdě protože vy se musíte zařadit vpravo a předjíždění auto vám to tedy musí umožnit. Prostě je to nesmysl. Nic kromě další důvodu vybírat peníze zákaz předjíždění zprava neřeší.
Doporučuju vyjet někdy na opravdovou dálnici, třeba 😱... pokud už můžete sedět vpravo vpředu, pak nejlépe na místě spolujezdce... a chvíli pozorovat fungování reálného provozu. Možná vám pak hodně věcí dojde.
Ford Henry: Toto nařízení jasně říká,že levý pruh slouží k předjíždění. Co pořád řešíte maximální povolenou rychlost? Takže když pojedou 3 auta vedle sebe maximální povolenou rychlostí vedle sebe tak je podle vás všechno ok? Je vidět ,že tady dostane za peníze řidičák každej i když vyhlášku ani nečet natož že ji zná.
Protože pokud většina aut dosáhne max. rychlost a to dosáhne pak je úplně nesmyslné. Protože nikdo nemůže jet vlevo protože porušuje vyhlášku. Tudíž nemůže nastat situace že by musel předjíždět zprava. A když někdo jede rychleji než povoluje vyhláška tak proč by měl být problém jiné porušení jako je předjíždění zprava nehledě že jinde je povoleno.
Na cestách tedy potkávám dost aut, která nejedou nejvyšší povolenou rychlostí. Proč bych si měl v pravém připadat jako trubka? Pokud v něm mohu jet 130, tak co je mi do levého? Bylo by příjemné, kdybych nemusel řešit, jestli v levém někdo oxiduje, nebo mě skutečně chce předjet.
To je tak 90% prípadov, že proste neuhne a ide si rovnakou rýchlosťou v strednom pruhu ďalej.
U nás kamióny smú mimo pravý pruh len v prípade trojpruhovej a širšej diaľnice, ale i tam som kamión v úplne ľavom pruhu ešte nevidel. Na dvojprúdovej diaľnici majú kamióny zákaz predbiehania.
U nás kamióny smú mimo pravý pruh len v prípade trojpruhovej a širšej diaľnice, ale i tam som kamión v úplne ľavom pruhu ešte nevidel. Na dvojprúdovej diaľnici majú kamióny zákaz predbiehania.
To mi zase přijde přehnané. Pokud jede vpravo jeden kamion hodně pomalu, pak by mělo být pro ostatní kamiony možné ho předjet. Že by na tříproudé dálnici mohli kamiony jen do pravých dvou ale není špatný nápad.
U nás to zakázali zrejme preto, že na viacerých úsekoch vzniíkali kvôli predbiehajúcim sa kamiínom zápchy. Vezmi si rozdiel 2-3 km/h a koľko trvá také predbiehanie... Niektoré úseky sú kamiónov plné. Mimo to, ak sa nemýlim, na diaľnici platí aj nejaká minimálna rýchlosť.
Nechci se jich zastávat, pravidelně z toho taky kvetu, ale většina středojezdců, které potkávám, má slabé auto.
A když se taková Fabie se 60 koňmi naloží dvěma dospělými, dvěma dětmi a plným kufrem, tak zpoza toho kamionu v pravym prostě vyjet nejde anebo je to otázka 30 vteřin... 😐
A když se taková Fabie se 60 koňmi naloží dvěma dospělými, dvěma dětmi a plným kufrem, tak zpoza toho kamionu v pravym prostě vyjet nejde anebo je to otázka 30 vteřin... 😐
Ale upřimně, i naložená Fabia s 60 hp se na 130 dostane na rozdíl od kamionu, který tam hodí "levej" a předjíždí půl hodiny rozdílem rychlostí 1 km/h. Souhlasím s webpajou, že v DE nebo AT těch středojezdců vidím více a jsou i více agresivní, u nás jsou to spíše vyděšení důchodci nebo mamina co jede s děckem a ty nejsou většinou agresivní, spíše vyděšení, takže není ani dobré je ještě více stresovat nějakým podjížděním nebo vyblikáváním, protože pak lze očekávat zkratovou reakci. Naproti tomu bavorský dědek, který jede dopoledne v 11 do Mnichova, tedy v době kdy je po dopravní špičce, loudá se 100 v prostředním a ty za ním valíš 160 a v levém vidíš rozparáděného poršáka přes 200 tak ti neuhne a když se ho pokusíš jemně vybliknout tak ti ještě ztropí scénu. Přitom je evidentně řidičsky daleko zkušenější a zručnější než ta mamina a jenom je to nerudnej dědek. A u těchto dědků není ani výjimka, že to klidně šoupnou i do levého tomu poršákovi, protože ač se na řadě míst může neomezeně tak platí pravidlo, že když se něco stane tak ten co má víc jak 140 má velký problém, protože automaticky vždy nese minimálně spoluúčast na nehodě. No a tihle dědkové jakoby to snad testovali.
Ja čiastočne chápem obe strany. Na jednej strane je pravda, že mám predchádzať vľavo a "stredoví jazdci " by sa mali konečne naučiť, že nemám čo jazdiť celý čas v strede. Na druhej strane by ma nemal rozhádzať natoľko, aby som ho ostentatívne zobral sprava (chudák začiatočník možno vôbec nesleduje pravé spätné zrkadlo, neráta s predbiehaním sprava a ak by sa práve rozhodol zaradiť doprava, je problém).
Chápem však čiastočne i tých, ktorí nechcú stále preskakovať z pruhu do pruhu; v pravom sú väčšinou kamióny idúce 90kou a pri hustej premávke je stredný stále plný (nehovoriac o tom, že ľudia nedodržiavajú 70m odstupy), takže zaradiť sa doň býva často problém. Tiež na našej trojprúdovej D1 je často v pravom pruhu obmedzenie na 80, takže buď spomalím, alebo prejdem do stredného, kde je 110ka.
Stále však zastávam stanovisko, že je vhodnejšie spraviť viac predchádzacích manévrov, ako trvale jazdiť v strede.
Chápem však čiastočne i tých, ktorí nechcú stále preskakovať z pruhu do pruhu; v pravom sú väčšinou kamióny idúce 90kou a pri hustej premávke je stredný stále plný (nehovoriac o tom, že ľudia nedodržiavajú 70m odstupy), takže zaradiť sa doň býva často problém. Tiež na našej trojprúdovej D1 je často v pravom pruhu obmedzenie na 80, takže buď spomalím, alebo prejdem do stredného, kde je 110ka.
Stále však zastávam stanovisko, že je vhodnejšie spraviť viac predchádzacích manévrov, ako trvale jazdiť v strede.
S tým sa dá súhlasiť. Na druhú stranu chudák začiatočník by mal vzhľadom na svoju neistotu a schopnosti radšej ubrať plyn a držať sa v pravom pruhu, nie zavadzať v strednom, 90 km/h a smrť v očiach...
Jenže začátečník má větší hrůzu z procesu "Zrcátka-podřadit-zrcátka-plyn-vyjet z pruhu-zrcátka-zpět do pruhu" než z jízdy veprostřed, kde má po obou stranách plno místa, obvykle nemusí vybočovat, zrcátka taky kontrolovat nemusí atd... ;-\
Ono to bude asi aj tým, na čom jazdíš. Skús si vyblikovať na niekoho, keď budeš sedieť vo Fabii a skôr ako uhnutia sa dočkáš brzdových svetiel... Ja tie autá dosť striedam a všimol som si, že najviac sa mi uhýbajú keď idem v prémiovom SUV. Naopak pri jazde obyč autom typu Fabia, Altea, som mal veľa krát pocit, že som v tom lepšom prípade neviditeľný.
V DE mam presne opacnou skusenost, 3 proudova dalnice Drazdany-Chemnitz a vecne se vsichni cpou do praveho pruhu, jakonahle predjedou kamion a ikdyz kus pred sebou vidi dalsi tak se zaradi v pravo a pak zase blinkr a zpet do stredniho pruhu jen na predjeti. Ano, i tu se najdou lidi co jedou ve strednim pruhu zbytecne, ale je to spis vyjimka a nikde jsem nevidel aby lidi tak rychle vyklizeli levej pru jako prave v Nemecku. Kdyz je spicka tak se v pravem pruhu jede normalne 100km/hod, stredni obycejne cez 130km/hod a v levem neni problem udrzovat 160-180 bez nutnosti brzdit kvuli nekomu kdo by blokoval pruh a to i v te spicce. Kdyz je dalnice prazdna tak casto jedu ve vlacku osobaku 160-180 a vsichni jedeme v pravem pruhu. Ve srovnani s tim je prujezd Prahou a D1 naprostej zazrak, nikde jsem nevidel vic lidi blokovat levej pruh tak jako v CR a SR a bohuzel prave u vyjezdu z Prahy je nejvetsi sance jet stotricitkou v uplne pravem pruhu bo je nejprazdnejsi.
jazdim po tej ceste denne dlhé roky (áno, nie je to diaľnica, ale to vôbec nie je podstatné ako to nazveš). Je to oveľa lepšie ako keď to bolo dvojpruhové, má to slabiny (odstavný pruh), ale je to bezpečnejšie a priepustnejšie v priamom porovnaní zo skúsenosti. To, že niektorí klobúčnici jazdia v strede (tiež majú právo na život a ohrozujú ostatných menej ako diaľniční agresori s lepidlom na prednom nárazníku), nie je reálny problém, iba to irituje nadržancov, ktorí stratia sekundu a sú na prášky. Priznám aj mňa trochu irituje, keď chodia v strede totál bez príčiny (aj keď je pravý prázdny), ale dá sa s tým žiť. Stačí, keď priletí prvý s lepidlom na nárazníku a rýchlosťou cez všetky limity a je mi jasné, kto robí reálne problémy. A policajti by mali odchytávať rakety a nie tých pár vyplašencov v strede, ktorí sú prvýkrát na trojprúdovke (šak ich na Slovensku moc nie je, že) ale na takú vyplašenú babenku si zrejme trúfajú viac.
Súhlasím s tým, že stredoví jazdci v zásade nebezpeční nie sú, na cestách sú nebezpečnejší agresívni nervózni vodiči. Na druhej strane musím konštatovať, že od zavedenia 110ky medzi TT a BA sa tam jazdí vcelku kultivovane, málokedy prefičí vpravo auto 160kou, 95% ľudí sa drží v rozmedzí 105-115 kmh (ja sám dám tempomat na 115, max. 120 tachometrových). A ako písal webpaja, väčšina stredových jazdcov sa zbadá, keď pri ich predbiehaní prejdeš cez dva pruhy a pred nimi sa ostentatívne zaradíš úplne doprava.
No, tak nejakých 5-6 rýchlojazdcov na celú trasu, to je málo, alebo nie? Málokedy ich je menej.
Väčšina stredových jazdcov sa nezbadá, naopak, uhne skutočne málokto. Bez ohľadu na to, ako ich predbehneš, a že sa krížom cez všetky pruhy pred nimi zaradíš celkom vpravo. Česť výnimkám.
Väčšina stredových jazdcov sa nezbadá, naopak, uhne skutočne málokto. Bez ohľadu na to, ako ich predbehneš, a že sa krížom cez všetky pruhy pred nimi zaradíš celkom vpravo. Česť výnimkám.
Také tohle divadlo s přejížděním přes dva pruhy dělám. Bohužel mi nepřijde, že by to nějak účinkovalo. Asi mám smůlu. Ani nemohu říci, že by se tohle létání přes celou dálnici líbilo spolujezdcům. 😄
ok, tiež im občas ukážem, ako sa majú zaradiť (najlepší je osobný príklad) a jazdí sa tam celkom v poho, to je pravda, ale do tých rozostupov by si niekedy nedal žiletku. Celkovo tam veľký reálny problém nie je, všetko vyplýva asi z toho, že je to furt plné a to sú hneď všetci nervózni.
Kde je to furt plné? Bratislava - Trnava? Nie je to furt plné.
Záleží, kedy tadiaľ jazdíš. Ráno medzi siedmou a deviatou je to smerom do BA plné vždy. Ja našťastie nie som nútený jazdiť tadiaľ denne ráno a keď idem v priebehu dňa, naozaj je to v pohode. Potom mám už len jediný (aj to psychický) problém, že sa mi to tou 110kou zdá nekonečné. 😉
Dnes som šiel ráno o ôsmej a 95% času v pravom pruhu. O desiatej naspäť a tiež v pohodičke pravým pruhom. Hlavne úsek TT-SC býva iba výnimočne zasekaný. Na tej ceste už poznám každý kameň, značku... takže už idem na tzv. autopilota a nejako to prezívam. Niekedy ma to láka šliapnuť na to a prefrčať to 180, ale potom si spomeniem, že ma aj tak čaká kolóna pred mostom a radšej kašlem na to...
když polovina českého národa objevila zkaženost jízdy v prostředním pruhu, ovšem v ČR existuje jen 21 km dálnice (korektně: 42km, protože je to tam a zpět), kde jsou tři jízdní pruhy (slavnou Jižní spojku nepočítám, tam jde o jízdu uvnitř obce, a je dovoleno jezdit v libovolném pruhu, ovšem ten levý je samozřejmě vyhrazen lidem spěchajícím k porodu a tajným agentům)
a zároveň (patrně ta samá) polovina drze obhajuje jízdu v levém pruhu dvouproudých dálnic, takže se podílí na situaci, kdy auta jedou jako vláček vlevo, často mají tachometrových 130km/h (jedou ve skutečnosti 120km/h) neuhnou a neuhnou, a pravý pruh se stává prašivým rejdištěm socek, hlupáků a kamionů
a zároveň (patrně ta samá) polovina drze obhajuje jízdu v levém pruhu dvouproudých dálnic, takže se podílí na situaci, kdy auta jedou jako vláček vlevo, často mají tachometrových 130km/h (jedou ve skutečnosti 120km/h) neuhnou a neuhnou, a pravý pruh se stává prašivým rejdištěm socek, hlupáků a kamionů
Máte to špatně, na D1 existuje další úsek s třípruhem, a to mezi exitem 298 a 311, tedy mezi Lipníkem nad Bečvou a Bělotínem.
Pak je třípruhový úsek ještě na R1 mezi kilometry 23 a 28, tedy mezi křížením s D5 a napojením na R7 (Ruzyně).
Pak je třípruhový úsek ještě na R1 mezi kilometry 23 a 28, tedy mezi křížením s D5 a napojením na R7 (Ruzyně).
děkuji za upozornění, ale vzhledem k celkové délce dálnic v ČR a jejímu poměru k délce třípruhých úseků si troufnu říct, že je to jen statistická chyba 😉 (chápu není, ale vzorek je to tak malý--) , chyba, která ale zaměstnává diskutéry tak, že to budí dojem, že v ČR snad existují pouze třípruhé dálnice ...
nechci rejpat, ale milion názorů, dva miliony názorů slovensky (ano pánové, na D1 je to s kolegy z východu největší tragedie a ukamenujte mě)....ale to i na Slovensku samotném - od doby co zavedli EURo a tučně v této cizokrajné měně vybírají pokuty je synonymem slováka: "louda obecný". Vyjímku tvoří "macho" co se chodí na dálnici z Prahy do Bratiskavy vyblbnout v X5 a blikají na Vás na 500m daleko 😄
...ale nic z toho, protože stačí vyjet D1 z Prahy kterýkoliv den, kteroukoliv hodinu a do minuty takového ***a co jede uprostřed (a je jedno odkud a kam jede a jaké má občanství 😄 ) potkáte. Pak se jen zařadíte a smutně koukáte na volný pravý pruh.
...a nepomáhá ani problikávání....ti lidi prostě nechápu, že mají jezdit vpravo!
...nemluvím o situaci na vrchovině, kde bych i já prostě policii odmítnul pokutu za podobnou věc zaplatit na místě a šel si to vyříkat k přestupkovému řízení, protože ta dálnice je tam skutečně jak kdosi psal: "překážkou v provozu".
...ale nic z toho, protože stačí vyjet D1 z Prahy kterýkoliv den, kteroukoliv hodinu a do minuty takového ***a co jede uprostřed (a je jedno odkud a kam jede a jaké má občanství 😄 ) potkáte. Pak se jen zařadíte a smutně koukáte na volný pravý pruh.
...a nepomáhá ani problikávání....ti lidi prostě nechápu, že mají jezdit vpravo!
...nemluvím o situaci na vrchovině, kde bych i já prostě policii odmítnul pokutu za podobnou věc zaplatit na místě a šel si to vyříkat k přestupkovému řízení, protože ta dálnice je tam skutečně jak kdosi psal: "překážkou v provozu".
"Řidiči", kteří jezdí bezdůvodně uprostřed nebo vlevo zbytečně zvyšují nervozitu provozu. Přitom stačí tak málo, zařadit se doprava, a to i když je v dáli vidět kamion.
Tak schválne som v rýchlosti kukol na spomínaný článok na sme.auto.sk. Tá osoba si vážne myslela že tú pokutu dostala bezdôvodne. Smutné, keď niekto nepozná predpisy. Kedže ju hliadka pozorovala, tak určite konala správne (na vlastné oči videla že pravý je prázdny).
Ono je to taká naša rarita, úsek medzi Bratislavou a Trnavou je prvá 6-prúdovka a veľké kvantum vodičov to bohužiaľ berie za samozrejmosť ísť v strede 8-s Vidím to zakaždým keď tadiaľ idem (a vždy mimo špičky, minimum áut, väčšinou víkendy okolo obeda) a zakaždým ich predbieham (cez celú šírku) z pravého do ľavého a späť do pravého.
P.S.pre niektorých: na dialnici medzi BA a TT je 110 km/h a celá je vyznačená oranžovými čiarami preto lebo je to stavba. A je ňou od 10/2009 doteraz, odkedy ju rozšírili a majú ju dokončiť podľa posledných ministrových odhadov do jesene 2015 >😁 😢 To už nie je slovenská ale európska rarita.
Ono je to taká naša rarita, úsek medzi Bratislavou a Trnavou je prvá 6-prúdovka a veľké kvantum vodičov to bohužiaľ berie za samozrejmosť ísť v strede 8-s Vidím to zakaždým keď tadiaľ idem (a vždy mimo špičky, minimum áut, väčšinou víkendy okolo obeda) a zakaždým ich predbieham (cez celú šírku) z pravého do ľavého a späť do pravého.
P.S.pre niektorých: na dialnici medzi BA a TT je 110 km/h a celá je vyznačená oranžovými čiarami preto lebo je to stavba. A je ňou od 10/2009 doteraz, odkedy ju rozšírili a majú ju dokončiť podľa posledných ministrových odhadov do jesene 2015 >😁 😢 To už nie je slovenská ale európska rarita.
Ale situace, kdy člověk jede na nové dálnici směr Ostrava v pravém pruhu a dojede pomalejší vůz, který jede v prostředním a musím přejet dva pruhy doleva, abych jej předjel a zase se vrátit do pruhu pravého přes dva pruhy, není zrovna ideální!
nikdy sem nepochopil, k cemu tam ty 3 pruhy mezi lipnikem a belotinem jsou
asi si betonarska loby potrebovala zajistit pekny vanoce
minulej tejden o tom mluvili v radyju, ze to tady taky zacinaj pokutovat
takze je to najnebezpecnejsie
kolem lipniku to je ok
normalni parametry dalnice vcetne odstavného pruhu
[odkaz]
ALE V LEVÝM ZÁSADNĚ JEZDIT !!
ZAPRVÝ JE RYCHLÝ A POKUD NIKOMU NEVADIT TAK VĚTŠÍ SVOBODA A DOMOKRACY hééén ááá jak se vůbec máš jinak >😁 [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
PS: ČUCHÁNÍ RAJSKÝCH VÁNKŮ Z LAUFU, VEDE DO HÁJE :-!
1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz] [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN BEZ PŘIDUŠENÍ PŘÍMOVSTŘIK TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a rakovinotvorný prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 4.) [odkaz]
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4. a 1000x víc než varianta 3.) [odkaz]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Usek je to rovny.
Na cestach prvej triedy je 90 km/h, casto bez krajnic a zvodidiel.
Odvazis sa tam vobec jazdit?
Stredom jazdia šoféri ako ty s predstavou o tankodrome a neznalí šoféri, ktorí nepoznajú výhlášku o jazde mimo obci ... (resp. kombinácia oboch)
A ano, aj na niektorych z tychto usekov je neobmedzena rychlost.
3 pruhy u Bělotína do budoucna smysl mají, jedná se o úsek, kde se bude v budoucnu křížit D1 (Přerov - Ostrava) s R35 (Olomouc - Těšín), tzn výhledově vysoce zatížený úsek, který nemělo smysl stavět na části, tzn je už postavený ve výhledových parametrech
ti co jedou po R35 tak tam jedou dnes a pojedou i az bude D1 komplet hotova
a ti co jedou po D1 od brna, tak dnes berou na olomouc a pak tam zase jedou i dnes
az bude D1 komplet hotova, tak se ulevi od vyskova na olomouc a od olomouce na lipnik, kde je jen dvoupruh, a v následujícím tripruhu zadny auta nepribudou
beru ze to ma i nejaky vyhody, ale transit dnes jede olomouc po dvojpruhu a na trojpruhu tpho moc nepribude
Raději ať tam stojí tříproudá dálnice než bychom za 15 let nadávali, že je tam moc velký provoz a taky jakmile se bvude opravovat povrch, tak to půjde snáz.
D1 mezi pha-brno nemá nikde pod 35tis a hodne mist 40tis a vic a to je většinou dvojpruh
i R10 na mladou boleslav ma přes 30tis a dvojpruh tam je v pohode
D5 na plzen od prahy v dvojpruhu ma taky podstatne vic nez D1 kolem hranic a lipnika
ten trojpruj jsou v horizontu 20 let vyhozeny peníze a nejen do vystavby, ale i do udrzby
když vemu ze to tam uz nejakou dobu stoji, tak za celou zivotnost do generálky je tam trjpruh zbytecnej
ale samozrejme, stat se muze cokoliv, ale to plati o cele dalnicini siti..