Ford Focus patří mezi vůbec nejžádanější modely na českém trhu s ojetými vozy. Důvodů proč tomu tak je můžeme najít hned několik. Tím nejznámějším budou skvělé jízdní vlastnosti.
"Použité plasty si zachovávají původní barvu i u vozidel s vysokým kilometrovým proběhem" To slyšim prvně, že by plast mohl vyšisovat díky najetým kilometrům... já myslel, že to způsobuje sluníčko >:D Takže bych to vztahoval spíše na věk auta.. no to je jedno :-)
Musím souhlasit s kvalitou fordího interiéru. Mám na Mondeu 190 tisíc a je jako nový. Dále by mne zajímalo, jestli ten nespolehlivý diesel 1.6 v tomto Focusu II je ten stejný z dílen PSA, co se nyní dává do FIII a Mondea IV ? Nebo se jedná o jiný motor?
neviem ci tam nejake zmeny boli ale napr jaguar co ma diesle od PSA tak par zmien tam je aby prisposobili zvuk a charakter motora jaguarom, aspon tak som to cital.
Ale Jaguar nepoužívá 1.6tku :-) Tam mluvíš o 2.0Tdci ne? V Xtypu býval Fordí TDCi 96kw , ten prý stál za dvě věci.. proto ho ford nahradil TDCI 85 a 103Kw od PSA (ve všech vozech), později tyto motory posílily i na 120kw.
Jaguar míval i 2.2 Tdci 114kw , ten byl od Fordu (třeba ho mělo i MKIII Mondeo), ale jestli i nové 2.2 Tdci ( 127 a dnes 149kw) je pořád Ford, nebo už PSA, to si nejsem jist. O tento motor jsem se nezajímal :-)
Ještě by mne zajímlo, jaký je rozdíl mezi 2.0Tdci 100kw a 103 Kw... jestli je to ten stejný motor (jako 85,103 a 120 kw Tdci od PSA), nebo se jedná o něco jiného. Vyskytoval se právě u Focusu a i u některých Mondeií
Tohle fakt nevím. Třeba nám někdo vysvětlí jaké auta používají jaké motory. Taky by mě zajímalo, jestli tohle HDI 2.2 v Jaguaru od PSA je to stejné, jako 2.2 Tdci ve Fordech.
Motor 2.2 TDCi Duratorq DPF je dielom spoločného vývoja Fordu a koncernu PSA (nemýliť si s rovnako veľkým agregátom Puma z Transitu alebo Mondea predchádzajúcej generácie). Jeho základ sa objavil už v Peugeote 607 2.2 HDI s prvým časticovým filtrom, no v roku 2006 bol agregát výrazne prepracovaný. Vŕtanie aj zdvih (85,0×96,0 mm) ostali zachované, zmenili sa však piesty s väčším vybratím, čo spôsobilo zväčšenie spaľovacích priestorov a zníženie kompresie z 18:1 na 16,6:1. To znížilo hluk motora, zvýšilo jeho kultivovanosť a čo je ešte dôležitejšie, konštruktérom to umožnilo zvýšiť plniaci pretlak a zvýšiť tak výkonové charakteristiky motora.
Samozrejmosťou bol odolnejší kľukový mechanizmus a mierne prepracovaný liatinový blok (rebrovanie bloku na posilnenie tuhosti a elimináciu rezonancií a zníženie hlučnosti). K tichšiemu chodu prispela aj dvojplášťová kľuková skriňa.
Ford, na rozdiel od koncernu PSA, používa na prepĺňanie motora jedno veľké turbodúchadlo (PSA používalo pre osobné autá dve rozdielne veľké turbodúchadlá) s elektricky ovládanými rozvádzacími lopatkami.
Ten motor je spolupráce Ford/PSA. V Mondeu mám jednoturbovej 2.2 TDCI 147 kw a stejnej motor je i v Jagu XF. C5 a P508 mají 2.2 HDI 150 kW, v současnosti už taky 1 turbo. Pokud vím, výraznější rozdíly tam nejsou (snad nějaké detailní ladění), jen jsem četl, že Ford si udělal po svým FPČ, aby se tam nemusela doplňovat ta močovina. Možná o tom někdo tady ví víc, mě zajímá, že to navzdory předpokladům (znáš tu o tom vlaku) pořád a celkem dobře jezdí. >:D
Dovolím si trošku nesouhlasit ohledně TDCi 96kw, podle mě není vůbec špatný, pokud není se starým čerpadlem do r.2003.Já měl dva a spokojenost ve všech směrech, a podle mě o něm ani nikdo nic hroznýho nepíše.
96kw je jen CR. Vstřikovače odchází předčasně u aut před FL 2003, kvůli málo odolnému čerpadlu- naše mizerná málo mazavá nafta ho zadírá. Pokud vím, kdo má novější auto s odolnějším čerpadlem, ideálně dává palivový filtr Delphi s menší filtrovatelností, mění vstřikovače stejně jako všechny jiné CR.
Tak to je pro mne milá zpráva, kterou jsem netušil :-) Já s ním osobní zkušenost nemám, ale dost lidí a to i zde na ACZ na to kydá špínu, někteří z vlastní zkušenosti, někteří z doslechu (vždyť to znáš:D). Myslel jsem právě, že díky špatné spolehlivosti začal Ford kupovat motory HDI.
nemám zkušenost s TDDi, ale TDCi mi připadá úplně v rámci všech ostatních CR.Měl jsem oba asi 3 roky, vstřiky jsem dělal, ale auto mělo 250tkm. Myslím,že žádnýmu CR nevydrží vstřiky navěky. V mondeu 3 je i 96kw velmi svižných a spotřeba 6-7. Teď mám benzín a trochu lituju.
Vůbec.. nestraš >:D Motor je pravidelně servisován, olej se mění, dával sem akorát rozvody i když Ford uvádí interval snad 180-200 tisíc km, dal jsem je asi ve 170ti.
ja mam ten 127kw 2.2 TDCI, 201 000km, mal som ho na brze a namerali mu 180k/420Nm. Po chipe ma 212k/489Nm, zatial pohoda, najazdene s chipom cca 50 000km. DPF ako nove, vypaluje kazdych cca 800-900 km, tipujem ze ako prve budem menit spojku/dvojhmotu, tam sa ten chip musi prejavit.
já myslím, že opotřebení dvojhmoty záleží spíš na jízdním stylu-nejhorší je podtáčení, ideál jízda po dálnici.Ale spojka asi tím výkonem dostává zabrat :-)
Vo Focuse III je nova generacia 1.6HDI - ma napr 8V hlavu. Rozdiel Ford a PSA v tejto geracii je, ze Ford nema odpojitelne olejove cerpadlo (PSA sa zahrava z ohnom), dalej Ford ma klasicky nemecky suchy filter a PSA ostalo u svojho dolievania eolysu a riedenia oleja naftou pri statickych regeneraciach.
poměrně nadsazená, dají se koupít referenční, předváděcí vozy s nižší výbavou, do 50 tis. km s cenou kolem 200tis., tenhle diesel bude už chtít jenom investice
Alebo kúpiť benzín. Duratecy sú poväčšine v podstate nezničiteľné (teda konkrétne tie s pevným časovaním ventilov, najmä 1,6 16v vyvíjaná v spolupráci s Yamahou; variabilné časovanie v silnejšej 1,6 Ti-VCT občas blblo). Tu naozaj platí: jednoduchá technika = spoľahlivá technika.
Od asi 2008 su tam nove zosilene ojnice. Dovtedy tam boli tie, ktore este vyvinuli Frantici pre stare a slabe HDI a tak velky vykon neustali a bud sa skrutili, co sposobovalo starty na 3 valce alebo vyskocili z bloku von. Inak najhorsi je ten 1.6HDI 80kw, ten karbonuje olej a nici turba.
S tím HDI je možný, že to je způsobený long life olejema. Možná kdyby si s tím jezdil na normální interval 15000 km tak to olej karbonovat nebude a motor bude krásně fungovat. Je to ze strany PSA možná jen řízená životnost motoru. Prostě vydrží do záruky a pak se rozsype, ale lidi stejně budou dál věřit, že long life je v pohodě a motoru to neškodí >:D
Je to sice jen nepodložená doměnka, ale chyba teda možná není v motoru, ale v oleji a intervalu výměn ;-) ale zase má automobilka co vyrábět, když se to majiteli na
200000 rozsype ne. ;-)
Nie hlavna chyba je na motore (DPF modul je pred motorm, co je zle, ma byt za motorom, pripadne pod autom a potom medzi nim a motorm je trubka mazania turba - ked sa DPF vypaluje, tak speka olej v tej trubke, comu pomaha aj ten slaby olej a este aj sporadicka vymena a vytvara karbon, ktory tu trubku upcha a turbo ide nasucho, co je jeho smrt. Ked za ta trubka zakarbonuje, to trva tak 100-180tisic km, zalezi ako casto regeneruje filter, ako sa meni olej,... ale raz sa upcha. Preto mas v zasade dva rozne nazory na HDI - prvy majitel je spokojny, tichy motor, dobra spotreba,.... a druhy stihne vyment aj 4 turba, kym frustrovany mechanik rozoberie cely motor a objavi karbon.
To je to o čem píšu. Záměrně špatně udělanej motor, aby vydržel tak akorát a pak se draze porouchal. Zákazník pak v návalu zoufalství z ceny opravy radši koupí nový auto než by do toho sypal peníze. Otázka je jestli se nechá nachytat znova na koncern PSA. A nebo je druhá možnost, že ten motor pořádně netestovali a na zmíněnou konstrukční chybu vůbec nepřišli. Stejně jako VW a jejich problém s napínákama rozvodovýho řetězu. Pak se to trapně snaží hodit na opotřebovaný nástroj u dodavatele řetězu. Každopádně díky za zajímavý informace.
Tivct po nejakom roku (mozno 2008) su uz ok. Je tam bud iny vyrobca a/alebo modifikovany olejovy kanal, takze uz s tym takmer nie su problemy, ale ostal by som u tej Yamahy, lebo ten tivct ma vyssi vykon iba nad 4000ot, co malokto bezne jazdi.
Mal som 1,6ti-vtc v Cmaxe a bol úplne bez problému.Bol o poznanie živší než ten čo nemá variabilne ventili.Rozdiel je cca.15koní a pár Newtometrov.Oba majú základ ten istý a to je Yamaha. :yes:
Kdyby se rikalo vice o stavu a castych vyhlasenych poruchach. Kazdy auto nejakou má. To jak je pohodlny, prostorny to kazdy vidi, nebo si to sam zhodnoti na sve pozadavky. Popsat vice paletu motoru, ktere se doporucuji a ktere zase ne, intervaly rozvodů, oleje.... Tohle by zajimalo me kdyz bych si kupoval auto. To ze jsou odrene, vysisle plasty pozna i laik...
Zdravím, rozhoduju se co koupit za nový auto a padl mi do oka nejvíc Focus II generace v hatchi. Kdo ho má je to nej volba a jakej doporučujete motor kdžy mi jde hlavně o spotřebu a dobrý jízdní vlastnosti?
Tak hlavne Focus II sa už nový nepredáva. ;.)
Ak ide o motor a spotrebu, logicky najlepšie sú TDCI, ako si mohol čítať vyššie, s 2,0TDCI v zásade problémy nebývajú, to skôr 1,6TDCI. Benzíny sú stará škola, t.zn. jednoduché a veľmi spoľahlivé, ale spotrebou sa nemôžu s modernými motormi porovnávať, sú už z dnešného pohľadu neúsporné. Z hľadiska jazdných vlastností sú na tom lepšie ľahšie benzíny, ktoré toľko nevážia ako dízle.
No samozřejmě sem myslel ojetinu. Jako většina lidí v týhle republice bych si nemohl nový nikdy dovolit >:D i ten ojeten za 100 000 je dost ... Do nafty se mi moc nechce, nemám jí rád a taky ta poruchovost a nechci taky dvoulitr a víc, podle mě zbytečnost ... vidím to asi na nějakou tu 1.6 v benzínu ...
Jenže ta cena je tak nízko proto, že lze s velkou pravděpodobností očekávat nemalé investice. A pokud se nemýlím, tak 1.6 TDCI je brácha choulostivého 1.6 HDI.
sice se traduje nějaká choulostivost 1,6TDCi, ale mě přijde, že to není o nic horší, než jiný nafťáky. Otec to měl v c-maxu a byl to super motor. Ale je fakt, že měl nějaký štěstí na kus, byl to silák a spotřeba byla až k neuvěření. Potom ho prodal a chtěl ten samý motor. Projel jsem jich tak 5 a ani jeden se mu už nevyrovnal... má Passata :-)
1,6 74kW má segra. Podle mě nic moc, zpřevodovaný do rychla, takže to hodně točí i při malé rychlosti. Což má za následek hluk. A výkon o ničem, bezpečně předjet se s tím nedá. Pokud benzín, tak spíš 2,0.
A nebo se přeorientovat a jít do té 1,6TDCi 80kW. Tahle verze jede svižně a spotřeba +- 5,5l i méně.
naftu nekupuj, kup benzín a nech to předělat na lpg, naftovej motor s náběhem nad 150tis km si může řict o nový turbo, vstřiky, ventily, dpf filtr (to všechno částky cca 10tis a víc,), u benzínu jsou ty opravy podstatně levnější, hlavně žádnej bazar, jedině od dealera se servisní knížkou, po 1. nebo 2. majiteli s kontaktem na něj, říct si o 1rok záruky, dají ti to, nic lepšího doporučit nemůžu, motor 1,6 úplně v pohodě, mám to s automatem a nemůžu nadávat
Ta 1,6 je celkom dobra, pozor na rozvody ( riesene zvernym spojom , nie pero drazka - nepliest si s parketami ;-) , takze utiahnut na moment ) . Spotreba je ina kava, ako pise kexxik, lahko sa vytaca, predne kolesa pri rozbehu na mokrom asfalte lahko prehrabnu, protipreklz je dobry, na dobrych zimakoch vyjdes aj zladovatele stupanie, ale ta spotreba... cca.8 litrov, ale s kludom a nervami v kybli 7,4 litra. So sanatafeckom ta ista denna trasa v pohode za 7,3 litra a to na hlavnu cestu vychadzam s motorom vytocenym na 4000 otacok ( viac nie, predsa len je to diesel ), druzstevna spojovacia asfaltka medzi dedinami ( mestskymi castami ) 100 az 140 kmh, pokial sa tam niekto nemota. Octa 1 tiez 1,6 74kW som chodil to iste za 7,4 litra oproti 8 u focusu, a Passat B5 1,8 20V za 8, 2 litra. Ale ten liter navyse by som neriesil, je to 0.014 EUR na kilometer, na 100.000 km 1400 EUR, to su drahsie brzdy, tlmice a turbo u diesla. A v zime startuje bez problemov az do -30, aj ked tuto zimu som si to neuzil, vyhrievane celne sklo je super. A kufor v 5dveraku ma rovnaky podorys, ako petrumrovej fabii kombi, akurat mensi objem. Ale mi spekulanti to riesime vybratim krycieho plata, ked treba, a vo vybave bolo bez priplatku.
Hm jak to tak čtu, začínám se o svý oblíbený auto bát. Nemůžu si pomoct, ale Focus II je neskutečnej krasavec nvm proč :-) ... ale když to čtu, ty spotřeby těch benzínů co udáváte sou na mě docela dost když to žere pomali 8 litrů motor 1.6 jak píšete. Auto co mám teď si bere 9-10 litrů což je tragédie, že ano no a takle koukám že bych si moc nepomoh, protože když si to člověk spočítá ten rozdíl není tak obrovskej...
No a nafta která zase umí jet za 5 litrů třeba zase každej říká ta poruchovovost no, protože sehnat kolem 100 000 naftovej focus co by měl hodně málo najeto a byla by to hlavně pravda je asi nemožný ...
Spotrebu budes mat mozno lepsiu, citaj, akym stylom jazdim do prace, po ceste vysadim syna pred skolou, a to musim zastavit. A aj s tym a krizovatkami mam 17 km hotovych za 10 minut, oproti Octavii je to o 0,6 litra viac, ale s octou by som tak neprasil, tam, kde som s nou isiel zakrutu max.100, tak focusom 120. Po orgazmoch novinarov nad stabilitou Ecka 350CDI 4 MATIC v zakrute sme to boli s bratom vyskusat a pri 120 tke auto islo bokom zo zakruty, predajca skoro ospinil celne sklo ( zachranil to zubami :-)), bok opierky sa nafukoval ako... a pocit bezpecia nikde. Ten focus to zvlada120tko bez tych pocitov z toho ecka, ale zas mam pocit bezpecia, zakrutu ide normalne. A Superb 2,0 tdi tiez jazdi za 7,5 litra, ked treba.... ale vie aj pod 5. Pozri spritmonitor, mas tam viac udajov od viacerych vodicov, kludasov aj nervakov. Ja som kludny, ale ked ide niekto 80tkou na 90tke, tak...
No nvm ... Moje ideální představa o spotřebě u auta co chci mít teď další je ideálně kolem těch 6 litrů max 7 ... A jak tak koukám to s tím benzínovým focusem málokdo dává. Na ten spritmonitor sem kouknul, moc se v tom nevyznám a taky tam nejde zvolit abych viděl jen hatchbacky ale pár lidí je tam pod 6 litrů ale rozhodně převažuje ta vyšší spotřeba ....
Pozrel som tiez, daj rok vyroby 2008do 2010, vylucis ecoboosty, vykon od 74kW do jak je libo, samozrejme benzin, schaltgetriebe a najdes spotreby pod 6 litrov , pod 7, pod 7,5 a aj vyssie. 100 km denne po dialnici asi jazdit nebudes ;-) . Najvyssiu spotrebu s octou 1 1,6MPI 74 kW som mal cez 10 litrov, 160 km do Nitry a dialnica koncila v Hornej Strede pri Piestanoch, ale bol to fukot, predbehol som aj sanitku s majakmi, ale to uz je 15 rokov :-(
No s tou spotřebou nvm. Kamarád ho má respektive manželka s tím jezdí obden cca 35km a 35km zpátky do práce. Tvrdí mi že když řidi on tak jezdi za 7,5-8, ale že manželka s tím umí jet i do 6ti litrů takže to asi bude záviset na tom jak budeš mít těžkou nohu...
Jezdím s focusem II 1.6 74kw kombík a nikdy jsem se spotřebou nedostal přes 8 litrů, jezdím 50:50 město a okresky a teď v zimě mám spotřebu kolem 7, přes léto jsem o něco níž... Ten kdo jezdí za 8 litrů a víc musí jezdit stylem brzda plyn a když plyn tak s nohou na podlaze...
a to je teda ten benzín, že? je to asi nejrozšířenější motor. A nejsem expert ale neměl by bejt hatch lehčí a tím pádem by se to taky mělo projevit na tý spotřebě nebo sou ty auta stejný?
môj ( teda ženin ) váži 1249 kg + všetko, čo doň vlezie. Pozri ten spritmonitor, pozri spotreby áut ako jazdíš teraz, podľa toho sa zaraď, aký si šofér ( na spotrebu alebo na zážitky ) :-) a potom pozri tie focusy na nájdi sa v ktorej časti tabulky by si sa pohyboval
Kombík má v TP provozní hmotnost 1277, takže to bude +- podobné. Ten motor 1.6 74Kw není žádnej trhač asfaltu, takže moc nemá smysl chtít od něj nějaké velké výkony či zážitky a vytáčet ho kdoví kam (když nepočítám předjíždění), na spolehlivej převoz místa A do B je ale ideální a při rozumný jízdě je spotřeba v pohodě (při cestě do chorvatska ve 4 dospělých lidech a po strop plným kufrem si benzínová 1.6 vzala 6,4l/100km).
Ja mám stejný jako ten testovaný Focus Kombi 2.0 TDCi vyrobený v lednu 2005 a koupený v březnu 2005. Tenkrát nebylo spoustu dnes samozřejmých standardů v základní výbavě a proto se cena provedeni ghia dostala na 770 000. Dnes má auto najeto 135 000 km. Je provozováno denně 10 km do práce a 10 km zpět. Protože jedu po okruhu, tak často jezdím i přes 130 km/hod. Na výletech a cestách do zahraničí jezdím na dálnicích do 160 km/hod a normálních cestách do 120 km/hod.
Poruchy v záruce:
výměna EGR, vyměna ložiska zadního kola, výměna zámku zadních dveří.
Poruchy po záruce:
výměna dvouhmotového setrvačníku 30 000 Kč, výměna zámku zadních dveří, zadření stěračů.
Opravy placené z pojištění: 2x výměna rozbitého předního okna po 18 000 Kč.
Dosavadní zkušenosti:
Jedinná skutečně velká nepříjemnost byl problém s EGR, což byla výrobní vada. Po výměně dosud bez problému.
Jako jedno z prvních ve výrobě je poměrně slabá pružina při řazení zpátečky a je potřeba si na to zvyknout, aby nebyla zařazena jednička (novější modely už to nemají).
Díky tomu že motor plní normu EURO 3, docela hodně kouří než se zahřeje (je to od té doby co bylo auto nové). Docela se za to stydím, když ostatním to tolik nekouří.
Jinak skvělé auto, skvělé jízdní vlastnosti, elektrohydraulický posilovač řízení, spotřeba při mé svižné jízdě 6,0 - 7,0 l/100km. Ve městě při denním dojíždění 7,4 l/100km
Auto jsem si oblíbil, vyhovuje mi, má plnohodnotné náhradní kolo, tažné zařízení.
Pokud bych se rozhodl ho prodat, pak by se mu jeho nástupce musel vyrovnat a
musel by plnit normu EURO 6.
Najel jsem cca 20 t km s benzínem 1.6 100 k a moje poznatky jsou tyto
jízdní vlastnosti super
interiér snesitelny, ale žádná sláva
hlučný motor nad 3000 ot
spotřeba město 8, mimo město jde se dostat pod 7
kufr dostatečný
ergonomie ok
řízení, řazení ok, rozhodně nadprůměr
poruchy žádné
souhlas. Jízdně to je bomba auto, bez debat. Mě trochu zklamaly sedačky, jsou obyčejný, ne špatný, ale mám rád boční vedení a to tyhle mají jen jako.
Jinak ta 1,6, segra to má na LPG. Už 3 roky. Je to extrémně spolehlivý. Ale jak jsem psal, mě vadí vysoký otáčky nad 100kmh na 5ku a s tím souvisí i hluk. Přiznejme, kdo to zná, že na dálnici to není příjemný cestování (beru to z pohledu Mondea, který je asi 8x tišší).
A výkonová rezerva tam už není, což je fakt. Spotřebu benzínu neznám, to ani segra. Když má někdo plyn, tak to moc neřeší.
Auto splní základní požadavek na cestu z místa A do místa B přes místo A1 (benzínka).
Maskuje své stáří jednoduchým designem. Naopak Auto ESA maskuje reálný počet najetých Km...Kdyby se tak dal sehnat ve 4x4, to by byla pecka. ;-)