Přečti si ještě jednou co autoklub píše, pak pochopíš koho se zastává.
Jde o to, že když automobil udělá zanebatelné poškození dálnice, tak by nemusel odvádět poplatek z kilometru jako kamion, ale za určitý poplatek by mohl jezdit neomezeně.
Když jezdíš jen kolem komína, tak ti je to stejně k ničemu >:D
Vždyť nejde jen o opotřebení, jde také o údržbu (např. zimní) nebo o provoz (informace na proměnných tabulích, provizorní řízení dopravy při nehodách) atd, za to by přece ten, kdo využívá více, měl i více platit ne?
Grande přečti si sakra ten článek ještě jednou pořádně. Kdo najede 2000 ročně po dálnici, může si koupit třeba desetidenní známku. Ve městech většinou úseky zpoplatněny nejsou. A v rámci demokracie ti přeju, ať ti tu souběžnou silnici vedle dálnice na tom kroměřížsku zúrodní na řepkové pole.
Pochopil jsi někdy význam slova "dálnice"? Myslíš, že se krátké úseky nedají objet? Myslíš si že je nutné najet na dálnici ( v oblasti mimo město) a po 10 km zase sjet? Potom si musíš koupit 8x desetidenní známku. :yes:
Jezdi tak, jak jsi jezdil, když dálnice nebyla. Určitě si žil, když nebyly mobily ani internet. Kdyby po tobě chtěli za tyto služby mraky peněz , taky by ses na to dnes vykašlal a raději si šel pokecat do hospody. Jinak mír s tebou, ale už mě s tím neopruzuj.
ovšem je ti jasné, že pokud se bude platit mýtné na dálnici, dejme tomu evropská sazba okolo 1.5-2.0 CZK/km tak najednou budou dálnice prázdné a vesnice opět přeplněné, silnice nižších tříd ještě více rozbité než dneska... :no:
myslím, že známky jak fungují dnes, fungují velice dobře...
Souhlasím. Počítám se mezi spíše bohatší, přesto by se mi za ujetý kilometr na dálnici tak nějak z principu platit nechtělo, pokud by to mělo vycházet dráž než současná známka. A jak by se k tomu stavěli rodiny s průměrným či podprůměrným příjmem je křišťálově jasné - hezky zpátky na okresky.
Hja, keby slo len o dialnicu! Ale ono to bude tak ako s mytnym pre nakladne auta na Slovensku: najprv len dialnice, potom aj cesty prvej triedy, a teraz prakticky vsetky.
Presne tak to bude aj s mytnym pre osobne auta: vodici budu chciet usetrit, mozno niekomu sa nebude chciet vobec kupovat drahu mytnu jednotku, tak zacnu chodit paralelnymi cestami. Vlada si to vsimne, tak spoplatnia mytom aj tie. Potom zacnu vodici pouzivat aj viac vzdialene obchadzkove trasy beznymi okreskami, tak sa spoplatnia vsetky cesty prvej triedy. Casom to pride tak daleko, ze zacnes platit myto len co vytiahnes auto z garaze...
Akorát, že na Slovensku to mají ze zpoplatňováním jednodušší, jelikož jedou na satelit. My máme brány na dálnici a mimo ně by museli domluvit a zaplatit taky satelit. Takže u nás by se pak provozovaly nesmyslně 2 systémy.
Ok, zaplať a jezdi. Ale za cenu současných známek - víc nesouhlasím. Kamery na mýtech budou kontrolovat SPZ z databáze zaplacených. Jinak redakce ACZ mohla tyto
dva články spojit v jeden úplný. Nebo že by seriál ?
Poplatek za dálnici v jakékoliv formě je nemorální
Pominul li fakt, že dálnice u nás se nedají na rozdíl od jiných evropských zemí stavem a logistikou považovat za dálnice, pominu li fakt, že pokud můžu, tak se dálnici vyhnu i když mám známku, pominu li fakt, že jízda po dálnici ulehčí přilehlým městům, nemohu pominout fakt, že motorista platí v duchu zrušení zrušení daně z auta (z roku cca 1972) nekřesťanskou daň spotřební a DPH, která bohatě pokryje náklady na dálnice a silnice a ještě zbude na mocenskou zlodějnu, ale jestli je to málo, zrušte poplatek za dálnici úplně a zaveďte zpět daň z auta. Rád zaplatím za registrované auto tisíc nebo dva aniž bych musel oblepovat sklo nelogickým hnusem. A tak by to mělo být v celé socialistické Evropě.
Re: Poplatek za dálnici v jakékoliv formě je nemorální
Já proti rozumnému poplatku nic nemám (i těch současných 1500,- jakž takž ujde). Je to daň za relativně rychlý, bezpečný a plynulý přesun. Ovšem platit 50% z předraženého benzínu do eráru na rozkrádačky mi fakt leze na nervy! Zrušit spotřební daň z PHM a byl bych spokojenej. Samozřejmě opravy silnic atd. už je na delší povídaní.
Re: Poplatek za dálnici v jakékoliv formě je nemorální
Paušální daň je přece ten nejnespravedlnější a nejsocialističtější princip, co může být, není spravedlivější platit procenta z prvku? - víc vydělám - vic zaplatím, víc projedu nebo protopím - větší dům, větší daň atd, proč by to zrovna u dálnic mělo být jinak?
Všichni lidé, co jezdí po dálnici často, tohle logicky
kritizují. A co ti ostatní, kteří potřebují vyjet na dálnici 6x za rok? Tak mně vysvětlete, proč se neprodávají jednodenní známky pro osobáky????????? Můžete argumentovat: kup si 10-denní. Jasně, koupím si 6x 10-denní, nebo 1x roční za přibližně tu samou cenu a jeden kilometr mě vyjde na 25 Kč. Borci, co jezdí 50 000km po dálnici to mají za pár haléřů, tak se jim ani nedivím.....
Re: Všichni lidé, co jezdí po dálnici často, tohle logicky
přesně proč nejsou jednodenní známky? kecy o nákladech na bezpečnostní prvky jsou jen pohádky. Když může mít hologram nebo vodotisk i lístek na metro za 24 kč mohla by ho mít i dálniční známka za stejný peníze.
Re: Všichni lidé, co jezdí po dálnici často, tohle logicky
jenze cena toho listku neni 24 korun, ale treba 70.
Jasne, ze by stat mohl mit svoji vlastni tiskarnu a jizdenky, dalnicni znamky a vsechno ostatni by mohl tisknout za tretinu bez hromady dodavatelu a spriznenych firem, ale toho se asi nedockame..
Re: Všichni lidé, co jezdí po dálnici často, tohle logicky
1,5 - 2 kč za 1 km ? To by mě přišlo dráž než 10-i denní. A přitom tu nevyužiju naplno. Já bych bral, aby neplatila 10 dní hned po sobě ale 10 jednotlivých dní libovolně na přeskáčku. To by ještě za ty love šlo. :yes:
Mýtné je celkem ožehavé téma. Naši najezdí ročně po dálnici zhruba 5 tisíc km a platí stejnou částku, jako tisíce služebních Octavií, které tuto vzdálenost najezdi průměrně za 14 dní.
Je tedy celkem logické, aby mí rodiče zaplatili méně a firmy více. Jenže už vidím, jak se stovky a tisíce firem rozčilují nad tím, že najednou musí ročně platit za jedno auto třeba 10 tisíc a ne 1500 Kč..
5000 za rok, tedy 0,3Kč / km... počítám to dobře? To mi nepřijde nijak tragické...
Poplatek za dálnice musí být natolik nízký, aby se lidi kvůli němu dálnicím masově nevyhýbali. Kdykoli jede někdo po okresce místo po dálnici, je to z hlediska ekonomiky čistá ztráta.
To je sice pravda, ale na druhou stranu je hodně motoristů, kteří se dálnicím vyhýbají jak můžou. Pro ně je cena za 1 km dražší než cesta nejtěžšího kamionu...Dálniční známku jsem si v životě koupil jen jednou a taky na dlouhou dobu naposledy 8-s
Dobře, kdo by najel za rok méně než 1000km, pro toho je to zřejmě drahé... ačkoli těch 1500 ročně (za 14 měsíců) není při provozních nákladech auta žádné drama. Když budou dálnice zpoplatněné, nikdy se nevyhneš tomu, že nějaké minimální procento od jízdy po dálnici odradíš.
Nezpoplatněné dálnice jsou taky varianta, ovšem má tu nevýhodu, že celou zátěž nesou občané té země... což pro tranzitní zemi typu ČR není šťastné.
Pokud si nekupuješ dálniční známku, nejspíš by se ti nechtělo platit ani 1Kč/km mýto... takže je to vlastně jedno ;-). Je potřeba realisticky počítat s tím, že mýto by se fakticky nevyplatilo skoro nikomu.
Kdyby zavedli elektronické známky, tak by bylo snadné nabídnou více známek, které budou výhodnější pro občasné cestovatele. Přenositelnost by také nebyla špatná. To jsou jediné dvě věci, kde vidím možnost pozitivního vývoje.
V rodině kupujeme typicky celoroční známky, čistě z pohodlí. I když to auto najede po dálnicích 700 km a dalo by se to objet po okreskách. Dělám povětšinou to samé se známkami v zahraničí. Ceny nebývají tak vysoké, obzvláště v porovnání s mýtným ve Francii.
Jenže všechny ty firmy si to mýtné stejně rozpočítají do nákladů které pak přičtou k ceně svých výrobků nebo služeb, stejně tak jako je to dnes s nákladními auty, takže to ve finále zase zaplatí obyčejní lidé.
A v případě že půlka toho mýtného zůstane za drápy provozovateli mýtných bran tak stát vlastně vydělá jen polovičku toho o co obral své ovčany, což je dle mě dost špatně, to rovnou jen mohli zvýšit DPH a negeneroval by se zbytečně zisk soukromé firmě která provozuje brány....
Z aut určených k podnikání se platí silniční daň. Porovnávat to moc dobře nejde, firmy mají jiné možnosti. Nebo si snad tví rodiče dávají palivo do nákladů? Auto odpisují?
Většina těch, co najedou ročně na dálnici 3x tady remcá, že platí hodně za dálniční známku. Zřejmě neumí počítat. Desetidenní známka stojí pakatel. Ať si při těch svý cestách po dálnici a jedna z nich je určitě do HR nebo Itálie spočítají jak malou část ceny na dálničních poplatcích stojí i při té jedné cestě průjezd ČR a Rakouskem a kolik zaplatí za Itálii či HR. Pokud mě paměť neklame, tak jen Udine - Venezia byla při mé poslední cestě 10,40 Euro, čili více než oboustranně přes Rakousko. Navíc při kvalitě našich dálnic. Ať nejsou naivní, teď za těch několik výletů ročně dají 600, jak to pak rozpočítají na mýtné, budou násobně více.
Jestli zavedou mýtné v hodně cca 2Kč, silně redukuji jízdu po dálnici, obzvlášť úsek kolem Kroměříže, tam sjedu a budu čmoudit s maximálně vytočeným motorem pod oknama petrmurovi.
Pokud jedeš 5x do roka, tak se ti už vyplatí koupit roční dálniční známka za 1500 Kč a pokud na 5 jízdách (počítám tam a zpět) neudáláš na dálnici 1500 km, tak na co je pro 150 km nutné jet po dálnici když časově ušetříš 15 minut? Pokud těch 1500 km uděláš na těch 5 jízdách, máš kilometr za 1 Kč, což je pořád silně pod průměrem mýtného v okolních zemích... Stačí ujet za ten rok po dálnici cca 750-1000 km a jsi na tom levněji než bys mohl s mýtným.
nepříjde mi jako problém jednou ročně zaplatit 1500 Kč za to, že se mohu po naši dálniční síti pohybovat bez omezení, stání na mýtnicích atd.... co to je 1500 kč? 50 piv? Jeden rodinný nákup? Sotva jedna nádrž?
Tipuju to někde mezi 0,5-0,8 Kč/km.
2 Kč/km nezavedou, protože zhruba tolik platí náklaďáky s dvěma nápravami. A autobusy platí kolem 1 Kč/km. A navíc při takové sazbě by se z dálnic staly dvoupruhové silnice pro němécká prémiová auta do 5 let stáří (levý pruh) a kamiony (pravý pruh), zatímco vše ostatní by jezdilo po okreskách.
Nejspravedlnejsi je stejne vykonove zpoplatneni. Ale 1-2Kc/km je moc. Kdyz by to bylo dejme tomu 0,3Kc/km tak s tim mozna nema problem nikdo a stat by jeste vydelal.
Dáknice v Čr jsou většinou tragické ,rozbité a přecpané kamiony..
Za to platit??
Německo nebo Rakousko jsou naše nejbližší země.
Němci neplatí NIC a Rakušáci mají známky prakticky za pakatel , proti nám!
A dálnice tam vypadají dobře..
Asi bude problém v té zlodějně tady u nás , ne?
V USA (NY to NJ i jinde) se to jmenuje Easypass...
Krabička jako u nás na kamion, co projedeš zaplatíš - navíc slevy mimo špičku a v noci. Krabička je přenosná, když máte 2 auta v rodině, tak to dáš do auta kterým jedeš ( na co dvě známky). Při nájezdu na dálnici dojedeš k závoře, brána si tě načte a pustí, navíc ukáže zůstatek creditu. Všichni co by jeli by měli zaplaceno - odpadají hlídači známek, na bránách by našlo zaměstnání pár stovek lidí z jednotlivých regionů a prodej creditů by probíhal např.na pumpách. A myslím, že to tak funguje v Chorvatsku, ale tam jsem už dlouho nebyl - má někdo zkušenost ?
Re: V USA (NY to NJ i jinde) se to jmenuje Easypass...
Mýtné brány s placením v hotovosti babce u okénka jsou zhůvěřilost nejhrubšího zrna. Ve špičce prostojíš na bráně to, co jsi předtím jízdou po dálnici získal. Jejich výstavba přijde na miliony. Ano, dáš tím lidem práci... ale uměle vytvořenou. Sedět celý den v okénku a čichat smrad z rozjíždějících se aut. Cokoli, jen ne tohle...
Re: V USA (NY to NJ i jinde) se to jmenuje Easypass...
Stejně je trend tradiční budky automatizovat. Vem si Francii, část budek je pro Liber-t (automatický bezkontaktní systém, kdy se nezastavuje) a zbytek jsou povětšinou bezhotovostní, popřípadě hotovostní automaty. Obsluhu ještě vedou, ale ne v takových počtech a ne všude. I z hlediska zdravotního je to rizikové povolání.
Re: V USA (NY to NJ i jinde) se to jmenuje Easypass...
Jo, s automatizací je to fajn... pokud dva kilometry před budkou nestojí kolona, v takovém případě je to jedno.
Docela by mě zajímalo, jak je to ošetřené pro přenosné krabičky... co když potřebuju vozit svou krabičku ssebou... i jako spolujezdec? Jak brána pozná, jaká krabička v jakém autě má být započítána? Musí se nějak aktivovat?
Re: V USA (NY to NJ i jinde) se to jmenuje Easypass...
Lepí se na sklo a vadí jim i pokovení, takže předpokládám, že jednotku někde zašitou vůbec nepřečte. A nemusíš jezdit pruhy s dálkovým čtením, kdyby ses bál dvojího započítání. Víc ti k tomu neřeknu, nikdy jsem se o tuhle situaci nezajímal.
Jen by mohli v EU tyhle systémy sjednotit. Když už ne kompletně HW, tak alespoň držáky. Nejen že je prostor na skle omezen, ale kdo má v autě mít takový bordel.
Tady přece vůbec nejde o prachy (každý systém výkonového zpoplatnění bude pro stát dražší, než výnos) a už vůbec ne o nějakou pofidérní spravedlnost.
Je to jen další logický krok na cestě k totální kontrole ovčanů, aby se nevzbouřili a náhodou jednou těm nahoře nezatrhli tipec. Takže BIS, KGB, CIA či jak se všichni ti "demokrati" jmenují, to dělají jen proto, aby vždy věděli, kde se kdo a kdy nachází a kam se pohybuje. Ke stejnému cíli vedou všechny ty kamery na mýtných branách a na každé křižovatce ulic. Samozřejmě časem doplněné SW pro rozeznávání tváří. A to ani nemluvím o kameře v každém notebooku, mobilu a televizoru. A o GPS v každém mobilu.. Je to příprava na režim totální totality. Pokud jste ještě nečetli román 1984, udělejte to dříve, než bude zakázán. :no: