Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Obměna parku osobních automobilů v ČR byla v roce 2013 jedna z nejnižších v Evropě

Věková struktura dovážených ojetin se stále zhoršuje!
Zpět na článek
9. 2. 2014 19:21
10. 2. 2014 09:51
10. 2. 2014 12:40
10. 2. 2014 12:42
10. 2. 2014 18:41
Avatar - petrumr
9. 2. 2014 19:21
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
9. 2. 2014 19:35
Re: A KDO SE DIVÍ, VŠICI UŽ TO VĚDÍ !!
že Elon a jeho parta TESLA MOTORS [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] už jedé a nefláká se jako líný evropský dinomobilky se svejma jedovatejma spalovacíma kraksnama co se věčně s... ROZBÍJÍ A SERVISUJÍ !!

A MASÍRUJOU JAK TO POŘÁT PRÝ NEJDE !! >:D [odkaz]

VŽDYŤ JE VŠEM JASNÝ ŽE Z CIVILISTŮ CHTĚJÍ JEN TAHAT PRACHY ZA LEVNÝ SRAČKYTSI bez DPF A VÁLET SI ŠUNKY ZA JEJICH PŘEPAL PLATY NA IBIZE, HAVAJI, KANÁRECH, AZORECH KARIBIKU NEDEJ BOŽE DO DDDDDUBAJE šmarjá a to furt skuhraj jak maj málo !! 30 mesícne základ a je jim to málo cc

PS: ČUCHÁNÍ RAJSKÝCH VÁNKŮ Z LAUFU, VEDE DO NEBE :-!

1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN BEZ PŘIDUŠENÍ PŘÍMOVSTŘIK TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a rakovinotvorný prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 4.) [odkaz]
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4. a 1000x víc než varianta 3.) [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - WinDiesel
9. 2. 2014 19:44
Re: A KDO SE DIVÍ, VŠICI UŽ TO VĚDÍ !!
Opakovaný vtip není vtipem, kravičko.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
9. 2. 2014 19:51
Re: A KDO SE DIVÍ, VŠICI UŽ TO VĚDÍ !!
ahoj jak ty se máš :-) [odkaz]
Avatar - petrumr
9. 2. 2014 20:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
9. 2. 2014 20:23
Re: A KDO SE DIVÍ, VŠICI UŽ TO VĚDÍ !!
ty nemas kulich :-) tak co delasole! delej neco honem !! klikej jakvozivot ;-) co myslis ktery z nich to je heeen 1,2,3nebo4? ;-) ententýkýcvajšpalikyčertvyletelzelektrík… >:D [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - petrumr
9. 2. 2014 19:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
9. 2. 2014 20:10
Re: A KDO SE DIVÍ, VŠICI UŽ TO VĚDÍ !!
no to je jasnýýýý plechovka jako plechovka, normalkaole, votvírákem na konzervy ne ;-) [odkaz] [odkaz] [odkaz]
9. 2. 2014 20:12
Re: A KDO SE DIVÍ, VŠICI UŽ TO VĚDÍ !!
Zredukuj svoje prispevky na tohle:
1. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů)
2. JDETO = BENZÍN BEZ PŘIDUŠENÍ PŘÍMOVSTŘIK TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
3. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a rakovinotvorný prach)
4. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 3.)
5. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 4. a 100x víc než varianta 3. a 1000x víc než varianta 2.)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
9. 2. 2014 20:29
Re: A KDO SE DIVÍ, VŠICI UŽ TO VĚDÍ !!
a próč?
9. 2. 2014 21:22
Re: A KDO SE DIVÍ, VŠICI UŽ TO VĚDÍ !!
Musíme si to vytrpět. To je daň za demokracii.
Měly by být řidičáky i na internet se zdravotní prohlídkou a psychotestem. Pak by byl od tebe konečně pokoj.
9. 2. 2014 19:36
Re: A KDO SE DIVÍ, VŠICI UŽ TO VĚDÍ !!
noo tak jsme se zasmáli >:D :no: :no:
Avatar - Jirkiss
9. 2. 2014 20:17
nevidím v tom problém
stará auta sou taky dobrý .. dokavaď bude starý auto sloužit tak proč kupovat nový
Rozbalit vlákno
22
Avatar - petrumr
9. 2. 2014 20:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
9. 2. 2014 20:29
Re: nevidím v tom problém
má rech palec nahoru když to solidně jezdí a moc nesmrdí TŘEBA BENZÍNY Z 90TÝCH PŘEDĚLANÝ NA LPG/CNG dojezdit, když už to vyrobily, hlavně nedelat nový spalovací kraksny, ty nekupovat ! to by byla zrada !! podpora nepřítele, POLOČEŠSTVÍ !! >:-[]
Avatar - vabis
9. 2. 2014 20:37
Re: nevidím v tom problém
Berenika: hele, Tesla se mi celkem líbí, otázka je, jestli ji úrovní a spamovostí svých příspěvků zrovna pomáháš. Pro začátek bych navrhoval udělat pěknou www stránku, a ne tu studentskou splácaninu kterou zde pořád linkuješ.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
9. 2. 2014 20:46
Re: nevidím v tom problém
no tak je udělej !! to by bylo supr, hned budu sypat odkazy na ty tvý paráda ;-)
9. 2. 2014 21:25
Re: nevidím v tom problém
Musíme si to vytrpět. To je daň za demokracii.
Měly by být řidičáky i na internet se zdravotní prohlídkou a psychotestem. Pak by byl od tebe konečně pokoj.
9. 2. 2014 22:02
Re: nevidím v tom problém
Nedávno jsem si všimla docela zajímavého jevu- novější low-cost auta jsou i přes příkladnou péči majitele často v mnohem horší kondici než letité vozy značek považovaných za kvalitní....pravděpodobně nejvíce automobilky šetří na kvalitě jednotlivých komponentů- to je pak paráda, koupit si sice nové auto s tím, že něco vydrží a nebudeme mít problémy, ale v závěru do něj neustále sypat za tu a onde vysypanou drobnost, která měla dříve několikanásobně vyšší životnost- třeba ložiska v kolech- u starších aut nevím o žádném u kterého by se měnila dříve jak ve 100 000km, obvykle spíš 200 000 a více- u nových levnějších aut jsem se několikrát setkala s vadnými ložisky kol již po 20-40 000km, silně poddimenzované spojky, které místo 150 000km vydrží 50 000km (např. stará mazda 323 1,5 (aktuálně 19 let staré auto) měla spojku, která se používala i v mnohem silnějších motorizacích a bez úhony přežila i naprostá jelita za volantem a v 170 000km je stále původní a nejeví známky toho, že by měla dosloužit- suzuki ignis 4x4 (7 let starý)- naprosto titěrná spoječka s chatrně působící lamelou, která se odporoučela do věčných lovišť v 45000km) antikorozní ochrana bídná a další a další drobnosti co majiteli znepříjemňují život..
Avatar - baca42
9. 2. 2014 22:20
Re: nevidím v tom problém
To je pravda, další auto už mi asi tak dlouho nevydrží. :no:

[odkaz]
9. 2. 2014 23:11
Re: nevidím v tom problém
No, přijde mi, že výrobci automobilů používají stejnou strategii jako výrobci elektrospotřebičů.....dříve také lednička či televize vydržela třeba 20 či více let- dnes 5-6 let a konec, notebook koupený v roce 1997 dodnes funguje, novější notebooky mi pravidelně vypovídají službu po 2 maximálně 3 letech....to mají všichni plnou hubu ekologie, ale že si takto zamořujeme svět odpadem, o tom mlčí...
10. 2. 2014 09:32
Re: nevidím v tom problém
Chtějí spotřebitelé nižší ceny? Chtějí. Tady máš odpověď. Většina prvních majitelů nedrží auto déle než pět let. Co se týče elektroniky, pořád se dělá kvalitní, i kousky, které by těch 20 let měly vydržet, byť málokdy slouží prvnímu majiteli déle než dva roky. Ale musíš si to zaplatit. A je to spíš vedlejší vlastnost, kupují se spíš pro větší spolehlivost a schopnost snášet horší podmínky. Ještě jsem neměl počítač, který by po třech letech nefungoval. Nebyl problém ani se stroji, na které se vůbec nesáhlo - ani se nevyfoukal prach. Prach je nepřítel číslo jedna.
10. 2. 2014 12:26
Re: nevidím v tom problém
Přesně jak říká _MT_, zaplatíš si za vyšší kvalitu nebo budeš remcat, jak je to předražené, když tohle a tamto stojí polovinu? To je ten problém. Když už se objeví kvalitní produkt, všichni akorát nadávají jak je to drahé a že za stejné peníze mohou mít větší, vybavenější a já nevím jaké ještě věci.

Samozřejmě, kvalita dříve kvalitních věcí se také snižuje, ale jde tu o to, že nabídka se rozšířila o nekvalitní věci s nižší cenou, ne že se za stejnou cenu člověk dočká nižší kvality. Ale nikomu se za kvalitu nechce platit... a tak se pomalu stává to, že značky vyrábějící dříve kvalitní zboží musí chtě nechtě začít s výrobou ošizených věcí, aby mohli s cenou níže. Nebo umřít. Ano, svůj díl na tom mají výrobci, ale nepodceňoval bych ani podíl nás, spotřebitelů. Když by nikdo nekupoval ošizené levné věci, výrobce dříve kvalitních věcí by nebyli tak moc tlačeni do cenové války.

Nicméně plánované zastarávání je další problém... a na moc dlouhou další diskuzi. Jestli chceš kvalitu, tak si holt musíš i u těch elektrospotřebičů připlatit a ne málo. Podstatou dnešní doby je to, že máš možnost si koupit věc levně... Ale je blbost od toho očekávat kvalitu věci drahé. Co mě mrzí, je to, že často se už ani kvalitní věci za příplatek koupit nedají.
10. 2. 2014 12:57
Re: nevidím v tom problém
Přesně tak, často se ta kvalita ani sehnat nedá i kdyby si člověk připlatil několikanásobek- toho jsem si všimla u větších domácích elektrospotřebičů (lednička, pračka, myčka)- ačkoliv jsem si u spousty produktů značně připlatila v dobré víře, že za své peníze získám poměrně kvalitní produkt osvědčené značky a že snad vydrží delší dobu, tak bohužel ani omylem....
10. 2. 2014 13:31
Re: nevidím v tom problém
No u takových věcí jsem slyšel docela chválu na Miele... ale zkušenost s nimi nemám a ani jsem se zatím nedíval na ceny.
10. 2. 2014 18:14
Re: nevidím v tom problém
Mám zkušenost s Miele a Gaggenau a zatím slouží. Miele se myslím chlubí tím, že staví své produkty tak, aby vydržely alespoň dvacet let běžného používání. Věřím, že se ještě kvalitní domácí technika najde, i u jiných značek.
10. 2. 2014 19:27
Re: nevidím v tom problém
Děkuji za rady, příště zkusím Miele, když se chlubí trvanlivostí a snad to vyjde....
11. 2. 2014 14:48
Re: nevidím v tom problém
Miele nabízí desetiletou záruku na své produkty. Pokud dáte na záruky.
Avatar - šmoula nešika
10. 2. 2014 13:46
Re: nevidím v tom problém
Já mám bohužel pocit, že se tento trend netýká jen aut a elektroniky, ale i potravin. Raději se přecpeme nějakými šmakuládami, než abychom se obtěžovali hledat a doceňovat kvalitu. Je to dnešní životní styl, ale hodně špatný, nezdravý a naivní. A stejně jako u elektroniky si to většina uvědomuje, leč téměř nikdo to neřeší. ;-\
Proklatý byznys, proklatá lenost.
10. 2. 2014 17:11
Re: nevidím v tom problém
v ČR cena neznamená nic, a už vůbec ne kvalitu
10. 2. 2014 08:51
Re: nevidím v tom problém
Máš naprostou pravdu. Čím novější auto tím mizernější. Neplatí to samozřejmě napříč všemi výrobci automobilů, ale třeba u Škodovky ano. Snaha o snížení ceny auta si samozřejmě někde vybere svou daň. Navíc u konfekčních aut např. Fabia, Octavia. Nedochází, k žádnému nebo jen velmi malému mezigeneračnímu posunu co se týče přidané hodnoty pro zákazníka. Takže koupí nové Oktávky zákazník oproti té staré nic nezíská. Takové auto nemá cenu měnit když funguje. Je to jako kalhoty. Nové si koupíš až když se ti staré roztrhají, protože kalhoty dnes taky nejsou lepší než ty před 10 lety. Jinak když si tu zmínila toho Ignise tak tomu šrotu ještě taky ráda prorezaví nádrž (je totiž kovová!!!) A nová stojí 12000 korun! 7 let to je přesně ta doba kdy ti to nejspíš začne dělat, takže pozor na to.
Avatar - Ozzman
10. 2. 2014 09:53
Re: nevidím v tom problém
Ohledně kvality zpracování a spolehlivosti namítat nebudu ( i když tu spoelhlivost nemužem ještě hodnotit), ale ve všech ostatních věcech je Octavia III oproti první Octavii mílově vzdálena. Komfort, jízdní vlastnosti (berme verzi s multilinkem), výbava... to je dost velká přidaná hodnota, tak jak můžeš říct, že nic nezíská,... Někomu stačí to málo, někdo chce jít s dobou, proč jim to vyčítat? Já taky nechci jezdit 20 let ve stejném voze, pokud mi to finanční situace umožní a klidně vyměním auto po pár letech za modernější s lepší výbavou.

P.s. kalhoty taky neměním až když se mi roztrhají, ale pravidelně šatník obměnuji, abych pořád nechodil v tom stejném a starém :-)
10. 2. 2014 11:09
Re: nevidím v tom problém
No neřekl bych mílově vzdálena. Když si vezmeš O1 v Laurin Klement a O3 v nějaký chudší výbavě tak paradoxně zjistíš, že ta O1 je uživatelsky příjemnější. Verze s multilinkem je spíš rarita než že by to byla běžná praxe. Do dieselu nejde vůbec a benzíny to mají jen dvě nejvýkonější motorizace, který svými projdeji představují zlomek celkových prodejů. Je tam trochu změna, ale ne taková aby se třeba majitel neoježděný O2 honem zbavoval auta a utíkal si koupit ten výkřik techniky v podobě O3. Prostě až O2 dojezdí, koupí O3 bez nějakýho velkýho nadšení z technickýho pokroku, který za ty roky tenhle model udělal. Pokud ti to finanční situace dovoluje, tak samozřejmě není problém kupovat si co chvíli nový auto, ale otázka je jestli pak máš radost z toho, že je nový nebo z toho že je lepší.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2014 07:35
Re: nevidím v tom problém
Jasně, od O2 už je to trochu jiná káva, protože ta je paradoxně kvalitněji zpracována, ale nesmíš porovnávat hrušky a jablka... ( LaK1 vs Active3). To je skoro jako kdybys měl 10tileté vybavené a zachovalé BMW 5 a chtěl ho vyměnit za mainstramový hatchback jako plnohodnotného nástupce za tu pětku, jestli rozumíš.

Pochopim změnu u člověka co chce ušetřit třeba na palivu nebo povinnem ručení a proto změní auto za novější, slabší.. jen od nej nemuže čekat stejné výkony :-)

Je otázka, že když jsem si kdysi koupil LaK jako nové a výrazně se mi nezhoršila finanční situace, tak si zase půjdu pro vrcholný model OIII (když neskončím u konkurence) a tam rozdíl poznáš :-)
10. 2. 2014 08:43
Re: nevidím v tom problém
Důvody proč tomu tak je spatřuju dva. Jednak ten, že Češi ještě nějsou jako západní "vyspělý" státy v čele s USA zvyklý tak silně na konzumní styl života tj. koupím zahodím, koupím zahodím. V podstatě koupím jen proto, abych to mohl co nejdřív zahodit a koupit zase jiný. A druhý důvod je naprosto jednoduchý. Lidi na nový auta nemají peníze. Takže jim nezbyde než si koupit starou halušku, aby měli aspoň čím jezdit. Ve chvíli kdyby měli všichni tolik peněz, že koupě novýho auta by pro ně nepředstavovala velkou finanční zátěž na dalších několik let, si dovedu představit, že první důvod bude rychle ustupovat do pozadí. Jinak souhlasím s tím co píšeš. Na co kupovat nový když starý normálně funguje.
Avatar - Bully_
9. 2. 2014 20:32
Bylo to vubec nekdy jinak?
Uz minimalne desitku let se prumerny vek vozoveho parku v CR pohybuje okolo 15 let. Obnova starsich vozu novymi tedy musi mit taky porad podobny prubeh.
Na druhou stranu splnuje dnesni patnactilety vuz lepsi emisni limity nez ten patnactilety pred 15 lety >:D , takze se za dalsich cca 12 let dostaneme na uroven dnesnich vitezu statistickych zebricku ;-)
A pro uplnost- vyroba kazdeho noveho vozu spolecne s likvidaci toho stareho, za ktery ho majitel vymeni, zatizi zivotni prostredi mozna i vyrazne vic, nez drzet pri zivote takoveho youngtimera. Jenom ten dopad neni subjektivne tak vyrazny (co oci nevidi, ...).
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Achernar9
9. 2. 2014 20:45
Re: Bylo to vubec nekdy jinak?
Taky si myslím, že je to furt stejný. Pohybujeme se s tím stářím pořád kolem těch 15 let. Jestli to někdy bylo +/- o 1-2 roky, nemá to žádnej význam.
A tenhle stav se myslím ještě hodně dlouho nezlepší. Lidi prostě na nový auto nemají.
Avatar - KubikCv
9. 2. 2014 20:53
Re: Bylo to vubec nekdy jinak?
s těma emisema to nebude tak horký...kolik z těch ojetin jezdí bez filtru pevných částic nebo bez katu? Kolik lidí koupí nový kat,nebo filtr?
9. 2. 2014 22:26
Re: Bylo to vubec nekdy jinak?
Existuje několik studií, které dokládají, že je ekologičtější využívat staré vozy, dokud slouží, než kupovat stále nové a nové- dokonce i z hlediska emisí -emise vzniklé při výrobě nového vozu výrazně až násobně převyšují emise vyprodukované starým emisně nevyhovujícím vozem za několik set tisíc km (nedivím se, když si uvědomím kolik kovu je potřeba vyrobit a nějakým průmyslovým způsobem vytvarovat, kolik plastů je potřeba vyrobit a vytvarovat, přeprava jednotlivých polotovarů několikrát tam a zpátky přes půl světa- to bude opravdu velké množství emisí), když si k tomu přičteme to, že je potřeba něco udělat se starým vozem, který lze recyklovat pouze částečně a vyprodukuje značné množství odpadu, který se bude rozkládat celá staletí, tak je rozhodnutí celkem jasné, ale naprosto se nehodící výrobcům...
Avatar - KubikCv
10. 2. 2014 00:24
Re: Bylo to vubec nekdy jinak?
právě že na recyklaci jsou stará auta lepší...není tam tolik měkčených plastů,katalyzátory,různé náplně (klima,servo apod) .Sám udržuju v provozu starej pekáč a když sečtu náklady a ujeté km,tak je to fajn.Sice to není komfort vyšší střední,ale provozní náklady jsou minimální na to kolik najezdím
Avatar - rohYpnol
9. 2. 2014 20:38
Když se lidem lže
Není se čemu divit. Průměrná mzda je jedna velká lež (byť pravdivě spočítaná) stejně jako nezaměstnanost. Čirou náhodou se v roce 2013 změnila metodika a počet nezaměstnaných zcela "nečekaně" klesl o 2 až 3 procenta... Jaká je tu reálná nezaměstnanost? 20% ?

Ale lžeme si tu dál, stejně jako se spotřebou...

Realita? Čech (obecně vzato) na nové auto prostě nemá. A pak se divme, že na západ od nás jsou lidé usměvavější, více v pohodě, více si užívají života... No ještě aby ne.

Bezpochyby ale interpretace bude jiná - Češi jsou národ youngtimerů a milují též veterány! >:-[] 8-s ;-\
Rozbalit vlákno
13
Avatar - KubikCv
9. 2. 2014 20:47
Re: Když se lidem lže
docela by mě zajímalo kolik procent z dovozů jsou havarovaná auta...
Avatar - rohYpnol
9. 2. 2014 20:58
Re: Když se lidem lže
přece nula >:-[] ;-) Nebo ty znáš nějaký bazar, který prodává bouraná německá auta >:D ?
Avatar - KubikCv
9. 2. 2014 21:02
Re: Když se lidem lže
ne,ale znám kluky co ty auta pro bazarníky opravují >:D
Avatar - rohYpnol
9. 2. 2014 21:31
Re: Když se lidem lže
ale prr, to jsou beztak zakázky pro ty reexporty o kterých se tu občas vedou řeči >:D ;-)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
9. 2. 2014 20:50
Re: Když se lidem lže
to ví každý malý děcko že průměrná mzda se počítá i s armadou votroků z domácích poločeských popelnicových dinomobilových závodů kdy základní votrok bere 30 + 13ctej plat a management 100+ !!

Nekupujte šmejzdský popelnice, podporujete tím jejich přepalplaty jejich bysnys a svoji chudobu protože jim záleží jen na jejich prodejích a sekundární následky JE NEZAJÍMAJÍ !!

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
9. 2. 2014 21:24
Re: Když se lidem lže
Musíme si to vytrpět. To je daň za demokracii.
Měly by být řidičáky i na internet se zdravotní prohlídkou a psychotestem. Pak by byl od tebe konečně pokoj.
Avatar - rohYpnol
9. 2. 2014 21:33
Re: Když se lidem lže
je to prosté - nereagovat. Brzy ho to přejde... Navíc tu je užitečná funkce blokování uživatelů ;-)
9. 2. 2014 21:53
Re: Když se lidem lže
Jedna možnost to je, jak se ale chudák dozví, že je duševně nemocný, když mu to nikdo neřekne ? :-)
10. 2. 2014 07:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - šmoula nešika
10. 2. 2014 13:53
Re: Když se lidem lže
Moje máma vždycky říkala: Když je někdo blbej, tak se mu to má říkat.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
10. 2. 2014 09:08
Re: Když se lidem lže
Zaměstnanost a nezaměstnanost jsou různé veličiny... zaměstnanost se metodikou manipulovat nedá [odkaz]
Avatar - KubikCv
10. 2. 2014 15:14
Re: Když se lidem lže
ne každý nezaměstnaný sedí doma na zadku.Buď má možnost přivýdělku,nebo dělá načerno. Ale řešit stárnutí vozového parku,v kontrastu s tím jaká je kupní síla obyvatel je docela smutné.Platy stagnují,zboží i PHM zdražují,hemží se to průzkumy,kde vychází,že lidé nemají na nenadálé investice a nejsou schopni spořit.Dokud se u nás zdravě nerozhýbe ekonomika,tak se tento stav jen tak nezmění...
Avatar - rohYpnol
10. 2. 2014 22:56
Re: Když se lidem lže
I zaměstnanost se samozřejmě metodikou manipulovat dá, a to velice snadno.

Např. dnes platí (a metodiku je velmi snadné změnit, že...):
Za zaměstnané se považují všechny osoby patnáctileté a starší, obvykle bydlící na sledovaném území, které v průběhu referenčního týdne pracovaly alespoň 1 hodinu za mzdu, plat nebo jinou odměnu, nebo sice nebyly v práci, ale měly formální vztah k zaměstnání; hlavním kriteriem pro zařazení mezi zaměstnané je tedy vyvíjení jakékoliv odměňované pracovní aktivity. Není proto rozhodující, zda pracovní aktivita těchto osob měla trvalý, dočasný, sezónní či příležitostný charakter a zda měly jen jedno nebo více souběžných zaměstnání, nebo zda současně studovaly, pobíraly nějaký důchod apod.

Tedy jedná se reálně o nic neříkající číslo, protože stačí si byť 1 hodinu týdně přivydělávat a mít víc jak 15 let a jsem počítaný za zaměstnaného... A to ani nemusím být Čech, ale třeba klidně Rumun či Ukrajinec, pokud mám nahlášený pobyt v ČR 8-s 8-s
Avatar - VWrofl
9. 2. 2014 21:50
Jen se z toho nepo...
Mám v garáži 43 let staré auto. Tím jsem udělal ze dvou nových octávek dvě průměrně stará auta >:D
Reálné stáří aut na silnicích by podle průzkumu (z terénu) mělo být kolem 7-8 let.
Rozbalit vlákno
1
10. 2. 2014 08:01
Re: Jen se z toho nepo...
Ono taky záleží, kde průměruješ. V Praze ti ten průměrný věk kár vyjde hodně optimisticky (možná i pod 5 let), v krajských městech cca jak píšeš a na venkově to půjde klidně ke 20 letům...
10. 2. 2014 09:07
kolik jich skutečně jezdí?
Je dost dobře možný, že kdyby stát řekl. Vážení majitelé starých vraků a již neexistujích vozidel. Pokud donesete čestné prohlášení o tom, že vozidlo, které máte v evidenci již neexistuje, bezplatně vám ho odhlásíme. Myslím že by se registr vozidel vyčistil a průměrné stáří aut se snížilo. Znám pár lidí co má doma respektive v depositu papíry od auta, který už neexistuje, ale nevědí jako ho legálně zlikvidovat.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Barrichello
10. 2. 2014 09:16
Re: kolik jich skutečně jezdí?
Jezdí toho dost.....ráno sem potkal bávo tak z roku 92, minulý týden škodu 1202 "stejšn" normálně na bílecjh značkách, tuhle zas renault osm, sem tam nějakej starej žigul a 120ka sou vidět taky...a veteránů je tu taky kupa.... ale halvní proud sou auta 5-15 let stará....

Tohle dohormady krásně stáhne ten průměr dolů. Mluvil sem s pár bazarníky a povídali, že nejvíc se prodávaj autoa do 100 tis, pak do 250ti a o zbytek že je vcelku mizerný zájem....
10. 2. 2014 11:01
Re: kolik jich skutečně jezdí?
Otázka je kolik již neexistujících vozidel z roku raz dva sráží průměr. Jinak samozřejmě souhlas a s těmi bazarníky je to logický. do 100 K kupují auto lidi, který mají hluboko do kapsy, ale potřebují aspoň něčím jezdit tak si koupí nějakou halušku na dojetí a do 250 ta sorta co už tak hluboko do kapsy nemá a chce něco s čím nebude dělat na silnici ostudu a chvilku s tím pojezdí.
10. 2. 2014 13:29
Re: kolik jich skutečně jezdí?
Člověk s 250ti rozhodně do bazaru jít nemusí a ostudu si dělat nebude... výběr je obrovský. Předně to chce, aby si každý uvědomil, kam patří... že? :-!
10. 2. 2014 13:36
Re: kolik jich skutečně jezdí?
Jasný taky si za 250 můžu koupit Fabku v holině. Dacii. Děkuju to si radši seženu něco trochu jetýho.
Avatar - Barrichello
10. 2. 2014 14:24
Re: kolik jich skutečně jezdí?
Tak nějak, ne každý chce za 250 Fabii v základu když může mít něco daleko lepšího
10. 2. 2014 14:54
Re: kolik jich skutečně jezdí?
Člověk by si měl pamatovat, že má vždy kupovat to, na co mu stačí peněženka... takových olítaných "prémiových" jezdců jsem už viděl... a taky jsem viděl jejich výrazy, když měli dát pár drobných (pro původní majitele bezesporu) za opravu >:-[]

Daleko lepšího mít nemůžeš... můžeš a budeš mít pouze něco, někým použitého :-!
10. 2. 2014 15:03
Re: kolik jich skutečně jezdí?
To je svatá pravda. Kdo chce opici musí mít na banány. Můžeš za ty prachy mít třeba pěknýho zánovního Focuse nebo například, skousnutelný na provoz by se za ty prachy dalo pořídit třeba BMW 3, což nepotrápí peněženku výrazně víc než třeba Oktávka. Obě auta jsou technicky určitě dál než mnou zmiňovaná Fabie nebo Dacia.
10. 2. 2014 15:52
Re: kolik jich skutečně jezdí?
:yes:
Avatar - Barrichello
10. 2. 2014 15:40
Re: kolik jich skutečně jezdí?
To něco použitého může být pořád lepší jak to nové.

Samozřejmě na servis mít musíš a musíš s tím počítat. To je jasné věc.
10. 2. 2014 15:52
Re: kolik jich skutečně jezdí?
:yes:
10. 2. 2014 19:43
Re: kolik jich skutečně jezdí?
Ono ani nemusí jít o machrování, aby si na silnici nedělal ostudu, stačí když potřebuje užitkové auto (pick- up, dodávku), něco co utáhne těžký přívěs, více než 5 míst k sezení, nebo 4x4 do lesa- to jsou auta, která (opravte mě, jestli se mýlím) pod 250 000kč jako nová asi nebudou... takže pro ně musí do bazaru...
10. 2. 2014 10:21
Re: kolik jich skutečně jezdí?
Ano, souhlas, to bych brala všemi 10... taky mám pár přátel co mají podobný problém- jako 18 letá jelita byli co chvilku někde mimo vozovku, tu uvařili nebo zadřeli motor- tak si obvykle koupili stejný model a první silně bořené si nechali na náhradní díly a papíry šoupli do depozitu- dodnes tam straší a zvyšují průměr....protože legální cesta jak rozebrat auto na náhradní díly pro vlastní potřebu byla do roku 2013 velmi trnitá a od roku 2013 to nejde vůbec- paráda....
10. 2. 2014 11:03
Re: kolik jich skutečně jezdí?
Neříkám, že by se rázem omladil vozový park o 5 let, ale určitě by to byl posun k lepšímu.
10. 2. 2014 12:17
Re: kolik jich skutečně jezdí?
To rozhodně, jenom já sama vím minimálně o 5 autech starších 20 let, která existují již pouze papírově... vůbec se mi tenhle nedostatek v zákonech nelíbí- se svým autem si snad mohu dělat co chci- je to můj majetek... jestli ho odvezu k někomu na šroťák (a nechám ho, aby si na tom vydělal) a nebo ho na jednotlivé komponenty rozeberu sama je přeci moje věc a pokud škodlivé látky zneškodním ekologicky podle zákona, tak by do toho státu nemělo vůbec nic být- a jak se jeden čas muselo za ekologickou likvidaci ještě platit, tuším že 1500kč- to byla naprostá zhovadilost...
10. 2. 2014 13:33
Re: kolik jich skutečně jezdí?
Já s tebou naprosto souhlasím, ale hoši v parlamentu na to mají evidentně jiný názor ;-\
10. 2. 2014 16:25
Re: kolik jich skutečně jezdí?
No, hochům v parlamentu je to spíš úplně u pozadí- oni si nepotřebují lámat hlavu s tím, aby ze svého vlastního vraku auta zužitkovali co nejvíc a odlehčili tak rodinnému rozpočtu...
10. 2. 2014 18:34
Re: kolik jich skutečně jezdí?
Někde jinde zase psali, že se razantně zvedl počet krádeží starých aut. To je jedna z cest, jak auto legálně odhlásit :-)
10. 2. 2014 22:27
Re: kolik jich skutečně jezdí?
To nejseš sám koho to napadlo. Problém je že takhle řeší odhlášení již neexistujícího auta dost lidí a zbytečně to zatěžuje policii. Jestli by nebylo jednodušší umožnit normální legální zrušení auta jak psala petulinka. Řešit to fiktivní krádeží je jako drbat se pravou nohou za levým uchem. ;-\
10. 2. 2014 09:51
Pravy dovod...
"...V motoristicky vyspělých zemích Evropy se nyní tato hodnota pohybuje v rozmezí 6 % až 10 %..."

Tempo obnovy vozoveho parku nema s tzv. "motoristickou vyspelostou" vela spolocne. Ono aj uplny "motoristicky analfabet" si bude rad kupovat nove auto (hoci aj kazdy mesiac), ked na to bude mat! Takze si nic nenavravajme, a pomenujme to presnejsie, napriklad: "v krajinach Europy s podstatne vyssimi prijmami sa kazdorocna obmena vozoveho parku pohybuje v rozmedzi 6 az 10%"...

Prave v tych platoch je "pes zakopany". Ono ten Golf alebo Octavia stoji +/- rovnako v CR, aj v DE. Akurat ze priemernemu nemcovi na to stacia tri platy, priemernemu cechovi/slovakovi asi 15 platov. Potom vzhladom na tie obrovske rozdiely v platoch je cca polovicne tempo obnovy vozoveho parku v CR/SK vlastne uspech...
Rozbalit vlákno
0
10. 2. 2014 09:53
Tyhle věci
si vždycky uvědomím až z médií. Tady v Praze to na to opravdu nevypadá. Sedím teď v centru na kafi a pohledem z okna vidím BMW 6 Gran Coupe (2012-), X5 (2007-), Peugeot 206 (tak 2002-3, tipuju), Opel Zafira (tak 2006), Passat B6 (po faceliftu, takže 2008-), Superb Kombi (2008-), Fabia Monte Carlo (možná upravená starší, ale tak 2009-), Jeep G. Cherokee (2010-13) a nějaká dodávka Ssangyong (rok netuším, ale asi tak 2007). Průměrné stáří 14 let? To jezdí většina lidi v autech z devadesátek a osmdesátek? Nejsou to jenom nějaký hnijící vraky stodvacítek, který jsou pořad registrovaný?
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Barrichello
10. 2. 2014 11:43
Re: Tyhle věci
Zajed na první vesnici 40 km za prahu a to Gracoupe a spol tam bude zjevení, místo toho tam najdeš tuny felicí, jedničkovejch oktávek, favoritů...sem tam na tebe vyjukne tráboš a žigul ze 70. tejch a doplní to německý káry z 90-00 let....

Praha není celá čr no....
10. 2. 2014 12:28
Re: Tyhle věci
Ani nemusí na vesnici- ať se přijede podívat na sever do krajského města ;-) Tady nemít chudáčky utiskované, práci nemající, závislé na sociálních dávkách, kteří ten průměr srážejí pár let starými vozy německé prémie a pár služebních aut, tak je ten věkový průměr aut hodně tristní.....
10. 2. 2014 13:48
Re: Tyhle věci
Já vím no. 14 let, když si vezmu, že to je průměr (tzn. velká část aut bude ještě starší), je opravdu děs. To jsme vrakoviště. Jedna věc je třeba kvalita materiálů a spolehlivost, které se v minulosti u některých výrobců trochu zhoršily, druhá věc je ale bezpečnost a u těch úplných supervraků z dob socialismu také (nebojím se to říci) ekologie provozu. Tohle je opravdu smutná statistika. Na druhou stranu když si někdo koupí třeba deset let staré BMW místo nového Hyundai, tak to jako motorista chápu.
10. 2. 2014 12:40
Re: Tyhle věci
Njn, Praha. Třeba u nás na sídlišti v Havířově když se mrknu z okna, tak mi vyšel průměrný rok na cca 2004. Tj. 10 let stará auta. A nebýt tu zbrusu nový Mercedes ML, který tu ještě nikdy nestál, tak by ten průměr šel o půl roku dozadu. Jen z roku 2000 a starší tu je 5 aut z 18.
Avatar - eLzyx
10. 2. 2014 12:42
Re: Tyhle věci
14let staré jsou třeba i Volvo V70 II nebo S60, které mám já. A když někomu řeknu, že je to 13let staré, tak zírá, nechápe a tvrdí mi, že by tipoval tak maximálně pětileté auto, tj. rv. 2009 (to se to přestalo vyrábět).
A takových aut je spousta. Jedničkové Oktávky, Fábie, jezdí i spousta starších Mondeí, Focusů, Fiest atp.
10. 2. 2014 13:35
Re: Tyhle věci
Je vidět, že ne každý má jako "favourite hobby" zrovna auta... to k těm 14 letům :-)

Není to spíš "přání otcem myšlenky"? >:D
10. 2. 2014 13:45
Re: Tyhle věci
Jak se to vezme. Když si koupíš v bazaru jedno z prvních BMW 5 E60 (2003-) tak máš taky jedenáctileté auto, které se ale vyrábělo až do pozdního roku 2009 (možná poslední kusy začátkem 2010) a můžeš se tvářit, že se máš. Nejlevnější kusy (byť asi nebudou valného stavu) se dají koupit už za 180 tisíc. Málokdo tomu autu ten věk tipne. Obráceně to bude fungovat třeba u Octavie Tour, která se vyráběla na bázi jedničky snad ještě v roce 2010 (přiznám se, že nevím s jistotou). Tam by zase asi každý tipoval starší auto.
10. 2. 2014 15:01
Re: Tyhle věci
To bude tím, že Octavia I byla "stará" už když šla do výroby ;-)
10. 2. 2014 22:30
Re: Tyhle věci
Hmm a co tady v tom 96tým jezdilo za takový výkřiky techniky, že O1 byla stará?
10. 2. 2014 18:41
Re: Tyhle věci
Prahu brát nemůžeš, to je "stát ve státě". Jednou jsem tak čekal na té ulici nad hlavním nádražím a sledoval jsem auta. Odnesl jsem si poznatek, že:
- v Praze je vysoký podíl zánovních aut Audi, BMW a Mercedes
- v Praze snad nikdo nemá jedničkovou Fabii nebo Felicii
- v Praze je velký podíl aut N1
- v Praze je velký podíl dieselových aut
Pak přijedu k nám a vidím úplně jiný vozový park. Převaha benzínů, pak LPG a teprve pak diesely. Relativně hodně Fordů, Opelů, Fiatů, Fabie, Felicie atd. N1 skoro žádné. BMW a Mercedes ? Ano, ale z přelomu 80. a 90. let. Prostě Praha a zbytek republiky se dost liší.
Avatar - Barrichello
10. 2. 2014 20:33
Re: Tyhle věci
jedničkovejch fabií je tady v práglu dost... felicí už trochu méně no, ale sem tam ještě vidět sou
10. 2. 2014 22:28
Re: Tyhle věci
No, brát ji nemůžu, ale musím. Narodil jsem se tu, žiju tu skoro 23 let a prakticky mimo ni (kromě zahraničí) nejezdím. Prostě jsem chtěl podotknout, že se mi zdá těch 14 let fakt hodně.

V Praze je největší koncentrace podnikatelů v ČR. Proto hodně těch N1 - do roku 2008 to byla jediná možnost, jak si odečíst DPH od nového vozu (s nějakými výjimkami samozřejmě, ale už nevím přesně).
10. 2. 2014 16:31
v cr je jen jeden problem...
a to jsou nase pravni normu.. jen kolik jezdi veteranu na bilch znackach..
v podstate ma cely problem jedno resni, moznost prihlasit a odhlasit stare auto bez nejakych problemu ( kolik jejen aut v depozitu a vetsina fyzicky ani neexistuje) a razem by jsme omladili vozovy park o 5 let..
jen by me zajimalo jestli jsem jediny kdo to tak vidi..
Rozbalit vlákno
0