Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Co brzdí výstavbu dálnic v ČR: Šlendrián na entou

Česká páteřní dálniční síť ještě stále není hotová. Proč neumíme rychlostní komunikace stavět rychle a kvalitně, když to v zahraničí jde? Na čem konkrétně jejich výstavba vázne?
Zpět na článek
15. 2. 2014 02:02
15. 2. 2014 15:00
15. 2. 2014 15:54
15. 2. 2014 16:19
15. 2. 2014 17:48
15. 2. 2014 20:19
15. 2. 2014 21:15
16. 2. 2014 11:29
15. 2. 2014 16:25
15. 2. 2014 20:15
14. 2. 2014 23:18
Z Nemecka bych si moc priklad nebral
Bejvavalo, Nemci dneska stavi dalnice stejne zoufale jako my, mozna jeste zoufaleji. Uz to rozhodne neni to super organizovane Nemecko, kde vsechno klapalo co jeste pred dvaceti lety.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2014 00:14
Re: Z Nemecka bych si moc priklad nebral
Však jim přibylo komunismem pokřivenejch 16 milionů eNDeRáků a stejně stavěj dálnice pro neomezenou rychlost daleko rychlejš a dokonce i levnějš! >:-[]
Avatar - jozephko
15. 2. 2014 10:39
Re: Nemeckým diaľniciam asi moc nerozumieš
Vidím, že problematike nemeckých diaľnic rozumieš ako koza petrželu. >:D
Tak podám stručné vysvetlenie:
1. Západné Nemecko obrovským spôsobom dotovalo a stále dotuje Východné Nemecko - každoročne vyše 100 miliárd €. Okrem iného museli komplet zrekonštruovať východonemecké panelové diaľnice postavené ešte za nacistov.
2. Nemecko je najväčším prispievateľom do euro fondov. Jeho podiel na príspevkoch je takmer 25 %. Kto myslíš platí dotácie v Grécku a postkomunistických krajinách? Predovšetkým Nemecko. Také Francúzsko síce tiež veľa prispieva, ale väčšinu z toho si zoberú naspäť francúzski poľnohospodári.
Keď máš v cedníku štátneho rozpočtu 2 takéto obrovské diery, tak na obnovu infraštruktúry doma naozaj už veľa peňazí nezostáva... A napriek tomu všetkému sú nemecké diaľnice excelentné. Keby Nemecko nemuselo stovkami miliárd ročne dotovať iné oblasti Európy (vrátane východného Nemecka), tak by mohli mať diaľnice dláždené zlatom... :-)
15. 2. 2014 02:02
Jen kecy,
proč se narovinu neřekne, že je snaha stavět co nejdráž, aby se dalo co nejvíc peněz ukrást? Zároveň co nejmíň kvalitně, aby bylo hned co opravovat? Třeba je snaha komplet překopat celou D1, kde je betonový povrch. Cena? Tak miliarda na kilometr. A všichni mlčí o tom, že beton byl konstruovaný na cyklické zbrušování každých zhruba 5 let. Když se provede zbroušení podle plánu, dálnice vydrží ještě desítky let a nikde nedrncá. Cena zbroušení? 60 tisíc na kilometr. Jenomže to není pro zůčastněné zajímavé, z těch ubohých 60 tisíc se nedá uštípnout nic a tak budeme dál zbytečně drncat po nezbroušeném povrchu a politici nám budou vysvětlovat, že se s tím nedá nic dělat, protože nejsou peníze...
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2014 09:39
Zvláštní počty
Dělníci v Německu berou minimálně dvojnásobné platy než ti v Česku, ceny materiálu na stavbu jsou přibližně stejné a cena stavby v česku je o čtvrtinu vyšší. Nemyslím si že by manageri v Německu brali menší platy než ti čeští. Vychází mi z toho jednoduché řešení, ten rozdíl je jen díky úplatků a provizím. :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
15. 2. 2014 10:47
Na Slovensku (a možno aj v ČR) stavba diaľnic funguje takto
1. Výberové konania sa vypíšu až potom, keď vopred určené firmy majú na to kapacity, resp. o to majú záujem. "Výberovým konaním" sa samozrejme zakázky potom pridelia týmto firmám.
2. Kým v Nemecku sa najskôr postavia diaľnice a potom sa (možno) z toho, čo zostane, rozdelí medzi zainteresovaných nejaká "pozornosť" či "všimné", u nás je to presne naopak: najskôr sa väčšina peňazí rozdelí medzi zainteresované osoby (teda sa projekt vytuneluje), a z toho, čo zostane, sa nejako upatlá diaľnica.
3. Aj keby to bolo možné diaľnice stavať kvalitne, tak sa tak zámerne nerobí. Stavajú sa tak, aby o pár rokov bola potrebná ich rekonštrukcia. Ak by totiž firmy stavali super kvalitné diaľnice, sami by sa oberali o kšefty v budúcnosti.
Môžeme prevziať neviemaké systémy z Nemecka či Švajčiarska, naše "šikovné hlavičky" vždy nájdu metódy, ako štátne peniaze "odklonit" tým správnym smerom - do rúk a na účty vybraným ľuďom.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 11:56
Zastaralé zákony?
To asi těžko. Zákon o veřejných zakázkách 2006, novela 2014, stavební zákon 2006, zákon o vyvlastňování 2006, ... Jestli má někdo pocit, že zákony se mají měnit každé 2 roky, pak zřejmě potřebuje znovu do ZŠ 8-s

Problém není ve starých zákonech, problém je ve ŠPATNÝCH ZÁKONECH... Resp. problém možná aní tak není v tak špatných zákonech, jako spíše v naprosto neschopné (resp. všehoschopné) státní správě...

Ale není se čemu divit, ve státní správě:
1) ve vedení stojí obvykle rektální alpinista (a jeho nadřízený si ho chválí, protože se tváří, že problémy žádné nejsou i když jsou)
2) odborník (když už je na svém místě) není za svoji práci naprosto zaplacen...
3) lidé, kteří rozhodují, jsou často mizerně zaplaceni (a tomu odpovídá jednoduchost je zkorumpovat)
4) neexistuje zpětná vazba (všichni se tváří, že problémy neexistují a ten, co na ně začne upozorňovat, letí z kola ven). Vždyť který vedoucí chce svému nadřízenému říkat, že věci se nezvládají...
5) neexistuje zastání - úředníka se nikdo nezastane a naprosto nemá podporu, je v tom "sám" a když se ukáže problém, pak to odnese úředník a vlak jede dál.
6) neexistuje konkrétní odpovědnost, když se ukáže průšvih, hledá se jen obětní beránek.

V zákoně o veřejných zakázkách navíc není jediným kritériem cena, ale též ekonomická výhodnost. Jenže to prakticky nikdo neuplatňuje, protože ta ekonomická výhodnost jde právnicky roznést na kopytech velmi snadno...

Všichni si myslí, že se vymyslí nějaký úžasný zákon a tím se problém vyřeší. BLBOST. Problém je v systému státní správy, jeho řízení, odměňování, personálním obsazení, organizaci práce, kontrole a dohledu. Státní správa nefunguje, tak co chcete, navíc když tento stav vyhovuje mnohým skupinám? 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
15. 2. 2014 15:00
Dálnice
Jak to dělají jinde? Ano, jinde a dobře. V Austrálii již funguje řada soukromých dálnic. No, soukromých zrovna ne, ale takových, které postavil soukromý investor za své peníze s tím, že dálnici bude provozovat 30 let a pak přejde do veřejného vlastnictví. Není třeba poukazovat na to, že takové dálnice jsou postaveny v rekordním čase a kvalitně. Poplatky za použití dálnice určuje trh a proto nejsou pro většinu občanů nedostupné. (Za použití státních dálnic neplatí občan nic a proč by také měl, když byly postaveny z jeho daní, že?).
Rozbalit vlákno
7
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 15:54
Re: Dálnice
Nejhorší je myslet si, že když v zahraničí něco funguje, tak to bude fungovat i u nás. Poplatky za použití dálnice určuje trh? Jo kolikrát už jsme to slyšeli... A přesto máme jednu z nejdražší pitné vody v Evropě, voláme nejdráže v Evropě... Ale hlavně že jsme otevřeli trh a zavedli konkurenci...

Mimochodem, jak konkurence "skvěle" funguje, je vidět např. u nás na benzinkách a cenách paliv :-! A jen tak na okraj, když cenu reguluje trh, tak proč k sakru EU diktuje cenu volání, poplatky za platbu platebními kartami a dalších 1000 věcí? Víš proč? Protože konkurence tak nějak nefunguje podle představ.

Kdysi tu byly centrálně direktivní ceny. Dnes se k tomu vracíme, jen jsme Moskvu vyměnili za Brusel. A nikomu to nepřijde divné a všichni stále straší komunisty 8-s 8-s
Avatar - praděda7
15. 2. 2014 16:19
Re: Dálnice
No právě. V EU trh nefunguje, protože v Bruselu (i v Praze) vládnou socialisté a bývalí komunisté. Ti v Bruselu nám před pár dny dokonce zakázali používat název pomazánkové máslo.......... ;-\
Avatar - RWD
15. 2. 2014 17:48
Re: Dálnice
Vesměs souhlasím, až na ty ceny paliva, Ty si benzínka resp. společnost zlevnit už "nemůže". Šla by do minusu
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 20:19
Re: Dálnice
ale kdeže. U nás jsou ceny díky konkurenci všude stejné. Stejně nadsazené 8-s (přijedeš jinam a jsou levnější, tak to asi nebude cenou od dodavatele...).
15. 2. 2014 21:11
Re: Dálnice
a různý daně do toho počítáš? :-!
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 21:15
Re: Dálnice
Jako že ve vedlejším městě podle tebe budou jiné daně?
Avatar - RWD
16. 2. 2014 11:29
Re: Dálnice
Průměrný zisk na 1l prodaného paliva je u nás 0,3Kč. Úspory v nákladech nehledej, ty jsou dávno vyčerpány. Rozdíl mezi městy a regiony je daný tím, jak se projevuje dané množství a typ dopravy + ceny konkurence. Někde benzinka vykazuje ztráty a dotuje se, někde zase vydělává o něco málo víc. Ceny paliv jsou na pumpách stejné, protože si je navzájem opisují, není to kartel, je balancování na rozmezí ztráty a zisku. Liší se převážně bonusy (členské karty) a výhody při tankování u nějaké společnosti. Toto neplatí pro TankONO, které využívalo/á díře v zákoně a neodvádělo daně, díky tomu šli cenově na úplně jiná čísla (+ prokázaná nekvalita).
Avatar - praděda7
15. 2. 2014 16:25
Dálnice
..........jo a k tomu benzínu....téměř 60% v ceně jsou různé daně...marže pro benzinku je bída. Proto jsou všude samoobsluhy a prodává se pančovaná nafta............. :-(
Rozbalit vlákno
2
15. 2. 2014 19:56
Re: Dálnice
Ceny benzínu v jednotlivých oblastech určují často kartelové dohody. Vstupy, tedy nákupní cena paliva i daně a provozní náklady jsou v různých okresech prakticky totožné, rozdíl je v jednotkách haléřů. Jak jinak vysvětlit, že v jedné oblasti je u všech pump cena paliva třeba o korunu na litr vyšší než jinde? Je to tak v mnoha odvětvích - konkurenti se domluví na zhruba stejné ceně a protože mají obsazenu celou oblast, vydělají všichni. A to mnohem víc než kdyby si konkurovali a tlačili ceny na minimum. Je to skoro u všech komodit, které se nevyplatí převážet cíleně z jiné, levnější oblasti. V západní Evropě by to neprošlo, ale u nás je antimonopolní úřad k ničemu. I když po letech nějaké takové kartely prokáže, pokuty jsou směšné ve srovnání s profitem, který firmy díky kartelu získaly...
Avatar - praděda7
15. 2. 2014 20:15
Re: Dálnice
Už samotnou cenu oleje určuje kartel vývozců oleje. A na ten kartel jsou všichni krátcí.... ;-\
Avatar - dolfi
15. 2. 2014 21:31
HLAVNĚ NIC NEPŘEPÍNAT...
... BUĎME RÁDI, ŽE JSME! >:-[]
Rozbalit vlákno
0