Seat má s kombi Leon ST konečně praktické a dostupné auto, s nímž může v klidu vzpomínat na původní toledo. Rozjímání nad minulostí by však rád narušil Renault Mégane Grandtour.
Doufám, že ti je méně než 15. To by totiž byla reálná šance, že z toho ještě vyrosteš. Adámku.
Ps.: Kluci, samozřejmně obecně nic proti náctiletým, s inteligentním člověkem se dá popovídat vždy, ať je mu patnáct nebo padesát. Jen jde o to, že pokud je Adámkovi padesát, lepší už to nebude. V patnácti je ještě jiskřička naděje ;-)
No, když nic jinýho na Megana nemůžeš najít než to, že má ve znaku diamant (pro někoho evokující pohlavní orgán), tak to je na tom Renault vlastně hodně dobře >:D
Presne tak. Aj keby mal renault cudliky este mensie a pre mna za mna az taku zlu ergonomiu, ze by boli v kufri, tak stale tato bezvyznamne nevyhoda nevyvazi rozdiel medzi priemernym az podpriemernym tdi a naj motorom na tehu dci.
Ozaj, ked je hladky priebehy vykonu u tdi uzivatelsky prijemnejsi ako brutalny vykon dci(to cumim ako sa ta ospravedlnit slaby vykon), tak to potom bude najprivetivejsi motor hladky diesel 1,9?
Nefandím koncernu, ale objektívne Megane už má toho za sebou dosť a niektoré nedostatky ani druhý FL proste neodstráni, pričom Leon je o generáciu novšie auto. Proste motor samotný nie je všetko. Ak Renault zoberie z tejto generácie to dobré, vylepší to čo mu je vytýkané a neuletí moc dizajnom, verím že v novej generácii bude lepším.
motor nie je vsetko ale je hodne. A taky velky rozdiel v motoroch naozaj nevyvazi par ergonomickych preslapov renaultu. Inac pre mna je ergonomicky preslap nutnost sahat na stredovy panel, ci stred volantu pre zvysenie urovni hlasitosti radia, ci prepnutie stanice. Rovnako ako povazujem za neergonomicke zapinanie svetiel nalavo za volantom. Takze idealne nie je ziadne vozidlo meganom zacinajuc, golfom konciac.
Materialy, bezpecnost, vybava, cena, vsetko velmi male rozdiely, kde naozaj nie je ziadny rozhodovaci argument, ale motor, ktory je o tridu lepsi, to uz argument je.
Alebo potom eqvivalentny motor 1,5 dci 81kw, ale to uz je potom aj cena uplne inde.
Na druhej strane mnoho z vecí, ktoré si vymenoval je len otázka zvyku a cviku >:D alebo koěko ľudí, toľko chutí >:D prípadne človek si zvykne na všetko >:D Počkajme si na novú generáciu od Renaultu a uvidíme >:D
Motor! Vrcholná dieselová verze Meganu proti výkonově sotva průměrné motorizaci LeST. Takže ohledně motorizací srovnání téměř nesrovnatelného, což ale u SM zřejmě nepřekvapí.
Já mám spíš pocit, že koncern dělá auta na vyhrávání testů (lepší motory, podvozek, výbava) a pak ještě auta, která si normální zákazníci ,s pocitem, že mají nejlepší auto, kupují (1.2 TSI, 1.6 TDI).
Jsi naivní, nikdo nedělá auta na vyhrávání testů, všichni se snaží udělat v rámci svých možností co nejlepší auto za co nejlepší peníze. Ty znáš někoho kdo si myslí, že má nejlepší auto a koupil 1,2TSi nebo 1,6TDi? Občas z tebe vypadnou pěkné perly!
Ale jinak nic ve zlým, jsou tady ještě daleko horší plácalové.
Jak může být kombík nižší střední třídy s 1.6 96kw naftou přemotorovaný? Kdyby tam bylo něco s alespoň 250HP, ale takto mi to přijde jako blbost. Jak se říká, výkonu není nikdy dost.
Taky jsem to nepochopil. Zajímalo by mě, jestli podobnou větu napíší i u Octavie 2,0 TDI, 103 kW, která je v podstatě stejně výkonná. Spíše šlo o to abychom napsali, že prostě to dýchavičné TDI je prostě lepší.
Já teda na něm ujel 13 500 km zatím a jsem nadšený, i spotřebou. Čekal jsem z počátku při mém profilu 6l/100km a jezdil jsem pod 5, pak mi naopak se zajížděním spotřeba šla nahoru, ale došlo mi, že to bude asi přezutím z Michelin Energy saver na Continental TS850, zimní jsou zimní...
Noa a po počátečním opojení konečně výkonnějším autem zjišťuji, že je to slabé a dalších aspoň 50 koní by se hodilo >:D
Stejně, není trochu divné, že auto s tak relativně dost silným motorem neudělá 0-100 pod deset sekund? Ne že by to byl nějak extra důležitý parametr, ale čekal bych, že to Megane v této motorizaci dá s prstem v nose.
Pravděpodobně si chtěli postěžovat na velký turboefekt a nějak se jim to nepodařilo. Nicméně, test mi nepřišel úplně fér, protože proti 1.6 TDI by měl být motor 1.5 dci. Pak by rozdíl v ceně byl ještě vyšší. A už takto byl Megane při stejné ceně vybavenější, přesto tuším dostaly oba vozy stejné hodnocení.
Na druhou stranu, i když o vítězi bylo jasno předem, test proti mému očekávání vcelku vychvaloval přednosti Renaultu
Tož testík dle očekávání ... Leon zvítězil o prsa korejské gymnastky ... tedy záleží toliko na vkusu každého soudruha který automobil si zvolí ... chybu však neudělá ani z jedním z nich ... a tak je to spravne, bo kazeň je to hlavni, dovolte mi odejit ... tož tak ;-)
Porovnávat RENAULT ještě k tomu Mégane, dokonce ve verzi Grandtour, a s nejlepším common railem ve tříde, s čím toooo ??? Je to coooo ??? Seat ??? co to je ??? 8-s
Mno, tak nějak jsem si vzpomněl na test Hondy Accord - na onu legendární diskuzi pod testem, v němž autor prohlásil, že toto auto je nejlepším zástupcem střední třídy zaměřeným na řidiče. Kdo tuto diskuzi, která hraničila až s hysterií, nezažil, vřele doporučuji [odkaz] (aneb jak může být nejlepší kombi ve třídě vůz s nejmenším kufrem a hlavně - jak může být něco lepší než Passat?)
Zde nám autor testu říká, že onen "výběhový", již v době uvedení na trh "průměrný" Megane může po šesti letech v klidu konkurovat novince od Seatu. Wow - tohle vypadá na slušné diskutérské maso...
Svět se zbláznil, nebo je to tím, že např. pan Vaverka testuje úplně jiné Megany než pan Machala? Neb lišit se v jednotlivostech, to beru. Ale v diametrálně odlišném pohledu na vůz jako celek? Pak se ptám - k čemu ty testy vlastně jsou? K čemu je profese motoristického novináře jako taková?
Pár poznámek, jen co mě při čtení testu napadlo:
1.) Zmínka o "přemotorovaném" dieselu o 130ti hp v kombi o délce přes 4,5 metru je na Zlatý ventilek. Proč se novinář, v rámci celkově dobrého textu, musí takhle "blbě" shazovat?
2.) Nevím, ale řekl bych, že pro soukromé kupce či "malé firmy" včetně OSVČ bude většinou zajímavější benzínový motor. Proč to dovozci stále nechápou a na testy neustále cpou diesely, vhodné většinou pro fleety? Střešní okno to samé v bledě modrém - v každém testu je výtýkána (oprávněně) výška na hlavou - to ty testy u dovozce nikdo nečte? Pokud to někdo v popisu práce má, malá rada do Renaultu - vyhoďte ho.
3.) Motorističtí novináři neostřikují skla? Nebo Renault v rámci novinářských aut ty hadičky mění? Protože toho už by si někdo za ty desítky testů MIII měl všimnout, sakra!
4.) Má Leon sklopné sedadlo spolujezdce? Já jen, že to je poměrně důležitá informace, pro mě osobně důležitější než ona rovná plocha. (ano, člověk to využije jednou za rok ;-) )
5.) Pro případné zájemce o MIII - kupujte ho na 16kách - ideální mix jízdních vlastností a komfortu. Ani základní 15ky nejsou vůbec špatnou volbou. Kombík na příčných nerovnostech, na rozdíl od krátkých verzí, neuskakuje. Ve vysokých rychlostech je, díky velikému rozvoru, nesmírně stabilní. Kufr se mi nikdy malý nezdál. Prostory pod podlahou jsou velice praktické (vleze se tam povinná výbava a nezapočítávají se do objemu kufru).
"Svého španělského soka záslužně kopíroval i v dalších prostorových disciplínách..."
Francúzi asi majú v službách nejakého kúzelníka, či cestovateľa časom...mrkli o pár rokov dopredu, okopírovali priestorové riešenia tohto Seatu, a šup nazad do minulosti, aby to implementovali do práve sa rodiaceho nového Meganu...
A že prečo sú Renaulty také dobré... Megane je skrátka nadčasové auto.
>:-[]
Souhlasím, pokud Renaultovský model po šesti letech od představení stále drží s nejnovějším španělským modelem nižší střední třídy krok a v některých ohledech je i lepší, pak to od začátku nejspíše nebyl zase tak špatným vozem... :-)
2) No nemyslím si, hodně lidí volí 1,5 dCi, ty příplatky za naftový motor nejsou tak velké... a do doby než přišly 1,2 TCe byly 1,6 16V prostě chcíplé proti 1,5 dCi a 1,4 TCe zase trošku nenasytné.
5) docela šikovná je přepážka v Meganu, která se udělá pomocí zarážek v zadní části z krytu oněch schránek. Tam se tak parádně uchycuje menší nákupy... toto jsem se nikde nedočetl a přitom tak výborná věc,
1.) MIII kombíj jazdí pekne aj s 1.5dci 110k čo sa nafty týka ... Asi preto. ale potom prečo brali 1.6dci.
3.) ostrekovače sú naprd. to je pravda ale nejak zásadne nie.
4.) MIII po facelifte nemá štandardne sklopné sedadlo spolujazdca.
5.) Kombík na priečnych nerovnostiach ODSKAKUJE (zadok). Taktiež by som kľudne bral tie 17tky jednak sú parádne a dvak sa mi zdá na nich komfort ešte lepší ako na 16tkach. o 15tkach by som ani neuvažoval.
99) dieslové verzie sú pravdepodobne lepšie odhlučnené ako benzínové !
PS: na tých fotkách má MIII tlačítka na každých dverách hmmm
Tiez nechapem, preco nevybrali 1.5dCi, ktore sa k tomu 77kw TDI viac priblizuje vykonom aj cenou.
Naviac zamerne zvolit silnejsi a drahsi motor a potom dat o 15% horsie hodnotenie za 1.6% horsiu spotrebu je cisto ucelove.
Osobne by som si podla dizajnu vybral Seat, ale to nic nemeni na tom, ze bud dat do testu 1.5dCi alebo za rozdiel v spotrebe v statistickej odchylke dat presne tolko bodov, ako dostal TDI a potom by musel vyhrat Renault vo vyslednych znamkach Sveta Motoru 1,41 vs 1,47.
Motor 1,5 dCi je výkonově podobnější, v testu šlo o srovnání objemově stejných jednotek, navíc jsou cenově prakticky totožné. Jednapětka je cenově zase jinde, ve srovnatelné výbavě vychází o 35-45 tisíc levněji...
Hodnocení testu se musí přizpůsobit podle toho, jakého výsledku je třeba dosáhnout... >:-[]
Ohladom tej ceny:, citujem z SM: "A svete, div se, s cenou 433 00Kc je spanelsky novacek o jedenact tisic levnejsi nez tradicne slevove velmi disponovany Renault Megane."
No jiste, ked vyberu najsilnejsi motor Meganu a postavia ho proti druhemu naslabsiemu od Seatu.
Máš pravdu, není překvapením, že ceny Renault jsou stále jinde než u vozů například koncernu. To, že francouz dokáže za stejné peníze nabídnout více muziky je jeho zjevnou výhodou ;-)
5) Že by odskakoval, to bych neřekl, spíše vzadu bouchá, ale podobně jako Oktavia aspol.. 17tky jsou už za hranicí komfotu, běžná verze meganu 16", to uvádíš špatně, jel jsi v něm vůbec? 17" by se daly uvažovat u GT verze, kde jsou ale jiné (lepší) tlumiče
99) To bych neřekl.
Mám ho už nejaký ten rok(5.) :-) Mám 16tky (na 1,6 110k), a jazdil som teraz na 17" rovnaké trasy krátko po sebe (1.5dci). Na 17tkach identický komfort aj na rozbitých cestách čo furt jazdim.
Ten zadok na mojej obľúbenej priečnej nerovnosti odskočí či chceš alebo nie. Nie je to nič hrozne ale je to tam.
99) Ale jo. Minimálne dci má čelné sklo s akustickou úpravou. Ktovie čo bude medzi kabínou, raz ich rozoberiem :-)
PS: Kuk na tie fotky, odkedy má megane tlačítka na každých dverách? Po poslednom facelifte?
Já sám zvažuju po dojetí letních nahodit 17" na léto, rád bych někde koupil ta kola, co jsou na testovaném autě nahoře. Obávám se ale cenovky... 8-s Nicméně Meganu neskutečně sluší. Tvé tvrzení mě těší, já jel na 17" GT, to si pamatuju velmi dobře a ten měl dostatek komfortu, ale má zase jinak laděný podvozek. Všichni, co píšou, doporučují zůstat u 16"... i z jiných důvodů, např. trvanlivosti podvozkových dílů.
Odskakování jsem nepozoroval, spíše díky 1,6 dCi větší nedotáčivost než jsem byl u předešlého auta zvyklý a taky menší přilnavost továrních Micheline Energy saver... ale zase jsou tak tichounké...
Tak to sklyším prvně. Já jel i 1,616V a do těch 110 km/h mi přišel stejně hlučný jako naftové motory, pak už díky otáčkám vedly diesely.
Na ty fotky jsem koukal, taky na to zírám. Tlačítka na klice Megane pokud vím nikdy neměl, od toho jsou tam ty černé čtverce se senzory. Ty mám i já, přesto že nemám hands free kartu... možná předělali systém aby byl blbu(novináři)vzdornější. Jen teda pokud dobře vidím, tak ty černé čtverce pod klikami zůstaly, asi by se musely měnit lisy na dveře...
Nie je dôvod sa obávať 17 (okrem ceny pneumatík samozrejme). je tam rozdiel 1cm cca vo výške plášťa, a šírka pneumatiky je identická so 16tkou. Ten dizaj je na tom 1.5dci tie sa podarili fakt.
To sklo som zistil, keď som menil čelné sklo.
Tlačítko na kľučkách šoféra bolo aj doteraz (s kartou handsfree), len nebolo na všetkých dverách. V tej poslednej verzii, sa už cez to tlačítko nedajú zatvoriť okná tak ako v mojej (resp. je tam nejaká chyba). Tak neviem či nejak s týmto faceliftom niečo menili, je to možné, že šetrili a už tam nie sú senzory pod kľučkami ale musíš stláčať tlačítka (tak ako pri nissane) ... Tak to by bol veľký krok späť. :no:
prepacte ale spotrebu 6.1 na megane 1.6dci nemam ani ked jazdim 160. Keby to bol novy motor, nezabehnuty tak uverim tak o liter menej. Tolko nezralo ani nove auto, so studenymi startami, na zimnych gumach. Bud neviete s dieslom jazdit, co je normalne, lebo mnoho ludi nevie jazdit s dieslom alebo ste tam proste 1-1,5 pridali. Mne pri 56.000km zerie na zimnych pneu cca 4,2l, z toho je 40 percent dialnica, 20 percent vieden a bratislava. Coskoro prezujem na letne, tak uvidim kolko bude realny dojazd potom. Spotreba pocitana dotankovanim do plna, nie podla palubneho pocitaca, ten ukazuje o 0.3-0.5 menej. S autom som po roku a pol spokojny, chcelo by to len dlhsiu 6ku, tocit cca 2450 ot pri 130ke je na dnesnu dobu trochu moc.
Tak potom sa tes, lebo mas uplne absolutne rekordne auto a mozno nikto nevie jazdit s dizlom >:-[]:yes:
[odkaz]
Ze to je usporny motor o tom nepochybujem :yes: A ta koncernova 1,6 105koni, to je hanbaaaaaa, nechapem, preco neurobia poriadny 120konovy motorcek ako francuzy, korejci, taliani, japonci... Ale to by najprv ludia museli rozmyslat a prestat kupovat taky "konzernovy motor"
Mas pravdu, chcel som sa dat na spritmonitor ale prisla zima, ked budu letne gumy tak ma tam najdes a budem prvy. Problemom spritmonitoru je ze 1.6dci je tam par, je to dost drahy motor, vacsinou dci130 je stara 1.9 a tie 1.6dci maju malo najazdene. Nemeckych aut je tam 100x viac, tak aj spotreby su lepsie.
Já do toho moc nechci kecat, ale na tom Spritmonitoru má s tím 1.6 dCi nejvíc najeto tak 20 000,- km. Většinou jsou však nájezdy mnohem nižší. Vidím to tak, že si někdo koupí auto a asi tak prvních 3000 km to řeší a pak se na to vykašle.
Přidávám se, já teda mám po 13500 km 5,28 l/100 km, cca 60% dálnice ve 4 lidech, něco okresky a pravda, města minimálně. Na 6l/100km se dostat... nechápu...
Pozri, ja mám Kangoo 1,5 DCi, 80% okreska sám alebo vo dvoch ľudoch, víkendy mesto obvykle s celou rodinou a niekedy aj narvatým kufrom. Momentálna priemerka 5,8. Na 6-6,5 litra sa dostanem, keď ponáhľam a viac na to dupem. Preto tú novinársku spotrebu s Meganom tiež nejak neviem pochopiť. Nebude to tým, že ho zámerne preháňajú, aby niečo ruplo a konkurencia mala navrch? >:D
Čo nechápeš? jazdíš dialnice a okresky bez mesta, priemernú rýchlosť máš 60km/hod. a máš spotrebu 5,3L , pridaj do toho viac mesta hneď si nad 6... Ked aj pozrieš diskusiu na renault fore k tomu motoru tiež tam nie sú zázračné spotreby, pokiaľ človek nemá ideálne trasy...
Jenže dálnice jezdím ve čtyřech lidech s plným kufrem, i když jsem jeden cyklus dělal popojížděčky, na 6 jsem se nedostal. Naopak mám pocit, že město až tolik spotřebu nezvedá. Ani průjez centrem Vídně mě přes 5,3 nedostal.
Na renault foru tam jsou jen ti, co mají ten motor v GS, ti jezdí něco pod šest, Megane je nižší, má tedy menší odpor vzduchu a je i o poznání lehčí.
Navíc na autofóra chodí většinou ti, kteří řeší nějaký problém. A pokud si dobře pamatuju, tak na Renault fóru je i někdo, kdo řeší spotřebu 1.6 dCi, protože je vyšší než udávaná.
Začněme pěkně od začátku - máme tu horkou novinku koncernu postavenou na MBQ oproti zasloužilému francouzovi, který kroutí už ŠESTÝ rok a jen se udržuje stále ve formě...
Dojem:
Ryze subjektivní, podle mě obecně vzato remíza. Mégane i přes své stáří nijak nestrádá a Leonu to opravdu sekne :yes:
Prostor a pohodlí:
Remíza
Motory a zpřevodování:
Jasné vítězství Renaultu
Jízda:
Remíza (komfort dokonce mírně lepší Mégane, tolikrát kritizovaný! ...)
Cena:
Remíza
Výsledek?
Koncernová novinka sotva dosahuje parametrů šest let starého francouze a ničím, doslova ničím jej neporáží. A pak následuje to logické vyústění celého testu, že "Vítězství bere Seat Leon ST. Tak nějak podle očekávání." >:D >:D >:D >:D >:D
Opravdu dávám 1000% za pobavení, tohle zkrátka nemělo chybu :yes::yes:
Jen dodám, že osobně bych vybral nejspíš Leon ST, protože je to pro mě zkrátka "láska na první pohled" a ani slušivý Mégane Grandtour, který za stejnou cenu nabízí o řád lepší motor, by mě zřejmě nezviklal. Mimochodem téměř 2 vteřiny 60-100 kmh na 4rs, to je opravdu drtící :-!
to tu nehovořím o tom, že celých 6 let koncern ve srovnáních u nás porážel Mégane. A teď přijdou s horkou novinkou, která se sotva vyrovná? Něco tu zkrátka nesedí >:D >:D >:-[]
Výbava u meganu lepší, motor výborný, ale jelikož je silnější než TDI tak je to asi špatně. Výkon nemusím používat furt, ale když je třeba tak je lepší mít zásobu a ne jezdit na krev. Zvlášt při předjíždění je to jasné + pro megane. Do meganu si mužu dát navigaci, má litá kola dle tabulky výbavy. Prostoru na zadních sedačká má víc, ale seat je lepší. U testů kde je koncern a něco nekoncernovýho by stačila jedna věta, a myslim že ví každej jaká by to dle redakce byla.
Mégane neomezuje pravou nohu řidiče jako koncernwágeny.
Leon má výrazný středový tunel mezi zadními sedadly na rozdíl od Mégane.
Tvarování středového tunelu u řadicí páky Leonu není zrovna ideální a poněkud "překáží" pojistce u ručky.
Leon ST má naprosto debilně umístěný zapalovač/zásuvku mezi předními sedadly.
Mégane má mnohem lépe vyřešenou loketní opěrku, která opravdu plní účel aniž by překážela.
Mégane má mnohem lépe řešené odkládací kapsy ve dveřích (tu PETku u Leonu ST tam opravdu dostali silou vůle >:D ).
Mégane nemá celoplastové výplně dveří.
Jak se zamýšlím nad provedením detailů, pomalu se začínám přiklánět na stranu Mégane. Srdce tíhne k Leonu ST, ale argumenty hovoří čím dál jasněji Mégane Grandtour :-!
Tady ti jako majitel musím oponovat, PETku do dveří (1,5l) jde narvat jen od některých minerálek, tuším Hanácká kyselka jde, ale Mattonka vůbec. Litrovky bez potíží.
Ale o to nejde, Mégane nemá tu kapsu zrovna dobře vymyšlenou - místo jako v Octavii 2 tam na PETku není. Ale šlo o to porovnání s Leonem... Vybírat v tescu lahev, kterou by byli schopni narvat do dveří Leonu zřejmě nebyl žádný med >:-[]
Přiznám se, že je to to poslední co jsem v autě řešil. V mém autě se jezdí, při jízdě kouká z okna či vypráví veselé historky či rozvíjí společenská diskuze.
V mém autě se nejí, nepije (až na vyjímky, minule měl kamarád narozeniny, tak jsem mu dovolil počastovat ostatní -mimo řidiče - pětiletým kubánským rumem z hrdla do hrdla >:-[] ) a NEPALCUJE SKLA! >:D Ano, jsem tak trochu fetišista >:D
Je zbytočné riešiť tak veľkú PET-fľašu. Je priveľká a nepohodlná, a ani na dlhšej trase nevypiješ všetko. Litrovka je do auta oveľa vhodnejšia, resp. mne sa veľmi páčia fľaše 0,75 litra, do ktorých začali niektoré nealká plniť. Viac ocením priestor, kde sa dá hodiť mobil, kľúče alebo peňaženka bez toho, aby lákali zraky okolia.
... ten Leon zvítězil :-):-)
Pokud bych měl srovnávat tyto konkrétní vozy, neměl by zvítězit, měl bych-li brát auta jako celek a s jinými srovnatelnějšími motory, určitě Leon právém lepším autem je. Pojďme ale postupně.
Exteriér ať každý ohodnotí sám. Z mého pohledu je Leon ST, obzvlášť v té šedé v reklamě a s LED světly krasavec No1. Megane rozhodně krásný je, facelift mu prospěl, ale roky jsou roky.
Milým překvapením pro mne je prostornost, tam jsem čekal lepší výsledem Leonu. Celkově interiéry z mého srovnání dávají vedoucí pozici Leonu. Ano, Megane neutlačuje koleno řidiče, má velmi kvalitní materiál palubní desky, výbornou ergonomii (ptejte se uživatelů, ne testerů, uživatelé jsou s tempomatem spokojeni, najeli na něm desetitsíce až statisíce, redaktor má auto k testu jen s jednou nádrží), ael roky jsou znát. Obzvlášť pal. poč. a rádia jsou v Seatu lepší obzvlášť příplatková. Ale opět, není to tak velký skok. Souhlasím s redaktorem že ty barevné obdélničky kolem tachometru by nemusely být, ale nevadí, výbornou čitelnost rychloměru neomezují.
Motor... a zde Megane deklasuje Leon absolutně. Tvrzení, že ho má Megane moc je nesmysl. Proč by byly tak oblíbené Octavie 2,0 TDi jako rodinný sen pro Čecha? Rodinný kombík musí mít dostatek výkonu, mě osobně už 1,6 dCi příjde slabá, prostě výkonu není nikdy dost. Ano, postačující je i 1,5 dCi, ale kritizovat za vyšší výkon? To může jen Vaverka nebo Svět motorů.
1,6 TDI jsem nejel v Leonu, ale v Octavii III liftback a ve stejném táhlém stoupání 1,6 dCi ujede TDI s rozdílem 20-30 km/h, 1,6 TDI je pro takové auto tak sotva dostačující. Vůbec si nedokážu představit ještě slabší 66 kW, to aby se při trochu plnějším naložení bál předjíždět Fabii HTP.
Uváděná spotřeba u obou je z říše pirátů silnic. 6l/100km? Panečku... já se nejvýše dostal na 5,5, ani Grossglockner mě nedostal přes 6... a totéž platí pro 1,6 TDI...
Rozumný řidič bude jezdit s 1,6 dCi kolem 5,1-5,2, s TDI se troufám tvrdit i o 2-3 deci níže, přecejen něčím je těch 25 koní třeba živit.
Ještě k té turbodíře Meganu... Problém to není, pedál plynu není nutné mít pořád na podlaze a divit se velkému výkonu a podle mě je podtáčení pod 1400 ot. i pro naftový motor nevhodné, pokud nechci nutně měnit brzo dvouhmotý setrvačník. I s jinými nafťáky pod 1400 ot. prostě nejezdím.
Zvláštním překvapením je jízda... takže Megane na 17" kolech je na tom jízdě stejně pohodlný jako Leon na 16"? :-O Tak to je parádní výsledek pro Megana. Pro ty, kterým nejde o vzhled těchto krásných 17" kol doporučuji zůstat u 16" u obou aut, na vlečku je to ideální velikost kol.
No, postavit prot 1,6 dCi 2,0 TDI, vyhrál by Leon zaslouženě, takto dá hodně práce obhájit vítězství Leonu.
PS: Ad šrouby podlážky v Meganu. To nejsou žádné šrouby, ani typický závot tam není. Naopak to peně chytí podlážku a ani při těžších předmětech šoupaných po podlaze se ani nehne.
A v čem je tedy tenhle konkrétní Leon lepší?
Prostornost? Ne.
Použité materiály? Ne.
Komfort? Ne.
Tak v čem ten Leon ST převyšuje Mégane Grandtour? Jasně, je to v testu 8-s Tak cituj >:-[]
Mě by to taky zajímalo v čem je ten Leon lepší, podle mě jsou spíše srovnatelní. Leon dokáže zaujmout až možnostmi např. dvoulitru, DSG (Megane má teda taky EDC), LED světly a bohužel i Xenony (ani jedno bohužel teď megane v nabídce nemá :no: ) 4x4, ale v těhle konfiguracích je to přecejen spíše plichta.
Aha, a které vlastnosti zbývají, když v dynamice je na tom Mégane lépe (a to výrazně), ve spotřebě či agilitě srovnatelně?
Je vidět, že nemáš co citovat, viď >:D >:D Vyjmenuj mi disciplíny, ve kterých tedy Leon převyšuje Mégane, když se ti tak nelíbí, že já něco vypichuji. Máš prostor přesvědčit mě, že nemám pravdu :-!
v rámci cenového srovnání SM vyšly nastejno. 3% rozdílu nehraje roli, protože tohle je už cenový rozdíl, který je v rovině vyjednané slevy u konkrétního prodejce (a o tom, jestli si víc vyjednáš u Renaultu nebo Seatu se nemá smysl bavit, to je dáno až konkrétní nabídkou).
No reálně si myslím, že se dá nyní podstatně lépe vyjednávat u Renaultu, přecejen výběhový model oproti novince od Seatu.
Před faceliftem se daly u Renaultu dělat v podstatě kouzelné ceny skladovek... teď už je to jen v rámci třeba 30t
Ale já se o výsledku vůbec nebavím. Já se tě ptám, ve kterých disciplínách tedy je testovaný Leon ST lepší než Mégane? Je to přeci prosté, ty to přeci vidíš napsané i v testu, tak to uveď. Nebo to nedokážeš?
Co je na tom k vyvracení? Vždyť je to v testu dost polopatě.
Přístrojový štít
Ovládací prvky
Dílenské zpracování
Brzdy
Přední sedačky
Kufr a skládání zadních sedaček
Plynulost zátahu, žádná turbodíra
Ovladatelnost
Spotřeba
Dílenské zpracování? Kde to v testu píšou?
Přední sedačky byly v Leonu příplatkové sportovní... (ale OK, řekl jsem bavme se o testovaných vozech).
Kufr? Rozhodně ne, snad jen sklápění je v Leonu vyřešeno lépe.
Spotřeba? Ta 0,1l ? To jsi jen tak zkusil, že?
Ovladatelnost rozhodně ne (viz "Úplně stejně se však „daří“ i seatu"). Pouze obratnost na úkor rozvoru.
Uvádíš však jen a jen pár jednotlivostí, a ještě k tomu neúplně nebo nepřesně.
A já zas věděl, že se toho chytneš jak slepý vodicí čáry >:-[];-) Jistě sis všiml, že zdaleka nevyvracím vše. Vyvracím jen to, co v testu nezaznělo nebo není pravdivé. Ale to se ti samozřejmě do krámu nehodí.
No někdo chce vidět, a někdo zkrátka nechce ;-)
Uvádím jenom ty jednotlivosti, které jsi chtěl vědět, tedy v čem převyšuje Leon Megane v testu. Já jsem to jen vypsal ze SM, tady to máš podrobně
Dílenské zpracování Strana 19, Leon 1,25 bodu vs Megane 1,5 bodu
Kufr a variabilita, strana 21, Megane o 100 litrů menší objem, kapacitou patří Leon ST k nejlepším ve třídě, strana 21 V Megane jsme sedadla sklápěli podle přežité šablony, kdy jsme pro rovnou plochu museli odklopit i sedáky zadních sedadel. Strana 21 délka zavazadelníku (nesklopené sedačky) Leon 101 cm, Megane 94 cm, délka zavazadelníku (sklopené sedačky) Leon 175 cm, Megane 164 cm. Strana 23 Zavazadelník a variabilita Leon 1,00 bodu vs Megane 2.00 bodu
Spotřeba Strana 23 Megane 2,00 bodu vs Leon 1,75 bodu
Ovladatelnost Leon Strana 23 ....Jistě, kvůli delšímu rozvoru se Renault mezi kuželkami pohybuje s menší obratností, od Leonu ST je však přesně čtvrt známky daleko......Leon 1,75 bodu vs Megane 2,00 bodu
Já bych zase v tom Leonu rád při té variabilitě zavazadelníku rád viděl jak převezu například 1 nákupní tašku třeba z Ikei tak, aby mi nelítala po kufru. Ne všechno drří uchy na háčku. V Meganu to jde, pokud si redaktor přečte návod nebo používá mozek. Nebo naopak bych rád viděl, jak třeba v Leonu převezu dlouhé předměty, kdy i těch 175 cm je málo, například 2,5-3m, opět, v Meganu to jde hravě,
Kvalita zpracování je pro mne taky dost popíratelná, protože oproti Golfu má Leon méně polstrovaných poliček, některé vypadají hodně lacině.
Tak napiš redaktorovi. Převážení tašek z Ikea ani 3m předmětů podle toho co je napsané v textu netestovali, nebo o tom alespoň nic nepsali. Jen jsem napsal to co chtěl slyšet roHypnol (omlouvám se, že neuvádím celé jméno, máte tady nějaké praštěné nicky dlouhé jak Lovosice). A sice v čem byl v testu Leon lepší.
Ok díky, já vycházím z toho, co je zde. Takhle si představuji věcnou debatu :yes:
Mimochodem spotřeba a její srovnání je mírně mimo, protože se porovnává DSG vs. manuál a DSG minimálně papírově bere o nějakou tu desetinu méně a tady se bavíme o rozdílu 1 desetiny...
Ale jinak ano, beru že v těchto jednotlivostech je Leon dle SM lepší. Je fajn, že někdo dokáže tohle napsat, když jelito ne ;-)
To, čemu ty dáváš subjektivně přednost je ale něco zcela jiného. Já osobně bych zřejmě též volil ST, ale přesto nemám žádný problém uznat, že není žádná disciplína, ve které by Leon převýšil Mégane a že dokonce Mégane hraje zcela jinou ligu, ligu 2.0 TDI :-!
Psal jsi, že je napsané v testu, v čem je Leon lepší. A já v testu nic nenacházím, v žádné disciplíně Leon lepší nebyl.
Já osobně bych teda v této dvojici do Leona nešel, prostě pro mne je 1,6 TDI slabá za ty peníze, to už bych třeba zvažoval Ceeda s CRDi. Mrkni na ten známý srovnávací test na auto.sme.sk, jak tam 1,6 TDI 77 kW dostalo od všech na zadek a to byl ten motor v krátkém Leonu, ne v rodinném kombíku. Já jej jel v Octavii a ee. Jiná situace by byla třeba při kupování benzínu, tam bych si už Leona hodně považoval.
1.6 TDI dává vcelku dostatečnou dynamiku. Problém je v tom, že 1.6 dCi zde za stejnou cenu nabízí neporovnatelně lepší dynamiku. Motorově není co řešit, tam je jasno, především v dieselu.
Už to napsal i dal, 1,6 TDI toho moc ve třídě neporazí, v podstatě nic. Mrkni na auto.sme.sk, tam jej v podstatě všichni deklasovali. 1,6 CRDi - 81-94 kW, 1,6 CDTi 96 kW, 1,6 HDI 82kW, 1,5 dCi 81 kW, 1,6 dCi 96 kW, 1,6 od Hondy 88 kW atd... a v tom testu je to pěkně uděláno...
Je to o tom pohledu. Koncern zrušil nějaké 1.4 TDI a začal montovat podladěné 1.6ky (obecně, nevím jak v této třídě).
Že ten motor nestíhá našponované stejněobjemné konkurenci, je na snadě. On ani nemá. Ale to se potom diskuze opět stočí na téma cena a mnohým už je opět jasno. ;-)
Nedá se na to dívat jednoduše. Koncern tady nikdy nebude nejlevnější, bo nemusí, a zatím se nepřizpůsobuje konkurenci, myslím objemem, když tu má i jiné motory, které jsou ladit výše.
Já na to ale koukám nyní pohledem zákazníka a ne pohledem koncernu.
Přístup koncernu do určité míry chápu, ale tvé vysvětlení zase vyvrací to, že už 1,6 TDI začal nabízet v Audi i ve výkonnější verzi, tuším 81 kW? Nechce se mi to hledat... Přecejen konkurence tlačí.
No, proto se na to já ani nijak nedívám. Jde to mimo mne.
Mohu jen říct, jsem tomu rád. ;-)
Audi je Audi, jejich prémie musí nabídnout i něco víc. Asi nikdo nepochybuje, že ten motor jde naladit i podstatně výše. Jiné turbo, vřiky, klika, sání... Jenže poté jsme zase u ceny, jestli to má smysl, když je tu dvoulitr... Mají jinou filozofii, ne každému se může líbit.
To asi záleží na preferencích, ale pokud ve všech kategoriích Megane prohrál o chloupek, tak v kategorii motor vyhrál o třídu, což tedy pro mne je motor docela stěžejní. Ale jak píšu výše, stačilo by mít Megane 1,5 dCi nebo naopak Leona 2,0 TDI a bly by i pro mne vítěz jasný.
Já jezdit tak do těch 15t km, silně u mě boduje dvojice Golf/Leon 1,4 TSI, ale v naftových motorech se to díky vysokým příplatkům za diesel u koncernu hodně smazává.
Ještě zajímavá je 1,7 CDTi 96 kW od Opelu, jenže ta je hlučnější a s ještě větší turbodírou než má Megane, plus váha Astry je docela výrazná, zase má Astra schopný podvozek. No a já počítám spíše s cenami, které mi byly nabízeny a ty nedosáhnou všichni a Opel je k mé profesi docela štědrý.
Moc setrváváš v zajetých kolejích. Já Astru několikráte zkoušel, pravda, je těžkopádnější, ale i na 17" a s vlečkou (ano, není to úplně obyčejná vlečka) jezdí hezky komfortně.
Takže v podstatě nemáš přehled, ale to až tak u tebe není překvapení.
Ale i u mne teď bude přehled klesat, nevybírám a raději nezkouším, ať nemusím litovat... úplně se bojím jít vyzkoušet novou 308 v kombíku... >:D
Ten motor + jeho zpřevodování je tak špatný, že ani jeden z kompaktů koncernu na Megane a nejen na něj nemá. Momentálně se jedná o nejhorší možnou koncernovou motorizaci vzhledem ke konkurenci.
S kterýmkoliv jiným motorem se karta obrací.
Zajímavé - pokud mi na Meganu něco zásadně vadilo, tak to bylo právě nepříjemné utlačování pravého kolene :-) Přitom jsem docela průměrné postavy, jen rád za volantem sedím "správně" (což je o něco blíže volantu a o něco příměji, než je zvyklá většina populace). Nová generace toto určitě spraví, protože do menšího Clia nebo Capturu se vejdu v pohodě.
Tak pravda, že v laguně, co jsem měl před ním, bylo místa na koleno ještě o dost více, ale to bylo zase o třídu větší a širší auto, ale na tuto třídu mi to příjde ještě v pohodě a zatím jsem teda na problém s prostorem pro koleno neměl. Ale ano, šlo by to ještě úžeji.
Prečo ma mégane v mínusoch "Mezery v ergonomii" ?
Je to kvôli tempomatu, ktorý si normálny úžívateľ raz aktivuje prepínačom a potom ho ovláda tlačidlami na volante, pričom ho nikdy nedeaktivuje? Ďakujem za odpoveď
I kdyby sis ho pokaždé aktivoval, tak ten ovladač je hned vedle toho, kde se ovládá navigace, čili tam kde jej má třeba i Audi, čili tam, kde máš na loketní opěrce položenou ruku. Pro mne naprosto nepochopitelná kritika, která přetrvává z doby, kdy ten přepínač byl třeba u Laguny II za volantem a šel hůře vidět... ale zase byl tam, kde má koncern ovládání světel a to taky nikdo nekritizuje.
Je to prostě neprofesionalita a dovolím si říct - debilita.
V čem je 1.6 TDI nepovedený? Vždyť ho v testu chválí za plynulý zátah a hodnotí jej jako uživatelsky příjemnější. 1.9 TDI trpěl turbodírou podobně jako zde popisují u 1,6 dCI a třepal se na volnoběh ještě více než zde popisované vibrace 1,6dCI. Tak v čem je 1.9TDI tak skvělý?
Jestli se někdo třepe na volnoběh a je hlučný, tak je to v porovnání s 1.6 dCi právě 1.6 TDI. A ten 1.6 dCi má i v té turbodíře větší výkon než 1.6 TDI. Jen u 1.6 TDI už další výkon nepřijde.1.6 dCi má prostě jiný charakter než 1.6 TDI a je s ním třeba trochu jinak jezdit a víc ho vytáčet. S benzínem taky nejezdíš na 1200 otáček.
V testu se ale popisuje jako třepající se motor na volnoběh právě dCI ......na volnoběh se ale uvnitř projevuje vibracemi... a stejně tak je zde popisována jasná turbodíra dCI do 2000 ot. Vždycky je to buď o větším turbu, tím pádem větší turbodíře, resp. kopanci, který nastane když turbo zabere a také vyšším výkonu a nebo o menším turbu, tím pádem menší turbodíře a také nižším výkonu, pohodlí a plynulost a velký výkon jdou u turbomotorů proti sobě. Ano s motory, které mají dole turbodíru je potřeba jezdit jinak, prostě je vytáčet a turbodíru tak "přeskakovat" o tom není sporu.
1,6 tdi síce zrejme má menej Nm v týchto otáčkach, na druhej strane výkon narastá plynulejšie ako u 1,6 dci. Turbodiera je daňou za väčšie turbo a zároveň väčší výkon vo vyšších otáčkach.
Ať je to jak chce, ve všech otáčkách má 1,6 dCi více výkonu a točivého momentu k mání. Ano, má méně plynulý náběh výkonu, ale nikdo nenutí jezdit s plynem na podlaze a pořád čerpat max. točivý moment. Občas mám pocit, jako by se dalo jezdit jen tak. Ony ty Nm jsou k dispozici, nemusíš je v těch otáčkách nutně užít. Horší je to v TDI, když je budeš potřebovat a nebudou tam.
Přesně naopak, jde okamžitě od nejnižších otáček za plynem, ideální městský a příměstský motor, přesně tak jak je to popsané testu. 77kW samozřejmě není na nějaké dálniční lety s naloženým autem. Pokud má někdo takové požadavky, tak si asi nepořídí Leon se základní naftou, ale verzi 110 nebo 135kW.
Zrychlení 11 sec u 77kW motoru není nijak podměrečné. A jak jsem psal, je to dolní konec motorizací Leonu pro městské použití, dálniční letec má vždy možnost zvolit motor, který je výkonově odpovídající.
V čem hůře? Pokud se bavíme o plynulosti a minimálním turbo-lagu, tak je na tom 1.6 dCI hůře než 1.6 TDI, pokud se bavíme o maximálním výkonu, tak je 1.6 TDI nejslabší. Ovšem jak je vidět třeba z umístění v EOTY, tak přes nízký výkon je to nejlépe umístěný naftový motor této kategorie. A komu nevyhovuje výkon 77kW tak si holt pořídí vyšší výkon.
[odkaz]
BMW nevyhrává řadu kategorií EOTY právě v naftě?
Mazda neboduje v EOTY se svým Skyactiv dieselem?
Mercedes s 220 CDI a Ford nebo PSA s 2,2 dieselem? 8-s
Já zapomněl, že výkon je u motoru vedlejší. když jsi u té plynulosti nástupu výkonu... Máme tady asi 200ot někde mezi 1300-1500ot, kdy mají oba motory stejný točivý moment, výše už dCi deklasuje TDI rozdílem třídy... kde má to TDI tak použitelný rozsah otáček jako dCi? Opačným směrem TDI umírá daleko dříve.
Ano, pro toho kdo si vybere motor 77kW je výkon vedlejší a je pro něj důležitější, že může bez problému jezdit mimo dálnice někde kolem 1200-2000 otáček bez potřeby vytáčet motor. A skutečnost, že mu v horním spektru otáček nějaký motor silnější o 20kW ujede, jej nechá zcela v klidu. Snad nečekáš, že skoro základní motorizace v Leonu má stíhat nejvýkonnější diesel v Megane, to by asi bylo trochu divné. Pokud mu to bude vadit, tak si asi nevybere 66, 77 nebo 81 kW motor, ale sáhne po 110 nebo 135kW a pak dCI deklasuje rozdílem dvou tříd. Nevím co je na tom složitého. Samozřejmě, že u TDI platí totéž, 135kW v 2.0 TDI není zdaleka tak kultivované jako třeba 110kW varianta. Prostě vyhoněný výkon velkým turbem se vždy pozná na větším turbolagu a větší razanci ve vysokých otáčkách, to platí pro malý motor jako pro velký, pro VW jako pro Renault.
Aktuální 1,6 TDI (a je celkem jedno jestli 66, nebo 77kW) na aktuální 1,6 dCi prostě nemá, to je neokecatelný fakt.
Druhá věc je, jestli SM motoricky skutečně srovnává srovnatelné, jen proto, že obě motorizace mají shodný objem. Megane má v nabídce tři výkonové stupně dieselových motorizací, pro dva slabší (70/81kW) používá objem 1,5 a pro vrcholnou dieselovou motorizaci objem 1,6 (96kW).
Leon má také tři výkonové stupně, ovšem s tím rozdílem, že pro dva slabší (66/77kW) má objem 1,6 a pro vrcholnou 2,0 (110kW).
Vezmu-li ke srovnání vrcholnou dieselovou motorizaci Megana měl bych ji logicky porovnávat s vrcholnou dieselovou motorizací Leonu. Pokud bych chtěl koncern ukončit používání objemu 2,0 pro TDI s výkonem okolo 100 kW a orientovat se na objem 1,6 a nižší, měla by verze 1.6 TDI, nahrazující 2,0 TDI, určitě podstatně větší výkon, než 77kW, které k doplnění aktuální nabídky ke 2,0 TD/110KW zatím stačí.
Nedávno jsme tuhle otázku řešili myslím v souvislosti s novým dieselem Opelu. Nemají identickou strukturu nabídky. Nejbližší možné porovnání je 77/ 81 kW 1,6 TDI a 81 kW 1,5 dCi. Ve výsledku bude rozhodující cena (pro zákazníka) a VW zrovna diesely nepodbízí (alespoň v cenících).
Tady jsou logicky nejbližší možná srovnání" 66 vs 70kW, 77kW vs 81kW a 110kW vs 96KW.
Jistěže pro zákazníka bude cena velmi důležitá, ale to ještě neznamená, že má hlubší smysl dělat podrobnější srovnávačku hlavně proto, že je společným jmenovatelem výše ceny.
Pak totiž můžeme v principu srovnávat např. MRS s A3 1.2 TFSI vybavenou na úroveń MRS.
To, že u nás obvykle/tradičně stojí produkty koncernu VW víc, než produkty Renaultu (třeba ve Francii to může být naopak), nebo, že je Leon ST novinka, má taky svůj nezanedbatelný vliv na konečnou cenu, ale ani to není důvod k tomu, aby se po stránce motorizace srovnávalo "nesrovnatelné". Konkrétní Leon ST v testu má mnoho zbytečně drahých (a těžkých) příplatků, ale na pořádný/silnější diesel nezbylo.
Okamžite? Od nízkych otáčok ide, ale skutočne ležérne a za patričného zvukového prejavu. Ak chceš svižnejší pohyb, plyn musí ísť po podlahu, ale jedinou zmenou je, že ťa asistent radenia nebuzeruje so šípkou hore tak skoro... 77 kW nie je zas tak málo, na 1.5 dCi mám viac o 1 kilowatt, ale je to podstatne príjemnejší, tichší a živší motor. 70-80 kW v nižšej strednej by mal byť v rámci limitov úplne vpohode.
Základ v Leone je 66 kW, s tým som šiel v Roomsteri a to je teda chcípák aj v prázdnom aute...
Ano, okamžitě a v Leonu je utlumený velmi dobře. Samozřejmě pokud někdo očekává, že 77kW s naloženým vozem bude trhat světové rekordy tak nebude. Jak jsem psal výše, dobrý motor v Leonu pro městkou a příměstskou dopravu. Pro vyšší zátěž a vyšší rychlosti na dálnici jsou určené výkony 110 a 135kW. Zkušenost s Roomsterem je o staré generaci motoru 1.6 TDI, tady je řeč o Leonu, který má novou.
Toto je už otrepané, nejaký nový argument nevymyslíš? Neviem, čo stále máš s tým naloženým autom, kto ho tu spomínal? Kľudne si daj čas do zajtra, možno pre fakt, že 1,6 TDI nie je nijak excelentný motor, vymyslíš nejaký nový dôvod. Prípadne ospravedlnenie. ;-)
Není potřeba vymýšlet argumenty, tvé tvrzení "...nemá silu. Nechce sa mu. Medzi stlačním plynu a reakciou motora prečítaš ruský román. Za studena neskutočne drsný a hlučný....." svědčí jenom o tom, že jsi v Leonu s 1.6 TDI nikdy neseděl ani nejel. :-)
V Leone nie, nejazdím vo všetkom, čo sa objaví v testoch. 1,6 TDI som skúsil v Octavii a ak je tento v Leone nejaká nová verzia, neverím tak diametrálnej odlišnosti akú tu popisuješ.
Tak předně, pokud jezdíš většinou město, o dieselu bych vůbec neuvažoval, pokud tedy nejsi taxikář nebo firemní řidič, což nepředpokládám. Jde o to, že ve srovnání s konkurencí ten motor nenabízí nic navíc proč si ho koupit. Věta že "má vlastně výkonu až moc" je na Zlatý ventilek a vyhazov z redakce, ale to bylo zakončení ve stylu "tonoucí se stébla chytá." Kdyby redaktor napsal něco ve stylu: Motor Leonu je sice slabší, ale výkon podává příjemněji bez znatelné turbodíry, bylo by to sice diskutabilní taky, ale ne tak okaté jak je to v testu. Opravdu jsem se pobavil, aby někdo označil vyšší výkon za nevýhodu, to jsem snad nezažil.
1. Ano, zahraniční taxikáři jsou velmi častí uživatelé takových motorů. Ale i soukromý uživatel, který nejezdí příliš dálnice jistě takový motor využije. A souhlas, je to částečně díky módě dieselů, protože moderní benzín by v této kategorii měl být alternativa.
2. Existuje mnoho zemí, kde je velká daňová výhoda motor o výkonu do 80kW, proto řada výrobců takové jednotky má a nabízí.
3. 96kW jistě je jen průměrný výkon na nižší střední a mluvit o přemotorovanosti je nesmysl, zatížený kombík, který při plném zatížení dosáhne hravě 20 metráků "živé" váhy na dálnici klidně snese daleko víc.
Tak předně mně jako zákazníka vůbec nemusí zajímat, že některé motory jsou daňově zvýhodněné před jinými, do zahraničí si auto jet koupit mohu, ale vycházejme z reality českého trhu, kde taková omezení zatím nejsou a alespoň v dohledné době snad nebudou. Tím souvětím o 20 metrácích chtěl říct básník co?
Osobně myslím, že při konstantní rychlosti na dálnici si 1.6 96kW poradí i s naloženým Grandtourem bez problémů, výkon může chybět spíš na předjíždění na běžných silnicích. S napětím jsem čekal, jestli se u Renaultu v mínusech objeví přebytek výkonu, ale... je to v plusech, haleluja :-)
No tak jsem si přečetl řadu blablabla vyjádření, ale fakt, že 1,9TDI PD jede lépe, než 1,6TDI CR mi nevyvrátil nikdo. Ono to totiž vyvrátit ani nejde. Zatímco 1,9TDI s chutí jásavě zatahuje, 1,6TDI působí ve stejném režimu subjektivně jako zmoklá slepice. Navzdory papírovým hodnotám. Až s tímhle VW něco udělá, bude to trhák!
A to, že nějaký rendlík má silnější 1,6ku mne nechává zcela v klidu. Jak totiž všichni taxikáři vědí, životnost motorů TDI a DCi je v průměru někde kolem 5:1.
BTW: I z té 1,9TDI šlo vytáhnout 200kW pokud majiteli stačila rendlíkovská životnost. :-!
Vítězství Leonu je zřejmé. Je to vůz postavený na nejnovější generaci VW Golf se skvělými jízdními vlastnostmi. Pro Leon mluví i konstrukční stáří: Megane z roku 2009 vs Leon 2013.
Tak to jsi zjevně test příliš nečetl, on ten nejnovější Leon v podstatě ničím Megane nepředčil. A v některých ohledech byl i horší... Už jsem to zde psal, ale Megane na tom není a nebyl tak zle, jak bylo vícekrát prezentováno.
>:D no jasně, jenom kufrem větším o 100 litrů, kombíky si lidé kupují (pro někoho asi překvapivě) hlavně kvůli kufru, takže toto je podstatně větší problém Meganu než o trochu méně místa na zadních sedadlech koncernového Leonu.
Napiš mi tedy rozměry a pak mi řekni, jak je Leon o parník jinde a kde je těch sto litrů prostoru... Píšeš o zřejmém vítězství Leon díky nejnovější konstrukci a pak zde uvedeš jao důkaz větší kufr >:D:yes: Ano, Megane neměl největší kufr ve třídě ani v době uvedení na trh, ovšem jeho velikost je zcela dostačující. Ale pokud jsi litrový honič, pak se ti hluboce omlouvám. Já ti tvrdím, že rozdíl obou kufrů prakticky nemáš šanci poznat. :-!
Btw. dle tebe je jedním z nejlepších vozů poslední doby Logan MCV první generace?
Tahle mánie se stěhováním skříní je u nás na denním pořádku. Možná jsi to nevěděl, ale osobní auta primárně slouží k přepravě osob, nákladní na náklad. Potřebuješ - li náklady, máš samozřejmě taky na výběr. Pak Ti taky doporučuji si obě auta vyzkoušet a nepapouškovat zažitá klišé některých novinářů. Třeba bys pochopil, že ten Mégane není špatný, a to říkám jako člověk, který francouzskou produkci, až na výjimky, nemiluje.
po prečítaní testu hľadám to zrejmé víťazstvo Leonu..jak čítam, tak čítam, vyhral o prsia korejskej atlétky so súperom,ktorý je skoro o generáciu starší :-!
nejde protlačit "retro" škodovku, zkouší se protlačit Seat.
V článku mě nějak nesedí převodovka Leonu vzhledem k ceně. S jakou převodovkou byl Leon vůbec zkoušen? Také mi nesedí cena KIA, kde prodejce dává (viz ceník) ke všem vozům slevu 35t. U Reanaulu opět to samé. V "Testech" by bylo proto dobré uvádět odkazy přímo na stránky, které by údaje v "Testech" potvrzovaly (nebo většinou vyvracely). Je škoda a nerozumné zahrnovat případné kupce nesprávnými údaji, když test, tak objektivní!
Ceny jsou brány z aktuálních ceníků bez různých akčních slev na skladové vozy, úvěrování a podobně. Poté ceny souhlasí. U Leon je brána cena za vůz s manuální převodovkou, aby bylo možno srovnat jej s Meganem. V tomto bych problém neviděl.
K cenám: Bylo by čestné a fér uvést odkaz na ceny udávané výrobcem, zamezilo by to uvádění lží.
K dalšímu: V článku je uvedeno, že testovaný Leon má převodovku automatickou 7st. Uvedené je dtto na několika dalších místech, i třeba jako DSG. Dle mého názoru se jedná o podvod a správně by tedy mělo být uvedeno: převodovka 5M s výrazně slabším motorem než má Megane s převodovkou 6M. To je hodně důležitý údaj ohodnocený cenou přes 100.000,-Kč. Chudáci lidi, kteří tomu naletí a koupí Leona.
Článek v tištěném mediu toto podle mě naprosto nepotřebuje. Ceny vycházejí z aktuálních oficiálních ceníků, které jsou zcela bez problému dohledatelné na webu, tak kde je problém? Navíc reáné nákupní ceny jso zase trochu jinde, záleží samozřejmě na vyjednávacích schopnostech každého zákazníka...
Naprosto nechápu tvé pohoršení nad srovnáním cen, porovnávají se srovnatelné specifikace, tedy ty s manuální převodovkou. Ty znáš člověka, který auto koupil na základě jednoho článku v časopise?
Ve Španělsku má krize větší dopad než u nás, tak VW laskavě uvolil vyrábět Seaty o stupeň vyšší modernizace než Škodovky. Na konkurenci to přesto nestačí. Zanechám uvah o neměřitelných údajích (vzhled, pohodlí,,,), uvádím jen převodovky - v naprosté většině 6, motory - modernější s vyšším kompresním poměrem a vyšším měrným výkonem, podvozky - žádné škodovácké žebřiňáky.
Co to píšeš? Seat je na tom stejně jako Škoda. Leon a Octavia mají stejné motory, převodovky, i tu klikovou nápravu má Leon až do 110 kW, stejně jako Škoda (na rozdíl od VW, kde je do 81 kW). Většina výsad se soustředí na vrcholné modely. Mají přijít nějaké změny, ale chtěl bych vědět, jak jsi přišel na to, cos napsal.
Tak testy SM mne začínají fascinovat čím dál více, z celého testu není vůbec zřejmé, kde vlastně Leon (krom velikosti kufru) vlastně nad Renaultem vyniká, a když k tomu přidáme zdechlou 1.6 TDI která svými parametry absolutně nestíhá stejně objemné konkurenci, tak mi přijde výsledek testu přinejmenším sporný...
Tedy vidím to následovně, koncern opět vyhrál (nikdo ani nic jiného nečekal protože výsledek je stejně předvídatelný jako americké filmy pro náctileté), autor splnil zadání a jede se dál :yes: