Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi vs. Seat Leon ST 1.6 TDI

Seat má s kombi Leon ST konečně praktické a dostupné auto, s nímž může v klidu vzpomínat na původní toledo. Rozjímání nad minulostí by však rád narušil Renault Mégane Grandtour.
Zpět na článek
15. 2. 2014 11:53
15. 2. 2014 12:13
15. 2. 2014 12:14
15. 2. 2014 12:16
15. 2. 2014 12:29
15. 2. 2014 12:34
15. 2. 2014 12:28
15. 2. 2014 12:35
15. 2. 2014 12:48
15. 2. 2014 13:04
15. 2. 2014 16:33
17. 2. 2014 05:18
15. 2. 2014 15:28
15. 2. 2014 15:36
16. 2. 2014 09:59
16. 2. 2014 15:32
20. 2. 2014 10:02
20. 2. 2014 14:14
18. 2. 2014 17:28
1. 5. 2018 04:25
16. 2. 2014 21:17
17. 2. 2014 08:53
17. 2. 2014 13:40
15. 2. 2014 13:03
15. 2. 2014 13:49
15. 2. 2014 13:55
15. 2. 2014 14:00
15. 2. 2014 14:14
15. 2. 2014 15:05
15. 2. 2014 18:25
15. 2. 2014 19:57
16. 2. 2014 09:02
16. 2. 2014 09:37
16. 2. 2014 09:48
16. 2. 2014 18:28
16. 2. 2014 19:07
16. 2. 2014 10:23
16. 2. 2014 17:32
16. 2. 2014 18:46
16. 2. 2014 21:12
15. 2. 2014 18:03
15. 2. 2014 18:57
15. 2. 2014 19:21
17. 2. 2014 09:40
15. 2. 2014 19:26
15. 2. 2014 19:31
15. 2. 2014 19:35
16. 2. 2014 13:58
16. 2. 2014 17:45
16. 2. 2014 18:49
16. 2. 2014 19:44
15. 2. 2014 18:41
16. 2. 2014 08:18
16. 2. 2014 09:20
16. 2. 2014 09:47
16. 2. 2014 11:55
16. 2. 2014 13:11
16. 2. 2014 13:44
16. 2. 2014 14:32
16. 2. 2014 14:46
16. 2. 2014 15:13
16. 2. 2014 22:48
16. 2. 2014 21:05
16. 2. 2014 22:47
16. 2. 2014 16:19
16. 2. 2014 22:43
16. 2. 2014 14:26
16. 2. 2014 14:41
16. 2. 2014 14:53
16. 2. 2014 22:43
17. 2. 2014 08:50
17. 2. 2014 09:35
17. 2. 2014 09:41
17. 2. 2014 10:00
17. 2. 2014 11:49
17. 2. 2014 12:09
18. 2. 2014 16:33
18. 2. 2014 19:10
18. 2. 2014 19:14
16. 2. 2014 22:47
17. 2. 2014 09:48
17. 2. 2014 09:45
17. 2. 2014 10:49
17. 2. 2014 13:04
18. 2. 2014 16:44
18. 2. 2014 16:35
16. 2. 2014 10:02
16. 2. 2014 10:08
16. 2. 2014 17:40
15. 2. 2014 11:53
hmm
Co jsme mohly čekat je to koncern takže to musí samožřejmě vyhrát.
Rozbalit vlákno
22
15. 2. 2014 12:13
Re: hmm
Nebuď paranoidný, radšej povedz prečo by mal ten nechutný Renault vyhrať
Avatar - Adam162
15. 2. 2014 12:14
Re: hmm
niekto chce auto a niekto je natoľko úchylný, že sa ešte aj do práce vozí v pohlavnom orgáne. ;-)
Avatar - grifith
15. 2. 2014 12:16
Re: hmm
a který je auto a který ten orgán?
15. 2. 2014 12:29
Re: hmm
žeby ten leon vypadal úžasne sa nedá povedať to iste aj interiér a orgán ? vy rozmýšľate hlavou alebo niečím iným
Avatar - grifith
15. 2. 2014 12:34
Re: hmm
Klidně se rozepiš, rád se nechám poučit...
15. 2. 2014 12:28
Re: hmm
Doufám, že ti je méně než 15. To by totiž byla reálná šance, že z toho ještě vyrosteš. Adámku.

Ps.: Kluci, samozřejmně obecně nic proti náctiletým, s inteligentním člověkem se dá popovídat vždy, ať je mu patnáct nebo padesát. Jen jde o to, že pokud je Adámkovi padesát, lepší už to nebude. V patnácti je ještě jiskřička naděje ;-)
Avatar - VWrofl
15. 2. 2014 12:35
Re: hmm
Lepší "pohlavním orgánem" jezdit než jím být :-!
Avatar - woody-alien
15. 2. 2014 12:48
Re: hmm
Někdo je natolik soudný, aby se nenechal ovlivnit "vtípky" neználků jako jsi ty. ;-) [odkaz] >:D

PS: No a kdybys náhodou trval na kombi...[odkaz]
15. 2. 2014 13:04
Re: hmm
:yes: Teď jde jen o to, zda to Adámek pochopil.
Avatar - Ozzman
15. 2. 2014 16:33
Re: hmm
No, když nic jinýho na Megana nemůžeš najít než to, že má ve znaku diamant (pro někoho evokující pohlavní orgán), tak to je na tom Renault vlastně hodně dobře >:D
17. 2. 2014 05:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
15. 2. 2014 15:28
Re: hmm
Vysvětli, z jakého důvodu by Leon vyhrát neměl. Díky.
Avatar - GM.rja
15. 2. 2014 15:36
Re: hmm
Motor o galaxii jinde, cena a pro mě naprosto jednoznačně i vzhled ;-)
16. 2. 2014 09:59
Re: hmm
Presne tak. Aj keby mal renault cudliky este mensie a pre mna za mna az taku zlu ergonomiu, ze by boli v kufri, tak stale tato bezvyznamne nevyhoda nevyvazi rozdiel medzi priemernym az podpriemernym tdi a naj motorom na tehu dci.
Ozaj, ked je hladky priebehy vykonu u tdi uzivatelsky prijemnejsi ako brutalny vykon dci(to cumim ako sa ta ospravedlnit slaby vykon), tak to potom bude najprivetivejsi motor hladky diesel 1,9?
Avatar - wakantanka
16. 2. 2014 15:32
Re: hmm
Nefandím koncernu, ale objektívne Megane už má toho za sebou dosť a niektoré nedostatky ani druhý FL proste neodstráni, pričom Leon je o generáciu novšie auto. Proste motor samotný nie je všetko. Ak Renault zoberie z tejto generácie to dobré, vylepší to čo mu je vytýkané a neuletí moc dizajnom, verím že v novej generácii bude lepším.
20. 2. 2014 10:02
Re: hmm
motor nie je vsetko ale je hodne. A taky velky rozdiel v motoroch naozaj nevyvazi par ergonomickych preslapov renaultu. Inac pre mna je ergonomicky preslap nutnost sahat na stredovy panel, ci stred volantu pre zvysenie urovni hlasitosti radia, ci prepnutie stanice. Rovnako ako povazujem za neergonomicke zapinanie svetiel nalavo za volantom. Takze idealne nie je ziadne vozidlo meganom zacinajuc, golfom konciac.
Materialy, bezpecnost, vybava, cena, vsetko velmi male rozdiely, kde naozaj nie je ziadny rozhodovaci argument, ale motor, ktory je o tridu lepsi, to uz argument je.
Alebo potom eqvivalentny motor 1,5 dci 81kw, ale to uz je potom aj cena uplne inde.
Avatar - wakantanka
20. 2. 2014 14:14
Re: hmm
Na druhej strane mnoho z vecí, ktoré si vymenoval je len otázka zvyku a cviku >:D alebo koěko ľudí, toľko chutí >:D prípadne človek si zvykne na všetko >:D Počkajme si na novú generáciu od Renaultu a uvidíme >:D
Avatar - white label
18. 2. 2014 17:28
Re: hmm
Motor! Vrcholná dieselová verze Meganu proti výkonově sotva průměrné motorizaci LeST. Takže ohledně motorizací srovnání téměř nesrovnatelného, což ale u SM zřejmě nepřekvapí.
Avatar - Ronault.
1. 5. 2018 04:25
Re: hmm
Tento argument by platil, kdyby byl Megane dražší, ale není. Jako kupce mám badget a koukám, co za něj dostanu a zde jasně zvítězí Mégane.
Avatar - dal
16. 2. 2014 21:17
Re: hmm
A to ještě dostal Megane šanci, když vybrali jeho nejlepší motor proti nejhoršímu u Leona. Uvidíme s čím přijde nová generace, ta současná je už out.
17. 2. 2014 08:53
Re: hmm
Já mám spíš pocit, že koncern dělá auta na vyhrávání testů (lepší motory, podvozek, výbava) a pak ještě auta, která si normální zákazníci ,s pocitem, že mají nejlepší auto, kupují (1.2 TSI, 1.6 TDI).
Avatar - dal
17. 2. 2014 13:40
Re: hmm
Jsi naivní, nikdo nedělá auta na vyhrávání testů, všichni se snaží udělat v rámci svých možností co nejlepší auto za co nejlepší peníze. Ty znáš někoho kdo si myslí, že má nejlepší auto a koupil 1,2TSi nebo 1,6TDi? Občas z tebe vypadnou pěkné perly!
Ale jinak nic ve zlým, jsou tady ještě daleko horší plácalové.
Avatar - poterienko
15. 2. 2014 12:44
Přemotorovaný??
Jak může být kombík nižší střední třídy s 1.6 96kw naftou přemotorovaný? Kdyby tam bylo něco s alespoň 250HP, ale takto mi to přijde jako blbost. Jak se říká, výkonu není nikdy dost.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - woody-alien
15. 2. 2014 12:55
Re: Přemotorovaný??
:yes: Na výkon se hrozně rychle zvyká, co je první den kouzelné, záhy zevšední. ;-)
15. 2. 2014 22:07
Re: Přemotorovaný??
nebodaj je ti tych 200 koni uz malo? :-)
Avatar - grifith
15. 2. 2014 12:59
Re: Přemotorovaný??
Jak jinak by jsi chtěl "obhájit" nízké parametry koncernové jednašestky? Samozřejmě o přemotorovanosti nemá cenu ani uvažovat. ;-)
15. 2. 2014 13:09
Re: Přemotorovaný??
Protože je silnější než přímá konkurence Tdi. Kapiš? ;-)

Nevím, zda je tento výrok autora testu k smíchu nebo k pláči.
Avatar - Ronault.
15. 2. 2014 19:22
Re: Přemotorovaný??
Taky jsem to nepochopil. Zajímalo by mě, jestli podobnou větu napíší i u Octavie 2,0 TDI, 103 kW, která je v podstatě stejně výkonná. Spíše šlo o to abychom napsali, že prostě to dýchavičné TDI je prostě lepší.
15. 2. 2014 20:27
Re: Přemotorovaný??
Přitom v číselném hodnocení dostal motor Meganu to nejlepší vysvědčení. Ten doprovodný text je skutečně divný.
Avatar - Ronault.
15. 2. 2014 21:27
Re: Přemotorovaný??
Já teda na něm ujel 13 500 km zatím a jsem nadšený, i spotřebou. Čekal jsem z počátku při mém profilu 6l/100km a jezdil jsem pod 5, pak mi naopak se zajížděním spotřeba šla nahoru, ale došlo mi, že to bude asi přezutím z Michelin Energy saver na Continental TS850, zimní jsou zimní...
Noa a po počátečním opojení konečně výkonnějším autem zjišťuji, že je to slabé a dalších aspoň 50 koní by se hodilo >:D
15. 2. 2014 21:44
Re: Přemotorovaný??
Stejně, není trochu divné, že auto s tak relativně dost silným motorem neudělá 0-100 pod deset sekund? Ne že by to byl nějak extra důležitý parametr, ale čekal bych, že to Megane v této motorizaci dá s prstem v nose.
Avatar - Ronault.
15. 2. 2014 22:11
Re: Přemotorovaný??
Taky bych to čekal a měření mimo oficiální data to vždy potvrdila. Viz třeba srovnávací test na auto.sme.sk nebo mrkni a youtube.
Avatar - Otrava
16. 2. 2014 02:05
Re: Přemotorovaný??
Pravděpodobně si chtěli postěžovat na velký turboefekt a nějak se jim to nepodařilo. Nicméně, test mi nepřišel úplně fér, protože proti 1.6 TDI by měl být motor 1.5 dci. Pak by rozdíl v ceně byl ještě vyšší. A už takto byl Megane při stejné ceně vybavenější, přesto tuším dostaly oba vozy stejné hodnocení.
Na druhou stranu, i když o vítězi bylo jasno předem, test proti mému očekávání vcelku vychvaloval přednosti Renaultu
Avatar - white label
18. 2. 2014 17:32
Re: Přemotorovaný??
Samozřejmě souhlas... a co je potom 110kW (2,0 TDI) v Leonu? Ultrapřemotorované??? 8-s >:-[]

P.S. Jak dlouho a často používal třeba koncern 1,9 TDI/96KW a nikdy jsem se o něm nedočetl, že je nějaké auto s ním (včetně Golfu) přemotorované. ;-)
Avatar - Delfin2
15. 2. 2014 12:54
určite leon st
Leon ST je určite veľmi dobrá voľba, čo sa týka pomer cena/výbava a kvalita.. Mne osobne sa veľmi páči :yes:
Rozbalit vlákno
1
15. 2. 2014 15:10
Re: určite leon st
Pokial si porovnáš ceny "výbava nad rámec verze sveta motoru" tak potom vychádza Megane lacnejšie ako leon aj ceed. A pritom má najsilnejší motor.
Avatar - donPedro
15. 2. 2014 13:03
Suma sumárum
Tož testík dle očekávání ... Leon zvítězil o prsa korejské gymnastky ... tedy záleží toliko na vkusu každého soudruha který automobil si zvolí ... chybu však neudělá ani z jedním z nich ... a tak je to spravne, bo kazeň je to hlavni, dovolte mi odejit ... tož tak ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - moreczech
15. 2. 2014 13:22
porovnání neporovnatelného...
Porovnávat RENAULT ještě k tomu Mégane, dokonce ve verzi Grandtour, a s nejlepším common railem ve tříde, s čím toooo ??? Je to coooo ??? Seat ??? co to je ??? 8-s
Rozbalit vlákno
4
20. 2. 2014 11:41
Re: porovnání neporovnatelného...
porovnávat se opravdu nedají, Leon je krásné auto ;-)
Avatar - grifith
20. 2. 2014 11:49
Re: porovnání neporovnatelného...
Jednomu se líbí to a druhému ono, krásné auto je i Megane. ;-)
20. 2. 2014 11:56
Re: porovnání neporovnatelného...
když myslíš, ti to neberu :-)
Avatar - grifith
20. 2. 2014 12:05
Re: porovnání neporovnatelného...
Já tobě taky ne :-)
15. 2. 2014 13:41
Placená inzerce?
Jinak tomu nerozumím- obhájovat neobhajitelné.
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2014 13:49
Mno...
Mno, tak nějak jsem si vzpomněl na test Hondy Accord - na onu legendární diskuzi pod testem, v němž autor prohlásil, že toto auto je nejlepším zástupcem střední třídy zaměřeným na řidiče. Kdo tuto diskuzi, která hraničila až s hysterií, nezažil, vřele doporučuji [odkaz] (aneb jak může být nejlepší kombi ve třídě vůz s nejmenším kufrem a hlavně - jak může být něco lepší než Passat?)

Zde nám autor testu říká, že onen "výběhový", již v době uvedení na trh "průměrný" Megane může po šesti letech v klidu konkurovat novince od Seatu. Wow - tohle vypadá na slušné diskutérské maso...

Svět se zbláznil, nebo je to tím, že např. pan Vaverka testuje úplně jiné Megany než pan Machala? Neb lišit se v jednotlivostech, to beru. Ale v diametrálně odlišném pohledu na vůz jako celek? Pak se ptám - k čemu ty testy vlastně jsou? K čemu je profese motoristického novináře jako taková?

Pár poznámek, jen co mě při čtení testu napadlo:

1.) Zmínka o "přemotorovaném" dieselu o 130ti hp v kombi o délce přes 4,5 metru je na Zlatý ventilek. Proč se novinář, v rámci celkově dobrého textu, musí takhle "blbě" shazovat?

2.) Nevím, ale řekl bych, že pro soukromé kupce či "malé firmy" včetně OSVČ bude většinou zajímavější benzínový motor. Proč to dovozci stále nechápou a na testy neustále cpou diesely, vhodné většinou pro fleety? Střešní okno to samé v bledě modrém - v každém testu je výtýkána (oprávněně) výška na hlavou - to ty testy u dovozce nikdo nečte? Pokud to někdo v popisu práce má, malá rada do Renaultu - vyhoďte ho.

3.) Motorističtí novináři neostřikují skla? Nebo Renault v rámci novinářských aut ty hadičky mění? Protože toho už by si někdo za ty desítky testů MIII měl všimnout, sakra!

4.) Má Leon sklopné sedadlo spolujezdce? Já jen, že to je poměrně důležitá informace, pro mě osobně důležitější než ona rovná plocha. (ano, člověk to využije jednou za rok ;-) )

5.) Pro případné zájemce o MIII - kupujte ho na 16kách - ideální mix jízdních vlastností a komfortu. Ani základní 15ky nejsou vůbec špatnou volbou. Kombík na příčných nerovnostech, na rozdíl od krátkých verzí, neuskakuje. Ve vysokých rychlostech je, díky velikému rozvoru, nesmírně stabilní. Kufr se mi nikdy malý nezdál. Prostory pod podlahou jsou velice praktické (vleze se tam povinná výbava a nezapočítávají se do objemu kufru).

6.) Leon v kombíku je moc hezké auto.
Rozbalit vlákno
15
15. 2. 2014 13:55
Re: Mno...
Ešte jedno novinárske rýpnutie:

"Svého španělského soka záslužně kopíroval i v dalších prostorových disciplínách..."

Francúzi asi majú v službách nejakého kúzelníka, či cestovateľa časom...mrkli o pár rokov dopredu, okopírovali priestorové riešenia tohto Seatu, a šup nazad do minulosti, aby to implementovali do práve sa rodiaceho nového Meganu...
A že prečo sú Renaulty také dobré... Megane je skrátka nadčasové auto.
>:-[]
Avatar - grifith
15. 2. 2014 14:14
Re: Mno...
Souhlasím, pokud Renaultovský model po šesti letech od představení stále drží s nejnovějším španělským modelem nižší střední třídy krok a v některých ohledech je i lepší, pak to od začátku nejspíše nebyl zase tak špatným vozem... :-)
Avatar - Ronault.
15. 2. 2014 19:57
Re: Mno...
2) No nemyslím si, hodně lidí volí 1,5 dCi, ty příplatky za naftový motor nejsou tak velké... a do doby než přišly 1,2 TCe byly 1,6 16V prostě chcíplé proti 1,5 dCi a 1,4 TCe zase trošku nenasytné.

5) docela šikovná je přepážka v Meganu, která se udělá pomocí zarážek v zadní části z krytu oněch schránek. Tam se tak parádně uchycuje menší nákupy... toto jsem se nikde nedočetl a přitom tak výborná věc,
16. 2. 2014 09:02
Re: Mno...
1.) MIII kombíj jazdí pekne aj s 1.5dci 110k čo sa nafty týka ... Asi preto. ale potom prečo brali 1.6dci.

3.) ostrekovače sú naprd. to je pravda ale nejak zásadne nie.

4.) MIII po facelifte nemá štandardne sklopné sedadlo spolujazdca.

5.) Kombík na priečnych nerovnostiach ODSKAKUJE (zadok). Taktiež by som kľudne bral tie 17tky jednak sú parádne a dvak sa mi zdá na nich komfort ešte lepší ako na 16tkach. o 15tkach by som ani neuvažoval.

99) dieslové verzie sú pravdepodobne lepšie odhlučnené ako benzínové !

PS: na tých fotkách má MIII tlačítka na každých dverách hmmm
16. 2. 2014 09:37
Re: 1.5dCi
Tiez nechapem, preco nevybrali 1.5dCi, ktore sa k tomu 77kw TDI viac priblizuje vykonom aj cenou.

Naviac zamerne zvolit silnejsi a drahsi motor a potom dat o 15% horsie hodnotenie za 1.6% horsiu spotrebu je cisto ucelove.

Osobne by som si podla dizajnu vybral Seat, ale to nic nemeni na tom, ze bud dat do testu 1.5dCi alebo za rozdiel v spotrebe v statistickej odchylke dat presne tolko bodov, ako dostal TDI a potom by musel vyhrat Renault vo vyslednych znamkach Sveta Motoru 1,41 vs 1,47.
Avatar - grifith
16. 2. 2014 09:48
Re: 1.5dCi
Motor 1,5 dCi je výkonově podobnější, v testu šlo o srovnání objemově stejných jednotek, navíc jsou cenově prakticky totožné. Jednapětka je cenově zase jinde, ve srovnatelné výbavě vychází o 35-45 tisíc levněji...
Hodnocení testu se musí přizpůsobit podle toho, jakého výsledku je třeba dosáhnout... >:-[]
16. 2. 2014 18:28
Re: 1.5dCi
Ohladom tej ceny:, citujem z SM: "A svete, div se, s cenou 433 00Kc je spanelsky novacek o jedenact tisic levnejsi nez tradicne slevove velmi disponovany Renault Megane."
No jiste, ked vyberu najsilnejsi motor Meganu a postavia ho proti druhemu naslabsiemu od Seatu.
Avatar - grifith
16. 2. 2014 19:07
Re: 1.5dCi
Máš pravdu, není překvapením, že ceny Renault jsou stále jinde než u vozů například koncernu. To, že francouz dokáže za stejné peníze nabídnout více muziky je jeho zjevnou výhodou ;-)
Avatar - Ronault.
16. 2. 2014 10:23
Re: 1.5dCi
5) Že by odskakoval, to bych neřekl, spíše vzadu bouchá, ale podobně jako Oktavia aspol.. 17tky jsou už za hranicí komfotu, běžná verze meganu 16", to uvádíš špatně, jel jsi v něm vůbec? 17" by se daly uvažovat u GT verze, kde jsou ale jiné (lepší) tlumiče
99) To bych neřekl.
16. 2. 2014 17:32
Re: 1.5dCi
Mám ho už nejaký ten rok(5.) :-) Mám 16tky (na 1,6 110k), a jazdil som teraz na 17" rovnaké trasy krátko po sebe (1.5dci). Na 17tkach identický komfort aj na rozbitých cestách čo furt jazdim.

Ten zadok na mojej obľúbenej priečnej nerovnosti odskočí či chceš alebo nie. Nie je to nič hrozne ale je to tam.

99) Ale jo. Minimálne dci má čelné sklo s akustickou úpravou. Ktovie čo bude medzi kabínou, raz ich rozoberiem :-)

PS: Kuk na tie fotky, odkedy má megane tlačítka na každých dverách? Po poslednom facelifte?
Avatar - Ronault.
16. 2. 2014 18:46
Re: 1.5dCi
Já sám zvažuju po dojetí letních nahodit 17" na léto, rád bych někde koupil ta kola, co jsou na testovaném autě nahoře. Obávám se ale cenovky... 8-s Nicméně Meganu neskutečně sluší. Tvé tvrzení mě těší, já jel na 17" GT, to si pamatuju velmi dobře a ten měl dostatek komfortu, ale má zase jinak laděný podvozek. Všichni, co píšou, doporučují zůstat u 16"... i z jiných důvodů, např. trvanlivosti podvozkových dílů.

Odskakování jsem nepozoroval, spíše díky 1,6 dCi větší nedotáčivost než jsem byl u předešlého auta zvyklý a taky menší přilnavost továrních Micheline Energy saver... ale zase jsou tak tichounké...

Tak to sklyším prvně. Já jel i 1,616V a do těch 110 km/h mi přišel stejně hlučný jako naftové motory, pak už díky otáčkám vedly diesely.

Na ty fotky jsem koukal, taky na to zírám. Tlačítka na klice Megane pokud vím nikdy neměl, od toho jsou tam ty černé čtverce se senzory. Ty mám i já, přesto že nemám hands free kartu... možná předělali systém aby byl blbu(novináři)vzdornější. Jen teda pokud dobře vidím, tak ty černé čtverce pod klikami zůstaly, asi by se musely měnit lisy na dveře...
16. 2. 2014 21:12
Re: 1.5dCi
Nie je dôvod sa obávať 17 (okrem ceny pneumatík samozrejme). je tam rozdiel 1cm cca vo výške plášťa, a šírka pneumatiky je identická so 16tkou. Ten dizaj je na tom 1.5dci tie sa podarili fakt.

To sklo som zistil, keď som menil čelné sklo.

Tlačítko na kľučkách šoféra bolo aj doteraz (s kartou handsfree), len nebolo na všetkých dverách. V tej poslednej verzii, sa už cez to tlačítko nedajú zatvoriť okná tak ako v mojej (resp. je tam nejaká chyba). Tak neviem či nejak s týmto faceliftom niečo menili, je to možné, že šetrili a už tam nie sú senzory pod kľučkami ale musíš stláčať tlačítka (tak ako pri nissane) ... Tak to by bol veľký krok späť. :no:
Avatar - Autoví Maniak
15. 2. 2014 17:41
Páči sa mi to auto
No mne sa páči :-)
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2014 18:03
Spotreba
Zdravim,

prepacte ale spotrebu 6.1 na megane 1.6dci nemam ani ked jazdim 160. Keby to bol novy motor, nezabehnuty tak uverim tak o liter menej. Tolko nezralo ani nove auto, so studenymi startami, na zimnych gumach. Bud neviete s dieslom jazdit, co je normalne, lebo mnoho ludi nevie jazdit s dieslom alebo ste tam proste 1-1,5 pridali. Mne pri 56.000km zerie na zimnych pneu cca 4,2l, z toho je 40 percent dialnica, 20 percent vieden a bratislava. Coskoro prezujem na letne, tak uvidim kolko bude realny dojazd potom. Spotreba pocitana dotankovanim do plna, nie podla palubneho pocitaca, ten ukazuje o 0.3-0.5 menej. S autom som po roku a pol spokojny, chcelo by to len dlhsiu 6ku, tocit cca 2450 ot pri 130ke je na dnesnu dobu trochu moc.
Rozbalit vlákno
11
15. 2. 2014 18:57
Re: Spotreba
Tak potom sa tes, lebo mas uplne absolutne rekordne auto a mozno nikto nevie jazdit s dizlom >:-[] :yes:
[odkaz]

Ze to je usporny motor o tom nepochybujem :yes: A ta koncernova 1,6 105koni, to je hanbaaaaaa, nechapem, preco neurobia poriadny 120konovy motorcek ako francuzy, korejci, taliani, japonci... Ale to by najprv ludia museli rozmyslat a prestat kupovat taky "konzernovy motor"
15. 2. 2014 19:21
Re: Spotreba
Mas pravdu, chcel som sa dat na spritmonitor ale prisla zima, ked budu letne gumy tak ma tam najdes a budem prvy. Problemom spritmonitoru je ze 1.6dci je tam par, je to dost drahy motor, vacsinou dci130 je stara 1.9 a tie 1.6dci maju malo najazdene. Nemeckych aut je tam 100x viac, tak aj spotreby su lepsie.
Avatar - CommonUser
17. 2. 2014 09:27
Re: Spotreba
[odkaz]

Kludne ti ukazem ako pojde za 8+.
17. 2. 2014 09:40
Re: Spotreba
Já do toho moc nechci kecat, ale na tom Spritmonitoru má s tím 1.6 dCi nejvíc najeto tak 20 000,- km. Většinou jsou však nájezdy mnohem nižší. Vidím to tak, že si někdo koupí auto a asi tak prvních 3000 km to řeší a pak se na to vykašle.
Avatar - Ronault.
15. 2. 2014 19:26
Re: Spotreba
Přidávám se, já teda mám po 13500 km 5,28 l/100 km, cca 60% dálnice ve 4 lidech, něco okresky a pravda, města minimálně. Na 6l/100km se dostat... nechápu...
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 19:31
Re: Spotreba
Dálniční piráti se nepočítají >:D >:-[]

Jen prosím tě neuváděj tu spotřebu na 2 des. místa, tohle mi dělá zle. Odměř si jednu setinu litru do hrnku a doufám, že pochopíš ;-)
Avatar - Ronault.
15. 2. 2014 19:35
Re: Spotreba
Tolik uvádí dle mého měření spritmonitor. ;-)
16. 2. 2014 13:58
Re: Spotreba
Pozri, ja mám Kangoo 1,5 DCi, 80% okreska sám alebo vo dvoch ľudoch, víkendy mesto obvykle s celou rodinou a niekedy aj narvatým kufrom. Momentálna priemerka 5,8. Na 6-6,5 litra sa dostanem, keď ponáhľam a viac na to dupem. Preto tú novinársku spotrebu s Meganom tiež nejak neviem pochopiť. Nebude to tým, že ho zámerne preháňajú, aby niečo ruplo a konkurencia mala navrch? >:D
16. 2. 2014 17:45
Re: Spotreba
Čo nechápeš? jazdíš dialnice a okresky bez mesta, priemernú rýchlosť máš 60km/hod. a máš spotrebu 5,3L , pridaj do toho viac mesta hneď si nad 6... Ked aj pozrieš diskusiu na renault fore k tomu motoru tiež tam nie sú zázračné spotreby, pokiaľ človek nemá ideálne trasy...
Avatar - Ronault.
16. 2. 2014 18:49
Re: Spotreba
Jenže dálnice jezdím ve čtyřech lidech s plným kufrem, i když jsem jeden cyklus dělal popojížděčky, na 6 jsem se nedostal. Naopak mám pocit, že město až tolik spotřebu nezvedá. Ani průjez centrem Vídně mě přes 5,3 nedostal.
Na renault foru tam jsou jen ti, co mají ten motor v GS, ti jezdí něco pod šest, Megane je nižší, má tedy menší odpor vzduchu a je i o poznání lehčí.
16. 2. 2014 19:44
Re: Spotreba
Navíc na autofóra chodí většinou ti, kteří řeší nějaký problém. A pokud si dobře pamatuju, tak na Renault fóru je i někdo, kdo řeší spotřebu 1.6 dCi, protože je vyšší než udávaná.
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 18:17
Excelentní test, výsledek vyšel!
Začněme pěkně od začátku - máme tu horkou novinku koncernu postavenou na MBQ oproti zasloužilému francouzovi, který kroutí už ŠESTÝ rok a jen se udržuje stále ve formě...

Dojem:
Ryze subjektivní, podle mě obecně vzato remíza. Mégane i přes své stáří nijak nestrádá a Leonu to opravdu sekne :yes:

Prostor a pohodlí:
Remíza

Motory a zpřevodování:
Jasné vítězství Renaultu

Jízda:
Remíza (komfort dokonce mírně lepší Mégane, tolikrát kritizovaný! ...)

Cena:
Remíza

Výsledek?
Koncernová novinka sotva dosahuje parametrů šest let starého francouze a ničím, doslova ničím jej neporáží. A pak následuje to logické vyústění celého testu, že "Vítězství bere Seat Leon ST. Tak nějak podle očekávání." >:D >:D >:D >:D >:D

Opravdu dávám 1000% za pobavení, tohle zkrátka nemělo chybu :yes: :yes:

Jen dodám, že osobně bych vybral nejspíš Leon ST, protože je to pro mě zkrátka "láska na první pohled" a ani slušivý Mégane Grandtour, který za stejnou cenu nabízí o řád lepší motor, by mě zřejmě nezviklal. Mimochodem téměř 2 vteřiny 60-100 kmh na 4rs, to je opravdu drtící :-!
Rozbalit vlákno
4
15. 2. 2014 18:26
Re: Excelentní test, výsledek vyšel!
;-) :yes:
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 18:29
Re: Excelentní test, výsledek vyšel!
to tu nehovořím o tom, že celých 6 let koncern ve srovnáních u nás porážel Mégane. A teď přijdou s horkou novinkou, která se sotva vyrovná? Něco tu zkrátka nesedí >:D >:D >:-[]
16. 2. 2014 14:02
Re: Excelentní test, výsledek vyšel!
Ktovie, či nemali nejakú družbu s ADAC-om... :*)
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 18:26
Re: Excelentní test, výsledek vyšel!
pro rýpaly se opravuji, MQB
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 18:32
Otázka pro autora testu
Tak kolik test vynesl >:-[] >:-[] ?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2014 18:33
leon ST sa mi paci
podla mna jeden z najkrajsich kombikov v triede ;-) , viac sa mi vsak paci v modrej farbe a v benzine [odkaz] , krasne auto :yes:
Rozbalit vlákno
1
15. 2. 2014 20:26
Re: leon ST sa mi paci
Naprosto souhlasím TSI mají výkonné benzínové motory :yes: , také se mi to líbí Seat Leon ST + Škoda Octavia Combi.

:no: DIESEL :no:
15. 2. 2014 18:41
Tak vám nevim...
Výbava u meganu lepší, motor výborný, ale jelikož je silnější než TDI tak je to asi špatně. Výkon nemusím používat furt, ale když je třeba tak je lepší mít zásobu a ne jezdit na krev. Zvlášt při předjíždění je to jasné + pro megane. Do meganu si mužu dát navigaci, má litá kola dle tabulky výbavy. Prostoru na zadních sedačká má víc, ale seat je lepší. U testů kde je koncern a něco nekoncernovýho by stačila jedna věta, a myslim že ví každej jaká by to dle redakce byla.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 18:46
Proč nebylo zmíněno
Mégane neomezuje pravou nohu řidiče jako koncernwágeny.

Leon má výrazný středový tunel mezi zadními sedadly na rozdíl od Mégane.

Tvarování středového tunelu u řadicí páky Leonu není zrovna ideální a poněkud "překáží" pojistce u ručky.

Leon ST má naprosto debilně umístěný zapalovač/zásuvku mezi předními sedadly.

Mégane má mnohem lépe vyřešenou loketní opěrku, která opravdu plní účel aniž by překážela.

Mégane má mnohem lépe řešené odkládací kapsy ve dveřích (tu PETku u Leonu ST tam opravdu dostali silou vůle >:D ).

Mégane nemá celoplastové výplně dveří.

Jak se zamýšlím nad provedením detailů, pomalu se začínám přiklánět na stranu Mégane. Srdce tíhne k Leonu ST, ale argumenty hovoří čím dál jasněji Mégane Grandtour :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ronault.
15. 2. 2014 19:29
Re: Proč nebylo zmíněno
Tady ti jako majitel musím oponovat, PETku do dveří (1,5l) jde narvat jen od některých minerálek, tuším Hanácká kyselka jde, ale Mattonka vůbec. Litrovky bez potíží.
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 19:34
Re: Proč nebylo zmíněno
Ale o to nejde, Mégane nemá tu kapsu zrovna dobře vymyšlenou - místo jako v Octavii 2 tam na PETku není. Ale šlo o to porovnání s Leonem... Vybírat v tescu lahev, kterou by byli schopni narvat do dveří Leonu zřejmě nebyl žádný med >:-[]
Avatar - Ronault.
15. 2. 2014 19:38
Re: Proč nebylo zmíněno
Přiznám se, že je to to poslední co jsem v autě řešil. V mém autě se jezdí, při jízdě kouká z okna či vypráví veselé historky či rozvíjí společenská diskuze.
V mém autě se nejí, nepije (až na vyjímky, minule měl kamarád narozeniny, tak jsem mu dovolil počastovat ostatní -mimo řidiče - pětiletým kubánským rumem z hrdla do hrdla >:-[] ) a NEPALCUJE SKLA! >:D Ano, jsem tak trochu fetišista >:D
16. 2. 2014 14:11
Re: Proč nebylo zmíněno
Je zbytočné riešiť tak veľkú PET-fľašu. Je priveľká a nepohodlná, a ani na dlhšej trase nevypiješ všetko. Litrovka je do auta oveľa vhodnejšia, resp. mne sa veľmi páčia fľaše 0,75 litra, do ktorých začali niektoré nealká plniť. Viac ocením priestor, kde sa dá hodiť mobil, kľúče alebo peňaženka bez toho, aby lákali zraky okolia.
Avatar - Ronault.
15. 2. 2014 19:53
Kostrbatě, ale přece...
... ten Leon zvítězil :-) :-)
Pokud bych měl srovnávat tyto konkrétní vozy, neměl by zvítězit, měl bych-li brát auta jako celek a s jinými srovnatelnějšími motory, určitě Leon právém lepším autem je. Pojďme ale postupně.

Exteriér ať každý ohodnotí sám. Z mého pohledu je Leon ST, obzvlášť v té šedé v reklamě a s LED světly krasavec No1. Megane rozhodně krásný je, facelift mu prospěl, ale roky jsou roky.

Milým překvapením pro mne je prostornost, tam jsem čekal lepší výsledem Leonu. Celkově interiéry z mého srovnání dávají vedoucí pozici Leonu. Ano, Megane neutlačuje koleno řidiče, má velmi kvalitní materiál palubní desky, výbornou ergonomii (ptejte se uživatelů, ne testerů, uživatelé jsou s tempomatem spokojeni, najeli na něm desetitsíce až statisíce, redaktor má auto k testu jen s jednou nádrží), ael roky jsou znát. Obzvlášť pal. poč. a rádia jsou v Seatu lepší obzvlášť příplatková. Ale opět, není to tak velký skok. Souhlasím s redaktorem že ty barevné obdélničky kolem tachometru by nemusely být, ale nevadí, výbornou čitelnost rychloměru neomezují.

Motor... a zde Megane deklasuje Leon absolutně. Tvrzení, že ho má Megane moc je nesmysl. Proč by byly tak oblíbené Octavie 2,0 TDi jako rodinný sen pro Čecha? Rodinný kombík musí mít dostatek výkonu, mě osobně už 1,6 dCi příjde slabá, prostě výkonu není nikdy dost. Ano, postačující je i 1,5 dCi, ale kritizovat za vyšší výkon? To může jen Vaverka nebo Svět motorů.
1,6 TDI jsem nejel v Leonu, ale v Octavii III liftback a ve stejném táhlém stoupání 1,6 dCi ujede TDI s rozdílem 20-30 km/h, 1,6 TDI je pro takové auto tak sotva dostačující. Vůbec si nedokážu představit ještě slabší 66 kW, to aby se při trochu plnějším naložení bál předjíždět Fabii HTP.
Uváděná spotřeba u obou je z říše pirátů silnic. 6l/100km? Panečku... já se nejvýše dostal na 5,5, ani Grossglockner mě nedostal přes 6... a totéž platí pro 1,6 TDI...
Rozumný řidič bude jezdit s 1,6 dCi kolem 5,1-5,2, s TDI se troufám tvrdit i o 2-3 deci níže, přecejen něčím je těch 25 koní třeba živit.
Ještě k té turbodíře Meganu... Problém to není, pedál plynu není nutné mít pořád na podlaze a divit se velkému výkonu a podle mě je podtáčení pod 1400 ot. i pro naftový motor nevhodné, pokud nechci nutně měnit brzo dvouhmotý setrvačník. I s jinými nafťáky pod 1400 ot. prostě nejezdím.

Zvláštním překvapením je jízda... takže Megane na 17" kolech je na tom jízdě stejně pohodlný jako Leon na 16"? :-O Tak to je parádní výsledek pro Megana. Pro ty, kterým nejde o vzhled těchto krásných 17" kol doporučuji zůstat u 16" u obou aut, na vlečku je to ideální velikost kol.

No, postavit prot 1,6 dCi 2,0 TDI, vyhrál by Leon zaslouženě, takto dá hodně práce obhájit vítězství Leonu.

PS: Ad šrouby podlážky v Meganu. To nejsou žádné šrouby, ani typický závot tam není. Naopak to peně chytí podlážku a ani při těžších předmětech šoupaných po podlaze se ani nehne.
Rozbalit vlákno
61
15. 2. 2014 20:14
Re: Kostrbatě, ale přece...
Dobře shrnuto. :-! :yes:

V téhle konfiguraci vítězí Leon velmi, velmi těsně.
15. 2. 2014 20:17
Re: Kostrbatě, ale přece...
A v čem je tedy podle tebe ten Leon v téhle konfiguraci lepší?
15. 2. 2014 20:18
Re: Kostrbatě, ale přece...
Máš to napsané v testu.
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 20:26
Re: Kostrbatě, ale přece...
jistě, je to v testu - nevítězí vlastně nikde >:-[] >:-[]
15. 2. 2014 20:28
Re: Kostrbatě, ale přece...
U tebe klidně zvítězit může, stejně jako u poga.
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 20:26
Re: Kostrbatě, ale přece...
v téhle konfiguraci to Leon projíždí o celý motorový parník. To je ten háček tohoto srovnání.
15. 2. 2014 20:27
Re: Kostrbatě, ale přece...
Jen o motor. O nic jiného. A jak víme, motor není celé auto.
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 21:04
Re: Kostrbatě, ale přece...
A v čem je tedy tenhle konkrétní Leon lepší?
Prostornost? Ne.
Použité materiály? Ne.
Komfort? Ne.
Tak v čem ten Leon ST převyšuje Mégane Grandtour? Jasně, je to v testu 8-s Tak cituj >:-[]
15. 2. 2014 21:08
Re: Kostrbatě, ale přece...
Vypichování určitých vlastností ti jde. >:D
Tradičně. Ale zkus to na někoho, kdo to vidí tak jednoduše, jak ty, nebo jak bys chtěl ty. ;-)
Avatar - Ronault.
15. 2. 2014 21:19
Re: Kostrbatě, ale přece...
Mě by to taky zajímalo v čem je ten Leon lepší, podle mě jsou spíše srovnatelní. Leon dokáže zaujmout až možnostmi např. dvoulitru, DSG (Megane má teda taky EDC), LED světly a bohužel i Xenony (ani jedno bohužel teď megane v nabídce nemá :no: ) 4x4, ale v těhle konfiguracích je to přecejen spíše plichta.
Avatar - rohYpnol
15. 2. 2014 21:19
Re: Kostrbatě, ale přece...
Aha, a které vlastnosti zbývají, když v dynamice je na tom Mégane lépe (a to výrazně), ve spotřebě či agilitě srovnatelně?
Je vidět, že nemáš co citovat, viď >:D >:D Vyjmenuj mi disciplíny, ve kterých tedy Leon převyšuje Mégane, když se ti tak nelíbí, že já něco vypichuji. Máš prostor přesvědčit mě, že nemám pravdu :-!