Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Citroën pracuje na C5 Cross-Tourer, konkurentovi pro Passat Alltrack

21 komentářů

Avatar - Aladeen
Aladeen
Chce to novú generáciu
ericn
Taky bych řekl :yes: Hlavně aby se už zbavila volantu s pevným středem 😉
hikeen
Určitě to chce novou verzi. Ale když se člověk podívá za kolik lze sehnat novou nebo zánovní C5...Tak to pořád rozhdoně stojí za zvážení. A komfort cestování na palubě rozhodně za konkurenci nezaostává spíše naopak...zvláště ve verzi Hydro.
Avatar - Misanick
Misanick
Taky si myslím, že už měli přijít s novou generací, místo zbytečného e😜erimentování. Ten pevný střed je v pohodě, ale palubce jsem nikdy nepřišel na chuť. Jinak bomba kára, která mi málem parkovala místo Mazdy v garáži. To svezení v 3,0 HDi s hydraktivem za to stojí :yes: .
Avatar - Hittman
Hittman
Hmm, taky o ní přemýšlím, 2,0 HDI se 120kW...jen se bojím kvality, rádio mi připadá "nepraktické" a nevím, jak je to s DPF (nevím, zda frantíci je mají jako FAP filty), kolik stojí jejich repas př. novej a jak dlouho vydrží.. ;-\
Avatar - sgt
sgt
Kvality sa báť netreba, je to poctivo postavené auto. DPF je v pohode, pokiaľ sa vyslovene nejazdí len v meste. Vydrží v pohode 150-300tkm (podľa štýlu jazdenia) a potom buď nový (cca 1000 €), alebo vyčistenie (cca 100 €)
Klaudius
Že ty s tým nejazdíš? Kto s C5 denne jazdí, nemá s pevným stredom problém - minimálne v opcii by ho podľa mňa mohli ponúkať aj v ďalších generáciách, mnohí tomuto riešeniu prišli na chuť. Väčším problémom je nedostatok odkladacích priestorov vpredu. Inak si myslím, že je to auto tip-top, podľa mňa by ho rozsiahlejší facelift ešte na trhu udržal. Upraviť palubku, nejaké nové materiály a pár retuší zvonka by spravilo veľa.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Měli to trochu pozměnit, udělat normální volant, změnit palubku a plechy a nazvat to novou generací. Vylepšovat toho moc nejde.
Avatar - del42sa
del42sa
to auto vypadá pořád dobře, docela mě překvapují ty klesající prodeje, protože se jedná o povedený model.Je otázkou jak to bude s nástupcem. Snad zvítězí zdravý rozum....
Avatar - HEMI
HEMI
pri volante s pevným stredom existujú v podstate 2 príčiny jeho rozporuplnosti😒br />
1. niektorým vodičom jednoducho nesedí už z princípu alebo nevysvetliteľných dôvodov, pretože reálnemu ovládaniu naozaj pevný stred neprekáža...

2. v miesto úchopu sa nachádzajú hliníkové prvky, ktoré naozaj chladia a v lete môžu byť v prípade spotených rúk šmykľavé (zrejme preto sú po FL tie prvky vrúbkované)...

K palubnej doske, tam je najmä nevyhnutné vytvoriť viac odkladacích priestorov...

Inak o oplastovanej C5 som písal už minulý rok >😁 [odkaz]
Atila_
On je tam jeste treti problem a to sice ten, ze ten volant je proste jiny nez ma cely zbytek sveta, coz u primarniho ovladaciho prvku auta neni uplne dobry napad. Cely zivot clovek jezdi s normalnim volantem a najednou si musi zvykat na uplne jine ovladani, ktere pritom neprinasi zadnou vyhodu. Je to takova kreativita za kazdou cenu.
Co se tyce funkcionality, tak s C5 moc najeto nemam, ale na sluzebni C4 mi desive vadil fakt, ze tlacitka na volantu nejsou v zatacce v relativnim klidu vuci rukoum. Pri zatacce ta tlacitka "odjedou" mimo dosah prstu, zatimco u normalniho volantu se tlacitka natoci s volantem. Druhe reseni mi prijde mnohem logictejsi.
Avatar - HEMI
HEMI
A práve tento prípad by som subsumoval pod mnou uvedenú príčinu číslo 1: teda prekážanie už z princípu... (práve tak, ako si to napísal, to bolo mnou myslené už v prvom príspevku)

Aby sme si rozumeli, mojim cieľom nie je bez rozmyslu obhajovať takéto riešenie volantu, ale poukázať na to, že problém s pevným stredom tkvie najmä v subjektívnych dôvodoch vodičov. Viď veta "proste jiny nez ma cely zbytek sveta...kreativita za kazdou cenu".
Tomuto vysvetleniu rozumiem a rešpektujem ho (aj keď ho môžeme považovať za výsostne subjektívny), no môj názor je taký, že jediným objektívnym dôvodom tohto druhu volantu staršej C4 + (Grand)C4 Picasso + C5 je nutnosť pevného stredu z dôvodu, že Francúzi to mierne prehnali s počtom, veľkosťou a najmä rozmiestnením tlačidiel umiestnených na volante. Veď predstava, že s vencom volantu napr. C5 by sa otáčal spolu s tou masou tlačidiel aj stred, je prinajmenšom 8-s Tak by tie tlačidlá nenahmatal nikto a nikdy, opäť jedine na rovine... A tak sa rozhodli vyriešiť to iným spôsobom a nechali tam radšej pevný stred.

Tak v podstate minimalizovali kritiku novinárov (a iných) iba na množstv👋počet tlačidiel (objektívny argument) a nezvyčajnosť pevného stredu (subjektívny).
Atila_
Tohle auto nebylo ve sve dobe spatne, ale i pres stale moderne vypadajici design uz je proste technicky za zenitem. A je jedno bavime-li se o zastaralych automatickych prevodovkach kvuli kterym se musi montovat v ramci stredni tridy nesmyslne motory jen proto, aby to s automatem alespon trochu jelo nebo o chybejici vybave, ktera u nelevne C5 docela chybi at uz je to bezklicove ovladani vozu (dneska maji uz i miniauta) nebo ruzne aktivni tempomaty nabizene dnes uz kompletni konkurenci.
Avatar - HEMI
HEMI
nezmyselné motory, narážka na 3,0HDI Biturbo 240 (zdravím Kylie 😉 ) alebo na 2,2HDI 200? 3,0V6 benzín bol vyradený z ponuky už dávno, u nás zmizol HDI 240 z ponuky len pred mesiacom/dvoma.

Ja by som ich nezmyselnými nenazval, ba práve naopak, je veľmi príjemné vyberať si z tak širokej palety motorov... i40cw by vedela rozprávať a ja tiež, ehm...
Avatar - Hittman
Hittman
Třeba já nejsem na "inovační elektronické" vychytávky, jelikož vím, čím méně kravin, tím méně se toho sere. Stačí, kolik sond a čidel je dnes na motoře, nehledě na různé obtoky, čerpadlíčka a pod, co můžou kdykoliv zdechnout. Takže bezklíčové se obejdu, televizní obrazovku na středovém tunelu také nepotřebuji, touchpad také ne, stačí xenon, dálkové zámykání, čidla vzadu a 6ti válec v naftě a trošku rozměrově přijatelný na mé míry (115 kg a 200 cm).
Avatar - sgt
sgt
No tak sa skus začítať do testu tunajšieho blogera, keďže články autorov nepatria vždy k tomu najlepšiemu 😉
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
povedal by som ze uz je davno po funuse ;-\

Chce to uz kompletne novu generaciu a rovno aj s cross verziou.... :yes😒br />
nic v zlom ale predaje sucasnej C5 v eu su na bode mrazu... tu uz nepomoze ziadna cross verzia ( ktora prilaka len par zakaznikov ) ale tu treba rovno novy model
Avatar - HEMI
HEMI
Topper, tiež som osobne čakal na novú C5 tento rok, ale môj predajca mi už koncom roka vravel, že to tak nebude. Citroen totiž vo veľkom rieši Áziu/Čínu, totiž rada DS im tam ide celkom slušne, viď napr. nový DS5 sedan, Wild Rubis (ten možno,možno zavíta aj k nám) a ešte stále sa rieši DS9/Metropolis/Numero 9. Inak fotku faceliftovanej DS4 s novým korporátnym DS-predkom som už postoval, ale predsa: [odkaz]

V Európe Citroen rieši novú C1 (ale o tej som už písal pri prvotnom odhaľovaní Cactusu), samozrejme Cactus, no a prednedávnom nové C4 Picasso aj s Grandom (aj keď tie sa nepredávajú až tak dobre, ako sa čakalo) no a C5 ostala tento rok nejak po mimo, tak na ňu aspoň navešajú plasty, aby sa nepovedalo...
Avatar - aproximus
aproximus
u francouzů, že vcelku povedená auta sráží úplné kraviny nebo naprostá nepružnost a neschopnost výrobce kloudně modernizovat. o cenové politice nemluvě..
Avatar - HEMI
HEMI
S tou cenovou politikou to bolo myslené ako?

Napr. aby sme ostali pri C5, tak teraz má Citroen cenovú ponuku na C5 2,0HDI 160 s HydractiveIII+, bixenónmi, navi, predné a zadné parkovacie senzory, vyhrievané sedadlá atď. za 19 990€ sedan, 21 490 Tourer...

Edit: na ostatné spomenuté sa dá bez nutnosti väčších debát a polemík mierne prikývnuť hlavou
Avatar - HEMI
HEMI
vzhľadom na odhalenie Peugeotu 108 a poodhalenie Ayga, prispejem svojou troškou do "mlejna" aj ja.

tu je nová C1: front view [odkaz]
rear view [odkaz]