Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën pracuje na C5 Cross-Tourer, konkurentovi pro Passat Alltrack

Francouzskému modelu střední třídy klesají prodeje, oživit je má nová zvýšená verze.
Zpět na článek
16. 2. 2014 12:22
16. 2. 2014 13:04
16. 2. 2014 13:11
16. 2. 2014 13:17
17. 2. 2014 11:46
17. 2. 2014 15:36
17. 2. 2014 12:12
17. 2. 2014 10:52
17. 2. 2014 11:45
17. 2. 2014 11:51
17. 2. 2014 15:44
19. 2. 2014 14:47
Avatar - Aladeen
16. 2. 2014 12:22
Chce to
Chce to novú generáciu
Rozbalit vlákno
6
16. 2. 2014 13:04
Re: Chce to
Taky bych řekl :yes: Hlavně aby se už zbavila volantu s pevným středem ;-)
16. 2. 2014 13:11
Re: Chce to
Určitě to chce novou verzi. Ale když se člověk podívá za kolik lze sehnat novou nebo zánovní C5...Tak to pořád rozhdoně stojí za zvážení. A komfort cestování na palubě rozhodně za konkurenci nezaostává spíše naopak...zvláště ve verzi Hydro.
Avatar - Misanick
16. 2. 2014 13:17
Re: Chce to
Taky si myslím, že už měli přijít s novou generací, místo zbytečného experimentování. Ten pevný střed je v pohodě, ale palubce jsem nikdy nepřišel na chuť. Jinak bomba kára, která mi málem parkovala místo Mazdy v garáži. To svezení v 3,0 HDi s hydraktivem za to stojí :yes: .
Avatar - Hittman
17. 2. 2014 11:46
Re: Chce to
Hmm, taky o ní přemýšlím, 2,0 HDI se 120kW...jen se bojím kvality, rádio mi připadá "nepraktické" a nevím, jak je to s DPF (nevím, zda frantíci je mají jako FAP filty), kolik stojí jejich repas př. novej a jak dlouho vydrží.. ;-\
Avatar - sgt
17. 2. 2014 15:36
Re: Chce to
Kvality sa báť netreba, je to poctivo postavené auto. DPF je v pohode, pokiaľ sa vyslovene nejazdí len v meste. Vydrží v pohode 150-300tkm (podľa štýlu jazdenia) a potom buď nový (cca 1000 €), alebo vyčistenie (cca 100 €)
17. 2. 2014 12:12
Re: Chce to
Že ty s tým nejazdíš? Kto s C5 denne jazdí, nemá s pevným stredom problém - minimálne v opcii by ho podľa mňa mohli ponúkať aj v ďalších generáciách, mnohí tomuto riešeniu prišli na chuť. Väčším problémom je nedostatok odkladacích priestorov vpredu. Inak si myslím, že je to auto tip-top, podľa mňa by ho rozsiahlejší facelift ešte na trhu udržal. Upraviť palubku, nejaké nové materiály a pár retuší zvonka by spravilo veľa.
Avatar - KANKUNEN
16. 2. 2014 13:36
Mi se to auto líbí pořád
Měli to trochu pozměnit, udělat normální volant, změnit palubku a plechy a nazvat to novou generací. Vylepšovat toho moc nejde.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - del42sa
16. 2. 2014 19:13
Re: Mi se to auto líbí pořád
to auto vypadá pořád dobře, docela mě překvapují ty klesající prodeje, protože se jedná o povedený model.Je otázkou jak to bude s nástupcem. Snad zvítězí zdravý rozum....
Avatar - HEMI
16. 2. 2014 22:25
Re: Mi se to auto líbí pořád
pri volante s pevným stredom existujú v podstate 2 príčiny jeho rozporuplnosti:

1. niektorým vodičom jednoducho nesedí už z princípu alebo nevysvetliteľných dôvodov, pretože reálnemu ovládaniu naozaj pevný stred neprekáža...

2. v miesto úchopu sa nachádzajú hliníkové prvky, ktoré naozaj chladia a v lete môžu byť v prípade spotených rúk šmykľavé (zrejme preto sú po FL tie prvky vrúbkované)...

K palubnej doske, tam je najmä nevyhnutné vytvoriť viac odkladacích priestorov...

Inak o oplastovanej C5 som písal už minulý rok >:D [odkaz]
17. 2. 2014 10:50
Re: Mi se to auto líbí pořád
On je tam jeste treti problem a to sice ten, ze ten volant je proste jiny nez ma cely zbytek sveta, coz u primarniho ovladaciho prvku auta neni uplne dobry napad. Cely zivot clovek jezdi s normalnim volantem a najednou si musi zvykat na uplne jine ovladani, ktere pritom neprinasi zadnou vyhodu. Je to takova kreativita za kazdou cenu.
Co se tyce funkcionality, tak s C5 moc najeto nemam, ale na sluzebni C4 mi desive vadil fakt, ze tlacitka na volantu nejsou v zatacce v relativnim klidu vuci rukoum. Pri zatacce ta tlacitka "odjedou" mimo dosah prstu, zatimco u normalniho volantu se tlacitka natoci s volantem. Druhe reseni mi prijde mnohem logictejsi.
Avatar - HEMI
17. 2. 2014 11:34
Re: Mi se to auto líbí pořád
A práve tento prípad by som subsumoval pod mnou uvedenú príčinu číslo 1: teda prekážanie už z princípu... (práve tak, ako si to napísal, to bolo mnou myslené už v prvom príspevku)

Aby sme si rozumeli, mojim cieľom nie je bez rozmyslu obhajovať takéto riešenie volantu, ale poukázať na to, že problém s pevným stredom tkvie najmä v subjektívnych dôvodoch vodičov. Viď veta "proste jiny nez ma cely zbytek sveta...kreativita za kazdou cenu".
Tomuto vysvetleniu rozumiem a rešpektujem ho (aj keď ho môžeme považovať za výsostne subjektívny), no môj názor je taký, že jediným objektívnym dôvodom tohto druhu volantu staršej C4 + (Grand)C4 Picasso + C5 je nutnosť pevného stredu z dôvodu, že Francúzi to mierne prehnali s počtom, veľkosťou a najmä rozmiestnením tlačidiel umiestnených na volante. Veď predstava, že s vencom volantu napr. C5 by sa otáčal spolu s tou masou tlačidiel aj stred, je prinajmenšom 8-s Tak by tie tlačidlá nenahmatal nikto a nikdy, opäť jedine na rovine... A tak sa rozhodli vyriešiť to iným spôsobom a nechali tam radšej pevný stred.

Tak v podstate minimalizovali kritiku novinárov (a iných) iba na množstvo/počet tlačidiel (objektívny argument) a nezvyčajnosť pevného stredu (subjektívny).
17. 2. 2014 10:52
Za zenitem
Tohle auto nebylo ve sve dobe spatne, ale i pres stale moderne vypadajici design uz je proste technicky za zenitem. A je jedno bavime-li se o zastaralych automatickych prevodovkach kvuli kterym se musi montovat v ramci stredni tridy nesmyslne motory jen proto, aby to s automatem alespon trochu jelo nebo o chybejici vybave, ktera u nelevne C5 docela chybi at uz je to bezklicove ovladani vozu (dneska maji uz i miniauta) nebo ruzne aktivni tempomaty nabizene dnes uz kompletni konkurenci.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - HEMI
17. 2. 2014 11:45
Re: Za zenitem
nezmyselné motory, narážka na 3,0HDI Biturbo 240 (zdravím Kylie ;-) ) alebo na 2,2HDI 200? 3,0V6 benzín bol vyradený z ponuky už dávno, u nás zmizol HDI 240 z ponuky len pred mesiacom/dvoma.

Ja by som ich nezmyselnými nenazval, ba práve naopak, je veľmi príjemné vyberať si z tak širokej palety motorov... i40cw by vedela rozprávať a ja tiež, ehm...
Avatar - Hittman
17. 2. 2014 11:51
Re: Za zenitem
Třeba já nejsem na "inovační elektronické" vychytávky, jelikož vím, čím méně kravin, tím méně se toho sere. Stačí, kolik sond a čidel je dnes na motoře, nehledě na různé obtoky, čerpadlíčka a pod, co můžou kdykoliv zdechnout. Takže bezklíčové se obejdu, televizní obrazovku na středovém tunelu také nepotřebuji, touchpad také ne, stačí xenon, dálkové zámykání, čidla vzadu a 6ti válec v naftě a trošku rozměrově přijatelný na mé míry (115 kg a 200 cm).
Avatar - sgt
17. 2. 2014 15:44
Re: Za zenitem
No tak sa skus začítať do testu tunajšieho blogera, keďže články autorov nepatria vždy k tomu najlepšiemu ;-)
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
17. 2. 2014 10:55
no dost skoro ich to napadlo
povedal by som ze uz je davno po funuse ;-\

Chce to uz kompletne novu generaciu a rovno aj s cross verziou.... :yes:

nic v zlom ale predaje sucasnej C5 v eu su na bode mrazu... tu uz nepomoze ziadna cross verzia ( ktora prilaka len par zakaznikov ) ale tu treba rovno novy model
Rozbalit vlákno
1
Avatar - HEMI
17. 2. 2014 11:54
Re: no dost skoro ich to napadlo
Topper, tiež som osobne čakal na novú C5 tento rok, ale môj predajca mi už koncom roka vravel, že to tak nebude. Citroen totiž vo veľkom rieši Áziu/Čínu, totiž rada DS im tam ide celkom slušne, viď napr. nový DS5 sedan, Wild Rubis (ten možno,možno zavíta aj k nám) a ešte stále sa rieši DS9/Metropolis/Numero 9. Inak fotku faceliftovanej DS4 s novým korporátnym DS-predkom som už postoval, ale predsa: [odkaz]

V Európe Citroen rieši novú C1 (ale o tej som už písal pri prvotnom odhaľovaní Cactusu), samozrejme Cactus, no a prednedávnom nové C4 Picasso aj s Grandom (aj keď tie sa nepredávajú až tak dobre, ako sa čakalo) no a C5 ostala tento rok nejak po mimo, tak na ňu aspoň navešajú plasty, aby sa nepovedalo...
Avatar - aproximus
17. 2. 2014 11:33
je to už téměř pravidlem
u francouzů, že vcelku povedená auta sráží úplné kraviny nebo naprostá nepružnost a neschopnost výrobce kloudně modernizovat. o cenové politice nemluvě..
Rozbalit vlákno
1
Avatar - HEMI
17. 2. 2014 11:41
Re: je to už téměř pravidlem
S tou cenovou politikou to bolo myslené ako?

Napr. aby sme ostali pri C5, tak teraz má Citroen cenovú ponuku na C5 2,0HDI 160 s HydractiveIII+, bixenónmi, navi, predné a zadné parkovacie senzory, vyhrievané sedadlá atď. za 19 990€ sedan, 21 490 Tourer...

Edit: na ostatné spomenuté sa dá bez nutnosti väčších debát a polemík mierne prikývnuť hlavou
Avatar - HEMI
19. 2. 2014 14:47
nová C1
vzhľadom na odhalenie Peugeotu 108 a poodhalenie Ayga, prispejem svojou troškou do "mlejna" aj ja.

tu je nová C1: front view [odkaz]
rear view [odkaz]
Rozbalit vlákno
0