Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Chevrolet a jeho 28 důvodů, proč je Camaro Z/28 neporazitelné

Nejostřejší Camaro je opravdu nekompromisní náčiní, před kterým se třese každý okruh. Víte proč?
Zpět na článek
19. 2. 2014 12:20
Re: Druhý pár dveří?
Díky tomu, že si ho koupí evropan, ušetří se 150 Kg celkové hmotnosti vozidla :-)
Avatar - Dylan McKay
19. 2. 2014 11:35
Re: Wrouuum!
Věřím, že je to jen sranda, jen chybí smajlík ;-)

911 je spolu s Priusem to nejspolehlivější, co na silnicích jezdí. Jeden článek o požáru, a hned mají někteří "názor"... >:-[]
Avatar - jurajos
19. 2. 2014 13:44
Re: Gratulace
Môžeš ostať "pokojný". Klimu ako options bez príplatku samozrejme v tomto Camare mať môžeš. ;-)
Avatar - Dinar
19. 2. 2014 13:40
Re: Wrouuum!
Skokový nárůst kvantity se netýká modelu 911, o které mluví Dylan. Navíc nehoří model 911, ale pouze 911 GT3, což je ultimativní sportovní náčiní. Tedy spojení hořícího GT3 s předpovědí "úpadku" kvality Porsche, protože se prodá více macanů a cayennů, je prostě jen konstrukt, který nedává smysl.
19. 2. 2014 12:12
Re: Gratulace
klimosku nema kvuli uspore hmotnosti spousta sportovnich aut ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2014 12:32
Re: Gratulace
Komu neni shůry dáno... >:D
..to bylo vo tobě kdyby ti to, podobně jako vo čem tohle auto je, snad nedocházelo >:-[]
Avatar - Dylan McKay
19. 2. 2014 10:13
Wrouuum!
...kdyby Porsche postavilo tak obrovský motor, tak jim ten okruh sroluje jako koberec... :-!
19. 2. 2014 12:09
Re: Gratulace
Gratulace k postavení káry s rozhicovaným osmiválcem vpředu a bez klimatizace, ideální na okruhy v Kalifornii a Novém Mexiku :yes:

U Porsche možná hoří auto, ale u Chevroletu bude hořet rovnou posádka, ale hlavně, že se ušetřilo 12kg :yes:
19. 2. 2014 14:57
Re: Gratulace
Kolik lidí tedy uteklo od Ferrari k Chevroletu? >:-[]
19. 2. 2014 10:25
Re: Wrouuum!
spis by se to pak po pridani plynu postavilo na zadni
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2014 14:42
Re: Gratulace
Prosim tě netrap se už touhle speciální verzí a zkus někdy vobyčejný Camaro. Za málo peněz fakt neskutečný auto :yes:
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2014 12:34
Re: Gratulace
Fakt myslíš že to uměj líp? Tak si zkus jaký by asi bylo to Camaro za třeba trojnásobnou cenu, teda za cenu tý evropský konkurence ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2014 11:14
Gratulace
A velký uznání Chevroletu. Postavit za tak malý peníze takovouhle káru to je fakt bomba :yes:
A udělat z tak levnýho základu tak fantasticky rychlý auto superbomba :yes: :yes: :yes:
19. 2. 2014 13:00
Re: Gratulace
Pro hlupáka každý hloupý, ty to jen potvrzuješ.
Avatar - Barrichello
19. 2. 2014 11:59
Re: Wrouuum!
911 je možná super, ale to že němci probléym s kvalitou maj je pravda a vcelku obecně známý fakt, jen si to někteří nechtěj přiznat. Není problém tu vysipat z rukávu asi 10 příkladů počínaje tkaovým slavným motorem jako V10 nafták, že, pak slavné TSI, Idrive co se zsedkával až odešel, že....mlžící se světlomety, odcházející turby a váhy vzduchu a můžu takhle pokračovat hodnou chvíli
19. 2. 2014 11:09
Re: Wrouuum!
Porsche by shořelo.Mají s kvalitou problém.Prostě němci.To není nějaká výtka,to je prostě fakt.
Avatar - Dylan McKay
19. 2. 2014 13:25
Re: Wrouuum!
Samozřejmě i to se může stát. Byla by to ale škoda.
19. 2. 2014 16:41
Re: Gratulace
podivej se na cenu tech aut ktere jsi vypsal a pak na cenu Z28 :-)
treba muj oblibenej sportak klimu taky nema a kdybych ho mel, tak klima je to posledni co by me u nej zajimalo >:D jeste by to chtelo zacit resit tempomat, elektricky okna, vyhrivany sedacky a volant, velikost zavazadelniku a jestli v tom odvezu psa >:D

stejne vetsina techto Z28 skonci v rukou lidi co jezdi ruzne amaterske okruhy v US, takze by pravdepodobne klimoska stejne sla pric a misto standardniho interieru tam pak skonci klec, vybrakovana palubka a treba i jine skorepiny :-)
19. 2. 2014 13:53
Re: Gratulace
Ano, levné Camaro je a zvlášť v USA, o tom žádná.
19. 2. 2014 13:05
Re: Gratulace
Zkus se zeptat kohokoli se 430 Scuderia (mimochodem teď už je na trhu pěkných pár dní novější 458), jestli by ji vyměnil za podstatně levnější Camaro s manuálem a bez klimy.
19. 2. 2014 12:26
Re: Gratulace
Ale no tak...
Hele, v článku je srovnán čas Camara Z28 s Ferrari 430 Scuderia, Mercedesem SLS AMG nebo Porsche 911 Turbo 997.
Ta všechna klimu mají a mají například i automatickou převodovku, takže nejsou jen hračkou na okruh, když je zrovna to správné počasí, ale můžeš s nimi jezdit kdy chceš, klidně i v Pařížských zácpách v pravé poledne v +35°C.
Z28 je bezesporu rychlé a schopné auto, ale pořád platí, že evropská konkurence to umí v komplexu lépe.
Avatar - Barrichello
19. 2. 2014 11:57
Re: Gratulace
Američani vždy uměli tza málo peněz hodně muziky a dělat zábavná auta. navíc velmi pěkným dsignem, a to umí pořád, dnes už ovšem jen co se týče sportáků, pikpaů a pár sedanů....zbytek už je masovka ve jménu globalizace
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2014 14:35
Re: Gratulace
Hele co ty máš za problém? A jinak kdepak každý, já mluvil vo tobě ;-)
19. 2. 2014 14:58
Re: Gratulace
Umět můžeš, ale k čemu ti to je, když to nezvládneš prodat.
19. 2. 2014 12:58
GTR ???
A co třeba srovanání s Nissanem GTR ??? to by mě celkem zajímalo :-!
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2014 08:22
Re: Wrouuum!
To značkování plus mínus miluju :yes:
Tak který 3 :no: moulové nevěřej že se v Porsche bude používat 2.0 TDI a podobný ***? >:-[]
19. 2. 2014 17:43
Re: Wrouuum!
Mám známého - itala - , který má jako auto pro radost 997 cabrio, velmi pěkné a dobře udržované s málo kilometry - až na......... . Takže auto stojí pořád v garáži a vyjede jen občas, když je hezky. Pravidelně má potíže nastartovat kvůli vydechlé baterii. (Za to dlouhé stání mu pokaždé alarm vypije energii i ze zánovního akumulátoru.) Někdo mu vždycky nějak pomůže, zpravidla to řeší kabely a bezproblémový start. Pak se projíždí a jízdou vždy pohodlně akumulátor dobije.
Řeklo by se, to je jasné, jeho vina, s tím musí tak nějak počítat. Ale protože je laxní a vždycky to řeší způsobem shora popsaným, došlo k následující příhodě.
Auto začalo blbě jezdit, budíky občas a nahodile stále častěji ukazovaly úplné kraviny, a nakonec se auto už nepodařilo ani nastartovat. Mimo jiné byly i válce plné benzínu.

Zkrátím to, trvalou jízdou se stále vybitým akumulátorem, v italském horku způsobilo, že kabely resp. celý kabelový svazek vedený v horkém motorovém prostoru prakticky na motoru, se pod touto zátěží trvalého nabíjení vysokými proudy roztekl a spekl a bylo vymalováno. No a i zde k požáru jen krůček. Jen náhoda, že neshořel taky.

Vím, jasná chyba obsluhy, ale přesto, nemělo by - jak ty říkáš - nejspolehlivější auto vydržet i byť intenzívní, ale pořád jen dobíjení baterie bez sebezničujícího poškození ? ;-\ ;-)
19. 2. 2014 11:00
Druhý pár dveří?
8. Díky tenčím bočním sklům u druhého páru dveří, jehož tloušťka se zmenšila z 3,5 na 3,2 mm, bylo ušetřeno 400 gramů. WTF?
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2014 15:45
Re: Gratulace
Nejsem výrobce ani prodejce takže mě to je k tomu že si ho můžu koupit ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2014 15:04
Re: GTR ???
GTR je hodně povedený auto za dvojnásobnou cenu což ale nesnižuje mimořádnost Camara :yes:
Avatar - Barrichello
19. 2. 2014 13:37
Re: Gratulace
Na trhu je i Camaro s automatem i klimou.....pro to hopsání v kolonách.

A světě div se, ty dvě Camara, tedy to na hrkání v parnu i to na orkuh stojí pořád méně než to Ferrari nebo cokoliv podobného z evropy >:D
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2014 14:33
Re: Wrouuum!
Bohužel dává. Samozřejmě se nezhorší 911 ale Porsche jako takový skoro určitě jo
Teda doufám že se nezhorší 911, pro to důvod fakt moc neni
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2014 12:46
Re: Wrouuum!
S tou 911 to tak sice vždycky bylo ale doba se mění a převzetí Porsche koncernem sice zajistí pro rok 2015 dramatickej nárůst kvantity na čtvrt milionu ks Porsche ročně ale kvalitě tohle většinou mod nepřispívá..
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 2. 2014 16:53
Re: Wrouuum!
Brečí nad nefunkčností. Brousil jsem po porsche clubech páč mě zajímaly příčiny těch požárů GT3 a zdroje, jestli to není kachna... No a při té příležitosti jsem zaznamenal opravdu velké množství breků nad umřelými 991, ale především GT3. Až jsem měl dojem, že skoro každý majitel GT3 jej má z nejrůznějších důvodů v servisu..

Každopádně společný jmenovatel by se dal vyjádřit hruba jako "auto nesneslo ostré zacházení a umřelo". Často doplněno o "to se mi u 997 nikdy nestalo".

Holt první ročník no..
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2014 11:17
Re: Wrouuum!
Máš pocit že mi praská žíla? ;-)
No ať se naplní tvá víra, já bych to taky viděl spíš pesimičtějš a obávám se reálnějš
19. 2. 2014 14:55
Re: Wrouuum!
Je rozdíl, jestli objem naženou rozšířením portfolia, nebo snížením cen.
Avatar - Dinar
20. 2. 2014 09:00
Re: Wrouuum!
Ať ti nepraskne žilka, nechápu, proč sleduješ nějaké palce. A pokud jde o to Porsche, byl bych opatrnější, pamatuju, jak tu jedna pani před dvěma lety stoprocentně věděla, že příští generace, rozuměj ta současná, boxster/caymanu bude předokolka s motorem z volkswagenu. Čtyřválcový dýzl se třeba v macanu soušl edišn možná objeví, na druhou stranu, takový Mercedes strká dýzlový čtyřválec do top modelu (esklase) už jednu generaci a žádné pláče nad jeho upadající kvalitou tady nečtu. Pro image porsche je důležité, že i nové, více prakticky zaměřené, modely, viz. macan, pořád hrubě převyšují svou performance (podvozky, motory) třídní konkurenci.
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2014 15:02
Re: Gratulace
Během krize se třeba i takoví našli >:D >:-[]
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2014 15:01
Re: Wrouuum!
Je skoro jistý že obojim. Naftovýho 2.0 TDI a podobný motorizace v modelech Porsche sou jen otázkou času
21. 2. 2014 20:15
Re: Wrouuum!
V tom případě by ale měli začít stavět nové továrny. Protože těžko můžou chtít prodat něco, co nezvládnou vyrobit. Porsche minulý rok dodalo přes 160 tisíc aut. Na 250 tisíc by je mohl vystřelit Macan. V plánu je myslím celkem 7 modelů, takže to číslo určitě půjde ještě nahoru.
21. 2. 2014 19:48
Re: Wrouuum!
I Mezgery odcházely. Někdo měl štěstí, někdo smůlu, někdo potřeboval ruce urazit. Znám člověka, který na 997.1 GT3 měnil před 10 tisíci km (bráno auta, ne motoru) motor dvakrát. Vím o dalším, který měl Turbo 997.1 a také měnil vícekrát motor (vše v záruce). Problémům se nevyhla ani 997.2. Jeden z vážnějších problémů je náhlý a rychlý únik chladící kapaliny, kde hrozí, že ti pokropí kola, v důsledku čehož ztratíš kontrolu nad autem - to trápí, pokud vím, 996 i 997. Pro mne to zatím tedy není nic nového. Uvidím, jestli se s problémem setkám osobně. Nedokáži posoudit, jestli 991 umírají častěji než 997.
21. 2. 2014 19:37
Re: Wrouuum!
Tohle by asi nikdo nepředpokládal. Také nechávám auta dlouho stát a kdybych možnost nabíjet neměl, asi by to bylo problematické. Odpojení baterie znamená většinou nějaké nastavování, startování přes kabely není zrovna rychlé (stejně bych buď baterii vyměnil, nebo nabil - takový už prostě jsem). Nemluvě o tom, že můžeš mít problém se do auta dostat (i na to je v manuálu návod). V tomhle směru tedy věřím v prevenci, zabere to asi deset vteřin a mám klid. Nedělám to snad, protože bych se bál o roztavení nějakého kabelu, jen chci mít baterii nabitou, až se rozhodnu vyjet. Pokud si dobře pamatuji, v manuálu je napsané, jak často máš auto nabíjet, pokud nejezdí (něco jako alespoň každých 4, nebo 6 týdnů).
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2014 10:28
Re: Wrouuum!
Však už vyhlásili kompletní svolávačku :no:
20. 2. 2014 19:59
Re: Wrouuum!
Proč, proč.... . No protože
a) je laxní, jak jsem psal
b) když nebyla pauza moc velká, tak i občas nastartoval
c) v jeho hromadných garážích není možnost připojení na proud
d) použít vypínač nebo odpojení akumulátoru a tím se i zbavit zabezpečení auta znamená v Itálii auto už nikdy nevidět i když je v garáži
e) to hlavně ani náhodou nepředpokládal.

A já se přiznám, že bych před touto zkušeností takové drama také neočekával. A to s auty intenzivně žiji celý svůj velmi dlouhý život.

Teď už je chytrej taky, dává si větší pozor a problém řeší, ale nejprve musel dostat pořádně mastné "školení".
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 2. 2014 16:49
Re: Wrouuum!
Jasně, mezi mechanickou 911 a elektronickou 991 je rozdíl vesmíru, ale GT3 by se neměla rozpadnout po 5 kolech na okruhu a zatím to vypadá, že jich je takových více...
Majitelé si stěžují na přehřívající se PDK a různé problémy motoru. Je mi jasné, že šetření jde napříč spektrem, ale alespoň u vrcholných modelů Porsche bych ještě pořád nějakou čekal.
Upřímně řečeno jsem z 991 neměl dobrý pocit už při představení, působila takovým tím uměle pozlátkovským dojmem, ale neměl jsem odvahu to vůbec ventilovat ven... No zatím to podle všeho vypadá, že intuice byla správná...

ad 996. Ta je krásným příkladem paradoxu všech TUV žebříčků atd, které vznikají na stanicích technických kontrol ale nereflektují skutečné závady. První vodníci byli konstrukčně tragické motory s praskajícími bloky, zapékajícími se pístními kroužky a obludnými servisními ojebávkami a la rozeta rozvodů pevně spojená s klikovým hřídelem... Porsche měnilo zničené motory po tisících, jelikož pod plnou zátěží umíraly.
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2014 12:26
Re: Wrouuum!
Poptávka je dostatečná podle tebe nebo mě, určitě ne pro současný šéfVWstvo. Nebo fakt myslíš že těch plánovanejch čtvrt milionu kusů kam se chtěj dostat do dvou let nebo do kdy jim bude stačit? ;-)
A ano se stoupajícim počtem modelů a motorizací stávající vývojový odd. nestačí a určitě se bude posilovat sdílení s koncernovou technikou takže snížení kvality se relativně nabízí. Skrytá inflace se už šíří světem takže k vyjadřovat se k budoucim cenám je dost těžký ale určitě se u Porsche do budoucna dá očekávat sdílení pohonejch jednotek typu 2.0 TSI i TDI apod. takže asi i snížení cen byť do nějakejch levnejch modelů asi nepůjdou
20. 2. 2014 11:57
Re: Wrouuum!
Podle mne nemá smysl snižovat ceny. Poptávka je dostatečná a ceny zase tak vysoké nemají. Proč by měla klesat kvalita/ stoupat poruchovost? Pokud stávající produkty budou prodávat za podobné ceny, jediným důvodem by mohlo být, že by jejich vývojové oddělení bylo novými modely tak zatíženo, že by nemohli věnovat tolik času a péče dalším generacím těch stávajících. To je základ tvé hypotézy?

Samozřejmě pomíjím inflaci. V tomhle směru auta nejsou letadla - těm cena rok od roku roste.
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2014 11:43
Re: Wrouuum!
A taky ne na kvalitu 911 žejo. Ale tak otázka nezněla. Řeč byla vo tom jestli ten hodně rychle narůstající objem vozů Porsche naženou rozšířenim portfolia nebo sníženim cen a podle mě jednoznačně obojim. Navíc kombinovanym sníženou kvalitou a zvýšenou poruchovostí.
20. 2. 2014 11:43
Re: Wrouuum!
Tuhle eventualitu nejspíš nikdy nezkoušeli. Ale ano, mělo by to vydržet. Snad kromě snahy ušetřit trochu na hmotnosti není důvod, proč ne. Bylo by vtipné, kdyby to udělali schválně s tím, že přeci nikdo neudělá právě tohle (minimálně se bude držet instrukcí v manuálu). :-)

Jen nevím, proč nestrčí auto do zásuvky. V katalogu příslušenství mají i vhodnou nabíječku (rebrandovaný CTEK). Tolik práce to není. Rozhodně méně práce, než pak startovat přes kabely. Případně by někde měl být vypínač, který se používá při transportu/ uskladnění, aby ti nepředali auto s mrtvou baterkou.
20. 2. 2014 11:21
Re: Wrouuum!
To je snad případ rozšíření portfolia, ne? Nejde o snížení ceny stávajícího produktu. Že případně existuje nějaký Macan s dvoulitrem nemá přímý vliv na kvalitu, řekněme, Panamery.
20. 2. 2014 11:16
Re: Wrouuum!
991 je milník. Je to citelně jiné auto než 997. Vždy se musím smát, když někdo napíše, že Porsche seká jedno a to samé auto už padesát let. Nejvíc to asi pocítí ti, kterým 997 sedla. Osobně jsem se s podobným názorem nesetkal a celkem by mě zajímalo, co tím myslí - jestli brečí nad elektronikou (a celkovou složitostí auta), nebo jestli se mu sype motor/ převodovka/ atp. Není moc lidí, kteří na nových GT3/ Turbech najeli nějaké větší množství kilometrů.

Pokud jde o RSR, co vím, tak použili starší motor, protože nový ještě nebyl hotový. Uvidíme. Co vím, v plánu není držet Mezger dále naživu.
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 2. 2014 08:31
Re: Wrouuum!
No, bohužel to vypadá, že u Porsche k úpadku došlo, minimálně co se ostrého použití jeho aut týče...

Na Rennteam fóru čelí 991 GT3 a 991 obecně ostré kritice a vypadá to, že má spoustu dětských nemocí. Jeden tamní veterán jemuž v garáži parkuje asi 11 Porsche situaci zhodnotil ve smyslu, že prakticky každá vzduchem chlazená 911 šla drtit na krev a vydržela to, s příchodem vodníků se to omezilo na modely GT a Turbo a teď už nemá Porsche v nabídce jediný model, který by hrubší zacházení vydržel...

Koneckonců, závodní 991 RSR a Cup pořád používá starý Mezger šestiválec pokud se nepletu...
Avatar - Dinar
20. 2. 2014 09:11
Re: Wrouuum!
Jeden veterán... dobře víš, že tohle je stejné pořád, s každou generací, nejvíc tohohle pláče o konci kvalitních porschí bylo po příchodu 996, fóra byla ještě celkem v plenkách, ale plakalo se vydatně, a dnes, olítané 996 jsou jedněmi z nejspolehlivějších ojetin vůbec.
Navíc ta nit upadající kvality se line napříč značkami, a je to celkem logické, u těch lepších značek produkujících nějaká sportovní auta nebo sport deriváty, je každé takové auto z hlediska složitosti použité techniky/elektroniky naprosto jiný vesmír, než auta z poloviny 90. let například, to jsou auta, která je schopen udržovat v kondici kdejaký jouda co má na vsi servis, dnešní auta jsou technologicky proti těm dvacet let starým v pozici proudových stíhaček vs. dvouplošníky z 1. světové.
Avatar - Francuz
19. 2. 2014 11:37
Re: Druhý pár dveří?
Tiez si myslim ze toto si mohli odpustit.