Nová Octavia se na ženevském autosalonu představí ve vrcholném provedení Laurin&Klement. Nově dostane také silnější verzi motoru 2.0 TDI, dosud vyhrazenou Octavii RS.
Pro-figurka:
Kdysi jsem napsal, že je zcela zbytečné reagovat na narcistické, samolibé, trapné, neobjektivní a úmyslně provokativní příspěvky od GTI. Člověk se dočká jen urážlivé a arogantní reakce. Jenom zaslepenec může brát vážně jeho zaujaté příspěvky ala Škoda.
Kdybych bral vážně tyto fanatické chvalospěvy, musel bych si myslet, že Škoda je nej nej nej auto na světě. Čím ale vyniká? Moderním designem, jízními vlastnostmi, špičkovou konstrukcí, proporcemi, komfortem, celkovou invencí? Nebo jen obřím kufrem, vyšpičkovanou cenou, prolisem pod značkou zadního víka, škrabkou na led, cenou či kvalitním zpracováním?
Proč si nenalít čistého vína, místo blbnutí hlav ostatním. Ano, bepochyby je to velmi dobré auto které by nemělo chybět v hledáčku potencionálních zájemců o koupi dobrého auta z kategorie nižší střední třídy. Čím však vyniká nad ostatní výrobce automobilů? Je toho opravdu tolik jak ve svých ságách opěvuje "nejlepší textař"? Čím je tak ŠPIČKOVÉ, že stojí za to o něm přemýšlet, či psát říkačky? Věk na to máte, než abyste se nechal oblbovat. Jeden nesmazatelný klad ovšem bezesporu značka má. A to ten, že je to defakto české auto.( Bohužel na to však výrobce hřeší.)
Než plazem, co zoufalý o zeď se biji,
pelyněk hořknoucí, chybí mi med.
S úsvitem nacházím démantní Octavii,
svět naruby obracím, hoří můj pléd.
Pak v ústrety srdce své nabízím, žasnu,
a temnotou záchvěvu drtím svůj chtíč.
Dnes navečer v garáži světlo mdlé zhasnu,
vždyť na srdci září mi ze Škody klíč.
Ach, na hydře minula končí má křeč,
a na břitu rozkoše má a-be-es vyje.
To zběsilé okolí soptí, došla mu řeč,
na vlásenkách života veze mě Octavie.
Čas potvrdil, že naše nová krásná Octavia je milostí všech garáží. Pohled shora na obě verze je úchvatnou podívanou jistě pro každého, kdo ctí proporce, krásu a styl. A nyní verze z nejpřitažlivějších - LAURIN a KLEMENT. Špičková výbava, špičkové motory, špičkové pohony, špičková image. Auto, které je ozdobou, auto, které je klenotem, auto, které je tím pravým autem. Neboť Škoda je Škoda je Škoda...
bohužel, široký záběr zdaleka neznamená, že model se povedl. Octavia je podmínečně zajímavá v RS, LaK a Scoutu. Proč podmínečně? Protože než LaK, tak je rozumnější volit třeba Mondeo či Insignii. Protože RS je sice výborná, ale jako rodinný vůz přeci jen prkennější a na HH nemá jízdně ani omylem. To ale není kritikou Octavie, to jsou její dlouhodobé vlastnosti.
Scout, ano, tomu říkám trefa. Jenže spodní stříbrné plasty na náraznících ji sráží do 4. cenové... A nehovořím o tom, že z praktické stránky je to zvěrstvo, protože hlavně ten plast ve předu zůstane v prvním pangejtu.
S trojnožkou se mýlíš, protože vedle Scouta, LaK a RS tu je i obyčejná Octavia - a to je přesně ta noha, na kterou ten stůl kulhá. Běžná Octavia je prachobyčejný nezajímavý průměr.
No a jestli považuješ za designerský počin desetiletí okopírování zádě staré A6, pak máš nejvyšší čas začít uvažovat sám nad sebou :-)
jistě, když vezme rohlík bílý, je to krádež. Když barevný, je to zabezpečení rodiny. Když si necháš 10 000, je to úplatek, když 75 mil., je to přiměřený zisk. Když dva dělají totéž, není to totéž. Bohužel s tebou souhlasím ;-\
RS je jen marketing. Dneska musí být všechno "sportovní", i kdyby to byl pohřební vůz ... Vezmi si Golfa "pro důchodce". Dříve ho nazývali Golf Plus, nejnovější generace je "Sportsvan".
presne ako som raz povedal, 184k diesel by nemal mat oznacenie RS. A jasnym dokazom su aj dalsie kroky Skodovky, ako ze Scout a aj Laurin & Klement dostanu tuto motorizaciu....
:yes::yes: Ty palce ti dávám proto, že jsi napsal co jsi napsal. Veřejně. S GTIm se diskutovat dá a zrovna tenhle tvůj text má velký diskuzní potenciál. Jenže když se podíváš na diskuzní příspěvky, je toto velká vyjímka.
Na Octavii mimo jiné cením její (tradiční) skvostné rozkročení ve vrcholných modifikacích: na jedné straně varianta jaksi sportovnějšího ražení (RS) na straně druhé varianta konfigurovaná do komfortu, luxusu (LK), a do třetice "machrovská" verze v podobě Scouta. Jak známo, trojnožka ze své konstruční podstaty nemůže kulhat, a nekulhají samozřejmě ani modelové speciality octavie. Tolik tedy za prvé.
Dále velmi silně oceňuji motorizace, a jsme-li nyní u vrcholných verzí, pak osazení motorem o stopětaosmdesáti naftových koní je v dané třídě jistě respektuhodné. O benzínovém esu v eReSu (abych si zarýmoval...) není snad třeba psát. Tolik tedy za druhé.
Velmi pozitivně též vnímám poměry panující jak v kabině, tak v kufru. Kabina po usednutí za volant ohromí - na šířku je dokonce snad octavia širší než C-klasse, a podélný prostor vzadu je taktéž výborný. Uživatelská přívětivost liftbacku i kombi, o tom taktéž netřeba psát. Tohle je za třetí.
No a abych to dokončil, pak parádička v podobě haldexu dotváří obraz, který si o octavii jistě tvořím nejen já, nýbrž velká část motoristické "obce". Na prodejích je to znát, a to i v euro-kontextu.
Vezmu-li to jaksi z negativního úhlu, pak bych mohl spekulovat leda o tom, zda by octavia neměla mít karosářské portfolio ještě širší - hatchback? coupé? Odpovím si sám - hatch nikoliv, vždyť na silnicích je už tak přehatchbackováno, ovšem coupé, to ano. No jo, ale vždyť to kupíčko snad už zvoní za rohem...
Závěr: (musím trochu nyní zabychařit) osobně bych (zejména zde, v Česku), být jezdcem kompaktního mainstreamu, volil dnes i zítra Octavii, v případě karoserie hatchback samozřejmě golfa. U Octavie bych upřednostnil verzi kombi, přičemž velmi silně vnímám i design liftbacku, zde mistr Ká sehrál roli designového guru tohoto desetiletí. To uznávám.
A když si tak představím nového kombi-scouta, na té silné naftě, na haldexu a v garáži. Joj, to by byly jistě dobré časy... ;-)
Diksuzní anonymní palcovači styďte se. A redakce za tuto palcovou bulvární ubohost taktéž. Místo toho, aby ste něco napsaly je jednodušší dát anonymní palec. To jsem mu to "nandal" vole. Smutné. Jeden z nejlepších "textařů" zde anynomně "souzen" někým, kdo není schopen paradoxně napsat ani písmenko. :-!
Právě o to jde. Jakoby nabouraný zadek je pasivním prvkem bezpečnosti. Kdo takové auto před sebou spatří, jistě sundá nohu z plynu. Mezi pasivní prvky bezpečnosti patří i celkový vzhled škodovek, protože málokdo se za nimi otočí a přestane se tak věnovat jízdě. Jsou to machři v té škodovce, co?
Figurka má pravdu v tomto. Teraz ani tak nejde o GTI-ho ako o celkové fungovanie systému hodnotenia.
Zozačiatku mi tie palce prišli ako dobrý nápad, ale keď si uvedomíme, že na ne klikajú len registrovaní užívatelia, vlastne dookola tí istí, často zaujatí štamgasti, tak je to proste o ničom, bez akejkoľvek výpovednej hodnoty.
Keď už ich ponechať, tak aspoň nech sa to dá rozkliknúť a zobraziť kto ako hodnotil. Zaujatosť voči niektorým diskutérom to síce nevyrieši, ale aspoň to nebude také anonymné.
A čo sa GTI-ho týka, tak trochu nadhľadu by nezaškodilo, beriete to tu všetko príliš vážne. Ale možno práve to mu dodáva chuť pri písaní takýchto skvostov. :-)
RS je jen jedno. A to 2.0 TFSI. Nafťák je jen přetvářka. A teď to potvrdila i Škoda, když ten nafťák dala (a dobře udělala) i do Scoutu a Laurin&Klementa.
Prostě Škodovka chce prodávat a tak musejí dělat přetvářkové auto pro frajírky, aby mohli mít RSo f dýzlu a všude se s tím chlubit jak málo to žere...
Jako typická firma budu sledovat celkové provozní náklady... řekněme třeba na 4 roky, 150.000km. Pořizovací cena, servis, palivo. Spolehlivost je důležitá, pokud by zůstávala auta stát na služebkách nebo trávila přehnaně moc času v servise, je to vážný problém a půjdu jinam... na druhou stranu ale firmy chápou auto jako spotřebku a nemají problém platit za servis a údržbu.
Soukromníkům se nezdá Hyundai hezčí, soukromníci kupují na co mají. Prodeje Škody v současné době táhne Octavia, která je pro soukromníky drahá. Fabia už je daleko za zenitem a Rapid... jo, Rapid mohl ty lidi od Hyundai odlákat, ale cenová politika není přehnaně vstřícná, tak se to povedlo jen na půl.
Firemní zákazníci jsou pro automobilku lepší, pokud si může značka vybírat, raděj prodá auto do firmy než soukromníkovi.
Zajímavé, že v jakémkoli diskusním příspěvku, který ti není podle chuti, jsi první, kdo osočuje a káže o slušné diskuzi a to mnohdy i tam, kde diskuze je naprosto v pořádku, ale zde, příspěvku doslava za hranou slušnosti, tleskáš. dost zajímavé může být lidské myšlení a jen jsi se tím pasoval do role, které tu tleskáš.
Když si vezmeš celou řadu Octavie, tak nejlepší poměr cena/výkon nabízí právě nejdražší verze - v současnosti je to RS. Citroen či Mazda na ni nemají adekvátní odpověď, mám na mysli hlavně TSI manuál. Tipuju, že LK bude stát plus minus stejně jako RS ... ale už bude mít mnohem širší konkurenci, takže prodeje nebudou tak velké jako u RS.
RS není jen o motoru, je i o brzdách, podvozku, designu, výbavě. Pokud pod tímto marketingovým označením chce Škoda prodávat naftu, je to její volba... co mám info tak drtivá většina prodaných RS je nafta.
Retro v podání Octavie 3 (tady se vlastně bavit o designu vážně ani nejde), kde na kombi naroubovali zadek z 10 let staré Audi A4 a na hatch prozměnu naroubovali zadek z deset let staré Audi A6 a světe div se - ono to tak nějak nefunguje... Už teď po cca roce je to tuctový auto.
Nový Golf nebo Seat Leon, jdou vlastní cestou a jsou to osobité modely (jen exteriér), naproti tomu Octavia bohužel vykrádá design koncernu VW a vypadá tak nějak nijak...
Das Auto a to je vše, ale kvalitní design jaksi chybí...
Jsem zvědavej jak budou zase psát nestranní novináři o Octavii 3, že má nadčasový design (rozuměj nudný), dále že diponuje osvědčenou technikou v podobě kliky na zadní nápravě (rozuměj - ono se s tím marketingový oddělení nějak popere, vždyť češi tak milují Škodovku, že to i tak budou kupovat)...
No, právě pro takové nezkušené trouby vyrábí škodovka. Široká Oktávie? To musel Trojnožka přesednout z Trojkolky Velorexu. L&K má možná vyspělý audiosystém, který ale v každém autě už ze zásady je vyčpělý - poslech v miniprostoru auta se nemůže rovnat třeba i jen poslechu v obyváku v klecovém odchovu v panelácích.
Citigo L&K...na toto klasicku pipku nezbalim. Pri hlaske mam Octaviu si bude mysliet, ze mam frajerku. Ale pri -si ty gou Laurin end Klement- pochopi, ze si s nou chcem vyjst von do mesta namiesto nejakej Laury na koniec Klementovej ulice, kde uz nie je verejne osvetlenie ;-)
Čím více se snažíš obhájit neobhajitelné, tím více se do toho boříš. Sám tleskáš naprosto "primitivnímu" vyjádření, které je nejenom hodně pod úrovní inteligentního člověka, ale i za hranou slušného jednání. Ale sám se tu osočuješ proti příspěvkům v jiných článcích, které jsou, dle tebe, urážlivé, nebo lživé.
Na jednu stranu si hraješ na moralistu pod některými příspěvky a na druhou stranu tleskáš něčemu podobnému a ještě k tomu zde podáváš doporučení, kdo by měl pod jakým příspěvkem moralizovat a kde ne.
Jen jsi opět propadl o kousek níže.
Často je některá diskuze vyhrocenější a po chvíli se do sebe diskutující pouštějí stále "ostřeji". Tomu se dá i porozumět. Je to zkrátka gradování, které postupně strhává diskutující.
Jenže zde GTI napsal svůj názor a ať je věcný více či méně, tak nikoho nenapadal, nebo neurážel. Takže pokud tě to nezajímalo, je nejlepší reakce žádná. Pokud jsi mu chtěl něco sdělit, mohl jsi to napsat.
Místo toho jsi zvolil to, proti čemu se jinde snažíš "bojovat" a ještě místo toho, aby jsi to přiznal, se snažíš "shodit vážnost" diskutujících, kteří s tebou ve vší slušnosti nesouhlasí, protože se ti nelíbí, že v minulosti s tebou v něčem nesouhlasili.
Takže pokud jsi chtěl bojovat za "slušnou diskuzi" tak jsi v tom měl pokračovat a to všude. Tím, co jsi předvedl zde, jsi jen ukázal, že tvé moralizování je jen čistě účelné tam, kde se ti to hodí.
Vidím to přesně naopak než ty. U II. generace jsem těch základních tolik neviděl, snad jen ke konci výroby se vyrojili ty Primy.
Já těch Octavia-Žebrák potkávám docela dost, asi 1/3.
Zrovna ty taxíky potkávám vybavené a dokonce i s xenony.
Proto máš režim individual, kde si můžeš jednotlivé položky (řízení, převodovka, motor, klima, stop/start) nastavit jak chceš. Bohužel to Škoda nedotáhla do konce a zvuk motoru je schovaný pod položkou motor. Různí se názory na to, jestli ta položka dělá krom zvuku motoru ještě něco jiného, například odezvu na plyn. Pokud ne, je to ok, nastavíš sportovní řízení a řazení a necháš zvuk vypnutý. Pokud ano, tak je to problém, který se dá řešit zásahem do diagnostiky (tam můžeš nastavit hlasitost rezonátoru z výchozích 100% na libovolný násobek 10%, včetně 0%). Až vyzkouším, dám vědět ;-)
A kolik takovych holatek potkavas? Drtiva vetsina octavii jezdi minimalne jako ambiente na 16". V zakladu vidam mozna tak taxiky. Oproti minule generaci je to jednoznacny pokrok.
Se koukas na spatne mista. Ja kdyz to videl, tak jsem nechapal, jak s timhle muzou vyjit na trh, je to lowcost ala Rapid. Vyplne dveri, take hruza. Jen doufam, ze odstranili ty vrzajici madla ve dverich, co mela OII.
Kdyz ti skoda nabidne cenu ktera se neodmita, tak co budes kupovat?
Proc ted treba Posta nakoupila Hyundaie, ze by se jim libili? OIII je normalni krabice s se servisem na kazdem rohu a s cenou pro firmy, kterou malokdo nabidne. Je zajimave, ze Hyundai ma u soukromniku skoro stejne prodeje jako Skoda, ze by se soukromnikum zdal Hyundai hezci? ;-) Oso bne bych posuzoval design v zakldanich verzich, kdy to nerusi nacancana kola a tady Skoda vypada dosti bidne.
Ve firme mame jen Skody, nikdo neresi ze se 2ks ze 3 1,8TSI nedozili 100tis kvuli retezu, proste se to strci do servisu. Nikdo neresi, ze 1,6 v benzinu ve fabii vibruje jak diesel a ze mu za jizdy sviti po 150tis na displeji nizky stav oleje. Nikdo neresi ze do 200tis bylo potreba u 1,4 2x nove tesneni pod hlavu, proste je to jen auto, da se do servisu ;-)
Cestovní? A proto je to RS, že >:-[] Ne, Octavia RS rozhodně není zaměřena jako GT, koneckonců proč by v cestovním voze byl "pseudo-rezonátor"? Octavia se snaží hrát na sportovní notu, nikoliv na cestovní, proto jsem psal, že na HH zkrátka nemá.
Naopak, Octavia Scout je excelentní počin. V terénu zvládne to, co mnohé SUV, přitom s sebou nenese negativa SUV jako vysoká podlaha interiéru a zavazadelníku a vysoké těžiště.
Zatímco RS je možná cenově atraktivní, jenže poměrně kontroverzní, Scout má hlavu i patu a hlavně - což vlastně dodnes nechápu - prakticky nemá konkurenci. RS v porovnání s HOT hatch neobstojí, ale Scout? Ten nemá konkurenci a je to nejlevnější cesta k "Allroadu" ;-)
Přesně a když to potkám na silnici tak jsem na mrtvici! Prostě zase jen obyčejná opelichaná slepice! Ale hlavně že může říct že má Octavii Pepik jeden pitomej! :no:
Pokud uděláš hlučný výfuk, pak je prostě hlučný... někomu to vyhovuje a někomu vadí. Rezonátor si můžeš objednat nebo neobjednat... a pokud si ho objednáš, můžeš pořád jezdit v režimu normal nebo individual, případně to celé přes diagnostiku ztlumit.
Jestli se to povedlo nebo ne je věc jiná, každému dle jeho gusta. Zajímavý je v tom spíše přístup Škodovky... udělejme jakože sportovní auto, ale jen do té míry, aby ta sportovnost nikomu nevadila.
Ty to benzínové RS moc ikonizuješ. Pořád je to jen Octavia, pětidveřový liftback nebo kombi se silným motorem, logicky předurčené k tomu stát se služebním nebo rodinným vozem. Kdo chce primárně závodit, asi u Octavie neskončí... i v koncernu jsou na to vhodnější vozy.
Nemyslím, že Octavia má za cíl být sportovní auto. Rezonátor je příplatková výbava a je to právě způsob, jak mít sportovní zvuk pouze pokud ho člověk chce.
...jsou to smradi, co uděláš... umí ten palec použít trojím způsobem: bud se kopou v nose nebo v ř..i nebo ho použijí tady v krvelačném zákoutném boji... >:D:-!
píšeš celkem inteligentně, takže mi připadá neuvěřitelné, že patříš do skupiny blbů, kteří svůj životní postoj kopírují podle názoru jiných lidí. GTI tady nikoho neoblbuje. Jen píše svůj názor, na který má právo.
Nejsi dítě ani dement...Rozhodni se sám. Názor jednoho dislkutéra je naprosto irelevantní. V garáži každý bojuje sám za sebe.
Nicméně kvalitou textů GTI skutečně vyniká. S obsahem souhlasit nemusíš, ovšem forma je na zdejším spíše podprůměrném fóru vysoce nadprůměrná.
ta má ale *.....fakt,superřit,jistě se může směle měřiti s leckterou zaslouženou maminou,kterážto by na své pozadí mohla žádati zbrojní pas...tak je nebezpečná.stejně tak Octavia....nebo snad "Analvia...?"...ano,to je lepší. :-)
:yes:
Tohle bych mohl rovnou podepsat. Já jezdil před třemi lety s ještě tehdy Octavii II 1.8tsi a byl jsem opravdu spokojený. Jako rodinné auto naprosto dostatečné vozítko.
Pak jsem se nechal (ani sám už nevím proč) zlanařit na Mondeo 2.0 ecoboost s automatem a tehdy nejvyšší enterprise výbavou. Auto se mi pořád líbi, nejezdí zle, je nacpané serepetičkama, ale jsem rád že ho po třech letech budu prodávat a vracím se všema deseti zpět k Octavii. Prve jsem zvažoval vzít RSo, propastný rozdíl ve výbavě oproti eleganci s 1.8 tsi v ceníku volal do nebe. Dnes je ale super volba právě L&K. Kombík 1.8 TSI DSG L&K + pár drobností z doplňkové výbavy a v klidu se vejdeš bez dohadování pod 700. Parádní nabídka! A že je Mondeo o pár cm někde větší? Já to ani nepoznám :-)
BTW... a Golf jako dobrá volba pro hatch? Taky bych se určitě nehádal. V druhé garáži bydlí GTI performance a chválím ho už od jara kudy chodím ;-)
Nelakovana zrcatka ma pouze zakldni active. Mozna ty zakladni verze na poklicich prehlizim a naopak si vsimam tech s LED svetly a velkymi koly, ale opravdu mam pocit, ze roli levnych octavii prevzal rapid. Minimalne co se kol tyce, tak u minule generace jich jezdi na poklicich podle meho vice, nez u soucasne a to i ve vyssich vybavach s lakovanymi dily.
U nás jsou dvě skupiny aut... obecná služební, kde se vybírá podle potřeb a nákladů... většinou Octavie, nějaký ten Qashqai na horší cesty do Polska apod. A pak auta pro soukromé využití, kde si může vybrat každý co chce, v rámci nějakého limitu. Nejčastější volbou jsou... Octavie.
Ja ti vidim, tak jak to je. V minule firme jsem se na vyberu vozoveho parku spolupodilel. Takze vim, moc dobre o cem to je. Kazdopadne jsme nakonec skoncili u Avensisu, ale byl to boj. ;-)
Octavia má 2.0TSI 162kW a 2.0TDI 135kW, Superb má 3.6FSI 191kW 4x4 a 2.0TDI 125kW... nevidím problém. Šestiválcová nafta v Superbu by byla hezká, ale to už si vymýšlím...
Vrcholova skodovka je porad jeste superb a ten ma sestivalcovy benzin. Pred deseti lety mela vrcholova octavka 1.8 turbo 110kw, nebo 1.9 TDI 96kw. Je fakt, ze cele to ekologicke snazeni prineslo akorat benzinove pidimoturky produkujici pevne castice, ale to je jina pisnicka.
To je pravda. Viz mercedes, jak se postavil proti náplním do klimatizace. Kdyby se postavili všichni, tak by to dopadlo jinak a EU by musela ustoupit....
Kdo by si před 10 lety pomyslel, že vrcholová Škodovka bude jezdit s 2 litrovým nafťákem..........fuj........ :no:
PS. Ano, já vím, díky pomatencům v Bruselu, ale také díky neschopnosti auto výrobců se těm magorům postavit, podobný osud postihl i jiné značky
Takže o GTI si myslíš, že je "tupý osel" a není to urážka, protože to tak podle tebe je? A stále si myslíš, že i když to podle tebe tak je, že se jedná o slušnou diskuzi a že se nejedná o urážku? Nestačím se divit. Už jen samotný fakt, že takto někoho označíš a ještě to obhajuješ tím, že to v tomto případě není urážka, protože podle tebe to je "fakt" je hodně nízké úrovně.
Pokud by někdo něco podobného napsal o tobě, tak také jen přijmeš fakt, že to tak prostě je, protože ten, co tě tak nazval, si to myslí a nepovažuje to tím pádem za urážku?
Taky jsi ve svém elaborátu zapoměl napsat, že ve firmách se k tomu všichni chovají jak hovada. A ty to sám potvrzuješ, pokud odejdou těsnění pod hlavou ať je to jakékoliv auto je to z 90% chyba řidiče, který jezdí jak hovado. Ono z cizího krev neteče.
Vidím to na své práci. Gumy jim odchází daleko rychleji, než když má někdo auto své. A to mnohdy i za tu sezonu najedou méně, podle stavu tachometru. Takže pokud jsou na autech poruchy, které jezdí ve firmách, tak je to minimálně z 50% tím, jak se k těm autům ty lidi chovají.
Dík, ten Dynamic plus za ty peníze nemá chybu. Ještě kdyby ten základ nebyl tak vysoko. Já jsem se dostal u OIII při stejné výbavě o 80tis. nad Leon a o 40tis nad Golf VII.
Jednalo se o 1,2TSi 77KW, 6kvalt, autoklima, tempomat, alu, mlhovky, metla. I když se jedná o větší auto, tak ten rozdíl byl docela síla.
Dynamic stojí 10k a je v něm kožený paket s tříramenným volantem, sportovní sedačky, nástupní lišty a spoiler. Dynamic plus je za 17k a je v tom navíc tempomat a 16" litá kola.
To není světlý interiér, ale černá s červeným prošitím.
Jasně, Octavia je svým pojetím rodinné auto... bohužel pro běžnou českou rodinu příliš drahé. Ta reakce je na tvrzení, že Hyundai se v prodejích soukromníkům blíží Škodě... a to rozumím že se týká ČR.
Bolero stojí do Octavie 4000. Elegance není nutná, Ambition Dynamic beru jako takový zdravý základ... možná ještě spíš Dynamic Plus, s 16" koly a tempomatem.
To jsi ovšem popsal situaci na malém českém trhu, zde platí, že Škoda má většinou nejlepší TCO a pro fleety tak není co řešit. Na druhou stranu pro soukromníky je drahá.
Třeba v Německu nebo v UK je to přesně naopak, tam se proti domácím značkám nedokáže ŠKoda ve fleetech prosadit a proto má velký podíl u privátních klientu, stačí se podívat na BestSelingCarsBlog kde visí německé privátní prodeje a jak Fabia, tak Octavia, Yeti nebo Roomster mají jeden z nejvyšších podílů ve třídách v prodeji privátním zákazníkům a naopak domácí značky dominují ve fleetech.
Ten paket to hodně zvedne, ale nic to nemění na tom , že základ Reference je u Leonu v pohodě, zatím co Octavie vypadá k světu až od Elegance.
Nejspíš je to dáno tou rozměrností interiéru OIII e ta jednoduchost(strohost) víc bije do očí. Hodně dělá také to, že Reference má v základu multif. volant a rádio s velkým displejem.
Ty asi taky ne, Basic se snad ani neprodává, jestli myslíš Reference, tak na něj nemá Active ani náhodou. Snad jen Ambition + je trošku srovnatelný ale podstatně dražší.
Vzhledem k tomu, že i současné výprodejové Mondeo je dražší, nepochybuju o tom, že nové Mondeo bude výrazně dražší než Octavia. Což je samozřejmě v pořádku, Mondeo se zřejmě posune na pomezí (už tak přerostlé) střední a vyšší střední, takže ta třída náskoku na mezitřídní Octavii tam zůstává.
zial pohlad nazivo novu octavku degraduje na uroven nizsej strednej. Po nasadnuti do interieru este viac. V tomto je jedinym kralom koncernu golf. Uz aj seat je na vyssej urovni ako octavka 3. Zial... :-|
Třeba proto, že Mondeo neumí 4x4 a Insignia je příliš těžká? Nebo proto, že dodatečné centimetry pro tebe nejsou k ničemu? Nebo proto, že nové Mondeo půjde s cenou nahoru? Důvodů se najde asi dost... je to vždy o konkrétní požadované konfiguraci a nabídce.
Osobně jsem zkoumal stávající Mondeo... v cenových relacích Octavie jsou zajímavé skladovky 2.0TDCi Winner, je ale velký problém sehnat auto s xenonama. Konfigurované auto vychází i po slevě cca. 700k.
Nikdo neříkal, že RS je hothatch. Právě naopak - RS je "obyčejné" cestovní auto, ale s vyšším výkonem než dokáže nabídnout konkurence.
Podle mých postřěhů se Scout dobře prodával hlavně před faceliftem - ale pak šla poptávka asi dolů, protože pofaceliftové kousky vidívám jen zřídka. A to nemluvím o Fabii Scout - dnes jsem ji viděl podruhé v životě a to jen díky tomu, že jsem byl v autorizáku.
Dostane 110 kW TDI víceprvek?
Jak se bude lišit 135 kW TDI od RS, když porce koní je stejná...?
V zásadě sle podle mě půjde o druhé, resp. třetí provedení Octavie, které by mohlo dávat smysl. RS určitě má co nabídnout, Scout je druhý a nyní nově LaK :yes:
Classic je úplně mimo, Ambiente předražený a Elegance nikterak cenově atraktivní. Přesto ale - LaK půjde cenově proti střední a opravdu nevím, proč bych měl místo Mondea nebo Insignie volit Octavii ve stejné cenové úrovni :-!
Jsem zvědav, s čím přijede nový passat, když už 135kW TDI je ve strední tříde "běžné" zboží (Octavia). Dále jsem zvědavý, zda 135kW TDI zůstane u Golfu jen pro GTD..
tak to by mě taky zajímalo...když chceš s 2.0 TDI mulťák, tak si připlať za 4x4, když chceš 4x4, nasypej 30k za combi verzi...vážně to tak je a bude i pro L&K? >:D
Takhle... mě se Leon líbí architekturou palubky. Ale co se úrovně týče, tak Basis nebo Reference Octavii Active/Ambition nijak nedeklasují. V Octavii bych každopádně sáhl po Dynamic paketu.
Mno, v režimu "SPORT" >:D >:D >:D promiň, tomu se musím trošku pousmát, se to odpojit nedá nebo máš jiné info? Já když to jel s webpajou, tak to bylo opravdu obtěžující až nevkusné.
by konečně v Bolce měli začít vyrábět nenabourané auta. Sorry, ale přesně takhle na mne ten zadek působí, když jedu v koloně za octou. Takže za mne, nee! 8-s
RS jednoznačně nejlepší poměr cena/výkon v celé řadě Octavia, ve verzi TSI manuál nemá skoro žádnou konkurenci. Ale Scout ? Jel jsem v minulé generaci, houpalo se to jako loď na moři a během jízdy se na zadních sedadlech se mi udělalo špatně. A připlácet za nelakované plasty mi nedává smysl.
ak to bude za cenu passatu alebo C5 ci mazdy 6 kto to kupi? len nejaky zberatel.....Ved uz teraz je octavia predrazena, ani nechcem vediet kolko bude stat LK..... navyse je to zvnutra stale podla mojho nazoru osizene a tuctove auto.... O2 bola vnutri elegantnejsia a kvalitnejsia aj bez LK verzie
njn, když to máš těžké...Když tady budu vychvalovat koncern, budu osočen z lhaní so do vlastní garáže. Když budu koncern hanit, budu vychvalován...
No a co? Každý podle svého gusta. Když se ti to nelíbí, nečti to. Když nesouhlasíš, polož rozumné argumenty na stůl a můžeme to probrat.
Všechno je lepší než přiblblé holé věty psané bez interpukce v lepším případě nebo jen tupé palcování v tom horším...O kom asi mluvím....Však on se jistě pozná