Novinky
Ronault.
2
Ty, ale Meganem by mohli, ne? >😒]
Přejít do diskuze
Všechno špatně, dotlačil bych tam vybrakované BMW 7/MB S bez motoru, převodovky, interieru a nechal bych tam jen dřevěné lavice, šlapadlo do kterého by se hezky opřeli. A dal tam i displej, který by ukazoval, jestli tím šlapáním neprodukují toho CO2 moc.
Tak těžko budou na jednání jezdit Golfem nebo Méganem, žejo?
Z pohledu obou stran je to win-win situace, žádný spiknutí bych v tom neviděl. Za problém spíš považuju to, jakým způsobem se řadoví úředníci dopravují na zbytečná jednání. Třeba takový "vedoucí" výboru - tedy řadový úředník - dostává na pravidelné dvou- až třídenní cesty do Jižní Ameriky předem něco přes 4 500 euro. To se to pak létá business class a dávají na FB fotky z nejluxusnějších restaurací. Samotná "práce", kvůli které tam létá, sestává z jednoho projevu a dvou zasedání, na které ten člověk stejně není připraven, protože hraje jen úlohu "přijel jsem až z Belgie". To mě u, z našich daní placeného, úředníka točí - zvlášť, když já i všichni kolegové musíme zpětně dokládat i tu nejposlednější účtenku.
Z pohledu obou stran je to win-win situace, žádný spiknutí bych v tom neviděl. Za problém spíš považuju to, jakým způsobem se řadoví úředníci dopravují na zbytečná jednání. Třeba takový "vedoucí" výboru - tedy řadový úředník - dostává na pravidelné dvou- až třídenní cesty do Jižní Ameriky předem něco přes 4 500 euro. To se to pak létá business class a dávají na FB fotky z nejluxusnějších restaurací. Samotná "práce", kvůli které tam létá, sestává z jednoho projevu a dvou zasedání, na které ten člověk stejně není připraven, protože hraje jen úlohu "přijel jsem až z Belgie". To mě u, z našich daní placeného, úředníka točí - zvlášť, když já i všichni kolegové musíme zpětně dokládat i tu nejposlednější účtenku.
Lenže to je výletná loď a medzi loďami v podstate, čo do pohonu, výnimka. Drvivá väčšina nákladných lodí (u výletných neviem) používa pohon, kde motor otáča hriadeľom lodnej skrutky (cez nejaký ten reduktor alebo čo) a spaľuje mazut, čo je hrozné svinstvo a dokonca sa to musí nahrievať pred vstreknutím do valca, lebo je to veľmi husté. Používa sa to jednoducho preto, lebo je to LACNÉ. Ďalej - nákladné lode nepoužívajú (aspoň o tom neviem) žiadne filtre ...
tak třeba největší zaoceanska vyletni lod
[odkaz]
spaluje naftu, ma vykon 100MW a spotřebu cca 4 litru nafty / sekundu
ze by 4 litry tyhle nafty vyprodukovaly vic emisi nez 4tis litru nafty do auta??
[odkaz]
spaluje naftu, ma vykon 100MW a spotřebu cca 4 litru nafty / sekundu
ze by 4 litry tyhle nafty vyprodukovaly vic emisi nez 4tis litru nafty do auta??
ke kazdym luxusnímu autu s papirovou 6 litru zakaznik dostane zdarma miniauticko s motorem z mopeda se spotřebou 1 litr, nebo elektrickej golfovej vozik s dojezdem 10 km, takze kyzenyho prumeru se snadno dosahne.
co na tom, ze se s golfovym vozikem jezdit nebude, takze se ve skutecnosti bude jezdit za 8-10 litru
co na tom, ze se s golfovym vozikem jezdit nebude, takze se ve skutecnosti bude jezdit za 8-10 litru
s téma emisema to je blbost, kterou cas od casu někdo papouskuje, dokonce se uvadi nekde 15 lodi
jen v USA se denne spotrebuje cca 1.5mld litru benzinu denne
kdybys rozpocital jen spotřebu v USA mezi tech 25 lodi, vychazelo by to na kazdou lod na 60mil litru denne, nebo 700 litru kazdou sekundu. to uz je dost slusna trubka a odpovida to vykonu motoru přes 2GW na každý lodi, tedy vic jak celej temelin, a to se jedna jen o spotřebu benzinu a jen v USA
celosvětova spotřebu benzinu a nafty je tak 5x vetsi a pak dostanes ještě nesmyslnejsi cisla ...
samozrejme, ty motory asi na jednotku spotřebovaného paliva produkuji asi vic emisi nez auta s katalyzatorama nebo filtrama, ale ze by az o tolik??
to by v nejblizsim okoli pomrelo vse zive
navíc spousta aut si o nejakym katalizatoru nebo filtru muze nechat jen zdat
jen v USA se denne spotrebuje cca 1.5mld litru benzinu denne
kdybys rozpocital jen spotřebu v USA mezi tech 25 lodi, vychazelo by to na kazdou lod na 60mil litru denne, nebo 700 litru kazdou sekundu. to uz je dost slusna trubka a odpovida to vykonu motoru přes 2GW na každý lodi, tedy vic jak celej temelin, a to se jedna jen o spotřebu benzinu a jen v USA
celosvětova spotřebu benzinu a nafty je tak 5x vetsi a pak dostanes ještě nesmyslnejsi cisla ...
samozrejme, ty motory asi na jednotku spotřebovaného paliva produkuji asi vic emisi nez auta s katalyzatorama nebo filtrama, ale ze by az o tolik??
to by v nejblizsim okoli pomrelo vse zive
navíc spousta aut si o nejakym katalizatoru nebo filtru muze nechat jen zdat
hezky jak automobilky zeleny teoristy zdiskreditovali
to jako když když ke znamymu do firmy prijel urednik a buzeroval ho kvůli tomu, ze u kotle byly noviny (z nejakyho se s nima nesmí zatapet) a když odjizdel, tak coudem zamoril cely okoli
to jako když když ke znamymu do firmy prijel urednik a buzeroval ho kvůli tomu, ze u kotle byly noviny (z nejakyho se s nima nesmí zatapet) a když odjizdel, tak coudem zamoril cely okoli
Ono je to trošku jinak - nejsou "hodné" automobilky, které chtějí vyrábět dvanáctiválcové pětilitry a "zlý" Brusel, který fandí elektromobilitě...
Automobilky na tvorbě norem dost intenzivně spolupracují a velká část těch nápadů, které povežujeme za zhovadilost, pochází právě od nich 😢
Automobilky na tvorbě norem dost intenzivně spolupracují a velká část těch nápadů, které povežujeme za zhovadilost, pochází právě od nich 😢
Já bych ty luxusní německé sedany evropským politikům klidně dopřál, hlavně když se jim díky nim už konečně rozsvítí v makovicích a přestanou svými limity CO2 škrtit evropský automobilový průmysl!!!! Z glogálního hlediska jsou tyto snahy stejně úplně směšné - miliony lidí v Indii a Číně si teď každý rok kupují auta, která dřív nikdy neměli a rozhodně to nejsou žádné emisní zázraky. A 25 největších zaoceánských lodí vyprodukuje tolik emisí, jako všechny auta na světě dohromady, nehledě na to, že automobilová doprava se na celosvětové produkci CO podílí asi jen 10 %. Přitom třeba emise letadel nikdo neřeší, nemluvě o chovu milionů kusů hospodářských zvířat, která toho CO2 "vypr...í" mohem víc. A hlavně - nikdo dosud nedokázal, že současné globální oteplování je dílem člověka a ne jen běžným cyklickým vývojem klimatu na Zemi... Ale pár vědců, politiků a podnikatelů si z toho prostě udělalo skvělý byznis s miliardovými příjmy. Jedno ale nechápu - že se evropské automobilky se svou obrovskou ekonomickou silou přes své lobbisty tomu tlaku z Bruselu neubránily. Ba co víc, ani se o to nesnažily a rovnou kapitulovaly.. 😒 8-s :no:
škoda že se takhle audi i bmw nerozhodlo, že bude občas pujčovat i běžným lidem, takový BMW 7 řady bych si nechal líbit >😁 >😁
... to bych jim ještě odpustil. Ale kolik dokážou udělat škody tím "ekošílenstvím" okolo CO2, to mi hlava nebere. Jasně, můžeme ušetřit pár tun CO2, ale ty paliva, co ušetříme, stejně spálí v jiných částech světa, protože tam Kjótský protokol nepodepsali. Ono ve výsledku můžou být emise CO2 i vyšší, když se všechno zboží bude dovážet z Asie místo toho, aby se vyrobilo s větší účinností a ekologičtěji tady v Evropě.