Ono se tohle auto může často dostat do výběru náhodou. Člověk hledá auto a najednou zjsití "Je, já si můžu dovolit i tenhle celkem praktickej Mercedes." Pokud jdeš vyloženě po Béčku, tak asi nebudeš přemýšlet nad citroenem, ale spíš čekat na BMW 2 AT.
Jel jsem v přechozí generaci a opravdu v tom bylo hodně místa. Ve srovnání s Octávkou mi to přišlo jako úplně jiná třída. Pohodlím, prostorem.....majitel říkal, že chtěl původně octávku, ale nakonec mu v Mercedesu udělali tak dobrou cenu, že vzal Béčko jako rodinné.
Přesně a když připočtu, že 6 let nemusím platit ani kapku oleje a ani jednu garančku (servisní paket), tak pak to vyjde lépe i než ta konkurence nehledě na kvalitu a design.
to zcela jistě. Normální člověk se zkušenostmi s rodinou nemůže nikdy tohle nebo BMW 2 nazvat MPV.
Někdy by mě zajímalo, podle jakých měřítek je auto nazváno MPV. V tomhle případě snad asi podle výšky karoserie. Navíc za 600k je k mání Mercedes v holobytu s pohonnou jednotkou, kterou lze nazvat motorem snad jen s notnou dávkou fantazie.
Dej si to do konfigurátoru a s trochu slušnou výbavou tam máš 800k jen to mlaskne. A teda bez urážky, za ty peníze již lze koupit skutečné MPV. Nicméně chápu, že Mercedes není pro šetřílky, ale stejně... Pochopil bych vyšší cenu u auta, které plní svou roli. U tohoto bohužel ne.
Jj, a to ještě měla předchozí generace tuším sendvičovou podlahu. Tyhle auta jsou jen o tom, jestli si chlap jako otec řekne, že je mu jedno jak v tom vypadá, že hlavní je, že je to rodinný! Prostě v C-Klasse budete jako chlap vypadat líp... Sám o týhle třídě uvažuju ;-) Jj, kde jsou ty doby, kdy jsem lítal s 325i E30 a rodinný auta neřešil..
neruhaj sa.... radsej len prikyvni ake je to pekne auto a budes mat pokoj a uznanie kamaratov ;-) , neoplati sa robit si problemy ;-) a mat iny nazor
po pravde ani mne sa B dizajnovo nezda ziadna slava ale radsej som ticho..... netoji mi to za to vadit sa tu s niekym a tak kaslem na to, mam svoj nazor ... ale radsej pomlcim .. krasavec to ale rozhodne nie je to mas pravdu.....
Já jsem asi spadl z višně! 0-100 km/h za 14 sekund a oni všuse píšou, že to má slušnou/rozumnou dynamiku... Já nevím, ale připadá mi to jak z minulého století. Horší akceleraci má snad už jen Dacia... >:D
Aha, takže dynamika nekoresponduje se zrychlením 0-100?
V tomto zrychlení se odráží poměr výkonu a hmotnosti, popřípadě ještě zpřevodování. Uznávám, aerodynamika se tam moc neodráží, kdežto na dynamice ano. Pochybuji však, že to u tohoto vozu bude s aerodynamikou výrazně jinak, než u konkurence.
A v reálném provozu potřebuji dynamiku například k předjíždění a to je vždy o akceleraci (ať už 20-50, nebo 30-70, či 50-120).
Korenšponduje, ale nie je to to isté. Na posúdenie dynamiky podstatne lepšie slúžia hodnoty pružného zrýchlenia, pričom sa okrem spodnej a hornej rýchlosti uvádza aj zaradený prevodový stupeň - niečo podobné, ako si v poslednej vete uviedol. Medzi zrýchlením z 0 na 100 a pružným zrýchlením neplatí žiadna úmera.
Čo sa týka akcelerácie, pri bežnej jazde alebo jazde v meste je absolútne jedno, či je jej hodnota 10 alebo 15 sekúnd. Drvivá väčšina vodičov dynamické možnosti auta absolútne nevyužíva a zrýchlenia bežné pri rozbehu na zelenú na semafore sú ďaleko pod možnosti i tohto Mercedesu.
Pružné zrychlení je údaj, který mi neurčí, jak rychle jsem schopen předjet, ale jak rychle akceleruji, pokud se mi nechce řadit. Pružné zrychlení, které já uznávám, je s použitím jakéhokoliv rychlostního stupně, ne daného stupně.
A o městě tady nepíšu, tam to stačí. Říkám jen to, že mi nepřijde auto s akcelerací za 14s jako se "slušnou dynamikou". Pro někoho je dostatečně dynamické, do města je to také v pořádku, ale aby někdo tvrdil, že na běžný provoz to má slušnou dynamiku, s tím se stotožnit nemůžu.
Dynamiku využiji právě jen při předjíždění a vjíždění na dálnice a tam využiju pružné zrychlení, pokud mám dostatečnou výkonovou rezervu, ale maximum je stejně odvozeno od ideálního podřazení a dalšího řazení v oblasti maximálního výkonu - tudíž podobný údaj jako 0-100.
Tudíž toto auto má maximum docela nízko a od toho jsou odvozeny i jeho možnosti. Dostatečná dynamika to je, ale slušná dynamika ani náhodou!
A ještě jedna věc.
Zrovna jsem si představil, jak najíždím u Vyškova na dálnici. Představa, že mi bude trvat min. cca 18 sekund (s prázdným vozem), než dosáhnu rychlosti, kterou v tomto místě všichni pojedou, mi nekoresponduje s výrazem služná, ani rozumná...
proč by měl mít v ruce stopky? Pokud najíždím nebo se připojuji a jsem nucen zastavit, pak budu potřebovat srovnat rychlost s ostatními auty... A pokud ji budu srovnávat do kopce 18 s, tak je to docela hukot. S plným autem - 2 děti a zavazadla té rychlosti 100km/h pravděpodobně nedosáhnu nikdy
Kristepane, všetci ste pretekári. Ako keby každý, kto sa pripája do pruhu na diaľnici, najprv úplne zrovnal rýchlosť s ostatnými. Vieš, oni ostatní akosi predpokladajú, že budeš pomalší ako oni, a úplne bežne sa pri nájazde, keď vidia vchádzajúce autá, preradia o pruh vľavo. Kvôli jednému nájazdu do kopca je každé auto pod sto koní slabé? Mokré uteráky chlapci...
Nejde o to, jestli je slabé, ale že to testér nazývá slušnou dynamikou.
Já si hodlám tvrdit, že s takovouto dynamikou nebude jízda moc pohodlná, ani extra bezpečná, když si budu muset jó vybírat místa na předjíždění, abych to stihnul.
Plyn na podleze mám tehdy, když to je potřeba. Tady to bude potřeba hodně často a tudíž to bude hodně často těsnější manévr, než s jinými vozy - tudíž více nebezpečné.
Oprava:
Míň má i Škodovka.
Fabia combi, zákl. mitorizace:
Maximální rychlost 156 km/h
Zrychlení 0-100 km/h16,7 s
Tohle už mi ale přijde úplně šílené! Nedovedu si představit, jak s tímhle najet na dálnici :-D
Nemel blbosti.
Tohle byle jen vsuvka, že to je někde i horší. U Škodovky to beru, tam nikdo v testu nepsal o slušné dynamice a každému je jasné, že to je motor do města, nikam jinam. U MB se však píše opakovaně něco o slušné dynamice a s tím se stotožnit nemůžu.
Když na dálnici zvládnou najet kamiony, tak to zvládne i tohle slabé Béčko, ale samozřejmě, že dynamika na dálnici bude mizerná, protože: vysoká karoserie a navíc není kam podřadit pro výkon, když už při 143 Km/h - (vcelku běžná dálniční rychlost) je motor v otáčkách max. výkonu, tzn. víc jak 66 kW se z něj nevymáčkne.
Skutečný fail M-B je to, že toto auto nemá plynovou vzpěru kapoty :no:
Když má plynovou vzpěru i prachsprostý Golf, tak toto by si automobilka formátu M-B neměla dovolit. Ne že by to někomu snad nějak výrazně vadilo, ale jde o přístup. Katování kostů.... Určitě i tam, kde to nevidíme :-(
Copak je to Tvoje katování kostů? To jsi takový de-ent, že neumíš použít český pojem? Nebo vlastně ani nevíš co to znamená a papouškuješ to?
Zkus to česky.
Mám 186 cm, 85 kg :-O , vzpěrná tyčka je NÍZKONÁKLADOVÉ ŘEŠENÍ a to se k Mercedesu nehodí!!! Když to má i Golf za 350t, tak tady je to do očí bijící přiznání, že se na autě šetřilo.
Je to taká blbosť, že nie je dôvod sa nad tým pozastavovať. A načo chceš Mercedesu dvíhať kapotu? 5x do roka snáď tú krátku kapotu zvládneš zdvihnúť. prečo by Mercedes nemohol mať aj pragmatický model bez zbytočností?
no sorry ale posri si zrychlenia dacie, 14s nema snad ani ta najslabsia.
ked ti uz ide o zrychlenie, tak porovnavaj s oblubenym volkswagenom a slavnymi htp motormi.
A za dalsie, hodnota 0-100 je dost obmedzena, dynamiku zohladnuju hlavne ine hodnoty, to ti ale vysvetlovat uz nebudem, kedze som si neni isty, ze chapes uplne zaklady fungovania cohokolvek.
Vlastně je to skvěle nastavený model. Model, který dokáže přetáhnout zájemce o MPV mnohem méně zvučných značek. Přitom při celkovém porovnání vůbec nemusí být Béčko tí opravdovým béčkem. Cenová nabídka a záruční podmínky dokáží divy.
B 160 cdi je Mercedesem pro každého, pro každý den. Nevzdává se dotaženosti v detailech, nabízí excelentní spotřebu a výbornou prostornost. dCi od Renaultu jen podtrhuje své kvality a je opravdu škoda, že v testu nezaznělo, v čem konkrétně Mercedes motor přepracoval.
Testovaný model bohužel netrefil barvu, červená béčku opravdu nesedne a celkově je vzhled poměrně diskutabilní. C4 Picasso nebo Scénic je mnohem pohlednější, podle mě :-!
Vůbec bych se ale Béčka nebál přesně v tomhle provedení (a jinou barvou). Na každodenní službu dokonalý :yes:
Co musim pochvalit na B-cku a vsetkych jeho bratoch (A, CLA a GTA) je informacny displej v zornom uhle a jeho ovladanie cez stredovy panel (mozno by stalo za uvahu mat dotykovy displej a moznost SW riesenie s iphone, ako je tomu u GTA a CLA). Maly tip - ak mate verziu bez navii ale s BT, dobre funguje zvukove prepojenie s Google navi s mobilom.
Klimatizaciu neberiem ako minus. Da sa dobre nastavit.
Naopak, elektronicka rucna brzda je zle umiestnena nalavo od volantu a mohla by byt spojena s startovanim a vypnutim motora automaticky. Minusom je aj blizkost tempomatovej packy nalavo. Castokrat o nu zavadite aj ked nechcete.
Vyhrievanierednych sedadiel je cez tlacidlo a je 3 fazove.
Extremne zle je otvaranie prednej kapoty. Paka je umiestnena hned pri pedaloch!
Zadnym sedadlam vycitam ich uzkost a relativne mensi priestor na sedenie pre dospelych na dlhe trate.
Rovnako na MB jednoduche plato v kufri.
Neberte zaklanu farbu (biela, cervena, cierna). Je nachylnejsia k robeniu mapy od odskakujucich kamienkoch (aj na dverach).
Vzhladovo dava autu luxus vela chromovych doplnkov, ci psvetlenie led svetlami (aj SPZ) ak mate xenony v opcii.
Ja mam klasicky 1,8 MB naftovy motor. Na jazdenie po meste a okoli akurat. Dostatocne zivy. V meste papa 6,5, mimo 5l.