Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2014

Zpět na článek

Peugeot 308 zvítězil v evropské anketě Auto roku 2014

90 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
skoda ze som so nevsadil sportku [odkaz] :yes: sakra 😉 viac v diskusii v odkaze

Myslim ze viaceri takto tipovali, vcelku logicke rozhodnutie takze nejde o nejake prekvapenie

gratulacia, podarene auto :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
souhlas.... jiné to být nemohlo.... :-! :yes:
ericn
Souhlas, zaslouží si to :yes:
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Auto je to celkem povedené až na ten i-kokpit a řadu detailů v interiéru, předlouhou převodovku u benzínů. Chybí tam vyváženost a celkové sladění ,a dle mého názoru na auto roku nemá. Mazda 3 má sice taky pár much zejména v interiéru ale celkově je to mnohem vyváženější auto s progresívní technikou pro opravdové řidiče. Bohužel pro ni asi ne tak pro novináře.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...tak hlavně že jsi to řekl, že? >😁
Th0r
Škodofkáři zase budou muset rok čekat, jestli se neurodí. Ještě že je tam “e😜ert" Hyan. Dát nejvíc bodů Tesle tomu říkám odvaha >😁
Avatar - white label
white label
Zřejmě na rozdíl od tebe ten e😜ert Hyan v té Tesle S jel.
6B6
No, hlavně Tom Hyan na rozdíl od pisálka ThOr autům rozumí, že :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No takhle podle mne nikdo jiný nevolil. Hloupá volba od hloupého novináře.
Avatar - Julča
Julča
To si ale opravdu dovolil! Asi ho nezaměstnává Škodovka!? :yes: >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ne, má zaplaceno od Elona Muska ........ >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
308 x vivat! Je moderní, pokrokové, krásné, moderní úsporné motory... oprávněný vítěz :yes:
6B6
Povíme si do dalších modelů, kolik z nich bude mít úlety jako otáčkoměr pohybu zprava doleva, blbost ovládání klimy aj. displejem. Jedna generace a bude návrat k normálu. 😄 Jsou věci, které se z principu nemění, protože za dlouhé roky je mají lidé zažité a jsou osvědčené. Pak dejme palivoměr tak, že E je nahoře a F dole...přece řidič si na to také zvykne, nebo ne? Páčku blinkrů na pravou ruku, spojku pravou nohou, plyn a brzdu levou atd. Pak v tom bude totální mr/dník a přesednout z auta do auta bude schizo.
BTW1: nějak mi chybí křik, že to má vzadu vlečná ramena s příčkou. Takže někde to nevadí, jinde vadí? To by si lidé na auto.cz měli ujasnit. Mě to nevadí.
BTW2: mám v autě 4 prvek 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Já mám 800prvek. 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...vypsal jsi jasný rámec, proč lidé jako ty, nedělají ve vývoji, nejsou lídry... ale jen vykonavači jiných vizí.
A to si představ, že lidé už umí i lítat jako ptáci a navíc všichni pohromadě .... jel jsi v tom? jen tak mimochodem...nebo jsi zdálky utrousil - na to nemám ani koule.... K tomu xx😜rvku - nežer papír, vyjdi do ulic a dopřej si ten luxus si to vyzkoušet na vlastní zadel. Uvidíš, že když dva dělají totéž, není to totéž 😉
Avatar - ericho33
ericho33
308 je príjemná na pohľad, ale tam to končí... ;-\
Sedieť pohodlne vpredu a vzadu súčasne, môžu ľudia maximálne do 175cm. Mám 182cm, ale o pohodlí nemohla byť žiadna reč. V mojom 8r. Cliu mám viac miesta.
Sorry. 308? No way! :no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No v Golfu se mi taky 2x nesedělo ................
Avatar - white label
white label
Vpředu? Ve které g.? Co ti konkrétně vadilo?
Avatar - Jaros71
Jaros71
To bych také rád věděl.. 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...mi vadilo, že jsem se neotočil se 4 metrovým žebříkem ;-\ >😁
Avatar - white label
white label
>😒]
Hlavně by mě zajímalo, kolikrát v tom Golfu opravdu seděl, zatím napsal jen to, kolikrát tam neseděl, viz jeho: "No v Golfu se mi taky 2x nesedělo .........." 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Je to rebel!!! >😒]
Avatar - Ham.
Ham.
Nejlepší zase vyhrál. Gratulace :yes:
ericn
Jj 308 si to zasloužil, je to povedené auto 😉
Klaudius
Najlepší v čom?
Avatar - Ham.
Ham.
Z daných šesti kandidátů v poměru užitných vlastností a ceny. Samozřejmě kdyby se nebral ohled na cenu, tak v obecném pohledu je nejlepší auto ve výběru S-kláda.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
S tebou musí mít jeden vela trpezlivosti :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Bravo Peugeot doufám návrat do dobrých časů. :yes:
Avatar - Julča
Julča
Hvězda pomalu padá, poprask na vsi, vyhlaste národní smutek!
Avatar - white label
white label
...sYmply Julča!
Avatar - Julča
Julča
Zasloužené krásné 6 místo, poloviční počet bodů jak vítěz! >😒] >😒] >😒]
Avatar - white label
white label
Lidi jsou různí, někteří slaví úspěch vítězů, jiným stačí k mnohem větší radosti případný "neúspěch poražených".
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...ano, pro mě je úspěch jiných, ten čestný, inspirativní. Neúspěch se ale taky nedá přehlížet a je třeba se poučit a vyvarovat stejných chyb. Ale radovat se z neúspěchu...mno... asi nemám ty správné buňky....či muńky...ňuňky... ;-\
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty jsi hodně symply viď blondýno.
tempe73
Auto je to docela hezké,ale Mazda je někde úplně jinde.Mluvím z vlastních zkušeností.Vzhled je subjektivní,ale co se týká jízdy,motoru,je to opravdu jiná liga.Chce to zkusit.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mám rád Mazdu ale v P406 jsem strávil nějakých 300 000 km a byl to miláček. Bravo Peugeot !!!!!!!!!! Bravo Mazda !
hipisko
kde inde?
Mazda je len pekna a to je vsetko. zle odhlucnena, kratke prevody.....
ale do mesta ok. Ale to aj fabia 1

edit, kua vvlastne pri 4,5 metra ani do mesta nie je ok. golf je na to lepsi (a ze tato znacka mi nie je zrovna sympaticka) kedze so 4,25m ponuka rovnako vnutorneho priestoru....
ale ok vymleti mediami si velebte mazdu, vasa volba - vas problem
Avatar - _Karel_
_Karel_
Podle zdejšího testu špička třídy hned za Golfem. Krátké převody??
Avatar - white label
white label
Peugeot na sobě začal makat, a nese to své plody, hlavně neusnout na vavřínech. :yes: 😉
dfx
Myslim, ze na Mazdu 3 toto auto ani nahodou nema. Takze pre mna je to len dalsia anketa, ktorej nedoverujem.
Avatar - dal
dal
Stačí se podívat na stupně vítězů a pochopíš že porotci dávali přednost novátorství. Kdyby byl kladen důraz na užitkovou hodnotu, tak jsou tito první tři naopak poslední.

Vítěz nemůže konkurovat až na jízdní vlastnosti současné kompaktní špičce vůbec ničím.
Když ještě zohledníme pověstnou kvalitu made in Peugeot máme o prodejích mimo FR jasno.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Těžko říct, co je na 308 novátorské kromě ovládání všeho tabletem.Nové ano, ale novátorské? Kdyby v auto roku hodnotili novátorství, tleskal bych tomu.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...a to sis vycumlal z varlat souseda nebo z tebe mluví něčí zkušenost? >😁
Avatar - dal
dal
Prosím tě to, že máš chuť na souseda mne vůbec nezajímá. Trochu jsi si popletl stránky, tady je to o autech.
Jinak že jsi gay je pro mne nová informace.
Avatar - Ham.
Ham.
Podívej se na prodeje za leden. 308 letí nahoru, meziročně o nějakých 50% a to zdaleka ne jen ve Francii a v situaci, kdy kombík ještě není v prodeji.
Avatar - dal
dal
To je za prvé tím, že minulý rok ty prodeje 308 nestály za nic a za druhé probíhá výprodej starého modelu, který se do toho taky počítá.
Avatar - Ham.
Ham.
Starý model se počítá do prodejů u každé značky. Prostě 308 v Evropě vyskočí letos hodně vysoko.
Avatar - dal
dal
V tomto směru jsem dost skeptický.
Lepší prodej než měla 308 v minulých letech možná ano ale na nejlepší to stačit nebude. V Evropě to vidím na nějaké 7.místo a když se přiblíží k 5. bude to superúspěch.
Avatar - Emel
Emel
Meziročně +50%, ovšem oproti 2012 -17%.

Na domácím trhu proti sobě nemá příliš silnou konkurenci, Megane i C4 mají už svá léta. Mimo Francii to ale podle mě tak růžové nebude, koncernové modely jsou v plné síle a facelift Focusu taky pomůže k lepším prodejům. Kombík bude jednoznačně trefa.

Takže... Octavia nebo 308? Vážně nevím...
Avatar - dal
dal
Když zůstaneme u Evropy tak první trojka je jasná: G7, Focus, Astra. Pak se tam pohybuje A3, OIII, Mercedes A a BMW 1. Jakmile přijde nový Megane bude mít 308 minimálně ve FR smůlu. Já to opravdu vidím na boj s i30 než boj o špici i když své kvality rozhodně 308 má.
Avatar - Emel
Emel
Já bych byl opatrný. Jediná jistota je Golf, jeho náskok je obrovský... ale nikde není psáno, že si třeba Astra pódium udrží. Nový Megane je zatím ve hvězdách...
Avatar - Ham.
Ham.
První trojka není vůbec jasná.
Pořadí v lednu Golf, Octavia, Focus, A3
Astra bude dál padat, trvale ztrácí a není vidět nic čím by pád zastavila
Focus bude muset hodně bojovat aby se dokázal vrátit na 2. místo, zatím jenom kontinuálně ztrácel, nyní přijde na trh facelift, takže uvidíme
Jediné prudce rostoucí modely jsou A3, Octavia, Leon, Ačko a 308, ostatní se propadají, Megane nemá žádnou šanci, protože nový model minimálně dva roky na trhu nebude a starý je bez šance, i30 už stagnuje nebo spíše také klesá, Italové a Asiaté jsou ve vztahu k 308 totál mimo hru. Osobně to vidím na nějaké 5 místo, možná i 4 místo, což by byl v nejnabitější třídě Evropy jistě úspěch.
Avatar - _Karel_
_Karel_
To máš tak, dva mot časopisy udělají srovnávací test, v každém to dopadne jinak. Co si z toho vybrat? myslím si, že v této anketě jako ve sportu a všude jinde hraje roli i politika. A samozřejmě v přímém srovnání 308 těžko porazí M3.Což samozřejmě neznamená, že měla vyhrát. Ale jestli měl vyhrát P308?
Avatar - white label
white label
308 může porazit Ma3, ale M3 určitě ne. 😉 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁
ericn
Slušný >😁 :yes:
MariAchi
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Hittman
Hittman
Tak je potřeba zvýšit upadající prodeje a golf si vede dobře... 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
_Karel_
už seš tady zase,kevlare? trefa do černého je tvá nová fotka.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
hipisko
keby len tym, ale napr len dvojitym tesnenim(na urovni dacie sandero, zvysok C segmentu ma trojite, ci stvorite), ci obycajnymi sklami, takze ti vietor svisti rovno pri uchu, ci potrebe tresnut dverami aby si zatvorili, ziadne take co poznaju ine znacky uz desatrocie ze pustim dvere pri poslednom dojazde a same sa zabuchnu....
Ziadne plynove vzpery, vysoku hluk na dialnici (v porovnani s inymi v triede)...
3 roky zaruka alebo 100 000km... to ponuka aj dacia.
12 rokov na prehrdzavenie, takze pozinkovana kasna by mala byt (nepozinkovane obvykle davaju len 6 rokov) , na lak neviem kolko rokov, ci 1 alebo 2(2 je standart, dacia ponukala v 2009 ked nezinkovala 6/1)
No ja tu vidim strasne vela paralel s tou daciou, kua mazda je sice pekna, ale je to taka dacia z japonska. Podobne ako suzuki.
Avatar - Emel
Emel
Pro mě spíše jeden z méně preferovaných kandidátů, bez osobní zkušenosti mě 308 zaujala pouze pohledným kombíkem... ale volba je to přijatelná a PSA se pomocná ruka hodí.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Taky myslím , P308 neurazí , nenadchne.
Po dlouhé době solidní Peugeot , co se dotahuje ke špici segmentu.
Avatar - Lukixe
Lukixe
Momentálne striedam Golf VI GTI,A3 (2013) 1.6TDI S-Tronic a 308 e-Hdi a môžem povedať že Peugeot sa potiahol a cítim sa v ňom veľmi príjemne,žiadny kokpit nie je problém,možno tak latám s 190cm,ale to sa mňa netýka 😉 Veľký chlapci kupujte si veľké autá a nekritizujte auto skr to že ste dlhokrkáni >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
No, já mám 170, a v 308 sedím vysoko ,volant mám v klíně a na budíky částěčně nevidím.Kde je chyba? Sice nejsem vysokej, ale 150 taky nemám.
Avatar - Lukixe
Lukixe
Netrep!Ja mám 173 a vidím krásne,áno u Nemca sa dá sedieť nižšie,ale to by sme zas nevideli na cestu...Pocit je jedna vec,realita vec druhá,sedíš bezpečne aj keď sa ti to nepáči...
Avatar - _Karel_
_Karel_
rád sedím nízko a nacestu vždy vidím.Netrep ty. Když ti to vyhovuje, prima. Mě vůbec. A nevím, co je bezpečnýho na volantu v klíně.
Avatar - Lukixe
Lukixe
Máš 170 a keď sedíš na podlahe tak vidíš na cestu?Ty si pštros >😁 Neser tu na 308 a kúp si teda dotovaného džundaja,šikmý ty spraví hádam aj fajku,alebo ty jemu >😁 že si ho dal na koníka
Avatar - _Karel_
_Karel_
*** se pozná i na dálku.
Avatar - Lukixe
Lukixe
SAmozrejme keď nie je argument >😁 čo ty na to to povedať,kúp si čo sa ti páči,len neser na to čo vidíš ako chybné len v svojej prašine,zbytočne potom podporuješ vajíčka ktoré sa toho chytia a kúpia dotovaného šikmáča ktorého čech zaplatil a výroba bola zadra >😁 :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
neser se do toho, co zaplatil čech. Argumentovat a diskutovat se dá s jen s někým, kdo má alespoň řádově podobné IQ. Už mi neodepisuj.
Avatar - Lukixe
Lukixe
IQ nie je problém,problém je system ktorý časom pocítiš.Drža sa chlape,dobrú noc.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
chyba je přesně v místě mezi volantem a sedačkou.... :-! :no: lžeš anebo jsi neumětel, který neví, že se dá sedlo nastavit.....
Avatar - white label
white label
Copak je dneska 190cm (u chlapa) nějaká extrémní výška? Do toho Golfu GTI se v klidu vleze až dvoumetrový čahoun a pokud to bude navíc třídvířko, bude se v něm cítit poměrně dobře.
GTI
Komu čest, tomu čest :yes: Někdo si tajně tipoval mazdu 3, někdo zase esko. Ovšem jistě zde všichni, zejména my z Česka, pociťujeme dokonalou hrdost nad úspěchem naší krásné Octavie. Kdo by to řekl, že Škoda bude regulerně soutěžit o titul euro-auta roku. Skvostné :yes😒br />
Jak tak procházím jednotlivé modely, koukám, že se letos vymetly všechny garážové kouty, od elektřiny, přes ráj-klasse až po běžný mainstream. A je to tak správně.

Avšak zpět k vítězi - velmi cením kompaktní počin Peugeotu, je znát, že třistasosma našla cestu, jak v kompaktech dále. Když to letmo konfrontuji s duelantem, mazdou tři, tak teprve v tomto duelu se vyjeví Peugeot ve svém (moderním) světle nejzřetelněji. Ano ano, 308, je ultra-moderní vůz své kategorie, kompakt hodný tohoto desetiletí. Jasně, chybička se vloudí, velkoryse promíjím méně místa vzadu, a naopak chválím nebývale odvážný přístup ke konfiguraci a architektuře kabiny a přístrojové desky.

Taktéž karoserii třistaosmy je nutno pozásluze vychválit. Na "frantíka" nebývalá porce karosářského sebevědomí, pohledové utaženosti, jistoty a ko-neč-ně zase po letech správná dávka nutné nadčasovosti. Konfrontuj tento rys rovněž s mazdou.

A protože jsme tu lidé volantu a ctíme slogan "V garáži padni komu padni" je nutno napsat, že je-li peugeotka opravdu zaslouženě první, pak ti ostatní jsou zase zaslouženě až ti... druzí. Ale zrovna tohle tě nemusí štvát. Tedy, zejména pokud letos jezdíš v mainstreamu kompaktní peugeoty...

BRAVO 308 :yes: :-!
Klaudius
Nesúhlasím vôbec v ničom.
ericn
Vidiš a já si zrovna myslím, že to napsal dobře 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Je to tak.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty nesouhlasíš nikdy s ničím. Máš problém a možná by to chtělo navštívit psychiatra.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...no z toho vojna nebude..možná tak ve bouře ve sklenici vody... >😁 :-!
Avatar - peV
peV
Snad i tahle anketa pomůže Peugeotu k dobrým prodejům. Přecijen na tom není nejlépe a byla by ho škoda.
Kdyby vyhrála octavie, asi by mi to přišlo trochu nefér, ale skončit mezi finalisty je skvělý výsledek. Gratulace oběma.
Že nevyhrála S-klasse snad ani nepřekvapí, jakožto ani nemrzí. Jednak o jejích kvalitách nikdo nemůže pochybovat a jednak je to holt taková diskriminace nejlepšího, který ale hraje jinou ligu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nevím, nevšiml jsem si že by ankety moc pomáhaly vítězům .......
Ale Peugeot je hezký a je tam velká snaha dohnat ztrátu a ............. třeba i předehnat.
Avatar - peV
peV
Tak zrovna "Evropské auto roku" zní docela honosně. Vzhledem k tomu, že většina kupců se o auta nijak hluboce nezajímá, tak to může přinejmenším vzbudit zvědavost i u někoho, kdo by na peugot třeba ani nepomyslel. Někdo pak odejde, jiný třeba zůstane.
Avatar - Ham.
Ham.
:yes:
Méně místa vzadu není potřeba 308-ičce promíjet, tento "problémek" řeší verze SW. 😄
hipisko
oktava je zaujimave auto (naschval nepisem pekne).
ja neviem, ked ju predstavovali, tak naozaj sa mi pacila, ale dnes som videl oktavku v zaklade....no prisaham bohu som si ju pomylil s low costovym rapidom.
cenova politika ju zabila, a aj v plnej vybave nazivo nie je krasna, je len ok.
Jedine velkeee + je, ze si so svojimi 196cm sadnem za seba(+1cm rezerva na kolena), co napriklad neurobim ani v mondeou mk4 (to som skusal s odstupom casu viac krat).
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
:yes: souhlas i s interpunkcí! Vystihl jsi to dokonale, více není co dodat... a to žuchnutí dveří je laskomina 😉 😄 Bravo Peugeot
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
za nemožnost lepších světel, než ve verzi allure a to navíc jen led, tak za absenci xenonů a možnost jejich dokonfigurování by si zasloužili francci nakopat le perdel.... jsou to tupci. Dále pak šaltpáka v allure jen hliník, který ti do ruky vypálí mrazem díru... a taky ty díry na kelímky.... tohle jsou tři problémy auta.... pak se jeden nemůže divit, že zákazníci preferují koncernová auta, i když by raději koupili pejota.... hm...
Avatar - dal
dal
Kdyby to byli jenom tyto 3 věci tak nestačí vyrábět. 😉