Testy
... Ať si ten 2 hrnek strčí někam a dají tam 4válec 1.4 T-jet a nebude to mít chybu 😉
Škoda, že už mám svoje roky.. to je přesně ta správná kombinace: červená 500 s rozčíleným dvouválcem.
😄
😄
Ten test autobildu sem nečetl (kdysi ten úplně původní).
A pravdou je, že tam nějaké problémy byly, které se musely řešit v záruce, jednalo se pravděpodobně o nějakou výrobní vadu (proto to taky servis přiznal, proč by nepřiznal?). V tomto případě s ohledem na tuto zkušenost to byla prostě smůla na kus. Jestli tomu Němci a nebo neněmci pomohli se už asi nedovíme. Ta závada na motoru se projevila vlastně ještě v záruce, oni tomu tu vadu vytkli zejména s ohledem na to, že při průměrných km by se závada objevila až po záruce a tedy opravu by platil zákazník sám. Ale to je k minulosti.
Pak už pokud vím problémy s motorem a nebo i s převodovkou nebyly, tedy jednalo se o smolný kus.
A teď k tomu ostatnímu. Protože to auto z prvních let výroby doma máme taky, tak můžu naspat asi toto😒br />
To auto je bezvadné, fakt super, ale jak sem koukl na ty fotky a co píše augustin (byť s ním v zásadě nesouhlasím jak to prezentoval), tak z vlastní zkušenosti vím, že výfuky u nových Fiatů nevydrží jako u těch z 90. let (max. 5 - 6 let v příměstském provozu na solených silnicích, jsou prostě auta, kde výfuky vydrží víc), nicméně to nevidím jako zásadní "vadu", nicméně je to prostě tak. Tady to Fiat v poslední době šidí. Za originální výfuk už jsem v tomto případě neměnil, nevyplatí se to. Výdrž průměrná, cena nadprůměrná, daleko lepší je kvalitní druhovýroba.
A další věc... Ložiska... Na F 500 jsme skutečně už tři ložiska ze 4 vyměnili. Nikdy!!!! nikdy bez ohledu na km sem na Fiatu problémy s ložisky neměl, ale tady se to sešlo. takže...jak píše augustin, je možné, že v určité sérii ty ložiska byly hůř zapouzdřená a odcházela (prostě začala hučet, v rozsahu plus mínus 5 000 km, takže to náhoda fakt nebyla..). Po výměně (řešilo se to SKF, což je i dodavatel do prvovýroby - cena 2500 Kč vč. práce) už ale bez problémů, takže.... tomu číslu 8! už moc nevěřím, to si už asi v rámci autobildu lehce přikrášlili... Nicméně tohle jsou dvě asi jediné bolesti toho auta, co vím. Jinak bez chybičky.
P.S. Nebyly to drahé či problematicky řešitelné záležitosti, řekněme v zásadě spotřebák, ktrý je asi v konkrétních sériích potřeba vyměnit dřív než obvykle. U ostatních dílů je výdrž řekl bych vzhledem k určení toho auta příkladná.
A pravdou je, že tam nějaké problémy byly, které se musely řešit v záruce, jednalo se pravděpodobně o nějakou výrobní vadu (proto to taky servis přiznal, proč by nepřiznal?). V tomto případě s ohledem na tuto zkušenost to byla prostě smůla na kus. Jestli tomu Němci a nebo neněmci pomohli se už asi nedovíme. Ta závada na motoru se projevila vlastně ještě v záruce, oni tomu tu vadu vytkli zejména s ohledem na to, že při průměrných km by se závada objevila až po záruce a tedy opravu by platil zákazník sám. Ale to je k minulosti.
Pak už pokud vím problémy s motorem a nebo i s převodovkou nebyly, tedy jednalo se o smolný kus.
A teď k tomu ostatnímu. Protože to auto z prvních let výroby doma máme taky, tak můžu naspat asi toto😒br />
To auto je bezvadné, fakt super, ale jak sem koukl na ty fotky a co píše augustin (byť s ním v zásadě nesouhlasím jak to prezentoval), tak z vlastní zkušenosti vím, že výfuky u nových Fiatů nevydrží jako u těch z 90. let (max. 5 - 6 let v příměstském provozu na solených silnicích, jsou prostě auta, kde výfuky vydrží víc), nicméně to nevidím jako zásadní "vadu", nicméně je to prostě tak. Tady to Fiat v poslední době šidí. Za originální výfuk už jsem v tomto případě neměnil, nevyplatí se to. Výdrž průměrná, cena nadprůměrná, daleko lepší je kvalitní druhovýroba.
A další věc... Ložiska... Na F 500 jsme skutečně už tři ložiska ze 4 vyměnili. Nikdy!!!! nikdy bez ohledu na km sem na Fiatu problémy s ložisky neměl, ale tady se to sešlo. takže...jak píše augustin, je možné, že v určité sérii ty ložiska byly hůř zapouzdřená a odcházela (prostě začala hučet, v rozsahu plus mínus 5 000 km, takže to náhoda fakt nebyla..). Po výměně (řešilo se to SKF, což je i dodavatel do prvovýroby - cena 2500 Kč vč. práce) už ale bez problémů, takže.... tomu číslu 8! už moc nevěřím, to si už asi v rámci autobildu lehce přikrášlili... Nicméně tohle jsou dvě asi jediné bolesti toho auta, co vím. Jinak bez chybičky.
P.S. Nebyly to drahé či problematicky řešitelné záležitosti, řekněme v zásadě spotřebák, ktrý je asi v konkrétních sériích potřeba vyměnit dřív než obvykle. U ostatních dílů je výdrž řekl bych vzhledem k určení toho auta příkladná.
Ten test nic nevypovídá o kvalitě nebo spolehlivosti 500. Těchto 500, Pand a Ka, které mají z velké části totožnou techniku se už vyrobilo statisíce kusů a nikde nic o tom, že by se to sypalo. Naopak se jedná nadprůměrně spolehlivé auto, které ještě navíc přidává ty emoce. Neznám snad nikoho komu by se nelíbilo ať už se jedná o chlapa nebo ženskou a to bez rozdílu věku. Za mne fiat 500 :yes: :yes: :yes:
No, pozrel som sa teraz na ohodnotenie kvality Fiat 500 u J.D. Power. Tak priznavam, ze anglicky neviem ani "n", ale ak to spravne chapem, tak ta 500-ka prave v kvalite prepadla [odkaz]
Samozrejme sa zas mozme bavit o doveryhodnosti Power a o doveryhodnosti Autobildu a tu mozme uznat alebo popriet, do toho uz ja zas nevidim, ale ako pises "nadprumerne spolehlive auto" to asi nebude ale prajem ti, aby som sa mylil 😉
Samozrejme sa zas mozme bavit o doveryhodnosti Power a o doveryhodnosti Autobildu a tu mozme uznat alebo popriet, do toho uz ja zas nevidim, ale ako pises "nadprumerne spolehlive auto" to asi nebude ale prajem ti, aby som sa mylil 😉
Vdaka za podelenie sa o osobne skusenosti, tie nikdy neuskodia 😉
Ja poznam akurat hodne ludi, co maju Pandu (minulu generaciu) a tiez su ako tak spokojni. Vobec ta Panda je tu v horskej oblasti koli dobrej cene a s 4x4 velmi oblubene auto. Jedine, co pocuvam kritiku, tak sa tyka startovania pri nizsich teplotach, okolo -15 su vraj uz velke problemy. Su rodiny, kde maju Suzuki S4 a Pandu, so Suzuki vraj chyti hned, Pande treba viac casu, ale opakujem, sme trochu vo vyssej nadmorskej vyske a Taliani asi az tak na to nemysleli.
Tie loziska asi nepochopim. Vo firme mame asi 30 aut (ani jeden Fiat), este som nepocul, ze by to niekomu odislo. Odisla prevodovka na Kaskaji a Legaci, motor na Pole a Golfe, mne zabudovana navigacia na Sportage, S golfami su uz po 4 rokoch velke problemi s hrdzou, ale o lozisku som este nepocul a to tu maju niektori uz hodne nabehaneho.
Tak nech nadalej sluzi. 😉
Ja poznam akurat hodne ludi, co maju Pandu (minulu generaciu) a tiez su ako tak spokojni. Vobec ta Panda je tu v horskej oblasti koli dobrej cene a s 4x4 velmi oblubene auto. Jedine, co pocuvam kritiku, tak sa tyka startovania pri nizsich teplotach, okolo -15 su vraj uz velke problemy. Su rodiny, kde maju Suzuki S4 a Pandu, so Suzuki vraj chyti hned, Pande treba viac casu, ale opakujem, sme trochu vo vyssej nadmorskej vyske a Taliani asi az tak na to nemysleli.
Tie loziska asi nepochopim. Vo firme mame asi 30 aut (ani jeden Fiat), este som nepocul, ze by to niekomu odislo. Odisla prevodovka na Kaskaji a Legaci, motor na Pole a Golfe, mne zabudovana navigacia na Sportage, S golfami su uz po 4 rokoch velke problemi s hrdzou, ale o lozisku som este nepocul a to tu maju niektori uz hodne nabehaneho.
Tak nech nadalej sluzi. 😉
však sem psal, že to mohla být výrobní vada jedné série (každé auto se skládá z milionu dílů od různých dodavatelů a ložiska si Fiat sám asi nedělá), případně prostě poddimenzování parametrů při návrhu a na žádném jiném autě sem o ložiskách nevěděl. To že neodchází vůbec taky není asi pravda, nicméně tak časté to při nižších km nájezdech není. Proto sem říkal, že to, že s tím v autobildu měli problém, prostě chápu, páč já to řešil taky. Ale auto už bylo po záruce, tak se to vyměnilo za SKF a je klid. Není to nic extra náročného, je to nepříjemnost, prostě tohle se asi v určitém období nepovedlo. nevěřím, že s tí měly, mají všechny F 500 problémy... není to věc, co by auto znehybnila uprostřed silnice. S hučícím ložiskem se dá klidně najet tisíce km.... (jen to trochu obtěžuje)
Mimoto... těch dílů odlišných od Pandy je poměrně dost. Ale obecně jak F 500, tak Panda platí za spolehlivější a kvalitnější auta (samo v rámci třídy, neb je jasné, že taková malá auta nevydrží stejné porce km jako luxusní limuzíny).
Mimoto... těch dílů odlišných od Pandy je poměrně dost. Ale obecně jak F 500, tak Panda platí za spolehlivější a kvalitnější auta (samo v rámci třídy, neb je jasné, že taková malá auta nevydrží stejné porce km jako luxusní limuzíny).
To, že Golf rezne po čtyřech letech je pro mne nová informace. Možná bude nová i pro všechny ostatní, protože co se týká ochrany před korozí patří na špici.
V servise VW nam povedali, ze s tym maju v poslednych rokoch viac a viac problemov. Zatial sa vsetky firemne VW, na ktorych sa uz (od 4 rokoch prevadzky) viditelne vyskytuje hrdza opravili v ramci zaruky. K objektivite musim ovsem povedat aj "B", (to mi bolo povedane uz z viacerych stran), ze v nasej horskej oblasti sa v zime pouziva agresivnejsia sol, na ktoru VW zrejme az tak nemyslel, lebo u ostatnych znaciek (Nissan, Subaru, Kia, Mazda, Ford) ZATIAL ten problem nemame.
I když zase né tak docela. Zajímalo by mne kdo z vás diskutérů ještě používá klasická CD v autech, jelikož jsem zase po dlouhé době zavítal na diskuzní fórum a nestačím se divit příspěvkům typu "cd changery jsou v autě k ničemu, jenom ho zbytečně zatěžují .... (WTF?! >😁 >😁 >😁 >😁 ) pane bože lidská soudnost na diskuzních fórech nezná meze. :no:
Uz titulok hovori za vsetko: "Po 6 rokoch zrely do srotu" a to testovali este 4-valcovy motor, kolko vydrzi pri tom istom vykone dvojvalec, necham sa prekvapit :-!
kdys vidim jak se k autum chovaji novinari které znam, tak radsi ani nechci vedet jak se k tomu chovaji novinari kteří třeba dane aut👋znacku nesnasi a ještě je v tom navíc podporuje nejaky "sponzor" 😄
f500 je urcite fajn auto a nejake pochybne nemecke testy a ankety ktorym uz neveri nikto na tom nic nezmenia. Kazde auto sa da znicit aj za 3 roky ak ho chces znicit znicis ho..... poznam to jazdil som sam vo firemnych autach kde 5-6 rocne auta boli v horsom stave ako 20 rocne favority
Je mi luto len jedneho....auta sa uz vyrabaju na mesiace a nie ako kedysi, na roky. :-!
Ako ovplyvni loziska vodic????? no ako asi? zeby jazdou?
Skor su to magori za volantom.
S autom mam vyse 1/4mil.km za sebou a lozisko som menil iba jedno z dovodu, ze som ho v rychlosti oprel o obrubnik.
Mozno bolo rozbite este nieco a loziska sa tym deformovali a odchadzali, ale je to principialne absurdne.
Ked si pozries velke fora, nic take ako hromadne odchadzanie lozisk neexistuje.
Resp. je vobec problem najst temu, kde sa niekto pyta na lozisko pre 500ku.
niekto sa za kazdu cenu snazi podkopat uspech f500 , je jasne ze to auto nedava nemcom spavat kedze imidzovy kral triedy je jasny
f500 :yes: :yes: :yes:
Co se týče toho dvouválce tak těžko dělat soudy, ale rád bych se v něm projel protože papírově to nebude takový louda jak by se mohlo zdát. Životnosti bych se nebál. O ecoboostu taky byla hromada hororů a zatím nic. 😉 Japonci buší na lince tyhle motůrky do kei carů už desitky let a taky bez problémů.
Ono by bohatě stačilo, kdyby s tím F500 nejezdilo 50 lidí, ale 2-3 lidi, jak je obvyklé, jak se u malého auta, které patří jako 2.-3. do rodiny, do města, předpokládá. Ostatně, je to napsáno i v tom testu: "Musíme zdůraznit, že velmi malé auto najelo během pouhých 6 let 200 tisíc kilometrů. Pokud by se používalo běžným způsobem, mělo by jen okolo 60 tisíc km."
Pokud si ten článek přečteš celý a přestaneš z něj bez kontextu vytrhávat fakta, pochopíš, že oni rozhodně nepsali o žádném fiasku. Naopak. Prostě dali malému prdítku do města čočku, což se sice neobešlo bez komplikací, ale přesto si auto redakce tak zamilovala, že si ho prostě chtěla nechat - a to by se nestalo, kdyby to auto byl skutečný šrot, se kterým by se nedalo vyjet kamkoliv dál než za roh ulice. F500 rozhodně zaslouží palec nahoru! :yes:
Vydrží v ESA ho stočí na 150 a ještě udělá službu. 😄
U 120 se dělala kolem 100 tis.km generálka motoru, dnes je ve 100 tis.km teprve slušně zajetý motor.