Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jozef Kabaň: Nová Škoda Fabia, to budou takové Vánoce v létě (+video)

V rámci ženevského autosalonu jsme vyzpovídali i šéfdesignéra Škody Auto Jozefa Kabaně. Ze zhruba padesátiminutového rozhovoru pro vás vybíráme fragmenty týkající se nové Fabie.
Zpět na článek
4. 3. 2014 17:24
4. 3. 2014 17:29
4. 3. 2014 17:42
4. 3. 2014 21:33
4. 3. 2014 22:53
5. 3. 2014 13:04
5. 3. 2014 10:02
5. 3. 2014 17:32
5. 3. 2014 10:39
5. 3. 2014 22:17
4. 3. 2014 18:25
4. 3. 2014 19:38
4. 3. 2014 19:48
6. 3. 2014 11:13
4. 3. 2014 20:38
4. 3. 2014 18:35
4. 3. 2014 23:16
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 3. 2014 18:03
4. 3. 2014 18:26
5. 3. 2014 13:09
5. 3. 2014 07:41
5. 3. 2014 09:53
5. 3. 2014 11:59
5. 3. 2014 17:35
7. 3. 2014 07:39
6. 3. 2014 07:48
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 3. 2014 19:16
6. 3. 2014 15:42
4. 3. 2014 19:45
4. 3. 2014 17:56
4. 3. 2014 18:10
4. 3. 2014 19:01
4. 3. 2014 18:19
4. 3. 2014 18:34
4. 3. 2014 18:42
4. 3. 2014 18:54
4. 3. 2014 19:31
4. 3. 2014 20:17
5. 3. 2014 18:22
5. 3. 2014 20:56
6. 3. 2014 15:03
6. 3. 2014 20:25
4. 3. 2014 21:46
5. 3. 2014 19:06
4. 3. 2014 19:31
4. 3. 2014 20:27
4. 3. 2014 22:44
4. 3. 2014 20:29
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 3. 2014 22:34
4. 3. 2014 22:48
4. 3. 2014 23:42
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
5. 3. 2014 18:23
5. 3. 2014 18:48
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
6. 3. 2014 11:26
6. 3. 2014 14:10
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
6. 3. 2014 20:44
6. 3. 2014 23:28
7. 3. 2014 15:35
4. 3. 2014 21:37
5. 3. 2014 23:17
4. 3. 2014 23:18
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 3. 2014 07:57
5. 3. 2014 09:32
5. 3. 2014 10:52
5. 3. 2014 11:02
5. 3. 2014 14:38
5. 3. 2014 14:49
5. 3. 2014 20:46
5. 3. 2014 22:05
5. 3. 2014 21:38
5. 3. 2014 22:07
6. 3. 2014 19:09
6. 3. 2014 07:53
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 3. 2014 07:54
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 3. 2014 07:56
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 3. 2014 20:43
6. 3. 2014 17:55
Avatar - poterienko
4. 3. 2014 17:24
Cooool
Cituji "Octavia a Rapid se tak extrémně nezaměřují na emocionální stránky, ale jsou cool a sebevědomé"
Když vidím Octavii s halogenama na plecháčích v bílé barvě, zadek brousící o zem pod tíhou leča koupeného v akci, nepřijde mi moc sebevědomá, ale spíš tiše slyším "zabij mne, prosím zabij mne".
Rozbalit vlákno
34
Avatar - iudex
4. 3. 2014 17:29
Re: Cooool
Octavia je v tomto už typické koncernové auto: rozptyl medzi verziami a výbavami je veľký a zatiaľ čo základ v pastelovej modrej, s halogénmi a na 15kach vyzerá úboho, RS na 18kach vo výraznej modrej metle a s charakteristickými LED pásikmi naspodu predných bixenónov vyzerá výborne a stále sa za ňou obzriem. Takže záleží na tom, o akej Octavii sa bavíme.
Avatar - Glaukos
4. 3. 2014 17:42
Re: Cooool
ale rapid je ubohost tak jako tak
Avatar - white label
4. 3. 2014 20:38
Re: Cooool
Možná liftback, ale správně nakonfigurovaný spaceback určitě ne. Škoda jen, že nemá obvod kol stejně velký jako Octavia.
4. 3. 2014 21:33
Re: Cooool
To snad ne. Spaceback vypada mozna dobre ve style paketu zezadu na promo fotkach. V realnem provozu (videl jsem ho asi dvakrat) je to bida s nouzi. Naopak natriskany lift je krasne auto [odkaz] . Ale tvuj nazor, neberu ti ho.
4. 3. 2014 22:53
Re: Cooool
Souhlas. Spaceback vypada jak 10 let stare auto. Liftback je o tridu jinde i proporcema.
5. 3. 2014 13:04
Re: Cooool
Souhlas. Původně jsem si myslel, že Spaceback bude naživo mnohem hezčí než Liftback, ale opak je pravdou. Boční profil je otřesný. Oproti tomu je Liftback skouknutelný - samozřejmě až na tu otřesnou příď (obou modelů).
Avatar - white label
5. 3. 2014 00:42
Re: Cooool
Čím je ten Rapid na tvém odkazu opticky tak "natřískaný"? Jako, že nemá plecháče a má zadní stěrač? Postav vedle něj O3 (taky v liftbacku) a bude ten Rapid v liftbacku (i přes jistou podobnost) vypadat jako chudý příbuzný (něco jako "Octavia Tour"). Spaceback se dá aspoň opticky "natřískat" tím style paketem (a k němu vhodně zvolenému laku) a hlavně O3 si jako hb nekoupíš, takže existence Rapidu jako hb dává mnohem větší smysl. A jak už jsem psal, velkým handicapem Rapidu je malý obvod kol (jako u Fabie), který opticky vadí u liftbaku ještě víc, než u spacebacku. A naživo ani Rapid liftback nevyapdá určitě líp, než na fotkách.
Tvůj názor ti samozřejmě taky neberu.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
5. 3. 2014 10:02
Re: Cooool
Natriskaly ho ty sedmnactky. Octavka jako vetsi, drazsi atd. pusobit musi, jelikoz takova proste je, takze to je naprosto v poradku. Na spacebacku (v "civilnich" konfiguracich obzvlast) je patrna urcita vagonovitost zpusobena malou sirkou. Zezadu na velkych kolech a se sklenenym kufrem je to fajn, ale z jineho pohledu vypada neproporcne a ten predek k nemu moc nesedi. Dal bych odkaz na nejakou fotku, ale z mobilu mi to nejde.
Avatar - white label
5. 3. 2014 13:21
Re: Cooool
[odkaz]
[odkaz]
Jde mi především o obvod kola/pneumatiky, nikoli o průměr samotného disku. Obě auta na odkazech jsou na obvodem shodných 17"kách, přesto stejná velikost kol působí opticky na liftbacku o poznání menším dojmem, zejména k vůli hmotě zadního převisu liftbacku. A případná úzkost vozu vynikne spíš na delším autě, než na kratším voze.
5. 3. 2014 17:32
Re: Cooool
Nevim, me se proste lift libi vic a prijde mi vyvazenejsi. S temi koly souhlas, obvod jako u octavky by vzhledu prospel. Koncept mel 225/40 R18 [odkaz] .
Avatar - white label
5. 3. 2014 17:56
Re: Cooool
Jo, s těmi koly z Fabie to úplně zbytečně pos.rali.
Avatar - Ji/Ri
5. 3. 2014 10:39
Re: Cooool
...asi jsi nikdy neviděl krásné auto..... :-(
Avatar - peV
5. 3. 2014 22:17
Re: Cooool
Občas vídám, jeden červený spaceback s černým zaskleným zadkem a vypadá moc dobře. Škoda jen poměrně malých kol ve vztahu k masivním bokům.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2014 23:33
Re: Cooool
Už to nevokecáš, je čas zajít k vočaři >:-[]
4. 3. 2014 18:25
Re: Cooool
Vtip je v tom, že RS jsem snad ještě naživo snad neviděl. Zatímco co té naleštěné bídy a jejich sbevědomých majitelů potkávám denně desítky. A jak jsou na ty svoje holobyty pyšný >:D Navíc za ty prachy vybavený verze si můžu koupit už opravdový auto, ne tuhle parodii. Nebavím se o RS, ale o vybavený O3. Např. 1.4, 103 kW, kombi, Elegance, 595 000 >:D >:D >:D A to se musej doplácet i ty jejich neustále omílaný pakety Simply Clever. Koš na odpadky ve dveřích za 1 500 >:D >:D >:D Ale jak se řiká v bazarech, každý auto čeká na nějakou rybu. U Škodofky to platí dvojnásob :yes:
4. 3. 2014 19:38
Re: Cooool
A to by to měli dávat zadarmo??? Vybavená Octavia v uvedené motorizaci a výbavou za 595 000 je auto za odpovídající cenu. Záleží taky, jaké vozy berete jako konkurenci Octavie a s čím je srovnáváte. Jestli s Renaultem Fluence, tak pak si ve srovnání Octavia stojí jako hotový Maybach.
Avatar - grifith
4. 3. 2014 19:48
Re: Cooool
Ale nepovídej... >:D
6. 3. 2014 11:13
Re: Cooool
>:D Dobrej vtip, opravdu dobrej :yes:
4. 3. 2014 20:38
Re: Cooool
tak to ja som zase videl viac eReS ako klasických verzií... napríklad minulý štvrtok v piešťanoch hneď tri rôzne farby a všetko kombičká... ;-)
Avatar - Nadzvukovy
4. 3. 2014 18:35
Re: Cooool
Ten základ v pastelovej modrej, s halogénmi mi je najviac sympatický ! Prečo ? Lebo sa na nič nehrá. Ale teda aspoň tie 16tky a späťaky vo farbe to chce. ;-) ( Ktorý model od VAGu v základe nepotrebuje aspoň minimálne o číslo väčšie kolesá ? )
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 3. 2014 23:16
Re: Cooool
Ano, Rapid v plnej polnej je povestne prasa s ruzom na papuli (lipstick on a pig).
Avatar - John Doe
4. 3. 2014 18:03
Re: Cooool
a ktorý mainstream z nižšej strednej, v edícií "s halogenama na plecháčích v bílé barvě, zadek brousící o zem" ti príde sebavedomý?! 8-s
4. 3. 2014 18:26
Re: Cooool
Jenže jiný mainstream to o sobě neprohlašuje sebevědomě na tiskových konferencích.
Avatar - John Doe
5. 3. 2014 13:09
Re: Cooool
By ma zaujímalo, koľko rozhovorov z dizajnérmi mainstreamu máš naštudovaných >:D
Avatar - dewill
5. 3. 2014 07:41
Re: Cooool
No podle rozhovoru bude asi Kabaň takový Babica autoprůmyslu....když nemám to, tak tam dám ono, když nemám ono, tak si to představím......Je pravda, že škodovky jsou značkou, kde rozdíl mezi sockou a top výbavou je až příliš markantní...většina automobilek udržuje jakýsi standard pro všechny a rozdíly ve výbavě jsou spíš pod povrchem...abych si připlácel za zadní stěrač, to už mi příjde moc... :-!
5. 3. 2014 09:53
Re: Cooool
No zrovna ten sterac je za priplatek pouze u liftbacku, pricemz vetsina sedanu ho nema vubec, pripadne za priplatek, takze zrovna tady skodovka nic spatneho nedela.
Avatar - dewill
5. 3. 2014 11:59
Re: Cooool
Většina sedanů ho nemá protože tam to není až tak nutné a hlavně by to bylo konstrukčně problematické. Jediný sedan se zadním stěračem co si pamatuji byl Subaru Legacy, tam byl stěrač zapuštěný do zadního skla. U liftbacků a HB je to holá nutnost. Jedná z věcí kterou jsem ocenil po přesedlání ze sedanu do liftu, byl právě zadní stěrač.
5. 3. 2014 17:35
Re: Cooool
Urcite se hodi, ale proc je u liftbacku holou nutnosti, kdyz sklon zadniho skla je u sedanu a liftbacku totozny?
Avatar - white label
5. 3. 2014 17:59
Re: Cooool
Souhlas, nejde ani tak o to, jestli je to sedan/liftback, jako o sklon zadního okna a délku zadního převisu.
Avatar - dewill
7. 3. 2014 07:39
Re: Cooool
No a o tom mluvím, u liftu je sklo mnohem větší a má pozvolnější sklon a proto taky mnohem náchylnější k zaprasení. U sedanu je díky kufru jiná aerodynamika takže ten stěrač není až tak potřeba. Vycházím z vlastních zkušeností u dvou karosářských verzí stejného auta.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 3. 2014 07:48
Re: Cooool
Mazda mala v ponuke zadny stierac na sedany ako option - ale len na japonskom trhu.
5. 3. 2014 19:16
Re: Cooool
Hele na výsledný produkt mám podobný názor, ale má to jedno velké ale.

Třeba ze studie VisionD jsem si doslova sedl na zadek. Byl jsem nadšený, jenže potom přijde škrtání nákladů, trefování se do vkusu co nejšíršímu okruhu lidí... Problém proto nevidím ani u Mistra Kabaně, ale u těch, co tlačí náklady dolů.

Já třeba dělám návrhy v architektonickém studiu a občas lidé dojdou, že peníze nejsou problém, že chtějí něco zajímavého. Ale potom když vidí výsledek a vidí kolik stojí věc,k terou si odpustí, prostě jí chtějí zlevnit.Už ze studie je vidět že si dává záležet, české sklo ve světlech atd...

Takže si nemyslím, že by on chtěl ty příšerné plasty co byly v Rapidu a ošizené detaily...

Ale s tím výsledkem máš bohužel pravdu
6. 3. 2014 15:42
Re: Cooool
Přínos mistra Kabaně je v tom, že má fotogenický ksicht a dokáže před novináři s vážnou tváří říkat žvásty typu: "Octavia a Rapid se tak extrémně nezaměřují na emocionální stránky, ale jsou cool a sebevědomé". Co chtít víc?
Avatar - Pekelná Micinka
4. 3. 2014 17:49
Rocker
A více videa není proč?

Kabaň je docela prima, takovej rocker. Mě zaujala ta skica za ním, je tam vidět, že si hráli i se složitějším tvarem zadních světel, které se ale ke Škodě až tak moc nehodí. Akorát škoda, že nezvolili jinou barvu, než zelenou, třeba nějaký odstín cihlové metalízy .
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pumpkin
4. 3. 2014 19:45
Re: Rocker
Veru, tá zelená je hrozná. Degraduje inak solídny dizajn štúdie.
Avatar - Czerwik
4. 3. 2014 17:56
Fabka
no som nesmierne zvedavý nakoľko sa Fabka odkloní od sterilnej koncernovej jednotvárnosti... >:D
P.S. a či bude konečne "širšia ako vyššia"
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pelikoš
4. 3. 2014 18:10
opět
bouře ve sklenici vody :-!
Rozbalit vlákno
2
4. 3. 2014 19:01
Re: opět
Nabudúce ten hranatý dizajn opäť trošku zaoblia, zmenia odtieň zelenej a bude tu nový dizajnový jazyk a "simply clever" riešena...
Avatar - Nadzvukovy
4. 3. 2014 18:19
Fabia III.
Neverím že to bude niečo extra. Teda aspoň po prvý A stĺpik to bude Rapid ( možno aj s čelným oknom ). Alebo budúci facelift Rapidu bude mať rovnaký predok ako Fabia III. Tak ako to bolo pri Roomster vs. Fabia II. , keď Roomster bol prvý a všetci túžobne očakávali ako bude vyzerať nová Fabia. Po áčkové stĺpiky ju vlastne už poznali. Bolo by to veľké plytvanie s ďalšími raznicami vo VAGu. VAG je vprvom rade obchodník a až potom výrobca áut. :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
5. 3. 2014 09:41
Re: Fabia III.
Myslím, že už poznáme celé auto, zober si súčasné Polo, nahoď na to markanty Škodovky a vsjo jasno >:D a to včetne interiéru. Možno pridajú nejaké tie ich simply never vychytávky ale to je tak všetko čo môžme očakávať.
Avatar - Aladeen
4. 3. 2014 18:34
Kabaň
V splietaní nezmyslov o dizajne je naozaj dobrý , najlepšie bolo keď svetlá na novej Octávii prirovnával ku kryštálu , to je človek , kt. by vedel opísať aj kus trusu tak , že by si ho niekto kúpil . V tom ho naozaj obdivujem :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Nadzvukovy
4. 3. 2014 18:42
Re: Kabaň
No tak nieako opisoval aj nebohý Steve Jobs každý nový model od Apple. :-(
4. 3. 2014 18:54
Re: Kabaň
Jenže Apple design a zpracování opravdu umí. Asi jen málokdo si dovolí nazvat věci od Apple jako nevzhledné. U Škodovky to tvrdí jen 30% jejich majitelů. Tedy 30% v ČR. Ostatní už ten názor nesdílí.
Avatar - 3_diamanty
4. 3. 2014 19:31
Re: Kabaň
taky dizajnovy mc gyver ... aj z ho.vna spravi doslova predajnu bombu ( obrazne povedane ) aby som nikoho neurazil ;-) :yes:

ale je nas ... vazme si ho, je dobry, vie svoje vytvory predat a dobre prezentovat, slovaci by mali slovakom fandit a ja mu drzim palce nech to potiahne co najdalej, je stale dost mlady :yes:

mozno raz bude svetovou dizajnerskou legendou prave nejaky slovak :yes: a kto iny ked uz nie on :yes: drzim mu palce nech bude legendou :yes:
4. 3. 2014 20:17
Re: Kabaň
Trochu ma smolu, ze mu velia ti z VAGu a hosi skodovacky. Inac, za Veyron uz sa legendarnym stal.
5. 3. 2014 18:22
Re: Kabaň
Kefalín, a čo si predstavujetě pod takým slovom legendárný?
5. 3. 2014 20:56
Re: Kabaň
súdruh minister Klaudius, som z toho volaky zmeteny. ;-\
6. 3. 2014 15:03
Re: Kabaň
No to vidím. Podajte hlášenie!
6. 3. 2014 20:25
Re: Kabaň
Her general - vase blahorodie, izvenite.
4. 3. 2014 21:46
Re: Kabaň
Presne tak. Nejvic me dostal jeho vyrok o zadnich svetlech VisionC, ktery pronesl v rozhovoru pro idnes:"Chtěli jsme povzbudit fantazii diváka. Na zádi je opět klasické škodovácké C, ale musíte si ho tam představit" To je proste uzasny. Stejne tak si muzu predstavit kozene sedacky namisto latkovych, sestivalec misto trivalce, superba misto citigo a vlastne si clovek muze pomoci predstavivosti nakonfigurovat auto, jake chce. Konfigurovatelnost byla vzdycky silnou zbrani skodovek, tak proc ne...
5. 3. 2014 19:06
Re: Kabaň
Jožko Kabáň je umelec,klaniam sa pred ním a obdivujem ho,tak isto ako Petra Hrdičku.
V Česku a na Slovensku vyrástlo množstvo dizájnérov,konštruktérov ktorí vymýšľajú aj kabáty pre autá.Bohužiaľ málo sa o nich vie.
4. 3. 2014 18:38
Tohle budou vánoce v létě
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
4. 3. 2014 19:31
nechapu
Nepochopil jsem druhou vetu, jsem sam ?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - S8
4. 3. 2014 20:27
Re: nechapu
Ano, jsi sam, my ostatní jsme nepochopili tech vet vic :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 3. 2014 20:29
III.
Fabia I. je vůz s naprosto dokonale vybalancovanými proporcemi. Zůstává výzvou a etalonem - pro všechny.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Warrual
4. 3. 2014 22:34
Re: III.
Ano, ale jen HB, combi je jak šalina/tramvaj.
4. 3. 2014 22:48
Re: III.
Tím pro všechny myslíš jen koncern, ne? Fabia I není žádný zázrak. Je to jen auto, které ve Škodě úplně neposr... jako FII. Polo bych řekl, že má proporce vyváženější
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 3. 2014 23:42
Re: III.
Ano, dejme tomu koncern. Fabia udala tón, škoda že se to nepovedlo u druhé generace.
5. 3. 2014 18:23
Re: III.
Nemáš pravdu. Fabia I markantne skrásnela až po uvedení Fabie II.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
5. 3. 2014 18:48
Re: III.
V tomto odvětví pravda neexistuje, jsou jen dobové zvyklosti a invence při práci s objemy. A po těchto stránkách je pro mě Fabia I. příkladem krásné, milé a i po letech atraktivní práce.
6. 3. 2014 11:26
Re: III.
Ano :yes:

Řekl bych, že tvoji oponenti v tomto vláknu si úplně neuvědomili, jak je to dlouho, kdy F1 vznikla. A nezestárla. OI také velmi dlouho odolávala zubu času, ale zdá se mi, že už podlehla (nebo jen prostě v posledních letech vídám mnoho OI v příšerném stavu). Každopádně F1 byl majstrštyk, nejen designově.

Ps.: Klaudie, :yes: za tu poznámku o zkrásnění po uvedení FII. Velmi výstižné a jako bonus to pobavilo.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
6. 3. 2014 14:10
Re: III.
:yes:
6. 3. 2014 20:44
Re: III.
Fabia I je príkladom vydareného a trvácneho dizajnu, aj keď mala svoje muchy a pekná rozhodne tiež nie je. Ale je svojská, má vlastnú tvár, ktorú si s ničím nepomýliš. Možno keby nadviazali na jej štýl aj s dvojkou, boli by aj tu diskusie o inom.
Na jednotke mi prekážalo z praktického hľadiska niekoľko vecí: prekážajúci roh stredového panelu, absolútne strašná hranatá šaltpáka, aktorá pri najlepšej vôli nesadla do ruky, príliš hrubé A-stĺpiky, za ktoré sa vpohode schoval cyklista, malý ľavý a absolútne krpatý pravý späťák, a v neposlednom rade nevyriešená akustika interiéru, v ktorom mi pri jazde hlavne po horších cestách zaliehalo v ušiach (o jazde s pootvoreným či otvoreným oknom ani nehovoriac). Plus pomerne stiesnený interiér, hlavne na šírku.
6. 3. 2014 23:28
Re: III.
:yes:

Jen dvě poznámky:

1.) V roce 1999, kdy jsem do FI usedl poprvé, to bylo zjevení a bylo to krásné malé auto, které, hlavně co se týče pocitu cestujících vepředu, nemělo v B segmentu konkurenci (zkrátka sis připadal jako v otřídu větším voze). Když si člověk uvědomí co tehdy byla konkurence, jak vypadala, klobouk dolů před Fábií. Vnějším designem dokázal konkurovat snad jen P206, vezmi si jak vypadalo např. tehdejší Polo, Corsa, nebo Clio. A jak se diametrálně lišil dojem z interiéru (i to, o kolik byla tehdy auta menší).

2.) Ve světle toho, co jsem uvedl výše, byla tehdy šířka interiéru naopak nadprůměrná! Stále je to auto z konce 90tých, kdy malá auta prostě byla malá auta. A pak přišlo GrandePunto, vytáhlo Fiat ze srabu a úplně přeoralo pohled na to, co znamená B segment, co se velikosti týče ;-)
7. 3. 2014 15:35
Re: III.
Vnímal som to inak. Fabia dostala oveľa modernejší dizajn ako Felicia, ten skok bol výrazný. Fabia I bola moderná a zvonku výrazná, ale aj strohá a v interiéri zvlášť.
Ale jak sme boli zvyknutí, že Felda je rodinné auto, tak Fabia bola zrazu malá. Na centimetre to neviem, ale interiér Feldy bol pocitovo podstatne vzdušnejší, aj o kúsok priestrannejší. Jak bola Fábka voči Felicii technikým a dizajnovým skokom vpred, tak v parametri priestoru a pohody v kabíne to bolo kus za mojim očakávaním.
4. 3. 2014 21:37
Fabia 3
Tady jsou nejake koncepty od bt-design (firma co dela oplastovani na scouty, monte carla atd.). [odkaz] [odkaz] [odkaz] Na prvni fotce je predek opet z leona, i kdyz malemu autu sedi lepe, nez VisionC, ale ten zadek je krasny. Problem muze byt absence tech pitomych trojuhelniku a fakt, ze v produkcni verzi by to asi tak pusobive nevypadalo, ale tvar svetel a jejich prechod z toho prolisu je paradni.
Rozbalit vlákno
3
5. 3. 2014 07:28
Re: Fabia 3
Bravo Škoda!
Když si manželka kupovala i30CW, říkali jsme si, že tak budou vypadat škodovky za 10 let. A ejhle, možná to bude i dříve (především druhý odkaz - záď). Už se zbavila zadního převisu bránicího přístupu do kufru i nepřekonatelných "přesných rovných linek". Také krabicovost je ta tam. Bravo Škoda! Ještě ty motory, mít u dieselu kompresní poměry skoro jako u benzínu je ostuda! Tomu pak odpovídá i spotřeba - něco mezi dieselem a benzínem. Ale i ten vzhled ještě není ono, odmyslete si kola 25" a nahraďte je cca 16"-17" a zase to bude téměř běžná škodovka.
Avatar - Sumi2000
5. 3. 2014 23:17
Re: Fabia 3
Ten Hjondé to je děs... >:-[] :no:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 3. 2014 23:18
Vianoce v lete?
Vianoce v lete su nieco absolutne neprirodzene, nikto sa na to netesi, nikto to necaka a nikomu sa nechce zdobit stromcek.

Takze Fabia bude zase patologicky zjav na nebi automobilizmu.
Rozbalit vlákno
2
5. 3. 2014 07:35
Re: Vianoce v lete?
Nepřirozené a ještě k tomu založené na nadpřirozených jevech. Možná měl právě Kubáň na mysli, že Fabia XV bude taky nadpřirozená. Možná také možná, že myslel na Vánoce v Austrálii. U škodovek nikdo neví, co svými auty myslí.
Avatar - dewill
5. 3. 2014 07:36
Re: Vianoce v lete?
Třeba to bude jako v tom vtipu, kdy se chlapeček ptá maminky proč strojí stromeček v červenci a ona mu povídá !Protože ty stejně do vánoc nevydržíš, ty můj chudáčku tuberáčku" :-O
5. 3. 2014 07:57
Fabia
v létě si jí koupíte a na vánoce bude na hrnku,hlavně s tím motorem nemotorem 1, 2TSI
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
5. 3. 2014 08:00
To je fakt síla....
Prý "...Octavia a Rapid se tak extrémně nezaměřují na emocionální stránky..."... říst tohle o těch nudných a neforemných krabicích už je fakt skoro jako en ónu říkat kokino.
:-(

Ať řeknou, že jsou to levný auta pro obyčejný ježdění... dají do toho motory, co přežijou 100.000km a prodávají to skutečně levně - a neřeknu proti tomu ani půl slova.
:-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KANKUNEN
5. 3. 2014 08:08
Re: To je fakt síla....
Víš kritizovat by měl někdo, kdo nepovažuje přefouklou 500 s dvouválcem za to pravé cool.
5. 3. 2014 09:05
Podle zádě poznáš mistra -
Kabáň ještě MISTR evidentně není.. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2014 23:36
Re: Podle zádě poznáš mistra -
Po dnešku bych řek Mistr keců >:D
5. 3. 2014 09:32
Kabaň
Přijde mi, že tyto výroky si může pan Kabaň nahrát na diktafon a jen pouštět dokola na dalších tiskovkách. Nejhezčí měl být podle jeho slov už Rapid…no víme jak to dopadlo. Za nějakou dobu se enchal slyšet že teda příští auto (Octavia III) už ponečně udělá ten zlom v designu Škody..no po roce zase slyšíme že teda ani ta Octavia není s emocemi kamarádka (ale beru, že když se dobře nakonfiguruje lidi se za ní otočí) a teď je tu další zaručená zpráva, že teda už ta Fabia, ta bude tím zlomem a přinese ty pravé emoce…Počkám si na tiskovku k SUperbu III, že by tam pan Kabaň zopakoval svoje "do teď jako cool, ale od teď už to jako fakt bude něco!" >:D
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2014 10:52
Vanoce?
Uprimne povedane, je len malo aut o ktorych bez zavahania poviem, ze akokolvek ten facelift spravia, moze to byt uz len lepsie ako ta prisernost co tam je teraz. Sucasna Fabia je jedno z takych aut...

Nemozem si pomoct, mne pripada stale akasi "divna": disproporcne vysoka a uzka, "krabicoidny" dizajn, a podivny cumak ktory vo mne vzbudzuje odpor vzdy ked ho vidim. Uplne prva generacia Fabie bola oproti tejto hotova krasavica! Takze je jedno ako bude vyzerat nova Fabia, bude to uz len lepsie. A "Vianoce" pre mna nastanu ked tieto skarede skatule zmiznu z ciest a budu nahradene niecim krajsim. To ale bude trvat trosku dlhsie, nez len do leta...
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2014 11:02
DOBRÁ CESTA
Je radost sledovat současné aktivity Škody. Podařilo se zachytit novou designovou vlnu, Octavia, Rapid jsou a i nadále budou auta, která (spolu)určují designový, vkusový trend doby. Samotný pohled na studii coupé pak dokonale podtrhuje schopnosti Mistra Ká - zachytit uměřenou dravost, a tu vkomponovat do elegantního, nadčasového, současně originálního celku.

Postupně si jistě všichni zvykáme na kvalitu designu dnešních škodovek, a i proto je očekávání nové Fabie a nového Superba rámováno v podstatě vrcholnou estetikou, estetikou, která svojí hloubkou osloví desetitisíce, statisíce jezdců.

Je potěšitelné rovněž zjišťovat, jak významně a výrazně se Škoda profiluje v rámci Koncernu, a to nejen směrem dovnitř. Žádná "chudá příbuzná", nýbrž v evropském kontextu respektovaná tradiční značka, která dokonce četností prodejů atakuje nejprodávanější modely Evropy, znatelně boduje v klání o auto Evropy na rok 2014 a doslova miliónům majitelů činí radost při každodenním užívání produkce, ať už jde o Roomstera, Citiho, Yetiho, Fabii, Rapida, Octavii, nebo Superba.

Škoda je naší chloubou, buďme na to hrdí a složme čestný a upřímný hold těm, co umí, ví a znají...

BRAVO ŠKODA :yes: :-!
Rozbalit vlákno
16
5. 3. 2014 11:35
Re: DOBRÁ CESTA
Souhlasím, je to správná cesta, ale všem se zavděčit nejde. Remcalové se najdou vždy, každému se nejde zavděčit. Kabaň před časem mluvil o sjednocení designu( O3, Rapid). No a teď nastává doba nového směru designu značky a osobně se mi velmi zamlouvá, už se těším na Fabii, ale hlavně na Superba. Mám radost z každého dobrého výsledku Škody. Pro mě je to ryze CZ automobilka i když s cizím kapitálem. Bravo Škoda :-!
5. 3. 2014 23:24
Re: DOBRÁ CESTA
Bohužel jsi nepochopil ironii která z toho čiší jako pižmo správného tchoře :-( (reakce na Escomaka)

Fabia je designově neskutečná hrůza, je to samozřejmě jen můj názor z nucené projíždky, použitelná auta z hlediska designu jsou Roomster (velmi slušný !) Octavia, Superb.
Jak někdo poznamenal, COKOLI se stane s Fabií bude o 1000% lepší než ta současná tragedie.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2014 23:37
Re: DOBRÁ CESTA
Založená za Rakouska Uherska, vlastněná Němci ale jinak ryze česká >:-[]
5. 3. 2014 13:49
Re: DOBRÁ CESTA
No nevím, jakou přesně novou designovou vlnu myslíš. Například trend kulatých světel u Yetiho Škoda opustila. Popsal jsem zde [odkaz]

Z Kabaně se mi podkolenky samy dolů úplně nerolujou. Za nadčlověka ho, v oblasti designu, já tedy nepovažuji i když se, a to poměrně úspěšně, snaží Škodám poslední doby vtisknout alespoň nějakou ucelenou tvář.

A jen doufám, že ho brzy přejde láska k těm zadním trojúhelníkům mezi RZ a zadní stoplampou.
5. 3. 2014 14:49
Re: DOBRÁ CESTA
Nejde o podkolenky. Ta designová vlna je vidět na posledních europroduktech, které vždy definují budoucnost, ať už se jedná o MB, BMW či AUDI, koneckonců příkladné je aktuálně volvo (ve svých dvou studiích), jde tedy o tu jakousi "křisťálovost" čistotu, jde o absenci pověstných vlnolamů a duchen apod.

Na kulatá světla Yetiho nahlížeme optimisticky - on UŽ je nemá a ostatní (včetně VW :-) na ně přecházejí... Byla to stylová markanta, možná až příliš zbrkle odstraněná v době unifikace přídí. Na druhé straně - nový Yeti designově nestrádá.

U zadních trojúhelníků souhlas, též se s tím esteticky peru, hledám kontext. Jedno však nelze téhle manýře upřít, je to řešení novátorské, osobité a rozhodně pohlednější než prolisy pod erzetou se zakulacenými rohy. Jinak ovšem souhlas, taktéž tomu zatím jednoznačně nepřitakávám. Chci však věřit, že Mistr Ká vidí dál než já :-)

Samozřejmě, pohled na coupé studii ohromí stylem. Nejde přitom o přední světla, jde o celkový dojem z karoserie, a ten je skutečně jedinečný.
5. 3. 2014 18:30
Re: DOBRÁ CESTA
Označiť primitívne prelisy, ktoré hyzdia zadné čelo niekoľkých modelov a dizajnovo ich tak degradujú ešte o úroveň nižšie, za novátorstvo, tak to chce gule... Ale hranaté...
6. 3. 2014 22:42
Re: DOBRÁ CESTA
"Chci však věřit, že Mistr Ká vidí dál než já " O tom bez pochyb; je to uplne jednoduche a dari sa to komukolvek,
5. 3. 2014 20:46
Re: DOBRÁ CESTA
Veru tak, tie diagonalne prelisy mi piju krv.
Avatar - Tomas_2002
5. 3. 2014 15:20
Re: DOBRÁ CESTA
Podle mě bude nová, dravá a hranatá Fabia naprostá bomba. Klidně se bude moci měřit s Polem. Ale kde by se Kabaň vyřádil nejvíc by bylo, kdyby koncern vzal Seatu Alhambru a povolil sedmimístné MPV Škodovce...Takový atraktivnější, ostřeji řezaný Sharan se slépkou ve znaku by bylo žůžo. Podle mě by s tím udělali větší terno, než se čtyřdvéřovým coupé. To bych klidně nechal Audině.
5. 3. 2014 22:05
Re: DOBRÁ CESTA
Dobrej pohled :yes:
5. 3. 2014 21:38
Re: DOBRÁ CESTA
Len aby nas nakoniec neboli miliony a miliony takych jezdců a nevyzeralo to potom na cestach ako za bolsevika. :-)
5. 3. 2014 22:07
Re: DOBRÁ CESTA
:-) Tohle nehrozí, vždyť tehdejší "krása" škodovek se nedá srovnávat s krásou dnešní produkce. S výjimkou Š110 R coupé... tu udělat dnes jako takové retro, jsou fronty přes celou republiku ;-)
6. 3. 2014 11:26
Re: DOBRÁ CESTA
Rapid se povedl, ale Octavia zejména v liftbacku je pro mě jedno velké zklamání a nezachrání ji ani RS verze.
6. 3. 2014 19:09
Re: DOBRÁ CESTA
Dej jí čas.
5. 3. 2014 12:12
Nemám rád vánoce!
Vždy jsem si přál lego a dokonce jsem psal ježíškovi, ale nakonec z toho byl pletenej svetr nebo ponožky a já si musel vystačit s poděděným merkurem. >:-[]
Rozbalit vlákno
13
Avatar - iudex
5. 3. 2014 12:42
Re: Nemám rád vánoce!
Traumy z detstva, tie sú najhoršie. >:D
5. 3. 2014 13:00
Re: Nemám rád vánoce!
Abych nebyl nepochopen tak to bylo myšleno tak, že předvánočním slibům nevěřím dokud to neuvidím a tím víc když ty vánoce slibuje Kabaň na léto.
A doufám, že Fabie nebude skládačka z merkuru po starším bráchovi. >:D
5. 3. 2014 18:32
Re: Nemám rád vánoce!
Na druhú stranu z Merkuru postavíš všetko. Jeden kamoš si skladal PC, a aby ušetril za skrinku, zmontoval si ju zo starého Merkuru - a ver, že štýlovejší počítač si ešte nevidel.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 3. 2014 07:53
Re: Nemám rád vánoce!
Na merkure boli vyvinute kontaktne sosovky (je to cesky vynalez, ktoreho sa komancovia vzdali).
5. 3. 2014 13:14
Re: Nemám rád vánoce!
Tak to zase prrr! Merkur bola (a tusim este stale aj je) ovela lepsia stavebnica, ako dake blbe Lego. Kvalitnej oceli sa ziaden plast nevyrovna. A k tomu tie sroubiky a maticky, ktore tak veselo hrkotali ked ich mamka vysavala z koberca. Joooj, kolko krat zamasteny skrutkovac vbehol do prsta alebo do dlane, ked sa detske rucky snazili nieco dotiahnut "na fest"! Hja detstvo, kdeze ti je koniec...

Rodicia ani nevedeli, co sposobili ked mi kupili tuto stavebnicu. Mohol zo mna byt napriklad... pravnik :-) ale koli tejto jedinej chybe vo vychove sa teraz musim zivit projektovanim a testovanim aut. Take dalekosiahle nasledky sposobilo par skatul s nakresom kolesoveho rypadla na vrchnaku...
5. 3. 2014 16:13
Re: Nemám rád vánoce!
Ja si s tím hraju doteď... >:D
Bohužel jsem ve čtvrťáku na gymplu dostal nějaký záchvat ekonomie a na techniku nešel. Pořád toho lituju...
5. 3. 2014 18:33
Re: Nemám rád vánoce!
Nikdy nie je neskoro začať.
Avatar - petrumr
5. 3. 2014 20:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 3. 2014 21:42
Re: Nemám rád vánoce!
To jo, ale vraj niekde v CR je aj muzeum venovane stavebnici Merkur! Niekde som o tom cital, ale uz som zabudol kde to bolo. Ale rad by som sa aj tam zasiel pozriet...

Aha, uz som to nasiel:
[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
5. 3. 2014 14:14
Re: Nemám rád vánoce!
>:D :yes:
Avatar - m.z.
5. 3. 2014 14:56
Re: Nemám rád vánoce!
Souhlas, já měl jeřáb a jak jsem si s ním vystačil, jeřábník se ze mě ovšem nestal >:D
Avatar - petrumr
5. 3. 2014 20:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 3. 2014 20:40
Re: Nemám rád vánoce!
Holt Pelíšky. ;-)
5. 3. 2014 16:06
Kde je ten slibovaný přepis??
Kde je ten slibovaný přepis celého rozhovoru? To to trvá tak dlouho to předatlovat? ;-\
Rozbalit vlákno
2
5. 3. 2014 16:24
Re: Kde je ten slibovaný přepis??
Asi aj autori maju problem pocut zvuk v tom videu.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 3. 2014 07:54
Re: Kde je ten slibovaný přepis??
Hovori sa, ze papier znesie vsetko, ale v pripade Kabana som si nie isty ;-)
Avatar - jozephko
5. 3. 2014 19:22
Škodovácky dizajn je svojský, ale veľmi dobrý
Škoda Octavia 1.generácie sa začala robiť pred takmer 18 rokmi. Ale stále vyzerá dobre. Povedal by som dokonca, že škodovky zrejú ako víno - čím sú staršie, tým lepšie vyzerajú. Osobne to presne takto vnímam - ako nové sa mi moc nepáčia, ale po pár rokoch je ten dizajn správne "zrelý".
Rozbalit vlákno
3
5. 3. 2014 20:44
Re: Škodovácky dizajn je svojský, ale veľmi dobrý
S tým vínom je to marketing. Známy vinár tvrdí, že najlepšie je mladé víno a mladé ženy. ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 3. 2014 07:56
Re: Škodovácky dizajn je svojský, ale veľmi dobrý
Ano, pozoruhodne je, ze za stare a dobre vina sa vydavaju tie, ktore boli prilis hnusne na to, aby sa predavali ked boli mlade ....
6. 3. 2014 23:13
Re: Škodovácky dizajn je svojský, ale veľmi dobrý
Zrelost je len v oku pozorovatela.
Ked vidim prvu Oktu a este duplom pred FL, tak vidim len staru kraksnu poplatnu dobe vzniku.
Avatar - petrumr
5. 3. 2014 20:43
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
5. 3. 2014 20:55
Re: kukačka
Ale vždyť byla s haťapkou tak dobrá, čeho by ses tedy bál?
Avatar - vabis
6. 3. 2014 17:55
uka
Jožko, ukaž a nevymýšlej >:D
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2014 10:56
Přepis zhruba padesátiminutového rozhovoru připravujeme
Už měsíc na to čekám.
Rozbalit vlákno
0