Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
S8
Se divim, ze se jim to vyplati, bydlim u hranic (Nachod) a uz tam mam dve auta, tak proc to jenom neprecislujou, když mají tolik nahradnich dilu vcelku, to nechapu.... proste polaci. :no:
Ondris
Umět takhle kytovat tak jsem štastnej chlap 😄
Ja Prvni 123
je to divadlo.
Pořád to byl jen odřenej blatník a promáčknutej - to poklepání kladivem rozhodně nebylo lehký.
To mě víc děsej ty případy, kde je ze dvou aut vyrobený jedno... a jsou svařený v půlce. Tam už jde o život.
A že jich je... takových aut.
😒
Pořád to byl jen odřenej blatník a promáčknutej - to poklepání kladivem rozhodně nebylo lehký.
To mě víc děsej ty případy, kde je ze dvou aut vyrobený jedno... a jsou svařený v půlce. Tam už jde o život.
A že jich je... takových aut.
😒
Nevím jak ty, ale já bych bral raději dvě "nebourané poloviny" svařené dohromady, než toto, kde A sloupek je tvořený amorfní hmotou nevalné pevnosti...
Samozřejmě nejlepší volba je koupit si raději levný nový model, než pseudoluxusní vůz s pochybnou historií. A to jsme měli Lagunu doma, moc fajn auto to bylo... :yes:
Samozřejmě nejlepší volba je koupit si raději levný nový model, než pseudoluxusní vůz s pochybnou historií. A to jsme měli Lagunu doma, moc fajn auto to bylo... :yes:
eLzyx
znám jednu "nebouranou" Fábii, která měla podobně kitovaný A sloupek. Sloupek byl poškozen po dopadu závory. Na výběr byla výměna sloupku za nehorázné peníze s možným oslabením skeletu karoserie. Nebo právě kitování. Dle mého názoru v daném případě vhodnější způsob opravy. Nejlepším způsobem by asi bylo vytáhnutí reverzním kladivem, ale do toho se nikomu nechtělo.
Kitovani ako najvhodnejsi sposob "opravy" kritickej casti karoserie? To nemozes mysliet vazne! Takto mozes opravovat blatniky (ak sa ti ich nechce vytahovat) ale nie tie miesta karoserie ktore chrania posadu pri naraze!
Pokial sa stlpik ohne, jedine rozumne riesenie je vymenit ho. Nepomoze ziadne narovnavanie ani vytahovanie. Ked raz uz doslo k deformacii profilu, nikdy nebude mat taku tuhost ako mal predtym. A o kitovani ani nema zmysel hovorit, to nie je oprava ale kamuflaz...
Pokial sa stlpik ohne, jedine rozumne riesenie je vymenit ho. Nepomoze ziadne narovnavanie ani vytahovanie. Ked raz uz doslo k deformacii profilu, nikdy nebude mat taku tuhost ako mal predtym. A o kitovani ani nema zmysel hovorit, to nie je oprava ale kamuflaz...
Co to je za nesmysl ? Sloupek vymenit neni problem, jen se to musi spravne svarit a hlavne na spravnych mistech. vse je dohledatelne a vse ma sve spravne postupy. Proste si nekdo ulehcil praci a vykytoval to a pritom jeste nabulikoval majiteli, ze je to nejlepsi zpusob opravy. Hnus.
Makovnik
Kamarat buchol auto na dialnici (akvaplaning pri 130kmh), vyletel z cesty a auto utrzilo rozbity lavy bok, ohnute 5te dvere, prasknuty predny aj zadny naraznik, pokrivene kolesa a nejake dalsie drobnosti a auto islo kam?
Predalo sa pekne do Polska, este si po to vraj radi prisli 😄
Predalo sa pekne do Polska, este si po to vraj radi prisli 😄
A pak tvůj kámoš koupil tu samou zánovní ojetinu z Polska, ne? 😉
Tak já vidím denně odtahovky s polskýma značkama a nějakou pěknou bouračkou na korbě. Podle mě to ani nepřehlásí, odvezou kousek za hranice, tam polepí a prodají do nějakého českého bazaru na českých papírech. Tady máme taky jeden takový bazárek, kde lepí totálky asi 5 km od tama u jednoho šikovného opraváře a pak to prodávají jako voňavky za šílenou pálku. Absolutně nechápu jak si tam někdo může koupit auto ...
Na každý auto se najde kupec. a takový co jdou jen po ceně a vy bájených km je pořád dost. takový lidi se o to doslova říkaj...
mahojakotycku
Uvedu to na pravou míru dle reality. Znám dva, tři karosáře na naprosto špičkové ůrovni, kteří auto rozpůlí a spojí přesně technologicky tak, že to ani technik z fabriky nepozná a na takto spojená auto není třeba o nic víc kitu, jak na nová auta. Ale jedná se o seriózní opravy i s účtem a odvedenými daněmi.
Tady nejde o to spojit něco aby to nešlo poznat. Tady jde o to, že skelet vozu už pak nemá požadované vlastnosti. Dnes je většina crash-relevatních dílů z vysokopevnostních ocelí. Tam má svar mnohem menší pevnost než samotný materiál. Takže pokud svaříš třeba A-sloupek, tak už nikdy nemůže mít takovou pevnost jako původní díl. Stejně tak nemůžeš vysokopevností ocel "vytáhnout zpět".
Z toho vlastne vyplyva, ze cim bude viacej aut z vysokopevnostnych oceli, tak bude na trhu viac takychto zivotunebezpecnych zlepencov.
vidíš to černobíle, řekni mi pak důvod proč se takový díl prodává jako nový (tedy jednotlivé díly třeba toho A sloupku) Taky znám jednoho karosáře, který umí, ale na druhou stranu jeho práce něco stojí.
Jinak řečeno, opravit se dá všechno, ale stojí to peníze a pak je třeba zvážit zda se to vyplatí případně zda není lepší koupit třeba celý skelet.
Jinak řečeno, opravit se dá všechno, ale stojí to peníze a pak je třeba zvážit zda se to vyplatí případně zda není lepší koupit třeba celý skelet.
zase bych to tak nedramatizoval. Auto není vyrobený z jednoho kusu. Je taky posvařovaný a leckdy dost ledabyle jen sbodovaný, takže pokud to kvalitně zavaříš. Může to být stejně pevný jako původní.
To ťažko, vo všetkých automobilkách zvárajú skelet roboti, zvary sú na desatiny milimetra presné a "takmer" dokonalé. Ručne to takto skrátka nedokáže nikto... ;-\
Ani to tak není o tom, že by člověk nezvládl svařit karoserii dostatečně dobře, ale o tom, že to robot dělá rychle, přesně a konzistentně. Rychlost je velmi důležitá. Co se oprav týče, je rozdíl mezi tím, co vyrobila automobilka a co smí na silnici. Auto lze opravit tak, aby mohlo na silnici, tedy splňovalo podmínky - jak je to pak s homologací, nevím. Na kolik se přiblížíš originálu, je věc peněz a štěstí (jak byla karoserie poškozena).
Obecně bych to viděl tak, že když jsou vážně poškozený nosný prvky karoserie už bych se takovýho auta obával respektive jeho bezpečnosti. Pokud svaříš auto ze dvou kusů nebude to už nikdy ono. ;-\
primárně jde o bezpečnost, samozřejmě, ale důležitá je i finanční stránka věci a to u daleko dražších aut než je tahle laguna. vím o případu svařenýho passata, ze dvou dílů, 2 roky starýho, který se prodával za cenu dvouletýho VP...to se pak točí jiný peníze. proto nekupuju dovoz, ale jedině auto z čech s kompletním výpisem z historie. cebie má záznamy i z pojišťoven, takže se dá bouračkám vyhnout...
Mrkni na tady nedávno zveřejněné video "Jak se vyrábí Audi R8" ty robote... >😁
Tak R8 je kusová výroba tam bych to chápal, ale určitý podíl ručních svárů najdeš i na masově vyráběných autech např na Oktávce.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No to určitě. To je zajímavý, že kamarád dělá ve Škodovce a denně tam vaří kastle. Respektive dovařuje to co robot neumí nebo spíš kam se nedostane. A nechápu na co by měl být svár na desetinu milimetru přesný. Taková přesnost by ti stejně k ničemu nebyla. Ručně uděláš stejně kvalitní svár jako robot možná i kvalitnější.
Ručně se sváří i v leteckém průmyslu. Člověk je ale pomalý a na hodinu práce drahý. Roboti jsou velmi rychlí, ale jejich programování je drahé (časově náročné). Každý se tedy hodí na něco jiného.
Co se přesnosti týče, důležitější je přesnost umístění dílů. Jsou roboti, kteří jsou velmi přesní, pomocné konstrukce používané při ručním sváření však můžou být také velmi přesné, přesnější než roboti. S takovou konstrukcí lze použít i robota, ale ten se nemusí dostat všude a příprava je časově náročná, svářecí robot tedy nemusí přinést adekvátní zrychlení práce.
Co se přesnosti týče, důležitější je přesnost umístění dílů. Jsou roboti, kteří jsou velmi přesní, pomocné konstrukce používané při ručním sváření však můžou být také velmi přesné, přesnější než roboti. S takovou konstrukcí lze použít i robota, ale ten se nemusí dostat všude a příprava je časově náročná, svářecí robot tedy nemusí přinést adekvátní zrychlení práce.
Ada je zase tady
Pánové, když píšete o tmelení karosérie, používejte laskavě slovo tmel. Když už chcete používat nespisovné výrazy, potom laskavě pište "kyt", nikoli "kit". Trhá to oči! Slovo "kit" pochází z angličtiny a znamená stavebnici. Hrubé pravopisné chyby by se neměly v článku redakce vyskytovat!
A co se obsahu článku týče: ten, kdo si koupí starou Lagunu si nic jiného nezaslouží, protože to zřejmě nemá v hlavě v pořádku.
A co se obsahu článku týče: ten, kdo si koupí starou Lagunu si nic jiného nezaslouží, protože to zřejmě nemá v hlavě v pořádku.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nemáš pravdu leda ty. Tmelu se říká KYT a ne kit. Je to to samé, jako bys nedělal rozdíly mezi slovem typ / tip.
A proč by měl být mimoň, když "plete" pravopis do techniky? Pravopis se používá všude.
A proč by měl být mimoň, když "plete" pravopis do techniky? Pravopis se používá všude.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
snowborďák
Laguna je největší sráč na trhu,tak nějaký kilo kytu navíc... >😁
honza84
Nejenom u nás ale i v takovym bordelistánu jako je Polsko tento fakt způsobuje právě zoufalej stav na trhu ojetin. Stáčení tachometrů, bastlení a tmelení těhle vražd a totálek je naprosto bežná praxe - bohužel. Kdyby za to v praxi padaly statisícový a miliónový pokuty a tresty odnětí svobody tak se trh ojetin do pár let stabilizuje a určitě srazí i ceny novejch aut. V podstatě toto neni nic jinýho než podvod a zlodějina. Bohužel automobilkám tento stav vyhovuje a samy k němu přispívaj syslenim údajů ze servisních databází zbytečnym mlženim, spolu s úřadama v tom dělaj nepřehlednej balast kterej týhle zlodějský svoloči hraje do karet. Přitom technicky by to složitý nebylo vše potřebné existuje a nebo lze po vlastnících požadovat - jen to spojit. Vlastně se divim že všeregulující EU už dávno s něčim nepřišla - tady je to narozdíl od předpisovejch skluzavek na dětskym hřišti skutečně potřebný jako sůl.
jozephko
Známy už pred viacerými kúpil z Nemecka jednoduchý merač laku za 2.000 kaček. Za minútu mám presný prehľad, čo bolo a nebolo na karosérii lakované.
Samozrejme to nie je jediná metóda na overenie vozidla. Ale pomôcka je to skvelá...
Práve ju mám pred sebou - Volcraft - Schichtdickenmessgerät SDM-113.
Samozrejme to nie je jediná metóda na overenie vozidla. Ale pomôcka je to skvelá...
Práve ju mám pred sebou - Volcraft - Schichtdickenmessgerät SDM-113.
mogul
Dobrý den,mě by zajímalo,jak mi může policie zabavit můj majetek v tomto případě
osobní auto, které jsem si dejme tomu koupil v autobazaru,tak tady asi něco nehraje,pokud totiž jdu přihlásit zakoupený automobil tak musím mít tzv. evidenční
kontrolu provedenou na STK,která mi po ověření a kontrole auta vydá potvrzení,já jako občan ČR mám tudíž doklad o tom,že auto není kradené a nemůže být v databázi kradených aut,takže já jako občan jsem nabyl vozidlo legálně a mám doklad o tom,že
jsem jej nikde nedcizil,nebo zakoupil jako kradené, potom tady v tom státě někdo lže a
já to bohužel nejsem,proto že já mám ověřeno a zaplatil jsem za toto ověření a na základě tohoto potvrzení o jasnosti původu vozidla mi byly vydány SPZ,tudíž já jako
občan ČR jsem proto nemohl víc udělat, nebo v opačném případě z nás stát dělá blbce
a my platíme evidenční kontroly někomu do kapsy,já bych ho nevydal, soudilbych se a stát by platilmě za společenskou újmu! 😢
osobní auto, které jsem si dejme tomu koupil v autobazaru,tak tady asi něco nehraje,pokud totiž jdu přihlásit zakoupený automobil tak musím mít tzv. evidenční
kontrolu provedenou na STK,která mi po ověření a kontrole auta vydá potvrzení,já jako občan ČR mám tudíž doklad o tom,že auto není kradené a nemůže být v databázi kradených aut,takže já jako občan jsem nabyl vozidlo legálně a mám doklad o tom,že
jsem jej nikde nedcizil,nebo zakoupil jako kradené, potom tady v tom státě někdo lže a
já to bohužel nejsem,proto že já mám ověřeno a zaplatil jsem za toto ověření a na základě tohoto potvrzení o jasnosti původu vozidla mi byly vydány SPZ,tudíž já jako
občan ČR jsem proto nemohl víc udělat, nebo v opačném případě z nás stát dělá blbce
a my platíme evidenční kontroly někomu do kapsy,já bych ho nevydal, soudilbych se a stát by platilmě za společenskou újmu! 😢
Evidenční kontrola nic nezaručuje. Je to papír, který musíš mít, ale nedává ti žádný právo na nic. v Čechách jde přihlásit snad úplně všechno a na falešný papíry. proto je nejhorší kooupit dovoz (pokud to není od ověřenýho dealera s garancí původu), protože se sem tahají všelijaký vraky, který se dají trochu do kupy, pozmění se u nich původ a kilometry a pak se přihlásí do čr.
😄