vyrába sa v španielkom Vigu [odkaz]
V Turecku PSA vyrába len Peugeot Bipper a Citoren Nemo v joint venture s TOFAS, Peugeot Partner a Citoren Berlingo v joint venture s KARSAN. inak PSA neviem že by niečo robili v Turecku...Ale robí sa tam Renault Fluence :)
:yes:
mne sa ten voz celkom páči. len cena by mala byť trochu nižšia. a vadia mi tie zadné hlavové opierky že nejdu nastaviť výškovo ale su pevné. v dnešnej dobe a cenu by to podla mna neovplivnilo
Ako majiteľ C-Elyseé 1,6VTi (kúpené 6/2013) si dovolím nejaké postrehy.
Pred kúpou som sa rozhodoval medzi Elysee, KIA Ceed, Hyundai Elantra...Rapid som vylúčil kvôli subjektívnej nedôvere v malé turbomotory a 1,2MPI do úvahy vôbec nepripadal. Ostatné som vylúčil kvôli vysokej cene
Výhody z môjho pohľadu:
1. Cena + Výbava - za 11440€ zhodná výbava ako momentálne ponúkaný technopaket vrátane príplatku za metalízu - pre porovnanie základný rapid 1,2MPI Active - 11430€.
2. 85KW (115k) pri hmotnosti 1165 kg, 0-100km/h 9,4 s - veľa ľudí čo som ich viezol sa čudovali ako takéto relatívne obyčajné auto zrýchľuje
3. Dizajn - to je subjektívne teda to tu nebudem rozpisovať..mne sa páčil od kedy som videl prvé foto
4. Podvozok - na slovenské cesty ideál, tlmí diery takmer ako C5 >:-[]
5. Priestor vnútri - vpredu a hlavne vzadu schová nejedného konkurenta z vyššej triedy
6. spotreba - 7000 km pri priemere 6,3l benzínu na 100
Nevýhody:
1. ťažšie sa hľadá ideálna poloha z dôvodu absencie pozdĺžneho nastavenia volantu...mne sa to podarilo no nikeomu sa nemusí
2. Kufor - to skôr zo žartu ako nevýhoda lebo je tak veľký že je problém ho naplniť, v poloprázdnom všetko lieta zo strany na stranu. Pre cestovanie na dovolenku úplný ideál pre 4 dospelých ľudí - otestované
3. Prevodovka - na diaľnici pri 135 km/h točí na 5ty stupeň 4000 otáčok so sporebou 7,5l/100km, + dosť hlučné v tých otáčkach. teda na diaľnicu nič moc... osobne sa ale na diaľnicu dostanem tak cestou na letnú dovolenku
Jo, je to obyčejná stará plechovka. Se starou technikou.
A víš, v čem je ale opravdu zásadně lepší, než jeho 306? V ceně za nové auto. A to je v téhle cenové relaci dost klíčové. Moci si koupit normálně velkou káru a moc se nezadlužit. Ne že by to v tuhle chvíli byl můj případ, ale představ si situaci:
máš na účtu 150 tisícovek, máš sotva průměrnou výplatu, potřebuješ auto a chceš nové (třeba kvůli záruce). Nebo třeba že jseš už starší páprda, který musí nějak slušně uživit rodinu, takže si nemůžeš dovolit riskovat s ojetinou...
Půjdeš si pro káru za 400 tisíc (normálně vybavená kára v nižší střední), kde budeš muset doplatit 250 tisícovek , nebo si vezmeš C-elysée nebo něco podobného, což pořídíš za nějakých 200 - a doplácíš jenom 50.
Snad chápeš, že pro tuhle cílovou skupinu je to prostě sázka na jistotu.
4 roky, to je jasný, to jsou ty první TSi s těmi vadnými napínáky...
Jen dotaz, ty rozvody předtím než se to potká dost dlouho rachtrají a motor abnormálně divně chová, vibruje a má nepravidelný chod a zvuk, jak 25 let starý diesel s vačkama na totálku. To jsi přece musel poznat, že se tam něco děje. Tohle se u těch TSi nepotká najednou ze dne na den, právě díky řetězu. Řemen se přetrhne a je hotovo, ale u toho řetězu než se to potká je to dlouho avizované zvukem....to Ti nebylo divný, že se něco děje?
Nejen na té vesnici, ale i všude jinde. Zcela jistě nejde o nejlepší auto pod sluncem, ovšem poměr ceny a hodnoty je velmi solidní a díky nové akční ceně jde o jednu z nejlevnějších dieslových nabídek na trhu. Tak za mě proč ne?! :-!
Auto primárně špatné být nemusí, spíš malé sedany ve zdejších končinách netáhnou. Stačí jak se tomu dá v časopise nálepka low-cost a je vymalováno. Na vesnici místo žigula to může sloužit k plné spokojenosti x let.
Kdyby to bylo tak úžasné, tak se bude úžasně prodávat (třeba jako Dacia), ale protože to je žalostné, tak se také žalostně prodává.
Firemními prodeje má jistě Rapid vysoké v Česku, ale jinde v Evropě přesně naopak. A přesto se i v Evropě prodává daleko lépe než Elysée, protože i tam je poměr užitné hodnoty a ceny u Elysée žalostný (opět, na rozdíl třeba od té Dacie)
To je slušná cena za solidně vybavené auto, 1.6VTi je vzhledem k zaměření auta vyhovující, ale i příplatek za 1.6HDI je nezvykle vstřícný. Problém je samozřejmě v ČR nepříliš oblíbená karoserie sedan. Na Rapida to zřejmě souhrnem vlastností nestačí, ale rozdíl v ceně by to měl kompenzovat.
Prave naopak, C-Elysee nabizi uzasnou uzitnou hodnotu za slusne penize. Coz uz se neda rict prave o rapidu. Navic ani rapid by nemel tak valne prodeje nebyt firem, ktere ho pomerne ve velkem kupuji jako sluzebni auta.
1,4 TSI a klasika - rozvody, "potkaný motor" a naštěstí 33 000 z kapsy, zbytek výrobce - servis dle předpisu...předtím 3 zámky ve dveřích výměna, za jeden 8 500 Kč.
Nepoučitelní? Žádná firma nedokáže dlouhodobě prodávat zmetky, zvlášť když se jedná o relativně drahé zboží jako jsou auta. Naopak platí, že ten, kdo nedokáže nabídnout užitnou hodnotu za slušné peníze (v tomto případě Elysée) tak prostě vypadne z kola ven. Kupující nejsou žádní hlupáci a kdo si to myslí, tak žádný dlouhodobý business nedokáže nikdy vybudovat. Šmejdy dokáže jednorázově prodat nějaký překupník, který ale nikdy nevybuduje značku a z trhu během krátké doby vypadne, protože v další generaci si o jeho "kvalitě" řeknou" kupující a vícekrát už od něj nic nekoupí, typicky podomní prodejci hrnců, kosmetiky a podobní podvodníci. Automobilky, které jsou na trhu celá desetiletí takto postupovat z principu nemohou, resp. mohou, ale pak už většinou neexistují nebo mají existenční potíže.
Právě na tento citroen se šel podívat můj známý, který dlouhodobě jezdí francouzské auta. Je to obyčejný spotřebitel, žádný odborník. A co mi řekl, když jsem se ho ptal na názor?
Že je to obyčejná stará plechovka a že tam nevidí nic lepšího, než v jeho 15 let staré třistašestce. Nekoupil.
To je také ten hlavní důvod, proč se to nijak moc neprodává.
nachytá?
Citroen je držák... obyčejné auto, co bude sloužit.
Nachytají se ti, co si koupí toho Rapida... a spláčou nad výdělkem.
Ale jsou nepoučitelní = dobře jim tak.
popravdě moc ne... minimálně tady v Evropě... ale o tom píšu v jiné diskuzi: lidi jsou divní.
Kupují auta podle inzerátů a ne srovnáním co jim nabízí a kolik stojí. ;-)
jj jsem čerstvě smutný účastník...golf variant, 4 roky 86 000 km a před 14 dny total...oprava 120 000 Kč, danke německé auto už nikdy :-( , clio má 10 let 130 000 km a jezdí bez poruchy