Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Praha chystá další třicítky, potěší tím cyklisty

Ulice se sníženou rychlostí jsou pro cyklisty bezpečnější. Zóny s omezením rychlosti na 30 km/h mohou vzniknout v Praze 3, Praze 6 a Praze 10.
Zpět na článek
10. 3. 2014 13:37
10. 3. 2014 18:51
10. 3. 2014 13:38
10. 3. 2014 15:46
10. 3. 2014 17:20
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 3. 2014 17:27
10. 3. 2014 18:29
10. 3. 2014 19:34
10. 3. 2014 21:13
11. 3. 2014 10:26
10. 3. 2014 13:46
10. 3. 2014 14:26
10. 3. 2014 22:09
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 3. 2014 17:25
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 3. 2014 17:35
10. 3. 2014 18:26
10. 3. 2014 18:35
10. 3. 2014 20:23
10. 3. 2014 23:27
Avatar - Hittman
10. 3. 2014 13:37
Kurzy
Spíše by Praha měla zaplatit bezplatné přeškolení cyklistům v pravidlech silničního provozu, jelikož to, co předvádí na cestách...kdyby si je hleděli policajti stejně jako řidičů aut, tak by byli v balíku.
Rozbalit vlákno
1
10. 3. 2014 18:51
Re: Kurzy
Souhlasím, že mnozí cyklisté jsou pohromou pro plynulost a bezpečnost silničního provozu a občas by neškodilo je zkontrolovat a poučit - u nás se s příchodem jara také konají jakési "tour de pub" neboli jízdy skupin cyklistů od putyky k putyce, v každé si dají pivo a je pak opravdu radost takovou motající se skupinku při pozdním odpoledni potkat na silnici- přiopilí, masírují si ego tím, že si hrají na bůh ví co a jezdí třeba 4 vedle sebe přes celý pruh někdy až do protisměru, klátí se na tom a předjet je je slušný oříšek...nebo cyklisté, kteří chvíli jedou po chodníku (kde nemají co dělat, protože ohrožují chodce) a vzápětí člověku skočí z chodníku před auto- skutečně příjemné....
10. 3. 2014 13:38
Blbost
Panebože tady ty cyklo programy v Praze jsou takový nesmysl. Párkrát jsem zkoušel o víkendu projet nějaké trasy třeba do práce apod. a absolutně si to nedokážu představit praktikovat pravidelně a za plného provozu.

Každý kdo jezdí hodně po Praze autem (především okolo centra) tak mi dá za pravdu, že cyklisté jsou na obtíž a samy se vystavují obrovskému riziku.

Z mé zkušenosti občasného cyklisty na silnici netuším, co je na využití bicyklu ve velkém a bohatě členitém městě (jakožto dopravního prostředku) tak dobrého. Je to využitelné jen na pár místech a to ještě velmi sporně.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - EauRouge
10. 3. 2014 15:46
Re: Blbost
Naprosto souhlasím. Praha není koncepčně uzpůsobená na nějakou masivnější cyklistickou dopravu. Nejde tu praktikovat stejná hra jako v Hamburgu, Berlíně nebo Amsterdamu - Praha je údolí ne placka. Kromě projížďky podél Vltavy to není žádný med.

Navíc když většina nových cyklostezek vzniká na stávajících, nijak konstrukčně upravených, silnicích - ta čára na zemi je vtip. Jako řidič z toho mám hrůzu když musím míjet cyklisty v těchto úsecích a cyklistům samotným to také nemůže být zrovna príjemné.

Celé mi to přijde jako snaha zalíbit se módním způsobem kdejakým spolkům a občanským hnutím. O Automatu ani nemluvě. Tomu klukovi z Olomouce by měl někdo ukázat mapu Prahy.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 3. 2014 17:20
Re: Blbost
"Praha není koncepčně uzpůsobená na nějakou masivnější cyklistickou dopravu."
Ani Londyn, ani Pariz - napriek tomu tam cyklodoprava prekvita. Google "London Boris Bike".

"Jako řidič z toho mám hrůzu když musím míjet cyklisty v těchto úsecích"
Nauc sa jazdit, co na to dodat. Cyklista ma vzdy vacsi pud sebazachovy, kedze je zranitelnejsi.

"Celé mi to přijde jako snaha zalíbit ...."
Cele je to o tom, ako znizit pocet aut v meste. Cim viac ludi na biku, tym viac miesta pre auta.

Odjazdil som si svoje po Londyne aj ako sofer, aj ako cyklista... a mam ho prejdeny aj peso. Staci jedna jedina vec - aby clovek trochu rozmyslal bez ohladu na to, co prave riadi.

Narazil do mna (bol som na biku), jeden manik tiez na biku, lebo som mal tu drzost zastat na cervenu - ale spocitaj si, kolko aut prejde cez lubovolnu krizovatku na cervenu.

Osobne som nemal problem ani s taxikmi, ani s bielymi dodavkami a ani s busmi - v Londyne. V Bratislave ten problem je - takze znovu sme pri tom, ze nejde o mesta, ale o debilov za volantom aut.
10. 3. 2014 17:27
Re: Blbost
musím se přiznat, že Londýn neznám.

O čem jsem psal já je to, že když jedeš minimálně 5km na kole po Praze třeba do práce, tak to znamená několik kopců, x složitých křižovatek ve spoustě případů kombinovaných s tramvajema. K tomu se přidá hustá doprava a většinou jediný jízdní pruh v daném směru. Člověk který toto dobrovolně praktikuje je v mých očích sebevrah, který asi do práce může dorazit propocený a špinavý, nepochopím proč to má veřejně takové zastání.. Tím nechci říct, že odsuzuju cyklisty, ale podle mě je nesmysl toto masově provozovat.
Avatar - EauRouge
10. 3. 2014 18:29
Re: Blbost
Tak jsem to taky myslel. Nemám zkušenosti s Londýnem, zato ale s Molme, Amstrem a Berlínem kde jsem jezdil celkem často a rád. Člověk ujede deset km a skoro se nezapotí. Nehledě na to, že tam jsou na cyklisty zvyklí a umí na ně reagovat. A i cyklostezky jsou dělané rozumně. Na což jsem hlavně reagoval v kontrastu s Prahou.

Právě po zkušenostech z ciziny jsem to zkoušel praktikovat i v Praze a prostě to nejde - rozuměj nejde to komfortně. Pokud člověk nejede po náplavce podél řeky nebo podobně příjemnou cestou tak je to pro běžnýho člověka utrpení.

Půd sebezáchovy je fajn, ale i přesto dělají cyklisté(a ne jen oni) naprosto nepředvídatelné manévry. Můžu řídit sebelíp, ale když mi cyklista nedá přednost nebo ignoruje semafory tak s tím nic neudělám. Proto nevím proč ty dva pruhy nemotorně míchat dohromady, tak jak je to udělané na mnoha místech v Praze. Kde z jedné strany je pruh pro auta, z druhé zaparkovaná auta a mezitím je pruh pro cyklisty, který různě končí a začíná.

Já to beru, že ta idea ve své podstatě správná, ale její provedení je věc druhá.

Jasně lidi(ať už jednou na čemkoliv) jsou * a neumějí se na silnicích chovat. A proto bych se snažil to prostředí dělat tak aby bylo bezpečný a ne ho dělat jen na parádu.
10. 3. 2014 19:34
Re: Blbost
Přesně jak píšeš...
Když jsem bydlel v Modřanech a dělal na Výtoni, to se to jezdilo. Co jsem se přestěhoval na P6, mám smolíka :-)
10. 3. 2014 21:13
Re: Blbost
no je to tak, přijde mi že na tomhle se shodne hodně lidí.. Proč se ale s takovou slávou prosazují opačné názory fakt nechápu ;-\
11. 3. 2014 10:26
Re: Blbost
Přidám se i já, bydlím na Praze 10 a cestu do práce jsem zkoušel na kole dvakrát. Převýšení po cestě dělalo cca 90 metru na 6km, a celá cesta byla z kopce do kopce. Do práce jsem dorazil zpocenej, a vyklepanej, jelikož silnice jsou dělaný na šířku pro dvě protijedoucí auta a já se tam holt už nevejdu....a mosty předpokládám nový stavět nebudou aby pod nimi byl širší prostor. Celý to je prostě nesmysl...Praha na to není vhodná. Mimochodem už jsem zažil pruh pro cyklisty na tak blbým místě že větší dodávka se prostě do pruhu pro auta nevešla..
Avatar - curwasportiva
12. 3. 2014 00:44
Re: Blbost
Bozinku prevyseni 90m na 6 kilometrech >:D
Avatar - FISHkaa
10. 3. 2014 13:46
WTF
Tyhle akce, které vznikají pod vlivem ekoteroristického hnutí AutoMat nechápu :no:
Proč mě nějaká prašivá organizace bude omezovat v mém pohybu po městě?

Sám občas jedu do práce na kole a rozhodně k tomu nepotřebuji cyklostezku a vymezený pruh - stačí jet inteligentně a dodržovat pravidla jako každý jiný účastník provozu...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 14:26
Re: WTF
velky suhlas, povedal si vsetko jasne a strucne.... sam som cyklista a dost velky fanda horskej a mestskej cyklistiky a rocne spravim do tych 3000km na biku ( v minulosti za skolskych cias to bolo aj cez 5 000km za rok ) a viem ze staci jazdit inteligentne a vzajomne sa s autami tolerovat ...

u nas v kosiciach mame pekny cyklisticky chodnik aj priamo na hlavnej ulici v starom meste [odkaz] ale sam zo skusenosti viem ze mimo neho sa neiekdy jazdi bezpecnejsie hlavne v lete ked je kopec ludi a clovek by musel kazdych 5m trubit na ludi aby mu uvolnili cestu... takze v lete je to niekedy skor taky slalom pomedzi branky >:D

pacia sa mi nase cyklochodniky smerom na alpinku cez cermel tam chodim casto.... velmi pekne.. alebo po ceste sup ho tam odbocit a asi 3kilaky slapat do kopca po ceste na bankov s prevysenim 160m voci cermelu dole :yes: takto trenujem kazdy rok ... :yes: sam viem ze ked som vo forme tak to spravim od mosta dole z odbocky z cermela az po horny bankov za 10 minut.... su to nieco asi cez 3 kilaky a 200m prevysenie... priemerne hore kopcom vybehnem asi nieco cez 18-19Km/ h.... cyklisti tymto cislam rozujemu takze budu mat prehlad co je to za tempo, ziadna flakacka na najlahsi prevod to nebude ;-) .. je to inak perfektny trening len pozor na autobusy... ktore nosia rekreantov.... este lepsi je zjazd dole .. tam zase autobus bude pomalsi a moze prekazat :-) [odkaz]

tu je pekne video autobusara v case 0:40 to zacina tym ze ide smerom z bankova dole do cermela cize zjazd :-D autobusu [odkaz] .. na biku som dole v cermeli rychlejsie ako autobus .. dole v case 7.15 to uz je cermelske udoje a milionove domy... po pravej strane si mozete vsimnut cyklochodnik.... ale to je len 1 taka kratka ukazka..... moznosti na bikovanie su v okoli kosic vynikajuce v tomto nam moze zavidiet cele slovensko ..... ale treba vychadzat s autami a sofermi samozrejme vsade

ale som tiez aj sofer a tak viem ako ma dokaze nastvat ked vidim dvoch cyklistov vedla seba alebo cyklistov jazdiacich so sluchatkami na usiach ktori sa ani nepozru cez cestu ale sup mi ho tam na prechod a smyknu to 10m predomnou.... to dokaze nastvat... vsetko je o vzajomnej tolerancii .... ja tiez jazdin na biku niekedy trosku prirychlo ale velakrat aspon vdaka tomu nezavadziam a vzdy ak je moznost jazdim po prazdnych chodnikoch a nie po cestach teda snazim sa neblokovat auta a nestazovat im to..... momentalne ale uz skor bikujem s bratom mimo Kosic ( tu uz vsetko pozname ) a to tak ze zoberieme biky do auta a ideme niekam do slovenskeho raja , slovenskeho krasu alebo do levocskych vrchov .... tam su neskutocne cyklotrasy, priam cyklodialnice... cyklisticky raj.. aj madarska strana krasu je pekna.... odporucam kazdemu... ale levocske vrchy su naj na vychode... to uz nie je ziadny bankov ... to uz je o inom , skutocna divocina kde clovek robi 30-40km okruhy vsemoznym aj nemoznym terenom...

na temu cyklistiky sa da bavit a pisat toho vela... aktivne bikujem uz 20 rokov takze tazko mi napisat nieco jednou dvoma vetami....

u nas v kosiciach sa na temu cyklotras a cyklistiky a rozsirovania cyklotras angazuje jeden pan ktory sa ich snazi presadit a ja mu fandim.... menovat ho nebudem ale poznam ho... drzim mu palce nech nadalej zveladuje nase cyklisticke vnimanie v KE.... aj vdaka nemu su kosice uzasne pre cyklistov

snazim sa skoncit ale nejde mi to.... pisal by som toho dost ale uz staci.... na webe mtbiker sk je toho viac na tieto temy..... ale ty si to vystihol dokonale :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ada je zase tady
10. 3. 2014 14:08
A proč
to nezavést všude ve městech? ;-)
Rozbalit vlákno
1
10. 3. 2014 14:49
Re: A proč
...protože nejsme v Číně !!! A jestli tak moc milujete motání se s kolem mezi autama, můžete se tam zcela svobodně odstěhovat. PS: možná i Indie by byla dobrá. ;-)
10. 3. 2014 14:46
Pane redaktore,
jakožto redaktor motoristického magazínu, by jste měl toto rozhodnutí razantně kritizovat, neboť otravuje život několikanásobně většímu počtu lidí, než je počet "cyklobuzen", kteří nad omezením rychlosti budou potěšeni ! Omezení rychlosti na 30km/h má možná vliv na nižší nehodovost, možná ne, ale co je zcela jasné má velice pozitivní vliv na plnění městské kasy za vybrané pokuty. Což je principielně špatně. :-( Jinak plně souhlasím s "adamzprahy"
Rozbalit vlákno
7
Avatar - WinDiesel
10. 3. 2014 15:38
Re: Pane redaktore,
Cyklobuzny - trefné a výstižné.
Když se na ta jejich tělíčka podívám, kouknu na ty kombinézky, přilbinky, je vcelku jasné, že hodně z nich buzny jsou.
Ale, oni se umí sdružovat - ostatně to buzny umí odjakživa.
Nedá se svítit - ti normální se budou muset začít sdružovat také !!! Jiná obrana neexistuje.
Avatar - Gasoline
10. 3. 2014 15:48
Re: Pane redaktore,
Pane jo! Co máš za mindrák?
Kam zařadíš mě? Pravidelně střídám macho velké SUV a koloběžku.
10. 3. 2014 18:59
Re: Pane redaktore,
Latentní homosexuál ? >:-[]
Avatar - Gasoline
10. 3. 2014 19:09
Re: Pane redaktore,
... s krapánkem schizofrenie :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 3. 2014 22:09
Re: Pane redaktore,
Tak takuto davku primitivnej homofobie a vseobecnej prizemnej ludskej hluposti by som na tomto fore necakal.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 3. 2014 17:25
Re: Pane redaktore,
Nechapem, preco by mal redaktor automagazinu "toto rozhodnutí razantně kritizovat".

Cyklista ma na jazdu po ceste v meste presne rovnake pravo ako ty.

A mozes od rozculenia aj prasknut, ale na podstate veci nic nezmenis.
11. 3. 2014 08:46
Re: Pane redaktore,
Plošné zavádění 30 smysl nemá, ale dynamické řízení dopravy s lokálním omezením na 30 už ano. Jde o to, že auto při 30 km/h zabírá za jednotku času mnohem méně místa, než když jede 50, takže při padesátce v koloně 10 aut jede, 8 stojí (obrazně), při třicítce jedou všichni. Taky se do kolony aut jedoucí 30 mnohem lépe vjíždí z vedlejší komunikace a odbočuje doleva, když protijedoucí vozidla jedou taky 30. Teoreticky tento model opravdu funguje a ohromně zvyšuje plynulost provozu, jenomže vyžaduje hodně velkou kázeň zučastněných. Stačí pár svéhlavých chytráků, kteří to buď nechápou nebo nechtějí pochopit nebo jim to ani nikdo nevysvětlí a celé opatření je k ničemu ;-\
10. 3. 2014 17:35
Koněvova
Koněvova už je díky 30tkám neprůjezdná. Zato vedlejšíma uličkama se dá profrčet bez problému...
Rozbalit vlákno
0
10. 3. 2014 17:49
Auto jako symbol svobody.
Jistě to ježdění v čistém vzduchu do práce je, ale skvělá představa, že ? Všichni nadšeně řekněme ano omezení svobody a sedneme na to skvělé kolo. Myslíte si, že radní jsou padlí na hlavu a dostávají se pod tlak nějaké organizace oblečené v konopných sandálech ? Ani náhodou. Veškeré omezování se jim prostě hodí do krámu a tak pod rouškou dobra přichází občané měst o svobodu. O možnost volby. O možnost rozhodnout se jak se budou dopravovat.
Rozbalit vlákno
0
10. 3. 2014 18:26
reklama Automat
reklamní článek Automatu by bylo vhodné zřetelně oddělit jako PR.

V reklamním sdělení chybí, kteří zastupitelé pražských částí toto předkládají a kteří zástupci Automatu trvale lobují a okupují pražské obvody s požadavkem na zřízení té hrůzy, Já být zaměstancem magistrátu, holí bych je hnal. Taková drzost.

A protože to je jen skrytá reklama, jména chybí. Kolipak vám zaplatili?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
10. 3. 2014 18:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
10. 3. 2014 20:23
Tlustoprdi.
Omezení na 30 km/h je podle mě nesmysl. Já jsem cyklista, průměrně zdatný. Na horském kole jezdím roviny kolem 26 km/h, na silničním i přes 40. Neumím si představit, že bych se měl na kole brzdit. A jakým způsobem má dopravě prospět, když značná část cyklistů bude jezdit stejně rychle, nebo rychleji, než auta, mi není jasné. Protože relevantní pravidla silničního provozu jsou navržena kolem faktu, že auta jezdí rychleji, než kola.
Opravdu mi připadá, že o tomhle rozhoduje nějaký tlustoprd, pro kterého je 30 km/h na kole utopie.
Rozbalit vlákno
0
10. 3. 2014 20:27
Opravdu bezpečnější?
Opravdu je to bezpečnější? Při 50 km/h cyklistu prostě předjedu a je. Pokud pojedu 30 a cyklista třeba 25, pojedeme vedle sebe mnohem déle. Pravděpodobnost vzájemného kontaktu se zvyšuje.
Rozbalit vlákno
0
10. 3. 2014 21:05
Praha je všech cyklistů ráj
Jestli je to v Praze tak jen dobře, ale jestli mi někdo tady na vesnici šáhne na traktor a na vidle tak neznám bratra.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
10. 3. 2014 23:27
děvčata do 30
Klucí a děvčata, běžte s limity do patřičných mezí! Gumy podle data, známky na sklo, žluté zóny, modré zóny atd, kdo to má pořád řešit. Za chvíli mýto, síto, euro 6 a já nevím co ještě. Stejně 3/4 lidí neumí řídit, tak o co go. ...U mě to znamená, že se po dané ulici nesmějí pohybovat děvčata nad 30 roků, ať je na co koukat, když je jaro za rohem a hotovo ;-)
Rozbalit vlákno
0
11. 3. 2014 00:27
30 ve městě
je nesmysl. U nás zavedli 30 v celé městské části. A nedodržuje to nikdo, ani řidiči autobusů. Dokonce i na kole jezdím rychleji. Nevím jak v Praze, ale tady u nás to prosadilo "kočárové komando". To jsou ženské na mateřské, které se celé dny jen poflakují po čtvrti a vymýšlí hovadiny. Dokonce mají jakýsi spolek a se svými hovadinami otravují na radnici. Tak třeba - snaží se prosadit 3 příčné prahy na ulici, po které jezdí autobusy MHD. K tomu je ta silnice v kopci, všude kolem domy. Kolik sazí vyrobí autobus, který se bude v kopci zbytečně 3x rozjíždět, to je asi netrápí. Kdyby na té silnici došlo k nějaké nebezpečné dopravní situaci, neřeknu ani popel, ale tam se nikdy nic nestalo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Rampa89
11. 3. 2014 21:12
Pro bezpečnější cyklistiku...
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - curwasportiva
12. 3. 2014 00:28
Neohldeuplni zabednenci
Jezdi na kole i autem. Myslim si ze omezovani rychlosti a zavadeni podobnych zon je blbost, protoze v cechach chybi dve elementarni veci a to jsou SLUSNOST a OHLEDUPLNOST. Staci si projit tuhle diskuzi...

V Brne jsem jezdil do prace na kole z centra (Moravak) az na okraj (Letiste) je to 12km a bylo to pro me rychlejsi nez auto nebo MHD. Ale nebylo tydne, aby me aspon jednou nejaky * neohrozil na zivote a to by mohlo byt vsude klidne milion znacek. Ale kdyz se lidi v cechach chovaji jak h*vada nekde z Ruska, tak nepomuze nic...

Btw. tady jak vsichni volaji pro proskolovani cyklistu. Ano jezdim do jednosmerek, u stopky jen pribrzdim, jezdim po chodniku, jezdim po trave i po schodech. Proto jezdim na KOLE, protoze je to tak rychlejsi a ne autem. Ale vzdy, VZDY, kdyz delam neco co je v rozporu s dopravimi predpisy, tak jsem 2x tak opatrny neustale mam hlavu na hore, protoze kdyz se stane cokoliv, tak mrtvy jsem ja, ne plechovkar a samozrejme davam prednost tem, kterym v nalezitem useku patri prednost. To same i v aute kdyz jedu pres rychlostni limit, tak jedu 2x tak opatrne, protoze vim, ze kdyz se neco stane, tak bude vina na me...
Rozbalit vlákno
1
12. 3. 2014 12:43
Re: Neohldeuplni zabednenci
Pod to se podepisuju. Také jezdím buď na kole nebo autem, ale po Praze. Ale nejezdím v centru, takže nevím, jak to tam vypadá. Znám jen východ Prahy a za těch 15 let, co jezdím, se pro cyklisty nezlepšilo vůbec nic, naopak se to spíše zhoršuje. Na Zahraďáku je mi jasné, kde tam dají 30-tku - bude to na těch sídlištích, kde se stejně víc jak 30 nejezdí moc nejezdí a bude to naprosto zbytečná akce.

Co se týče chování, tak je pravda, že se někdy cyklisti chovají nepředvídatelně, ale platí to vesměs o těch svátečních. Zrovna třeba včera jsem potkal cyklistu, který si vezl na místě flašky PET lahev s pivem a kolíbal se ze strany na stranu. Ale třeba u aut naprosto přesně vím, co udělají. Např:
- Když stojí v protisměru auto a proti mne jede auto a potkáme se tam, tak mi auto nikdy nedá přednost a vytlačuje mne ze silnice, přestože tam na to není místo. Kdyby to bylo naopak, tak na mne bude najíždět a troubit.
- Jezdím vesměs postranními uličkami, kde jsou často jednosměrky a také s nima jezdím. V 50% případů, když tam potkám auto a jedu v protisměru, tak mi auto dává najevo, že jsem *, najíždí na mne, troubí a pokřikuje, přestože je tam dostatek místa a k žádnému kontaktu ani omezení nedochází. Ale to, že tam auta jezdí taky v protisměru, to je v pořádku.
- Cestou do práce jezdím po asfaltové "polní" cestě, kde sice není zákaz, ale šířka je tak na auto a pokud se musím vyhýbat s autem, tak oba musí hodně ke kraji, která je rozbitý a jsou tam místy až 10 cm díry. Samozřejmě se většina řidičů rozčiluje, když je okamžitě nepustím.
- O kus dál se polňačka křižuje se silnicí, ale dále pokračuje a ja tam už zákaz vjezdu. Samořejmě tam jezdí jedno auto za druhým.
- Na siídlištích, kde je přednost z prava a cyklista přijíždí z prava, tak ho auto z 90% ignoruje a vjede mu tam.
- Jezdím slnicí, která je zúžená a je tam omezení na 40tku, skoro každý tam jede 80 a víc a při míjení cyklisty se ani neobtěžuje zpomalit
- Při předjíždění řidič většinou nechce ubrat plyn a prosviští kolem cyklisty na 10 cm a to při rychlosti třeba 80km/h (přitom bezpečná vzdálenost se udává 0,5m+ 1cm na každý km/h auta, tedy při 50km/h by mělo auto jet minimálně metr od cyklisty)

Problém je v lidech a ne v předpisech. Jsou neohleduplní a na ostatní kašlou, myslí jen na sebe. A platí to nejen na silnici, ale i v ostatních oborech lidské činnosti.

A co se týče zde zmiňovaných občanských sdružení, tak tam se bohužel slézají ti nejhorší z dané kategorie. Třeba neznám cyklistu, který má rád Automat, všichni na ně nadávají. A po právu, protože vymýšlejí kraviny.