Sněžný mužík tedy tu národní hrdost moc nepozvedne..
Bude to překopaný nový Tiguan v kabátě německé koncernové Škodovky.
Snad můžeme být hrdí , že nám tady postaví linku a naši lidi ho můžou vyrábět. :-)
Nové pracovní příležitosti potěší.
Hrdý bych možná byl , kdyby český kapitál vzkřísil Tatru a takové auto jsme postavili vlastními silami.
Což se , na rozdíl od minulosti , již nestane. Bohužel. ;-\
Jinak , je fajn , že takové auto bude Škoda mít! :yes:
Mistrovský tah na... garáž. Velké, teritoriálně autentické SUV je tu zřetelně zapotřebí. Asociačně horní model podpoří hrdost patriotů na rodnou zemi, na um lidí, kteří v ní žijí, vyšle též signál do světových stran - hleď tady jsme, se stoletou tradicí a s výjimečným umem. Jsme to my, ti šikovní lidé malého národa, který prošel přetěžkými historickými zkouškami, vždy však dokázal pozvednout hledí a zasít semeno naděje, semeno pravdy. Ano ano, model velké, silné Škody je přesně ten správný model do budoucích časů. Co více si přát?
Neboť lev náš na silniční výsosti nezlomný bude,
na erbu šíp, ten zřetelný nomen omen.
Signálky ledkové on v očích tvých rozsvítí rudé,
již příjíždí kralevic, přesilný Snowman.
To auto se mírně změní..myslím , že by mohlo Tigiho i přerůst.
Jako TYPICKÁ šKODA BY MĚL MÍT VELKÝ ZAVAZADELNÍK!
Snad mu design kulatých mlhovek zůstane!
Styl Yeti po faceliftu je tragedie.
To byl asi silný vzorek co? ;-\ Už to neber člověče, tohle jsou opravdu slušné bludy! A že bych byl hrdý na svou národnost, to se říct nedá a nový model od Škodovky tomu určitě nepomůže :no::-!
Mercedesy S se z běžných platů nekupují. Ta tvá poslední věta je dost neomalená... v ČR je bohužel solidně vybavený kompaktní kombík za půl mega pro většinu rodin docela luxus... a není to tím, že by utráceli za "blbosti" (místo aby si koupili nejnovější Hyundai z reklamy ;-) ).
To je argument typu: my u VW jsme vytvořili techniku (motory, platformy atd. ) a teď to musíme předat Čechům kteří na to naplácnou kastli. Byl by od stejný pohled jako že Škoda něco vytvořila a Seat slízne smetanu. Uvědom si že aby Škoda mohla dělat nějakého Snowmana musel VW dodat techniku. Pak může být Škoda ráda že to auto se bude vyrábět u nás.
Z těch větších a středně velkých třeba Bravo, Mikov, Plzeňský Prazdroj, Mattoni, Petrof, Baťa, MORA, Blažek, Blata, PRIM, Tokoz, Toner.....českých značek je spousta, jenom my pořád hledáme v zahraničí nějaké extrabuřty a vlastní produkcí opovrhujeme...
Ještě by to chtělo, aby se u nás začaly rvát i ostatní podniky...Škoda to sama neutáhne, byť se jí daří čím dál lépe. Ideálně značky s Českou tradicí, vedením a kapitálem....
Je to zklamání. To auto je krátké a malé - jen jakási levnější variace výběhového Tiguanu. Podívejte se na to krátké okénko na u C sloupku... Bohužel to tedy nebude to, co všichni očekávali - velké SUV na platformě Superbu, ale střední SUV na platformě velikosti Octavie. :no:
Je netvrdím ani to ani ono... osobně bych čekal spíše menší odlišení ve stylu Rapid / Toledo, ale výplatu bych na to nevsadil.
Článek o odlišení Škody a SEATu... nedávno jsme to tu krátce řešili s GTIm. On psal, že si u koncernu kompaktní kombík vybere každý, protože je tu Golf a Octavia a Leon... a já říkal, že mi ta auta přijdou v zásadě zaměnitelná, že rozdíly jsou spíše v detailech a případně v ceně. To znamená, že komu nesedí Golf, tomu pravděpodobně nebude sedět ani Leon ani Octavia.
Velká motivace je pravděpodobně úspěch Dacie. Na to koukají všichni a přemýšlejí, jak z toho trendu něco urvat. Vytvořit budgetovou značku, přepozicovat existující, nebo jen nasadit levnější modely?
No nevím..TIGI má být o dost větší než nyní, tedy asi jako nová Rav4..nebo Mazda CX5.
Jedině , že se Škoda bude dotahovat na nový X-Trail..ale cena nad Tiguan asi nepůjde.
Ceny Tigiho jako novinky atakovaly milion.. ;-)
Zajímavá otázka.. na vedení koncernu VW. Zkusím nabídnout svůj názor...
To co tu bylo citováno o větší diferenciaci značek je zatím jen vize, která ještě nestihla ovlivnit aktuálně připravované modely. V článku se ovšem nepíše, jak moc budou ta SUV totožná. Jedním extrémem je Alhambra / Sharan lišící se pouze v detailech, na druhé straně je tu třeba Cayenne / A7 / Touareg, což jsou i přes společný technický základ svébytné modely.
A co mají říkat v Seatu. Taky se jim asi nelíbí, že přednost dostane výrobně levnější varianta ve škodovce. Pokud jde o cenu, tak na některých trzích bude dražší Seat, jinde zase Škodovka. Nevím, proč by to měl kupující nějak řešit. Samotná Škodovka by si tento model nemohla dovolit. Na to budou prodeje moc malé. Předpokládám, že i nástupce Yetiho půjde touto seatovsko-škodováckou cestou.
Naopak, toto ji posouvá dál. Je to regulérní rozšíření portfolia na jeho horním (a tedy prestižnějším) konci. Vlastní model vyráběný ve vlastní továrně, ne nějaký přeznačený Samsung (zdravíme Renault).
To dilema vnímáme úplně opačně. Obě automobilky spolu soutěžily o to, která z nich tu zakázku dostane, je to odměna a ne nepříjemná povinnost. Rozhodně to není tak, že by Škodovka výrobou auta pro SEAT něco ztrácela, naopak, získává na významu.
třeba to nebude až tak stejný auto, jen bude na jedný platformě a bude to SUV o daný velikosti +- Myslím si, že konzervativní škodovácký tvary by na španělskej auto emoción seděly u SUV ještě hůř, než u Toleda. To špatný neni, ale dvakrát seaťácký taky ne.
Ja to nemyslel nijak ustipacne, mne vazne zajimaji dalsi takove firmy (napada me snad jen Plzenska Skoda)... tak se se mnou o alespon par z tech desitek podel ;-)
Mám obavu, že český člověk je takto výjimečný, protože tu po staletí rozsévaly své sémě jiné národy (Švédové, Turci, Rakušané, Italové, Němci, Rusové, Slováci, Francouzi...). Jsme takový syntetický mix celé Evropy.
Když se stejné auto vyrábí ve dvou různých továrnách, byť stejného koncernu, tak budiž, ať se jednou jmenuje Škoda Snowman a jednou Seat Snowman. Zákazník pak dokáže rozlišit kde bylo jeho auto smontováno. Ale když se stejné auto vyrábí v jedné továrně a vychází z ní se dvěma různými značkami, k čemu je to dobré???
Fakticky nic nebrání tomu, aby Škoda vyráběla auto pro Seat s naprosto odlišným designem. Ala Q7/ Cayenne/ Touareg. Pro linku to není problém. Ostatně v Bratislavě vyráběli s těmito SUV jeden čas i Octavii. A dnes myslím Škoda vyrábí Octavii a Rapid na jedné lince.
To o těch eSkových Mercedesech a bavorských sedmách je taková urban legend. Většinou ji šíří ti co se i do té Prahy dostanou málokdy ne tak ještě do německých měst. ;-)
Věř tomu že rozdíly budou kosmetické. Tak jako Up, Citi Go a Mii. Pak tady je Rapid a Toledo. Do třetice Sharan a Alhambra. Ani VW nemá na rozhazování, proto je to tak. Ovšem má to i to své ale.
jj spousta značek dobrá, ALE bohužel spousta z nich už to má tzv. "za sebou" že už z nich zbyly z dob minulých jen TROSKY a to "lepší" z nich už někdo "vytáhl" >:D
Když může mít Leon odlišný design, proč by nemohlo SUV? O tom nepadlo slovo, jak píše Emel. Z hlediska výroby to není problém. Do určité míry je to spíš takový ukazatel důvěry/ očekávání. Třeba NSF je o up! a ty další dva jsou do počtu.
Obávám se že to co dovolí ekonomika ve třídě prémiové se v mainstreamu očekávat nedá. Pokud ovšem budeš mít pravdu bude to fajn že nebude jezdit hromada stejných aut pouze s jiným znakem. Mně spíš ten článek o odlišení Seat/Škoda přišel takový nějaký ušitý horkou jehlou. Někdo někde něco zaslech a stvořil teorii. Nicméně zase by od mělo logiku. Přece jen aby fabrika dělal většinu modelů které mají bráchu nebo ségru pod jinou značkou je dlouhodobě neúnosné. Přišli na to i v USA kde zlikvidovali značky které měly stejné auta jen v lepší výbavě příklad třeba Ford a Mercury.
Nevím jak moc volnou ruku měl Seat než si to pod*lal.. viz. minulá generace Toleda, apod. Ale období téměř stejných vozů se jim prostě nepodařilo a následky musely přijít, což není případ Škody.
že pokud se něco takového stane, co je napsáno v článku. Tak že bude model škody a seatu více rozlišen než v případě rapidu a toleda.. tohle nám přeci jen tu "naši" škodu trochu shazuje..
ja si myslim ze snowman bude skor konkurent outlandera alebo sorenta teda bude nieco medzi tigi ma touaregom ;-) a aj cenou bude asi drahsi teda ako tigi.... ale to je len moj tip.... nechajme sa prekvapit ;-)
Platí tu daně, platí tu sociální a zdravotní pojištění, nakupuje výrobky i služby u spousty místních subdodavatelů, zaměstnává tu tisíce lidí (a jen tak mimochodem je nadstandardně platí) a vychovává z nich odborníky ve svém oboru.
Pokud se chceš mít v globální ekonomice dobře, musíš mít něco, co ostatní chtějí. U nás to není ani ropa ani zlato, ale schopnosti místních lidí něco vyvinout a vyrobit. Díky bohu za Škodu Auto (a jí podobné).
Nám tu postaví linku? Linku dělá - investuje škodovka, spoustu zařízení si vyrábí škodovka sama ve vlastní nástrojárně a mimojiné dodavatel linky pro nový Superb je česká firma s českým kapitálem.
A myslíš že u nás Baťa něco vyrábí ? Naposledy mi odpověděli před asi 4 lety že u nás šijou Powerky a nějaký zdravotní boty.. loni když jsem obepisoval "český" firmy tak bohužel Baťa u nás už nic nevyrábí :-( Ale i tak výrobců bot u nás naštěstí pár je ;-)
Samozřejmě, sdílení vývoje je normální, ale vždy se dá odhadnout nějaká míra, do které je to auto produktem té které automobilky. GT-86 a BRZ jsou opravdu společné dílo, naopak ten Latitude je z větší části Samsung. A samozřejmě... daly by se zmínit nové Lancie jako třeba Voyager, to je stejný případ, který podle mě prestiži Lancie spíše škodí.
O tom se tu snad nic nepsalo. Původně Tomas napsal, že by se měly prát i další firmy. Ideálně s českou tradicí, vedením a kapitálem. Ne, že sama Škoda tenhle ideál splňuje.
jenomže tomu Seatu tím taky nepomůže :-) 1) tam lidé NEMAJÍ práci a tedy peníze a 2) PROTO na jejich AUTA (a u nás se nejvíc kupujou Škodovky, a ve Franbcii kosočtverce...) NEBUDOU NIKDY mít, když nebudou mít CO DĚLAT! >:D
Je to zklamání. To auto je krátké a malé - jen jakási levnější variace výběhového Tiguanu. Podívejte se na to krátké okénko na u C sloupku... Bohužel to tedy nebude to, co všichni očekávali - velké SUV na platformě Superbu, ale střední SUV na platformě velikosti Octavie. :no:
Presne tak. Zase to natahuju tak, ako volakedy Piech, ktory so SUV prisiel na trh medzi poslednymi. Pamatam si na clanok v starom Auto-motor-und-sport, kde sa pisalo, ze Piech bol na niekolkomesacnom pobyte v USA. A je jasne, ze tam mu docvaklo, co chce svet. :-)
Článek stíhá článek, ale navzájem se popírají. Není to tak dlouho co jste zde psali že VW se chystá odlišit Škodu a Seat. Po dnešním článku to nedává smysl. Toto už bude třetí model od Seatu který má pendant u značky Škoda. Tak jak to tedy je?
Že dává lidem práci atd. vypustíme. Já to spíš beru z té stránky,že škodovce dalo velkou práci se dostat tam,kde teď je. A tohle ji dle mého názoru trochu shazuje. Samozřejmě, nebýt VW tak už možná ani Škoda není,ale VW je určitě spokojené s výsledky škody. A tobě by se taky nelíbilo, kdyby sis něco tvrdě odpracoval a tvou práci by tvůj zaměstnavatel dal tvému kolegovi, který by nehnul ani prstem ( neříkám,že se na tom Seat nepodíli, je to jen příklad). Ale pokud by Snowman bez Seatu nevyjel, tak se hold nedá nic dělat a o další dvě téměř stejná auta bude navíc no.
Ono je prakticky jedno, kdo komu přelepí ten znáček. Ale už to budou dvě téměř totožné auta. A to by mne jako majitele možná i trochu štvalo. Škodě úspěch přeji,ale takovéhle přehnané "látání" aby VW nějak Seat vyhrabal z těch s*aček se mi prostě nelíbí. A Seat si troufnu říct bude určitě levnějsí než Škoda a tohle škodě uškodí.
Tady nemají lidé pěníze? V Praze je na jedné ulici více nových Mercedesu S a BMW 7, než ve srovnatelných německých metropolích. Přitom je v německu 2x -3x vyšší plat na stejných pozicích. A ti co nemají, nemají protože peníze denně vyhazují za nepotřebné blbosti z reklam u kterých tráví večer.