Stáj, v jejímž monopostu se před 20 lety zabil slavný závodník Ayrton Senna, si připomíná tuto událost speciálním polepem na přídi aktuálních monopostů.
Pamatam si na tu udalost velmi dobre. Schumacher vtedy na rozdiel od inych pretekarov neprerusil jazdu a nadalej kruzil, aj napriek tomu ze pri Sennovi boli odstavene monoposty a pretekari vystupili z nich, aby mu pomohli. Pamatam sa, ze vtedy som si vravel - toto sa Ti raz vrati Schumacher! Holt... Bozie mlyny melu pomaly, ale iste.
Pametáš a plkáš o velkým h.... Všechny monoposty projely téměř okamžitě pod žlutýma vlajkama a a hned potom byl závod zastaven.Jediná formule se při záchranářských pracích zjevila až když stál na trati vrtulník a tu museli ihned zastavit. Je toho plná trubka, tak si to připomeň. A Schumiho nech na pokoji.
Schumi jel v tu chvíli mám dojem hned za Sennou. Těžko mohl vědět jak byl náraz fatální. Takže celkem logicky pokračoval do dalšího kola, ale zaráží mě, že je to už 20 let. Respektive bude 1.5. Beru to furt jako, že to bylo nedávno. Koukal jsem na to taky v televizi a nevěřil, že je fakt mrtvej.
ten cas leti neskutocne.... len nedavno som cital clanky kde som neveril ze je tomu uz 15 rokov od umrtia a zrazu je to uz 20 rokov.... nechce sa mi verit tiez..... stale mam v pamati este casy hilla zaka bergera panisa barika ci irvina a sumiho ... akoby to bolo vcera co som zacal sledovat F1.... sennu si uz nepamatam kedze som zacal F1 sledovat az neskor asi rok dva po jeho smrti este ako chlapec ..... ale tie casy okolo hilla sumiho villeneueva mam stale pred ocami akoby to bolo dnes... a ono je o uz pritom historia
tesim sa na nedelu , nova sezona bude zrejme dost vynimocna a zaujimava a nastane nove rozlozenie sil :yes:
Já už F1 nesleduju. Dávno už to není královna motorsportu. Neustálýma restrikcema na motorech, aerodynamice, pneumatikách, palivu atd. a přidáním takových nesmyslů jako KERS a DRS se z toho stala nekoukatelná fraška, která už dávno neznamená, že vyhraje ten nejlepší.
Nemáš celkom pravdu, ale tvoj názor ti neberiem. Aj bežné autá sa za tých 20 rokov posunuli niekam a bolo by naivné čakať že F1 sa meniť nebude. Mne tiež niektoré zmeny nie sú po chuti, ale ani v Rally už nejazdia monštrá skupiny B však? >:D Berme to tak, že pravidlá sú dané a uvidíme čo to tohto roku prinesie. Ja už sa na nedeľu teším. >:D
Já neříkám, že se nemají nikam posouvat, ale nařizovat stájím kdy můžou vyměnit motor kdy ho můžuou rozdělat, vyměnit převodovku, kdy můžou tankovat, kdy můžou měnit gumy, jak mají mít udělaný křídlo, prostě do všeho jim FIA kecá. Jestli chtějí udělat auta pomalejší a bezpečnější, tak stačí pouhý omezení objemu motoru respektive v současný době plnícího tlaku turba. Další opičárny typu KERS a DRS bych zakázal úplně a jak si stáje udělají aerodynamiku auta, jaký gumy použijou jak často je budou měnit to je přeci jejich věc.
Ja to všetko čo píšeš chápem a tiež mi to je proti srsti. Ale väčšina s tých spomenutých opatrení je proste o tom, aby sa to štartové pole trošku vyrovnalo, resp. aby mali všetky stajne + - rovnaké šance. Hlavne by to malo sčasti zlacniť prevádzku. Či už to tak v reále je, je už vec druhá. >:D Ale na to aby tie obmedzenia boli uvedené do praxe musí byť súhlas aj od samotných stajní. Ak by to bolo úplne na * tak sa im na to vykašlú a spravia si trucpodnik vlastnú sériu, ako už o tom bola pred pár rokmi reč. Vtedy tuším Mercedes,Ferarri a tuším aj Renault a niektorá z menších stajní zvažovali a vyhrážali sa odchodom s F1 a vytvorením vlastnej série s inými pravidlami. Zrejme to tak vyhovuje všetkým zúčastneným, nám ako divákom bohužiaľ ostáva len buď to akceptovať alebo celú sériu odignorovať. >:D Ja neviem ako ty, ale ja som zvedavý ako sa vysporiadali jednotlivé stajne s tohtoročnými zmenami a čo to urobí s jednotlivými pretekmi.
Chápu tvoje argumenty. Nicméně s nimi úplně nesouhlasím. Zauvažuj nad tím co si napsal v poslední větě. A je bohužel pravdivá. Jsi zvědavý jak se jednotlivé stáje vypořádaly se změnami na 2014. To je přesně to co mi vadí není to o řidičském umění toho kterého pilota, ale o tom jak se povedlo konstruktérům popasovat se s novými pravidly a postavit auto. Je to vlastně přehlídka umu konstruktérů a stáje jako celku. Pilot ustoupil až někde do pozadí a to je pak o ničem. Navíc takový ***inyjako zákaz měnit motor mezi jednotlivými závody. Omezený množství paliva na závod, gum atd. K čemu? Já už na to rezignoval. Fakt mě tyhle nesmyslný restrikce závody F1 úplně otrávily.
No ak už je reč o pilotoch, tí sú už od prvopočiatkov formulového pretekania v podstate len výkladná skriňa danej stajne. Nedávno som čítal zaujímavé veci z predvojnového obdobia a strieborných šípov. Celý úspech stál hlavne na šéfovi stajne, ktorý musel najprv mnoho vecí vydupať u vedenia automobilky, potom to správne odprezentovať a nadchnúť členov tímu a nakoniec správne zmanažovať svojich pretekárov. Tiež to nebolo len o jazdcovi ako takom. Proste je to tímový šport >:D Môžeš mať najlepší monopost ak nemáš preň správneho jazdca a naopak. Odstránením mnohých vychytávok ako trakčná kontrola, aktívna aerodynamika atď. podľa mňa vyvstáva kvalita jazdca viac do popredia nemyslíš?