Ekonomika
ale rovnou dodavam, ze platit primo a ne skryte ve forme dani, ktere se pak prerozdeli na to ci ono.
Ovsem dalsi otazka, ktera musi kazdopadne prijit, je ta, jakym zpusobem zajistit konkurencni ceny za km nebo casovou jednotku. A do te dabaty se poustet nechci.
Ovsem dalsi otazka, ktera musi kazdopadne prijit, je ta, jakym zpusobem zajistit konkurencni ceny za km nebo casovou jednotku. A do te dabaty se poustet nechci.
Ja si myslim, ze platit za dalnice je nesmysl z toho duvodu, ze prinos pro spolecnost je u dalnic vetsi nez prinos pro ty co po nich jezdi. Takze placeni dalnic z dani dava v tomto pripade celkem smysl. Vsechno ostatni pak konci nesmyslnym objizdenim po cestach nizsi tridy kolem dalnic, cimz se snizuje mozny pozitivni dusledek dalnice pro okoli.
Tak funguje systém. Zaplatíš daně a stát je přerozdělí. Nebo na sebe mají policisté, učitelé, hasiči, nemocnice, věznice, důchodci, úředníci a pod. vydělat, jak ty píšeš, přímo?
No Jeník asi zajde na pracák k vokýnku, zaplatí kolek za 100, aby se mohl zapsat... To už aby začal šetřit na to, že přijde o práci...
Tak funguje jeden z mnoha systemu. Nekde se plati za km a nekde se plati za cas a nekde se plati z neprimo z dani.
Co je efektivnejsi? A o penize jde v prvni rade.
Co je efektivnejsi? A o penize jde v prvni rade.
A s tak nekrestanskym navrhem prichazeji krestansti demokrate :no:
Stav veci je tedy takovy, ze se chystaji zavest dalnicni poplatky pro vsechny, ale domaci- nemecti ridici nebudou platit ani cent. Coz je samozrejme neco uplne jineho, nez ze budou platit pouze zahranicti ridici. Vlk se nazere a koza zustane cela, uz jenom najit tu spravnou legislativni klicku a'la vychodni Evropa.
Stav veci je tedy takovy, ze se chystaji zavest dalnicni poplatky pro vsechny, ale domaci- nemecti ridici nebudou platit ani cent. Coz je samozrejme neco uplne jineho, nez ze budou platit pouze zahranicti ridici. Vlk se nazere a koza zustane cela, uz jenom najit tu spravnou legislativni klicku a'la vychodni Evropa.
Nevidim na tom nic spatneho, kazdy nemec si plati povinne dalnicni sit z dane z vozidla takze je pochopitelne, ze nebude platit duplicitne.
Spatneho je na tom to, ze se obchazi zakon a jenom se hleda zpusob, jak to legalizovat. Bud maji Nemci platit silnicni dan, nebo plosne VSICHNI ridici dalnicni znamku. Ja jenom ze to odnekud znam.
Ale dufam ze sa najde aspon zopar krajin, ktore reciprocne zavedu poplatky ktore u nich budu platit len nemecki vodici, ale nie domaci. Alebo spravia specialne dialnicne znamky: pre nemcov (drahsie) a pre ostatnych...
no ale casom sa tomu spoplatneniu asi uz nevyhneme, plati sa dnes uz vsade takze preco by nemecko malo byt zadarmo... to je tiez pravda, chapem nemcov
Počítej s tím, že i týdenní bude stát nejméně 2x tolik než týdenní v Rakousku nebo Slovensku (i když to vezmu příkladem SK, čím míň dálnic a horších, tím víc peněz - nemuselo by ti být tak zlé)... Když si vezmeš, že se ti k cestě třeba na jih Francie k 40F za Švýcarsko, 40€ přes Itálii a 25€ za Francii přidá třeba 30€-40€ přes Německo...
No zlatý časy končí. Nejhorší na tom je, že na provozu na dálnicích se to nijak neprojeví. Němci si je jsou schopni ucpat vlastním trafikem...