Tohle bych si uměl představit... Allure super, za ten příplatek stojí už samotná FullLed světla. Vyhřívaná masážní sedadla, navi, příplatek za SW a metalízu... a pořád jsme do 500 v ceníkových cenách :yes:
Proč bys to za kompakt nedal? Podle mého je kompaktní kombík optimální auto pro normální rodinu... a pokud na to máš, pak je radost si ho za půl mega trošku vymazlit. Jestli to bude Focus nebo Astra nebo 308 nebo Octavia je věc preferencí...
Střední za ceníkových 500 je ale hodně velký kompromis. Musíš oželet dynamiku i výbavu, abys dostal... co vlastně? Trošku prostoru navíc, který většina lidí stejně nepotřebuje... a v některých případech lepší komfort a odhlučnění.
Ale jo, já jsem jen vyslovil svůj názor. Pro mne by bylo max 400 za kompakt. Vše je otázkou priorit a peněženky. Znám pána který má OIII se základním 1,2TSi motorem a dal za ní přes 600 tis. což je pro mě nepochopitelné. Stejně tak si dokážu představit, že někdo dá přednost silnějšímu motoru nebo většímu autu a výbavu vůbec neřeší.
Zkus se na to podívat opačně... co bys koupil za 450, 500, 550?
Takový Superb začíná na 544... Active, v bílé, na 16". Avensis se dá koupit za 499... musíš se ale smířit s atmosferickou 1.6, plechovými koly atd. Za 469 lze mít Lagunu s 1.5dCi, ale to jsme velikostně na úrovni Octavie. Prostě střední za ceníkových 500 je hodně na hraně...
Nebo taky můžeš jezdit vlakem a 400.000 propít. Ne, vážně... ojetiny nechme stranou, jinak za chvíli budeme diskutovat, jestli není lepší bazarová M3. Možná pro někoho ano, ale obecně tahle diskuse nemá moc smysl. Když chválím ceníkovou cenu 308, tak jako protiargument čekám ceníkovou cenu něčeho jiného, nového.
Za prvé, je to 520 a ne 500. Za druhé, je to skladovka a nikoli ceníková cena. Za třetí, konkrétně co se Mondea týče... je obrovský problém s xenony, u skladovek moc nejsou k mání. Jinak proč ne, měl jsem Mondeo na svém seznamu favoritů...
Taky si nejsem jist jestli nižší střední z francie za 1/2 mega, tohle se bude kupovat v základu. Ceny jsou nastaveny dobře, široká paleta motorů potěší.
Všechno se kupuje nejvíc v základu, já na to ale koukám z pohledu zájemce o hezké rodinné auto. Půl mega za kombík této velikosti je ok, Peugeot za to nabídne dost muziky. Zkus hodit do konfigurátoru Octavii s 1.4TSI...
Naprosto s tebou souhlasím, navíc u Peugeotu se dá slušně smlouvat ;-) Moje P5008 1.6THP se podařila usmlouvat o 80 tis + pár extras navíc, jako senzory vpředu a střešní nosiče atd. Btw u 1.6 THP 110/128kW pár problémů s rozvody bylo (viz Peugeot forum), po updatu motoru s 115kW je spíš problém s naším nekvalitním benzinem než s motorem (musel jsem jít na čištění) a od té doby kupuji jen u Čepra Optimal 95, případně N98 u jiných (Agip, Shell, OMV) a je po problému ;-)
Btw 1.6THP je uživatelsky skvělý motor, pěkně táhne, neni moc užraný např ve srovnání s 1.8TSI 118kW je se spotřebou o 0.5 - 1l níže. Doporučuji vyzkoušet :yes:
Obávám se, že tohle je jediný vážný problém tohoto vozu. Technika, ceny, líbivá karoserie, vkusná kabina s kvalitními materiály, tohle všechno je za jedničku s hvězdou. Problém je, že je to kára z Francie. Pověst rozvrzaných, nespolehlivých křápů jim hned tak někdo neodpáře. Osobní zkušenost s novým P205 v rodině mi stačí a i po těch letech je to stále bebíčko. >:D
Ale neboj, lidi na to časem přijdou, že už to tak není. Stejně jako na to kdysi přišli u škodovky, že už to není ten rozvrzaný favorit/felda. Mohu říct, že když jsem porovnával Superba se 140tkm a 508 po 165tkm, rozhodně bych zvolil 508. Ale ono to je vždy tím, jak se o auto staráš...
U Škodovky to byl jiný případ. Lidi spíš přišli na to, že už to není ten starý šunt ale převlečený VW.
Zrovna v éře té 205 bylo u Peugeotu vše v pořádku, jméno si udělal až 307 a 406.
Když už porovnávat toho Superba s 508, tak při stejném používání a taky je možné, že ten Sup měl o 200 víc.
No nevim, ja bych ten interier co vypada jak z nejakeho miniauta za 150.000Kc snasel asi dost tezko. Hladky plast bez jakehokoliv design prvku je proste osklivy a vypada lacine bez ohledu na to kolikrat byl mekceny.
on asi zabudol ze uz aj nemci nie su to co byvali kedysi [odkaz]
golf tiez nic moc [odkaz]
to uz aj dacia na tom bude lepsie :yes:
ale to je ok.... slabi nemci su voda na mlyn korejcom a japoncom :yes::yes::yes: len tak dalej made in germany :yes:;-)
najlepsie je to chybajuce USB.. to ma dnes uz v zaklade aj picanto >:D .. golf ma co dohanat :yes: , trapna predrazena skatula bez kuska emocii a vraj etalon triedy.... boze to su dristy jeden normalny clovek by za z toho pos.ral ... bez urazky ale je to tak
Toppere... občas jsi začínal působit docela rozumně, ale tohle je takový návrat do starých špatných časů :no:
Tak Golf nemá v základu USB... no a? Tím se snad poměřuje kvalita auta? Já osobně jsem s SD kartou spokojený a USB pak už nepotřebuju. Kdo USB chce, tak si za něj připlatí. Ceed zase třeba v základu nemá klimatizaci... jako vůbec žádnou. Nepřipadá ti to v kompaktech jako větší problém?
Za to USB se priplaci "krvavych" pet tisic korun a to je spolecne s BT handsfree. Nevidel bych to jako zasadni problem, obzvlaste kdyz je tam v zakladu SD karta se srovnatelnou funkcionalitou.
Tak naopak lepsi v kastliku nez aby trcelo z palubky. V kastliku se na nej pridela nejaky datovy nosic a zapomene se ze tam vubec je. Na palubce jenom prekazi, USB na palubce maji radia od Congu.
Třeba já si vyndám z kapsy flešku a když si ji chci pustit, musím zastavit natáhnout se otevřít kastlík, zasunout do USB nebo když tam jde blbě vystoupit a vlézt ke spolujezdci.
Po 307cke, ktoru mozeme vyhlasit za najporuchovejsie auto minuleho desatrocia by som aj ja mal strach. Naviac tu mame problemy s 1.6THP a 1.6HDI. Nezmyslene francuzske technologicke vychytavky ako mokry DPF a elektricke odpojitelne olejove cerpadlo a vodna pumpa u HDI. A posleda galska specialita - AdBlue pre blue HDI EU6 sa neda dolievat rucne ako u Nemcov, ale clovek musi do servisu a kupit specialnu drahu malu lahvicku. Francuzi vsetko strasne komplikuju.
Proč pořád motáš všechno dohromady?
1 - dnešní 1,6 HDI je zcela jiná než HDI které považuješ za problémový.
2 - nic jako "mokrý" DPF/FAP neexistuje.
3 - AdBlue nevymysleli Francouzi, prvně se začaly používat u náklaďáků, následoval Volkswagen a Mercedes.
4 - ta drahé lahvička není AdBlue=SCR, je to aditivum EOLYS, které se přidává do paliva pro snížení bodu vzplanutí zachyceného karbonu ve FAP. Tato lahvička dnes vydrží na min. 120 000 km.
5 - AdBlue obvykle vydrží tak asi na 20 000 km, takže nelze jinak než dolévat a vždycky je na AdBlue speciální malý otvor vedle normálního vstupu do palivové nádrže.
Kecas ty. Mokry DPF je ten s eolysom. Suchy je so vstrekovacom.
Francuzsky AdBlue je popisany tu:
[odkaz]
Spotreba AdBlue je 4-6% nafty, co je pri francuzskom intervale 30tisc km (co je mimochodom dalsi ich skvely pocin, samozjeme aj VW) a spotrebe 6L/100 108litrov AdBlue. Pochybujem, ze tam dali 100litrovu nadrz.
HDI je stale problemovy, lebo ma DPF a KAT pred motorm, kde ohrieva trubku mazania turba, olej karbonuje a postupne zalepi alebo zadrie cely motor.
Mimochodm, KAT pred motormom ma aj slavny 1.2 HTP, ktory tiez prehrieva olej nad 130C (normalne byva tak 70). A aj jeho nasledovnik 1.2TSI ktory tiez prehrieval trubku mazania turba, ale aspon dostaval v tajnej zvolavacej akcii Skkody/VW tepleny kryt okolo tej trubky.
Ked este pridam rozvody, tak je az neuveritelne, ake rovnake problemy maju PSA a VW, resp Skoda, ktora tie motory vyvinula. Rodiel je iba v tom, ze VW sa to snazi riesit promptnejsie, ale mozno je to iba pocit. V mediach je u nas iba sama Skoda a VW. Vo F to bude asi inak.
ja by som najporuchovejsie auto minuleho desatrocia v europe asi vyhlasil lagunu2 a espace2. Tam slo vsetko prec, motory, prevodovky, elektrika, kasna sa krutila a plasty vrzgali(espace, scenic), stresne okno zatekalo, ci praskalo... napravy poddimenzovane.....
307 s nezvladnutym softwarom+ par drobnostami je oproti tomu rock stable car.
je to, že u PSA chtějí ne zrovna zanedbatelný příplatek za možná o 1 litr úspornější 3 hrnek spřažený s pětiklackem oproti 1,6 THP, která je evidentně podladěná, takže zde se chip přímo nabízí. Nevěřil bych, že se bude připlácet za bazmek oproti důstojné motorizaci :-O , čekám na dvouválec již od neuvěřitelně výhodných 699999 Kč ;-\
On je spise problem v zivotnosti. To HDIcko najede v pohode 200.000km bez vetsich problemu, s 1.6THP byly obrovske problemy kvuli kterym jeden cas ani nebyl v nabidce, je velkou otazkou zdali aktualni produkce bude lepsi, ja bych se mu radeji vyhnul. Pokud pomineme 1.6THP je rozumnou volbou pouze ten diesel, navic k zadnemu benzinu neni automat.
ako je evidentne podladena a chip sa priamo ponuka? Ty vies ake vstrekovace a ake turbo pezot montuje do oboch verzii aut?
Motor nie je len objem a soft, je tam tolko premennych, ze pri vypocte vykonu maju problem aj odbornici a nie akysi dzakobo z diskusie
Jak evidentne? Pokud ma preplnovana 1.6-ka vykon 92kW, tak to je hodnota, ktera by i v atmosferickem provedeni dnes patrila pouze nekde k prumeru. Tato vykonova verze je tezce udusena a zarizla softwarem, protoze dnes se masove vyrabi obdobne vykonne preplnovane motory s objemem 1.0 - 1.2 litru.
V teto vykonove kategorii zadni odbornici rozhodne nemaji problem s vypoctem, protoze pri soucasnem stavu techniky, materialu apod. je vykon techto motoru urcovan predevsim marketingem a tim, co snese a akceptuje trh vzhledem k prechodu z atmosferickych motoru (co treba RCZ se stejnym objemem a temr 200kW?) A i vykonnejsi verze 115kW neni z tohoto pohledu nic zvlastniho ...
no jasne a ty si myslis, ze 92kw motor a 115kw motor su tie iste? Ze jediny rozdiel medzi nimi je len soft, takze kupis 92kw, a nacipujes rovnako akoby si cipoval 115kw?
Takze kubatura nie je smerodatny faktor, ked je to 1,6 tak to nebude mat automaticky 115kw.
Omyl číslo 1: Diesel má lepší zrychlení
Údaj točivého momentu vrcholící vysokou hodnotou v nízkých otáčkách zní samozřejmě lákavě, ale skutečnost je trochu jiná. Auta s dieselovým motorem mají nižší jmenovité otáčky, proto mají jinak poskládané převodovky s mnohem delším odstupňováním, aby se vyrovnaly benzínovým vozům v maximální rychlosti. Výsledné síly, které putují na asfalt, jsou tak mnohdy dokonce nižší než v případě benzínového protějšku. Pro příklad nemusíme chodit daleko – srovnávací test dieselové a benzínové Octavie RS ukázal, že ačkoli má diesel o plných 70 Nm více točivého momentu, benzínový sok ho při pružném zrychlení díky kratším převodům deklasoval.
Omyl číslo 2: Diesel má výrazně nižší spotřebu
Jak kdy... Pokud budete s dieselem jezdit po městě nebo pokud mu budete neustále stát na krku, výhoda nižší spotřeby je tatam. Už ze svého principu funguje přeplňovaný dieselový motor nejlépe při částečném zatížení - například při konstantní rychlosti na tempomat po dálnici předpisovou stotřicítkou. Potom se opravdu může spotřeba oproti srovnatelnému benzínovému motoru snížit až na rozdíl dvou tří litrů, což každých 1000 km už udělá docela velkou finanční úsporu. Jestli ale chcete z dieselu neustále ždímat maximum, klidně se může stát, že ve výsledku bude žrát stejně jako odpovídající benzínový agregát. Proto si nejprve ujasněte, jak s autem chcete jezdit a kde.
Omyl číslo 3: Diesel je spolehlivější
Tady opět záleží hlavně na tom, jak se s autem jezdí. Diesel je totiž velmi choulostivý na změny teplot a zatížení a to platí zejména o jeho nejvíce namáhané součásti – turbodmychadlu. Kupte si dieselové auto na dlouhé cesty po dálnici a vydrží vám roky. Kupte si ho na poskakování ve městě nebo na předvádění se kamarádům a za rok se vám rozsype jako domeček z karet. Diesel je konstrukčně mnohem složitější, musí odolávat mnohem vyšším tlakům a zatížení a jeho silné vibrace (majitelé 1.4 TDI ví, o čem mluvíme) se na životnosti nepodepíší zrovna pozitivně.
Omyl číslo 4: Diesel je ekologičtější
Údaj o vypouštěných emisích CO2 je stejně vypovídající jako předvolební preference jednotlivých politických subjektů. Z výfuku dieselových aut se line mnohem více sajrajtu než z výfuků aut benzínových. Největší problém jsou nespálené uhlovodíky, saze, pevné částice a oxidy dusíku a síry. Ani nejmodernější technika v podobě filtrů pevných částic nedokáže pořádně tyto emise eliminovat a diesely tak nadále budou, aspoň z lokálního hlediska (když už ne globálního) větším zlem.
Obecne blaboly. Je to kus od kusu, poznamka se zatizenim je uplne nesmyslna naopak cim vetsi zatizeni tim je diesel proti benzinu uspornejsi. Pri jizde pianko muze byt rozdil litr ve prospech dieselu, pri drsne jizde neni vyjimkou sest i vice litru rozdilu mezi stejne vykonnym benzinem a dieselem.
Hádanie sa tu o výhodách a nevýhodách dieslu je hovadina. Každý rozumný človek si zváži, čo sa mu oplatí viac. Každému človeku vyhovuje niečo iné, niekto jazdí na plný plyn, niekto šetrne. Všeobecne - menšie autá a krátke trasy benzín, väčšie autá na stredné až dlhšie trasy nafta.
Ano tak, ale to jiné jinak:-
menšie autá a krátke trasy benzín, väčšie autá na stredné až dlhšie trasy nafta jen tak i staršího vozu s dieselovým motorem :yes: ano.
Já raději volba větší auta na střední až delší trasy benzín :yes:
Já nikdy nekoupím moderní diesel s dpf ;-)
Jenze ona dneska nefunguje ani spousta benzinu. Treba u takove BMW F01 jsou paradoxne diesely nejspolehlivejsi motorace, protoze nemecti soudruzi jaksi u benzinu nepoladili vstrikovaci jednotky.
Diesel ma jednu jedinou vyhodu, ktera ale take v poslednich letech vyvojem benzinovych motoru a cenami paliv bere za sve - nizsi spotrebu. Dneska si benzin bezne "spotrebni" kategorie vezme oproti dieselu o 15-25% vice, coz je do 0,50 Kc/km vic. Po zohledneni veskerych jinych nakladu (porizovaci cena, pojistka ...) se pak casto dostaneme k rozdilu zcela zanedbatelnemu.
To je pripad od pripadu a taky zalezi na rezimu jizdy. Treba u trojkovych BMW je rozdil ve spotrebe mezi podobne jedoucimi 335d a 335i kolem padesati procent a to uz je znat.
slabší 1.6 THP vs. 1.2 e-THP dělá v Active rozdíl jen 10 000,- zatímco v Allure ca 52 000,- :-O ? A navíc připlácím za výrazně horší zrychlení 0-100? Skoro mi to přijde, že 1.2 e-THP nedá 100 km/h na dvojku a musí se přeřadit...
Každopádně 118 Nm v základu je hodně málo a rozdíl v reálné dynamice vůči čemukoliv se základním 1.2 TSI bude zřejmě 10 světelných let.
Každopádně Allure se slabším 1.6 THP za 425, to zní jako z říše snů :yes: Octavia ve stejné výbavě a porovnatelně silným motorem by se možná stěží zastavila na 600.
Za mě ale dávám tip na základní 1.6 e-HDI v Active, za 425 je to myslím velmi férová nabídka. A s ohledem na spolehlivost THP je podle mě P308 jeden z mála, u kterého se vyplatí uvažovat o dieselu :-!
z druhé strany základní diesel bude dávat naprosto dostatečnou dynamiku a spotřeba bude proti THP zcela jinde. Navíc jak jsem spal - THP mělo problém s rozvody snad ještě větší než TSI, jen se o tom tolik nemluvilo. Tak vlastně ani nevím, jestli už je "po problému". Proto bych zřejmě zvolil základní HDI...
Jo u první generace THP 110/128kW problemy byly, 2G 92/115/147kW vyřešeno, takže se není čeho bát... Jen snad nekvalitního benzinu na našich pumpách ;-)
Tak to je přesně špatně, když si u nového auta musím na něco "zvykat". Auto má být tak dobře udělané, aby mi sedla hned a ne po nějakém "zvykání". Dotykový displej skoro na všechny funkce je blbost a elektrická parkovací brzda idiocie. Naštěstí u P308 je možné se obému vyhnout volbou nižšího stupně výbavy. :-) Jenom ta nesmyslná palubka a nízko položený volant tam je pořád... :'-(:no::no::no: Naštěstí u nádherného Leonu se žádné takové chyby a problémy nevyskytují a navíc je zde dostatek místa pro nohy zadních cestujících i u 5dv. hatchbacku :-):-):-):yes::yes::yes:
Tak to se mýlíš, u Leonu ST si stolečky "na kávu" pro zadní cestující klidně můžeš pořídit, podívej se do ceníku (paket Family) :)))
A ano, o "nové technologie" v autě mě opravdu nejde - opravdu nechci mít z auta pojízdnou počítačovou laboratoř poháněnou maličkým nadopovaným tříválcem, nebo nedej bože hybridem s variátorem a ovládanou přes nebezčný dotykový displej. Já jsem aktivní řidič a řízení si chci i u rodinného auta užít a Leon je pro mě proto přesně to, co hledám, a to vč. super designu. :-):-);-)
Nechápu, co má co dělat dotykový displej s aktivním řidičem? Ale abychom si rozuměli, mě nevadí dotykový displej jako takový. Mě vadí u nového P308, kde se s ním ovládá třeba i topení. A to je fakt blbý, protože i kvůli takový blbině musíš odvrátit oči ze silnice a dívat se, kam máš klepnout prsty na displej - to je fakt nebezpečné.
P.S. Píše se "nehet" a ne "nechet" ;-)
Takže ty nepoužívaš telefón s dotykovým displayom, prípadne tablet? >:D Myslím si že aj pri výmene starého telefónu za novší model si musíš zvykať na mnoho vecí. Tým nechcem obhajovať P308 s tými netypickými budíkmi. Ale rovnaká polemika sa vzťahuje aj na digitálne prístrojovky, prípadne centrálne umiestnené prístroje atď. Proste každému vyhovuje niečo iné a niekto si na to iné zvykne docela rád. >:D
Samozřejmě, že mám mobil s dotykovým displejem, to ale vůbec neznamená, že je to řešení vhodné i do auta! Tady jde čistě jen o módní záležitost a inovaci za každou cenu...(samozřejmě mám na mysli to řešení v P308, kde se přes dotyk ovládá prakticky všechno).
ale jen takové, které byly vymyšlené hlavou a ne jinou částí těla. Zvenku je 308 krásné auto, ale proč proboha tak domrvili ten vnitřek? Volant jak z motokáry narvaný mezi koleny, nad tím malé budíky, které stejně nejsou pořádně vidět. Fakt nechápu jestli se pokouší Peugeot o nějakou eutanazii nebo co to má znamenat...
No neviem, ale ja mam 208 a mam moznost teraz jazdit novu 308. A musim povedat, ze ked presadnem do auta s pristrojmi "vo volante" tak mam pocit, ze si musim pozriet "medzi nohy" aby som mal prehlad o stave auta. Tie pristroje nad volantom su pre mna jedna z mala poriadnych inovacii v aute za poslednych 5 rokov. A ine uz by som nechcel. Cize pre mna jezdoznacne pre i-Cockpit. Ale tu myslim, ze 208 je lepsia, kedze mas vacsie ciachovanie - to je moja jedina vyhrada k 308 (rychlomer), ani protibezny otackomer mi nevadi. Po jednom dni to neriesim. Ale ak by som mohol vybrat, tak radsej usporiadanie 208.
Co sa tyka dotykovej obrazovky (vid prispevok vyssie), ked nastavujem klimu otocnym ovladacom, aj tak mam digitalne zobrazenu teplotu a musim pozerat mimo. A pri tej obrazovke mam situaciu pred sebou v perifernom zornom poli. Skor by som riesil opretie ruky alebo velkost dotykovej plochy, nech je to jednoduchsie. Podla mna je to narovnako, kazdy sposob ma pre i proti.
Osobne si myslim, ze PSA je jedina automobilka, ktora v poslednej dobe prinasa skutocne inovacie. Beriem, ze sa nemusia pacit kazdemu, zvlast tym, co si tazko zvykaju na nove veci. Ale to je to, co nas posuva a vdaka comu je pre nas automobilovych fanusikov auto stale pritazlive. Myslim, ze ani ti, ktori tu chrlia nadavky na vsetky auta a ich majitelov, okrem ich oblubenej znacky, by neboli nadseni, keby si zrazu vsetci kupili rovnake auto. Asi by zacali potom nadavat na to, ze vsetci opakuju.. :-) ale taki sme my ludia. Tak prosim vas, je OK, ked vyjadrite svoj pozitivny nazor na nejake auto, ale nepovazujte druhych za idiotov, ked im vyhovuje nieco ine. budte radi.
Ja osobne mam uz stvrte auto od PSA a so ziadnym som nemal problem, aby som zanevrel. Nikdy ma nikde nenechali visiet a komfortom a dizajnom by som ich nemenil za ziadneho nemca ani japonca. Ani korejca. Pre mna maju francuzi kvality, ktore ini nedosiahnu nikdy. Lebo proste nemaju v sebe to, co oni. A zas francuzi mozno nikdy nevyrobia take funkcne, ale z mojho pohladu nudne auto ako nemci.
Takze koncim s mottom na dnes: "Chvalabohu, ze sa nam kazdemu paci ina zena, to by dopadlo, keby sme sa bili o jednu"
Tohle auto bude ještě zajímavější až přijde verze Hybrid AIR. Díky tomu klesne ještě více spotřeba ve městě a také průměrná spotřeba. Cena by nemusela být o tolik vyšší jako u klasických elektrických hybridů :-)