Technika
A pravda je taka, ze za znizenim spotreby stoja hlavne tabulkove hodnoty normovane podla kompletne nerealnych EU noriem...
Ba ne, za stejné litry opravdu dnes jezdí o 1/3 výkonnější vozy.
Zkus porovnat typicky dvoulitry PSA, Fiatu, VW - porovnej cca 100 kW před 10 lety a 130 kW dnes. Spotřeba je stejná. A dnešní 100 kW jezdí za o 1/3 méně.
Zkus porovnat typicky dvoulitry PSA, Fiatu, VW - porovnej cca 100 kW před 10 lety a 130 kW dnes. Spotřeba je stejná. A dnešní 100 kW jezdí za o 1/3 méně.
Zkus porovnat O1 a O2 ve srovnatelných motorech, tedy rotačku 66 a 81kw oproti PD nebo 1.6TDI CR. O1 bude vždy úspornější o litr a více při podobných výkonech, takže tady tvá teorie určitě neplatí. Ano, O2 je těžší než O1, ale není ten rozdíl takový. Už jen z principu DPF je logické, že to musí mít větší spotřebu i přes růst technologické úrovně motorů (tlaky, kompresní poměry a efektivita obecně), protože filtr není nic jiného, než další ucpávka na výfuku...
Co se týká SUV, tak si třeba srovnej spotřeby na sprintmonitoru u takové první X5 3.0d s novým Santa Fe, které pouze čtyřválec a vyjde ti ten samý průměr. Výkon je stejný a hmotnost věřím, že podobná.
Co se týká SUV, tak si třeba srovnej spotřeby na sprintmonitoru u takové první X5 3.0d s novým Santa Fe, které pouze čtyřválec a vyjde ti ten samý průměr. Výkon je stejný a hmotnost věřím, že podobná.
Tak ten bod 2 by me zajimal - podle papiru mozna jo, mne by ale zajimalo, ktery takovy 100 kw diesel dneska opravdu bere o tretinu mene?
A k tem o tretiny vetsim vykonum - sice formalne pravdu mas, ale vsadil bych se, ze kdyby pred 10 lety udelali nejaky tehdejsi diesel o tretinu vykonnejsi, o tretinu vice paliva by to nezralo. Kdyz se dneska cipuji starsi naftaky, tak se zvedne spotreba asi o litr. O ten litr vice v realu zerou ty dnesni pezouti 130 kw nafty v porovnani se starsimi 100kw ;-\
A k tem o tretiny vetsim vykonum - sice formalne pravdu mas, ale vsadil bych se, ze kdyby pred 10 lety udelali nejaky tehdejsi diesel o tretinu vykonnejsi, o tretinu vice paliva by to nezralo. Kdyz se dneska cipuji starsi naftaky, tak se zvedne spotreba asi o litr. O ten litr vice v realu zerou ty dnesni pezouti 130 kw nafty v porovnani se starsimi 100kw ;-\
K tomu porovnaniu - ano, mozno je ta spotreba stejna, ale iba na papieri 😉
Dnesni 100kW jedzi o 1/3 mene? Tak teraz jazdia za 5-6litrov povedzme v reale, predtym akoze jazdili za 7-8litrov???????? Blbost 😉
Proste motory mozno uspornejsie vedia byt, ale takmer cely rozdiel je sposobeny inou metodikou merania spotreby, za tym si stojim. Kedysi sa za spotrebu v technicaku dalo bezne jazdit, dnes musis pocitat minimalne +20% (+30% u benzinu)
Dnesni 100kW jedzi o 1/3 mene? Tak teraz jazdia za 5-6litrov povedzme v reale, predtym akoze jazdili za 7-8litrov???????? Blbost 😉
Proste motory mozno uspornejsie vedia byt, ale takmer cely rozdiel je sposobeny inou metodikou merania spotreby, za tym si stojim. Kedysi sa za spotrebu v technicaku dalo bezne jazdit, dnes musis pocitat minimalne +20% (+30% u benzinu)
Pořád je ale Diesel lepší jak Hybrid, Každopádně benzínový motor je nejlepší, kdyby se všichni vykašlali na ty ***ský elektromobily a Hybridy a veškerou snahu by dali pro zdokonalení benzínového motoru udělaly by nejlíp
budoucnost je benzín
budoucnost je benzín
Opravy benzínového motoru s turbem a dalšími věcmi přijdou na ty samé peníze. Rozdíl je pouze v tom, že dieselové komponenty jsou poměrně levně opravitelné zatímco benzínové se draho vyměňují.
Nevím jaká je budoucnost ale na comeback benzínu se načekáš ........ a nejspíše nedočkáš.
Nevím jaká je budoucnost ale na comeback benzínu se načekáš ........ a nejspíše nedočkáš.
No s tím moc nesouhlasím, že by byli levnější komponenty na naftu a benzín dražší, porovnej např. vstřikovače jsou min. 2x tak dražší než benzínové. Já na svém TDCi jsem měnil 2x vstřikovače jednou repas a podruhé nové (výměnným systémem) stály od 7,5 do 9 tisí kus. Že bych nějak výrazně šetřil na naftě se říct nedá. To co jsem ušetřil narval jsem do oprav.Teď mám benzín a mám klid....
Možná se to vyplatilo přes 10 lety, kdy tehdy byla nafta levnější a dalo se tam nalít cokoliv. Teď bohužel, aby diesel se podobal benzínu, kultivovaností, emisemi, atd. je tam skoro 2x více dílu které jsou náchylnější na údržbu.
Možná se to vyplatilo přes 10 lety, kdy tehdy byla nafta levnější a dalo se tam nalít cokoliv. Teď bohužel, aby diesel se podobal benzínu, kultivovaností, emisemi, atd. je tam skoro 2x více dílu které jsou náchylnější na údržbu.
1. Ceny oprav diesel motorů jsou daleko dražší než u motorů benzínových. Notabene když je to v porovnání s atmosférickými benzíňáky, které jsou ještě daleko spolehlivější.
2. Benzín se teď tak vehementně vyvíjí právě proto, že se hlavně v Evropě očekává opětovný útok benzínových motorů.
[odkaz]
2. Benzín se teď tak vehementně vyvíjí právě proto, že se hlavně v Evropě očekává opětovný útok benzínových motorů.
[odkaz]
Létající chlapče Edo, už konečně přistaň, a prober se z té diskotéky. Máš pravdu, že je benzín lepší než diesel, ale nemáš pravdu, že je diesel lepší než hybrid. Hybrid od Toyoty je doslova perpetum mobile... 😉
Stím Priusem už seš trapnej 😉
Lepší trapný býti, nežli pravdu nemíti... 😉
Jak říká Jeremy: Stebou by v hospodě bylo veselo >😁
Neřídím se tím co říká Jeremy a jiní, řídím se vlastními názory a zkušenostmi. Vyzkoušej to někdy taky, je to dobrý :yes:
s tvými vlastními názory to daleko nedotáhneš
komunikace stebou je zbytečná a nepřináší mi nic
komunikace stebou je zbytečná a nepřináší mi nic
Na pohonných hmotách možná, ale na opravách jsou 10x dražší 8-s S TDI 81kW s prvních O1 se dalo v klidu jezdit za 5l bez dalších debilovin, jako je zdech-start a pod..
Přesně. S TDI 81kW se dalo jezdit za pět litrů a mohlo se do toho lít skoro cokoliv. Znám případy, kdy do toho lili olej, ekodiesel a podobný balasty a motor pořád jezdí. S dnešníma motorama to je nereálné a i s kvalitním (drahým) palivem to nevydrží to, co ty starší. Takže tohle prohlášení mě může akorát rozesmát.
Lež: Bosch tvrdí že má 2500 barů max. vstřikovacího tlaku...
Pravda 2500 barů má pouze značka Denso se systémem i-ART (Volvo)
Lež (polopravda): Bosch tvrdí, že spolupracoval na hybridech PSA (300😄
Pravda: vstřikovací systém dodává Delphi, Bosch dodává 1 elektromotor...
Smutná pravda: Volkswagen opouští vstřikovací systémy Bosch a dává přednost Continentalu a Delphi (motory Euro 6) ....
Proto je zřejmě čas trochu vymýt mozky a přisvojit si veškeré zásluhy za pokrok dosažený u dieselových motorů. Pravda je taková, že k pokroku došlo až po vstupu silné konkurence do tohoto tržního segmentu.
Pravda 2500 barů má pouze značka Denso se systémem i-ART (Volvo)
Lež (polopravda): Bosch tvrdí, že spolupracoval na hybridech PSA (300😄
Pravda: vstřikovací systém dodává Delphi, Bosch dodává 1 elektromotor...
Smutná pravda: Volkswagen opouští vstřikovací systémy Bosch a dává přednost Continentalu a Delphi (motory Euro 6) ....
Proto je zřejmě čas trochu vymýt mozky a přisvojit si veškeré zásluhy za pokrok dosažený u dieselových motorů. Pravda je taková, že k pokroku došlo až po vstupu silné konkurence do tohoto tržního segmentu.
The modern Common Rail Systems CRS3-20 (with. 2,000 bar) and CRS3-25 (with 2,500 bar system pressure) allow engines to be ... Bosch engineers are already involved in the further development of ...
[odkaz]
[odkaz]
to je skoro 15let starý článek, tenkrát to platilo.. jinak se tak nějak nemůžu dopočítat, staré dobré 1.9TDi (říkám staré dobré, i když nemám naftu rád) žralo o 1,5L míň, bylo skoro nesmrtelný, nechtělo longlife olej, rozvody stály půlku, nemělo to filtr pevných částic, jelo to prakticky stejně a nikdo na to nenadával, tak mi ku*va řekněte kde je těch 10000 úspory ročně??? >😁
- že úspora na spotřebě paliva stěží pokryje navýšení servisních nákladů 8-s
- že od normované spotřeby k té reálné je mnohem dál než dřív
Příklad je jednoduchý a častý. Klasika 1.9 tdi 66 kW vs. moderní 1.6 TDI-CR. Rozdíl v reálné spotřebě nula nula nic. Rozdíl v nákladech na servis je celý vesmír >😒]
- že od normované spotřeby k té reálné je mnohem dál než dřív
Příklad je jednoduchý a častý. Klasika 1.9 tdi 66 kW vs. moderní 1.6 TDI-CR. Rozdíl v reálné spotřebě nula nula nic. Rozdíl v nákladech na servis je celý vesmír >😒]
Kdepak. Rozdíl v REÁLNÉ spotřebě tam je taky - sám s 1.6 teď jezdím. Jedna devítka (77kW) jezdila v kombinovaném provozu za 5,7, kdežto 1.6ka za 6.2 >😁
Proboha jak jste s tou 1,9 jezdil? Já s tak do 5,3 (aktuální stav za posledních 4.000 km z toho 2.500 km po dálnicích - tempomat +/-140kmh na dálnici) S 1,6 nemám zkušenosti. Pravda OI nebyla tak žíznivá. Ale na 5,7 se dostanu když to ženu přes 150 po německé dálnici.
Normálně město, okresky, plný kufr nářadí a svižná jízda. Nadruhou stranu je třeba říct, že s 1.6 se dá jezdit i za 4 litry, když se jede maximální eco jízda s prázdným autem... ale to je prostě děs, co se nedá vydržet. Těch 6.2 jsem ještě možná podcenil, v kombi vezme 1.6ka spíš tak 6.5 😄
Normálně svižně. Plný kufr věcí. A na dálnici ve stopadesáti jednadevítka žere kolem 6,5-7 litrů, ověřeno nedávno s kamarádem, když jsme jeli O2 (před FL). To ta 1.6 na dálnici žere o půl litru míň. Každopádně CR diesely nejsou žádná výhra, na tom se shodnem. Nedávno jsme to počítali ve firmě na rapida a aby se to vyplatilo, musel by ten dieslovej najet asi 50.000km za rok proti 1.2TSI.
Můj 1.5 dci jezdí za 4.8 litru mimo město, ale stejně benzín je benzín a takovej atmosferickej 1.6 ve swiftu sport to je bomba. Mně by se líbil i v meganu, bohužej díky tomu že jsem student tak potřebuju jezdit za co nejmíň.
ziadna uspora nafty za poslednych 25 rokov nie je.
Brat ma 25 rocny VW Golf I s rotacnym cerpadlom, 1.5 Turbo myslim, vykon okolo 55kW a zerie to 4-5l/100km presne rovnako, ako zeru rovnako velke diesely dnes.
Mal som 2.0TDI 1500kg auto, zralo mi za 5 rokov priemerne 6.7l nafty. Teraz mam 3.6 V6 benzin 2000kg auto a zerie mi 9l benzinu.
Ak sa zoberie do uvahy, ze nafta je o 14% tazsia ako benzin, rozdiel v spotrebe je okolo 15%, na aute tazsom o 30% a s 2x tak vykonnym motorom.
Cela tato situacia s dieselami je sposobena len pokrivenim trhu, ked je financne zvyhodnovana nafta, napriek tomu, ze jej vyroba je tazsia ako benzinu, na liter je treba viacej ropy.
Benzin by mal byt prirodzene lacnejsi asi o 15% ako nafta.
Brat ma 25 rocny VW Golf I s rotacnym cerpadlom, 1.5 Turbo myslim, vykon okolo 55kW a zerie to 4-5l/100km presne rovnako, ako zeru rovnako velke diesely dnes.
Mal som 2.0TDI 1500kg auto, zralo mi za 5 rokov priemerne 6.7l nafty. Teraz mam 3.6 V6 benzin 2000kg auto a zerie mi 9l benzinu.
Ak sa zoberie do uvahy, ze nafta je o 14% tazsia ako benzin, rozdiel v spotrebe je okolo 15%, na aute tazsom o 30% a s 2x tak vykonnym motorom.
Cela tato situacia s dieselami je sposobena len pokrivenim trhu, ked je financne zvyhodnovana nafta, napriek tomu, ze jej vyroba je tazsia ako benzinu, na liter je treba viacej ropy.
Benzin by mal byt prirodzene lacnejsi asi o 15% ako nafta.
Naftu jsem mel 6 let - Avensis 2.0 D4D 93kW - kratsi jizdy do skoly, skolky , do prace po meste, obcas o vikendu delsi trasa na vylet, spotreba 6.8 - 7.2 podle toho jak jsem chytil semafory nebo kolony. Abych ochranil vstriky, bral jsem naftu u osvedcene benzinky a v zime ,,premiovou", abych nezamrznul (vydrzela i pri -27°C). Nafta u teto cerpacky byla vzdy o neco drazsi, ale ani jednou jsem s ni nemel problemy. V ramci udrzby jsem 2x za rok cistil EGR. DPF nastesti auto nemelo.
Rozhodnuti jake dalsi auto bylo jednoduche - benzin, protoze jsem nechtel resit DPF,ktery by se kratkyma cestama zanesl velmi brzo, nechtel jsem jiz resit zanesene EGR, neustale se obavat o vstriky a zda nafta je v poradku. Benzin beru u osvedcene cerpacky s vysokou prutocnosti a vetsinou vyuzivam slevy na litr, takze i pri vetsi spotrebe benzinu - 8.5 - jsem na tom defacto stejne. Auto je s timto benzinem skoro o 100 kg lehci.
Pri rozhodnuti jake palivo nelze pausalizovat, pro kazdeho muze byt vhodne jine.
Rozhodnuti jake dalsi auto bylo jednoduche - benzin, protoze jsem nechtel resit DPF,ktery by se kratkyma cestama zanesl velmi brzo, nechtel jsem jiz resit zanesene EGR, neustale se obavat o vstriky a zda nafta je v poradku. Benzin beru u osvedcene cerpacky s vysokou prutocnosti a vetsinou vyuzivam slevy na litr, takze i pri vetsi spotrebe benzinu - 8.5 - jsem na tom defacto stejne. Auto je s timto benzinem skoro o 100 kg lehci.
Pri rozhodnuti jake palivo nelze pausalizovat, pro kazdeho muze byt vhodne jine.
O tom, že je nafta úspornější není pochyb. Za 10 let prostě byl pokrok, ikdyž byly a jsou házeny výrobcům klacky pod nohy (emise). Dřív se to neřešilo tak nebyl filtr a rázem vyšší výkon, dnes se to řeší, ale výkon je stejnak vyšší, protože pokroku se dosáhlo v jiné části motoru + auta jako celek jsou lehčí...
Názory že benzín nepatří do aut je nesmysl...
A diesel se vyplatí těm, kteří jezdí opravdu hodně...
Nicméně se tu bude vést dlouhá debata zastánců, že benzín, nebo diesel je lepší. Stejnak vyhraje elektrika ať se vám to líbí, nebo ne. Sice né teď, ale za 30 let to bude mainstream, protože efketivita a vlastnosti elektrického jsou naprosto jinde než spalovacích/vznětových motorů
Názory že benzín nepatří do aut je nesmysl...
A diesel se vyplatí těm, kteří jezdí opravdu hodně...
Nicméně se tu bude vést dlouhá debata zastánců, že benzín, nebo diesel je lepší. Stejnak vyhraje elektrika ať se vám to líbí, nebo ne. Sice né teď, ale za 30 let to bude mainstream, protože efketivita a vlastnosti elektrického jsou naprosto jinde než spalovacích/vznětových motorů
já sice chápu, že cílem je to natlačit lidem a prodat, ale jako sorry - nejsem odborník na motory - jen uživatel, ale dovolím si napsat svoje zkušenosti nafta kontra benál za 27 let ježdění s mnoha vozy - pro soudruhy šťouraly - vybírám pouze z vozů ježděných více jak 10000km....což považuji za minimální hranici toho, kecat o tom autě jako o tom "že s ním mám zkušenosti"... - (Škoda100, Vaz2104, Favorit, Felicia pickup 1,9D, Daewoo Nexia, Opel Astra1,7D, Xantia 1,9TD, Octavia I. 81kW, Audi 4 1,6, SantaFe V6, Superb 1,9 96kW, Octavia 1,8T, Patrol 2,8V6TD, VW Passat 1,8benzin, Ford Fiesta 1,4Tdci, Ford Mondeo 2.0Tdci 3.a4. gen, Ford Focus 1,6 Tdci, Citroen Berlingo 1,9D, Dacia Duster 1,5Dci, Subaru Forester 2,5T, 2.0T, Subaru Outback 2,5b, a H6180kW, Toyota Avensis combi 2.0TD 85kW, Opel Signum 1,8benzin. Jestli jsem na něco zapomněl - časem si vzpomenu...) Jen podotknu - to neslouží jako duševní m.sturbace, ale jen jako dokreslení mého názoru na téma....
Staré diesely to bylo žůžo....... jednoduché, blbuvzdorné - když se něco schrulo - jednou za uherák vstřik či turbo, tak to byl "svátek" - jistě - neskákal jsem nadšením, leč to nebyla žádná tragédie. Nej službu odvádělo staré Berlingo(jezdí u známého dodnes - není oturbené, ale žere všechno a stabilně za max šest litrů) a Xantia. U škodovek blblo už turbo - u každé jednou kleklo a to cca kolem 140 tisíc km - nutno podotknouti, že jsem byl mladý oot a vůbec jsem to nešetřil - nedochlazoval, hup na krávu, aby byly saze a všichni čučeli, jakej to má tah pane......
ještě bych s láskou vzpomenul 2,8TD V6 v Patrolu - takové motory se dnes již nedělají -áách jo......
Abych tu neprudil u každého auta a motoru - shrnu to takto - spotřeba u dieselu vskutku fajn(pokud máte služební je Vám to putna - tedy pokud zaměstnavatel nenechá doplácet nadspotřebu), ale servisní náklady tohle smazávají - opět - pokud je to firemní - je Vám to šuměnka.... Ale rozdíl přichází, když vlastní portmoné vstupuje do hry. Tedy, krom špás aut - subaru - kdy spotřeba je kolem 10litrů a níž jen vyjímečně - tak jsem na dojíždění do práce pořídil Avensise - tedy spotřeba do šesti litrů - paráda - než přišel servis - a to jsem si sehnal ještě verzi bez DPF fíčury...
výsledkem je, že jsem hupsnul zase do benzínu. - Při stejné trase - denně najedu cca 100km - jsem spotřebou o litr a půl výš s benzínem - s přechodovou rychlostí u benzínu cca o 15 km gps tacho nižší - ale s náklady - nepoměrně nižšími - tedy servisními(ani neleji aditiva). Takže paradoxně na benálu ještě mírně - sice mírně - ale šetřím. Tedy za mne - benzín je lepší volba - spotřeba skoro stejná - servisní náklady nižší - Opět - mluvím jen o vozech, které znám - u aut známých by to byla jen přenesená zkušenost - ale i mechoši si pořizují staré diesely a starají se o ně jako o rodinné poklady - to o něčem svědčí ne?
Staré diesely to bylo žůžo....... jednoduché, blbuvzdorné - když se něco schrulo - jednou za uherák vstřik či turbo, tak to byl "svátek" - jistě - neskákal jsem nadšením, leč to nebyla žádná tragédie. Nej službu odvádělo staré Berlingo(jezdí u známého dodnes - není oturbené, ale žere všechno a stabilně za max šest litrů) a Xantia. U škodovek blblo už turbo - u každé jednou kleklo a to cca kolem 140 tisíc km - nutno podotknouti, že jsem byl mladý oot a vůbec jsem to nešetřil - nedochlazoval, hup na krávu, aby byly saze a všichni čučeli, jakej to má tah pane......
ještě bych s láskou vzpomenul 2,8TD V6 v Patrolu - takové motory se dnes již nedělají -áách jo......
Abych tu neprudil u každého auta a motoru - shrnu to takto - spotřeba u dieselu vskutku fajn(pokud máte služební je Vám to putna - tedy pokud zaměstnavatel nenechá doplácet nadspotřebu), ale servisní náklady tohle smazávají - opět - pokud je to firemní - je Vám to šuměnka.... Ale rozdíl přichází, když vlastní portmoné vstupuje do hry. Tedy, krom špás aut - subaru - kdy spotřeba je kolem 10litrů a níž jen vyjímečně - tak jsem na dojíždění do práce pořídil Avensise - tedy spotřeba do šesti litrů - paráda - než přišel servis - a to jsem si sehnal ještě verzi bez DPF fíčury...
výsledkem je, že jsem hupsnul zase do benzínu. - Při stejné trase - denně najedu cca 100km - jsem spotřebou o litr a půl výš s benzínem - s přechodovou rychlostí u benzínu cca o 15 km gps tacho nižší - ale s náklady - nepoměrně nižšími - tedy servisními(ani neleji aditiva). Takže paradoxně na benálu ještě mírně - sice mírně - ale šetřím. Tedy za mne - benzín je lepší volba - spotřeba skoro stejná - servisní náklady nižší - Opět - mluvím jen o vozech, které znám - u aut známých by to byla jen přenesená zkušenost - ale i mechoši si pořizují staré diesely a starají se o ně jako o rodinné poklady - to o něčem svědčí ne?
... tradicni iluzionisti so svojimi garantovanymi 5,65 litra benzinu po meste. 😄
když ti bude někdo tvrdit, že s autem takhle jezdí po městě, tak mu věř, ale jen v případě, že ho vozili se zapnutým motorem na plaťáku.............. Nafta ale zase trpí tím, že se nezahřeje, DPF úpí etc....
Tragedia je vsak to, ze s takymito ciframi velakrat oblbuju prave motoristicky novinari.
no takto - ono by se možná aj dalo, ale jezdit za takovým "ekšprtem" bych po městě nechtěl ani za zlaté tele. Musel by u maloobjemového turba jen mírně lechtat plyn při rozjezdu a "tahat to za ocas" hooodně dlouho, než by se někam dostal... Takhle v reálu nikdo nejezdí ani náhodou... Možná jeden z milionu.....
Haha, Passat z roku 2001 (1,9 TDI 96kW) měl nepatrně nižší spotřebu než dnešní 1,9 či 1,6 (77kW) a mnohem nižší než 2.0TDI 103kW. Emise se bohužel měří debilním způsobem kdy auto s 10ti litrovou spotřebou je ekologičtější než s 5ti litrovou... díky filtrům a kdejakým kravinám pro lepší spalování. Ale co na tom že fosilní palivo ubývá rychleji, hlavně že je to ekologicky!
Trochu mi tyhle typy článků připomínají cukr😒br />
Hnědý: přírodní, pro tělo daleko méně škodlivý, jednodušší na výrobu.
Bílý: chemická rafinace "přidá" jak na zdraví tak na výrobě.
A stejně se v drtivé většině prodává (a konzumuje) ten bílý.
Hnědý: přírodní, pro tělo daleko méně škodlivý, jednodušší na výrobu.
Bílý: chemická rafinace "přidá" jak na zdraví tak na výrobě.
A stejně se v drtivé většině prodává (a konzumuje) ten bílý.
montáží DPF se zvýšila spotřeba všech dieselů hodně znatelně, takže ty dnešní prostě nejsou reálně tak úsporné jako ty staré, jednoduché. Viděl jsem kdysi i nějaké přímé srovnání - auto z jednoho roku ještě bez filtru a potom z dalšího už z filtrem - to s filtrem mělo reálně o 1,5 litru na 100 km vyšší spotřebu.
Diesely měly smysl v době 1.9 TDI. Žraly 5 na 100 i po městě a opravy zvládnul každý za pár kaček. Dnes jsou dá se říct smrtelně nebezpečné - extra malé pevné částice nezachytí ani DPF a prokazatelně způsobují rakovinu, motory nechutně páchnou dusíkem. Deb*lní politici se upnuli pouze na jeden nedůležitý parametr - emise CO2, na jedovaté pevné částice a dusičnany se vykašlali a výsledkem jsou motory méně ekologické než ty staré. Fakt super řešení. Chtělo by to přestat s těmito nesmysly a začít se chovat skutečně ekologicky.
Diesely měly smysl v době 1.9 TDI. Žraly 5 na 100 i po městě a opravy zvládnul každý za pár kaček. Dnes jsou dá se říct smrtelně nebezpečné - extra malé pevné částice nezachytí ani DPF a prokazatelně způsobují rakovinu, motory nechutně páchnou dusíkem. Deb*lní politici se upnuli pouze na jeden nedůležitý parametr - emise CO2, na jedovaté pevné částice a dusičnany se vykašlali a výsledkem jsou motory méně ekologické než ty staré. Fakt super řešení. Chtělo by to přestat s těmito nesmysly a začít se chovat skutečně ekologicky.
Jenze kdyz v Evrope frci Bosch tak co delat? V Japonksu a USA o dieslech pomalu neslyseli, frci tam hybridy a myslim ze ovzdusi maj jiste lepsi. Tady se porad lidem huci do hlavy jak je diesel bomba a v koncernovych sazometech dvojnasobna 😉
Bud jsem ohleduplny k okoli a jezdim benzinovym hybridem nebo se.u na ostatni mam radsi tah vocpoda v dehtaku jako je dnes moda u 18tiletych ksiltovkaru 😉
Bud jsem ohleduplny k okoli a jezdim benzinovym hybridem nebo se.u na ostatni mam radsi tah vocpoda v dehtaku jako je dnes moda u 18tiletych ksiltovkaru 😉
Ekologia je iba oblb. Pitivo sa prevaza v tazkych sklenych flasiach, ktore skoncia v kontaneri. A vsimli ste si, ze kvalitne a aj srackove produkty putuju okolo celej zemegule rovnako daleko?
No to je zase příspěvěk…. ;-\
Proč má být ekologie pouze oblbování???
Pitivo ve skle je daleko méně náchylné na biologické poškození (viz. nenechávat nápoje v plastu na slunci a vypít během tří dnů, jinak jsou nezdravé až nebezpečné).
Navíc, kdyby si nekoukal jen před barák, ale občas i za nějaký ten roh, tak by sis všiml, že se sklem nejsou zdaleka takové problémy při recyklaci. Takže "trochu víc" ropy při přepravě to zřejmě smaže.
A všiml jsi si, že skoro ke každému dováženému nesmyslu se dá pořídit lokální alternativa?
Proč má být ekologie pouze oblbování???
Pitivo ve skle je daleko méně náchylné na biologické poškození (viz. nenechávat nápoje v plastu na slunci a vypít během tří dnů, jinak jsou nezdravé až nebezpečné).
Navíc, kdyby si nekoukal jen před barák, ale občas i za nějaký ten roh, tak by sis všiml, že se sklem nejsou zdaleka takové problémy při recyklaci. Takže "trochu víc" ropy při přepravě to zřejmě smaže.
A všiml jsi si, že skoro ke každému dováženému nesmyslu se dá pořídit lokální alternativa?
Nic v zlom, ale tie smejdy z Ciny naozaj nemaju miestnu alternativu a prave preto ich ludia kupuju ako ... Bohuzial. To nehovorim o nejakom China shope, ale o "vazenych" obchodnych retazcoch.
A teraz pitivo, to glorifikovane a zdrave vino. Neni predsa "zdrave", aby sa sem terigalo z Noveho Zelandu nejake konfekcne vino. Kedy nemali dotacie od vlad, tak by bola lokalka zachranena. Minule sa predavali z Noveho Zelandu dokonca jablka. Je to chore.
A teraz pitivo, to glorifikovane a zdrave vino. Neni predsa "zdrave", aby sa sem terigalo z Noveho Zelandu nejake konfekcne vino. Kedy nemali dotacie od vlad, tak by bola lokalka zachranena. Minule sa predavali z Noveho Zelandu dokonca jablka. Je to chore.
O hnutiach ako greenpiss atd. nemam vysoku mienku. Ale vzhladom na obsah (ci skor absenciu obsahu) tvojho prispevku, nemam vysoku mienku ani o tebe.
Ekologia je skvela vec a ked vidim ***a, ktory plastove flase nehodi do smetiaku na plasty, mam chut ho tam hodit tiez.
Ekologia je skvela vec a ked vidim ***a, ktory plastove flase nehodi do smetiaku na plasty, mam chut ho tam hodit tiez.
Ten garbič je v ludoch. Aj mna ide slak trafit, ked vim, ako "separuju" ludia. Staci otvorit kontajner na komunalny odpad a ajhla. Flase, plechovky, PET flase a papier. A hned vedla su 3 kontajnery na separovany zber.
O obciach a ich neexistujucich zbernych dvoroch radsej mlcim.
P.S. Mam suseda studovaneho. Robi v Rakusku a tvari sa ako h.... na palici. A vsetko napcha do igelitky a drb do kontajnera.
😒
O obciach a ich neexistujucich zbernych dvoroch radsej mlcim.
P.S. Mam suseda studovaneho. Robi v Rakusku a tvari sa ako h.... na palici. A vsetko napcha do igelitky a drb do kontajnera.
😒
No super, takze za 5 let se mi vrati pocatecni investice, kdyz v prumeru je diesel o 50 000 drazsi a to nemluvim o udrzbe >😁
Jsou taci, kteri na to skoci, ja to radsi projezdim v benzinu :-!
Jsou taci, kteri na to skoci, ja to radsi projezdim v benzinu :-!
A když ne na silnici, tak určitě na servisu. Tím myslím hybridy Toyota, a konkrétně Prius, se kterým mám zkušenosti již 5 let. Zkušenost mám i s pěti naftovými vozy, a ty náklady okolo bych již žádnému autu neodpustil.
a text.. to samé.. mluvíme o spotřebě a není uvedeno, odkud čerpáme data. Takže samozřejmě z papírových Bruselských čísel. A oni úřednící jsou zvyklí předstírat činnost a deklarovat šetření a podle svojí práce vymysleli výpočet spotřeby aut...
Ale finální výsledek práce úředníka, i když má mnoho moderních udělátek kolem (PC, telefon, internet...) je v postatě sejný jako před 20 lety. A stejné je to i s motory.
Ale finální výsledek práce úředníka, i když má mnoho moderních udělátek kolem (PC, telefon, internet...) je v postatě sejný jako před 20 lety. A stejné je to i s motory.
Této špičkové investigativní žurnalistiky se člověk dočká jen zde.
BRAVO auto.cz :no: :no: :no:
BRAVO auto.cz :no: :no: :no:
M-B W124 E300 S 24v - atmosfericka ropa ve 4st. automatu jezdila se stejnou spotrebou co dnesni E350CDI.
Jenze nemela milion katu a FAP, kdyby tohle nemela soucasna E350 tak verim, ze bude jezdit uspornejs a vazit to co 124-ka tak za pulku.
Jenze nemela milion katu a FAP, kdyby tohle nemela soucasna E350 tak verim, ze bude jezdit uspornejs a vazit to co 124-ka tak za pulku.
první oktávka ,,dieselpumpe" jezdila za 4,5-5,5 litru nafty a od výměny k výměně nepotřebovala dolít olej.Poslední výkvět škodovky jezdí za 6,5-7 litrů,potřebuje dolít skoro 2 litry oleje na výměnu a až se Vám posere ve 100 000 km filtr prachových částic,uchystejte si 30.000 ,-Kč.Takže proboha nepište takový nesmysly do nebe volající.......
Propána lidi, vy neumíte číst? V článku se snad hovořilo o dieselech obecně, ne o snížení spotřeby jen a pouze TDI. TDI snad není jediný turbodiesel na světě, propána. To, že se nesnížila spotřeba u TDI přece neznamená, že se nesnížila spotřeba jiných turbodieselů všech jiných značek kromě VW.
Jinak, co jsem si dělal průzkum na SM několika desítek vybraných vozů, tak tu mám následující, rok 1999 versus 2014 (auta, která se v té době vyráběla, tzn. pod rokem 1999 může být třeba diesel, který se vyráběl 1997-2000, stejně jako pod rokem 2014 může být i diesel, který byl vyroben v roce 2011 a v nezměněné podobě se vyrábí dodnes)😒br />
60-70kW: 5,87 -> 5,21 (-11😖
70-80kW: 5,93 -> 5,28 (-11😖
80-100kW: 6,50 -> 5,87 (-10😖
100-120kW: 7,12 -> 6,32 (-11😖
120-140kW: 7,65 -> 6,58 (-14😖
To máme srovnání za 15 let. Je opravdu vidět, že spotřeba dieselových motorů klesla a ne, že ne. Ale není to o 27% za 10 let jak tvrdí Bosch, ale zhruba 11% za 15 let. Pro srovnání totéž papírově dle normy😒br />
60-70kW: 5,41 -> 4,00 (-26😖
70-80kW: 5,63 -> 3,98 (-29😖
80-100kW: 5,84 -> 4,46 (-24😖
100-120kW: 6,48 -> 5,05 (-22😖
120-140kW: 7,60 -> 5,18 (-32😖
Jinak, co jsem si dělal průzkum na SM několika desítek vybraných vozů, tak tu mám následující, rok 1999 versus 2014 (auta, která se v té době vyráběla, tzn. pod rokem 1999 může být třeba diesel, který se vyráběl 1997-2000, stejně jako pod rokem 2014 může být i diesel, který byl vyroben v roce 2011 a v nezměněné podobě se vyrábí dodnes)😒br />
60-70kW: 5,87 -> 5,21 (-11😖
70-80kW: 5,93 -> 5,28 (-11😖
80-100kW: 6,50 -> 5,87 (-10😖
100-120kW: 7,12 -> 6,32 (-11😖
120-140kW: 7,65 -> 6,58 (-14😖
To máme srovnání za 15 let. Je opravdu vidět, že spotřeba dieselových motorů klesla a ne, že ne. Ale není to o 27% za 10 let jak tvrdí Bosch, ale zhruba 11% za 15 let. Pro srovnání totéž papírově dle normy😒br />
60-70kW: 5,41 -> 4,00 (-26😖
70-80kW: 5,63 -> 3,98 (-29😖
80-100kW: 5,84 -> 4,46 (-24😖
100-120kW: 6,48 -> 5,05 (-22😖
120-140kW: 7,60 -> 5,18 (-32😖
nádherná tabulka,asi ze zdrojů EU.... >😁
když uvazis, ze ma nafta o 10% vyssi vyhrevnost na litr a spotrebni dan na litru o 2kc nizssi, tak je benzin zatizenej spotrebni dani o 30% vic nez benzin.
az bude benzin i nafta daneny stejne - tedy podle hmotnosti nebo vyhrevnosti, bude benzin na pumpe o 3-4 kc levnejsi nez dnes.
takze jestliže dnes stoji nafta i benzin 36kc/litr, mel by benzin ve skutecnosti stat 32-33kc/l
takze jestliže podle spritmonitoru ma oct 1.2tsi/77kW spotřebu 6.19l, a naftak 1.6tdi/77kW 5.46l, naklady na naftu na 100km by pak byly o jen 5kc nižší nez u benzinu.
to by pak chrochta koupil jen uplne vydunenej dunihlav
az bude benzin i nafta daneny stejne - tedy podle hmotnosti nebo vyhrevnosti, bude benzin na pumpe o 3-4 kc levnejsi nez dnes.
takze jestliže dnes stoji nafta i benzin 36kc/litr, mel by benzin ve skutecnosti stat 32-33kc/l
takze jestliže podle spritmonitoru ma oct 1.2tsi/77kW spotřebu 6.19l, a naftak 1.6tdi/77kW 5.46l, naklady na naftu na 100km by pak byly o jen 5kc nižší nez u benzinu.
to by pak chrochta koupil jen uplne vydunenej dunihlav
Dobrá blbost. já mám octavku 2004 spotřeba 4,9l/100km kámoš mondeo 6,4l/100km kámoš oprava vstřiku 28000kc ve 190 000km. Já dělám jenom olej filtr a jednou jdem dělal váhu vzduchu. To co je tady napsané je canc. Zeptejte se taxikáře na letišti co je dobré naftové auto. :-!
stará 1,9Tdi vs. dnešní 1,6 u VW....
Sel jsem na spritmonitor (podle me, docela pekny zdroj statistickych dat) a tady mame pokus cislo 1: [odkaz] - konkretne naftova auta (osobni), vyrobena v roce 2004, s vykonem motoru 130-150 koni a manualnim razenim. V databazi se naslo celkem 1440 aut - celkem slusny vzorek, ze jo. Prumerna spotreba techhle aut je 6,59 litru.
pak jsem pro porovnani vyhledal stejna auta, akorat o 10 let mladsi [odkaz] (jelikoz rok 2014 teprve zacal, tak jsem tam nechal 2013-2014, ale nemelo by to az tak moc poskodit vysledky - porad to jsou nova az prakticky nova auta) - tech se naslo 1070 kusu. Prumer spotreby je 6,53.
Porovnam-li zjistene hodnoty, tak mam neco malo pod 1 procentem.
Kdyz vezmu slabsi motory (90-120 koni), vysledky jsou 5.61 (nova) vs. 6,05 (stara), coz je neco malo pres 7 procent.
Samozrejme, ze takovy petiminutovy "pruzkum" neni buhvico, ale porad z nej mam mnohem vice informaci, nez z toho clanku, ktery je opsan z letaku bosche 😒
Kdyz to zkusim s vykonem napr. 145-155 koni, je tam rozdil 0.48L (cca 7😖.
Mas pravdu, ze rozptyl hodnot je veliky, ovsem kdyz se podivas na diagram, tak to rozlozeni a rozsah vypada uplne stejne, akorat je posunute smerem k nizsim spotrebam u novejsich aut.
A ten delsi "ocas" smerem k vyssim spotrebam u starsich aut podle me neni moc vyznamny, kdyz je tam jen par aut.
Opakuju zase, ze se moje googlovani behem prestavky na kafe nemuze brat velice vazne - je tam samozrejme spousta faktoru, ktere ovlivni vysledky, a to u obou vekovych kategorii. Ovsem urcity obrazek to vytvari, a spise bych se chtel zeptat autora clanku, jestli by nestalo za to mit trochu kritictejsi postoj k tomu, co komercni firma pise ve svem letaku?
Benzin, 140-150PS, rok 2002/3 vs. 2012/13. Vysledek? 8,95 vs. 7,88. Pokles o 12%.
Obdobne kategorie 95-105PS. 7,65 vs. 6,37. Pokles o 17%.
Kam se nyní ta líná 1.6 TDI hrabe..jen je o dost tišší.