Chápu, že pro vás bojovníky proti vw zlu je tohle příležitost si čutnout, ale třeba minule tu měli v nadpisu napsáno "parádní stylovka" a přitom to bylo o meganu coupe 1,2. Takže nic výjimečného, běžný případ devalvace pojmů, všechno je dnes ikonické, kultovní, mega, giga...
Dík za přihráVWku :yes: >:-[]
Já si můžu narozdíl od Vaverky fandit komu chci a jak chci. Von je placenej právě jen za tu objektivitu. Když jí nemá je totálně k ničemu a všechno tohle ztrácí smysl. Až tu bude psát jako soukromej fanda ať si fandí nebe bleje na koho chce. Takhle je to průser katastrofa absolutně špatně. A to že se pokoušíš takový praktiky vobhajovat tě fakt nešlechtí. Pindej si vo autech co chceš a fandi si komu chceš, ale tohle ne! Jasno? ;-)
Sorry ale není :no:
To se snad dá říct tak vo 911. Určitě ne TT. Trvám na tom že takhle se leda devalvuje význam a hodnota slova. Má laťka objektivity i hodnoty slova ikonický je evidentně jinde než vaše ;-)
TT je o 30 let novější záležitost, tak logicky nemůže dosahovat až tak kultovního statusu. Ale že by to byl propadák, to rozhodně ne. To, že Audi investuje do dalších nových technologií a držší se stejného výchozího stylu, je jasným důkazem, že si TT vybojovalo své pevné místo mezi sportovními auty.
Dobrý večer, říká Vám něco umělecká škola Bauhaus? Původní Audi TT je pokládáno za moderní ztělesnění jejích hodnot - je to dokonale puristický design s prvky, které se svou jednoduchostí a logičností zapsaly do dějin. Pokud bychom se zaměřili čistě na design, je TT ikonou, jejíž estetická hodnota ustavičně stoupá.
Hned jak si začnu hodnotit auta jen podle toho jak vypadaj začne mě to zajímat >:-[]
Do tý doby bych původní TT radši moc nezmiňoval, začátek jeho kariéry byl doslova tragickej
Audi TT bych se nebál přirovnat k automobilové analogii funkcionalistického domu nebo malých černých šatů od Coco Chanel - právě purismus a důraz na účel je to, co na TT zaujme nejvíce. Prostě maximální akcent na formu, která definuje veškerou estetiku modelu.
Takový stroj nepotřebuje dekorace. Podobně jako Loosovy stavby nebo Miesův nábytek...
Myslím, že se zbytečně snažíte vysvětlovat elementární věci, pojem "iconic TT coupé" běžně používají světově uznávaná média
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
a třeba Car and Design News použil pro TT ještě daleko silnější nálepku "and the TT is still regarded as some of the most influential automotive design in recent time"
[odkaz]
Fakt si myslíš že to je správně? Tak jaký slova pak použiješ pro vopravdový ikony jako 911 nebo Corvette? ;-) Nejspíš budeš v kýblu kdyžs je vyplácal a jejich hodnotu devalvoval na proti nim TTuctový auto s 4 válcovym 2 litrem
Nejsou žádné „vopravdové“ nebo „nevopravdové“ ikony, jsou jen ikony a TT mezi ně patří. A jestli mezi ně něco patří nebo ne, nerozhoduješ ani ty, ani já, ani redaktor Vaverka, ale celosvětově uznávané autority. Můžeš s tím klidně nesouhlasit a napsat růžovou barvou na průčelí pražského hradu, že TT není ikona, ale to je tak jediné co s tím uděláš, protože když to napíše třeba ten Bloomberg nebo Car and Design, tak i kdybys to napsal bílou barvou na Kreml, tak na tom nezměníš ani tu tečku nad „i“. A jestli má něco čtyřválec není vůbec žádné měřítko k tomu, zda se něco stane ikonou nebo ne. Brouk, 500stovka nebo DS-ka jsou jistě ikony stejně jako ta 911 a určitě to není kvůli dvanáctiválcům pod kapotou. :-)
Bloomberg je snad nějaká nezpochybnitelná autorita automobilového designu?
Design je jen jeden aspekt auta. V mých očích je TT nejslabším hráčem z kvarteta D3 + Porsche a žádné vzývání Car and Desing na tom nezmění ani tečku ;-)
Že to psali v Bloombergu je ekvivalent toho, že to psali na novinky.cz. Bloomberg je normální mediální agentura, já ji mám spojenou zejména s ekonomickým zpravodajstvím (tj. akcie, trhy apod.).
Na auta ani design se nijak nespecializuje a prostě přetiskuje tiskové zprávy převzaté z různých zdrojů. Jsem přesvědčený, že původ těch slov je v PR oddělení Audi... a to není kritika, tak prostě mediální svět funguje.
Ano je to ekvivalent, novinky.cz je nejčtenější stránka mezi českými weby, takže také zdaleka nejvlivnější české internetové médium. To všechno, ale nic nemění na tom, co jsem napsal, když vlivná média (ta, která čte nejvíce lidí) o něčem opakovaně prohlásí, že je to ikona, tak časem tu ikonu skutečně vybudují a zlobit se na redaktora malého českého webu o autech, že opakuje stejný pojem je naivní zhruba stejně jako nadávat ruským medvědům kvůli anexi Krymu.
Komunita autonadšenců žádný svůj názor na to co je a co není ikona nemá. Věčné spory v diskuzích těchto nadšenců i zde na tomto serveru o tom jasně svědčí.
Tak jo. Jsou ikony. A pak mrňavej sporťáček vod Audi kterej v první generaci stál za prd a jestli mu chceš řikat ikona tak význam slova brutal devalvuješ. Máš ale samozřejmě pravdu že nejseš jedinej. To je holt taková blbá móda dělat z každý maličkosti superudálost a třeba z TT ikonu mezi autama >:-[]
Ve své době Mini tuctové nebylo... bylo technicky inovativní, s motorem napříč a pohonem předních kol. Design byl jen jedním kamínkem skládačky.
Navíc... je zřejmé, že při dnešní nasycenosti automobilového trhu je už mnohem obtížnější přijít s ikonou než tehdy. I průměrné dnešní auto je prakticky dokonalé...
Jj starý Mini fakt bylo trochu ikonický, což vo současnym TT říct prostě nemůžu. Osobně bych preferoval Caymana, podle mě jednoznačně zajímavější a hlavně lepší auto :yes:
Tak třeba já žádný "bojovník proti vw zlu" nejsem,jen píšu o image TT,která je příšerná.Někdo dole tam píše,jak to nějaká speciální verze TT natře M3,ale tu si pěčlivě nalíčení a depilovaní dýdžebobíci rozhodně nekupují.Já jsem ji teda nikdy na vlastní oči neviděl,příjde mi vzácnější než Ferrari,které vídávám od března do listopadu skoro každý týden.
V testu novinářů MRS dává NS za 8:40, tovární čas s TT RS plus nikdo nejel.
[odkaz]
Jinak ten čas 8:11 je z porovnávacího testu na 6 okruzích kde se TT RS plus mimo jiné utkalo s M3 coupé competition a na všech 6 okruzích M3 posekalo velkým rozdílem, na NS o 12 sec. a v součtu příliš nezaostalo ani za corvettou, což je samozřejmě jiná liga.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Tentokrát musím částečně souhlasit, ono celý článek vypadá spíše jako přeložené PR... což asi také je, z čeho jiného by taky takový článek čerpal, že...
Pravdou je, že se TT sice prodává slušně, ale rozhodně kolem něj není nějaká aura kultovního vozu, naopak, image TT je spíše kontroverzní.
Jsem velký fanda displaye místo palubních ukazatelů - fotka s navigací je naprosto ideální. Doufám že se tento systém (který bude ve výsledku levnější a spolehlivěší než staré budíky rozšíří rychle i do nižších tříd. Byla by to ideální věc do faceliftu octavky za 2-3 roky.
Pokud jde o Octavii, jak bys takový systém ovládal? Na něco takového můžeš zapomenout. I kdyby se rozhodli dát zjednodušenou verzi do levných aut (o čemž pochybuji), vyžádalo by si to celkem zásadní zásah do interiéru a k tomu je jen tak něco nepřiměje. Nemluvě o tom, že tahle architektura bude nejspíš vyhrazena sportovnějším modelům a mimo TT a R8/ Huracan (popřípadě nějaký nový přírůstek) ji neuvidíme.
K absolutnu dotvořený démant. Malé, mrštné, prémiové kupíčko, doslovná nádhera. Pohled do kabiny pak šťávy rozproudí naplno. Ano ano, přesně takto se má dělat "malá" prémiovka - každý detail, každý materiál, každé zákoutí exceluje krásou a kvalitou.
Staromilsky si však nemohu nepovzdechnout nad vizuální proměnlivostí přístrojů v kapličce. Kdo má už něco najeto ví, že v autě jde o soustředění, o to, že tě musí co nejméně věcí rozptylovat, a také, že jde o to, abys vždy "poslepu" nahmátl či spatřil to, co očekáváš: otáčkoměr na svém místě, rychloměr taktéž. A i když vím, že mi tenhle postoj silniční budoucnost dokonale rozmetá, horuji za tradice - analog, analog, analog.
Nové TT pravděpodobně předvádí, jakým směrem půjde podzimní modernizace A6/A7. Jak tu již napsal kolega Emel, odtušovat můžeme, že nepůjde o designovou revoluci, nýbrž dobrušování (skutečných garážových) démantů.
Ja chápem že su to hrdý nemci to im neberiem. Ale akého blbca napadne propagovať fotografie palubného displeja v nemeckom jazyku? Stále majú pocit že všetci vedia nemecky? Ten jazyk je nesympatický, zložitý a vo svete používaný zriedka! Toto ma tak vie * to je taký problém tam dať angličtinu? Veď to prezentujem svetu nie len nemecky hovoriacim občanom :/
V tabuľke sú zlé údaje o rýchlení: 2,0TFSI má udávaných 6,8s a ten istý motor s quattrom za 5,3s; jedna z tých cifier bude zlá (tipujem tá prvá, lebo GTI Perf. s rovnakým motorom má 6,4s a TT je ľahšie).
Inak či je auto kultové, alebo nie, neriešim, rozhodujúce je, či sa mi páči, alebo nie. U nového TT je to také zmiešané: exteriér je akceptovateľný, aj keď emócie vo mne nevzbudzuje a to je zrejme pri kupéčku trochu chyba (alebo to, čo nevadí pri praktickom kompaktnom hatchi, pri imidžovom kupé už vadí). Naopak z interiéru som nadšený a je to od pohľadu najlepší interiér športového auta povedzme do 100.000 eur.
Tak to již poskytuje slušnou představu o finálním vzhledu. Jde vidět, že ani zde nemají potřebu měnit co funguje, pouze přidají trochu toho "Quattro" stylu.