Novinky
Tak dalo sa to očakávať. Ak u BMW, ktorého fanúšikovia sú (boli) omnoho ortodoxnejší, prešli všetky M modely na preplňovanie, nemá Audi (u ktorého majú turbomotory dlhú tradíciu) dôvod držať v strednej triede atmo V8. Naviac o nejaký výkonový deficit sa nebojím, tipujem, že 3,0TFSI bude výkonnejšie a najmä mať väčší krútiaci moment a z toho vyplývajúcu lepšiu dynamiku. Akurát ide o ten zvukový prejav; snáď ten downgrade z V8 na V6 nebude taký zvukovo tragický, ako vo formule 1. 😉
Fakt je, že první generace měla přeplňovaný šestiválec. A měla možná nejvíc "charakteru" ze všech RS4. Na druhou stranu, osmiválce bude škoda. Hlavně v kupé. Kombinaci kupé střední třídy a atmosférického osmiválce jsem si celkem oblíbil.
Platonicky, alebo aj reálne? 😉
Známý má deset let starou S4 V8 a nechce ji dát pryč, auto jízdně z mého pohledu nijaké, ale ten motor to celé "utáhne". Přitom je to už auto za pár korun.
Na druhou stranu, jel jsem dnes novým 3,0 V6 biturbo od MB a musím říct, že je to už druhý motor, po 35i, který nedává žádný důvod pro pláče nad ekvivalentními V8. Je to naprostý klenot, nejlepší šestiválec (pro konfekci), co jsem zatím zkusil. :yes:
Na druhou stranu, jel jsem dnes novým 3,0 V6 biturbo od MB a musím říct, že je to už druhý motor, po 35i, který nedává žádný důvod pro pláče nad ekvivalentními V8. Je to naprostý klenot, nejlepší šestiválec (pro konfekci), co jsem zatím zkusil. :yes:
Tak to bude asi ještě S4/B6, S4/B7 byla až od 12/2004.
Ano, B6, jeden z nejnadčasovějších designů za posledních padesát let, dokonalá vyváženost tvarů. Bohužel to ale jede hůř než vypadá, nedotáčivost na druhou a podvozek ze žuly. Ale díky tomu motoru má to auto koule. 😉
Můj kamarád má S6 C4 avant 4.2 v krásném stavu. Auto má zátah, ale až v hodně vysokých otáčkách a ani tak mě to teda moc nenadchlo. Prostě hrozně dlouho se nic neděje, jen temné hučení, pak to zabere, ale kdejaký soudobý hothatch mi nabídl lepší zážitek. A dlouhodobá průměrná spotřeba 27 litrů taky není zrovna krása 😄
Nové audi RS4 přijde s 3x přeplňovaným tříválcem 1,2TSI, který vydoluje z auta sportovní výkon 140 kW! Zároveň splňuje Euro8, což potěší nejednoho ekologa. Zaměření auta na mladou generaci zdůrazňuje DSG osmé generace, poloautomatické řízení, vyspělá navigace s připojením na googlu s funkcí "rychlá seznamka na cesty", nově instalované non stop připojení na facebookový profil řidiče na velké obrazovce místo rychloměru a otáčkoměru, automatické vycouvání a nacouvání kamkoliv, atd... :no: :no:
Tuhle ste se tu se mnou hádali jak je atmo 4,2 pro příští generaci R8 skvělej motor přitom bylo jasný že bude nahrazenej. Tak už je to ofiko, i v R8 bude nahrazenej foukanym V6
R8 a RS4 mají jiné motory (tím nemyslím jen rozdílný výkon a že motor v R8 má suchou klikovou skříň). A R8 by měl osmiválec zůstat - byť to možná bude jiná jednotka.
Neměnim názor a myslim že pro R8 by krom V10 pro pár skalních fandů byl ideálnim motorem 4,0 TFSI.
Na něj můžeš, řekl bych, zapomenout. Psalo se něco o V6T pro vybrané trhy. 😄 Uvidíme.
Jsem jineho nazoru. Vykon i tocivy moment generovany dnes uz dosluhujici V10 byl pro potreby R8 naprosto dostatecny (a pokud ne, staci navstivit ABT ci MTM, kde ti za cenu jedne sady pneumatik dopreji vykon okolo 620 koni) a ve vsech ostatnich ohledech by byla jeho nahrada preplnovanou jednotkou jednoznacnym krokem zpet. Navic s ohledem na skutecnost, ze V10 Huracanu predstavuje zrejme posledni ryze atmosferickou pohonnou jednotku od vyznamnejsiho hrace v kategorii supersportu, znamena tato strategie pro Audi/Lamborghini dalsi vymezeni vuci v budoucnu motorove jednotvarne konkurenci.
Problém je v tom, že po takové návštěvě padne veškerá záruka a druhý - automatické převodovky jsou upravovány na určitý výkon. Takže typickou závadou u tuningových aut tohoto typu, pokud výkon unese motor, je rozsypaná převodovka ;-\
U Abtu o zaruku neprijdes a i po te uprave je vysledny tocivy moment nizsi, nez na kolik je dimenzovana prevodovka.
U Abtu zaruka nepadne a tocivy momnet i po te uprave neprekracuje limit, na ktery je dimenzovana prevodovka.
Ty nemecke automobilky jdou opravdu skvelou cestou. Zacne to Audi, ktere v ramci Vorsprung durch Technik nahradi v Audi A6 predchozi V8 FSI zbrusu novym 3.0TFSI, ktere sice hure jede, je vyrazne servisne narocnejsi, ale za to ma uplne stejnou spotrebu. A to ani nemluvim o faktu, ze uz to 4.2FSI byl taky dobry Vorsprung, protoze spotreba byla velmi obdobna jako servisne zcela neprustrelna puvodni 4.2 bez FSI, ktera se navic dala za par susnu hodit do plynu a jezdila pak levneji nez zakladni TDIcko.
No a pak tomu doda korunu BMW, ktere sve neznicitelne atmosfericke osmivalce z E65 co bez problemu najely pul milionu kilometru, aniz by s nimi byl nejaky problem nahradi v F01 zoufalymi turbomotory, ktere maji sice opet velmi obdobnou realnou spotrebu, ale za to zivotnost kolem sto tisic kilometru pred svym odchodem do vecnych lovist na jednu ze svych cetnych katastrofalnich zavad.
Nicmene Nemci v tomto snazeni nejsou osamoceni, nybrz jsou tesne nasledovani Svedy, kteri opravdu velmi dobrou 4.4V8 od Yamahy ve sve vlajkove lodi S80 nahradi T6tkou, ktera ma sice mensi vykon, ale misto toho nabidne vyssi spotrebu.
No a pak tomu doda korunu BMW, ktere sve neznicitelne atmosfericke osmivalce z E65 co bez problemu najely pul milionu kilometru, aniz by s nimi byl nejaky problem nahradi v F01 zoufalymi turbomotory, ktere maji sice opet velmi obdobnou realnou spotrebu, ale za to zivotnost kolem sto tisic kilometru pred svym odchodem do vecnych lovist na jednu ze svych cetnych katastrofalnich zavad.
Nicmene Nemci v tomto snazeni nejsou osamoceni, nybrz jsou tesne nasledovani Svedy, kteri opravdu velmi dobrou 4.4V8 od Yamahy ve sve vlajkove lodi S80 nahradi T6tkou, ktera ma sice mensi vykon, ale misto toho nabidne vyssi spotrebu.
(nadsázka)
Ha, nalezeno - [odkaz]
PS: chudák ta S4, když vidím ten čumák.