Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 208 GTi: 10.000 vyrobených kusů za méně než rok

Automobilka Peugeot s předstihem splnila prodejní cíle, které si dala při uvedení modelu 208 GTi na trh.
Zpět na článek
21. 3. 2014 20:40
Je to i "zásluha" Clia RS
Peugeotu nezbývá, než blahopřát ke skvělému úspěchu skvělého hot-hatche. Velkou měrou k němu přispěl i Renault se svým novým Cliem RS, u kterého nenabízí manuální převodovku. Tak stupidní chyba marketingu se jen tak nevidí >:D
Rozbalit vlákno
9
21. 3. 2014 21:13
Re: Je to i "zásluha" Clia RS
Clio RS sem netahej, jen spekuluješ. 208 GTI stačí vyzkoušet a hned poznáš jak je dobrý ;-)
Avatar - woody-alien
22. 3. 2014 07:42
Re: Je to i "zásluha" Clia RS
208 GTi je povedené auto. Nejlepší, co Peugeot za dlouho dobu udělal. Rychlé, velmi rychlé, mrštné...ale zatím jsme si spolu moc nesedli. To se stává, je to prostě můj subjektivní pocit. Trochu mi vadí volant, trochu mi vadí posez (ano, ta známá věc s kombinací posezu a výhledu na budíky, četl jsem, že u tebe to bylo v pořádku, u mě moc ne) a dost mi vadí nedostatek atmosféry. U takového diblíka na 200 koních očekávám trochu "dramatu", a ta nenucenost a celková utlumenost mi moc nevyhovuje. K tomu nepotřebuješ žádný umělý udělátka, víc sportovní atmosféry najdu i v mnohem slabším a nijak zvlášť znějícím Swiftu Sport. Ale jak říkám, je to můj subjektivní pocit a možná jsem prostě neměl svůj den. 208 GTi určitě ještě dostane šanci. Každopádně Peugeotu za tenhle počin :yes:
22. 3. 2014 10:39
Re: Je to i "zásluha" Clia RS
JJ jasně, jak říkáš, mě to sedlo. Obvzlášt malý volant s tlustým věncem bylo radost držet, na budíky vidím normálně a celkem se mi to řešení líbí. Možbá to bude tím, že mám 188cm ;-) Btw je to po dlouhé době auto, ze kterého když jsem vysedal, jsem měl rohlík na obličeji. Šťastnej jak malej kluk, když dostane novýho angličáka. Poslední takový zážitek mi poskytl jeho předobraz brutální P205GTI :yes: Pak jsem měl Astru GSi, VW III GTI a pak příšla rodina >:D
Avatar - woody-alien
22. 3. 2014 07:30
Re: Je to i "zásluha" Clia RS
Předně - souhlasím, že do CRS měl Renault nabídnout i manuál. Klidně za stejnou cenu jako EDC, vidělo by se, co zákazníci žádají. Jinak ovšem nemyslím, že máš pravdu. Z tvého příspěvku bych totiž musel vyvodit, že CRS 4 se prodává výrazně hůř než CRS 3, proti kterému neměl Peugeot co nabídnout a tudíž zákazníci neměli kam utíkat. Jenže tak to není, dokonce je to právě naopak. CRS 4 je prodejně úspěšné. A kromě toho - zajímalo by mě kolik z těch kritiků s ním má vůbec reálnou zkušenost a kolik z nich mu přes svůj petrolheadskej odpor k automatu dalo aspoň šanci. Když sleduju všechny ty testy (aspoň z naší kotliny), musím se smát, jak se testéři sami odkopávají svojí neznalostí a neschopností Clio si nastavit do příslušného režimu a jak po nich pak diskutéři ty jejich dezinformace papouškují na netu.

"I don´t understand why everyone´s out to get the Clio. In Race mode, you can really settle back, and pretend you´re driving a little Group N tarmac rally car. The more I drove it, the more I enjoyed it. I think its chassis is actually the better of the two (pozn. srovnání s Fiestou ST) for UK road driving.
The more I drive this car, the more I like it, the more I feel on the road. You know what ? I could live withou having a manual gearbox. I´m having a lot of fun here. And also, one thing I´ve done today quite a bit is use - your gear lever´s down here. Because they´ve made it the right way round. So push forward, you go down a gear. Come back, you go up a gear. And I found myself doing that to pretend I´m a bit of a kind of Ragnotti-style driver. You go down, it blips down, you get a pop on the throttle, and away you go. You can only judge it by the way that you respond to it as a driver. And I´m enjoying it."

Tohle nenapsal žádnej nazdárek z Novinek.cz. ;-) Takže shrnuto, za úspěch 208 GTi si může Peugeot sám, nikdo mu k němu nepomohl. I kdyby Renault nezměnil směr a vyrobil přímého ideového nástupce CRS 3, stroj dostatečně ultimativní pro chválu na diskuzích, Peugeot 208 GTi by byl úspěšný a v recenzích by byl oceňován za denní použitelnost a schopnost přiměřeně komfortního svižného svezení.
22. 3. 2014 10:40
Re: Je to i "zásluha" Clia RS
Souhlasím :yes:
22. 3. 2014 10:41
Re: Je to i "zásluha" Clia RS
Další z testů, který potvrzuje, že Clio RS není auto na jeden odpolední testík. Řidič asi musí auto trochu víc poznat, aby mohl ocenit jeho kvality. To bude asi nejvězším problém aktuální generace. V povrchních testech moc neobstojí. Ale Renault nás "varoval", že Clio RS jsou dvě auta v jednom. Jen je tam najít.
22. 3. 2014 21:37
Re: Je to i "zásluha" Clia RS
Já přece vůbec netvrdil, že Clio RS s "povinnou" samočinnou převodovkou je špatné, já jen tvrdil, že absencí manuálu Renault zcela zbytečně ztratil spoustu příznivců klasické jízdy s "forklackem". Prostě měli dát zákazníkům na výběr, to je celé.
P.S. Měl jsem možnost si Clio RS důkladně vyzkoušet, stejně jako Peugeot 208 GTI. Dvěstěosmička mi sedla podstatně více hlavně tím, že jsem si mohl vychutnat jízdu s klasickým řazením, vlastní (nikoliv uměle generované) meziplyny atd.
Avatar - woody-alien
22. 3. 2014 23:20
Re: Je to i "zásluha" Clia RS
Jo, a já s tebou souhlasím. Měli dát zákazníkům na výběr. To, že dávaj pouze dvojspojku, považuju i já za chybu. Jen mě štve, že dostává Clio za uši často zcela podpásově od lidí, kteří ho "testujou" chvíli na okruhu aniž by ho uměli vůbec ovládat.

Co se týká volby mezi současnými lídry segmentu, kam Clio stále počítám, rozhodujou často maličkosti, způsob využití i prostě jenom to, jak ti auto sedne. Čili tvůj názor plně respektuju - 208 GTi je hodně povedený auto a já jsem rád, že je z čeho vybírat. :yes:
Avatar - Andromeda
23. 3. 2014 00:34
Re: Je to i "zásluha" Clia RS
:yes: Souhlas , pěkně napsáno ...