Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Citroën Traction Avant: Přelomový model dvojitého šípu slaví osmdesátku

13 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
tohle auto zná snad každý a to i lidi co se o auta zajímají jen okrajově. Slavné auto ze starých krmi filmů a gangsterek, pro mě s absolutně dokonalým designem, obvykle takhle stará auta příliš nemusím, ale "trakce" je prostě fenomén.

Černá kráska, na tu dobu perfektní podvozek, nezapomenutelný grille , šarm a elegance pravé francouzsky. Prostě nádhera a fascinace.
Avatar - Ham.
Ham.
:yes:
Klaudius
:yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Vůz z období, kdy ve Francii se ještě vyráběly krásné, praktické, kvalitní, trvanlivé a zejména technicky velmi vyspělé vozy! :yes😒br />
Bohužel od počátku 70 let jsme jen svědky dlouhého, ale zato trvalého úpadku francouzského automobilového průmyslu. Je s podivem, že se v té zemi dnes ještě vůbec auta vyrábějí :no:
Klaudius
:no:
pláša35
Úpadku?! Přelomový a vysoce moderní Renault 16 - zakladatel karoserie hatchback, Renault 5 1972 a slavný R5 Turbo, Renault 20, 30 - karoserie liftback, výborný šestiválec PRV, Renault Fuego - první vůz sériově vybavený dálkovým centrálním zamykáním, Espace 1984 - zakladatel MPV, Laguna III - jeden z nejspolehlivějších vozů své třídy. Citroen DS, SM, CX, XM, Peugeot 206. Toť jen výtah z francouzského "upadajícího" automobilového průmyslu. Vy mě nepřestáváte stále překvapovat.
Klaudius
Zdá sa, že nášho Ádu ešte nepoznáš... 😉
Avatar - KubikCv
KubikCv
Espace nebyl dítě Renaultu...
pláša35
Ano, projekt byl převzatý od Matry a tuším Simcy. To však nemění nic na věci, že Renault tento projekt dotáhl do zdárného konce a ještě dnes se s trochou štěstí můžeme setkat i s první generací Espace.

RE: Klaudius
Ale áno. Poznám ho aj ho docela chápem. Kdysi jsem přímo - neměl rád vozy Škoda. Pak jsem si ale uvědomil, že svou záští si škodím sám sobě a jinému tyto vozy mohou více než vyhovovat. Mně ne. Proto i tak vystupuji. Říkám: Ano, Škoda je dobré auto, ale ne pro mě. (Kredo)
gil54
😢

Citroën 11 BL bylo moje vůbec první auto, které jsem ve svých osmnácti letech vlastnil.

Nikdy na něj nezapomenu.

Jak byl pohodlný, co se do něj vešlo kamarádů, jak měl překvapivě dobré jízdní vlastnosti a dá se říct i dobré výkony a spotřebu. Případné opravy šlo hravě řešit kladivem a kombinačkama ( tedy běžným nářadím, se kterým se člověk pohodlně všude dostal).

Jak psal Barrichello, říkalo se jí gangsterlimuzína, pro svojí oblibu u všech lidí, kterým se hodilo, že rychle zmizeli z dosahu policie. Francouzské policii chvíli trvalo, než pochopila, že jí nezbyde nic jiného, než tyto vozy zařadit do služby také.

Obdivuhodný - a o kvalitách auta vypovídající - je i výrobní interval modelu v letech 1934-1957.

V mých očích auto s velkým "A". :yes:
Klaudius
:yes:
Arese
Image Citroenu ovšem stojí hned na třech slavných modelech - 2CV, Traciton Avant a DS. A všechny tři jsou automobilové perly zcela nadčasových kvalit! 😉 :yes: :yes: :yes:
gil54
S těmito třemi pilíři, na kterých stojí image Citroënu, také souhlasím.

Fenomén 2CV je kapitola sama pro sebe. Ze zbývajících dvou modelů, i když k Traction Avant mám silnou citovou vazbu, DS považuji za absolutní vrchol v realizaci souhrnu nejodvážnějších technických řešení, invencí a odvážného designu v hromadné sériové výrobě své doby v automobilovém rybníku. 😉