Novinky
Vůz z období, kdy ve Francii se ještě vyráběly krásné, praktické, kvalitní, trvanlivé a zejména technicky velmi vyspělé vozy! :yes😒br />
Bohužel od počátku 70 let jsme jen svědky dlouhého, ale zato trvalého úpadku francouzského automobilového průmyslu. Je s podivem, že se v té zemi dnes ještě vůbec auta vyrábějí :no:
Bohužel od počátku 70 let jsme jen svědky dlouhého, ale zato trvalého úpadku francouzského automobilového průmyslu. Je s podivem, že se v té zemi dnes ještě vůbec auta vyrábějí :no:
Úpadku?! Přelomový a vysoce moderní Renault 16 - zakladatel karoserie hatchback, Renault 5 1972 a slavný R5 Turbo, Renault 20, 30 - karoserie liftback, výborný šestiválec PRV, Renault Fuego - první vůz sériově vybavený dálkovým centrálním zamykáním, Espace 1984 - zakladatel MPV, Laguna III - jeden z nejspolehlivějších vozů své třídy. Citroen DS, SM, CX, XM, Peugeot 206. Toť jen výtah z francouzského "upadajícího" automobilového průmyslu. Vy mě nepřestáváte stále překvapovat.
Espace nebyl dítě Renaultu...
Ano, projekt byl převzatý od Matry a tuším Simcy. To však nemění nic na věci, že Renault tento projekt dotáhl do zdárného konce a ještě dnes se s trochou štěstí můžeme setkat i s první generací Espace.
RE: Klaudius
Ale áno. Poznám ho aj ho docela chápem. Kdysi jsem přímo - neměl rád vozy Škoda. Pak jsem si ale uvědomil, že svou záští si škodím sám sobě a jinému tyto vozy mohou více než vyhovovat. Mně ne. Proto i tak vystupuji. Říkám: Ano, Škoda je dobré auto, ale ne pro mě. (Kredo)
RE: Klaudius
Ale áno. Poznám ho aj ho docela chápem. Kdysi jsem přímo - neměl rád vozy Škoda. Pak jsem si ale uvědomil, že svou záští si škodím sám sobě a jinému tyto vozy mohou více než vyhovovat. Mně ne. Proto i tak vystupuji. Říkám: Ano, Škoda je dobré auto, ale ne pro mě. (Kredo)
😢
Citroën 11 BL bylo moje vůbec první auto, které jsem ve svých osmnácti letech vlastnil.
Nikdy na něj nezapomenu.
Jak byl pohodlný, co se do něj vešlo kamarádů, jak měl překvapivě dobré jízdní vlastnosti a dá se říct i dobré výkony a spotřebu. Případné opravy šlo hravě řešit kladivem a kombinačkama ( tedy běžným nářadím, se kterým se člověk pohodlně všude dostal).
Jak psal Barrichello, říkalo se jí gangsterlimuzína, pro svojí oblibu u všech lidí, kterým se hodilo, že rychle zmizeli z dosahu policie. Francouzské policii chvíli trvalo, než pochopila, že jí nezbyde nic jiného, než tyto vozy zařadit do služby také.
Obdivuhodný - a o kvalitách auta vypovídající - je i výrobní interval modelu v letech 1934-1957.
V mých očích auto s velkým "A". :yes:
Citroën 11 BL bylo moje vůbec první auto, které jsem ve svých osmnácti letech vlastnil.
Nikdy na něj nezapomenu.
Jak byl pohodlný, co se do něj vešlo kamarádů, jak měl překvapivě dobré jízdní vlastnosti a dá se říct i dobré výkony a spotřebu. Případné opravy šlo hravě řešit kladivem a kombinačkama ( tedy běžným nářadím, se kterým se člověk pohodlně všude dostal).
Jak psal Barrichello, říkalo se jí gangsterlimuzína, pro svojí oblibu u všech lidí, kterým se hodilo, že rychle zmizeli z dosahu policie. Francouzské policii chvíli trvalo, než pochopila, že jí nezbyde nic jiného, než tyto vozy zařadit do služby také.
Obdivuhodný - a o kvalitách auta vypovídající - je i výrobní interval modelu v letech 1934-1957.
V mých očích auto s velkým "A". :yes:
Image Citroenu ovšem stojí hned na třech slavných modelech - 2CV, Traciton Avant a DS. A všechny tři jsou automobilové perly zcela nadčasových kvalit! 😉 :yes: :yes: :yes:
S těmito třemi pilíři, na kterých stojí image Citroënu, také souhlasím.
Fenomén 2CV je kapitola sama pro sebe. Ze zbývajících dvou modelů, i když k Traction Avant mám silnou citovou vazbu, DS považuji za absolutní vrchol v realizaci souhrnu nejodvážnějších technických řešení, invencí a odvážného designu v hromadné sériové výrobě své doby v automobilovém rybníku. 😉
Fenomén 2CV je kapitola sama pro sebe. Ze zbývajících dvou modelů, i když k Traction Avant mám silnou citovou vazbu, DS považuji za absolutní vrchol v realizaci souhrnu nejodvážnějších technických řešení, invencí a odvážného designu v hromadné sériové výrobě své doby v automobilovém rybníku. 😉
Černá kráska, na tu dobu perfektní podvozek, nezapomenutelný grille , šarm a elegance pravé francouzsky. Prostě nádhera a fascinace.