Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v únoru 2009: První místa ve střední třídě jsou jasná, Avensis je pátý, ale prodej Insignie se teprve rozbíhá

Celkový trh v této kategorii zejména díky úspěchům Superbu vzrostl o 19,6 %, před rokem bylo nově zaregistrováno 731 vozů, letos 874.
Zpět na článek
22. 3. 2009 08:07
22. 3. 2009 08:56
22. 3. 2009 19:30
22. 3. 2009 20:56
22. 3. 2009 17:17
22. 3. 2009 17:57
22. 3. 2009 18:11
22. 3. 2009 19:44
23. 3. 2009 13:15
22. 3. 2009 20:58
22. 3. 2009 21:29
22. 3. 2009 09:52
22. 3. 2009 21:00
22. 3. 2009 11:04
neregistrovaný "VaclavII"
22. 3. 2009 11:47
22. 3. 2009 12:58
neregistrovaný "Donovan"
22. 3. 2009 14:47
neregistrovaný "Mgr. K. Dadáček"
22. 3. 2009 17:42
22. 3. 2009 18:02
22. 3. 2009 18:26
22. 3. 2009 21:12
22. 3. 2009 21:57
22. 3. 2009 22:08
23. 3. 2009 12:26
23. 3. 2009 12:42
neregistrovaný "joshuaX"
23. 3. 2009 15:40
neregistrovaný "joshuaX"
23. 3. 2009 15:45
neregistrovaný "joshuaX"
Avatar - sargis
22. 3. 2009 08:07
hm
Trosku ma zarazil slaby vysledok C5-este horsia predajnost ako dozivajuca Vectra..Mondeo viac ako o polovicu slabsi predaj ako Passat...nuz v tejto triede je klasika klasikou...a co tu robi Lancia Delta, nie je to nahodou len nizsia stredna natiahnuta na dlzku strednej triedy? To uz sem mozeme zaradit aj Octaviu, co je rovnaky pripad (podvozok nizsia stredna, rozmery strednej triedy)...alebo sa mylim?
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ham.
22. 3. 2009 08:56
Re: hm
Vše co není do 10 místa je nezajímavé takže bych to neřešil včetně té Lancie protože máš sice pravdu, že je menší než třeba takový pežů 308 SW z nižší střední a ani výběrem motorů do střadní nepatří (škálou motorů nedosáhne ani na kvalitní zástupce nižší střední) ale koho zajímá jestli v tabulce je o 3 auta více či méně. No a C5 ta si za to může sama, jednak má C špatnou pověst z minulosti (ta se ztratí rychle, dobývá zpět mnoho let a nové logo a masivní reklama na to nestačí), odklon od originality pro kterou se C jakžtakž prodávaly k nudnému designu ala Germany, v řadě porovnávacích testů poslední nebo předposlední místo takže daný výsledek se musel dostavit.
Avatar - Ada je zase tady
22. 3. 2009 10:07
Re: hm
Zajimave je, ze se do prvni desitky dostal rendlik rybnik. I kdyz na druhe strane, 4% podil na trhu leccos napovi.

C5 je rozhodne auto jine kategorie nez rendliky, 407 ci jine. Ale je fakt, ze spatna povest a prasteny design francouzskych automobilu se buduje leta, takze kdyz se tam narodi pekny, kvalitni (snad) a designove neurazejici automobil (az na ten sileny volant s pevnym stredem), bude trvat cela leta, nez jej evropska verejnost vezme na vedomi. Sahnout po Passatu, nebo Avensisu je totiz jistota.
Avatar - woody-alien
22. 3. 2009 19:30
Re: hm
Praštit tě do hlavy je taky jistota. Že se nic nezmění... ;-)
22. 3. 2009 20:56
Re: hm
zbytečné, fakt se nic nezmění :-!
22. 3. 2009 17:17
Re: hm
Jasne, taky MB-C je naozaj "nezaujimavy". Honda Accord, Lexus IS, Volvo S60, Jag X-type... Same totalne nezaujimave auta! :-)
Avatar - Ham.
22. 3. 2009 17:57
Re: hm
U nás nezajímavý, v Evropě taky až na Accord který v EU je v desítce a nahrazuje tam Superbůček. IS bylo dobré auto před 4 roky dnes už zastarává, S40 není nic zvláštního a prodeje podle toho vypadají u nás i v Evropě a Jag je exot který ve střední třídě hledá své pozice a pokud je najde tak to bude trvat hezkých pár let, ještě tak výšší střední ale spíš luxusní vozy to je jeho parketa.
Avatar - Ronault.
22. 3. 2009 18:11
Re: hm
V čem má C5 špatnou pověst? Konkrétně prosím.
Avatar - Ham.
22. 3. 2009 19:44
Re: hm
Neřekl jsem C5 ale C protože C5 nemá ani dobrou ani špatnou pověst když se neprodává.
Avatar - Ronault.
23. 3. 2009 13:15
Re: hm
V čem má Citroen špatnou pověst z minulosti. Opět konkrétně.
22. 3. 2009 20:58
Re: hm
všichni žabožrouti jsou přece jednou a navždy křápy! to nevíš? ;-)
22. 3. 2009 21:29
Re: hm
Ale ví... klébr jen prudí >:D
22. 3. 2009 09:52
Re: hm
Taky nechápu jak může být stará 407ma mít lepší prodeje než nová C5ka. Rozumím, že dynamika C5 je slabší, ale to vychází z toho, že to auto je těžké bo je perfektně odhlučněné a bezpečné. Není to však prémiovka. Kdo v C5 seděl ví, že zpracování je též jinde než u 407. Takže možná odpověď zní design a nižší cena.
22. 3. 2009 21:00
Re: hm
zajímavá otázka. Fakt je, že 407 potkávám v Praze na každém kroku (jenom u našeho baráku mají parkují dvě 407SW) ale potkat novou C5 je docela úspěch. Je 407 za nějaké extra krizové ceny?
neregistrovaný "VaclavII"
22. 3. 2009 11:04
Jo, jo
Velice slabý výsledek nejen pro C5, ale také pro Mercedes s C. Tady jde vidět jak mnozí z vás byli naprosto vedle, když C5 přisuzovali první příčky v prodeji. Kdo by přeci kupoval německy vypadající auto vyrobené ve Francii???? Ovšem toto jsou výsledky pouze v ČR, v Evropě to může být naprosto odlišné, už jenom z důvodu vedoucího místa Superbu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ham.
22. 3. 2009 11:47
Re: Jo, jo
No v Evropě to bude s C5 nämlich to samé protože do desítky se nedostane tam bude pořád Passat, BMW 3, A4, MB C, Mondeo, Insignie, Avensis, Laguna, Mazda 6, Accord, maximálně bude tak hrát okresní B přebor s 407, s 159, s Cromou a asi tím Superbéčkem.
neregistrovaný "Donovan"
22. 3. 2009 12:58
Re: Jo, jo
Souhlas. Takový Renault Laguna se drží svého kopyta, nabízí elegantní francouzský design a prodává se obstojně i tady v tom apendixu Německa, za což mu patří palec. :yes: Ještě větší palec ale patří japoncům, kteří si tu ve střední třídě vybudovali (zejména předchozí generací svých modelů) skvělou pozici.
neregistrovaný "Mgr. K. Dadáček"
22. 3. 2009 14:47
.
Dvou vozu koncernu se prodalo skoro tolik, co vsech ostatnich dohromady 8-s VW, Skoda :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
22. 3. 2009 17:42
Re: .
Není nad čím jását, třech vozů koncernu se prodalo víc než všech ostatních dohromady ale je to jen stav kdy škoda ztrácí pozice které vyplňují pašíci a a4. Takže z hlediska koncernu takové šul nul.
22. 3. 2009 18:02
0,007 CITROENŮ
Tabulka poměrně přesně kopíruje evropské tabulkové standardy. Samo, že s národní anomálií. Naštěstí se nejedná v našem případě o anomálii nezdravou, nýbrž veskrze obdivuhodnou. Ano, ano, domácí automobilka s přehledem vítězí. Srovnej například prodejní úspěchy Brava A Golfa v Itálii. Jinak pak již to jede v těch správných kolejích - nesestřelitelný Apoštol, přes šedesát áčtyřek a pětatřicet bavorskej drzků. Pochvalu zaslouží i Peugeot 407.

A jak je na tom cepětka? Sedm kulí... no, tak to je sukces. Ale upřímně, on tu snad někdo čekal lepší výsledky?

Číslo měsíce je (vedle passátního evergreenu) - 63. Ano, AUDI A4 je překrásný vůz. Tomu také odpovídají prodeje. Nebo se snad domníváš, že si někdo koupí áčtyřku za milión z donucení?

BRAVOOOO :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - woody-alien
22. 3. 2009 19:37
Re: 0,007 CITROENŮ
No popravdě, já čekal lepší prodeje C5ky. Určitě na úrovni Laguny a 407ky. Ale těžko porovnávat úspěch či neúspěch na tak malým plácku. Nicméně moje gratulace směřují k novým majitelům A4. Užívejte dne. :yes:
22. 3. 2009 20:43
Re: 0,007 CITROENŮ
U C5 jsem čekal větší prodeje, minimálně podobný, jako Laguna. Neříkám, že se mi nějak líbí, ale ničim zásadně neurazí a je to takovej nekonfliktní design. Citroen je asi moc "levná" značka. Taky cena limo a kombi je dost rozdílná.
22. 3. 2009 21:02
Re: 0,007 CITROENŮ
bez obav, Kylie si už brousí na novou C5 zoubky takže duben nebo květen to jistí >:-[]
22. 3. 2009 21:05
Re: 0,007 CITROENŮ
Jestli to to schválí její holina a Prada ;-)
22. 3. 2009 21:14
Re: 0,007 CITROENŮ
schválit to musí jenom Buřtík ne? :-!
22. 3. 2009 21:27
Re: 0,007 CITROENŮ
Zvláštní je, že je Buřtík tak "nabuřtovanej" a nechá jí lítat v C5 ;-)

PěknÝ deN!
23. 3. 2009 08:17
Re: 0,007 CITROENŮ
Nojo, podle ocekavani firmy a taxikari delaji koncernu dobra cisla.
Avatar - Dinar
23. 3. 2009 09:59
Re: 0,007 CITROENŮ
Řekl bych, že o značce Mercedes Benz asi nikdo nepochybuje, o jejím modelu E-Klasse také ne, a přitom tato automobilka tradičně při vývoji nového éčka využívá poznatků taxikářů, neb éčko bývá hojně používáno právě pro tento účel, a Mercedes se tímto pyšní. Divné? Ani náhodou, logické, auto, které hromadně využívají taxíkáři, to o čemsi vypovídá, nikde není takový akcent na užitné vlastnosti a odolnost jako právě u taxíků. Obliba u taxíkářů je vyznamenáním pro daný model, podobně jako obliba modelu firmami. Složils tu vlastně koncernu poklonu. ;-)
23. 3. 2009 10:30
Re: 0,007 CITROENŮ
Ja jsem hlavne nic nehodnotil, jenom jsem komentoval fakt, ze naprosta vetsina napr. Superbu vidim jako taxiky, hotelova taxi a sluzebaky.
23. 3. 2009 10:30
Re: 0,007 CITROENŮ
Koncernu složil poklonu J. D. Power 2009. 3 body před Suzuki, docela dobrý výsledek.
Avatar - Emel
22. 3. 2009 18:26
Říše středu
Celkové počty pořád dost nízké... holt pro průměrnou rodinu je střední i přes svůj název nedosažitelná.

Pokud bych měl něco vyzvednout, pak tedy po nižší střední znovu - Subaru. Pro tak specifickou automobilku je top 10 výborný výsledek.

Čas C5 podle mě ještě přijde, zatím Citroen nasadil dost sebevědomé ceny... no, uvidíme, masovka to nebude nikdy, ale podle mě má na víc.
Rozbalit vlákno
22
22. 3. 2009 20:48
Re: Říše středu
Teď je "nedostupný" všechno. Minimálně psychologicky nejsou prachy. Subaru je skvělý, ale myslim si, že se teď rozeberou ty nafty a počty půjdou dolu. Tolik "subaristů" u nás nebude a pokud se zvednou prodeje po změně DPH, tak ten rozdíl oproti autům v popředí tabulky bude větší. Třeba ne, co já vim...
22. 3. 2009 21:05
Re: Říše středu
souhlas. Subaru má relativně stabilní čísla, která stoupají/klesají jenov v % vůči ostatním, podle toho jak si zbytek vede.

Jinak dnes jsem popíjem s budoucím sousedem (moc dobrou malinovici + slivovičku :-! ) který pracuje v nejmenovaném autobazaru a povídal, že se to už začíná minimálně v ojetinách oživovat. Tak snad už ty lepší časy jsou za dvěřmi. :yes:
22. 3. 2009 21:09
Re: Říše středu
Takový sousedy... to nám dá teda práci ti rozkecat toho Sába >:D Ten bude v sedmym nebi, že má hejla na takovou káru >:D
22. 3. 2009 21:18
Re: Říše středu
u něho kupovat nebudu. Nechci si zadělat na problém přes dodavatelsko-odběratelské vztahy >:D

horší je, že manželky svedly řeč na kočárky a pod. blbosti. Nejdřív jsem jenom poslouchal. Pak mi došlo, že můj Saab, plánováný za 2 roky, odsunutý kvůli potomstvu o cca rok díky těmhle investicím nastane tak nejdřív za 5 let! ;-\

Ještě že každou modelovou řadu vyrábějí minimálně 15 let >:D
22. 3. 2009 21:24
Re: Říše středu
Koukám, že to máte doma, jak v tom filmu s básníkama. Socialistiký plánování! Až budete u dětí, tak dej vědět, jak si "stojíte"! >:D >:D
22. 3. 2009 21:36
Re: Říše středu
vy se tomu smějete, ale my jsme zatím jenom u těch dětí a Saab nikde! >:-[]
22. 3. 2009 21:40
Re: Říše středu
Bacha na to! Kdyby si se náhodou netrefil, tak by si taky toho Sába mohl navlíknout rovnou na ty veteránský čísla >:D >:D Ale držim ti palce :-) :yes:
22. 3. 2009 22:11
Re: Říše středu
budu se snažit to nějak ukočírovat :-!
Avatar - woody-alien
22. 3. 2009 21:55
Re: Říše středu
Já se nesměju, jsem v podobný situaci ale ještě včas jsem koupil auto. 14 dní poté jsem se dozvěděl radostnou událost. Teď plánuju dovolenou v Jugošce tak za dva, tři roky. Neví někdo jak to tam je s těma národama a státama. Lehce se v tom neorientuju. A taky jestli faktys potřebuju těch dvěstě táců k móři, jak říkal GTi. To už mi asi na Hasselblad nezbude...kruci. 8-s
22. 3. 2009 22:04
Re: Říše středu
tak my ještě sice radostnou novinu nemáme, ale je naplánovaná :-!

stejně jako dovolená v Jugoslávii :-!

v dnešní době se člověk prostě bez dobrého plánu neobejde
:-!
22. 3. 2009 22:10
Re: Říše středu
Teď jde o to z čeho jsi měl větší radost >:D

200 litrů ti do Jugošky stačí... pokud pojedeš do Chorvatska, i když to dneska neni nic levnýho, když si netáhneš plnej kufr z Hamé. Pokud by si zvolil z "jugoška" na dovolenou třeba Kosovo, tak by těch 200 litrů nemuselo stačit zase jim. >:D
22. 3. 2009 22:14
Re: Říše středu
tož já bral loni jenom pár Hamé konzerv, pár gambáčů (několik jsem jich přinesl i spátky) a láhev slivovice a za 200 litrů bych si tam koupil snad i nějakýho pořádných Apoštala v bazaru k té dovolené. Teď sice koruna trochu oslabila, ale Chorvatsko je stále OK. :-!
22. 3. 2009 22:21
Re: Říše středu
Nejdostupnější z nejhezčích destinací u moře. Jezdim tam 3x ročně už 15 let a je to stále větší bída na servis a ceny. Ale klasika a už se zase těšim, až tam vypadnem...
23. 3. 2009 08:59
Re: Říše středu
jako všude záleží na co narazíš. My jsme si pronajali apartmán a kromě snídaně se stravovali komplet venku. Jídlo perfektní, pivo výborné/průměrné/patoky (ochutnali jsem různé značky), obsluha příjemná, všechno v pohodě. Sice to občas byla jak na Máchově jezeře (všude kolem samá češtině, občas slovenština), ale v poho. Byly sme na Makarské.

Tchán vzal tchýni na all inclusive někde víc na sever. Hrůza a děs. Nejdřív natahování o pokoj (nedostali ten co měli přislíbený), pravidelný režim na jídlo (žádné náš zákazník náš pán, nepřišel jsi do xy hodin, nejíš!), levné víno a alkohol v baru....
23. 3. 2009 22:33
Re: Říše středu
No tak zrovna Makarská je teda dílo. To snad radši ten mácháč :-O
Avatar - woody-alien
22. 3. 2009 22:19
Re: Říše středu
Tak ta první otázka si snad ani nezaslouží odpověď. Na auto jsem makal dost dlouho, dítě bylo hned. >:D

V tom Kosovu prej maj všichni buď Mercedes nebo osla. Nic mezi. Průměrný stáří vozovýho parku 25let, průměrný stáří oslů 4,5 roku. Maximálně. Pak jde do salámu. ;-)

Tak si to asi ještě rozmyslím. Já stejně na dovolenou nejsem zvyklej. Takovej socialistickej přežitek. >:-[]
22. 3. 2009 22:26
Re: Říše středu
Je to relativně blízko a můžeš jet na blind bez strachu, že neseženeš ubytování. Pokud pojedeš kolem moře, tak máš na každym rohu, nebo většim parkovišti vometáky, co tě ubytujou od 20 euro a v krámech jsou podobný ceny, jako u nás, tak nemusíš tahat žádný jídlo. Jen v hospodách to chce dávat trochu bacha. Těhotný manželce to jen prospějě ;-)
Avatar - Emel
22. 3. 2009 22:01
Re: Říše středu
Subaru se díky naftě stalo přijatelné pro velkou skupinu nových potenciálních kupců... do jisté míry se ta skupina nasytí, ale podle mě budou dobré prodeje pokračovat. Stačí se podívat na podíly naftových motorizací v této kategorii aut...
22. 3. 2009 22:05
Re: Říše středu
tak tak. příchod boxeru v dechtu jenom dokázal, jak je nevyhnutné mít v Evropě pořádnou naftu.
Avatar - woody-alien
22. 3. 2009 22:13
Re: Říše středu
Forester, Outback a Legacy - tam byl slušnej nafťák pro Evropu potřeba. Jenom se mi furt kroutěj palce u nohou při představě nafty v Impreze. Ale zas když se z toho snažej udělat "obyčejnej" hatchback, tak to asi má logiku.
22. 3. 2009 22:13
Re: Říše středu
Budou, jen si myslim, že ne tolik, ale to se uvidí...
22. 3. 2009 21:12
Klasika
Tož další měsíc, další vícemnéně stejná tabulka.

Superb první (čekal snad někdo něco jiného?). I když si myslím, že tahle kára má našlápnuto na vyšší střední, ale fajn, nechme jí ve střední. Zatím.

Passat - fenomén. Nic víc, nic míň. 4 roky, 4 roky bez F/L, 4 roky 2.místo. Prostě "Klasik"

V první desítce celkově nic převratného - trošku povyskočil Avensis, jasně nová generace.
Mazda 6 - tady jsme trošku překvapen, protože potkat jí v provozu je celkem svátek, alespoň tady v Praze. Já teda pravidelně potkávám jednoho kombíka + teď o víkendu jeden hatch.

Laguna - standard. Své kupce si každý měsíc najde. Grandtour GT je mimo prémii můj favorit - samozřejmě nebýt švorc >:D

Subaru - jak poznamel výše Navtech, standard. Možná kvůli poklesu u ostatních to vypadá trochu líp, ale přece jenom to není mainstream v pravém slova smyslu. Jinak o víkendu jsem potkal dva Legacy v sedanu. To se mi stalo možná tak před půl rokem :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
22. 3. 2009 21:57
Re: Klasika
Avensis je zatím tažená minulým modelem, každopádně ale úspěch. Šestek potkávám celkem dost... ale pořád dávám přednost předchozí generaci po faceliftu.

Subaru, právě proto že to není mainstream, považuju za největší pozitivní překvapení žebříčku.
22. 3. 2009 22:08
Re: Klasika
mě se ta nová šestka celkem líbí. i když ta předchozí asi víc, to je pravda :yes:

Subaru má prostě svůj stabilní okruh zákazníků. Nafta mu hodně pomohla :yes: Legacy + Outback je v poho.
Imprezu sice novou moc nemusím, ale potkal jsem bílou STI a byla
:-!
Avatar - woody-alien
22. 3. 2009 22:09
Re: Klasika
Já třeba novou Mazdu 6 vídávám dost často tam u nás na Severu, zato C5ku jsem v reálu ještě neviděl. Vzhledem k těm prodejům se zjevně není co divit. Lagunu často, hlavně kombíky, báwo trojku (pro změnu svýho favorita) taky často, naštěstí ne v kombíku, A4ku superčasto. Mimochodem mně ty ledky na A4 připadaj jako uplně úchylnej kýč. Jak jólka na krásnoj plóščadi. Legacy pouze vyjímečně, zato starých Foresterů kupu...Passaty, 407-ky atd.už nevnímám.
Avatar - chlapecx
23. 3. 2009 12:26
Re: Klasika
mno čekal nečekal, je fakt že SupI nebyl tak zajímavej.... >:-[]
23. 3. 2009 09:26
Vítězové a poražení
Další tabulka té naší "malé" české pravdy.
U Supa se dalo předpokládat, že bude "trhákem" a v podstatě jakékoliv jiné umístění by bylo docela zklamáním. Druhé místo "důchodce" Passatu jen potvrzuje dobrou pověst. Dá se říct klasika, která nestárne. Ve vztahu k Passatu je pro mne poraženým 3. Mondeo, která byť příčku pod největším konkurentem nedosahuje ani poloviny prodejů tohoto konkurenta. Zde bych čekal trochu "těsnější" souboj a z mého pohledu mi nesedí ten dojem strategického bombardéru - prostě obrovská neohrabaná kráva. A4, vzhledem k postavení nad "klasickým" mainstreamem se nám usadila ve hvězdných výšinách a zde jsem překvapen asi nejvíce. 5 a 6 pozice v podobě východních větrů nám přeskočila francouzkou eleganci, která dle některých nadšenců měla všem "ukázat" jak se dělají auta - no, aspoň dle zákazníků žádná sláva. Naopak japíci se ukazují jako zajímavá a funkční alternativa. Ke zbytku se sluší jen říct, že i prémie v podobě BMW osloví pořád vice kupujících než ta již zmíněná francouzská elegance a to už je na zamyšlení. A i tak trochu škoda. Pak tu máme značku pro nadšence, která pochopila, že , byť s oturbenou sportovní image, to v běžných modelech bez nafty v evropě nepůjde. Čísla nijak závratná, ale přesto ve vztahu ke značce úspěch.
Na závěr bych podotkl, že největší očekávání ve mě vzbuzuje rozjetí prodejů Insignie a její budoucí postavení v prodejích. A na konec jednoznačně poražený měsíce - Honda a její postupný, pokračující a potupný "odchod" z již vybojovaných pozic.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Dinar
23. 3. 2009 10:05
Re: Vítězové a poražení
Se vším souhlas, i s tím Accordem, bohužel, mě osobně tohle auto docela mrzí, považuju ho pořád za nejlepší předokolku třídy, jenže je vidět, že trh jeho citlivé řízení nebo super převodovka moc nezajímá. Nemá pořádnou nabídku motorů a jeho designový styl je k vidění na každém druhém asijském nebo asijskoamerickém autě. Je to škoda. :-!
23. 3. 2009 10:27
Re: Vítězové a poražení
Díky. Mě ten Accord mrzí také. Když ně jako fanouška, tak za příznivce Hondy bych se označil. Bohužel, tato moje "přízeň" pomalu slábne a slábne. Bohužel je to ovlivněno několika faktory. Ať už ta nabídka motorů jak pro Acco, tak Legend, tak i ústup od "sportovní" image. V tomto vidím pro image Hondy jako velkou škodu konec S2000, nedokončení vývoje nástupce NSX ( stačí se podívat, co dělá pro image Nissanu 350/370Z a GT-R ), v USA konec RSX a nevybavuju si, jak je to přímo v jap. s Integrou ( RSX ). Pro automobilku, která má slogan Power of Dreams a jako nejsportovnější model má ( byť výbornou ) 2.0 atmo. v HH, je to velká škoda. A v této souvislosti i ústup od špičkového technického řešení k jednoduššímu ( zadní náprava u CTR ). Přitom Honda, která vždy uměla "malá" kupé a která se i velkou měrou podílela na té "sportovní" image, mohla ( možná ještě může ) využít potenciálu a úspěchu Scirroca v této kategorii. Prodejní trhák generující nějak velký zisk by to nebyl, ale pro značku jako takovou jednoznačný přínos. Škoda Honda ;-\
23. 3. 2009 12:34
Re: Vítězové a poražení
Predaje Accordu su jednoznacne sklamanim, o to viac ze ho predstihli Avensis aj 6. Podla mna je prave Accord najlepsi z 3 jap. samurajov. Spickove jazdne vlastnosti, najlepsi manual, sedacky, premiovy interier :yes:

Aj vonkajsi dizajn povazujem za velmi vydareny, s prepracovanymi detailami, posobi velmi solidne, reprezentativne, co sa vobec neda povedat o 6 ci Avensise...

BTW 2.2 DTEC je v porovnani s rovnako vykonnou (140-150k) konkurenciou velmi kultivovany, bezi hladko a krasne sa vytaca :yes:
neregistrovaný "joshuaX"
23. 3. 2009 12:42
Re: Vítězové a poražení
Hehe, design je subjektivni vec a treba na me Accord pusobi jako Americky korab, coz asi Evrope moc nevoni, mno a design Avensisu snad netreba komentovat, kdyby s nim prisli tri roky zpatky, udelali by vetsi terno. Pro me nejvydarenejsim designem z japonskeho souostrovi momentalne oplyva prave Mazda6. A mimochodem, nedivim se, ze Acco netrha prodeje, sedl sis v nem dozadu? Je tam mista tak pro dve maximalne trinactilete deti...timto klientelu opravdu neziska, nehlede na to, o kolik se zvysila jeho hmotnost oproti minule generaci... A kdyz tu pises o 2.2DTEC, bez se projet v novem 2.2MZR-CD 136kW, budes velice mile prekvapen :-)
23. 3. 2009 14:38
Re: Vítězové a poražení
Na mna zasa sucasna 6 aj 3 posobia ako karikatury minulych vydarenych modelov :-! trosku to sudruzi s tou hypermodernostou prehnali, zo 6 vobec nemam pocit solidnosti a kvality ktory mam napr. v Accorde, A4 ci novom Avensise.

Uplne najhorsi dojem mam na 6 z interieru. Je sice priestranny, ale posobi velmi lacno (sedadla, vyplne dveri). Accord je v tomto daleko vpredu.
Je fakt ze Acco ma vzadu menej miesta, tak na urovni A4,3er a C-Klasse.

Novu 6 som skusal so starym 140k dieselom. V porovnani s Acco DTEC 150k bola Mazda o dost surovejsia, tvrda, hlucna ;-\
Accord posobi po vsetkych strankach daleko premakanajsim dojmom.

Na 2.2 136kW som cital same chvaly, urcite je to jeden z naj dieselov v triede. Uz sa ale tesim na testy Acco Type S so 180k ;-)
23. 3. 2009 15:05
Re: Vítězové a poražení
U Acco je největší škoda absence 6ti válce jako vrcholného modelu. Hlavně s ohledem na to, že ty motory jsou k dispozici v USA. Podobné to je i s naftou. 2.2 DTEC je hodně dobrý, ale opět mi chybí nějaký "prémiovější" 6ti válec. V porovnání s tím jsem v budoucnu zvědav na připravovaný 6ti válec u Subaru. Pokud se dostane do Legacy, tak by zde mohl být celkem solidní sub-prémiový sedan z jap.
U Mazdy 6 mě někdy až děsí pro mne taková "zvláštní" agresivní hyper-moderna, která mi hodně připomíná Lexus IS. Předchozí 6 mi přišla sice "usedlejší" ale tak nějak "přívětivější". Teď mi to auto přijde, tak nějak "nas**né", což mi k Mazdě vůbec nepasuje.
P.S. Připravované Type-S v naftě mě jen utvrzuje v ústupu Hondy ze "sportovních pozic". Jak je pro VW charakteristické TDI ( ať už v dobrém, nebo špatném ), tak je ( bylo ) pro Hondu charakteristické použití velmi dobrých a výkoných benzínů a najednou udělat "speciální" model s dieslem..... ;-\
neregistrovaný "joshuaX"
23. 3. 2009 15:40
Re: Vítězové a poražení
To mas to same jako do M6 v EU nedostanes 3.7 V6, v tomhle si proste tady nepomuzes, cos je skoda, mno :-( . Je to rozdilnost pohledu, tobe prijde nasrana, mne zase s provokativnim "usmevem".
23. 3. 2009 16:02
Re: Vítězové a poražení
Ano, je to rozdílnost pohledu a opravdu s tim nemám problém a chápu, že někdo jiný to auto může vnímat jinak. ;-)
23. 3. 2009 15:47
Re: Vítězové a poražení
V6 potrebuje Acco ako sol, to je jasne, snad par kuskov s logom H sa dostane aj do EU ;-)

Menezment Hondy nechapem. Za kazdu cenu chcu z Hondy urobit sterilnu "zelenu" znacku, a pri tom zahodia rokmi tak dlho budovany emotivny sportovy imidz :no:
Hondaci by si mali brat priklad od menezerov Audi, ti vedia ako sa "buduje" znacka.
23. 3. 2009 16:00
Re: Vítězové a poražení
:yes: Přesné. A ano, v kontrastu k Audi je to k pláči. Tohle by se mohlo postavit vedle sebe jako dva naprosto odlišné přístupy. Jak jsem psal již výše. Ten ústup z již vybojovaných "sportovních" pozic a ze "sportovního" image a hlavně vnímání značky veřejností je tragický.
23. 3. 2009 16:06
Re: Vítězové a poražení
Třeba Honda vidí dál než diskutující na Auto.cz. Sázka na ekologii se může časem ukázat jako obrovské plus. :yes: :yes:
23. 3. 2009 16:57
Re: Vítězové a poražení
Ano, to je taky možné. >:D
Avatar - white label
23. 3. 2009 15:21
Re: Vítězové a poražení
No s tím "subjektivním" designem je to trochu složitější, existují i docela "objektivně" designové "skvosty", ale
i opaky, subjektivně by potom byl krásný i trpaslík na zahradě... ale já vím jak si to myslel, já jen že se to
tu často používá...Jinak ale se vším co si napsal souhlasím...
neregistrovaný "joshuaX"
23. 3. 2009 15:45
Re: Vítězové a poražení
Je to slozitejsi, ale proste tady na ACZ jsem si zvykl na to, ze obhajovat design je proste marnost nad marnost :-) . Mazda vzdy cas od casu prisla s designem, ktery vzbuzoval pozitivni i negativni ohlasy tak nejak stejnou merou...vzpomenme v '92 roce Xedos6, jeste dnes si vzpominam na reklamu na milionovy Xedos6 a vetsinovy nazor: fuj, ohavne UFO. Pritom ja z tehdejsiho i dnesniho pohledu beru toto auto jako designovy skvost, ktery predbehl svou dobu. Nebo perfetkne vydesignovana Mazda 323F modelove rady BA...mno nic, zasnil jsem se do dob minulych, je treba ale hledet dopredu >:D , kveten a prichod nove Mazdy3 do salonu se blizi, juchuuu (snad teda bude na vlastni oci nad cim juchat)
Avatar - white label
23. 3. 2009 16:13
Re: Vítězové a poražení
Nejsem sice žádný Mazdomilec, ale ta poslední 6ka v něčem oslovila i mě. Vedle ní vypadá "nový" Avensis dost nepatřičně až trapně. Avensis,(a Toyota vůbec mimo sport.coupé, offroad a pickup) je pro mne prostě takový absolutní jap. průměr("matematicky"), takový absolutní střed všeho, ani negativně, ani pozitivně, takový trochu bezpohlavně dokonalý (poruchovost). Vše dělá dobře, nic výjimečně dobře, ale ani vyjímečně špatně, včetně toho designu...
U Ma3 to vidím jinak, to je už nějakou chvíli mnohem lepší auto, než na první pohled vypadá (designově). Přitom v mnoha disciplínách nejlepší jap. auto ve své třídě...
23. 3. 2009 16:51
Re: Vítězové a poražení
Cesta k nejvyšším prodejům právě vede přes střední proud / Toyota, VW /.
Avatar - white label
23. 3. 2009 18:21
Re: Vítězové a poražení
Obecně spíš ano, ale já jsem o tom přece nepsal ve vztahu
k prodejům...ty mohou být jen jedním z důsledků...
Toyota taky není jap. ekvivalent VW., teda kromě těch prodejů...
23. 3. 2009 20:49
Re: Vítězové a poražení
"považuju ho pořád za nejlepší předokolku třídy", vetsina lidi ma jiny nazor. A nechapu to "porad", Accord nikdy nebyl nejlepsi predokolkou sve tridy. Accord je jizdne fandy precenovany jako vsechny Hondy. Minula generace byla jizdne zcela prumerna. A soucasna neni o moc lepsi. 14 aut je super vysledek pro predrazeny Accord.

PS: A Accord bojuje o 13 misto s Hyundaiem SONATA? :no: :no: :no:
23. 3. 2009 12:20
Re: Vítězové a poražení
Jo, v podstate sa da suhlasit. Japonske trio je vlastne postavene na hlavu, a vobec to nechapem. Zeby to bolo len tym dizajnom? Mal som moznost vozit sa vo vsetkych troch (zhodou okolnosti vsetky tri v kombiku s dieselom) a osobne by som dal Accord nad Mazdu6 aj Avensis. Faktorom ktory ovplyvnuje predaje vsak moze byt aj spolahlivost (alebo "udajna spolahlivost"), a v takych rebrickoch su vacsinou M6 aj Avensis vyssie, a prave tieto dva japonske vozy maju povest drziakov...

Pokial ide o Insigniu, mam obavy aby neskoncila ako Mondeo (ale o desiatku nizsie). Je to velmi podobna "krava", atakujuca 5-metrovu dlzku, skratka velmi velke auto. Sadol som si v nom za volant, a citil som sa akosi divne...
Avatar - chlapecx
23. 3. 2009 12:27
Re: Vítězové a poražení
mnooo vzhledem k tomu, ajký čísla měl SUPI tak je to dobrý ale nikoliv, že by to bylo očekávaný ;-)