Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Peugeot RCZ R – Krvelačný lev

149 komentářů

Mig_35
Test jsem četl, i srovnání s Meganem RS.
Že to auto na okruhu udělalo Golfa R, i M135i x-drive, to je pro mně něco neskutečného.
Vyhoněná 1,6ka v metrosexuálním vohozu... Klobouk dolů :yes:
Avatar - Francuz
Francuz
Nj uz mi chyba len 40k € >😁
Avatar - Magister
Magister
To jsou zajímavé informace. I když kdo ví, jestli je to pravda. Pro mě má dvě zásadní nevýhody - předokolka a že to vyrábí Peugeot.
Avatar - iudex
iudex
Máš rovnaké predsudky aj pri Megane R.S.?
webpaja
Já myslel, že jsou mezi fandy jen dobrý a špatný auta a ejhle...když je to Peugeot, tak nevoní.
Předokolku pochopím, narážku na značku ne.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, nejde o značku, ale o konkrétny model; aj výrobca nudných bezpohlavných áut môže vyrobiť drivers´ machine (Toyota GT86, Nissan GT-R), kde operovať celkovým image značky (daným masovou produkciou) nemá vôbec zmysel. Nie sú dobré a zlé značky, len dobré a zlé autá a RCZ R je evidentne v tej prvej skupine.
Avatar - xjara
xjara
zrovna o nissan bych se moc neopiral. To, ze se k nam vetsina jeho sportovne zalozenych aut nedostala neznamena, ze vyrabi nudna a bezpohlavni auta.
webpaja
Myslím, že si s Peugeotem nemají co vyčítat.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Si děláš srandu?
A kde máš od Peugeotu nějaké to GT-R?? >😒]
Nissan dokáže dát na zadek i Ferrari , u frantíků těžko.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tady přece nejde o GT-R, celkově vzato není Nissan o nic exkluzivnější značka než Peugeot. Ano, má těch sportovně založených modelů víc, ale zrovna tak vyrábí klasické spotřebáky. Pamatuji, jak v jízdních dojmech (btw.velmi nadšených) z Clia RS 3 pan Vaculík "nechápal, jak takové auto může postavit výrobce Thálií". A o tom to je. Vyprdněte se na Thalie, 301-ky, Foxy a Ayga a posuzujte auta bez předsudků. 😉 Chápu, že při finálním rozhodování hrajou roli i sympatie/antipatie ke značce, ale považovat apriori znáček na kapotě za mínus není nic pro mě.
Avatar - Emel
Emel
Dobře, zároveň... pokud chci srovnávat dvě značky a jejich sportovní image, musím nutně vzít v potaz sportovní modely. I ve své omezené evropské nabídce má Nissan dvě opravdová sportovní auta - 370Z a GT-R, k tomu se chystá idx... a sportovní Nissany tu byly vždycky (300ZX, 180-200-240SX, Skyline... Sunny GTI...).

Tentokrát s webpajou výjimečně nesouhlasím, i pro mě je Nissan více sportovní značka než Peugeot, protože prostě těch "pohlavních" aut vyrábí víc.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Budiž, může být, ale posuzoval bys takhle GT-86 ? Sedneš si, projedeš se, bude tě to bavit a pak vylezeš a řekneš: Hmmm, jako dobrý, ale dát třičtvrtě mega za Toyotu... 😉 Myslím, že ne. Prostě tady někoho lvíček dráždí víc než je zdrávo.
Avatar - Emel
Emel
Otázka je, co za toho třičtvrtě můžeš koupit jiného - u GT-86 mě nic levnějšího a stejně zábavného nenapadá.

Mega, to už se dostáváš do revíru levnějších prémiovek... a samozřejmě, můžeš mít třeba 370Z a ještě ti zbyde. Chtěl bys radši RCZ než 370Z? Těžká otázka...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ano, těžká otázka. Od stolu. Já ovšem netvrdím, že při srovnatelných jízdních zážitcích bych nesáhl po autě značky, která má větší sportovní image. Že bych k tomu nepřihlédl. Co tvrdím je, že jenom kvůli image nebo prémiovosti bych zcela jistě nekoupil ve stejné cenové hladině auto, které by se mi zdálo horší. A přesně tímhle uvažováním to "jen blázen by koupil Peugeta za milión" silně zavání. Na druhou stranu, to je každýho věc, jak k tomu přistupuje.
Avatar - JDM
JDM
problém může být že člověk s milionem na auto pro zábavu to RCZ ani nezkusí , další věc je pokud jde pro první takové auto nebo pro třeba páté , to už si člověk vypěstuje přehled i oblibu k nějaké značce . Značka dělá hodně 😉
webpaja
Nissan má obrovskou výhodu v trzích na kterých se přirozeně pohybuje. Oproti tomu Peugeot je proti nim okresní liga. Jeho sportovní úspěchy přitom nelze zpochybnit. Pánové umí...jen to nemají komu prodat.
Avatar - Emel
Emel
Pro mě jsou přece jen důležitější sériové modely než závodní speciály. Že Citroen dominoval WRC je fajn, ale propast mezi C4 WRC a C4 Loeb Edition snad ani nemůže být větší... a u Peugeotu je to podobné. RCZ je za hodně dlouhou dobu jediné sportovní auto...
webpaja
To se bavíme o jednom modelu. Vezměme v úvahu legendy 205T16, 405T16, 206WRC, 2007S2000, prototypy LeMans...to je snad jasnou ukázkou dostatečný technický erudice.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tady 😄 [odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Ale ja logicky vnímam a vytváram si názor na automobilku v kontexte daného trhu, teda EU. Mne je jedno, že pre japonský trh sa možno vyrábajú aj konkurenciu k BMW M3, ak si u nás môžem kúpiť len nezaujímavé modely ako Micra, Juke či X-Trail. V kontexte tejto ponuky je GT-R ako zjavenie, ktoré úplne vytŕča z radu.
Avatar - woody-alien
woody-alien
GT-R je zjevení, to ano, ale 370 Zetko u nás v nabídce je a zas tak nezajímavé není. 😉
BaracudaJ
RCZ-R vyvíjel Peugeot Sport, oddělení, které vyvíjí rally peugeoty. Kdysi se podílelo i na 306 S16 (na motoru a krátké 6° převodovce). Čili záruka know-how tady je 😉.

A pro pochybovače RCZ je montováno v Rakousku ve Štýrském Hradci. Ale to v článku zaznělo také.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Magister
Magister
Jen blázen dá milion za Pažouta.
BaracudaJ
Milion je katalogová cena...v reálu ho koupíš o 150k Kč níž...viz akční nabídka na stránkách peugeotu.
pargi
Tady jsou ale všechno katalogové ceny a každé auto lze pořídit levněji. Nebo jiná miliónová auta se prodávají výhradně za katalogovku?
webpaja
Oprosti se od značky...projeď to auto a sám si pak řekni, jestli to za ten zážitek stojí nebo ne. To je ta správná cesta.
Avatar - CHerokee
CHerokee
To není. Záleží na zkušenosti. Kvalita se taky neprojeví hned první den. A pak přijde zklamání. Auto je moc pěkné, ale cena za Peugeot je šílená.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Souhlas!
Tak o 250tis. méně a je to OK.. >😁
kyklop
a ty už teraz vieš, ako bude tento peugeot vyzerať o x rokov :-!
Avatar - Jaros71
Jaros71
Mám podobný dojem!
I když je to pěkné auto a asi i skvěle pojede!
Mega bych dal za jiné auto.
Avatar - Francuz
Francuz
Keby som mal, ja by som dal. :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
iudex
Rasťo Chvála z auto.sme.sk po jazde s RCZ R nešetril superlatívmi, kde v podstate povedal, že Rko je úplne iné auto, ako základné RCZ, a to hlavne vďaka podvozku a brzdám. Podľa neho tu platí základná poučka, že podvozok musí byť rýchlejší, než auto a tu iba predný pohon výkonu motora stíha. Najviac ale chválil brzdy: "Zatiaľ neexistuje sériové auto kompaktných rozmerov, ktoré by malo lepšie brzdy a Peugeot prekonáva Megane R.S. vo vytrvalosti aj charakteristike brzdenia." Takže práve výborný podvozok a brzdy pomohli Peugeotu na tom okruhu eliminovať výkonový deficit proti Golfu či 1er.
[odkaz]
webpaja
Díky za odkaz 😄
Avatar - John Doe
John Doe
No neviem...
podľa mojho, predný náhon prestáva "stíhať" niekde okolo 110kW výkonu.
webpaja
Vidíš a Chvala to ví, protože s ním jel. Co to takhle vyzkoušet?
Avatar - John Doe
John Doe
Je to môj názor. Chvála (niekedy až moc taktný) má svoj. Ale fyziku nikto neošiali...

A o "nestíhaní" hovorím len čisto o akcelerácii, nie o jazde ako takej...
webpaja
Sice mám o půl tuny těžší, ale přesto 300HP zadokolku a nemyslím si, že bych RCZ-R ujel. Nebude to žádný drámo s tím předkem, jde o přilnavost, geometrii, převody. Dá se to odladit.
Avatar - John Doe
John Doe
asi tvoj výkonový deficit (na kg) má vačší vplyv ako adhézny deficit Krvilačného leva...
webpaja
Zase zadek vs předek 😉 Takže kluci od lva evidentně odvedli dobrou práci.
pargi
535d?
Avatar - iudex
iudex
Nehľadaj podľa katalógového výkonu. 😉
pargi
Já ani moc nehledal, to mě napadlo jako první 😄 no a když to je hodnota jiná než v katalogu, tak ani nemá cenu hledat 😄
MariAchi
Vedle, paja má Octávku 4x4, ze které odělal přední pohon a nechal jen zadní a trochu ji čipnul. Dělo, ne?
pargi
Teď nevím, jestli si ze mě děláš legraci nebo to myslíš vážně 😄
MariAchi
V tom případě jsem to napsal správně 😄
pargi
😄
Avatar - iudex
iudex
Presne ako píše Paja, tí, čo vyskúšali, hovoria inak, takže Tvoj odhad od stola vyznieva tak plagátovo.
Avatar - John Doe
John Doe
Tvoj postoj k výkonným predokolkám chápem 😉
Avatar - iudex
iudex
😄
BaracudaJ
Stačí se svézt...ani standardní RCZ s 200k problém s trakcí nemá. RCZ R má na předku diferenciál Torsen a jinak nastavenou geometrii. O trakci bych se nebál.

Rasťo není žádné kopyto a kritizovat umí, takže by trakci zmínil...
Avatar - peV
peV
Moc hezké video :yes:
RCZ vypadá skvěle (snad až na trochu kolotočářskou hlavu řadičky). Škoda, že zrovna "teď" takové auto nepotřebuju 😄 Designen exterieru podle mě o moc lepší než nové TT, jediný problém bych měl s výběrem laku, krásných variant je mnoho.
webpaja
Souhlas :yes: 😉
BaracudaJ
Tak tak...na první pohled jen vyhoněná 1,6ka v metrosexuálním vohozu. Ale dle výkonů a schopností porážet na technické trati i o 50k výkonější a několik stovek tisíc dražší vozy jen dokazuje, že to jen leštěnka není.

A tolik opěvovanému Meganu RS jako "králi" hothatchu nadělil 3 sekundy na 3,8 km dlouhém okruhu. To je rozdíl světůů 😉.

Možná, že v reálu nebude až tak zábavné, i když THP 200 mě bavilo. Ale pokud jde o rychlost, pak není o čem.

Chtělo by to srovnání s TTS.

Bravo Peugeot Sport 😉 :yes:
sebinko
netestovali to len tak nahodou s ne-CUP-ovou verziou 😉
Avatar - iudex
iudex
Mňa RCZ v 200k verzii hodne prekvapilo: hoci si to človek nepripustí, niekde vzadu určité predsudky dané skúsenosťami z bežnými modelmi sú a proste som neveril, že predokolka s jednoduchou zadnou nápravou od Peugeotu a len s 1,6kou môže byť nejaké zaujímavé zvezenie. A bolo, to auto bolo živé, mrštné a po chvíli som už bol vysmiaty ako malý chlapec. Verím preto, že auto so 70 k navyše a kompletne prekopaným podvozkom bude excelentné zvezenie.
_MT_
Myslím si, že výsledek srovnání s TTS lze snadno odhadnout. Úplně jiná filosofie.
Avatar - iudex
iudex
Iste, RCZ sa s TTčkom výkonovo prekrýva len sčasti a TT pokračuje podstatne vyššie, nahovoriac o rozdiele predokolka vs. quattro. Ale nominálne je celkom pochopiteľné postaviť RCZ R vedľa súčasného TTS: 199 kW, 250 kmh/5,9s vs. 200 kW, 250/5,4s. Možno teraz predstavená nová generácia TT bude stačiť na RCZ R aj v bežnej verzii so 169 kW motorom, zatiaľ je mu ale najbližšie práve TTS.
_MT_
Rozdíl vidím v tom, že Audi nestaví sportovní auto, staví rychlé auto. To je něco jiného než RCZ R. Když se podíváš, jak se TTS liší od TT a RCZ R od RCZ, tak jde o jiný svět a jiné publikum.
Gvick2
SportAuto testoval RCZ-R na Hockenheimu a čas na kolo byl velmi dobrý 1:15:80.
Pro srovnání
Cayman R 1:12:40
TT-RS 1:12:96
MRS Clubsport 1:13:50
M3 1:14😁0
TT-S 1:15:20
M135i 😁rive 1:15😁0
M135i 1:15:70
FoFo RS 500 1:15:80
370Z 1:16:00
Scirocco R 1:16😁0
MRS Trophy 1:16:40
G GTI 1:17:80
FoFo ST 1:18:40
Avatar - iudex
iudex
To ja fakt slušný čas a skalp viacerých potentnejších súperov na opasku. :yes:
_MT_
Ten Golf byl 6, nebo 7?
Gvick2
7
_MT_
Díky.
Avatar - Emel
Emel
Zřejmě slušnej oddíl 😄 .

Takhle... u Golfu se už delší dobu mluvilo o tom, že na suchu není R o moc rychlejší než GTI, některé testy nového R mluvily o výrazném zlepšení... nevím.

Peugeot samozřejmě těží z toho, že je to skutečně kupé, s nízkým těžištěm, relativně lehké...

PS: mohli by zkusit Nordschleife...
Efreeti
Vím, že design je hodně subjektivní záležitost, ale mi to z venku nepřipadá vkusné. Už teď je to taková kuzingová hříčka. Za pár let to bude vyloženě ošklivé. Technické kvality nezpochybňuju.
Střelec
Osobne se mi to take moc nelibi, hlavne z duvodu divne kulatosti zadku jako u TT. Takovy kulaty predozadky ve predu i vzadu, neco jak priplacly brouk.
Avatar - xjara
xjara
A mne se treba vylozene libi. Mnohem vice nez po tri generace naprosto stejne audi TT. Ackoliv co si budeme povidat. RCZ bylo stavene jako konkurence proti TT a byl pouzit i dost podobny vzhled.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Myslím , že takové SUBARU BRZ vypadá líp.. 😉
STallker
Mne sa páči viac ako TT a tento vzhľad ma RCZ od 2010 (jedine zmena prednej masky po FL 2013), koľko rokov vydrží neviem, ale podľa mňa dosť...
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Nissan 370..je jasná volba a ještě ušetříš.. 😉
Frantík za mega je síla a blbost!
pargi
šmrcovní auto, třeba takhle: [odkaz]
ale z profilu to vypadá, že rcz ani nemusí couvat a jezdí pořád jenom vpřed [odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Hej, z profilu vyzerá skoro ako kupé-kabrio a ten priestor vzadu vyzerá, že by schoval aj zloženú strechu. Podľa mňa mohli trošku tú strechu potiahnuť dozadu, na druhej strane by to zrejme neumožnilo ten zvlnený profil zadného okna, na čom si zrejme dizajnéri zakladali.
Efreeti
Ta vypouklá střecha a zadní okno bude taky je originalita za každou cenu...vsadil bych boty, že to moc praktické nebude, bude se tam držet špína, není tam stěrač atd...francouzi jsou těma podobnými originálními řešeními proslavení
Avatar - xjara
xjara
Ono vetsinou ty originalni reseni maji svuj vyznam, ktery opravdu funguje. Priznavam, ze tady nevim, ale stejne by si na takove auto nikdo sterac nedal. A se spinou to bude jako u kazdeho sedanu coz znamena, ze to jednou za dva mesice oplachnes u benzinky a je to.
_MT_
To řekni některým majitelům Porsche (911, Cayman). Už jsem se setkal s názorem, že by mělo Porsche dávat stěrač v základu (je za příplatek). Brr.
STallker
Na moje počudovanie nie problém so zadným sklom, nešpiní sa ako by človek čakal...
Avatar - John Doe
John Doe
Nie, z profilu je to jednoznačne auto s morom v strede... 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tento zaber je genialny [odkaz]

krasny sportiacik .... :yes😒br />
pre mna urcite lepsia volba ako nejaky 500 konovy tuctovy hatch golfik ktory sa hra na sportiak 😉

peugeot :yes:
webpaja
Dát v jedný větě 500 koní a tuctový chce hodně odvahy. Ty zas dnes jedeš! 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
myslim vzhladom ( dizajnom, ponatim hatch ) ... stale bude golfik bezny hatch ( ziadny sportiak ) a je jedno ci ma 500 koni alebo 1000 koni

snad sa chapeme ako som to myslel

inak dik za pochvalu 😉 :yes:
pargi
A proč tedy zmiňuješ ve svém příspěvku golfa, který je pořád jenom hatch a na sporťák si jenom hraje a nezmíníš třeba ceed GT nebo megane RS... to už nejsou hatche? A rozhodně se na sporťáky nehrají, ale opravdu nimi jsou?
Avatar - Emel
Emel
Počkej počkej... Golf GTI je "jenom hatch co si na něco hraje", zatímco Ceed GT je opravdový sporťák???
pargi
Podle Topera asi jo, ja čekám, jestli mi to vysvětlí.
Avatar - Emel
Emel
Aha... no ono ten Megane RS je opravdu (zejména jako Cup) asi nejvíc "sportovní auto" ze všech hothečů... o pořádný kus dál než Golf GTI (v dobrém i zlém).
pargi
Má to karoserii hatch, motor napříč, náhon na předek, vzadu torzku?... šlo mi spíš o to, jak toper zase řeší golfa (výhradně), co je jenom nudný hatch, co si na sporťák hraje. A dál už nevidí. Nevidí, že MRS je taky jenom hatch se stejnou koncepcí jako megane 1.2 TCe, že Ceed GT to samé, že Leon Cupra to samé, ale RCZ na kompaktní platformě, motorem napříč, předním náhonem, mimo R verze s otevřeným diferenciálem je ten jediný správný sporťák 8-s
vrkuboy
Hlavně ten Ceed rozdrtí všechny >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nerozumiem tvojej otazke

samozrejme ze ,mame aj ine vykonne hatche nie iba golf R..... narazam len na to ze mam radsej originalny sportovy sportiak so vsetkym co k nemu patri ako nejake premotorovane vykonne derivaty hothatchov ktore sa vykonmi tahaju kdesi az do extremov.... ceed GT je skor klasikce GTcko... ziadny hot hatch..... samozrejme keby mal 300 koni ceed tiez by to bol rovnako nezmyselny ako golf R.....

ja som radsej za skutocne sportove auta s nizkym taziskom originalnou karoseriou kupe , ktore maju sportoveho ducha v sebe uz od zakladu ( podvozok, tvar karoserie, priorita urcenia auta ) ... netajim sa tym ze supervykonne hothatche su pre mna menej atraktivne ako bezne slabsie originalne kupatka ako napr subaru BRZ alebo peugeot RCZ R.... , audi tt a podobne...
pargi
Ahaaaa, takže 300 koní v golfu R ve 4x4 je moc, ale 270 v koncepčně stejném autě (nebo spíš o něco horším: pouze 4x2, motor stejně jako v golfu R vpředu napříč) je opravdu ta jediná správná pecka? Ono když tomu rcz sundáš (z profilu navíc opravdu ne moc povedenou) karoserii, najdeš tam ještě větší kompromis, než ve "sportovním" Golfu R.
pargi
Ještě k tomu, jak jsem napsal "pouze 4x2", jak dnes vidíme, ničemu to nevadí, ale je směšné říkat o 300koňové 4kolce, že je přemotorovaná a neříct to samé o 270koňové předokolce.
Avatar - wikinko
wikinko
>😁 ja z neho zomrem
pargi
>😁 :yes:
pargi
To už právě začíná být úhel, při kterém člověk přesně neví, jestli auto jede vpřed, nebo couvá 😄 no a pak je to taky mnohem lepší volba, než ten nudný hothatch, co máš na obrázku, k tomu ještě 2,5krát slabší než onen běžný tuctový 500koňový golf. Navíc je ten peugeot opravdový športiačik? Motor napříč, přední náhon, otevřený dif, nevím jak to vnímáš, ale není taky tohle hraním si na sporťák?
MariAchi
Kterej golfik ma 500 koni?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jedno z tych aut ktore na to mozno ani nevyzeraju ale ked pride na lamanie chleba tak su neprekonatelne , ze to auto porazilo v niekotrych disciplinach aj taky megane RS by som netipoval ale asi to nebude nahoda... nieco na tomto pezotiku bude, je fascinujuci a v tej bordovej farbe je navyse velmi velmi elegantny nech v nom sedi ktokolvek od studenta cez manazera az po dochodkynu..... dokonaly mix aury ktora na mna sala z tohto auta je dovodom prec osa mi to auto paci...je to presne jedno z tych aut ktore vedia pohladit na dusi a vyvolat usmev a emocie.... a pritom nemusi stat 3 melony , dokonaly mix vsetkeho... dizajnu, vykonu, imidzu, aj pohodlia a praktickosti ..... takto ma vyzerat dostupny sportiacik :yes😒br />
za mna palec hore.. krasne auto... ani neviem kto je vlastne priamy konkurent tomuto autu? TT? scirocco? toyota GT86? megane RS? kazdopadne jedinecnost RCZ R je genialna :yes: :yes: :yes: velka pochvala 😉
Avatar - Emel
Emel
Nejblíž k tomu má asi to Scirocco a dejme tomu TT, ale přímá konkurence asi není.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes: [odkaz]

jo s tou priamou konkurenciou to je tazke.... kedze tvary RCZtka su vskutku jedinecne v tejto sportovej triede

stejne si myslim ze najblizsie ma svojim sposobom k tomuto autu asi TT.... ale to je stejne jedno... hlavne nech sa RCZtku dari a nech slape :yes:
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, najbližšie sú Šíro a TT; ono konkurencia je oproti minulosti poriedka, dakedy bolo takýchto malých kupé viac, teraz ich do veľkej miery nahrádzajú hotheče, ktoré sú z logiky veci lacnejšie (zdieľanie dielov z bežnými kompaktmi) a často i výkonnejšie.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jo kedysi to bolo pestrejsie boze kdeze su stare dobre casy

fiat coupe, opel calibra, bmw 3 compact, vw corrado, toyota celica, toyota supra, honda integra, mazda RX8, mitsubishi eclipse, lancia delta, saab 9-3 coupe, volvo C30, alfa romeo GT, alfa romeo GTV ... vtedy akosi vyrobcovia viac preferovali vlastne kupatka a nie len vykonne derivacie hatchov.... nebol ziadny megane RS ziadny golf R kedysi davnejsie ... neboli ziadne 500 konove premotorovane extremy na baze beznych hatchov ale krasne originalne kupatka ktore mali charizmu a styl, viac sa mi to vtedy pacilo .. dnes zrejme aj s ohladom na setrenie a vyrobne naklady spravi mnoho vyrobcov radsej premotorovany hatch ako originalne kupatko... v tomto smere palec hore pre pezot.. nie je to ziadna premotorovana 308micka ale originalne sportove auto :yes:
pargi
Jojo, je to originální auto, krásný sporťák...na zcela běžné platformě, motorem napříč, předním náhonem. Když chceš někomu silou mocou dávat palec nahoru, tak BRZ/GT86.
sebinko
porazilo to ne-cup-ovu verziu bez samosvoru na kratkom technickom okruhu, kde sa tresta kazdy vyjazd s pretocenym kolesom 😉
Avatar - xjara
xjara
Puvodni koncept 308 RCZ z roku 2007 byl urcite konkurent na TT. A myslim, ze i v dnesni dobe je to porad konkurent na TT.
sebinko
takze aby to tu bolo vsetkym jasne. AUTOBILD testoval ne-CUP-ovu verziu meganu (ten isty * co dostalo aj auto.cz na test bez samosvoru a sportoveho podvozku).
to tu teraz nepisem koli tomu, ze mam jeden doma, ale aby som doplnil nie tak celkom uplne informacie, ktore su nam tu predlozene.

"Mit dem optionalen Cup-Paket (1590 Euro, unter anderem inklusive Sperrdifferenzial) wäre sicher noch mehr drin gewesen."

takze na kratkom technickom okruhu, auto ktore ma predny nahon a samosvor jasne vyhralo. prekvapuje to niekoho? mna teda nie 😉

inak sa mi peugeot velmi paci. skoda len zivotnosti motora, o ktorej som zatial nic pozitivne nepocul
Avatar - iudex
iudex
Určite to podstatná informácia je; ono všetky okruhové úspechy M RS sa vzťahujú na Cupovú verziu, verzia Lux bez samosvoru logicky nemá taký potenciál.
sebinko
mne na takomto sireni informacii najviac vadi to, ze nie su uplne a vysvetlene.
ako pises, megane rs bez CUPu nema ani zdaleka taky potencial a porovnavat ho s RCZ R je podla mojho nazoru odveci
BaracudaJ
Tak špéra na předku Cupové verze to nespasí...samozřejmě, že na výjezdech ušetří desetinky sekundy, ale tři sekundy nestáhne 😉.

Nikdo nepochybuje, že MRS není rychlý...ale Peugeot má i nižší těžiště, nižší hmotnost, lepší brzdy a pružnější motor...
sebinko
suhlasim, len diferencial nespravi 3s. je tam este aj nizsi a tvrdsi, inak naladeny podvozok. ak sa nemylim tak aj pneumatiky su ine.

samozrejme co si napisal o peugeote nespochybnujem. je nizsi = ma nizsie tazisko, ma o 100kg nizsiu hmotnost a vyssi vykon no a tie brzdy a ich rozmer vravia same za seba 😉
Avatar - Emel
Emel
Na to se říká... uvidíme.

BTW... v čem je 330Nm z 1.6 pružnějších než 360Nm z 2.0?
pargi
Záleží, kdy a kolik máš na kole, ne na klice. Takže ono třeba i klikových 180 může být v reálu pružnějších, než klikových 360.
BaracudaJ
Motor nejezdí ve vzduchoprázdnu, ale montuje se do konkrétního auta. Ano, na papíře je u MRS 360Nm. To je však jen jedna část skládačky. Ještě je tu prodleva turba, setrvačnost vnitřností motoru, délka převodů, setrvačné hmoty celého hnacího řetězce, hmotnost vozu...To vše ovlivňuje zrychlení a pružnost vozu.

V testu Auto-Bildu se zmiňují o prodlevě turbodmychadla u MRS ve srovnání s RCZ R.
Avatar - Emel
Emel
Ty jsi ale doslova psal "pružnější motor", tak do toho netahejme hmotnost auta. Stejně tak prodleva turba... pružnost je jedna věc a reakce na plyn druhá věc.

Myslel jsem, že k tomu máš nějaké relevantní podklady, ne jen obecné řeči o tom, jak je to komplikované.
BaracudaJ
Ok, budeme slovíčkařit. Na motorové brzdě bude mít MRS maximální kroutící moment 360Nm, který je vyšší než u motoru RCZ-R.

Tato hodnota momentu na klice však neurčuje, zda bude v reálu vůz vybavený tímto motorem mít lepší pružné zrychlení.

A jelikož jako uživatel sedíš v autě (a ne na motoru), zajímá tě mnohem více reakce celého vozu s daným motorem. V našem případě na tom byl Peugeot lépe, i když papírové hodnoty říkají něco jiného. Viz test v Auto-Bildu...
Avatar - Emel
Emel
Třeba proto, že je prostě lehčí? Ale to už jsi napsal v té větě předtím. Shodněme se na tom, že RCZ asi pružnější motor nemá... a můžeme to ukončit 😄 . A ano, klidně může mít RCZ jako celek lepší pružné zrychlení.

Měření pružného zrychlení já tedy osobně moc neuznávám, protože hodně závisí na tom, v jaké rychlosti a na jaký rychlostní stupeň ho provádíš. Jedno auto má lepší pružné zrychlení 80-120 na čtyřku, jiné zase třeba 90-140... co z toho je lepší? Proč nutit auto jet právě na čtyřku, když to dává v klidu a pohodě na trojku?
BaracudaJ
Ano máš pravdu, použil jsem "pružnější" motor a myslel celkovou pružnost vozu.

Se zbytkem souhlas...ovšem jako řidiče, tě stejně vždy štve čekat ten okamžik než se to "roztočí".
_MT_
Sám jsi ho strčil, když použiji tvá slova, do vzduchoprázdna, když jsi napsal motor. Navíc z toho výpisu je zřejmé, že máš nějakou jinou definici pružnosti, než je ta běžně používaná.
BaracudaJ
A já myslel, že pružné zrychlení nám udává čas potřebný na změnu rychlosti daného VOZU, bez ohledu na Nm motoru pod kapotou 😉

Příště napíšu pružnější hnací řetězec...A když řeknu samosvorný diferenciál, tak si také rozumíme? On je to často používaný termín novináři. Ve skutečnosti je tento termín chybný. Správně je diferenciál s omezenou svorností že 😉 .
_MT_
Sám jsi vytáhl motor a teď se snažíš ten drobný přešlap zamluvit. Nezajímá mě, co používají novináři. Říká se to o autech, ne o motorech.
BaracudaJ
Už jsem to napsal výš jak jsem to myslel 😉
_MT_
😄 Když dojde na motor, pružnost je pro mne v první řadě otázkou výkonu (a jeho průběhu). A tak radši zůstávám u výkonu.
Avatar - Emel
Emel
Pružnost motoru je pro mě otázka dostupnosti výkonu v širším spektru otáček, tedy pokud možno křivky výkonu nebo točivého momentu v závislosti na otáčkách (vzhledem k matematické závislosti obou veličin je jedno které).

Výhoda točivého momentu je čistě formální - pokud napíšeš, že 350Nm je dostupných v rozmezí 1500 až 5000, je to o pružnosti dost vypovídající informace. U výkonu obvykle takhle jednoduchou informaci získat nelze, maximální výkon je častěji dosahován bodově.
_MT_
To se shodujeme.
BaracudaJ
Ona totiž znalost průběhu kroutícího momentu na otáčkách bohatě stačí. Křivka průběhu výkonu je nadbytečná, protože ji lze dopočítat.
_MT_
Můžeš to říct i naopak. Průběh jednoho určuje průběh druhého, protože výkon = moment * otáčky * konstanta.
Avatar - Sysoj Psojič
Sysoj Psojič
Když jsme u toho průběhu Mk... Z relativně dostupných motorů je BMW 35i N55 ve verzi 340ps a 450Nm u mně na piedestalu. Turbodíra skoro žádná, od 1200ot jede skvěle a kolem 5500-6000ot má super špičku.
To při spotřebě o několik litrů níž než vyhoněné 1,6-2.0 s megaturbem, o zvuku nemluvě. 4 válce nikdy nebudou mít to charizma...
sebinko
porovnavat 6valcovy 3liter s 1..6-2.0 4valcami je trochu od veci. potom to mozme rovno porovnat aj so 4litrom v8 S65 s 420 konmi, alebo aj s v10 5.2 od lamba?
hlavne sa treba pozret na pomer cena vykon (vykonom rozumej okrem KW aj charakter a ako ta ten motor v tom ktorom aute bavi).
inak neviem aku N55ku si jazdil ale ja som sa N55 v 135i manual, pod 11l/100km nedostal. s MRS je to podobne, aj ked teda ma o dost nizsi vykon a objem. ich spotreba je porovnatelna. realne ak ides na tempomate 130km.h na GPS, berie si 8,5l. len tak s tymito autami moze jazdit len masochysta >😁
Avatar - Sysoj Psojič
Sysoj Psojič
Porovnávám auta kolem milionu 😉
N55 ce pomáhá 8kvalt automat. Manželčina 435xi s powerkitem (od BMW) jezdi i kolem 8mi. Spíš ale za 10 v průměru. Např na tempomat 180km/h 10/100km - měřeno cca 20km, ne jen z jednoho kopce dolů 😄
Motor při tom toči 3050ot :-!
Avatar - m.z.
m.z.
Na kolik vyjde a kolik koní přidá ten powerkit?
_MT_
Stačí se podívat na stránky BMW. U F30 je to zhruba 1100 € a dostaneš 250 kW a 450 Nm (pokud máš manuál, pak "jen" 430).
_MT_
To už záleží na řidiči. S 35i se s automatem dá dostat k 7 litrům (F30 při běžném dojíždění), pokud si dobře pamatuji.
_MT_
Ano, je s ním radost jezdit. Když si vezmeš, že atmosférický končil na 200 kW. A neměl málo točivého momentu. Je to jen takové lehké přifouknutí.
Avatar - iudex
iudex
Presne ako píše Emel: RCZ R má len 330 Nm, čo je nielenže menej, ako M RS, ale i menej, ako podstatne menej výkonné GTI či Octavia RS (162 kW, 350 Nm). Na druhej strane možno práve kombinácia vysokého výkonu a relatívne nižšieho krútiaku pomáha tej trakcii.
sebinko
tu by som skor povedal, ze zohrava rolu diferencial. kedze meganu sa hned zacne pretacat vnutorne koleso a rcz vystreli vpred.
a taktiez -100kg co je rozdiel nejakych 8% a tym su tie NM vyrovnane
Avatar - Emel
Emel
Neznám křivku točivého momentu u Megane RS, ale u 2.0TSI je tam těch 350Nm v hodně širokém rozsahu. Tipoval bych, že RCZ vydrží 330Nm ještě o slušný kus výš než u TSI, srovnání s TCe nemám... no, třeba nám Baracuda vysvětlí jak to vlastně myslel.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
faktom je aj hmotnost... myslim ze RCZ R je lahsi ako take scirocco R alebo MRS... a teda urcite prispieva k agilite RCZ R ako aj trakcii jeho relativne slusne nizka hmotnost... mozes mat vysoky kroutak ale ked mas o 100-200 kil viac ako konkurent tak ti to asi velmi nepomoze
webpaja
Trakce a nízká hmotnost spolu zase tak nekamarádí i když chybí styčná plocha kol a dalších pár hodnot. Tam ta přímá úměra úplně není.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to je pravda.... priama umera tam urcite nebude ale isto nizsia hmotnost eliminuje u lahsieho auta deficit mensieho kroutaku voci silnejsiemu konkurentovi... do akej miery to neviem .... ale iste je lepsie byt lahsi ak ide o agilitu
_MT_
Staticky vzato, vyšší hmotnost ti dá lepší trakci (kolo bude přitlačované k asfaltu větší silou). Ale s tou jde setrvačnost, takže to v praxi není tak jednoduché.
webpaja
Tak jsem to myslel 😉
_MT_
Z hlediska trakce rozhoduje, co je na kole. Ne na klice. Případným problémem je tedy výkon, ne točivý moment.
BaracudaJ
Případným problémem je hnací síla na obvodu kola, která musí být přenesena. A musí být menší než je součin sily na podložku a koeficientu adheze. Jinak dochází ke skluzu.

Výkon na kole či hnací moment na kole je svázán otáčkami. Takže je to jedno zda se udává hnací síla, výkon či moment na kole. Vždy jsou tyto parametry svázány přes otáčky motoru, převodový poměr a poloměr pneu.
_MT_
? Myslel jsem, že se bavíme o motoru. A u motoru jde o výkon. Tedy za předpokladu, že má auto převodovku.
BaracudaJ
Jen jsem chtěl říct, že je jedno zda znáš výkon motoru či kroutící moment při daných otáčkách. Vždy jde to druhé dopočítat. Výkon motoru je roven součinu otáček a kroutícího momentu.
_MT_
Ano, to je celkem známá věc, ale výkon se na převodu nemění, když zanedbáš ztráty. Tím, že mluvíš o výkonu, vyřadíš ze hry převodovku a diferenciál. Asi jediná situace, kde by to mohlo pomoci, je rozjezd.
Avatar - The Spešl Uan
The Spešl Uan
Kurňa,nikdy bych nedal za toto auto milionek...1.důvod=Kolikrát s ním budu řádit na oválu a mačkat z něj maximum??Sedřel bych pneu a rozes.al motor za 2 kola a stejně bch nevyždímal víc než 1:45 2.důvod=Beztak by ho někdo ukrad protože nemám na jakékoli zabezpečení navíc kebych ho koupil. 3.důvod=Dyť to musí žrát 10 litrů,natož při okruhovém šílenství. 4.důvod=Za milion bych si radši koupil Octavii a manželceCitigo v nej výbavách a ještě by mi možno zbylo něco okolo 30 000.To je fakt vražedný.
Kasprik
Tady je vidět, že když auto vyvíjejí profíci tak to jde. Podvozek, brzdy, motor, řazení, nízká hmotnost. Ty brzdy jsou famozní. Při třetím, čtvrté, pátém kole stále nevadnoucí oproti konkurenci, která bude muset brzdit o něco dřív.

O motor bych se taky nebál viz 😒br />
[odkaz]

Svůj díl na tom mají i kované písty Mahle, jejichž slitina odpovídá té, používané ve formuli 1. Od Mahle pochází i pístní kroužky s speciálním polymerovým povlakem, modifikovány byly ojnice i další díly. Motor pracuje s nízkým kompresním poměrem jen 9,2:1 a jeho zvuk si může řidič intenzivněji užívat díky spojení sání s kabinou. Díky všem modifikacím si vysloužil vlastní označení EP6CDTR a měl by splňovat nároky, kladené na závodní motor. Těm se kupé podobá prý i řešením ocelového výfuku.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jo na pezotiku RCZ R nieco bude.... skoncit len 4 desatinky za 370Z nismo je skutocne heroicky vykon [odkaz] klobuk dole :yes😒br />
clovek by povedal ze nissan si bruzi zuby skor na porsche a ono mu na chrbat dycha dravy lev RCZ R
Avatar - Bully_
Bully_
Nissan boduje spis svou relativne nizkou cenou (za svou koncepci coupe s pohonem zadnich kol). Jinak ma Z-ko prilis dlouhe prevody a opravdu hodne vysokou hmotnost na to, aby slo o ostrejsi sportak.
Arese
Nejnovější dílo Peugeotu Sport opravdu zasluhuje vysoké ocenění 😉 :yes: Chlapci prostě umí, postavit takové auto na bází předokolky s motorem 1,6 l a jednoduchou zadní nápravou, to není jen tak¨!
P.S. On i takový P 208 GTi je výborné auto a u připravovaného P308 GTI to asi nebude jinak.