Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda bojuje s poklesem prodejů, sníží výrobu v britském Swindonu

Evropská prodejní krize je, zdá se, u konce. Honda ale na lepší zítřky nevěří, výrobu v Evropě chce snížit.
Zpět na článek
26. 3. 2014 10:47
26. 3. 2014 11:17
26. 3. 2014 11:21
26. 3. 2014 12:04
26. 3. 2014 12:16
26. 3. 2014 10:49
26. 3. 2014 12:52
26. 3. 2014 13:03
26. 3. 2014 15:01
27. 3. 2014 08:16
26. 3. 2014 14:50
26. 3. 2014 15:52
26. 3. 2014 16:34
26. 3. 2014 16:45
26. 3. 2014 17:03
27. 3. 2014 08:54
26. 3. 2014 10:47
No jo
Svého času dala Honda hodně peněz do F1. Ze které před evidentním úspěchěm kvůli možné eskalaci krize utekla. Pak zemětřesení a povodně, které ze všech japonských automobilek Honda odnesla nejvíce. Tyto peníze chyběly v Evropě (propagace, vývoj, apod.).

A důsledky jsou dnes ve slabších prodejích. Důsledky vždy přicházejí se zpožděním.

Přesto Honda nikdy v historii nebyla ve ztrátě (asi téměř jako jediná větší automobilka).
Nyní Honda dává ročně na F1 200 mil USD McLarenu. Opět to odnáší Evropa.
Jiné automobilky dávají násobky na propagaci Hyundai, VW... Honda je nedá, protože nevidí takový zisk z vynaložených prostředků. Raději dá prachy F1, což je také propagace, ale celosvětová a navíc nové technologie.
Jenže vidět bude Honda v F1 až v roce 2015.
Honda má své kroky promyšleny, mentalita Evropanů není pro ni moc výnosná. Ale uvidíme.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
26. 3. 2014 11:17
Re: No jo
Honda své kroky zase tak dobře promyšleny nemá... tvůj příklad s předchozím působením v F1 je toho jasným dokladem, to byly prostě a jednoduše peníze vyhozené z okna.
Avatar - Sumi2000
26. 3. 2014 11:21
Re: No jo
V autech to fakt není žádná sláva!
Design je podivný..
Snad jim ta F1 za rok klapne dobře..McLaren mám rád!
Ještě že je drží ty motorky.. >:D
26. 3. 2014 12:04
Re: No jo
Nesouhlasím. Krize dopadla jak dopadla kvůli některým kroků jistých institucí, na které Honda nemohla sázet ani omylem. A také nebyla sama, kdo odešla z F1. Prostě rizikových modelech byly rizika větší než přínos.
Situace po krachu Lehman Brothers byla opravdu velmi blízká světovému defaultu, ať už si říká kdo chce co chce.
To, že Honda nikdy nebyla ve ztrátě, ukazuje, že jejich modely vývoje ekonomiky fungují vcelku dobře.
Avatar - King
26. 3. 2014 12:16
Re: No jo
To je fakt zvláštní, že Honda nevěděla, že přichází krize. Tys to určitě věděl, žeano? :-)
Avatar - Jaros71
26. 3. 2014 10:49
Divný design!
Poklesu prodejů Hondy v EU se moc nedivím.
Takzvané evropské modely se totiž moc nepovedly a nelíbí se.. :no:

Civic je divný a hrůzný kombík osloví snad jen fandy značky.
Přitom v japonsku mají jiný kombík a moc pěkný!!

Nové CR-V je s malou světlou výškou spíš MPV-kombi než klasické SUV.
Neprojede snad ani polní cestu , a ani za příplatek nedostanete dříve možný paket hliníkové ochrany podvozku vepředu i vzadu! :no: 8-s
Přesto asi jediné nalákalo nové zákazníky , kteří SUV nechtějí , a do města jim tato imitace s pěkným image stačí.
Jazz je hrůza..prodeje tragické.

Honda má dobrou kvalitu , ale nehezké modely se jí prodávají těžce.
Rozbalit vlákno
33
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2014 10:53
Re: Divný design!
japoncom niekedy tazko rozumiet..... hondu vezel si schovavaju uz pol roka pre domaci trh a pritom v eu mohla pekne nakopnut predaje.... potom s nou pridu ked uz bude okukana a zase budu plakat ze sa im v eu moc nedari ( zelezo by sa malo kut ked je horuce nie? )... accord konci a zrejme v eu bez nahrady, jazz je drahy a novy jazz opat akosi nie a nie dorazit z toho japonska.... civic je skutocne tiez zvlastny a samotne CRV to fakt neutiahne... tiez sa necudujem ze honda klesa ... skutocne to nie je dobre s hondou... pripomina mi to situaciu suzuki v USA pred takymi dvoma troma rokmi .... a vieme ako to skoncilo...

neviem co si honda slubuje od civicu combi v eu ale necakam ze jej zdvihne predaje... naopak cakam pokles civicu , pokles jazzu a zrejme aj CRV uz pomaly zacne v zaplave konkurencnych SUV klesat... accord sa uz len dopredava... zmizlo aj crz....

ja si pamatam ked sme tu mali v eu integru accord prelude legend s2000 stare civicy aj sedan aj kombi aj hatch mali sme tu okrem crv aj hrv .. vtedy honda slusne slapala... ale dnes? 3 modely v ponuke? to je sakra malo, coskoro aj qoros ich bude mat v eu viac...

inak s tvojim prispevkom suhlas .... len som chcel doplnit svoj pohlad..... mas samozrejme pravdu... je to tak ako pises suhlasim :yes:
26. 3. 2014 11:08
Re: Divný design!
Vše je o penězích - nákladech a výnosech, možnostech a porovnání s jinými alternativami.
26. 3. 2014 14:57
Re: Divný design!
Vše není o penězích. (naštěstí, zaplaťpánbůh). Nebo snad peníze stály za tím, že poslední generace Civicu je opravdu ošklivá (zatímco poslední byla boží) či za nápadem přesunout nádrž pod přední sedadla, takže v autě se sportovní image sedíš jako v autobusu? Peníze stojí za tím, udělat z CRV crossover místo SUV? Peníze stojí za tím, že Accord minulé generace měl největší kufr ve své třídě, zatímco aktuální ho má nejmenší (tzn. spousta spokojených majitelů minulé generace musela chtě nechtě ke konkurenci)? Ne - za tím stojí jen a pouze hloupost odpovědných lidí - primárně top managerů Hondy, sekundárně vývojářů a designerů. Hondy je mi moc líto.

Nemohu se zbavit dojmu, že roli Hondy v Evropě - tzn. roli výrobce do sportovna střižených, lehkonohých vozů někde lehce nad maistreamem převzala Mazda. Běžte si zkusit novou M3 - s 2,0 165Hp je to auto, z něhož když vylezete, budete se usmívat. Tento stav jsem měl i po projetí minulého, předminulého i předpředminulého Civicu, současného Accordu apod. U současného Civicu tento stav rozhodně nenastal.
Avatar - King
26. 3. 2014 15:20
Re: Divný design!
Jestli je Civic ošklivý, je dost diskutabilní, ale nejspíš není v souladu s evropským vkusem. Honda ráda experimentuje, kdyby si nemyslela, že 9G chytne stejně, jako trochu jiným směrem ulítlý 8G, nedostal by palec.

Nápad s nádrží je perfektní. V Civicu se nesedí o nic výš, než např. v minulém Focusu, kde si kupodivu nikdo nestěžoval... Ale je pravda, že před 15 lety jsem si taky myslel, že čím sedím níž, tím jsem větší závodník. ;-)

CR-V je nejprodávanější SUV na planetě, takže - co je v jeho případě konkrétně špatně?

Současný Accord Tourer byl koncipován jako prémiové, lifestylové auto s kufrem na dvě sady golfových bagů. Chápu, že chalupáře to nenadchlo. :-) Já toho dovnitř naložil docela dost [odkaz]
26. 3. 2014 15:48
Re: Divný design!
Teď nevím, jestli jsi mě úplně pochopil - já nevyčítám obecně tyto jednotlivosti. Já Hondě vyčítám to, že nemá nějakou dlouhodobější filosofii u jednotlivých modelů - že se plácá ode zdi ke zdi, čímž může ztrácet svou věrnou klientelu:

1.) Paradoxně právě u 9G se domnívám, že byla snaha navázat na veleúspěšnou a dle mého neopakovatelnou 8G. Nepovedlo se.

2.) Vyšší posez obecně vyčítat žádnému autu nehodlám - ať si každý vybere co mu vyhovuje. Je kritizuji to, že se objeví u Civicu, který měl mnoho generací dozadu posez vždy velmi sportovní a majitelé na to byli zvyklí a na perfektní posez (právem) hrdí.
Je skutečně rekordní kufr a spořivé motory s dloooouhými převody to, co zákazníci Hondy od 9G očekávali?

3.) Z CRV je prostě najednou crossover. A dlužno říci, že poměrně "napuchlý" - nemyšleno ve zlém - ale kde je ta lehkost předchozích generací? Ano, může Hondě získat mnoho nových kupců, ale nepřijde i o velké penzum těch starých?

4.) Accord Tourer je super auto! Díky za odkaz na fotku, na onu diskuzi, kvůli níž fotka vznikla, si velmi dobře pamatuji. Mimochodem, když si jí znovu proletíš, zjistíš že jsem patřil mezi velké obhájce Accordu. Velikost kufru je mi od jisté hranice ukradaná. Ale - Accord v kombíku předchozí generace měl kufr obří. Současný Accord ho má nejmenší. Ten, kdo vlastnil předchozí Accord a pořídil si ho kvůli velikosti kufru, najednou u Hondy neměl adekvátního nástupce. Prostě ode zdi ke zdi. Chápeš? ;-)
Avatar - King
26. 3. 2014 16:14
Re: Divný design!
1/ Souhlas, posunuli 8G špatným směrem

2/ To už je hodně dávno, co měly Civicy nízký posaz. Byl vysoký už od 7G, což je dnes ca 13 let a relativně vysoký byl třeba i v britských 6G Aerodeck a 5D. Ano, myslím si, že velký kufr je větší výhoda, než posaz na asfaltu, kdysi jsem seděl za každou cenu nejníž, teď už si i v autech s nízkým posazem dávám sedadlo výš. Dost to souvisí s tím, že Civic 6G 3D, který jsem také měl, měl nizoučký ponton a velká okna, dneska jsi utopený v plechu a kloudně nevidíš ven. Zkoušel jsi třeba jezdit v nějakém současném autě slalomovou dráhu?

S těmi převody pozor, na to jsem háklivý, je to totiž lež. Civic ani žádná jiná Honda těžké převody nemá, s výjimkou verzí s 5AT. Ostatně viz test [odkaz] od člověka, který naštěstí zrovna chyběl, když to začali všichni tvrdit. Ale jinak ano, úsporné motory jsou rozhodně plus.

3/ Napuchlý? CR-V 4G je rozhodně elegantnější a vizuálně "lehčí" než 2G a 3G a to takříkajíc o parník. Někteří zákazníci odcházejí, jiní přicházejí. Obecně vzato jejich množství přibývá, je to teda určitě správná cesta.

4/ Onehdy jsem tady na acz četl něčí příspěvek, kopírující zjištěné rozměry kufrů z AB nebo AMS. Divil by ses, jak přesný údaj uvedla Honda a jak moc jiní lžou. Nicméně ano, ode zdi ke zdi, ale ta zeď, u které je Tourer teď, je mi bližší, než v případě pohřebáckého 7G s vlečkou. :-)
26. 3. 2014 20:14
Re: Divný design!
1.) Ano ;-)

2.) Ale autobus to nikdy nebyl (a dle mého teď je). Znovu opakuji - velký kufr obecně nepovažuji za nevýhodu - naopak - ale je to skutečně to co dlouhodobí zákazníci Hondy preferují? Nepreferují spíše tu sportovnost?

Převody - Honda je pro mě synonymem vysokootáčkových agilních atmosfér. A to v 9G rozhodně není. Projeď si tu novou Mazdu 3 s 2,0 165 Hp - tak měl dle mého fungovat nový Civic.

3.) Otázka názoru. Jen poznámka - není lepší snažit se současné zákazníky udržet a nové nabrat, než spoustu z nich s novou generací obměnit?

4.) Ohledně lhaní o velikosti kufrů souhlas - v rámci mého auta výrobce také nelhal (kombík C segmentu, 490l + 30l pro věci pod podlahou). A jak jsem říkal výše, od jisté hranice to stačí. +/- 100 litrů je kravina, každý musí otestovat sám. Tobě je ta současná zeď v případě Accordu bližší, mě také. To nic nemění na tom, že tento přístu mi nepřijde nejvhodnější. Mimochodem, ten červený Accord na fotce je tvůj? Krásné auto.

Díky za fajn pokec, teď budu nějakou dobu mimo, takže už bohužel asi nezvládnu reagovat.

:yes:
26. 3. 2014 20:28
Re: Divný design!
2, Co mají převody společného s tím, zda je motor vysokootáčkový nebo není? Nářky na délku převodů v 9G v benzinu jsou naprosto nesmyslné, protože se ve své třídě jedná o auto s jedněmi z nejkratších převodů. Všechny benzinové Mazdy mají převody delší (i ta, kterou chválíš), totéž platí o konkurenčním Aurisu a tuším, že jen korejci jsou na tom podobně jako Honda.
26. 3. 2014 21:18
Re: Divný design!
Civic s 1,8 (142 Hp, tuším?) dle mého subjektivního názoru prostě jel méně, než bych papírově čekal. Vytáčet atmo benzíny umím. Toť můj osobní dojem, to je celé - předchozí generace Civiců byly lehkonohé atletky, 9G dlé mého takovým autem není.
V případě M3 souhlasím u verze 2,0 120Hp, tady jsou převody strašně dlouhé. Verze 165Hp má převodovku laděnou úplně jinak - ten samý motor, jen "nepřidušený" a s naladěním převodovky jak vyhovuje motoru, nikoli Euro normám, a voilá - úplně jinak působící auto ;-)
S Aurisem souhlas, korejci poslední generace vlastně ani nevím...

Ale, prosím, nevytrhujme z kontextu gró toho, co jsem chtěl říci. O délce převodů 9G to rozhodně nebylo ;-)
26. 3. 2014 23:10
Re: Divný design!
No psals toto "Je skutečně rekordní kufr a spořivé motory s dloooouhými převody to, co zákazníci Hondy od 9G očekávali?" Takže dle této věty bych čekal, že o dloooouhých převodech 9G mluvíš :-) Nějak mi není jasné, o čem jiném by to bylo.

Každopádně to, že Civic 1,8 nepůsobí moc dynamicky, jsem už slyšel víckrát. Někteří to přisuzovaly převodům ve srovnání s předchozí generací (přitom jak 8G, tak 9G mají naprosto stejné převody), někteří nižší hlučnosti.

Jinak, dlouhá převodovka nemusí znamenat znatelně slabší dynamiku. Pokud řadíš ve stejných otáčkách (nikoli stejných rychlostech), tak se až tak znatelně nemění. Pokud 165k verzi nevytáčíš nad 4000 rpm, celková dynamika 120k verze by se nijak dramaticky neměla lišit. Znovu upozorňuji, platí pokud řadíš při stejných otáčkách (tzn. při vyšších rychlostech, ale nikoli vyšších otáčkách). Pokud řadíš vyšší stupeň při stejné rychlosti jako u krátké, tak ano, rozdíl bude drtivý. Samozřejmě připouštím, že delší převody mohou být problém třeba v serpentinách.
27. 3. 2014 10:00
Re: Divný design!
Šlo mi o to, že píši o spoustě jiných věcí a snažím se sdělit něco jiného a o dlouhých převodech u Civicu jsem se jednou letmo zmínil.
Jde mi o to, že po setkání s pár diskutéry, kteří jsou mistry v tom, vytrhnout z textu jednu marginalitu a tu pak pitvat tak dlouho, dokud se smysl celé diskuze nestočí úplně jinam, jsem na tohle hodně alergický. Mistrem tohoto postupu je např. jossalito. Takže - nemyslím to osobně na Tebe, ani se tě nechci dotknout. Ale pokud chceme diskutovat, tak se vraťmě k původní myšlence tohoto vlákna. Nebo klidně založmě vlákno nové o převodových poměrech a převodovkách obecně, ale nedevalvujme touto diskuzí to (myšleno ve smyslu že by to jaksi "zapadlo"), o čem jsem výše hovořil s Kingem a Jirikem_H .

Ohledně tvého druhého odstavce - tento blud se zde na ACZ dosti ujal. Jako někdo, kdo z fyziky, mechaniky ale i převodovek dělal zkoušky a zápočty na hodně renomované technické vš si dovolím velmi, velmi nesouhlasit. A dodám - čím menší, méně výkonný motor, tím je vliv délky převodů (a odstupňování převodovky, samozřejmě) větší. Aneb americkému 5,0l V8 je to skutečně jedno a vpodstatě mu stačí 2-3 rychlosti ;-)
Anebo jinak - ty nejezdíš na kole?
Ps.: U té Mazdy 3 je ten rozdíl hodně znatelný.
27. 3. 2014 11:21
Re: Divný design!
Reagoval jsem na převody, protože s těmi jsem nesouhlasil, zatímco s jinými body takový problém nemám, tak jsem je nechtěl komentovat.

Můžeš mi vysvětlit, kde je rozdíl v dlouhé převodovce proti krátké? Pokud mám dlouhou převodovku, tak mám sice na daném stupni nižší dynamiku, ale zase vydržím na tomto stupni déle a nemusím řadit tak brzy aniž bych vytočil motor o jednu jedinou otáčku výše. Tzn. zatímco třeba u normální převodovky řadím za tři v 50, u delší převodovky řadím až v 60, a to při naprosto stejných otáčkách. Je jasné, že do 50km/h bude kratší převodovka dynamičtější (díky kratší dvojce), ale od 50-60km/h bude zase znatelně dynamičtější dlouhá převodovka (jede ještě na dvojce, zatímco s krátkou převodovkou už na trojce). A takto se to opakuje dál a dál.

Dělal jsem si grafy točivých momentů a výkonů na kolech a ano, rozdíl tam sice je, ale nijak dramatický. Např. Mazda 3 88kW a 121kW se v převodech liší o hrozivých 21 %, ale průměrný dostupný výkon díky tomu klesl o "šílená" 2 %, pokud řadíš při 3600 rpm. Jak můžeš cítit dvě procenta, je mi skutečně záhadou. Já právě také věřím fyzice a grafům, které vidím na vlastní oči.

Tím samozřejmě nepopírám, že zejména větší rozestupy mezi převody tu dynamiku zabíjí. Mám druhý atmosférický dvoulitr, první měl převodovku hodně dlouhou, teď mám naopak dost krátkou a pokud řadím ve stejných rychlostech, je ta krátká opravdu výrazně dynamičtější. Pokud ale řadím ve stejných otáčkách, dynamika obou aut je hooodně podobná. Pokud poznáš rozdíl v dynamice obou Mazd 3, tak prostě neřadíš ve stejných otáčkách nebo se pohybuješ jen na druhém stupni, kde to jde více poznat (jedničku mají skoro stejnou).
27. 3. 2014 15:32
Re: Divný design!
Musím v rychlosti, tlačí mě čas ;-)

1.) OK, beru zpět a omlouvám se. Prostě jsem jenom tomu o dlouhých převodech nepřikládal váhu a nečekal jsem reakci.

Ohledně převodovky - zde je o tom super sepsané pojednání. Je mi jasné že do toho "vidíš", přikládám odkaz kvůli fajn počtení: [odkaz]

Jen poznámka v rámci toho co píšeš o M3 (21 vs 2%) - přeci nejde primárně v rámci agility o výkon, ale o krouťák, resp. jeho přenesení na kola - to řazením měníme a ten má, zjednodušeně řečeno, vliv na akceleraci. Nikoli výkon. A ten, v konkrétním případě M3, má sice u obou verzí stejnou maximální hodnotu ale u té silnější je vysoký krouťák k dispozici v mnohem širším spektru otáček. Plus navíc ty lehčí převody. Je to sakra znát.

Ohledně vlivu/nevlivu délky převodů viz. onen článek. Vliv tam prostě je, krátce zpřevodované auto prostě dosáhne požadované rychlosti dříve ale např. jeho maximálka bude nižší (hovoříme o stejném voze se stejným motorem a hovoříme zjednodušeně, ať je to úplně jasné). Jak a pro koho je/není v konkrétním případě onen rozdíl zanedbatelný je jiná otázka. I z onoho článku to je jasné.

Budu se muset rozloučit, pracovní cesta do konce týdne.

Díky za fajn pokec.
27. 3. 2014 16:47
Re: Divný design!
Výkon a točivý moment na kolech jsou v přímé úměře. Pokud zvýším točivý moment na kolech o 10%, zvýším i výkon o 10%. To ale nic neříká o tom, jaký je točivý moment motoru. Takže když budeš srovnávat točivé momenty na výstupu z převodovky (ne motoru, ale z převodovky) nebo výkon, je to jedno.

Tady jsem ti vyhodil ty grafy, pokud budeš na obou Mazdách řadit při 3600 rpm (tedy před místem, kde se oba motory začnou lišit).

[odkaz]
[odkaz]

Máš to tam jak v porovnání co se týče výkonů, tak i točivého momentu na výstupu z převodovky. Všimni si, že přesně tam, kde je vyšší výkon, je i vyšší točivý moment a ty grafy se tímto charakterem úplně kopírují. Tedy, poměry jednotlivých hodnot, ať už jde o točivý moment (na výstupu z převodovky) nebo o výkon, jsou stejné.

Všimni si, 88kW verze vyhrává 30-35km/h, od 50-60 km/h a lehce 75-90km/h naopak dlouhá převodovka vyhrává do 30 km/h, 35-50 km/h, 60-75 km/h, 90-95km/h a pak už jsou obě verze srovnatelné. To co jedna verze získá někde, ztratí zas jinde. Průměrná ztráta je tu něco okolo 4,5 % (ať už jde o výkon nebo o tvůj točivý moment na kolech), připomínám, že převody jsou delší o 21%! Ta 2% jsem počítal ještě podle jiné metodiky (ta dávala zbytečně velký důraz na rozdíly poblíž maximální rychlosti).

Ztráta je rozhodně větší u nižších stupňů (jednička, dvojka), ale u dalších stupňů se znatelně snižuje až mizí úplně. Tady nikdo neříká, že tam ten vliv není... ale nedělal bych z něho nějaký ultraturbomegahustokrutý problém. Z mnoha motorů, na kterých jsem to zkoušel, mi vychází, že ztráta dynamiky je zhruba čtvrtinová až pětinová vůči tomu, o kolik se prodlouží převody.
Avatar - King
27. 3. 2014 10:16
Re: Divný design!
Souhlasím s tím, že 1.8 i-VTEC působí zpočátku "divně". Než si uvědomíš, že opravdu slušně jede, potřebuješ k tomu nějaký čas. Těžko říct, čím to je, roli určitě hraje odhlučnění, naopak určitě to není Atkinsonovým cyklem, 2.0 i-VTEC v CR-V ho má taky a je famózní. Překvapující je to o to víc, že dvoulitr, ačkoli jen o 11 k výkonnější, působí dojmem, že má s mnohem těžším autem daleko méně práce.

Ale tím se dostáváme k té Mazdě - že to je motor podle tvého gusta není problém 1.8 i-VTEC, ale toho, že v nabídce chybí 2.0 i-VTEC, nemyslíš? ;-)
27. 3. 2014 10:38
Re: Divný design!
Uznávám, že v případě 1,8 tomu tak může být - zas tolik jsem s tím nenajel. Nicméně celkově ta lehkost Mazdy mi v Civicu prostě chyběla (teď primárně neřeším motor) a to bych ji zrovna u Hondy tak nějak očekával. Stejně tak ten posez - do M3 jsem sedl, nastavil sedadlo a hned napoprvé jsem se v ní cítil jako doma. V Civicu to prostě níž nešlo a tak nějak jsem se musel přizpůsobit autu, nikoli auto mě. Na druhou stranu - tohle je o subjektivních pocitech a očekáváních a co nevyhovuje mě, může jinému sednout. Mimochodem, přítelkyně v Civicu ten problém neměla (sedí výš) a v jiných autech ten posez někdy hledá hůře než já (vysoká slečna, velmi dlouhé nohy).

A abych to úplně rozsekl - když jsme se po našem testovacím kolečku vraceli naším Meganem 3 domů, zjistili jsme že např. interiér nám nejvíce vyhovuje u našeho auta - kombinaci vzdušnosti a robustnosti, ten "feeling", prostě námi testovaná auta nanabídla. Podotýkám že testovaná auta byla většinou objektivně lepší a cca 2x dražší. Asi jsem se prostě pro ty francouze narodil ;-)

Ps.: 2,0 by Civicu rozhodně slušel, o tom žádná. A jsem zatraceně zvědav na Type-R (bude vůbec)? ;-)
Avatar - King
27. 3. 2014 13:57
Re: Divný design!
Kde se dá svézt ve 165k M3? :-O Já myslel, že to je takové to typické auto z katalogu, co si nikdo nekoupí a tudíž nikdo nemá ani předváděčku. Snad ani novnáři s tím ještě nejeli.

"když jsme se po našem testovacím kolečku vraceli naším Meganem 3 domů, zjistili jsme že např. interiér nám nejvíce vyhovuje u našeho auta - kombinaci vzdušnosti a robustnosti, ten "feeling"/ - tvl to je ale hodně perverzní. ;-)
27. 3. 2014 15:56
Re: Divný design!
165k byla soukromá. 120k předváděčka. Máš pravdu, v podstatě je nemají ani jako skladovky. Na druhou stranu - pokud chci výbavu Revolution, je příplatek za 165k marginální.

Není to perverzní. ;-)
Avatar - King
27. 3. 2014 10:06
Re: Divný design!
Tak kdyby ses sem ještě podíval:

2/ Ohledně posazu se asi neshodneme. Ne, že bych nemohl seděl o 2-3 cm níž, ale nevadí mi. Sportovnost se nějak vylučuje s velikostí kufru? 8G i 9G jsou na poměry třídy velmi sportovně pojatá auta.

3/ Nemyslím si, že CR-V zákazníky nějak ve velkém ztrácí. Fluktuace je, jako u všech aut, ale spíš to vypadá, že ke stávajícím přibývají noví. Není divu, to auto je opravdu chytře navrženo a víceméně ve třídě udává trend.

4/ Souhlasím, nějaké kontinuita je potřeba. Asi proto teď hrozí, že Accord skončí a pokud náhodou ne, určitě jako kombík nebude... 8-s Není, mám 3 děti. ;-)
27. 3. 2014 10:46
Re: Divný design!
2.) Jak píši výše - je to subjektivní parametr. Nicméně se jedná o onen rozsah nastavení - jsou auta která by vyhovovala nám oběma. V mém případě se v Civicu musím přizpůsobovat já autu a tím u mě daný model končí. Přeci jen člověk ve svém voze tráví příliš času na to, než aby seděl nepohodlně. A zatímco posaz je veličina subjektivní, rozsah nastavení sedadla lze posuzovat objektivně, to se předpokládám shodneme ;-)

3.) Abychom si to ujasnili - CRV jsem nejel, ale dle dostupných informací ho považuji za hodně povedené auto. Pokud bych šel do SUV, CRV by bylo po novém Foresteru druhé auto, které bych šel projet. Jen tu návaznost tam jaksi nevidím a jen a pouze o to mi šlo - nic proti CRV jako takové. A souhlas s tím, že fluktuace bude určitě výrazně menší než např. mezi touto/minulou generací Accordu.

4.) Accordu je mi hodně líto. Nástupce by si zasloužil. 3 děti - takže z Accordu do obřího MPV? ;-)
Avatar - King
27. 3. 2014 13:53
Re: Divný design!
2/ To je hodně zidealizovaný pohled. ;-) Přemýšlím, kolikrát v životě jsem sedl do auta a řekl si jo, to je udělané na mě. Naposled to bylo v Accordu 8G. Vždycky musíš udělat určitý kompromis a někdy musíš (a dokonce chceš) udělat dokonce velké kompromisy. Třeba když řídíš Wind nebo Twingo RS, abych to nasměroval někam, kde to znáš. Sedět se v nich nedá, ale tak se mi líbí, že bych se přizpůsobil. Ale jasně, v Civicu si najde pohodlí řidičů méně, než třeba v Golfu.

3/ Návaznost tam bezpochyby je. ;-)

4/ Kdepak [odkaz] ;-) Teď mi došlo, že už ho máme 4 roky :-| s 23 tisíci těžká ojetina. >:D
27. 3. 2014 16:00
Re: Divný design!
2.) Jsou auta do kterých se bez kompromisů vlezu. Do jiných ne a ta mají smůlu. Wind ani Twingo bych si nepořídil. Do Windu se nevejdu v podstatě vůbec ;-)

3.) Ale málo ;-)

4.) Ach so! Hezká kára, gratulace. :yes: A vskutku těžká ojetina. >:-[]
Avatar - King
28. 3. 2014 09:48
Re: Divný design!
2/ Nejde jen o to, kam "se vlezeš", jsou tu i další faktory - pozice a skol volantu, rozmístění ovladačů, rozložení pedálů. Opravdu jen málokteré auto je ve všech ohledech perfektní pro každého, proto říkám, že nutnost něčemu se přizpůsobit je vcelku běžná.

4/ Jo, hezká, to je, i po letech, zvlášť když člověk vidí takový BMW Active Tourer, navíc má hydraulický posilovač, což už dneska nemají ani sporťáky, ale jinak to kdovíjaké svezení není, sportovní podvozek byl nutnost a ani teď to není žádný zázrak. Současné CR-V je proti tomu závoďák. >:D Je to prostě rodinné auto. ;-)
26. 3. 2014 16:17
Re: Divný design!
část z toho může být o penězích. Např. velikost kufru. Vývoj stojí peníze a čím více protichůdných požadavků, tím dražší vývoj. Požadavek velikého kufru jde do konfliktu s jinými požadavky.
U civicu nevím. Americký civic 9G byl určitě postižen šetřením a také byl rychlý facelift, až bych řekl, že se Honda vrátila k původnímu modelu. U evropského - ten zadek by se dal udělat lépe. Ale možná to chtělo zase více času, a to jsou peníze.
26. 3. 2014 20:22
Re: Divný design!
Nevím jak požadavek na velikost kufru či přesun palivové nádrže na nestandardní místo může souviset s pěnězi - to je o zadání a požadavcích na nový model. Tzn. top managent + vrcholní vývojáři. A znovu opakuji - obří kufr od Hondy podle mě tak nějak nikdo neočekává. Možná až na majitele minulé generace Accordu...

Civic - design dle mého primárně o penězích není. Je to o zadání a o schopnostech lídí kteří koncept a.) navrhují a b.) schvalují. Hezké auto (nikoli technicky špičkové či přelomové) lze navrhnout i s omezenými prostředky - jen to chce správnou konstelaci lidí.

Ps.: Nejsi ekonom? ;-)
Avatar - frogman
26. 3. 2014 11:06
Re: Čo design, ale cena a výbavy...
Mne sa tie autá páčia, ale keď porovnám cenník Civicu a Mazdy 3 (chcem xenóny), je to pre Hondu pomerne smutné.
Avatar - Jaros71
26. 3. 2014 11:18
Re: Čo design, ale cena a výbavy...
A navíc jsou ty Mazdy dnes opravdu krásné!! :yes:
Nejen M3 a M6 ale i CX5...paráda!
A CX5 má i světlou výšku jako skutečné SUV a zadní sedadla 35-30-35..
Nedivím se , že je na půl roku vyprodaná!
26. 3. 2014 14:23
Re: Čo design, ale cena a výbavy...
Ako majitel Hondy a fanusik znacky ti musim dat za pravdu - v sucasnej ponuke by som v porovnani s Mazdou uprednostnil asi iba CRV pred CX-5, inak mazda ponuka presne to co je mi po chuti zabalene do subjektivne skveleho dizajnu - snad sa v buducnosti dockame i od hondy modelov nadvazujucich na uspechy napr. EK6 atd
Avatar - Jaros71
26. 3. 2014 14:34
Re: Čo design, ale cena a výbavy...
Jako majitel firemního CR-V předchozí generace , bych ti nový CR-V model vymluvil.
Je o dost horší než ta stará!
Bohužel v těch pro SUV důležitých parametrech.
Bye , bye Honda.. další bude CX5 nebo nový Tiguan za rok..
Avatar - King
26. 3. 2014 15:57
Re: Čo design, ale cena a výbavy...
Tak určitě je lepší nechat si v CX-5 vytloukat zuby bídně tlumícím podvozkem, to je bez diskuze. :-)
Avatar - Jaros71
26. 3. 2014 19:00
Re: Čo design, ale cena a výbavy...
Chlapče krutě se mýlíš.. >:-[]
Naše CR-V má jiné kvality než podvozek!
A nová je na tom s kodrcavým nízkým podvozkem ještě hůř.
Mazdu CX5 mám otestovanou..a je to sakra jiné kafe!
Podvozkově jí stačí jen nový SUBARU Forester. :-)
A to řízení..v Mazdě :yes:
O motorech ani nemluvím.
Honda zaspala , a bude hůř.
Avatar - King
27. 3. 2014 08:57
Re: Čo design, ale cena a výbavy...
Je vidět, žes toho v novém CR-V a CX-5 moc nenajezdil. No co už... :-)
26. 3. 2014 20:32
Re: Čo design, ale cena a výbavy...
jj, CR-V ... Presne to bol moj adept na SUV, ale ked som videl co dodali na trh a za aku cenu ... No nekup to! Tak som nekupil. Ked sa opat spamataju, kludne do Hondy pojdem znova.
Avatar - Lukixe
26. 3. 2014 11:28
Civic je divný,golf je nudný blablabla
Divný sú v prvom rade ľudia,niekedy nevedia čo chcú,ja by som ten civic bral aj v kombíku,je to predsa Honda,v tom aute cítim pridanú hodnotu a nebudem plakať že má drahšie svetlá alebo to alebo hento,samozrejme dnes je už zhýčkaná doba a luďom to v makoviciach striela,zvrtnú sa na barzakej somarine :no: No a treba myslieť aj na to že tie auta sa nevyrábaju v dotovaných,respektíve kúpených závodochv v Česku či na Slovensku,Honda má väčšie náklady atďatď...Mazda,nóóó,ta teda je na veľmi dobrej ceste,držím jej palce :yes:
Rozbalit vlákno
0
26. 3. 2014 11:42
Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Pokles prodejů Hondy v Evropě mě vůbec nepřekvapuje. Je jen výsledkem její ignorance evropských potřeb a vkusu. Hondy z poslední doby jsou prostě ošklivé a drahé, nemluvě o absurdních pokusech s hybridními modely, které v Evropě skoro nikdo nechce. To je celé. Pokud by třeba Civic pokračoval v normálním libivém trendu jeho starších generací (před Ufem), tak by se určitě prodával mnohem lépe.... ;-\ :no: A proč už dávno nevyvinuly novou generaci benzinových motorů, jako třeba Mazda? Vždy se kasali svým motorářským uměním...
Pokud bude Honda chtít v Evropě v budoucnu bodovat, musí úplně změnit svoji zdejší strategii a postavit modely, které se Evropanům budou líbit a budou za slušné ceny.
Rozbalit vlákno
53
26. 3. 2014 12:07
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Vývoj stojí peníze. Jiné automobilky v Evropě v F1 nejsou. F1 stála hodně peněz a bude stát. Pak byly krize, zemětření, povodně. Honda přišla o hodně vyrobených aut, o výrobní linky. Musela vše postavit znovu. To stálo spoustu peněz, proto nové benzíny mají zpoždění.
26. 3. 2014 14:53
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Od toho jsou pojišťovny, nebo si myslíš, že veškeré škody platili ze svého?! :-)
Avatar - King
26. 3. 2014 15:56
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Co ti je platná pojišťovna, když ti linka 3/4 roku stojí? Pojišťovna zaplatí způsobenou škodu na zařízení, ale už ne ušlý zisk, daný výpadkem výroby a logistiky.
27. 3. 2014 09:48
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Jiné automobilky v Evropě v F1 nejsou? To myslíš vážně? Zaznamenal jsi jaké týmy posledních 20 let vyhrály F1? >:D :-O
Avatar - King
26. 3. 2014 12:14
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Rozhonil ses krásně, ale úplně mimo. Článek je totiž poněkud nepřesný. Hondě v Evropě neklesají prodeje, ale nerostou tak, jak bylo plánováno. Což je dost podstatný rozdíl. ;-)

Absurdní pokusy s hybridy? Na hybridech nebylo nic špatného, ale Honda bohužel nepochopila mentalitu jejich zákazníků ...nebo dost možná jen neměla jinou možnost, jak se k nim postavit, aby byla ve hře.

Mimochodem věta " A proč už dávno nevyvinuly novou generaci benzinových motorů, jako třeba Mazda?" ukazuje, jak málo se v problematice orientuješ. Earth Dreams Technology ti nic neříká [odkaz] ? A o VTEC TURBO jsi také neslyšel [odkaz] ?

Mimochodem - buď si jistý, že Hondy nikdy levné nebudou. Nejsou k tomu žádné předpoklady.
Avatar - Dinar
26. 3. 2014 12:20
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Ti zákazníci jsou vůbec sebranka, tak těžko jim rozumět. >:D ;-)
Avatar - King
26. 3. 2014 12:59
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Nojo, máš pravdu. V jiných částech světa si lidé s takovým gustem nezadělávájí na rakovinu, tuhle sebranku ty šikmovoké vopice ne ne pochopit. >:D
Avatar - Dinar
26. 3. 2014 13:04
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Pořád ta křeč, ale lepší už to nebude... >:D ;-)
Avatar - King
26. 3. 2014 13:46
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Ale jo, bude, neboj. Dieselům nakonec zatne tipec EU. Jediný důvod, proč ji mít rád...
Avatar - Dinar
26. 3. 2014 14:07
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Legrační je, jak se vy kluci z hologram klubu tváříte, že hondě je celá Evropa šumák, a jak se vlastně vůbec nesnaží. Asi proto má dva dýzly, kombík s největším kufrem ve třídě a prototypy tajpára na NS, a na druhé straně Insight a cr-z trhající mimo Evropu prodejní rekordy. >:D Snaží se Honda, snaží, ale evidentně na to ta sebranka zákaznická nechce slyšet. Ale chyba je samo v ní, v hondě být nemůže, to jste si přece na klubu odhlasovali. ;-)
Avatar - King
26. 3. 2014 15:28
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
To je ale hodně špatná dedukce, nicméně v tvém případě už mě to nepřekvapuje. Honda se v posledních pár letech opravdu snaží,což způsobuje dvě věci - "poevropštění" se nelíbí těm, kteří ji měli rádi pro tu její výlučnost a ti, kterým se přizpůsobuje, si toho ještě nestačili všimnout, protože pro ně Honda nikdy určená nebyla a není tedy důvod moc zjišťovat, co vlastně nabízí, zvlášť když za to chce víc peněz, než jejich milovaný Opel, VW a Ford. Takže stávající majitelé ubývají a noví nepřibývají. Naštěstí to teď začíná vypadat, že zase začíná dělat něco pro ty skalní, ale než přesvědčíš sebranku, navyklou na tu svojí "kvalitu", to chvíli potrvá s tím předtím řečeným to nijak nesouvisí.
Avatar - Dinar
27. 3. 2014 09:18
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Ale já jsem nic nededukoval, jen popsal situaci, honda se snaží vyhovět vkusu evropského zákazníka, viz. dýzly, kterým o příspěvek výše zatínáš tipec, viz. kombík kombíkovič. Problém je, že ač se snaží, moc jí to u evropského zákazníka nejde. Tedy tvá argumentace,
že pro Hondu je Evropa nedůležitá a nemá zájem ji chápat - je mimo,
že Honda se nesnaží reálně vyjít vstříc evropskému zákazníkovi - je mimo,
že Honda je něco víc než evropský mainstream a tím ospravedlní svou vyšší cenu - je mimo.
Snižující se prodeje, omezení evr. výroby a reálné vytláčení hondy z pozic jinými jap. a korejskými značkami to je realita, která se nezmění ani kdyby dal tajpár NS za sedm a půl. ;-)
P.S. Ale můžete uspořádat na klubu triznu za Hondu, nejlépe pod obrázkem toho sportovního mikrobusu ze záhlaví článku, to by bylo symbolické.
Avatar - King
27. 3. 2014 10:40
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Pokud popsal, tak špatně. Zcela mylně totiž vycházíš z předpokladu, že co dělá Honda už i diesely lépe, než konkurence s desítky let tradice, co Honďák, to milovník dieselů. Chyba. Takže osobně se těším, až se jim zatne tipec bez ohledu na značku a začnou se prosazovat benzinové hybridy.

Stejně tak špatně je tvé tvrzení, že já argumentuji, že Honda nemá zájem ji chápat. To jsem nenapsal, pouze říkám, že Honda pokusila předložit vlastní vizi osobní dopravy a když to nezabralo, začala dělat to, co se v Evropě po automobilkách žádá. Jestli to byla chyba? Byla, co si budeme povídat.

Zajímavé - kombi se prodává asi 3 týdny a ty už víš, že "nejde"?

Honda rozhodně je něco víc, než evropský mainstream. Ať už kvalitou, spolehlivostí nebo cenou, ale třeba i provedním interiéru. V Ženevě jsem si schválně procházel konkurenty Civicu a jsou tam dost značné rozdíly, možná bys to mohl zkusit taky, než bude prázdně plkat. ;-) Byls to mimochodem ty, kdo tu každého školil, že cenová politika je dost podstatný faktor budování image. Bude chvíli trvat, než si trh uvědomí, že Civic není papírák a plasťák, ale rozhodně je nakročeno správným směrem. Starý Jazz to v tomto ohledu ještě trošku kazí, snad bude nový lepší a kvalit Civicu bohužel nedosahuje ani CR-V, ale kvůli tomu SUV zaměření to (nejspíš) zákazník je ochotný akceptovat, když mu to vynahradí auto v ostatních oblastech.
27. 3. 2014 10:49
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Hmmm, tak z toho mi vyplývá, že v té super-hondí-kvalitě se vlastně dělá jen Civic, vzhledem k faktu, že CR-V je teď relativně nové, tak logický tip je, že Civic ho bude v kvalitě (o které píšeš, že nedosahuje současného Civicu) následovat, Jazz jakbysmet.
To je to budování image?
Avatar - King
27. 3. 2014 14:20
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Zapomínáš na Accord. ;-)

Každý automobilový segment má, co se kvality interiéru týče, své standardy. Jazz je dle mého názoru pod hranicí toho, jak by supermini mělo v Evropě v současnosti působit, což je pochopitelně důsledek věku a původu auta.

Civic a Accord standardy třídy vysoce převyšují, Civic proto, že je navržen 100% s ohledem na požadavky evropského trhu, Accord proto, že je to prémiová Acura TSX.

CR-V se pohybuje, co se vnímání kabiny, někde v evropském průměru, což je dáno jeho primární orientací na americký vyšší mainstream. Honda tak trošku žehrá na to, že kompaktní SUV materiálově šidí všechny značky a nebylo tedy až tak důležité ho předělávat. Jinak se ale pochopitelně bavíme o nejlepším SUV současnosti, s vynikající kvalitou jízdy i komfortem, akustický nevyjímaje. Takže bych se potíží s budováním image nebál, pokud nenarazíme na fanatického olizovače. ;-) Když ta tristní interiérová levnota prochází už roky BMW, céervéčku určitě neuškodí, když v jednom ohledu klesne pod svůj vysoký standard. ;-)
26. 3. 2014 14:24
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Promiň, ale co nabídne Honda od UFO výš kromě CR-V? Podle mě je na tom právě o SUV líp než AR, co se týká modelovýho portfolia.
Avatar - King
26. 3. 2014 15:34
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
A co by měla nabízet od nějakého UFO(?) výš kromě CR-V? Teď se trošku vymetl chlév a pryč jdou auta, jejichž držení v nabídce bylo spíš zdrojem ztráty než zisku (Insight a CR-Z, bohužel) a Honda se bude koncentrovat na nejsilnější segmenty evropského trhu, tedy B, B SUV, C a C SUV. Jestli to odnese i Accord, to mě bude pochopitelně mrzet ještě víc, než Insight a CR-Z, ale vcelku to, při jeho podílu na trhu a fleetovém charakteru segmentu chápu.
26. 3. 2014 12:40
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Jak by taky v Evropě mohly růst, když v prodejích je Civic ve své třídě jen před Bravem a Cruzem. Je to prodejní propadák, na ostatní se z chvostu jen smutně dívá ;-)
26. 3. 2014 13:01
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Pokles o desetinu procenta opravdu není růst, ať plánovaný, či neplánovaný - je to pokles.
Hybridy, hybridy...no, v Evropě se moc nechytají, takový Jazz hybrid bych klidně mohl, ale kombinace vysoké ceny a ne nějak extra nízké spotřeby (ze zkušenosti 5,2) prostě nedává důvod ho koupit.
Mohli by to trochu popostrčit tím malým crossoverem, jak se jmenuje...Vezel? Určitě lepší volba, než obluda Civic Tourer.
Avatar - King
26. 3. 2014 13:50
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
O tom píšu o kousek níž - důvody, proč ho koupit, nejsou v rovině ekonomické a tudíž nepodstatné.

Spotřeba 5,2 není u 105k auta nějak extra nízká? To jsou věci. :-)
26. 3. 2014 14:31
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Nic extra to není, na trati, kterou jsem s ním celý týden jezdil, jezdím normálně s podstatně větším autem, které má diesel, 4x4 a automat a mám tam dlouhodobě 5,5 = čekal jsem od hybridu méně. Jazz je jinak fajn auto, klidně bych ho bral i jako ne-hybrid.
Avatar - King
26. 3. 2014 15:39
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Já myslel, že budeme něco srovnatelného porovnávat. ;-)

No vidíš, já bych zase nehybridní Jazz nebral. S výjimkou verze Si, kterou tu bohužel nejde koupit [odkaz] . Tam bych se nerozmýšlel.
26. 3. 2014 17:40
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Jo, Si sleduju, ale u nás asi nebude, taky bych asi moc nerozmýšlel :-)

Ta auta srovnatelná nejsou, ani je nesrovnávám, ale píšu, že podstatně větší, těžší auto, s většími ztrátami v hnacím řetězci, nejezdí o moc dráž, to je prostě škoda. Chápu, že na krátkých trasách by se karta asi obrátila, ale hlavní důvod pro koupi hybridu - provozní úspornost - zde není, za tu spotřebu bych to dal i s Jazzem ne-hybridem.
Avatar - King
27. 3. 2014 08:55
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Tak koupit ho za čárou v D není až zas takový problém. ;-)

Nesmíš tak podléhat tomu, kdo co píše o tom, za kolik jezdí. Spotřeba 5,2 s hybridem se zdá být velká pouze do chvíle, než zjistíš, za kolik jezdí auta skutečně. Pomožme si třeba tím Spritmonitorem. Nevím, jaký jsi řidič (jasně že dokonalý >:D , myslím stylově) ale Jazzy jezdí v průměru za 6,15. Hybrid je tam jediný se 4,8... Takže prostě bys to za tu spotřebu s nehybridem opravdu nedal. ;-)
27. 3. 2014 09:25
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Jazzů Hybridů je tam 56 a průměr mají 5,33. Takže 0,8 litru k dobru.
Avatar - King
27. 3. 2014 10:24
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Nějak jsem to asi blbě odfiltroval. 8-s
27. 3. 2014 11:08
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Aspoň vidíš, jak dokonalý jsem řidič, když jsem jezdil s JH za 5,2 >:D
27. 3. 2014 10:55
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Hybrid mám z týdenního ježdění, nehybrid jsem jel jen jednou, takže nevím, neznám, nekomentuju - moje zásada :-) Samozřejmě chápu, že hybrid se více projevuje v konkrétních podmínkách, ve kterých jsem ho já nepoužíval.
Jinak nejméně mi v tomhle režimu bral Prius plug-in, ten šel i pod 3l/100km, ale dostupnost toho auta obecně je u nás na pytel. Navíc Prius je zvláštní tím, že z toho, co dělá auto autem má jen volant a kola.
26. 3. 2014 19:57
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Jazz klasicky je nedocenene auto, ale bohuzel ho srazi cena. Kdyz jsme premysleli jakym autem vymenit stareho yarise, o ktereho projevil zajem kamarad, tak cena Jazzu napoprve odradila. Jenze pak jsem objevil skladovy model, levnejsi o 80 tisic a v te chvili to bylo konkurenceschopne auto a s motorem 1.4 spolu s automatem (podminka manzelky) to nakonec vyhral. Nebyt ale slevy, tak je to bohuzel neprodejne za tu cenu.
26. 3. 2014 13:09
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
To je dobry argumentovat motory, ktere mozna prijdou na trh za dva roky, kdyz ma momentalne Honda diesely minimalne pet let za konkurenci. Tomuhle se rika pozde bycha honit.
Avatar - King
26. 3. 2014 13:53
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
1.6 i-DTEC Earth Dreams je pět let za konkurencí? Minimálně? Tak to je nejvíc. >:D :yes:
26. 3. 2014 14:39
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Byl to preklep, mluvilo se samozrejme o benzinech a mel jsem na mysli samozrejme benzinove motory. 1.6 diesel neni spatny, ale brutalne predrazeny, tudiz nekonkurenceschopny.
Avatar - King
26. 3. 2014 15:51
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Nepatrný překlep. >:D Nevím, jestli jsou benziny Hondy pět let za konkurencí, Skyactiv 1.5 má stejný výkon jako Jazz 1.3 a z pohledu litrového výkonu lepší parametry než 1.8 i-VTEC má jen 1.6 GDI a nejsilnější 2.0 Sky-G, takže bych to tak nehrotil, není moc kam spěchat. Nicméně asi chápeš, že do auta, které je na konci výrobního cyklu (vlastně už spíš za) a do auta, které se moc neprodává, nemá cenu dávat nové motory, které už jinak v USA a Japonsku pochopitelně u nových aut v nabídce jsou. Jazz i HR-V přijdou s novými motory příští rok. CR-V dostane minimálně nový twinturbodiesel v rámci faceliftu, Civic pouze ve verzi Type R, zbytek pak s příští generací.
26. 3. 2014 22:23
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Hybridy nebyly špatné??? Elektromotor 10 kW a baterie zdvihly váhu a ničemu to nepomohlo. Stále to bylo normální auto s kily navíc a prakticky stejnou dynamikou i spotřebou. Myslím, že Hondí směr hybridů mohl být zajímavý před 15-ti lety, kdy tato technologie začínala a ne dnes... Srovnejte například s úrovní hybridů od Toyoty a musíte uznat, že Honda byla úplně mimo...
Avatar - King
27. 3. 2014 08:36
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Jak "ničemu to nepomohlo"? Stokoňový Insight (s automatem!) jezdí podle Spritmonitoru ca za 5,4 l. Když si dáš do filtru auta s automatem s a výkonem kolem 100 k, dostaneš průměr 7,65 a to je v tom i ten Prius a Insight, logicky. Když si vyfiltruješ manuály se 100 k, více než 14 tisíc jejich majitelů jezdí v průměru za 7,44 l. Tak jak kurňa ničemu to nepomohlo? >:D Prius má mimochodem průměr 5,2 l, takže počítám, že u něj ten hybrid taky moc nepomohl.

Pochopitelně máš pravdu, že tahle technika je překonaná (asi proto v ní teď jede Kia, Volkswagen, BMW a další ;-) ), však už má Honda tři nové hybridní systémy pro auta Jazzem počínaje a NSX konče. :-)
27. 3. 2014 09:23
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Jenže 5,4 u Insightu se 100 koňmi vypadá podstatně hůře, než 5,1 u Priusu se 136 koňmi. Ten mild-hybrid v podání Hondy je prostě moc "mild". Chtělo to u některých modelů nejen silnější benzinový základ, ale také trochu silnější elektromotor, aby se to nějak více projevilo.
Avatar - King
27. 3. 2014 10:22
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
To nezpochybňuju, reagoval jsem na "ničemu to nepomohlo". Rozdíl 2 litry u manuálu a 2,25 u automatu, to je přece sakra hodně. Vždyť je to 27 % (AT 29) :-O
27. 3. 2014 11:34
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Tak proti stejně výkonným benzinům samozřejmě přináší úsporu, to je bez debat. Když už ale přicházíš s těmi čísly, nebylo by špatné to filtrovat taky i podle let, tedy ty benziny od roku 2009, kdy se objevil Insight. Ona spotřeba aut v průběhu let přeci jen klesá a je nesmysl srovnávat Insight se 74kW autem z roku např. 1995. A tu se rázem dostáváme k číslu 6,8. Takže ne rozdíl 2 litry, ale 1,4 litru. Ano, i to je pěkné.
Avatar - King
27. 3. 2014 14:04
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Pravda. Nějak mi to filtrování na SM v posledních 24 hodinách nejde. >:D
26. 3. 2014 12:56
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Tak ono ufo se prodávalo dost dobře, zejména ze začátku. Tuším, že byl šestým nejprodávanějším autem nižší střední v ČR, což není zlé. Co se týče hybridů, Toyota hodně dobře ukazuje, že záhem o hybridy tu rozhodně je. Honda to ale pobrala špatně, tj. slabý benzinový motor jak v Insightu, tak v CR-Z (jen Jazz Hybrid je OK). Insight měl mít v EU 1,5 z CR-Z a ne 1,3, CR-Z pak 1,8 z Civicu a ne 1,5. A mít to ten silnější 14kW elektromotor... mohlo to být o něčem jiném. Takto se ani já nedivím, že si to moc lidí nekoupilo.
Avatar - King
26. 3. 2014 13:43
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Nemyslím si, že to byl ten problém, ve třídě Insightu jezdí mnoho slabších aut. Potíž by v tom, že ekologie není nic pro lůz... chtěl jsem říct pro ekonomicky smýšlející zájemce o malé auto. Ekologie je do jisté míry luxus, stačí se podívat na biopotraviny, ekologické prací prášky apod. Ten, kdo je orientovaný na cenu (a to zájemce o malé auto povětšinou je), sladuje v první řadě vlastní momentální finanční prospěch a raději se bude kvůli pár ušetřeným tisícům trávit exhalacemi dieselů.

Ten, kdo chce svůj postoj demonstrovat veřejně, potřebuje tuto techniku v odpovídajícím balení a za odpovídající cenu, tedy za hodně peněz (Lexus) a na milost ještě vezme i model na rozhraní nižší střední a střední třídy, který byl první, kdo s hybridem začal. Stojí taky dost peněz, takže je tu punc exkluzivity a navíc rozumná "rodinná" prostorová dispozice.

Ale hybrid na pomezí segmentu B a C, to moc exkluzivitou a sebepropagací nezavání, navíc to není ani moc drahé, aby se tím dalo chlubit a není to ani moc velké a nežere to zase tak málo. Takže to nemá výhodu imageovou jako Lexus a Prius, ani ekonomickou, kterou nemá žádný hybrid. Tudíž není důvod, proč to kupovat.

Předpoklad Hondy, že si "lidé" koupí "lidový" hybrid, byl prostě špatný. Šance by tu byla, pokud by náklady byly alespoň srovnatelné.
26. 3. 2014 14:17
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Jak pak ale vysvětlíš tak obrovský úspěch Yarisu Hybrid a Aurisu Hybrid, které jsou v těchto nižších levnějších třídách? Ta tvoje teorie té praxi vůbec neodpovídá. Zájem o levnější hybridy tu bezpochyby rozhodně je, viz výše zmíněné dva modely Toyoty to ukazují myslím víc než dost. A už vůbec ani jedno z těchto aut nedává na první pohled na odiv, že jde o hybrid, o nějaké veřejné demonstraci postoje nemůže být řeč. A přesto se prodávají dost slušně. Yaris Hybrid určitě nebyl prvním hybridem a není ani rodinný a přesto to lidi berou na milost... Kulhá ti to na obě nohy.

Problém byl v tom, že Insight byl vzhledem k výkonům strašně drahý, rozhodně nebyl lidový (slabší technika téměř za cenu Priusu). Buď měl být znatelně levnější nebo znatelně silnější, ideálně oboje. Věřím tomu, že Insight mít 1,5ku z CR-Z a ten 14kW elektromotor za rozumnou cenu (řekněme tak od 420 tKč) by měl solidní úspěch. Podívej se, jaké jsou prodeje těch levných hybridních Toyot. Už ten hybridní Yaris začíná na 400tKč, což je za takového prcka brutální, ale prodeje jsou vysoké.
Avatar - King
26. 3. 2014 14:43
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
O jakém obrovském úspěchu Aurisu a Yarisu je řeč? Čistě ze zvědavosti, nic jsem o tom neslyšel. Ale v zásadě - pokud si koupíš hybrida, tak nejspíš od značky, kterou hybridy proslavily. Stejně tak půjdeš asi v případě EV po nějakém Nissanu. Navíc ke koupi hi-tech auta budou spíš inklinovat zákazníci značky a asi víme, jako zákaznickou základnu má Toyota a jakou Honda. Pokud si Toyota své zákazníky už vychovala, je to jedině dobře. :-)

Cena pochopitelně hraje roli taky. Ono to nebylo téměř za cenu Priusu, zpočátku byl rozdíl 120.000 a ke konci snad 80, ale i to je málo, o tom žádná. CR-Zku rozhodně zlomil vaz výkon motoru, ale to není případ HIH a HJH. Můj názor. ;-) Uvidíme, jak si povede Jazz s SH i-DCD.
26. 3. 2014 17:39
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Je jen chybou Hondy, že nedokázala přetavit to, že byla mezi prvními (Insight byl snad jen pár měsíců po Priusu, pokud se nepletu). V hybridní sféře nebyl důvod k tomu, aby na tom byla ve srovnání s Toyotou tak zle... ale co už. Promrhali to. Rozdíl 120 tisíc, kdy jedno auto stojí zhruba 700 tisíc a druhé zhruba 600... je prostě strašně malý rozdíl vzhledem k velkým rozdílům těch aut, nemluvě o tom, že za 500 tisíc máš Aurise v hybridu, který je v podstatě Priusem v jiném kabátě. I kdyby ten rozdíl proti Priusu byl 200 tisíc, pořád by to bylo málo, zejména poté, co se objevil Auris Hybrid. HIH měl také problém s výkonem... zejména s ohledem na cenu. Jak říkám, mít to střeva z CR-Z, byla by ta cena více akceptovatelná (nicméně stále vysoká). HJH je v pohodě.

K těm číslům Toyoty, nyní budou čísla v Evropě. V roce 2013 se prodalo 49.774 Yarisů Hybrid, což je 28% prodeje všech Yarisů (opravdu není zájem o malé hybridy?) Auris Hybrid zaznamenal 34.938 prodaných kusů, což je 37 % podíl. Celkem prodala v minulém roce 847.540 vodů (včetně Lexuse), z čehož bylo 156.833 hybridů (18,5 %). V západní Evropě je poměr hybridů dokonce 28 %, tedy více než každá čtvrtá Toyota v západní Evropě je hybrid. BTW, ve Francii je 75% prodaných Aurisů v hybridní verzi.

Samozřejmě v celkovém počtu, když to spočítáme na celý trh (Toyota má 4,7% evropského trhu), nejsou to extrémní čísla - to znamená, že 0,87% vozů prodaných v Evropě je hybrid od TME (Toyota+Lexus v Evropě). Každopádně téměř 85000 levných hybridů od TME (Yaris + Auris) ukazuje, že tu je spousta lidí, kteří si jsou ochotni koupit hybrid.

Pro zajímavost, Honda prodala za 5 let prodeje Insightu 37 tisíc vozů, na což Toyotě stačí 5 měsíců, aby toto množství prodala v levných hybridech v podání Aurisu a Yarisu. Takže ten trh tu je, lidé si koupí lidový hybrid. Jenže Insight vzhledem k tomu, co nabízel, nebyl ani trochu lidový. Celosvětově i evropské úspěchy Toyoty ukazují, že místo pro hybridy je tu dost velké. Neúspěchy Hondy (ať už v Evropě nebo jinde) se nemohou svalovat na nezájem lidí o hybridy, to je prostě nesmysl.
26. 3. 2014 22:40
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Heleď, Mino21,
než budeš dělat unáhlené soudy o hybridech a Hondě, tak si zjisti, jak na tom Honda vlastně je - celosvětově. Z toho se dá potom odhadovat jak na tom BUDE, třeba i v Evropě ;-)

Nový Jazz i Vezel Hybrid je samozřejmě špička.
Accord Hybrid je na tom srovnatelně s Toyotou
[odkaz]

:-)

PS Podívej se v tom odkazu na fotogalerii, jak má hybrid vypadat..
26. 3. 2014 23:02
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Heleď, DonVito. Můžeš mi říct, co má celosvětová situace Hondy společného s tím, jak si v hybridech vedla v Evropě? Celá diskuze je o dosavadních (upozorňuji DOSAVADNÍCH) evropských (upozorňuji EVROPSKÝCH) prodejích hybridních Hond. A ty jsou proti Toyotě v Evropě (upozorňuji v EVROPĚ) prostě dramaticky nižší. Nebo to chceš popřít?

To, jak si vede hybridní Accord v USA přece nemá nic společného s tím, že se hybridní Hondy v Evropě moc dobře neprodávají.
Avatar - King
27. 3. 2014 08:26
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Vito, celosvětově je to jen o málo menší tragédie. Pokud si vzpomínám, nedávno snad Honda ohlašovala milion prodaných hybridů, zatímco Toyota jich má 10? Možná je ten rozdíl ještě větší. To, že teď má hybridy na úplně jiném levelu, je věc jiná. Nakonec, jak píšu Minovi, to možná Honda pohnojila tím, že chtěla s Toyotou od počátku udržet krok.
27. 3. 2014 21:04
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
To Mino21:

S tou odpovědí souhlasím, o to mě šlo..
Čísla jsou nepopiratelná o tom nediskutuji.

Reagoval jsem hlavně na to, že Honda nedokázala přetavit...

Podle mě jde o to, že to Honda ZATÍM nedokázala přetavit.
Ale je to otázka času.

Toyota je v hybridech neoddiskutovatelná jednička.
No a Honda je dvojka (jestli se nepletu i prodejně ?), ;-) s výše uvedenými výbornými modely.

Toyotě i Hondě zdar

PS Můj hybridní favorit je momentálně také Prius.
No a potom jsou sny jako Accord Hybrid nebo GS300h..

PPS Mnoho lidí si neuvědomuje jak velkou práci odvedla Toyota s Hondou, že se hybridy prosazují už teď. Kdyby to bylo na německých automobilkách tak jezdíme na naftu ještě za sto let..
Díky Toyotě (a Hondě) jsou hybridy synonymem spolehlivosti!
Je to paradox, že mnohem složitější auto s nespolehlivou (ne v případě Toyoty a Hondy) elektronikou je spolehlivější než konvenční auta.
27. 3. 2014 21:16
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
No já se obávám, že teď, když se hybridy začínají prosazovat i u jiných značek než u Toyoty, Honda s nimi do velké míry přestane (CR-Z, Insight) a minimálně do Evropy nám tu bude vozit zejména naftu a ne hybridy. Accord v hybridu by se mi líbil také, hybridní technologie mě láká, ostatně i proto jsem uvažoval o Insightu (byť ojetém), který se mi hodně líbil designem i tím, že je to hybrid (nakonec jsem skončil u na dnešní poměry velkoobjemové atmosféry).
Avatar - King
28. 3. 2014 09:41
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Co se Evropy týče, Jazz by tu měl být i v příští generaci. Jestli se vrátí CR-Z, to těžko říct, ale myslím si, že hybridy přijdou s dalšími generacemi konvenčních modelů - HR-V, Civic X a (doufejme i) CR-V.
27. 3. 2014 21:09
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
To King:

Tak Toyota je jednička nejen v hybridech, ale samozřejmě i v celkových počtech :-)

A zaslouženě..
Avatar - King
27. 3. 2014 08:23
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Souhlasím, to jsou velmi pěkná prodejní čísla. V tom případě musí, krom již zmíněného faktoru ceny, být problém i v nedůvěře v mild-hybrid. Pokud Yaris začíná, jak píšeš, na 400 a o číslo větší Jazz na 440 a stejně se neprodává, pak to těžko vysvětlit jinak. To by ovšem znamenalo, že nedůvěra v hybridní Hondy bude přetrvávat i nadále, protože osvěta, že SH i-DCD je full hybrid lepší, než Toyoty, bude zdlouhavá a finančně náročná a Honda ji v Evropě určitě nijak zvlášť prezentovat nebude. :-O
26. 3. 2014 16:21
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Hezky píšeš, opravdu tomu rozumíš, měl by sis odskočit do Japonska a ukázat jim, jak se to dělá, inženýrskej. :-! >:D >:-[] ;-\ :-(
26. 3. 2014 12:52
Jsem v klidu
V roce 2015 (možná) přijede Tajpár, setře Leona a Mégana a prodej půjdou nahoru, na to přece všichni čekaj, no ne?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Dinar
26. 3. 2014 13:03
Re: Jsem v klidu
Tourer zašlape do země woodoo panenku všech hondistů, octavii kombi, a nemalé šance má i v souboji s transitem, přesně v intencích sportovních tradic značky. ;-)
26. 3. 2014 13:23
Re: Jsem v klidu
Jo, vlastně - já zapomněl, že to jsou údaje éry "předtourerové", no to jo, tak počkáme čtvrt roku a uvidíme, jak rychle bude továrna ve Swindonu zase nabírat kvůli zvýšené poptávce po nejsportovnějším stěhováku všech dob >:D
26. 3. 2014 14:17
Re: Jsem v klidu
Co mi na Hondě vadí? Že nevyrábí žádnou Hondu... Kde je sportovnější Accord, proč rezignovala na klasickej Civic? Kde je jakýkoliv kupé? Proč není schopná nabídnout stejně širokou nabídku jako dřív pro dynamičtěji orientovanou klientelu?
Avatar - Jaros71
26. 3. 2014 14:36
Re: Jsem v klidu
:yes: přesně!
Sportovní auta už nemá a to co má je na nic. ;-)
Avatar - Sumi2000
26. 3. 2014 14:40
Re: Jsem v klidu
At"se mrknou na Mazdu jak to má vypadat!!!
Nebo nyní Nissan..
A pořádný benzín už taky neumějí.
Avatar - King
26. 3. 2014 15:01
Re: Jsem v klidu
Probereme to postupně:
1/ Protože to nikdo nekupoval
2/ Protože to nikdo nekupoval
3/ Protože to nikdo nekupoval
Protože někoho napadlo, že poté, co proběhly body 1-3 Honda zkusí být děsně ekologická. Jak můžeš vidět z posledního vývoje, situace se zase obrací.
27. 3. 2014 04:37
Re: Jsem v klidu
Aha, nikdo nekupoval a legenda se ušila z keců v časopisech.
Avatar - King
27. 3. 2014 08:16
Re: Jsem v klidu
Nevšiml sis, že éra sportovních aut, kupé apod, skončila s 90. léty u všech značek? Proč asi...
26. 3. 2014 14:50
Levný model
Dávno měli mít v nabídce levný model, místo toho si hrají na "lepší" značku, na kterou nemají v Evropě vybudované jméno.
Klíčem k přežití je dnes levný model a ten nemají. Špatně skončí.
Rozbalit vlákno
4
26. 3. 2014 15:02
Re: Levný model
Naopak, Honda v Evropě jméno má, nyní mu ale příliš čest nedělá.
Avatar - King
26. 3. 2014 15:52
Re: Levný model
S tím by se částečně dalo souhlasit.
Avatar - Jaros71
26. 3. 2014 19:07
Re: Levný model
Jasně ..když někde řeknu HONDA...každý hledá motorku. >:D
A i tu se museli japončíci naučit dělat v naší JAWĚ blahé paměti.. ;-)
Ale dnes jsou v moto č.1 !
Jen tomu Abájovi by mohli dát něco lepšího.. :-)
27. 3. 2014 04:38
Re: Levný model
...tam to není motorkou
Avatar - KANKUNEN
26. 3. 2014 15:32
Po přečtení příspěvků je mi jasné, že fanoušci Hondy nechápo
stejně jako management co se to s Hondou děje.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
26. 3. 2014 22:39
Re: Po přečtení příspěvků je mi jasné, že fanoušci Hondy nec
:yes: >:D
26. 3. 2014 16:34
K popukání
Opravdu se musím smát tomu, jak tady plivete na Hondu - jak to popsat - Blá, blá, blá. Tak asi takhle.
Rozbalit vlákno
4
26. 3. 2014 17:42
Re: K popukání
No vypadá to, že na Hondu plive celá Evropa jen ty to bohužel nechápeš. Ten jejich design je prostě hnůj.
27. 3. 2014 15:27
Re: K popukání
Já Ti dám jenom jednu radu, protože je tady "odborníků", až mi jde z toho hlava "kolem" (už jenom chybí názor Herr VWaverky) - svez se v Hondě a pak uvidíš, a když Ti to nic neřekne, tak jdi o dům dál, ale nemel hlavně bláboly.
26. 3. 2014 18:07
Re: K popukání
Tak jestli máš nějaké argumenty proti - sem s nimi.
I když od tebe je to blá blá blá dnešní maximum, viď?
Avatar - Sumi2000
26. 3. 2014 22:40
Re: K popukání
K popukání je totiž současná produkce aut od Hondy v EU.. >:-[] :no:
26. 3. 2014 16:45
Souhlas
Něco je zcela jistě špatně, když prodeje v Evropě jdou o více jak 7 procent nahoru a Honda jde o 10 procent dolu! Proč se v Evropě neprodává resp. Nevyrábí novy Jazz? A co Vezel? Zcela jasna manažerská pochybení. Takže se nelze divit , ze situace je jaka je.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - King
26. 3. 2014 17:03
Re: Souhlas
Je to jen moje teorie, ale Jazz čeká v Evropě na motory VTEC TURBO. Pokud s turbem nepřijde, bude pro mě ta prodleva hodně nepochopitelná.

Vezel/HR-V se bude dovážet z Mexika a ta fabrika, která bude zásobovat i USA, ještě nestojí, proto bude až příští rok.
27. 3. 2014 08:54
Re: Souhlas
Problem je dle meho v cene, ktera zustala ,,viset", zatimco konkurence sla dolu. Muzeme to omlouvat kvalitou, ale to na zakaznika nepusobi. Pokud bychom nedostali slevu pres 80 tisic na Jazz, take bychom ho nekoupili. Jinak motor 1.4 v Jazzu je dostacujici.
26. 3. 2014 17:27
Honda na evropském tobogánu
v roce 2007 prodala Honda 312 tis. aut a měla podíl 2% na trhu. Vloni to bylo již jenom 140 tis. a podíl 1,1%. A letos to vypadá, že bude úspěch, když se dostane přes hranici 100 tis. (únor 8,6 tis.). To těžko může dopadnout jinak, než stažením se z Evropy, protože taková marginální čísla musí být hluboce ztrátová.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2014 19:41
Re: Honda na evropském tobogánu
tiez si myslim ze honda coskoro z eu odide... ale nechajme sa prekvapit.... snad vezel alebo novy jazz pomozu predajom len nechapem preco ich tu este nemame.... nie je uz na co cakat, situacia je dost vazna... a mozno ani tych 100 tisic honda neda.... tento rok vyzera ze bdue pre hondu v eu rekordne mizerny

casy kedy honda predavala 200 -300 tisic aut v eu su uz davno prec.... pamatam casy ked boli hondy doslova v mode... HRV a CRV boli vsade.... alebo tie priestranne civicy s joystickom, este aj taxikari ich mali radi.... no jo... zlate casy su prec ...
Avatar - Sumi2000
26. 3. 2014 22:43
Re: Honda na evropském tobogánu
Jo..to bylo.. ;-\
A taky např. to CR-V bylo fakt pořádné SUV!
Nyní je to jen obří crossover..s batohem na zádech. :no:
Avatar - papito 2
26. 3. 2014 18:24
Spravny dizajn Civicu je v USA, v EU prilis futuristicky.
Kupujem Hondu od 98 roku, 1 Civic a 3 x Accord kazdu generaciu. V USA je ale modelovy dizajn usadlejsi, nie ta divokost ako v Europskych modeloch. Accord este ano, Civic je vsak neidentifikovatelna zlatanina ktora moze zaujat len uzku skupinu nejakych studentov. US Civic sedan je ovela krajsi. Honda v Europe moc experimentuje, mala by si vziat priklad z Mazdy, aspon co sa exterieru tyka.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2014 19:12
Re: Spravny dizajn Civicu je v USA, v EU prilis futuristicky
suhlasim... americke hondy to je uplne iny svet ako tie nase europske hokusy pokusy co nam sem japonci davaju ochutnavat

keby taketo americke hondy boli v eu [odkaz]
[odkaz] tak honda preda nepochybne ovela viac aut
Avatar - papito 2
26. 3. 2014 19:59
Re: Spravny dizajn Civicu je v USA, v EU prilis futuristicky
Presne tak. Preto sa dobre predavaju. Sedan Civic by urcite mal uspech aj v EU , po nedavnom vylepseni materialov a exterieru je to velmi pekne auto & klasicky sedan. Europsky Civic sa tomu nemoze rovnat. Takisto Accord by sor uspel i ked nova generacia je trochu konzervativna. Vo vhodnej kombinacii farieb a diskov ale spravi dojem.
26. 3. 2014 22:27
Re: Spravny dizajn Civicu je v USA, v EU prilis futuristicky
V minulé generaci Civicu tu sedan byl a úspěch to moc nebyl.

Důvod? Evropa chce HB. ;-)
Avatar - papito 2
26. 3. 2014 22:53
Re: Spravny dizajn Civicu je v USA, v EU prilis futuristicky
Tak toto je nova generacia, kazdy ma iny vkus, osobne by som sucasny Europsky hatch nekupil ani za polovicu ceny lebo je to vyslovene skarede. Hatchback pre mna skor Octavia, to vyzera ako sedan i ked ma piate dvere. Vseobecne Honda dizajnom v poslednej dobe nejak sliape vedla.
26. 3. 2014 23:14
Re: Spravny dizajn Civicu je v USA, v EU prilis futuristicky
Jak už jsem psal níže, minimálně jeden český importér měl Civic 9G 4D v nabídce a kvůli nezájmu ji stáhnul. Pokud se nepletu, měl tam dvě skladovky a ta jedna mu tam ještě pořád straší.
Avatar - papito 2
26. 3. 2014 23:23
Re: Spravny dizajn Civicu je v USA, v EU prilis futuristicky
V pohode, ja by som to kupil kedze som nan zvykly. Mam radsej klasicky sedan strih, praktickost je u mna na 2. mieste.
26. 3. 2014 23:27
Re: Spravny dizajn Civicu je v USA, v EU prilis futuristicky
Mně se také více líbí sedan a liftback než HB... Ostatně sám mám Acco v sedanu, byl to jediný sedan, který se mi až tak moc líbil, že jsem mu tu 4D koncepci odpustil :-)
Avatar - papito 2
26. 3. 2014 23:35
Re: Spravny dizajn Civicu je v USA, v EU prilis futuristicky
A ktoru generaciu mas ? :-) Ja ten na fotke ( 2012) ale je pre mna uz posledny. Vraciam sa domov a v EU Accord uz skoncil :-(
26. 3. 2014 23:40
Re: Spravny dizajn Civicu je v USA, v EU prilis futuristicky
Mám ještě tu starší, sedmičku po faceliftu s dvoulitrem. Osmička byla pro mě zbytečný luxus (což je ostatně i ta sedmička - jako racionální volbu jsem měl Civica 1,8, ale jak jsem prostě viděl to Acco naživo, jak tam na mě čeká, nemohl jsem si pomoci :-)).
26. 3. 2014 22:26
Re: Spravny dizajn Civicu je v USA, v EU prilis futuristicky
Toppere, zase jsi neinformovaný. Civic 4D, kterého ukazuješ na snímku, nemám problém ofiko sehnat asi 50 km od svého bydliště (bydlím v ČR) v zemi, která je v EU. Dokonce se prodávala i u některých delearů v ČR (vím minimálně o jednom, kterého mám asi 30 km daleko) a stáhli ji z prodeje kvůli malému zájmu.
27. 3. 2014 09:50
Být fanouškem Hondy
je snad ještě horší, než být fanouškem Alfy Romeo. >:D
Rozbalit vlákno
3
27. 3. 2014 22:14
Re: Být fanouškem Hondy
Ano, to máš pravdu, zatímco Alfisti už snad začínají vidět mihotavé světélko na konci tunelu, u Hondy se budoucnost jaksi ztrácí v mlhách... ;-\ Hlavním problémem v Evropě je design, vzhled nejnovější generace Civicu je skutečně odstrašující... :'-( :no:
Avatar - King
28. 3. 2014 09:36
Re: Být fanouškem Hondy
Tak určitě, základní model Alfy ve stylu Qashqaie a vše ostatní s cenou cca od milionu výš, to opravdu je mihotavé světélko na konci tunelu. >:D Jak známo, mlha se umí rozptýlit během pár minut, v tomto případě s datem 2015. ;-)
28. 3. 2014 16:14
Re: Být fanouškem Hondy
Hlavně ta Giulia, fakt už se nemůžu dočkat a počítam každý den, kdy už se objeví!!! Snad to bude opravdová pecka, která potvrdí oprávněné použití tohoto legendárního jména! ;-) ;-) :yes: :yes: :yes: