Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda bojuje s poklesem prodejů, sníží výrobu v britském Swindonu

David Bureš
Diskuze (136)
Evropská prodejní krize je, zdá se, u konce. Honda ale na lepší zítřky nevěří, výrobu v Evropě chce snížit.

Automobilka Honda nezažívá na evropských trzích příliš šťastné období. Kvůli malému zájmu zákazníků postupně ukončuje zdejší prodej hybridů Insight a CR-Z, nyní omezí i zdejší výrobu aut s konvenčním pohonem.

Honda přechodem z třísměnného na dvousměnný provoz v továrně Swindon na jihozápadě Anglie reaguje na neuspokojivé prodeje aut na evropských trzích. Představitelé Hondy neočekávají, že by se situace na zdejších trzích v následujících letech zlepšila. Prodeje nových aut na starém kontinentu se přitom již odrazily ode dna a pomalu rostou, za první dva měsíce roku o 7,6 procenta.

Omezení výroby bude znamenat zrušení 340 pracovních míst, což je asi 10 procent z celkové pracovní síly anglické továrny. Už loni přitom bylo ze Swindonu propuštěno na 800 lidí. Výroba letos klesne na zhruba 120.000 automobilů, zatímco loni odtud vyjelo 140.094 vozů. V rekordním roce 2008 tu ale třeba vzniklo 230.423 vozů.

Výroba automobilů značky Honda byla ve Swindonu zahájena v roce 1992, již od roku 1989 tu ale byly vyráběny motory. Vedle agregátů tu dnes vznikají tři modely japonské značky pro evropské trhy – kompaktní Civic (včetně kombi Tourer), SUV CR-V a MPV Jazz.

Honda loni podle statistik organizace ACEA prodala v Evropě 139.712 automobilů, o 1,1 procenta méně než v roce 2012. Její podíl na trhu zůstal na hodnotě 1,1 procenta. Za první dva měsíce letošního roku evropské prodeje Hondy meziročně klesly o výrazných 10,4 % na 18.037 aut, tržní podíl poklesl na rovné procento.

David Bureš
Diskuze (136)
28. 3. 2014 16:14
Re: Být fanouškem Hondy
Hlavně ta Giulia, fakt už se nemůžu dočkat a počítam každý den, kdy už se objeví!!! Snad to bude opravdová pecka, která potvrdí oprávněné použití tohoto legendárního jména! ;-) ;-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - King
28. 3. 2014 09:48
Re: Divný design!
2/ Nejde jen o to, kam "se vlezeš", jsou tu i další faktory - pozice a skol volantu, rozmístění ovladačů, rozložení pedálů. Opravdu jen málokteré auto je ve všech ohledech perfektní pro každého, proto říkám, že nutnost něčemu se přizpůsobit je vcelku běžná.

4/ Jo, hezká, to je, i po letech, zvlášť když člověk vidí takový BMW Active Tourer, navíc má hydraulický posilovač, což už dneska nemají ani sporťáky, ale jinak to kdovíjaké svezení není, sportovní podvozek byl nutnost a ani teď to není žádný zázrak. Současné CR-V je proti tomu závoďák. >:D Je to prostě rodinné auto. ;-)
Avatar - King
28. 3. 2014 09:41
Re: Honda nerozumí evropskému zákazníkovi
Co se Evropy týče, Jazz by tu měl být i v příští generaci. Jestli se vrátí CR-Z, to těžko říct, ale myslím si, že hybridy přijdou s dalšími generacemi konvenčních modelů - HR-V, Civic X a (doufejme i) CR-V.
Avatar - King
28. 3. 2014 09:36
Re: Být fanouškem Hondy
Tak určitě, základní model Alfy ve stylu Qashqaie a vše ostatní s cenou cca od milionu výš, to opravdu je mihotavé světélko na konci tunelu. >:D Jak známo, mlha se umí rozptýlit během pár minut, v tomto případě s datem 2015. ;-)
27. 3. 2014 22:14
Re: Být fanouškem Hondy
Ano, to máš pravdu, zatímco Alfisti už snad začínají vidět mihotavé světélko na konci tunelu, u Hondy se budoucnost jaksi ztrácí v mlhách... ;-\ Hlavním problémem v Evropě je design, vzhled nejnovější generace Civicu je skutečně odstrašující... :'-( :no: