Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Američtí regulátoři ukončili vyšetřování požárů v autech Tesla

Američtí regulátoři ukončili vyšetřování požárů baterií v elektrických vozech tamního výrobce Tesla Motors a nenašli žádný sklon k poruchám.
Zpět na článek
31. 3. 2014 09:10
31. 3. 2014 21:07
Avatar - Hittman
31. 3. 2014 09:10
USA
Jelikož je am. vláda díky dotacím šedým vlastníkem Tesly, není se čemu divit, že vyplivli takovýto výsledek... >:-[]
Rozbalit vlákno
1
31. 3. 2014 21:07
Re: USA
Keby blbosť kvitla, si ružový ker >:D
Avatar - wakantanka
31. 3. 2014 09:53
Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Mňa skôr zarazil ten komentár, že dodatočnou ochranou vybavia len autá v USA. Teda v Európe alebo inde po svete sa na cestách cudzie predmety ktoré by mohli preraziť baterky nenachádzajú? Prístup k zákazníkom ako lusk, koho že mi to pripomína ... hm...?
Rozbalit vlákno
15
31. 3. 2014 10:26
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
No, neviem ako, ale tuto ľaľa: [odkaz] sa nič o autách v USA nepíše. Píše všeobecne, že to bude namontované v servisoch Tesly, alebo na popud zákazníka, alebo ako súčasť pravidelných prehliadok. Tak neviem ...
Avatar - wakantanka
31. 3. 2014 10:50
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
V článku tuto na auto.cz píšu nasledovné:

"Automobilka podle agentury AP souhlasila s tím, že do spodku vozů namontuje další ochranné štíty, které mají zabránit poškození baterií a možnému vzplanutí. Novými kryty zpětně vybaví také již prodané vozy Model S v USA. Do aut doplní titanový plát a dvě hliníkové součásti. Trvá přitom na tom, že o svolávací akcie nejde."

a presne na tieto tvrdenia som reagoval.
31. 3. 2014 11:16
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
na blesk.cz.....prominte vlastne auto.cz toho napisou >:D
31. 3. 2014 11:16
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Zhorela vobec nejaka Tesla v EU? Americanie boli schopni znicit aj Toyoty. To sa nepodarilo ani v bojovych podmienkach Blizkeho vychodu. Asi nie nahou tam k futbalovej lopte pridavaju 5 stranovy navod, co mozes a nemozes s takou loptou robit.
31. 3. 2014 11:25
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
No, ale zasa toľko ich v EU nejazdí. Inak zistilo sa, že obidve Tesly, čo zhoreli mali pneu pruženie a to znižuje pri rýchlej jazde svetlú výšku vozidla (kvôli menšiemu odporu vzduchu asi). Preto sa stalo, že nejaké kovové veci, čo sa povaľovali na ceste mohli zasiahnuť prednú časť batérie ... Potom uvoľnili softvérový update, ktorý svetlú výšku zvýšil, no a zatiaľ to vyzerá, že by to aj stačilo. Ten titanový plát je skôr overkill.
31. 3. 2014 21:30
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Nerekl bych, ze ten titanovy plat je az takovy overkill. Kdyz se podivas zespodu na par ojetejsich aut, tak zhusta najdes ruzne sramy na podvozku od toho jak auto za svuj zivot potkalo neco zespodu. Rozdil mezi normalnich autem a Teslou je ten, ze to co u normalniho auta udela skrabanec viditelny jenom na zvedaku, u Tesly skonci ohnivym infernem kvuli kteremu musi hasici vyklizet okolni budovy a cekat az ten dvacetimetrovy plamen sam dohori, protoze hasit se to nijak neda. V tomto kontextu je ten plat spise neco melo byt na aute od zacatku.
1. 4. 2014 10:28
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Ále blbosť ... Keď si pozrieš ČO vlastne spôsobilo jeden z požiarov (v druhom prípade sa to nepodarilo zistiť, lebo požiarnici boli nútený otvor zväčšiť aby sa dostali k baterke), zistíš, že ak by sa to stalo "normálnemu" autu, mala by posádka šťastie, že má vôbec nohy. A to preto, lebo medzi cestou a nohami posádky je v normálnom aute iba plech, kdežto v Tesle tam máš dve vrstvy plechu a ešte baterku k tomu. A to nehovorím, ak by ten kus kovu zasiahol benzínovú nádrž ... vzplanutie by bolo o dosť rýchlejšie. A hasiť sa to samozrejme dá - aj to zahasili - priamo vodu do vnútra baterky. A to preto, lebo LiIon baterky pri zkrate produkujú značné množstvo tepla, ktoré ale zároveň zvyšuje vydávanie energie. Najprv práškom okolie a potom vodou priamo do baterky (urobili otvory do baterky) to ochladili a zároveň zahasili a bolo po tom. [odkaz]
Aby bolo jasné - som rád, že tam ten titánový plech dali - istota je istota. Ale keď si zoberieš, že odvtedy čo softvérovo zvýšili svetlú výšku pri jazde vysokou rýchlosťou sa nič nestalo a nestalo sa ani pri autách bez vzduchového podvozku. Ale zasa je pravda, že možno len dosiaľ nestretli na ceste väčší odpad/kus kovu/čohokoľvek ...
1. 4. 2014 10:53
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Že prorazíš nádrž, neznamená, že auto začne hořet. Jen se zvedne riziko požáru. A není to zrovna nejlepší pro životní prostředí.

Li-ion se, pokud vím, nehasí. Baterie se chladí, aby se problém nerozšířil i na dosud nepoškozené články. Což by teoreticky u Tesly neměl být problém, kvůli tomu mají myslím jednotlivé články oddělené, ale asi to nestačí.

A k tvému komentáři o nohách... já tedy o žádném takovém případu nevím a že aut s takto řešenou podlahou jezdí hodně. Tesla není jediné auto s podvozkem, který se při vysokých rychlostech snižuje. Jak nízko vůbec podvozek Tesly šel? A kolika autům se vůbec stane, že si prorazí nádrž (když už nepřipraví posádku o nohy) o nějaký odpad na silnici?
1. 4. 2014 11:05
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Bol to kus kovu, takže je predpoklad, že bude hádzať iskry, takže je slušný predpoklad, že by sa to vznietilo. Nie je to pravidlo, to je pravda.
K haseniu som dal odkaz, ale v zásade máš pravdu.
Možno šiel podvozok až moc nízko ...
Keď zoberieš množstvo "normálnych" áut a ich nehôd, je celkom možné, že sa to stáva. Problém je v tom, že okolo Tesly je slušný hype a keď sa niečo stane ich autám, moc sa to zveličuje.
1. 4. 2014 15:09
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Když kus kovu trefí plastovou nádrž, tak hází jiskry? Spíš bych se bál rozpáleného výfuku.

Může se stát, že prorazíš olejovou vanu. Nevím, jak je to dnes časté (na silnicích, ne mimo ně). Nikdy jsem ale neslyšel o tom, že by nějaké smetí na silnici prorazilo karoserii a zranilo posádku. To se spíš stane, že se vybouráš, když se snažíš překážce vyhnout. Pro průnik do interiéru totiž budeš potřebovat mnohem více energie než pro narušení těsnosti (samozřejmě záleží na materiálu). U baterií to bude podobné. Nepotřebuješ rozrýt celý podvozek, konkrétně Li-ion jsou celkem citlivé na náraz. Člověk je v kontaktu s podlahou jen chodidly, respektive patami.
1. 4. 2014 22:45
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Samozrejme, že môže hádzať iskry - šúcha sa po asfalte - nie je to nič neobvyklé.
Čo sa ostatného týka - Oba prípady, kedy začali tie Tesly horieť boli spôsobené prierazom kovového predmetu skrz batérie, nie jednoduchým nárazom.
Čo som všetko ja "neslyšel" a ono sa to deje ...
2. 4. 2014 12:27
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Vím, že o vozovku může hodit nějakou jiskru. Jen si nemyslím, že je vysoká pravděpodobnost vznícení vozu při podobném incidentu od samotného předmětu. Největší rizikem jsou podle mne rozpálené díly pohonného ústrojí a zkrat (obecně vzato) - při nehodě se také kov může brousit o silnici; je to otázka toho, jestli je palivo v nesprávný čas na nesprávném místě a jestli vůbec ta jiskra stačí. Ale mohu se plést.

Beru, že se to při vážné nehodě může stát - je to vážná nehoda. Také jedna Tesla myslím projela betonovou bariérou. Jde mi čistě o to, na kolik je samotná podlaha slabým místem. Pokud se nebavíme o ochraně před minami, tak podle mne není. Překážka narazí do auta ještě před prostorem pro posádku. A ty plechy něco vydrží. Auto podle mne spíš vyskočí do vzduchu, když na něco takového najede, než povolí podlaha. Jo, kdybys vzal 20 cm vysoký zabetonovaný sloupek (s něčím s "normální" světlou výškou)... ten by ti asi podlahu otevřel jak otvírák konzervu.

Pokud tomu dobře rozumím, u Tesly to odnesly baterie umístěné vpředu. Tam, kde je normálně motor. Což nijak neodporuje mému názoru. Odpovídá to třeba tomu proražení olejové vany. Z mé zkušenosti mají v USA s bordelem větší problémy. V Evropě jsem se s tak špatnou situací nesetkal.

PS: Tak se mi skutečně podařilo najít případ, kdy došlo k proražení podlahy (pravda, u staršího auta, které je kdo ví jak prorezlé). V USA, samozřejmě, kus ocelového profilu možná metr dlouhý (pět na pět cm v průřezu) prošel až zadní lavicí. Opravdu by si měli na silnicích uklidit. Celkem by mě zajímalo, jak se mu to pod autem vzpříčilo, že ho to nabodlo.
Avatar - wakantanka
31. 3. 2014 12:36
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Aký stav je v USA s návodmi na použitie je myslím známy fakt >:D Ďalší fakt je ten, že v nielen v USA ale aj inde po svete sa po cestách povaľuje kopa vecí, ktoré môžu zapríčiniť za určitých okolností požiar. Mne len prišla divná informácia o montovaní dodatočnej ochrany len na vozy predané v USA. Po pravdivosti / nepravdivosti týchto tvrdení som nepátral. Očakával by som teda skôr reakciu redakcie ak napísali niečo nepravdivé.
31. 3. 2014 11:21
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Prepána Jána, treba si skúsiť zistiť info z iných zdrojov, nie z auto.cz, to je bulvár.
Avatar - wakantanka
31. 3. 2014 12:37
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Ja len reagujem na tvrdenia redakcie, ak mám osobitne overovať každú podobnú informáciu, tak to neurobím za celý deň nič iné. >:D