Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4Matic – Kam vlastně patří?

103 komentářů

Avatar - Magister
Magister
Auto jsem předevčírem měl tu čest vyzkoušet. Koukal jsem i do ceníku. Zde testovaný kus je celkem nepochopitelně nakonfigurován na efekt, nikoli vzhledem k ceně a pohodlí. Komfortní podvozek mi připadal v pohodě. S paketem Active je to pak luxusní auto a vejde se pod milion se stejnou motorizací (220 CDI 4Matic).
webpaja
Ty jsi měl čest, nebo auto mělo čest 😉 . Bude si jí muset udělat i na mě. M-B je pro mě především hladkej komfort, jsem na něj zvědavej. Přes pro mě nezkousnutelný tvary A a CLA mi GLA přijde nejzajímavější z vizuálního hlediska mezi D3, přednost před RRE by asi nedostal, ale jsem zvědav jak jezdí.
Avatar - Dinar
Dinar
GLA je opravdu mírně, ale jen mírně přizdvihnuté áčko, o jízdu bych se nebál, spíš moc nerozumím zaměření toho auta. 1er je malá, tím nepraktická, X1 přináší oproti ní o něco víc místa a větší kufr, celkově taky nic extra za ty peníze, ale rozdíl tu je. Mezi GLA a áčkem rozdíl v praktičnosti nevidím, tedy GLA by měla být čistě záležitostí image. Pak je tu ale otázka, proč si koupit auto, které od toho áčka málokdo rozezná, kde je ta lepší (dojem dražšího auta) image? Z hlediska imagemakingu udělá takový Evoque násobně lepší službu, jinými slovy, crossover proto, že víc praktičnosti, nebo proto, že víc image. U GLA, v rámci modelů MB, nevidím ani jedno. 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No, na franc. rivieře o glačko strach nemám.... tam to půjde jak čerstvé bagety... áčko pro mladší, glačko pro starší, kteří chtějí áčko, ale je pro ně nízké. Bude to mít podobný princip jako hatchback a crosska.... snad se moc neseknu, když použiju příměru passat vs. alltrack.... /a pod./
Avatar - Dinar
Dinar
Chce to zkusit, v reálu tě překvapí, jak je GLA nízké, když to nebudeš vědět, budeš si myslet, že se díváš na hatchback. To platí i pro nastupování, tohle není auto pro důchodce, nelezeš výš, nesedíš výš, myslel jsem, že nižší crossover než X1 nikdo neudělá... a hele ho. 😉
maTooB
Auticko som videl raz a ked prichadzalo tak som myslel, ze je to Acko, iba trosku vyssi podvozok, az potom mi docvaklo ze ide o nove GLA.
Vo stvrtok idem na prezentaciu a testovacku, tak potom mozno napisem viac. Ale viac ma zaujima nove Cecko ako tato nezmyselna ani ryba ani rak...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
..beru... dneska pojedu kolem Mercu tak jim to tam půjdu vytmavit 😉 ono, možná je to tím, že žijeme v cross době a jak bylo kdysivá dobrým zvykem multistatkářů, že čím více pruhá tím více Abímbas, tak možná dneska platí, čím více PETek na autě, tím více coolandsexyandclever for ecology...
webpaja
JJ, tam se pohybuju 13 měsíců v roce >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...ahoj sousede ...příště si dej potiši hudbu - neslyším péčko >😁
webpaja
>😒]
webpaja
Jsem zvědavej na srovnání místa. U BMW je to jiný a dá se očekávat, že nová X1 i přes menší rozměry bude uvnitř větší, díky platformě z Countrymanu a posunutější kabině vpřed. Přidanou uživatelskou hodnotu u GLA kromě vyšší světlý výšky a teoretický větší možnosti dát předkus nad obrubník nevidím. Vizuálně mi přijde zajímavější než A, určitě víc oproti Q3. X1 musí rok počkat na novej interiér, zvenku pořád dobrý. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Q3 je proti tomu mnohem více do SUV, ale pravda, GLA vypadá líp. Nová X1 bude stejný předokolkový kompilát, nečekám, že v ním bude míň místa. Ten dost podměrečný prostor a tablet v kombinaci se starým comandem je asi jediné, co se dá GLA vytknout, vůbec nepochybuju, že se to bude prodávat, má to tu aktuálně trendy líbivost. 😉
Avatar - vabis
vabis
To chce trošku zvyk, stejně jak Kaškaj 1gen, Subaru XV, Bmw X1 atd . Na živo to ale není špatné. Kdo chce malou stylovku, proč ne. 😉
jaho
Chtěl bych se zeptat, jestli už má někdo praktickou zkušenost s benzínem GLA 250 4MATIC. Konkrétně jeho srovnání s testovaným 220CDI 4MATIC, kultivovanost-hlučnost, dynamika, spotřeba.
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Je mozne si objednat (aspon na Slovensku a v Nemecku) Off-Road paket, ktory okrem ineho obsahuje aj zvysenu svetlu vysku.
Gvick2
mohu mít dotaz? Kolik měříte? Při záběru, kdy sedíte na zadních sedačkách (no spíše se krčíte než sedíte) a pevnou opěrku hlavy máte sotva po zátylek mi vychází, že buď máte přes dva metry nebo je GLA zoufale malé ve svislém směru.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den, měřím 190 centimetrů 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...a kolik na výšku? >😁 😉
webpaja
>😒] tvl
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
>😁 odepisuji z pranýře 😒 >😁
Gvick2
Děkuji, tak to je zvláště vzadu prostorová tragédie a řadit GLA mezi SUV nebo crossovery je dost nemístné, kdo jiný by měl vynikat ve svislém prostoru než tyto typy karoserií. A pevné opěrky hlavy na zadních sedačkách jsou dost zoufalé šetření na nepravém místě.
webpaja
Pokud vezmež v potaz význam slova crossover nebo SUV, není důvod se nad tím nějak pozastavovat. 😉
Gvick2
Pokud vezmu v potaz chápání slova crossover nebo SUV, tak jak jsem jej vnímal dosud já, tak to zatím byla vždy auta s větší schopností v terénu než běžný HB nebo sedan dané délky a rozvoru a s vyšší stavbou karoserie zajišťující jednak lepší nastupování (vyšší posed, vyšší profil dveří) a druhak bezproblémové prostorové poměry ve svislém směru. U GLA zdá se není splněno ani jedno ani druhé a je to spíše jenom Ačko na vyšších pružinách. GLK je docela typické SUV, dovedl bych si jej představit kratší a s menším rozvorem na úkor podélného prostoru vzadu a menšího kufru, ale stále s dostatečným prostorem nad hlavou, pohodlným nastupováním a stále by mi to zapadalo do kategorie nejmenších SUV, proč ne. Ale GLA je prostorově uvnitř řešené jako coupé a přitom vnější rozměry jsou dost blízké GLK, které má navíc nevýhodu (z hlediska vnitřních rozměrů) podélného uložení motoru. Nic proti, kategorie aut se divoce mění a co platilo včera neplatí již dnes, ale je v tom trochu nepořádek. 😄
webpaja
Pro dva na využití volnočasových aktivit a kdyby náhodou napadlo na chatě trochu sněhu, máme čtyřkolku s pár cm navíc Maruško, nebo kříženec mezi hatch a SUV. Pro obojí to funguje.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
ano... :yes: to bychom taky mohli čekat od aut, která v karoserii kombi mají název sport, že budou lepit dehet na Hungaroringu Vettelovi na helmec... i když představa, že např. Insignia v kombu urve kersem kus cesty a pošle Hamíkovi na kšilt ve 320 taky není špatná 😄
Avatar - Dinar
Dinar
GLA je uvnitř malé v podélném i svislém směru. Se svými 193cm jsem si sedl pohodlně u řidiče, s výhradou krátkých sedáků, za mnou nastavenou sedačkou řidiče zbývalo místo max. na prostrčení tenké aktovky, pro lidské nohy nepožitelné. Nechápu, že tyto crossovery, které by měly být rodinnými auty, trpí takovým nedostatkem místa na zadních sedačkách, při použití plnohodnotné dětské sedačky bude mít problém s nohama vzadu i tříleté dítě.
webpaja
To je kvůli výchově dětí! Aby se nerozcapovaly >😒]
Avatar - Magister
Magister
Já mám 182 cm, jel jsem vpředu i vzadu a v pohodě. Není to luxus ale odpovídá to nižší střední třídě. Na hlavu tam je o něco více místa než v CLA. Ale ono asi taky záleží na objemu.... tedy na velikosti pupku.
Avatar - Dinar
Dinar
Budu-li brát klasika nižší střední, golfa, je v GLA vzadu méně místa, a oproti, v tomto směru špičce třídy, octavii, je to nebe a dudy. U X1 s podélně uloženým motorem a primárně zadním pohonem je pro málo místa vzadu alespoň nějaká vý(o)mluva, pro GLA ne. Menší výška vzadu není z pohledu použití takový problém, počítáš-li s děckem, jde hlavně o nohy trčící z dětské sedačky, a ten pupek děti (alespoň ty z rozumných rodin) nemají.
Klaudius
Tak to je fakt dosť ťažko pochopiť, zrejme crossovery od Mercedesu nebudú určené pre rodiny. Ale v tom prípade by ma zaujímalo, pre koho teda určené sú.
webpaja
Když se podíváš, kdo reálně řídí RRE, odečteš basketbalistky a nadprůměrně vysoký ženy, pak ti zbývá ještě dostatečný publikum, kterým opti paket a trochu zvedlý podvozek navodí pocit bezpečí při jezdění městem. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Pak je to ta druhá varianta, image, auto pro panímámu, ale tam jak říkám, nevidím moc důvod vzít GLA místo A, protože rozdíl vizuální je minimální, málokdo to mega v autě uvidí. Tuhle disciplínu umí nejlépe Evoque. 😉
webpaja
No jestli je to tvrdý, pak špatně. Dáma se musí dokázat namalovat za volantem, se špatným tlumením to je spíš na maškarní 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No já ti nevím, dáma by hlavně měla mít dost místa před volantem a ...mno nic >😒]
_MT_
Jen si říkám, kolik že to stojí SLK... 😄
webpaja
...stojí o dvě sedačky míň 😄
_MT_
😄 To bylo k tomu stylu a dámě. Chvíli jsem si říkal, jestli jsem se nezasekl v minulém tisíciletí, kdy byly kupé a roadstery na vrcholu potravního řetězce. A pokud bys na zadních sedačkách trval, je tu dvoudveřové C.
nanni2
Zdravím po delší době..Ty a Webpaja máte zřejmě nějakou slabost pro RRE. To by z Vás měla paní Brázdová z dealerství v Karlíně radost..Já se ale spíše od Evoque odvrátil... A právě spíše ke GLA.To jsem jen staticky vyzkoušel a pravda až na větší a skutečně použitelný kufr v GLA nějaký valný rozdíl proti A(kromě ceny) moc nevidím , prostorový zázrak není ani jedno. Na druhou stranu, ihned z GLA jsem přesedl do C a tam jsem si vzadu nedal nohy pod přední sedadlo, zatímco v GLA ano. To mne dost vyšokovalo. S Evoque jsem jěl (110 i 140 kw, 6 - i 9-st.automat).O co kvalitnější má interiér proti konkurenci o to horší mi přišel jízdní projev, hlučný , dosti nekultivovaný motor. A take velmi slabý na takto těžké auto, a to i ve 140 kw verzi.Přitom je cca o 200 tis dražší než GLA nebo X1.O malém kufru(tak o 30 % menší než GLA) se ani nezmiňuji. GLA má určitě lepší dynamiku a je levnější,takže u mne by asi dostal přednost ten..Vemte si,že slušně vybavený RRE vyjde klidně na 1,5 M, zatímco GLA hlavně díky výše zmíněnému paketu Active řekněme na 1,15 M.RRE je ale jiné , ale ten vzhled není vše a vnitřní prostor také není nikterak úžasný .Zejména ta 110 kw verze tragicky nejede, ale pro ženu která chce výraznou stylovku do města,proč ne, pokud se ovšem smíří s 9-10 l spotřebou...
A jen pro zajímavost , e😜ert Pepa v Autosalonu před 2 lety testoval RRE a zmiňoval se o ceně 0,95 M, což nevypadalo vzhledem k bohaté výbavě zle, ovšem testované auto stálo 1,65 M. A to dám radši za X 5,i když už bych ty prachy měl.
webpaja
Paní Brázdová? Tam jsem brázdu nedělal 😉 . Z těchto malých SUVek mě chytlo nejvíc, ale stejně jako GLA ho beru spíš jako ženskou kabelku. Co se týče ceny, platí starý známý pravidlo, že prodáváš za tolik, kolik je ochotná zákaznická obec dát. K ceně víc nemá smysl...
Co se týče 150HP verze, tak s původním 6° to byl celkem lenoch, s novým ZF jede podstatně líp a za míň.
Nijak ho neobhajuju, přesto mi k srdci přirostl zdaleka nejvíc.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
dva plus tašky na pláž... proto je v Evropě, zejména jižní, tak populární a bestseller....
.Rambousek.
"rozvor o délce 2.699 milimetrů naznačující omezenou vnitřní prostornost v podélném směru"

Nic proti tomu, že v autě moc místa fakticky není. Ale odkdy naznačuje rozvor 2,7 m (tím spíš u kompaktu s motorem napříč!) omezenou prostornost? Rozvor, který je mezi mladobolevslavskými prostorovými zázraky OIII a Superb!
Avatar - C30AMG
C30AMG
Nova trojcata jsou pekna a dobre namirena na efekt. Skoda podvozku, ktery je vzdy horsi nez premiova konkurence. Na tom se shoduji novinari a diskutujici na celem svete. Za me jedina brzda v koupi CLA.
Klaudius
Auto s dĺžkou takmer 4,5 metra a napriek tomu stiesneným interiérom, motor naprieč, je to vlastne ešte Mercedes? Ddizajnovo teda nič moc, je to dravé a všklebené, elegancia sa kamsi vytratila. Ani mi to nepripadá ako crossover, skôr trochu prerastený hatchback. Interiér mi príde už tragicky opäť rovnaký, na tie neskutočne hnusné kruhové mriežky vetrania by už konečne mali zabudnúť, ale žiaľ, pchajú to všade. Aspoň v novom Véčku upustili od chrómovaného kríža na okrúhlej mriežke a dá sa na to pozerať...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Svojho času tiež išli reči, že Cayenne nie je Porsche, ale s dodatkom, že keď im vyrobí dosť peňazí na tie "pravé Porshe" tak potom už nevadí. Nejako takto by som nahliadal aj na toto "dno" ponuky Mercedesu. Proste peniaze nesmrdia a zákazníci to kupujú, to je celé. >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Proč dno? ....nechápu - merc nebyl nikdy vyhraněná značka. Ano, v myslích každého z nás je zafixováno MB - limuzína, ale v myslích taky máme Saaba... doba se mění. A v přírodě nevyhrává nejsilnější, ale ten, kdo se umí nejrychleji a nejlíp přizpůsobit.
Klaudius
Mercedes nebol nikdy vyhranená značka? A na to si ako prišiel?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
... tak podle portfolia...široký záběr... kdybychom se bavili o vyhraněnosti tak jako příklad bych viděl např. Ferrari - tam je to opravdu vyhraněné....nebo LR - teréňáky, ale merc.... od limu, po kombi, suv, cross, mpv, mini mpv... tohle je příliš záběr na to, aby se dalo říci, že je vyhraněnou značkou. Snad si rozumíme....
Klaudius
Miešaš hrušky s kolečkami. Mercedes je dosť vyhranený už tým, že z osobných áut ponúka iba prémiu. Pohodlie, motor vpredu pozdĺžne, zadný náhon. Áno, Mercedes strieľa na všetky strany, a to robia žiaľ prakticky všetci. Už nie je na prvom mieste značka, povesť a hrdosť, ale výhradne prachy.
Avatar - Magister
Magister
S tím nesouhlasím. Mercedes měl vždy široký záběr - vojenskou techniku, motory do lodí, ponorek. Nákladní auta, autobusy. V pozdější době pak přibyl Smart a kola. Nyní se ještě rozšířil, což je pochopitelné. A dělají to dobře. MB jsou dostupnější...
Klaudius
Píšeme o osobných autách, nie? Aj taký Samsung vyrába milión vecí...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...osobní auta, tzn. do 3,5tuny.... pokud značka vyrábí: mini, mini mpv, van, osobní dodávku, nižší, střední, vyšší, cross, suv.... to si pleteš zřejmě slovo vyhraněnost se zaměřením.... a to, že vyrábí premii, že má motor vpředu, zadní pohon...no minimálně každý vidíme vyhraněnost v něčem jiném. Vyhraněné je ferrari, land rover, porsche, lambo, masarko.... pleteš se v tomhle případě...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Dno v " " bolo myslené ako spodok ponuky, teda základ ponuky. >😁
Když si zmapuješ koncepty Mercedesu napříč minulým stoletím, zjistíš, že prémiový luxus a tradice netvoří jeho charakteristický znak. Mercedes je mnohem více e😜erimentátorský.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
je to taková fábie alá Mercedes
webpaja
Nemá čtyři kroužky, viď? 😄
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
má jenom jeden a zbytečně velky
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
4 kroužky nebo 10, furt je to stejnej přeznačkovanej volkwángšmejd
webpaja
Máte s flyboyedou podobně striktní názory...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A proč máš takový pologazík na obrázku. >😁
_MT_
Protože je to praktický supersport, nebo co to. :-!
Nonsens
Krosy klamú telom. Je to áčko a kvôli efektu väčšieho auta ešte asi potlačili kabínu oproti mohutnému spodku. Tam sa 2m ťažko skladajú aj keď to zvonka vyzerá nádejne. Ak si niekto kupuje tento kros pre rodinu, tak je na zlej adrese.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas je to vlastne zvysene "opancierovane" Acko takze zvnutra bude este viac stiesnene ....

vnutorna sirka vpredu/vzadu - ceed 1465mm/1450mm
vnutorna sirka vpredu/vzadu - GLA 1450mm/1420mm

zjavne je to vnutri uzsie ako bezne hatche nizsej strednej triedy, takze pre rodinu nic moc
webpaja
Jedenapůlcentimetru navíc pozná tvá přítelkyně, nejsem si jistej jestli někdo jinej v inteiéru bez zohlednění šířky středové konzole, příčném usazení sedadel apod. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vzadu je rozdiel 3cm a to ceed nie je zrovna najsirsie auto triedy 😄

leon - sirka vzadu je 1460mm to uz je dokonca o 4cm viac ako v GLA 😉
webpaja
V tomhle autě budou vzadu sedět max 2 děti...nic víc v tom nehledám.
Klaudius
Aké deti? Do 150 cm výšky musia mať autosedačku, a s tou sa tam vojdú asi len podmienečne (na dĺžku), ak vôbec, potom ich už rátaš za dospelých. Argument, že je to len pre deti, dnes neobstojí, vďaka povinným detským sedačkám potrebujú koľkokrát aj viac miesta ako dospelí. Pri dvoch deťoch šírka interiéru nehrá rolu, pri troch je to horšie.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No mi tohle opravdu nepřijde jako auto pro děti vzadu... teda bereme-li v úvahu standartní euro velikost 😄
GTI
Ať se na to díváme jakkoli kriticky, jedno je jasné, crossovery postupně euro-cesty okupují a ještě dlouho okupovat budou. Že tato auta postrádají eleganci, šmrnc? Jistě, ale podívej se, jak chodí lidé po ulicích. Tepláky, tretry a mobil ve velikosti tácku na buřty, vždyť to je dnes prakticky tolerované uliční oblečení a vybavení.

Co se týká vnitřních poměrů, je nutno si uvědomit, že euro-trend je jasný - malá auta. Tradičně vzato se vlastně jedná o model 2+2. Ovšem tohle platí napříč všemi. Prakticky neexistuje vůz z masové výroby, v němž by se člověk nemusel stydět vozit normálně rostlé euro-lidi vzadu. Jediná výjimka je SUPERB.

Zpracování a styl? No, právě na nejtěžší cestě pro prémiové automobilky, totiž na výrobě malých modelů je znát, jak vysoko dnes vyšplhali premianti... mainstreamoví. Prémiový problémek spočívá v menších třídách v tom, že pokud je styl, image a klasa u velkých modelů automatickou, zcela přirozenou nadstavbou, působí totéž ve třídách menších možná až příliš křečovitě.

Takže komu? Trochu nucený stylař, co jezdí zpravidla sám či ve dvou.

P.S. Pochvala pana redaktora - dobrá výška, dobré video, dobrý test :yes: Osobně bych však v daném "duelu" volil GLK :-!
webpaja
...tácek na buřty... >😒] Jinak jsem spíš za stylařku nebo mladýho drafce, co to střídá s litrovou čtyřválcovou zmrzlinou bez tandem sedadla.
Avatar - Dinar
Dinar
Tretry a tácek... >😁 >😁 :yes: :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Zdá se, že tobě je to jasné, GLA není auto pro čtyři Berdychy, ale stylovka 2+2 a paní šlečna odveze děti do školy bez problému.
Avatar - Dinar
Dinar
Paní slečna je odveze úplně stejně v áčku, zvenku rozdíl nepozná 9 z 10ti bychařů, rozdíl čtvrt mega prostě není vidět. Podstatné je, jak velký trumbera je pan manžel.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
..paní slečna je odveze i na štangli Ukrajina, když na to přijde 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...s tím telefonem >😁 >😁 >😁 bravo, maestro :yes:
webpaja
Chceš půjčit mojí Nokii 3110, ať si nepřipadáš blbě? Taky mám nějaký starší obleky a společenský boty >😒]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
bílé rukávy na tyrkysovém saku? .... bílé ponožky a černé mokasíny? ale Nokii 8110 verzi Chiquitta nebo "véčko" od Motoroly.... >😒]
Klaudius
Podpis. Svet smeruje...ani neviem kam. Keď vidím v divadle mládež v rolákoch a roztrhaných rifliach, najradšej by som vzal nejaký bič a hnal to všetko von. A bez vrátenia vstupného. A fakt že som už v Mercedese dobre oblečeného muža v saku s kravatou nevidel dávno...
Kvitujem voľbu GLK, jedno z mála áut aj mimo asfaltky, ktoré sa mi celkom páči. Ale pre mňa, ak Mercedes, tak V s trojlitrovým šesťvalcom a 4x4. Len sa k tej méte dopracovať, v dnešnej dobe nie zrovna jednoduchá vec.
Poslyš, ty máš ale starosti >😁

Ještě jsem neviděl člověka v divadle, který by měl rifle s potrhaným efektem.

Dnešek se osvobozuje, lidé mohou volně dýchat. Nikdo nemá právo diktovat trendy.
Klaudius
No vidíš, a ja takých vídam stále častejšie. Pred 20 rokmi bolo divadlo spoločenskou udalosťou, a bola radosť tam ísť, za kultúrou, ktorá mala úroveň.
Dnes chodia ľudia do divadla ako do McDonaldu a tá takzvaná "sloboda" je poznať aj na javisku - stále častejšie sa v hrách vyskytujú hrubé až oplzlé výrazy, ospravedlnené tzv. umením. Ďakujem, nechcem, takúto slobodu nech si strčia za klobúk. Tu nejde o trendy, tu ide o kultúru.
Myslím, že dnešek je velmi pestrý - a nechybí v něm ani vytříbená, ušlechtilá a kvalitní kultura na úrovni.

Ale jedna věc je na dnešku krásná - svoboda. Nerozlišuje se mezi pohlavími, ženy přebírají mužské role a muži (ve velkém!) ty ženské. Muž přestává být ochráncem a živitelem rodiny, na kdečem se partneři mohou domluvit a nemusí poslouchat to, co jim po staletí diktovala kultura... po této stránce je dnešek božský.
Klaudius
Tak tú "vytříbenú, ušlechtilú a kvalitnú kultúru" mi definuj a ukáž, je to veľmi úzky profil. Človek také niečo aby doslova hľadal. Zo všetkého sa robí len prachsprostá šou.
Tebou naznačená sloboda je už z princípu aj proti prírode. To nemôže dopadnúť dobre.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Nevím, já ještě v divadle rifle nepotkal... něco jiného jsou divadelní představení, kde tohle není nutné.... např. hry atd. Jsi vyhraněný negativista. Apropo, pokud bys přišel v riflích na představení, kde se to vyloženě nehodí, tak tě tam nepustí.
Klaudius
V tom prípade ste kultúrnejší národ ako my. 😉
Počkat - co je proti přírodě?
Klaudius
Presne to, čo si napísal. "Nerozlišuje se mezi pohlavími, ženy přebírají mužské role a muži (ve velkém!) ty ženské. Muž přestává být ochráncem a živitelem rodiny, na kdečem se partneři mohou domluvit a nemusí poslouchat to, co jim po staletí diktovala kultura..."
vrkuboy
Můj život už nebude nikdy jako dřív. Dnes jsem viděl desítky lidí s "táckem na buřty" a vždy se škodolibě ušklíbnul. >😁 :yes: :yes:
Riio2
Tak som mierne sklamaný... Tiež som ho bol pozrieť reál, ale teda nevidel som tam nikde tých 38.000 €. Akurát tak tá hviezda na grile sa tak tvári 😄
BTW vie mi niekto vysvetliť čo je to ten coman on line? Lebo jedna vec je navigačný za 28.000 (aj ke´d ten tablet primontovaný na palubovke je hrúúúza), ale čo ako tých 86000? to za čo?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tiez si myslim ze niektore auta aj za polovicnu cenu ( sportage, ASX ) spravia viac muziky a su priestrannejsie, praktickejsie ako tato predrazena mala "imidzovka" a este aj lepsie vyzeraju
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...Toppere, máš pravdu, ale to ty nikdy nepochopíš... podle tvojí logiky bych si mohl koupit valníka, protože spraví viac muziky je priestrannejsi, praktickejsi ako tato predrazená poloimidzovka z koree... 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A jsme zase u toho - 2x po sobě se dozvědět, že mezi GLA a GLK je více rozdílů, než by se na první pohled zdálo...? Stopáž videa je krátká, tak proč tak marnit čas? Stejně jako rádoby vtípek... Vtipkovat si může dovolit ten, kdo má základ, ale tohle je, i ve srovnání s jedním příspěvkem v MACZ zkrátka POD amatérskou úrovní 8-s 8-s

Navíc mít vedle sebe GLA i GLK na natáčení a neukázat naprosto žádné srovnání? Tomu říkám promarněná šance :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
GLA
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 421 / 1235
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 800

Yeti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 416 / 1760
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 810

Ptá se snad někdo u Yetiho, jestli dává smysl? Tak co vede autora k tomu, že GLA by snad smysl měl utéct Mercedesu pod sukni? GLA je skvělá krejčovská míra. Pro každý den všeho akorát, cesta necesta. Až budou zoufalci z Dé jedna sjíždět přes pangejty z kolon na okolní cesty, pak někteří pochopí >😒] :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
GLA je dokonala ukazka toho ako spravit lifestylove crossove auto ktore nevynika v nicom ( ktore je absolutnym chabym priemerom triedy ) .... ktore nevynika ani velkostou kufra ani variabilitou ani priestrannym interierom ani schopnostou jazdy mimo cesty ani krasou ... dokonala ukazka toho aky dnes staci byt priemerny ked mas hviezdu na kapote... keby to auto malo logo tata alebo qorosu tak o to auto nezakopne nikto.... svet je dnes zvlastny a asi nema zmysel to nejako dalej riesit... mne osobne sa GLA nepaci a tym to hasne.
Avatar - Ham.
Ham.
Tady bych ti připomněl tvůj památný výrok "prémie neexistuje". Gratuluji, právě sis ho dokonale rozmetal na prach... >😒]
anton1
Toppere, práve tie tvoje korejské plečky vynikajú v tom, že keď ich vidím, chce sa mi "blejt", obzvlášť Sportage je hnus na pohľadanie. Kúp si už konečne nejakú tú svoju kórejskú prémiu a potom tu rozdávaj tie tvoje "múdrosti".
Avatar - Magister
Magister
GLA průměrné? Stačí si do něj sednout.... materiály, ergonomie, krása, zdobení, design.... sedačky. Houby průměr. Motor 220 CDI je tak dobrý, že si jej od MB kupuje i Infinity..... tak mi řekni, které auto v této třídě je o tolik lepší s lepším motorem (4x4, výkon, spotřeba).

KIA world narozdíl od tebe jsem byl v Ženevě a seděl jsem v GLA i v Qorosu.... nebe a dudy. Doporučuji vyzkoušet osobně. 😉

Nejsem zákazník pro GLA, nicméně si myslím, že v rámci nových kompaktů má u MB ambice stát se nejprodávanějším. Tedy asi hned za B, které jde skutečně na odbyt a v ČR prakticky nejsou skladovky.
Avatar - CommonUser
CommonUser
220 CDI pre Infinity pretoze 1,6 dci pre Medura.

Ergonomia a "krasa" toho gunstig "tabletu" je slusne povedane v ... (a to velice slusne).
Avatar - CHerokee
CHerokee
Ovládání je hned po ruce jedním joystickem. Posazen je perfektně - dost vysoko, ne jako u VW u kolen. Seděls v tom autě někdy? A pokud ti vadí tablety, tak je třeba si zvyknout - moderní doba. To auto není pro páprdy.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Asi som sa zle vyjadril.
Vadi slaba citatelnost na slnku a jeho uchytenie. Lepsie to ma full NTG5 ...
Avatar - CHerokee
CHerokee
SLunko je vždy problém, ale v autě to není nic proti GPSce na motorce, věř mi 😄, navíc v tom MB si navigaci promítneš ještě mezi budíky...

Co se úchytu týká, těžko říct. Já z tabletů taky nejsem nadšený, sám doma nemám, ale tak doba je doba...
nanni2
No jo, ženy asi rády utrácejí za kabelky...ahoj.já tu 110 kw verzi testoval právě s tím 9 - ZF.Prostě při nájezdu na dálnici pedál na podlaze a opravdu to nejelo.Asi tak jako běžné auto nižší střední s 66- 70 kw turbodieselem. Ono to nakonec vychází při přepočtu na hmotnost vozu podobný poměr..Jinak ovšem ta ZF mi připadla dosti zmatečná, nic moc, nějak hůře naladěná než v BMW... No a dlouhodobá spotřeba byla 8,3 .Pravda, v 6 -aut. byla 9,3 a se silnějším motorem....Dnes jsem několik RRE s novou SPZ viděl, tak se asi prodávají.Jinak slečna Brázdová je milá a pohledná.
Avatar - Magister
Magister
Jj, to je první bolest Evoqu - chybí pořádný motor. A druhá je parkování a couvání... přes to bunkroidní okno dozadu v městské džungli fakt vidět není. Člověk musí připlatit za čidla a kameru a naučit se s tím. A co nejméně couvat do úzkých míst.
Klaudius
To by ma zaujímalo, keď ti pri cúvaní do úzkych miest prekáža zlý výhľad dozadu, či to auto má vôbec nejaké späťáky...
nanni2
jj,couvání mi přesně nešlo - i s kamerou.. možná zejména kvůli té, pže to byl pro mne nezvyk. až si člověk připadal trapně, že neumí vůbec jezdit..před tou zmíněné Brázdové...