Vypadá to dobře, celkově, jen mi přijde, že teď už půjde těžko strefovat se do audi za to, že dělá jeden design napříč třídami a auta se liší jen velikostí, protože céčkem tohle dotáhl mercedes k dokonalosti, třeba z fotek bez reálného měřítka prostě nevím, jestli se dívám na S nebo na C. Pro C dobře, pro S těžko říct. Uvidíme, jak bude vypadat příští E.
Pleteš se. Mercedes si naopak jistý je. Proto svou orientaci neřeší. Svou orientaci řeší ti, kteří si sami sebou jistí nejsou a stylizují se pořád do nějaké škatulky.
Černá metalíza, světlá kůže vevnitř, černý dekor, palubka v kůži, velká AMG kola (v ceníku za bratru 95 tisíc..), 220 BlueTec.
Na první pohled si každý všimne - oproti minulé generaci zlepšení VE VŠEM. Narovinu, takhle krásné auto (nejen mezi MB či ve třídě- A4, S60, F30, ale mezi všemi "masově" produkčními auty) aby člověk pohledal.
Do posledního detailu promyšlený exteriér, žádná "hluchá" místa. Interiér - třída S v kopírce na 60 % velikosti. Dobře volené materiály, uchvácený jsem byl z ambientního osvětlení (něco jako Jag XJ), sedačky vzadu (měřím 183 cm) podle mě v pořádku, místa na nohy víc než bych potřeboval, ve předu královsky.
Jen škoda toho "trčícího" displaye alá A, B, CLA, GLA.. 8-s snad FL ho schová pod hranu palubní desky jako to má třída S.
Cena toho modelu byla asi 1,6, no, jasně bylo by za to Ečko, ale C není o tolik menší a designově je dotaženější.
Není, proto když jsem s tím jel, tak jsme docenil vzduchové pérování (stejně jako v Sku) a tichý chod motoru, pohodlí a kvalitní materiály. Je o dost dál než minulá generace, kterou sedlám já :-)
Jj, pristi E to rozsekne. Kazdopadne ja pozoruju ze mam problem rozeznat uz i BMW (coz pred tim nikdy problem nebyl). Zatim teda jen 3er a 5er z pohledu ze zadu. Kdyz je clovek potka v provozu 5er uz mi neprijde o tolik vetsi jako aktualni trojka a casto se seknu a tam kde tipuju 5er jde ve skutecnosti o 3er. Jsem zvedavy jestli nebudu mit podobny problem s X3 a X5.
Osobne tomuto trendu nefandim.
Když náhodou žádný flame není, je potřeba ho založit.
1) Od koho jsi slyšel, že je 1.6dCi v Mercedesu excelentní, ale v Renaultu je špatná?
2) Kdo kritizuje malá tlačítka u Renaultu a zároveň je chválí u Mercedesu?
Nikdo nepochybuje o něčem, co ještě neviděl? Já pochybuju i na obrázcích a pochyb se zbyvuju až na vlastní pohled. Zkus to přeformulovat ať se do tebe zase netrefuje celá diskuzní sebranka, co tomu evidentně nerozumí. ;-)
Naživo je to luxus a překrásný design propracovaný do detailu. Lexus vedle toho vypadá jako chudý příbuzný, BMW 3er v interiéru taky. Na JAGa se těším taky, jen by neměl mířit na prémii - na to nebudou mít technologie a ani motory (viz osud X-Typa).
"..........Při pohledu pod kapotu byste podle mohutnosti zástavby nejspíše netipovali, že vůz pohání „pouze“ čtyřválec. Přesto je tomu tak a ani jinak být nemůže; v současné době Mercedes-Benz šestiválcové ani jiné agregáty nenabízí....." :no::no::no:
KRAVINA.
To je doslova drzost nieco take napisat, hlavne ked su uz na internete prakticke testy na nemeckych a anglickych strankach. SAMOZREJME, ze MB ponuka sestvalec, konkretne C400, co je preplnany 3,0 V6 s parametrami 333k/450Nm.
C 400 bylo vystaveno už v Ženevě. Myslím si, že do budoucna bude i diesel. Širší nabídka motorů a pohonů je třeba. Nicméně 220 byla prý i v minulé generaci nejprodávanější.
Treba brat do uvahy aj to, ze tie auta su realne silnejsie, ako udava vyrobca. Pamatam si jeden stary test predfaceliftoveho GLK 220CDI, kde mu namiesto 125kW/400Nm namerali realnych 136kW/460Nm. Potom niet divu, ze to tak ide..... :yes:
Neboli to airmatic.. Ako majitel AR Giulietta som tiez bol nadseny, lebo tie podvozky su ovela komfortnejsie a naozaj super nastavene, nemam vyhrady. To vsak aj obmedzuje moj rozhlad, lebo s autami strednej triedy nemam skusenosti a neviem sa ti kompetentne vyjadrit. Moje nadsenie z podvozku Cecka skoncilo po presadnuti do Ska s airmaticom, to je trikrat vyssia liga (no ved aj bolo trikrat drahsie). Airmatic v komforte bol plavny a naklanal sa, to vsak staci poriesit prepnutim nastavenia do ineho modu (sport..)
Mne sa vsak nove Cecko celkovo paci, v tej verzii s hviezdou na kapote je naozaj elegantne. Vydarilo sa, za mna :yes:
Jaguar to už ve střední třídě jednou zkoušel - X-Type a nedopadlo to dobře. Je to doména D3, do které investují opravdu mnoho a má za sebou kontinuální dlouhodobý vývoj.... těžko tomu bude konkurovat nějaký výkřik ze tmy. Ale jinak nic proti Jaguaru, mi se líbí, fandím jim. Ale prostor bych spíše viděl v konkurenci Passatu, Mondeu, Mazdě 6... pokud budou cenově na úrovni prémie, tak to budou mít hodně těžké. Sám v této třídě jezdím, tak o ní něco vím ;-)
To auto je z půlky hliníkové, je tam velká úspora váhy a výborný součinitel odporu, jak bývá u MB zvykem v posledních letech. Motor má navíc 400 Nm a je to biturbo. Jsem zvědavý na 250 BT - s 500 Nm.
Skvělé auto a skvělý text :yes: Čte se to doslova prémiově, pan testér ví co chce sdělit a umí to sdělit, zde velká pochvala. Auto samotné těží z dokonalého, opravdu dokonalého designu. Problémek je těch 180 cm. Ovšem právě tohle nelze vnímat jednoznačně negativně, Jezdí i singlisté či dvojkaři, případně rodiny s malými dětmi. Jasně, kdyby šlo o to, vyrábět auta o důstojných vnitřních poměrech na všech čtyřech místech, pak v podstatě nic pod S-Klasse nemá šanci. A nakonec, bylo by to krásné ne? - silnice plné áosmiček, bavoráckých sedmiček, eS-klasse a... Superbů. Evropa holt vyznává jiný trend - čím větší lidé, tím menší auta. Berme však na vědomí informaci o přeci jenom jistém mezigeneračním nárůstu uvnitř. To je pozitivní.
Koukám na snímky, ta šedá s lesklou lípou je snad za trest, ne? Ještě, že je možné si to nakonfigurovat sám, a že jsou konfigurace, které člověka uchvátí. Jasně, skandinávská estetika je nedostižná, kdo někdy seděl ve Volvu, ví o čem to též uvnitř auta může být, avšak i v céčku dobře navolené barevné a materiálové spektrum udělá svoje.
Závěr - co je na novém Cé nejdůležitější. No především to, že vypadá nejlépe, je to absolutně, ale absolutně nejdotaženější design své třídy této planety. A to je pravda.
s hodnotenim dizajnu by som to neprehanal ;-) ... pre teba je to najvacsia dokonalost v celej galaxii a pre mna v podstate dost nudne auto ked si zoberiem co ponuka taky lexus, bmw, cadillac a aky jaguar sa nam chysta uz coskoro, navyse aj bmw 3 vyzera lepsie co som doteraz nikdy nechcel priznat.... Cecko mi pride dizajnovo proste suche... nudne az moc uhladene a v podstate moc podobne s S-kom.... vytraca sa tu akasi jedinecnost z mojho pohladu..... ale tvoj nazor ti neberiem..... je to dokonale auto a absolutna spicka triedy po technickej stranke :yes::yes::yes:
No a teď pracuješ v Merglu :-) už nějakej pátek. Nech to na těch, který auta kupují a jezdí, ne na těch co se živí prodejem. Jeden z tvých kolegů se mi snažil vysvětlit, že C-Klasse není konkurencí BMW3, neboť byla vyvíjena proti BMW5 ;-)
Spis spojuje to nejlepsi z obou svetu. Ten plynuly prechod stredoveho tunelu do panelu je proste uzasny. A i tak ma blize spis k tomu Sku, nez k A, B. Treba tohle je vnitrek Bcka [odkaz] .
C300 bude 4válec s turbem a pak silnější 400 = biturbo benzín 6válec. Pak až 8válec 63 AMG - na který se nezmůže ani BMW a ani Audi. Takže všechny pohonné jednotky jistě budou zastoupeny.
Toppere, proboha.... ty tvé komenty pohledů majitelů eSek a td., to je jako bys řekl, že Bolt bude zažívat nepěknou srandu, když ho při stání v řadě na zmrzlinu předjede dítě ve šlapacím Moskviči.....
Vůbec nechápeš o co jde.... vůbec. ;-\ ;-)
Neviem sa k tomu vyjadrit, novinari asi porovnavaju s inymi dieslami, ja diesel nejazdim takze na ten prejav nie som tak zvyknuty a neviem to asi tak porovnat. Hore som napisal moje subjektivne dojmy. Ze zerie ten diesel naozaj malo mozem potvrdit a o tej spotrebe v tomto teste urcite neklamu :-)
Nemate pravdu, hluk od motora neprenika do kabiny iba pri ustalenej jazde, pri rozbehoch a akceleracii z nizsich otacok jasne pocut, ze je to diesel a typicky duni a klepe. Ale zase musim povedat, ze vo vyssich otackach nad 3000 znie pri vytoceni "sportovo benzinovo", tak sa vsak bezne nejazdi.
Vcera som mal testovacku aj s 220 aj s benzinom 180 (preplnovana 1,6 benzin) obe v automate a komfortom a kultivovanostou motora sa ten dizel na ten benzin nechytal vobec v nicom ;-)
Vzhledem k tomu, že nové A, B, CLA, GLA tvoří 1/4 prodejů, tak bych řekl, že to nekupují důchodci :-) . Stejně to platí pro kupátka. Konzervativní zůstává snad jen třída E a G.
Schválně jestli najdeš příspěvek, kde to ovládání někdo chválí. Mercedes myslím stejné použil už v předchozí generaci S-klasse. Život není fér, tak to prostě je.
Já jsem v Jaguaru (servise) pracoval, a prakticky ve všech jezdil. A to co píšeš zní jak od prodejce. Komfortem se XJ S Klasse ani omylem neblíží a agilitou taky ne. Rozdíl je v technice. Jaguar ve své historii nikdy D3 nezavařil a nevěřím, že tomu bude tak nyní, i když mu fandím. Nemá zastoupení, nemá dost prodejen a ani servisů. Konkrétně u nás je to kusový prodej.
Mimochodem X-Type se začal dobře prodávat až když se vyprodával po 600 000 za 2,0 diesel. Jen už moc nejezdí, protože to byly šunty. Takže toto je jedna možnost, druhá je skrze výlučné modely. Ale klasická střední s V4 motory v ceně jako D3 to bude problém.
...o kvalitách M-B, to říkám předem. Zároveň nejsem kovanej mercedesák, takže euforický nadšení mě nedoprovází, přesto musím říct, že poslední C-Klasse na mě působila až na vnitřek před FL velmi dobře. Tuto jsem ještě nezkusil, zatím jen staticky viděl v bílý barvě a nějaký ne úplně vymazlený verzi v Blavě, což není zrovna nejlepší kombinace na první setkání. Je fakt, že než se přiblížila byl jsem na rozpacích jestli C nebo S. Boční pohled odhalí jakoby zvýšenou kabinu oproti ladnýmu luku horní hrany pontonu a trochu mi připomnělo kreslený autíčko z reklamy na GE Money.
U vnitřku platí důraz na pečlivej výběr obložení, středová konzola má minimum ovládacích prvků a tak levná rádoby dřevěná tapeta dokáže pěkně otrávit čas na palubě. Jinak nemám žádný výhrady. Dá se očekávat, že F30 čekající pomalu na FL se musí po třech letech kralování na trhu připravit na setsakra silný kafe a nic bych za to nedal, že za posunutím představení nový A4 bylo právě očekávání novýho Céčka.
P.S.: jsou jiný lišty ve dveřích a na palubce nebo je to jen Sherlock Holmes: Hra stínů?
Je třeba si vždycky odpočítat něco z nadšení z prvního svezení, tohle jde napříč redaktory. Až srovávačky ukáží pravý stav věcí. Jel jsi auto bez airmaticu? Jak se chová standardní podvozek?
"Sportovní" sicny a volant, k tomu to "nádherné" dřevo... Mercedes si pořád není jistý svojí orientací. Předchozí céčko mělo poměrně sportovní look, teď zase obrat o 180 stupňů...
Sedaky su vzadu kratsie ako v B Klasse (420 vs 440) a obe preserie low cost menom Fluence (460) alebo ... nahodny vyber (random).
O mieste na hlavu ani nehovorim.
Design ala asia, ale Cko min rok najpredavanejsi v EU a USA.
Cize od Renaultu kupim auto s rovnakym motorom ako zakladna C klasse, ktore ma lepsie sedaky a stoji 1/3 (+ dlhsia zaruka ?). No to je deal roka 8-s
No ano, do budoucna... nikdo nikomu a ničemu nekřivdí, ale ty už dopředu víš, že to tak bude... a následně si tento svůj předpoklad nepředpojatě potvrdíš.
"Napříč politickým spektrem" diskutérů panuje shoda, že 1.6dCi patří v dané objemové kategorii k tomu nejlepšímu. Najdi si nějaký článek, třeba o nové 1.6dCi 118kW, a projdi si diskusi. Jediné o čem se polemizovalo bylo to, jestli náhodou není za stejné peníze a se stejným výkonem dvoulitr lepší... což je ovšem spíš filosofická než technická otázka a na kvalitách dci to nic neubírá.
V tomhle autě sem už seděl a designe interiéru musím hodnotit kladně, prostě kvalita. Ale auto je uvnitř velice malé, místo pro zadní pasažéry není téměř žádné a to mám jenom 178 cm. Ale posez pro řidiče je skvělý a má velice dobře tvarovaný volant i navigace se ovládá velmi dobře, jelikož je vše čitelné a hlavně v češtině.
Shrnutí: auto není v žádném případě pro lidi nad 185 cm. Ale i tak je to velmi dobré a pěkné auto. :-)
A5SB je stále nádherný, s tím souhlas, no horní C je jinde, Je to designový verozvěst, klenot. Trojku dokonale přebíjí pětka, trojku v kombi, to ano. Ano A4 již stárne.
Nejsem otec, tak zadam o pochopenim pro tento dost mozna hloupy dotaz, ale nejsou kratke sedaky vhodnejsi kdyz clovek v zadu planuje vozenideti? A myslim tim jak pripady s i bez autosedacek.
Diky
Ja mam 135kw, skoro 1600 kg a zrychlenie s dvoma ludmi (2x100kg) sme namerali za 7,65 (v papieroch ma napisane 7,4), takze nie je dovod tomu udaju neverit :-)
Dinare myslím, že jsi mimo. Právě v evropských státech bylo vloni CLA vyhlášeno nejkrásnějším sedanem. Osobně proti tomu nic nemám, ale dal bych designu C Klasse přednost. Kromě jiného právě C Klasse je právě namířeno na evropskou klientelu. Pro Čínu a Ameriku je moc malý, pro Rusko málo okázalý.
S tím vzmáháním opatrně, zatím to bylo vždy c amg, které tahalo za kratší konec, jedno jestli v dobách šestiválců nebo osmiválců, až emtrojku a ereso zašlape c amg do země, pak se můžeš o ostatní z D3 otírat. Velký motor neznamená automaticky velké auto!
Proč to vydáváte za 1. test, když tomu tak není?? 8-s První test vysel na AUTOFORUM.CZ. Jasne ze tu zacnete obhajovat, ze to nebyl prvni test v CR, ze to bylo na nemeckych znackach a kdesi cosi. Jenze dulezity je vysledek, a ani obsahem testu, ani rozsahem fotogalerii jste tento clanek nijak nepredcili :no:
Je opravdu smutne, kdyz se tu ctenarum do oci lze 8-s8-s:no:
"C400 by měl být osmiválcový čtyřlitr" a proč? Když číslo začíná čtyřkou musí to být osmiválec? Tahle pravidla neplatí už několik generací, dvojky na začátku mívaly i šestiválce, to je pryč.
Šestiválec s výk. parametry čtyřválce nedává při dnešních emisních pravidlech smysl, bohužel, taky by se mi líbil R/V6 s objemem třeba dva litry, soft turbo, výkon kolem 180kW, to by byla pro sedánek střední třídy ideální motorizace. Bohužel, tohle je taky pryč. ;-\
Renault je tu neustale kritizovan za titerna tlacitka na stredovem panelu, za to, ze klima se nenastavuje koleckem. Jakmile to same predvede Mercedes, je to prijato uplne v klidu... Tak se jen tesim, jak 1.6 dCi bide u Mercedesu naprosto excelentni, zatimco v Renaultu zkratka dobry standard >:-[] ale co, ono se to prece obhaji, protoze Mercedes neodebira cely komplet motoru...
Dinar pořád nepochopil, že design pro Čínu dělá Audi a VW a v souvislosti s Mercedesem mele nesmysly o nějakém "čínském baroku". Asi se cítí jako správný evropan a design, který mu moc nesedí, označuje za čínský.
Tak srovnávat benzínovej čtyřhrnek bez turba s jedním z nejlepších turbodieselů je opravdu terno. Ještě k tomu postav nějakou mašinu, ať to máme komplet...
tiez si myslim ze BMW vyzera lepsie [odkaz] a aj z bmw citit emocie , z Cecka necitim nic.... pre mna chladne auto ... taka ta typicka chladna nemecka dokonalost bez kuska zivocisnosti.... nieco ak oked mas v byte umele kvety.... su krasne nadherne ale necitit v nich zivot a nevycaria usmev....
osobne sa mi lexus bmw cadillac v tejto triede pacia viac... a nepochybne ani novy jaguar XE ma urcite nesklame... nove Cecko som nazivo videl aj sa ho dotykal... a keby nebolo vystavene v nemenovanom OC v bielej farbe tak si ho ani nevsimnem.... docela nudne auto nazivo
nazivo ti poviem ze docela nuda.... zabalena do uhladeneho dizajnu ale emocie tam nehladaj.... bude to dokonala kara ale pre chladnejsie konzervativnejsie povahy... ja osobne by som urcite uprednostnil lexus alebo bmw pripadne pockal na jaga......
osobne sa mi viac paci lexus IS [odkaz] a myslim ze kralom u mna bude novy jaguar XE..... Cecko ma nechava chladnym ... proste je to typicky nemec.... dokonaly , technicky na spici ale emocie 0 bodov... nezajem..... o uspechu vsak niet pochyb, Cecko je teoreticky dokonale auto :yes:
Také jsem s tím neměl problém, jen jsem si nebyl jistý, jestli je to v C stejné. Obecně je mi to celkem jedno. S teplotou si neustále nehraji a typicky nepotřebuji dělat velké změny. To třeba mnohem víc ocením dobře přístupné tlačítko vyhřívání/ ventilace sedadel.
O co mi šlo. U Mercedesu to není novinka. Nikdo to tu nechválí. Jen rohYpnol provokuje. ;-)
Presne tak, pre deti je velmi neprijemne, ked im lytka podopiera sedak. Asi by si to mali obdivovatelia dlhych sedakov vyskusat. Pokial niekto soferuje sam, tak dlhy sedak vzadu nepotrebuje. A ak niekoho vozi sofer, tak nato nie je C,ale E a S. Ale ked debata o sedaku je tak cool. Este sa nepreberalo bocne vedenie vpredu, aj ked moj sed pasuje presne medzi dvere a laktovu opierku a po skusenosti s divnym rozmerom vane v hoteli na letisku v Bergame som rad, ked sa moje polky pohodlne dotknu mekkeho sedadla a nezostanu sprajcnute medzi jeho bokmi. A auto budem hodnotit az ked ho uvidim nazivo.
Presne tak. Dvojky na zadku se sestivalcem take mely objem 2.x litru (u bavoraku byvala i 320i sestivalec, dneska je 330i ctyrvalec). "Šestiválec s výk. parametry čtyřválce nedává při dnešních emisních pravidlech smysl" a nejsou to spis ta pravidla, co nedavaji smysl? Diky nim mame o litr mensi spotrebu, ale na oplatku zase pevne castice, takze globalne o par miliontin promile mene CO2 na zemi, ale o to vice bordelu ve mestech.
No, není to načančanost, je to elegantní střih elegantního sedanu. A5 je dnes však už příliš "jednoduchá", není to kritika, je to důkaz toku času. Osobně od Audi nyní čekám s nájezdem nové A4 nějaké to "trhnutí oponou", byť samozřejmě v rámci firemní estetiky. Možná ledaccos napoví podzim a modernizace A6.
Jak pise happy_driver na delani haloefektu jsou ty jine auta jak v teto tride (RR, Bentley atd.) tak i jine tridy (na vychod od CR treba SUV s benzinovymi V8 a V12) nebo exotiky.
Sko beru jako vykladni skrin techniky a cestovatelskeho komfortu (nejel jsem s tim, ale to pro me trida S predstavuje), takze nekdo kdo vubec, ale vubec neresi penize, chce to nejlepsi a zaroven nema smysl priplacet za to aby se za nim lide otaceli => S class v cerne nebo stribrne jako delana.
Tak to se kazdy asi divame na jine auto. Ja v tom vidim disproporcnost, nevyvazenost, nateklost a tupost. Interier je na spici a to nejenom ve sve tride, o tom zadna, ale extrerier proste ne. Zvlast po tom, jak smrncovni byla minula generace. A ty diry v narazniku, jak z aventadoru, to rozhodne nezachrani. Snad jeste vic me to mrzi na S coupe, ktera je zezadu (byt je to pouha kopie minule A6 po fl [odkaz] ) vypada famozne. Predek mohl mohl zadku zdatne se***vat [odkaz] bohuzel, rozhodli se jinak.
Sko a tuto tridu obecne si lidi nekupuji aby delali dojem, teda kdyz pominu rapujici spoluobcany co maji vsechno v p... kdyz jazdi sedmickou >:D , takze tomu beznemu majiteli S class to bude zrejme uplne jedno. ;-)
Velke auto to vnutri naozaj nie je, ale ja mam 185cm a ked som si sadol sam za seba mal som pred kolenami asi 10cm a nad hlavou asi iba 5cm, myslim, ze uz naozaj trosku vymyslate s tymi rozmermi, 4ludia sa tam odvezu uplne komfortne v pohodlicku.
tak ja tajne doufam ze onu pohotovostni hmotnost ctou testeri z papiru ke konkretnimu kusu a tedy odpovida jeho vybave a nejde o pohotovostni hmotnost "od" ala supermarketove ceny :-|
400 Nm (na klice) udělá své jenom v případě, že z nich v rozvodovce a převodovce uděláš na kole mnohonásobně víc. Kdy už lidi pochopíte, že Nm na klice nic (brát s rezervou) neznamená?
Můžeš prosím citovat? Ve srovnání s koncernovou TDI se napsalo například toto:
"Čtyřválec TDI i ve výkonnější verzi ztrácí na šestnáctistovku dCi 19 kW, točivým momentem 320 N.m pak vznětové pohonné jednotce v seatu uštědřuje políček rovných sedmdesáti newtonmetrů. Rozdíl v dynamice je tak dopředu daný. A jak jsme se přesvědčili sami při měření, v některých jízdních situacích jde o převahu až deklasující. "
Na ergonomii ovládání zřejmě žádný objektivní názor neexistuje. Z hlavy si žádný Lukášův test Mercedesu nevybavuju, pokud máš nějaký konkrétní příklad názorové nekonzistence, prosím o dva odkazy.
Zatím tu byl 1 test od SM, pokud vím. 1.6 dCi si zrovna mnoho chvály nevysloužil, tedy snad až na označení "silný motor", což v porovnání se 77 kW koncernovu 1.6 TDI zkrátka okecat nejde. Proto jsem psal "...Tak se jen tesim, jak 1.6 dCi BUDE u Mercedesu naprosto excelentni, zatimco v Renaultu zkratka dobry standard..." (tedy s přepisem, hold tablet).
Jistě že Lukáš má právo na názor, ale on je profík - proto by měl umět oddělit osobní názor od hodnocení. Že mu víc vyhovuje koncernová logika ovládání zkrátka neznamená, že jiné ovládání je horší. A když už mi vadí titěrné knoflíky a kolébkové ovládání klimy u Renaultu, pak by mi to mělo vadit i u Mercedesu. Jde jen o to měřít všem stejným metrem, tedy v rámci kategorie samozřejmě. A ve vyšší třídě jsou požadavky obvykle vyšší ;-)
Teraz si uz dost mimo. Ja som v Germanii pomerne casto a trufam si odhadnut, ze drviva vacsina soferov MB su muzi v strednom veku. Za velkou mlákou su to mozno soccer moms, ale tie uprednostnuju hlavne SUV. >:-[]
Aha, hm... ať se nám to líbí nebo ne, redakce není jeden muž. Mercedes testoval Aleš Jungmann, specialistou na Renaulty je (nebo spíše byl) Lukáš Vaverka. Lukáš na to prostě má nějaký názor... a třeba na ovládání pod volantem se neshodneme... ale konec konců má na ten názor právo.
Co se 1.6dCi týče... můžeš citovat nějaký test, kde by se psalo, že je ten motor "dobrý standard"?
Rozhodně C :yes: BMW od dob posledníE46 už něják nemusím občas se mi i hnusí :-( Což mně mrzí protože já měl vždy rád BMW a Mercedes bral jako auto pro páprdy (pokud pominu AMG, Brabus...atd). Stárnu nebo je chyba u BMW? Vím chyba na mé straně :-)
Presne tak, to ze pan redaktor ma zrejme 180cm neznamena, ze bude mit 180+ cm kazdy kdo v tom aute pojede. A popravde radsi mit mene podeprene nohy (coz v podstate neni problem) nez nedosahnout na zem a mit nohy ve vzduchu.
Četl jsem, neviděl bych to nijak dramaticky, pomalejší reakce k MB patří, že z céčka s motorizací ze středu nabídky bude nějaký požírač okresek mohl čekat max nějaký utřinos z autowebu.
Mě se pořád nechce věřit, že tam nebude jako vrchol šestiválec, mají teď naprosto fantastický V6 turbo a oni ho tam nedají? A s dýzlem to samé, v GLku je 350 BT dýchavičný, z céčka by dělal dálniční raketu, jestli je podvozek céčka a celkové odhlučnění schopno postrčit dojmově to auto o třídu výše, pak zrovna V6 dýzl je motorizace, která se pro takto pojaté auto přímo nabízí.
Je fakt že těch 400 N/m udělá své, ale je to klasicky v krátkém spektru, uvěřím až uvidím stopky. :-) . A jak říkám, hmotnost je podezřelá, například takové současné SLK začíná na 1590 Kg. Navíc u té mazdy jsem se sekl, pohotovostní je 1100 Kg. To znamená skoro 400 Kg rozdíl v její prospěch. To je propastný rozdíl, aby ty auta měla skoro totožná zrychlení.
Ani se mi moc nechce věřit, že nějakých dieselových pouze "125" Kw stojí za výkony - maximálka 233, z 0 na 100 7,8 s. Když například mx5 má při 118 kw a hmotnosti 1300 kg hodnotu 7,9 s. A tenhle mercedes začíná na dosti podezřelých 1500 kg, tipuji, že testovaná vybavená verze klidně začíná na 1600 kg. Srovnatelný je s ním passat 2,0 tdi 132 Kw, který má tuším na stovku kolem devíti.
Možná se ti ten čínský design líbí už teď. Jen o tom nevíš. Proto pak označuješ klasický evropský design Mercedesu za čínský. Máš to jen trošku prohozené.
Slowly slowly catchy monkey, magistře, céčko se prodejně více chytlo v předchozí generaci díky výrazně nadprůměrnému způsobu jakým jezdilo, generace před tímto céčkem a jak se ze zaměření zdá i tato nová jsou zacíleny čistě na obvyklý MB komfort. Jinými slovy, na pérech to bude uhoupané a nijaké, na vzduchu za 1,3 mega. Kolik jich takových bude jezdit? Jaguar umí podvozky komfortem srovnatelné, agilitou o tři patra nad MB a nepotřebuje ani vzduch ale ani adaptivní tlumiče. Jinými slovy, jestli někdo může reálně D3 ve střední zavařit, je to jaguar, strkat ho do jedné věty s passatem nebo mazdou 6 může skutečně jen neználek. :-!
A co? Tam srovnávali dvě benzinové verze a pak renaultí dýzl, k 220 BT je tam věta "Populárnější C 220 BT prý nadále není příliš kultivovaná, i když výkonem navíc dokáže ledacos vykompenzovat".
Možno to v reále vyzerá lepšie, ale na obrázkoch na mňa stredový panel pôsobí vyslovene ošklivo. Asi to má pripomínať jachtu... Ale čo je pekné na jednom výrobku, nemusí byť automaticky pekné aj na inom.
Mercedes považujem za konzervatívnu značku. Ale palubné dosky majú v novom tisícročí čudné. Golf či Octavia ich majú lepšie nadizajnované.
Mám navyše pocit, že na stredovom paneli robili diverznú činnosť dizajnéri od Renaultu. Drahšie Renaulty majú totiž presne takéto ovládače, ktoré majú evokovať úsmev, alebo skôr úšklabok. >:D
Vidieť, že spolupráca Renaultu a Mercedesu prináša svoje ovocie aj na poli dizajnu - nikdy by ma ale nenapadlo, že Mercedes bude kopírovať Renaulty...
dobra kolotocarina.... clovek kebyze nevidi znak na volante tak by povedal ze ... slusna cina :yes: uz aj dacia vyzera vkusnejsie no jo.... premia si to moze dovolit.... ta moze vsetko...
no neviem, ja nesuhlasim, bmw 3 ma krajsi dizajn a nepochybne dotazenejsi bude aj novy jaguar XE to o tom nikto nepochybuje ... lexus je tiez paradny, nudne Cecko sa vedla neho doslova straca
Nevím, jestli touží není přehnané slovo, ale SL a CL (dnes tedy S Coupé) byly a jsou v mém hledáčku. Jako cestovní auta, ne hračky. Takové kupé od Panamery by mohlo být celkem blízko ideálu. CL tedy není ideál, ale zase tolik velkých kupé na trhu není. A AMG také vyprodukovalo nějaké zajímavé kousky.
Pokud nevidíš u Audi tu asi tak 10x větší masku než dřív, tak je to s tebou ještě horší než jsem myslel. Na to abych ti vysvětloval, co ta změna znamená a na koho je cílená, nemám nervy. Nejsem učitel, abych pro méně chápavé jedince, psal desetiřádkové vysvětlovací elaboráty. Z tvých reakcí je však jasné, že vše potřebuješ vysvětlit a náznaky a zkratky tě moc neberou.
..... ten rozdíl mezi čínským designem a designem mně už prosím nevysvětluj.. :-)
V jiném vlákně se budeš vypisovat o tom, jak se design audi za pětadvacet let nezměnil, je to pořád to samé atd. atp., to renault s každou generací jinou, to je kabrňák. O.K., jak do toho ale pasuje to čínské oko u audi, to si před těmi pětadvaceti lety řekli, že za patnáct dvacet let bude pro ně důležitý čínský trh a tak začnou dělat design pro čínské oko? Budíček, umakarte! :-!
Ty jsi prostší, než se zdá, člověče. O jakém škatulkování to mluvíš, řeč je o designovém stylu, škole, asijskou představují historicky i silou prodejů originálních místních značek japonští výrobci a korejští výrobci. Tak to prostě je, žádná čínská designová škola není. Znova říkám, že tvé vývody o tom, co já si myslím, a podle čeho usuzuju atd., jsou čistě tvou mentální projekcí, proto jsou nejspíš tak primitivní. ;-)
Možná Audi nedělá design primárně pro čínské oko, ale dělá ho pro to čínské oko mnohem víc než třeba Mercedes. Koneckonců pro nikoho není Čína tak důležitá jako pro VW a Audi.
Nechtěl jsem to psát hned, abych tě náhodou neurazil. Asi patříš mezi ty jedince, pro které platí jednoduchý vzoreček. Hyundai - Asie, Škoda a spol - Evropa. Podle toho vzorečku pak už jen škatulkuješ. Ale sebevědomí ti evidentně nechybí. Máš docela jasno v tom, jaký design se líbí např. Číňanům. Jen mám pocit, že jsi k tomu došel dle toho prvního primitivního vzorečku.
Beru to podle toho, co vidím kolem sebe. U nás jsou Škodovky, VW, Audi a BMW. A z jiných firem, co k nám jezdí je to podobné. Pokud máš nějaká data, tak je sem dej. Jen vynech dodávky a náklaďáky.
A ještě poznámka, design něčí a pro někoho, to je rozdíl.
Stejně jako se pleteš v tom, že třeba audi dělá design primárně pro čínské oko, to je naprostý nonsens.
Jistě, že ne, Čína žádný design nemá, asijský automobilový design to znamená buď Japonsko nebo Korea. Vzhledem k tomu, že jsem tu mnohokrát (např. cla a i30) strkal do jedné věty s Mercedesem Hyundai, je docela jasné, co mám na mysli. Svoje konstrukce, o tom co já myslím a jak, si strč za klobouk.
Zbytocne davas palec hore, realita je taka, ze na MB jazdia rozne vekove skupiny. Za to, ze tvoja skusenost sa obmedzuje len na dochodcov, nuz....to nie je moj problem. >:-[]
Tak ani na bavoráka si hned tak nevydělá, bavme se klidně o ojetinách. Viděl jsi nějakého borce v kšiltovce v mercedesu? Viděl jsi mercedesy jezdit na tuningové srazy,
na drifty, na drag race? To auto má prostě jinou cílovou skupinu, mezi mladšími ročníky
moc emocí nevzbuzuje... na tom není nic špatného, architekt nebo umělec bude taky radši jezdit ve Volvu, než v BMW:
To téma vytahuješ pokaždé v souvislosti s Mercedesem ty. Já bych to nikdy neřešil. A netvrď mně tady, že při zmínce o designu pro Asii nemyslíš na Čínu. :-)
Je to tvůj názor. Sice v Asii (asi jsi neměl na mysli Čínu) letí trochu jiný design (VW, Audi) a na Asii se se svým designem zaměřují trochu jiné značky (VW, Audi), ale já ti ho vyvracet nebudu. Ty tady při každé příležitosti v souvislosti s Mercedesem vytahuješ svoje extrémní teorie o asijském designu a já ti na to jen odpovídám, že design Mercedesu je pro mě současný a evropský. Je to tvoje téma.
" trufam si odhadnut, ze drviva vacsina soferov MB su muzi v strednom veku."
" Proste sa zmier s tym, ze v MB jazdia aj mladsi ludia a nielen u nas, ale aj na zapade."
Chápání komfortu je různé, pro mně to není houpání na dlouhých vlnách. Utlumení projevu od silnice ať zvukově nebo "přes zadek" je v esklasse excelentní, ale tohle jednostranné zaměření, jakkoliv chápu, že většinu ohromí, neznamená, že je to auto podvozkově dokonalé, právě naopak. A pokud k tomu dodáš, že XJ se na esko nechytá ani v agilitě, pak jsi v aktuálním XJ nejel, protože na to, se od mercedesu v agilitě chytá max. céčko minulé generace, srovnávat XJ v agilitě s S-Klasse ale i E-Klasse, je jako srovnávat závodní člun se zaoceánským parníkem.
O "čínském baroku" meleš jen ty, nikdy jsem nic takového nenapsal, můj termín je "asijské baroko" a ty uvozovky u něj mají svůj logický význam. Chápu, že co bere mercedes motory u renaultu, tak tančí v rytmu poga, ale to je tvůj způsob pohledu na svět. Můj názor na design je konzistentní, současný směr mercedesu považuju za chybu, která mu nejspíš přinese větší úspěch při průniku do nižších tříd, ve vyšších ho ale bude stát pozice, a pozor mluvím stále o Evropě, o tom, že říkám, tento designový směr není dělán pro evropské oko. Můžeme se k tomu za pár let vrátit nad prodejními výsledky, a říct si kdo co pochopil a nepochopil, umakarte.
Neviem, co sa su tak zufalo snazis prekrutit. Proste sa zmier s tym, ze v MB jazdia aj mladsi ludia a nielen u nas, ale aj na zapade. Ruske podmienky nepoznam, to prenecham tebe.
Já opravdu neznám moc mladých lidí, co touží po Mercedesu, stejně jako nikdo
mladej nechce jezdit na Harleyi. Tyhle choutky přijdou až po padesátce obvykle.
Jen ty to mas holt nějak dřív.
:-) takže padesátníci, no to je fakt rozdíl. Vídal jsi v mercedesech lidi kolem 20-30?
Je to typický zákazník? Možná na Slovensku a v Rusku. Tam platí MB za super
auto i u mladších ročníků
Aha. Tak to já moc nesleduji názorovou konzistentnost redaktorů. Nevím, co si autor myslí o ovládání v Renaultu. Přijde mi, že Renaulty stejně spíš dostává Vaverka.
V celé diskuzi o tom psal snad jeden člověk a ten si na to stěžoval. Tak podle čeho soudíš, že je to v normě? Chápu, o co ti jde. Ale je dobré přijmout dva fakty. Život není fér. A kdo chce psa bít, hůl si najde. Tohle zkus, až si na to příště bude někdo u Renaultu stěžovat. Klidně můžeš přihodit Porsche. Ale připrav se na to, že ne každý má rád Mercedes a ne každý má rád nové interiéry Porsche, takže nemusí mít žádný problém s tím je zpucovat.
A jak jsem napsal. U Mercedesu to není žádná novinka, používají to pomalu deset let. Řada lidí nemá ráda jejich všemocnou páčku a také to neustále v diskuzích nečteš. Naštěstí.
Design C-klády je pro mě vše, jen ne "absolutně nejdotaženější". :-) Ať se dívám jak se dívám, tu dotaženost ku příkladu z tohoto pohledu nějak nevidím. [odkaz]
Takže zcela jasně nápadné podobnosti 7er a 5er sis naopak ještě všimnout nestačil...? >:-[]
Podobný jev byl i dřív, např. E38 a E39, ale vůbec všechny tři první generace 7er byly jasně podobné na dobové 5er, podobně jako starší g. MB vyšší stř. třídy a lux. třídy.
Mezitřídní značková podobnost není nic extra nového, zvlášť u prémie. ;-)
Suhlasim, iba ani s testom ani s tebou nemozem suhlasit v tom, ze interier je ako v S. Velkostne voobec nie a ani dizajnovo, mam fotku kde som ich dal aj nad seba a jednoducho ten interier je uplne iny...
Já bych od A6FL revoluci nečekal. Vezmi si novou A3... Audi evidentně nemusí nutně překopat něco, co funguje.
A5 se už trošku okoukala, to je pravda... ale pokud hodnotíme čistotu tvarů nebo dotaženost designu, tak pro mě na pěkných kolech pořád nemá chybu, ať už SB nebo kupátko. Samo se dá kouzlit třeba s optikou světel....
Mercedes je nyní v designovém přerodu a přerodit se musíme i my, tu novou estetiku nasajeme, o tom jsem přesvědčený. Dej jim čas tak dva roky. Absolutním dělem pak bude nové E-klasse.
Metodika měření délky sedáků a případná nekonzistentnost ACZ se tu už diskutovala. Co se oficiálních údajů týče, nevím, jestli na to mají nějakou jednotnou normu - což na kufry a spotřebu mají. Proto jsem dal pro porovnání to B. Stejně je nejlepší se do toho prostě posadit.
Nehlede na to, ze C400 by mel byt osmivalcovy ctyrlitr, tak potreba jsou take slabsi sestivalce, jelikoz ne kazdy zajemce o sestivalec potrebuje zavodit, pripadne utracet majlant za vrcholne provedeni. Nekdo proste chce sestivalec kvuli jeho unikatnim vlastnostem byt by mel vykonove parametry zakladni ctyrvalcove nafty.
Ak sa meria podobne ako objem kufra, ci spotreba, tak skor verim podobnemu meraniu tu. Teda Jungmannovi.
No nic pojdem to asi sam zmerat. Este som vzadu nesedel (nemusel som).
jasně, s tím souhlas.. Ale věř mi, takové pocity majitel S, A8 neřeší... že je to podobné s C nebo A4. Ten se jen podívá a pošimrá ho dobrý pocit. Stejně tak si řekne majitel toho C, že má vlasntě baby S....
osobně taky nekvituju tu podobnost. A4, 6, 8 je skoro k nepoznání... u MB nevím, zatím jsem ho v běžném provoze nepotkal... anebo potkal a myslel, že je to C? >:D;-)
Moc pěkný kousek,benzínové motory budou určitě bomba, stejně tak silnější diesel 250..
Na druhou stranu mám dojem, že nové Cčko bude extrémně náchylné na správnou barevnou kombinaci laku a obložení vnitřku..To dřevo, vzhledu umakartové kuchyňské desky co má testovací auto ,je snad nejhorší barva a vzhled co se dá použít.
Ono je to dané posezem každého, u testerů se praktiktuje sedění jako ve školní lavici, záda opřená celá o opěradlo a "našponovanej" jak luk. Běžně se vzadu "rozvalíš" dle potřeby a místa. V reálném provozu tedy zcela pohodové auto pro 4. :-!
V Mnichově by s tebou nesouhlasili... a já taky nesouhlasím. A5SB i 3er / 4er vedle toho můžeš úplně klidně postavit, A4 holt má už svých 6 let na trhu.
Dělá to přeplňovaný motor a automat. D3 obecně umí v těhle hodnotách pomalu zázraky. Ne vždy jich v praxi dosáhneš, ale nebývá to zase tak mimo.
PS: Schválně jsem se podíval na A4 se 130 kW TDI a CVT - 7,9. A to není nejmladší, je to předokolka a navíc má CVT. Provozní hmotnost je 1.595 kg. Jak říkám, zázraky.
Ano vacsinou byvaju udaje udavane vyrobcom nadhodnotene. Na satelit chytam Auto moto und sport channel a v programe s nazvom Die Tester vzdy skusaju zrychlenie ovladatelnost a brzdnu drahu aut, ktore porovnavaju. Zhruba tak 80% aut ma zrychlenie horise ako udava vyrobca. Zvysnych 20 % byvaju zvacsa Audi alebo BMW. Kazdopadne si pamatam test takehoto niecoho, kde bol rozdiel medzi udavanym a realnym zrychlenim v prospech nameraneho skoro o 1 sekundu, co je pri casoch pod 5 sekund vcelku vyrazny rozdiel 8-s
[odkaz]
Ok, báwo se vymyká, tady není důvod nevěřit. Ale doposud jsem nezaznamenal něco podobného u jiných, i mercedes s tím měl trošku problém, možná se zlepšil.
Já ti to vymlouvat nebudu, až si tam sedneš ty, což prakticky pochybuju že se někdy stane, tak nám sem tu fotku pošli všem do SZ. Pokud bude mít někdo problém s posazem v tomto céčku, tak je třeba se nad sebou zamyslet, bo nejspíš bude pěkně překrmené sele s jateční vahou... >:-[]
Jelikož neznáme C-Wagon, tak volím kombikovou 3. :-) A4 se jeví jako chudý příbuzný, svá léta nezapře. Zajímavé, že na A6 ty linie stále fungují dobře a u menšího sourozence už ne.
Půjde o údaj z techničáku (popřípadě katalogu), tedy "supermarketovou" hmotnost. :-) Hmotnost konkrétního kusu ti myslím automobilka nikde nenapíše. Musel bys ho zvážit.
Uz sa stalo ... design nie je vsetko. Leskla NTG5 ala low cost tablet. Aspon to nie je dotykove, za to velke plus.
S ko to ma zasadne lepsie ... ano ina trieda, ale rovnaka hviezda.
Já jsem za kombík tak či tak... ale ani v sedanu nevidím na 3er (a tím spíš 4er) nic špatného... 3er vypadá kompaktněji a sportovněji, 5er vzbuzuje respekt.
Cé je jinde než A5, ale ne nutně ku prospěchu věci. A5 je jednoduše elegantní, Céčko je takové načančané
[odkaz]
[odkaz]
Jistě, a vidím-li naprostou dokonalost designu vnitřku A3 nebo nově TTčka, pak nemám vůbec obavu o to, co předvede nová A4, říkám to pořád, na hlavy je nejlepší Mára, na interiery audi. Céčko je uvnitř kvalitní, ale není to žádná designová pecka, motiv je stejný od příchodu gullwinga, je to poměrně jednoduché a aby to dobře vypadalo, vyžaduje to vyšší výbavu, kůže, barvy, interier většiny áček (například) pohybujících se po silnicích je dojmem na úrovni kia.
Je to načančanost, tvarově se žádné trhnutí oponou nekoná, leda teritoriální trhnutí směrem na východ. Na rozdíl od CLA se designu eska, resp. céčka nedá vytknout designová nedostatečnost, jejich design je kvalitní a promakaný, bohužel primárně zacílený na jiné oko než evropské.
Je to pořád stejné, trojka i v nenačančané verzi vždycky vypadá napruženě, atleticky, céčko se drží dynamicky zpátky, spíš k důstojnosti, snad s výjimkou minulé generace, ta byla hravější. Mně každopádně oslovuje spíš ten bavorácký design, ale musím říct, že to "asijské baroko" na céčku vypadá vzhledem k menší rozmáchlosti líp než na esku. ;-)
mne najviac vadi ten labilny domontovany tablet... to neprekusnem.... radsej by som teda pockal na jaga ak by som mal dva melony navyse a riesil kupu auta tejto triedy ;-) ... alebo aj lexus je pekny :yes: medak ma zvonku nenadchol.... a interier uz vobec ... mat tak dva melony tak ich investujem urcite do ineho auta ako do tohto zvonku sterilneho a zvnutra vycencaneho medoura ...
vyznavacom nemeckych aut ako aj takym tym automobilovym salamistom to bude jedno .. ti pochvalia vsetko... ved medak jak medak.... ale my co ocenujeme trosku uz charizmu a styl mozeme ist inam... mame tu cadillac lexus volvo a pride aj jaguar XE ... nepochybne je z coho vyberat a rozhodne nemcov mozeme obist zosiroka :yes:
mne sa faceliftovane Ecko paci viac ako C alebo S [odkaz] a povazujem ho za skutocne zaujimavy mercedes :yes: noveho Ecka sa trosku obavam... aby z neho nespravili zase dalsie sterilne mensie Sko ako v pripade Cecka
nepaci sa mi podobnost Cecka s Skom... nepaci sa mi ani sterilny vzhlad oboch aut... mna skutocne nechavaju chladnym tieto mercedesy a to som mal mercedesy vazne rad a 20 rokov im fandil..... ale nove mercedesy ma skutocne nelakaju tak ako kedysi tie starsie... neviem to inak opisat... proste citim ze to nie je to co si od mercredesu zelam... bmw som nikdy nemusel ale s cistym svedomim by som siel radsej do novej 3ky ako do Cecka.
navyse musi to byt nepekna sranda pre majitelov S-ka ked vedla nich zaparkujes s Ceckom a vyzeras uplne rovnako ale mas tretinovu cenu auta [odkaz]
pripomina mi to situaciu octavia vs rapid...
s tym umakartom suhlas... nestastna farba... o domontovanom tablete na palubovke skoda reci... skusme sa pozriet do interoeru lexusu.... tam je to uplne iny svet ;-)