Videa
nebezpecnavosa
5
Já myslel, že vždycky platilo, že vyhrává nejrychlejší, ne ten kdo nadělá nejvíc kraválu a bordelu kolem sebe. Smutné potom je, když někteří jedinci se to zkouší napodobovat u svých vozidel, protože nedokáží rozlišit běžnou silnici od závodní dráhy a obšťastňují podobnými "zvukovými projevy" své okolí.
vrkuboy
4
Primárně ne, ale dokresluje to celkovou atmosféru těch závodů. Pokud jde o zvukové projevy na silnici tak nevím co děláš na motoristickém webu. Já si rád poslechnu i na ulici řvoucí vytočený víceválcový motor. Názorově mi připomínáš pana prezidenta Zemana. Ten by rád zakázal rally protože se v nich běžní lidé vidí a potom dělají bordel na silnici. Tak tedy zavedeme tichou formuli 1 a potom nás jjistě nebudou někteří jedinci kteří zkouší napodobovat u svých vozidel zvuky monopostů obtěžovat. 8-s
poterienko
1
Jemu jde asi spíše o Corsy s 1,2 a ukopnutým "vejfukem" apod. a ne o vytočené opravdové motory.
DJB
3
Jestli se chceš opravdu zeptat, tak ano. A taky ta vůně spáleného benzínu. Letos patřím mezi ty zklamané. A nikdy bych neřekl, že má Honda S2000 bude mít lepší zvuk než F1 😉
2
Nema. :-!
poměrně nízkou inteligencí.
Jako divák každého spektáklu se snažíte se určitým způsobem vcítit do role jeho aktérů a pochopit, jaké to pro ně je, zrovna dělat to, co dělají. Součástí toho je samozřejmě (zejména pak u F1) i zvuk. Těžko si představujeme, že jede někdo rychle autem, když u toho není zvuková kulisa. Vše najednou působí pomaleji a tím pádem nudněji. Zkuste se podívat na videa Tesly Roadster a pochopíte, že je zajímavější sledovat štěňata, jak si hrají s tenisovým míčkem. Pusťte si fotbal bez zvuku a budou vám chybět chorály fanoušků a občasný výkřik trenéra nebo písknutí rozhodčího.
Že může tohle někdo nechápat je pro mě těžko představitelné.
Jako divák každého spektáklu se snažíte se určitým způsobem vcítit do role jeho aktérů a pochopit, jaké to pro ně je, zrovna dělat to, co dělají. Součástí toho je samozřejmě (zejména pak u F1) i zvuk. Těžko si představujeme, že jede někdo rychle autem, když u toho není zvuková kulisa. Vše najednou působí pomaleji a tím pádem nudněji. Zkuste se podívat na videa Tesly Roadster a pochopíte, že je zajímavější sledovat štěňata, jak si hrají s tenisovým míčkem. Pusťte si fotbal bez zvuku a budou vám chybět chorály fanoušků a občasný výkřik trenéra nebo písknutí rozhodčího.
Že může tohle někdo nechápat je pro mě těžko představitelné.
Myslím, že dnešní závod zavřel všem kritikům klapačky. A to jak po stránce sportovní, závodní, tak bezpečnostní.
Nejsem si jist, zda dva stejně rychlé bojující Mercedesy něco zachrání. Byl to jen povedený závod (a opravdu pěkné boje), ale brod je ještě daleko.
Zvuk je stále jalový, zábavnost průměrná a co se týče bezpečnosti... když jsem viděl první prezentace nových monopostů, tak první co mě napadlo bylo, že ten nos bude při nárazu skvěle katapultovat protivníky. 8-s
Zvuk je stále jalový, zábavnost průměrná a co se týče bezpečnosti... když jsem viděl první prezentace nových monopostů, tak první co mě napadlo bylo, že ten nos bude při nárazu skvěle katapultovat protivníky. 8-s
Technicky gramotný člověk by nikdy nenapsal "tenkrát to šlo s přeplňováním". Turbomotory z 80. let žraly ohromné množství benzínu i vzduchu a nikomu nevadilo, že pár procent energie vyletí komínem ve formě hluku. Nové motory jsou tiché, protože jsou efektivní.
Můj názor je ten, že jsme se prostě posunuli k technologii odpovídající 21. století, která samozřejmě upřednostňuje efektivitu nad efektem. Pro mě je mnohem více fascinující vědět, jak ta šílená věc funguje, než primitivní zvukový vjem.
Můj názor je ten, že jsme se prostě posunuli k technologii odpovídající 21. století, která samozřejmě upřednostňuje efektivitu nad efektem. Pro mě je mnohem více fascinující vědět, jak ta šílená věc funguje, než primitivní zvukový vjem.
O primitivizme by som tu nehovoril, ale faktom je, že mne napríklad zmena zvukovej kulisy nevadí. Život sám je stále nejaká zmena. A vždy si zvykneme a ideme ďalej.
normalne som aj na ten brunivy zvuk zabudol pri pohlade na dnesne vykony chlapcov z mercedesu :yes:
Co ma zvuk spolocne s pretekami???
Vadi niekomu, ze jeho automaticka pracka neskace po byte, ze vysavac nereve na 110 dB? Nie.
Argument, ze hluk patri k F1? Co je to za blbost?! Aj hluk patril k vysavacom...
F1 jednoducho urobila skok k relevantnym, modernym technologiam - komu sa nepaci elektrina ako pohon, zaspal dobu, patri do muzea podobne ako clovek, ktory dnes odmieta internet. Pocitac ma iny zvukovy prejav ako pisaci stroj.
Takze vazeni ktitici zvuku motorov F1 - sklapnite, uvedomte si, ze sa pise rok 2014, alebo sa nechajte prevalcovat pokrokom.
Ani pes po vas nestekne.
Vadi niekomu, ze jeho automaticka pracka neskace po byte, ze vysavac nereve na 110 dB? Nie.
Argument, ze hluk patri k F1? Co je to za blbost?! Aj hluk patril k vysavacom...
F1 jednoducho urobila skok k relevantnym, modernym technologiam - komu sa nepaci elektrina ako pohon, zaspal dobu, patri do muzea podobne ako clovek, ktory dnes odmieta internet. Pocitac ma iny zvukovy prejav ako pisaci stroj.
Takze vazeni ktitici zvuku motorov F1 - sklapnite, uvedomte si, ze sa pise rok 2014, alebo sa nechajte prevalcovat pokrokom.
Ani pes po vas nestekne.
[odkaz] Tak přeji příjemnou zábavu 😉
8-s brrr, ten elektrický válec pokroku je prostě bez chuti a bez zápachu, taková formule Amaroun. Nakonec bude největší zábava sledovat tohle. [odkaz]
Máš pomýlené pojmy. Zvuk motora/vyfuku a hluk sú odlišné veci. A ten príklad s vysávačom bol úplne mimo. Skus na youtube nájsť koľko videí je venovaným exhaust sound...
Je komické, když je někdo mimo, a ještě je u toho důležitý jako (rádoby-málem) vizionář. >😒]
Dětinské míchání hrušek s veverkami je k smíchu. Vůbec ti nedochází zásadní rozdíl mezi prací a zábavou. Zatímco pračka, vysavač, psací stroj, šicí stroj, nebo bagr/buldozer, jsou pracovní stroje/nástroje (kde je logicky snížení hladiny hluku vítáno), F1 je primárně o zábavě/šou pro diváky..., bez zájmu diváků nebude ani zájem sponzorů a bez sponzorů nebudou jednotlivé týmy/stáje F1. A k takové šou jednoznačně patří nejen zajímavý obraz/pohled, ale i patřičný zvuk. To co ty vydáváš za nepochopený "pokrok", je v principu srovnatelné s velmi tichým rockovým koncertem (určitě to bude "tělesně zdravější"), ohňostrojem bez zvuku, nebo s charismatickým/rebelským "harlejem" na elektromotor. >😁
K zábavné/sportovní stránce motorismu zkrátka "pořádný kravál" patří už od prvopočátků a ani tvůj (stejně jako můj) názor to nemá šanci změnit. :😉 😉
Dětinské míchání hrušek s veverkami je k smíchu. Vůbec ti nedochází zásadní rozdíl mezi prací a zábavou. Zatímco pračka, vysavač, psací stroj, šicí stroj, nebo bagr/buldozer, jsou pracovní stroje/nástroje (kde je logicky snížení hladiny hluku vítáno), F1 je primárně o zábavě/šou pro diváky..., bez zájmu diváků nebude ani zájem sponzorů a bez sponzorů nebudou jednotlivé týmy/stáje F1. A k takové šou jednoznačně patří nejen zajímavý obraz/pohled, ale i patřičný zvuk. To co ty vydáváš za nepochopený "pokrok", je v principu srovnatelné s velmi tichým rockovým koncertem (určitě to bude "tělesně zdravější"), ohňostrojem bez zvuku, nebo s charismatickým/rebelským "harlejem" na elektromotor. >😁
K zábavné/sportovní stránce motorismu zkrátka "pořádný kravál" patří už od prvopočátků a ani tvůj (stejně jako můj) názor to nemá šanci změnit. :😉 😉
...že bych k usnutí potřeboval dunění hudebního programu to zcela jistě ne, ale přesně jak píše Centurion, k F1 prostě hluk patří. Ten kdo zažil na vlastní uši, byl rád za jaksi zředěný zvuk v televizi. Teď je to velmi podivný, ale neskládám zbraně...věřím, že nebude dlouho trvat a konstruktéři vrátí mocnej řev zpátky.
Ja teda nechápem ako môžte napísať, že predsa vôbec nejde o zvuk. ;-\ Jasne že ide, všetko sa musí robiť kvôli fanúšikom inak by na to neboli peniaze. A keď pred vami niečo presfiští v obrovskej rýchlosti s obrovským rachotom po čom máte husiu kožu ešte dva dni tak je to predsa úplne iný zážitok ako keď sa pred vami proste len neičo mihne bez toho aby ste si to poriadne uvedomili. Ide o zvuk, to vám predsa dáva úplne iný vnem z rýchlosti a z atmosféry.
samozrejme ide aj o zvuk ale ten nie je zivotne dolezity 😉 s tym sa hadam este nieco spravi a bude to lepsie
viac mi vadi timova rezia u niektorych timov pripadne nezmyselne tresty komisarov ktori narusaju priebeh pretekov , rovnako si myslim ze zakaz dotankovavania pred 5 rokmi F1 dost uskodil, odvtedy sa to cele akosi sype
vcerajsi zavod bol ale skutocne vyborny , konecne :yes:
viac mi vadi timova rezia u niektorych timov pripadne nezmyselne tresty komisarov ktori narusaju priebeh pretekov , rovnako si myslim ze zakaz dotankovavania pred 5 rokmi F1 dost uskodil, odvtedy sa to cele akosi sype
vcerajsi zavod bol ale skutocne vyborny , konecne :yes:
u F1 musí být vše podřízeno dosažení co nejvyšší rychlosti. Bez ohledu na nějakou spotřebu nebo emise. Komu bude žrát formule víc tak třeba pojede rychleji, ale bude muset jet vícekrát tankovat. Proč tohle nějak uměle omezovat maximální spotřebou paliva? Kdo chce přetěžovat formuli elektromotorem a baterkama - KERS, ať si to tam cpe, ale proč do toho nutit všechny?
K tomu zvuku - nejde jen o sluchový vjem. Kdo byl někdy na závodech tak ví, že zvuk těchto motorů člověk cítil doslova celým tělem. Bez toho to prostě není ono, to klidně můžu sedět doma u televize. Podobné to dřív bylo třeba na leteckých dnech - MIG 29 při plné forsáži a letu kolmo vzhůru doslova fyzicky třásl všemi kdo stáli pod ním. Neskutečný zážitek. Vůbec se to nedalo srovnat s projevem Gripena, který se svým mizerným výkonem letěl mnohem tišeji a nikoho "neroztřásl". A tak je to i s dnešními Formulemi 1 - i když se jedná principielně o totéž, něco velmi důležitého chybí...
Troufám si tvrdit, že kdejaká 4 válcová motorka má sportovnější zvuk než tyhle 6V eko formule.
K tomu zvuku - nejde jen o sluchový vjem. Kdo byl někdy na závodech tak ví, že zvuk těchto motorů člověk cítil doslova celým tělem. Bez toho to prostě není ono, to klidně můžu sedět doma u televize. Podobné to dřív bylo třeba na leteckých dnech - MIG 29 při plné forsáži a letu kolmo vzhůru doslova fyzicky třásl všemi kdo stáli pod ním. Neskutečný zážitek. Vůbec se to nedalo srovnat s projevem Gripena, který se svým mizerným výkonem letěl mnohem tišeji a nikoho "neroztřásl". A tak je to i s dnešními Formulemi 1 - i když se jedná principielně o totéž, něco velmi důležitého chybí...
Troufám si tvrdit, že kdejaká 4 válcová motorka má sportovnější zvuk než tyhle 6V eko formule.
Pokud chceš dosáhnout co nejvyšší rychlosti, je nadměrný hluk z motoru na překážku. Chceš tu energii zachytit, vrátit zpět a aplikovat přes kola na silnici. Přesně to letošní F1 dost nekompromisně dělá.
Nejdřív definuj pojem "nadměrný hluk" a pak můžeš hlouběji rozvinout svou myšlenku o tom, jak je takový hluk překážkou k dosažení nejvyšší rychlosti... 😉
Čistě technicky vzato je jakákoliv vibrace energetickou ztrátou. Takže nadměrný hluk je jakýkoliv zvuk, který je vyluzován, ale nemusel by být.
Nepozřel jsi (obrazně) tzv. Šalamounovo lejno? >😒] 😉
Definice jak noha, podobně mohu např. napsat, že nadměrné teplo je jakékoli teplo, které je vyzařováno, ale nemuselo by být (přesněji napsáno, aniž by to bylo nutné).
Mám sice také pravdu, ale stejně je to definice prakticky! k ničemu. >😁
Definice jak noha, podobně mohu např. napsat, že nadměrné teplo je jakékoli teplo, které je vyzařováno, ale nemuselo by být (přesněji napsáno, aniž by to bylo nutné).
Mám sice také pravdu, ale stejně je to definice prakticky! k ničemu. >😁